Resande montörer till Swix AB
Dala Industrisupport AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Om tjänsten Vi söker resande ställverksmontörer till Swix AB! Som ställverksmontör kommer du att arbeta med montering av ställverk och transformatorstationer – både inomhus och utomhus. Tjänsten innebär resor runt om i Sverige, och du kommer att ligga ute på jobb från måndag till torsdag. Det innebär längre arbetsdagar – men också långhelg varje vecka. Du kommer att utgå från Smedjebacken och ha tillgång till servicebil. Om du trivs med att ta ansvar och gillar att se resultatet av ditt arbete – då är detta tjänsten för dig! Ansvarsområden  Montera ställverk och transformatorstationer Arbeta efter mekaniska ritningar och instruktioner Ansvara för att arbetet utförs säkert och med hög kvalitet Placering Utgångspunkt: Smedjebacken Arbetsområde: Dalarna och angränsande län (resor sker i hela Sverige) Omfattning & arbetstider Omfattning: Heltid Arbetstider: Måndag–torsdag, längre arbetsdagar och långhelg varje vecka Om dig Vi söker dig som är praktiskt lagd, tekniskt intresserad och gillar att arbeta med händerna. Du kommer att trivas i rollen om du är lösningsorienterad, självgående och tycker om att arbeta i team. Kvalifikationer  Utbildning inom mekanik, installation eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av stålbyggnationer Förmåga att läsa mekaniska ritningar och montera efter dessa God säkerhetsmedvetenhet och samarbetsförmåga B-körkort Meriterande C-kort och krankompetens Erfarenhet av att arbeta med ställverk alt. elskåp Utbildning med inriktning inom el och installation eller har erfarenhet av att läsa elektriska kretsscheman och kopplingstabeller. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Swix AB Swix AB grundades 2015 med verksamhetsfokus på ställverksmontage och kabelinstallation, ett företag med god tillväxt som idag är ca 25 anställda. Företaget utgår från Smedjebacken i Dalarna men jobbar i hela Sverige och utför även en del projekt runt om i världen. De samarbetar med det ledande aktörerna inom högspänning, och är nu i en expanderande fas över hela Sverige. Swix AB är ett företag som arbetar aktivt för att skapa en inkluderande arbetsplats. Vi välkomnar ansökningar från alla kvalificerade personer, oavsett kön, ålder, etnicitet eller bakgrund. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en pålitlig partner inom kompetensförsörjning, med över 100 års samlad erfarenhet. Vi har själva vår bakgrund inom industrin och har god insyn i branschens utmaningar. Vi tror att viljan att lära är minst lika viktig som erfarenhet – och vi är övertygade om att kompetensutveckling är nyckeln till framtidens industri. Därför värnar vi om att bygga långsiktiga samarbeten. Genom vår närvaro och personliga service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential! Varmt välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Sales & Operations Infrastructure Specialist
Hitachi Energy Sweden AB
Bibliotekarier och arkivarier

The opportunity Grid Automation is a division in Hitachi Energy that offers automation and communication solutions to critical infrastructure segments such as energy generation, power transmission & distribution, transportation and multiple other industry applications. Our products are supplied from several global delivery centers, and we are currently looking for a Sales & Operations Infrastructure Specialist to join our team! This position is preferably placed in our Västerås, Sweden. The purpose of the role is to manage, maintain and deploy PowerShop to global units as well as you will be responsible for modelling of products in the configurators like Camos. You will report to the Head of Global Sales and Operations Infrastructure in the product group for Automation and Communication in Grid Automation. We are in a very exciting phase and can offer you a broad spectrum of opportunities to grow and develop in a successful global organization. Don’t hesitate – apply today! How you'll make an impact You will manage, maintain and deploy PowerShop to global units as well as you will be responsible for modelling of products in the configurators like Camos. You will manage and maintain, and be responsible for activities connected to our applications, for instance Camos, PowerShop, SAP, etc. You will manage and align with stakeholders such as internal Sales and Operations units, Product management, Delivery centers, Factories, IT and Supply Chain Management. Ensure continuous improvement of processes, tools and performance in accordance with the Global Product Group Automation & Communication Sales and Operations strategy. Your background Experience in modelling of products in Camos development environment is a must. Since you will be collaborating with different colleagues/units, good communication skills are mandatory. Being fluent in English (written and spoken) is a must. Other languages are considered meriting. You need to have the ability to learn new tools and domains in order to be successful in this role. Experience in software environment (i.e. CPQ modelling, tools and processes) and proven experience of large data handling and transformation. Experience in testing software applications Electrical domain know-how (good to have) SQL (good to have) What we offer Collective agreement  Flexible working time  Health care and wellness allowance  Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase  Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden  Supplementary compensation for parental leave  Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks  More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don't delay – apply today! Recruiting Manager Raju T, [email protected], will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives – Swedish Association of Graduate Engineers: Klas Koppari +46 107- 38 13 45. Unionen: Fredrik W Nordin +46 107-38 15 12. All other questions can be directed to Lead Recruiter, Christian Falevik, [email protected]

26 juni 2025
Sista ansökan:
22 december 2025
Idrottslärare Ungärde skola , vikariat ht 25
Malung-Sälens kommun
Grundskollärare

Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen till en arbetsplats där respekt, omtanke och trygghet är grunden för allt vi gör! ARBETSUPPGIFTER Undervisa i idrott (heltid) under höstterminen inom årskurs 7-9. I arbetet ingår även en liten del med rörelsesatsning inom fritidshemmet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med idrottsutbildning och eller erfarenhet av liknande arbete Vi söker dig som tycker det är roligt att träffa nya människor, är flexibel och öppen för nya utmaningar. Du ska ha god samarbetsförmåga och framför allt vilja fylla en väldigt viktig funktion för våra barn och elever! Ingen förväntar sig att du ska kunna allt, däremot måste du som är pedagog vara lyhörd, våga ta initiativ och klara av att ta planera för en strukturerad idrottsundervisning. I gengäld lovar vi dig att du kommer att lära dig massor - om dig själv och andra - som du kommer att ha stor nytta av. För att få jobba som timvikarie i Malung-Sälens kommun behöver du:  - Giltigt utdrag ur Polisens belastningsregister, riktat mot arbete i skola och förskola.  - Minst en referens.  - Behärska det svenska språket, både i tal och skrift. Vi prioriterar personer med rätt kompetens för verksamheten och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Vid en eventuell anställning behöver du lämna ett utdrag ur belastningsregistret till Malung-Sälen kommun. Se gärna till att du vid intervjutillfälle har detta med dig. Du beställer detta själv via:  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.

26 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Mättekniker till VB Elnät
Vattenfall AB
Installations- och serviceelektriker

Företagsbeskrivning VB Energikoncernen är ett miljö- och arbetsmiljöcertifierat energiföretag med huvudkontor i Ludvika. Verksamheten med ca 75 anställda rymmer elförsäljning, fjärrvärme, eldistribution och drift av vattenkraftstationer. Företagets huvudägare är Vattenfall med Ludvika kommun och Fagersta kommun som delägare. Gå gärna in på vår hemsida vbenergi.se för ytterligare information. Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 21 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem. Om rollen Vill du arbeta som Mättekniker hos oss på VB Elnät och bidra till en fossilfri framtid? Att investera, bygga ut och underhålla elnätet är en del av vår vardag. Elnätet övervakas dygnet runt via vår driftcentral i Ludvika. Dessutom ansvarar vi för mätningen av hur mycket el våra kunder använder. Inom Västerbergslagens Elnät är vi idag 28 anställda som tillsammans accelererar vår digitala transformation, testar och implementerar ny teknik som bidrar till en ökad leveranssäkerhet och leveranskvalitet för våra kunder. Vi befinner oss i en tillväxtfas med stora investeringsplaner och för att möta våra kunders behov samt bidra till energiomställningen söker vi nu en Mättekniker. Vill du vara med på vår resa? Dina ansvarsområden Som Mättekniker hos oss kommer att arbeta både praktiskt och teoretiskt med att säkerställa korrekt och tillgänglig mätdata. Du kommer att: Samla in och validera mätdata från elmätare Felsöka och åtgärda problem i mätsystemkommunikation Samverka med kollegor, kunder och andra aktörer i mätvärdesfrågor Bidra till att utveckla och förbättra mätinsamlingsprocessen. Du kommer att tillhöra en arbetsplats som präglas av engagemang, samarbete och öppenhet. Organisationen är liten och familjär, vilket skapar en stark gemenskap och högt i tak. Vi stöttar varandra och erbjuder en varierande vardag. Det finns goda möjligheter till utveckling och utbildning. Kravspecifikation Eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig Erfarenhet av liknande arbete som Mätvärdesoperatör/Mättekniker, alternativt som elinstallatör, elinstallationselektriker eller liknande Flytande svenska och engelska i tal och skrift krävs Erfarenhet från elkraftsbranschen är meriterande. Vi söker dig som trivs i en relationsskapande roll där du får driva ditt arbete framåt tillsammans med andra. Du är ansvarstagande och är van att planera och arbeta strukturerat mot uppsatta mål. I denna roll kan omständigheter ändras och då är det viktigt att du är flexibel till skiftande behov samtidigt som du håller en god struktur. Du har en hög säkerhetsmedvetenhet och tillsammans gör vi det till vår högsta prioritering i det dagliga arbetet. Ytterligare information Vi erbjuder Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. En möjlighet till att ingå i ett team som jobbar tillsammans för en säker och stabil drift och därmed bidrar till att våra kunder får leverans av miljövänlig energi. Du får en varierande vardag med utmanande arbetsuppgifter, möjligheten finns att utveckla både dig själv och verksamheten genom att delta i olika projekt och arbeta med förbättringsåtgärder. För oss på Västerbergslagens Elnät är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här: Välkommen till oss! (vbenergi.se). Placeringsort: Ludvika. För mer information om tjänsten kontakta Mikael Boström, [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Caroline Grammenos, [email protected] Fackliga representanter är Torbjörn Jonsson Unionen, Mikael Boström Sveriges Ingenjörer och Pertti Palonto SEKO. Du når dem genom växeln på 0240-876 00. Välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2025. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. VB Elnät arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsvariation. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. VB Elnät är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Varmt välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
Lärare i fritidshem till Nygårdskolan
Borlänge kommun
Fritidspedagoger

Nygårdskolan är en mångkulturell  F-6 skola i Borlänge kommun med ca 300 elever. Skolan ligger beläget i en vacker omgivning med nära till naturen. Skolan är just nu i en mycket spännande utvecklingsfas, där fokus ligger på kunskap, glädje, trygghet och studiero. Vi arbetar aktivt varje dag för att ge våra elever de bästa förutsättningar till att kunna påverka sin framtid. Våra elever på Nygårds skall varje dag mötas av personal som visar tilltro till deras förmåga att kunna nå så långt det är bara är möjligt både kunskapsmässigt och socialt!  "Vi ska ha en skola med fokus på kunskap och arbetsro där alla når sina mål och kan välja sin egen framtid".  På Nygårdskolan arbetar vi i årskursteam, trygghetsteam och elevhälsoteam. Skolan genomsyras av arbetsglädje, kollegialt lärande och gemensamma mål.  I samarbete med RF-Sisu Dalarna har vi en rastverksamhet som ligger i framkant med fokus på rörelserik skoldag. Utöver detta driver skolans förstelärare vårt pedagogiska utvecklingsarbete utifrån beprövad erfarenhet och nya pedagogiska strömningar.   Vi söker dig som vill var med och driva vårt spännande utvecklingsarbete tillsammans med oss i att göra skillnad för varje enskild elev! Självklart lockar vår kommuns värdegrund dig! - Jag finns här för Borlängebon - Jag gillar utmaningar - Jag möter varje människa med öppenhet ARBETSUPPGIFTER Uppdraget består främst av undervisning i fritidshemmet både innan, under och efter skoldagens slut. Du kommer att ingå i ett team där god samarbetsförmåga, flexibilitet och arbetsglädje råder. I teamet ingår bland annat klasslärare, ämneslärare och resurspersonal. Du kommer tillsammans med ditt team arbeta kollegialt kring planering, utvärdering/uppföljning och elevernas pedagogiska och sociala utveckling i stort. KVALIFIKATIONER Du ska vara legitimerad lärare för undervisning i fritidshem och besitta god kunskap om skolans styrdokument.  Du ska ha erfarenhet av att planera, genomföra och utvärdera undervisning, både enskilt och tillsammans med andra pedagoger.  Du skall ha mycket bra kunskaper i svenska språket, både i tal och i skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med språkutvecklande arbetssätt, elever i behov av särskilt stöd och erfarenhet av bildstöd i undervisningen.  Vi ser det som meriterande att du har erfarenheter av att arbeta med elever som är flerspråkiga och ser mångfald som en tillgång. Du behöver vara flexibel, vara tydlig i din kommunikation och ha god samarbetsförmåga med personal, elever och vårdnadshavare. ÖVRIGT I samband med intervju behöver du som kandidat uppvisa bevis om medborgarskap i Sverige/EU/EES eller giltigt arbets- uppehållstillstånd. För den som erbjuds anställning krävs enligt Lag om registerkontroll from 2001-01-01 utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Borlänge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via länken digitalt och inte på annat sätt. Du som kallas på intervju ska medföra vidimerade kopior på examensbevis, tjänstgöringsintyg och om legitimation krävs, även denna. Välkommen med din ansökan! ANNONSSÄLJARE OCH KANDIDATFÖRMEDLINGSFÖRETAG UNDANBEDES VÄNLIGT OCH BESTÄMT!

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Kommunikationsstrateg till Falu Energi & Vatten
Adecco Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Är du en strategisk kommunikatör som vill bidra till att vidareutveckla ett av Faluns starkaste varumärken? Vill du tillsammans med oss skapa framtidens Falun? Nu finns en unik möjlighet för dig som är kommunikationsstrateg med särskilda kunskaper inom varumärkesbyggande. Falu Energi & Vatten är alla Falubors energiföretag som tillsammans med våra kunder och invånare vill bidra till ett hållbart samhälle utan utsläpp. Vårt uppdrag är att underlätta för våra kunder att ta kloka beslut och göra mer hållbara val. Att jobba hos oss innebär att du gör skillnad i många människors vardag. Inte minst din egen. Arbeta som kommunikationsstrateg Vi kan erbjuda dig en rolig, spännande och viktig tjänst med stort eget ansvar. Du kommer att tillhöra oss i kommunikationsgruppen som tillsammans jobbar med att stötta organisationen i olika typer av kommunikationsfrågor. Ditt uppdrag blir att arbeta med allt från strategisk kommunikationsplanering och kampanjer, till att skriva texter och jobba med sociala medier. Under 2026 kommer FEV att börja arbeta enligt vår nya affärsplan, och vi behöver din hjälp att uppdatera såväl varumärkesplattform som grafisk profil, liksom vår hållbarhetskommunikation. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: •Göra kommunikations- och marknadsplaner •Utveckla vår externa kommunikation på ett strategiskt plan •Ta fram riktlinjer kopplade till kommunikation •Planera, genomföra och följa upp kampanjer •Stötta ledningsgrupper och projekt i kommunikationsfrågor •Skriva olika typer av texter, sociala medier-inlägg och pressmeddelanden •Publicera inlägg och annonser på Facebook, Instagram och LinkedIn samt utvärdera dessa insatser Kollegan Agnes om arbetsplatsen: FEV är en spännande arbetsgivare! Vill du jobba i en samhällsviktig bransch med betydelse för människors vardag är det hos oss du ska vara. Vår verksamhet är nödvändig för att samhället ska fungera! Utvecklingen i branschen går snabbt, och inom kommunikation är vi mitt uppe i en intressant resa där vi i framtiden vill jobba smartare, mer strategiskt och mer digitalt. FEV har många förmåner och en fin gemenskap. Välkommen till oss! Din profil Du är en driven och positiv person som kan arbeta självständigt, ta egna initiativ och eget ansvar. Muntligt är du även en god kommunikatör som är pedagogisk och trygg i rollen att coacha andra. Du har ett strategiskt tänk med en känsla för helheten. Du är van att driva kommunikationsarbetet utifrån verksamhetens mål och kan växla mellan strategisk planering och praktiskt genomförande. Att arbeta med flera uppdrag parallellt med god struktur är en naturlig del av ditt arbete. Vi utgår från att du är en hjälpsam lagspelare och har lätt för att knyta kontakter, samarbeta och bygga relationer. Du som söker har: •Utbildning inom kommunikation eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig •Dokumenterad erfarenhet av att arbeta som kommunikatör •God erfarenhet av att arbeta med strategisk kommunikation, marknadsföring, kommunikationsplanering och varumärkesbyggande •Erfarenhet av att arbeta med lednings- och projektgrupper •Erfarenhet av mediafrågor och/eller kriskommunikation. •Erfarenhet av att arbeta med Meta Business Suite •Erfarenhet av att genomföra kampanjer •Mycket god kunskap i det svenska språket i tal och skrift •B-körkort Det är meriterande om du har: •Kunskap om energibranschen •Erfarenhet av att filma och redigera inslag med mobil •Kunskap i SiteVision, Photoshop, InDesign, Adobe Premiere Elements I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Det bästa med att jobba hos oss Hos oss får du en arbetsplats som ger dig möjlighet att förena ett spännande jobb med livskvalité. Vi kännetecknas av att vara en öppen, lyhörd och innovativ arbetsgivare där varje medarbetare är viktig. Alla ska känna att de vill, vågar och kan fatta beslut i sin vardag. Alla medarbetare ska känna en stark gemenskap och erbjudas utvecklingsmöjligheter inom företaget. Vi är måna om våra medarbetare och erbjuder flera förmåner som till exempel friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, pensionsrådgivning, flextid, arbetstidsförkortning, personalklubb och fri tillgång till gymnastikhall/gym. Anställningsvillkor •Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. •Heltid •Tillträde enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan Registrera din ansökan via länken senast 2025-08-13. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom https://rekryteringslots.se/. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Agnes Lind, kommunikationsstrateg, via [email protected] alternativt rekryterare Ulrika Struve på [email protected]. Då vi står inför semestertider kan svarstid på frågor vara lite längre än vanligt. Tillsammans skapar vi framtidens Falun Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 240 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun. Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.

26 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Fysioterapeut
Vansbro kommun
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Du kommer att vara en del av en arbetsgrupp bestående av två arbetsterapeuter och två rehab assistenter. Dina uppdrag kan vara förlagda på något av kommunens särskilda boende, inom LSS eller i ordinärt boende. Du har uppdrag som kräver stort lösningsorienterat arbetssätt och dina arbetsdagar är mycket varierande, ibland arbetar du i team och andra gånger enskilt med patient. Hos oss på rehabenheten arbetar de olika kompetenserna nära varandra med individen i fokus och målsättningen att ta tillvara och bibehålla individuella förmågor. Du kommer att • samverka med både vårdpersonal och anhöriga  • arbeta patientnära i vardagen med undersökningar och behandlingar framförallt gällande rörelse- och stödjeapparaten • utifrån individens behov sker planering, genomförande och uppföljning av insatser så väl som förskrivning av hjälpmedel och fysioterapeutiska behandlingar • dokumentera i verksamhetssystem. Du måste  • vara legitimerad fysioterapeut • ha ett genuint engagemang för att arbeta med den målgrupp som omfattas av kommunal rehabilitering, i huvudsak patienter och anhöriga som bor på våra särskilda boenden och/eller i eget hem • ha B-körkort.  Det är meriterande om du också har • erfarenhet av arbete som fysioterapeut.  Vi vill att du • är trygg • är självständig i din roll som fysioterapeut • har god samarbetsförmåga • är flexibel • förmåga att planera och organisera din tid. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Ansökan Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka din ansökan per post till adress; Vansbro kommun Norra Allégatan 30, 786 31 Vansbro. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks. Vi använder e-rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR (dataskyddsförordningen). Insända ansökningar återsändes ej. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Här läser du mer om Lönestruktur i Vansbro kommun - Vansbro kommun (https://www.vansbro.se/jobba-hos-oss/lonestruktur-i-vansbro-kommun.html)  Om Vansbro kommun Hos oss är var och en av oss en viktig del i helheten! Vansbro kommun kan erbjuda dig ett meningsfullt arbete med goda arbetsvillkor och ständigt lärande. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar bättre trivsel och resultat på arbetsplatsen, därför är det viktigt för oss att du känner dig delaktig i vår utveckling av verksamheten och stolthet över den verksamhet som vi tillsammans skapar för våra medborgare i Vansbro kommun. Vansbro kommun är den lilla kommunen med det stora innehållet. Längs älven sträcker sig kommunens lokalsamhällen Äppelbo, Vansbro, Dala-Järna och Nås med kringliggande byar i de västra delarna av Dalarna. I Vansbro kommun är vi mycket stolta över bredden inom näringslivet som skapar en mycket god arbetsmarknad med ett brett och rikt föreningsliv samt god kommunal service i samtliga kommundelar. Hos oss finns en närhet och enkelhet som ger stora möjligheter till livskvalité. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Lediga jobb - Vansbro kommun (https://www.vansbro.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb.html) Vansbro kommun erbjuder friskvårdsbidrag, semesterdagsväxling samt busskort till förmånligt pris. Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Modersmålslärare Nederländska
Ludvika kommun
Grundskollärare

I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, anpassad grundskola och även individ-och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar. Arbetsplatsen I Ludvika kommun finns det läsåret 25/26 ca 1060 elever med annat modersmål än svenska.        Flerspråkighetsenheten är den enhet inom grundskolan där samtliga studiehandledare och modersmålslärare är anställda. De är 26 till antalet och behärskar tillsammans 23 olika språk. Tillsammans arbetar vi för att lyfta modersmålet och för att språket inte ska utgöra ett hinder för elevens skolframgång. Som anställd hos oss får du uppleva kommunens värdegrund Lagandan: relationer, glädje, lärande och driv. Ludvika kommun ingår i förvaltningsområdet för det finska språket sedan 1 februari 2015. Arbetsuppgifter Du undervisar i ditt förstaspråk i grundskolans ämne "Modersmål" enligt den nationella kursplanen. Du förbereder, genomför och utvärderar undervisningen och dokumenterar elevernas kunskapsutveckling. Från årskurs 6 betygsätter du eleven enligt ämnets kunskapskrav. Som lärare ska du aktivt arbeta med värdegrundsarbetet enligt den nationella Läroplanen. Genom undervisningen ska eleverna sammanfattningsvis ges förutsättningar att utveckla sin förmåga att: • formulera sig och kommunicera i tal och skrift • använda sitt modersmål som ett medel för sin språkutveckling och sitt lärande • anpassa språket efter olika syften, mottagare och sammanhang • urskilja språkliga strukturer och följa språkliga normer • läsa och analysera skönlitteratur och andra texter för olika syften • reflektera över traditioner, kulturella företeelser och samhällsfrågor i områden där modersmålet talas utifrån jämförelser med svenska förhållanden. Du studiehandleder elever på sitt modersmål, i samråd med ämneslärare, i anslutning till lektioner i olika ämnen. Du bistår med översättning under elevmöten samt vid överförande av information mellan skola och elev/hem. Flexibilitet är av stor vikt då schema och elevunderlag kan ändras under terminen. Undervisningen sker på olika skolor i Ludvika kommun. Kvalifikationer • är behörig modersmålslärare • har dokumenterat goda kunskaper i svenska i tal och skrift, motsvarande gymnasienivå • har dokumenterat goda kunskaper i modersmålet • har datorvana • är förtrogen med svensk skola och dess värdegrund • har god samarbetsförmåga och lätt för att skapa goda relationer med elever, föräldrar och kollegor • är lyhörd och flexibel och arbetar för elevens möjlighet att nå ökad måluppfyllelse. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Arbetet innebär att du arbetar på olika skolor i kommunen, vilket kan medföra att du behöver förflytta dig mellan skolor under arbetsdagen. Då resor förekommer mellan skolorna är körkort ett krav. Det här får du av oss Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjlighet att bli en del av en organistation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner och goda möjligheter till kompetensutveckling. Läs gärna på Ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetat vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relation, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun Anställningsform Visstidsanställning Deltid 250811 tom 260617 med möjlighet till förlängning. Övrig information I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar ved eventuell intrevju Kontaktperson Eva-Lena Karlsson, enhetschef Flerspråkigenheten. Telefon: 0240-862 41 E-post: [email protected] Facklig kontaktperson Sveriges lärare, via kommunens växel 0240 – 86 000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2025. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansök så snart som möjligt då urval sker löpnde. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi undanbedjer oss alla former av rekryteringshjälp/insatser i samband med tillsättningen av denna tjänst.

26 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Strategisk samhällsplanerare med fokus på översiktsplaneprocessen
Säters kommun
Planeringsarkitekter m.fl.

När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. ARBETSUPPGIFTER Som strategisk samhällsplanerare i Säters kommun ansvarar du för att leda kommunens översiktsplaneprocess. Utifrån antagen planeringsstrategi pågår ett arbete med att aktualisera och uppdatera delar av översiktsplanen, samtidigt som vi på sikt behöver ta oss an arbetet med en ny och digital översiktsplan. I rollen kommer du leda och samordna planeringsuppdrag och projekt inom ramen för översiktsplaneprocessen. Du kommer arbeta med att ta fram utredningar, policys och strategier samt genom workshops och dialoger förankra inriktningar och resultat i nära samarbete med medarbetare, chefer och beslutsfattare. Du sätter aktivt samman och leder projektgrupper bestående av såväl interna som externa resurser och du kommer även vara aktiv och drivande i att utveckla arbetssätt, såväl internt som externt i syfte att få till en kontinuerlig översiktsplaneprocess. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett tydligt intresse för hållbar samhällsplanering. Du är trygg i att ta ansvar för projekt och processer och är duktig på att engagera och inspirera människor för att få dem att arbeta mot gemensamma mål. Du drivs av att strukturera och utveckla arbetssätt där intresse för digitalisering och GIS är centralt för att kunna ansvara för arbetet med att skapa kommunens digitala plattform för översiktsplanprocessen. Vi erbjuder dig en fri roll med stort ansvar och utrymme för personlig utveckling på en arbetsplats som präglas av tillit, samverkan och allas lika värde. Generellt ser vi positivt på distansarbete, även om uppdraget alltid måste styra de exakta överenskommelserna. I en roll som denna kommer det ibland vara av stor vikt att du befinner dig i Säter samtidigt som delar av uppdraget utan problem kan genomföras på distans. KVALIFIKATIONER Vi ser att du som sökande uppfyller följande kvalifikationer:  Högskoleutbildning inom samhällsplanering, fysisk planering • Minst 3 årig högskoleutbildning inom samhällsplanering, fysisk planering eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Kunskap och förståelse för relevant lagstiftning • Såsom Plan och bygglagen, Miljöbalken och annan relevant lagstiftning samt förordningar, föreskrifter med mera rörande fysisk planering Översiktsplaneprocessen är bekant • Viss erfarenhet av att arbeta med samhällsplanering och översiktsplaneprocessen inom kommunal verksamhet. Digitala arbetssätt och verktyg • Kunskap och erfarenhet kring de vanligaste verktygen inom kommunal förvaltning, såsom Microsoft Office 365 med tillhörande programvaror. Du har god vana av att författa rapporter, driva utredningsarbete och ta fram olika typer av beslutsunderlag. Svenska i tal och skrift • Mycket god förmåga att på svenska uttrycka dig i både tal- och skrift. Arbete med verktyget Planeringsstrategi • Erfarenhet av att ta fram en Planeringsstrategi för kommunal verksamhet. Politiskt styrd organisation • Erfarenhet av att arbeta med politisk styrning, kunskap om hur beslutsunderlag tas fram och vad som är viktigt att presentera för att skapa förståelse och trygghet i beslutsfattandet. Projektledning • Dokumenterad erfarenhet av att ansvara för projektarbete samt utbildning inom projektledning. Arbete med GIS-baserade verktyg • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med GIS-baserade verktyg. Vidare ser vi att du som sökande har förmågan att:  • Arbeta med andra människor, lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös, uppmärksammar och belönar andras bidrag. • Tala tydligt och utstråla trovärdighet och självförtroende. Du håller presentationer och föreläsningar anpassade efter målgruppens behov och förståelse. • Förverkliga organisationens mål, du har lätt för att identifiera samt utveckla positiva och gränsöverskridanden visioner och planer. • Planera och organisera ditt arbete, du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Vi ser också att det är meriterande om du har förmågan att:  • Skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. • Anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ och har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. ÖVRIGT Tjänsten annonseras under semestertider, det betyder att vi har begränsade möjligheter att besvara frågor. Enklast kan vara att skicka oss ett mejl så svarar vi när möjlighet finns. Från och med den 4/8 är vi som kontaktpersoner åter i tjänst.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Planning & Controls Mentor
Hitachi Energy Sweden AB
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

The opportunity We are seeking a Planning & Controls Mentor to join our HVDC Operations team. This role is pivotal in guiding and supporting global project planning and controls activities across the full HVDC project lifecycle—from tendering through commissioning and handover. As a recognized expert in HVDC project planning and controls, you will act as a mentor and subject matter expert, driving excellence, consistency, and continuous improvement across our global operations. How you'll make an impact Provide guidance on planning and controls methodologies across HVDC Classic and HVDC Light Converter Station projects. Support the development and implementation of best practices, tools, and processes within the global Planning & Controls team. Mentor team members through face-to-face coaching, group discussions, and structured knowledge-sharing initiatives. Analyse third-party contractor progress and ensure alignment with project schedules and deliverables. Lead lessons learned sessions and deep-dive analyses to identify root causes and improvement opportunities. Collaborate on continuous improvement initiatives and promote certification and professional development within the team. Assist in establishing project performance indices and support commissioning and start-up scheduling. Your background Extensive experience in HVDC project planning and controls, including design, procurement, construction, installation, and commissioning. Proven expertise in Primavera P6 or MS Project and strong analytical and reporting skills. Bachelor's degree in engineering or a related field; Advanced education or certifications in project management are a plus. Strong communication skills and the ability to engage with leadership and cross-functional teams. Proficiency in Microsoft Office tools, especially Excel, Word, and PowerPoint. Fluent in English; Swedish language skills are an advantage. A collaborative and proactive mindset with a passion for mentoring and continuous improvement. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don't delay – apply today! Recruiting Manager Rachit Sharma, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Swedish Association of Graduate Engineers: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Leaders: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Kevin Galloway, [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
21 december 2025