Strategisk samhällsplanerare med fokus på översiktsplaneprocessen
Säters kommun
Planeringsarkitekter m.fl.

När du arbetar i Säters kommun arbetar du för framtidstro och livskvalitet för Säterborna. Med engagemang och samarbete arbetar vi för ett hållbart samhälle, och du är välkommen till oss! Med närhet till det mesta som ger livskvalitet, är det trivsamt och lätt att leva och jobba i vår kommun. ARBETSUPPGIFTER Som strategisk samhällsplanerare i Säters kommun ansvarar du för att leda kommunens översiktsplaneprocess. Utifrån antagen planeringsstrategi pågår ett arbete med att aktualisera och uppdatera delar av översiktsplanen, samtidigt som vi på sikt behöver ta oss an arbetet med en ny och digital översiktsplan. I rollen kommer du leda och samordna planeringsuppdrag och projekt inom ramen för översiktsplaneprocessen. Du kommer arbeta med att ta fram utredningar, policys och strategier samt genom workshops och dialoger förankra inriktningar och resultat i nära samarbete med medarbetare, chefer och beslutsfattare. Du sätter aktivt samman och leder projektgrupper bestående av såväl interna som externa resurser och du kommer även vara aktiv och drivande i att utveckla arbetssätt, såväl internt som externt i syfte att få till en kontinuerlig översiktsplaneprocess. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett tydligt intresse för hållbar samhällsplanering. Du är trygg i att ta ansvar för projekt och processer och är duktig på att engagera och inspirera människor för att få dem att arbeta mot gemensamma mål. Du drivs av att strukturera och utveckla arbetssätt där intresse för digitalisering och GIS är centralt för att kunna ansvara för arbetet med att skapa kommunens digitala plattform för översiktsplanprocessen. Vi erbjuder dig en fri roll med stort ansvar och utrymme för personlig utveckling på en arbetsplats som präglas av tillit, samverkan och allas lika värde. Generellt ser vi positivt på distansarbete, även om uppdraget alltid måste styra de exakta överenskommelserna. I en roll som denna kommer det ibland vara av stor vikt att du befinner dig i Säter samtidigt som delar av uppdraget utan problem kan genomföras på distans. KVALIFIKATIONER Vi ser att du som sökande uppfyller följande kvalifikationer:  Högskoleutbildning inom samhällsplanering, fysisk planering • Minst 3 årig högskoleutbildning inom samhällsplanering, fysisk planering eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Kunskap och förståelse för relevant lagstiftning • Såsom Plan och bygglagen, Miljöbalken och annan relevant lagstiftning samt förordningar, föreskrifter med mera rörande fysisk planering Översiktsplaneprocessen är bekant • Viss erfarenhet av att arbeta med samhällsplanering och översiktsplaneprocessen inom kommunal verksamhet. Digitala arbetssätt och verktyg • Kunskap och erfarenhet kring de vanligaste verktygen inom kommunal förvaltning, såsom Microsoft Office 365 med tillhörande programvaror. Du har god vana av att författa rapporter, driva utredningsarbete och ta fram olika typer av beslutsunderlag. Svenska i tal och skrift • Mycket god förmåga att på svenska uttrycka dig i både tal- och skrift. Arbete med verktyget Planeringsstrategi • Erfarenhet av att ta fram en Planeringsstrategi för kommunal verksamhet. Politiskt styrd organisation • Erfarenhet av att arbeta med politisk styrning, kunskap om hur beslutsunderlag tas fram och vad som är viktigt att presentera för att skapa förståelse och trygghet i beslutsfattandet. Projektledning • Dokumenterad erfarenhet av att ansvara för projektarbete samt utbildning inom projektledning. Arbete med GIS-baserade verktyg • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med GIS-baserade verktyg. Vidare ser vi att du som sökande har förmågan att:  • Arbeta med andra människor, lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös, uppmärksammar och belönar andras bidrag. • Tala tydligt och utstråla trovärdighet och självförtroende. Du håller presentationer och föreläsningar anpassade efter målgruppens behov och förståelse. • Förverkliga organisationens mål, du har lätt för att identifiera samt utveckla positiva och gränsöverskridanden visioner och planer. • Planera och organisera ditt arbete, du har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Vi ser också att det är meriterande om du har förmågan att:  • Skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. • Anpassa dig till förändrade förhållanden. Du uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ och har lätt för att anpassa ditt beteende i förhållande till andra människors behov. ÖVRIGT Tjänsten annonseras under semestertider, det betyder att vi har begränsade möjligheter att besvara frågor. Enklast kan vara att skicka oss ett mejl så svarar vi när möjlighet finns. Från och med den 4/8 är vi som kontaktpersoner åter i tjänst.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Planning & Controls Mentor
Hitachi Energy Sweden AB
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

The opportunity We are seeking a Planning & Controls Mentor to join our HVDC Operations team. This role is pivotal in guiding and supporting global project planning and controls activities across the full HVDC project lifecycle—from tendering through commissioning and handover. As a recognized expert in HVDC project planning and controls, you will act as a mentor and subject matter expert, driving excellence, consistency, and continuous improvement across our global operations. How you'll make an impact Provide guidance on planning and controls methodologies across HVDC Classic and HVDC Light Converter Station projects. Support the development and implementation of best practices, tools, and processes within the global Planning & Controls team. Mentor team members through face-to-face coaching, group discussions, and structured knowledge-sharing initiatives. Analyse third-party contractor progress and ensure alignment with project schedules and deliverables. Lead lessons learned sessions and deep-dive analyses to identify root causes and improvement opportunities. Collaborate on continuous improvement initiatives and promote certification and professional development within the team. Assist in establishing project performance indices and support commissioning and start-up scheduling. Your background Extensive experience in HVDC project planning and controls, including design, procurement, construction, installation, and commissioning. Proven expertise in Primavera P6 or MS Project and strong analytical and reporting skills. Bachelor's degree in engineering or a related field; Advanced education or certifications in project management are a plus. Strong communication skills and the ability to engage with leadership and cross-functional teams. Proficiency in Microsoft Office tools, especially Excel, Word, and PowerPoint. Fluent in English; Swedish language skills are an advantage. A collaborative and proactive mindset with a passion for mentoring and continuous improvement. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge? Does the above description sound like you? Welcome to apply! Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don't delay – apply today! Recruiting Manager Rachit Sharma, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Swedish Association of Graduate Engineers: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Leaders: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Kevin Galloway, [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Operational Production Engineering Manager
Hitachi Energy Sweden AB
Produktionschefer inom tillverkning

The Opportunity We are looking for an Operational Production Engineering Manager to join our High Voltage Breakers division in Ludvika. In this role, you will lead a team of skilled engineers and work closely with cross-functional teams to ensure efficient, reliable, and continuously improving our production processes. You will be responsible for delivering and ensuring production availability and capacity. You will pay a key role in optimizing the technical capacity to reach on time delivery of high-quality products in a safe production environment. Your leadership will drive root cause analysis, continuous improvement, and ensure high technical availability to meet short- and medium-term production goals. In this role, you will be part of the production technology management team and have personnel responsibility for a team of production technicians, where collaboration will be key to achieving results. This is a great opportunity for a technically skilled and driven leader who thrives in a dynamic, collaborative environment. How You Will Make an Impact Be an inspiring leader who supports and develops your team of production engineers. Ensure technical capacity, optimized processes, and internal logistics flows. Maintain high availability of machinery and oversee maintenance and inspections. Lead operational actions related to HSE, quality, delivery, productivity, and process changes. Actively participate in new investments and strategic projects. Lead the team to plan, execute, and follow up on installations of new machines, equipment, and tools. Your Background A degree in engineering or equivalent relevant professional experience is required. You are a structured and driven leader with strong communication skills and a genuine interest in technology. Experience in maintenance planning or production engineering work is required. Proven leadership experience is a strong advantage. Fluent in both Swedish and English, written and spoken. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge – apply today! Due to the summer vacation period, the selection process may take longer than usual. We appreciate your patience and understanding. Recruiting manager Therese A. Hook, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Swedish Association of Graduate Engineers: Philip Bengtsson, +46 107- 38 25 17; Union: Michael Fosselius, +46 107 38 46 19; Leaders: Frank Hollstedt +46 10 7387043. Any other questions can be directed to Talent Partner Antra Volujevica [email protected].

25 juni 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Ledare Djungelgympa - Sprid rörelseglädje för barn 2-6 år i Avesta HT25
Einar Sports AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.  Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger.  Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.  Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning  från personalen på Active Academys kontor.  Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.  Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på söndagar kl. 10.00-11.00 i Domarhagsskolans gympasal.   Mer info kommer vid en eventuell intervju.  VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Ledare Djungelgympa - Sprid rörelseglädje för barn 2-6 år i Falun HT25
Einar Sports AB
Idrottstränare och instruktörer m.fl.

Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet.  Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger.  Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen.  Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning  från personalen på Active Academys kontor.  Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper.  Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda i Östra skolans gymnastiksal på lördagar kl. 10.00-12.00.   Mer info kommer vid en eventuell intervju.  VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Strategic Production Engineering Manager
Hitachi Energy Sweden AB
Produktionschefer inom tillverkning

The Opportunity Are you ready to take on a strategic leadership role in a high-tech industrial environment? We are looking for a Strategic Production Engineering Manager to join our High Voltage Breakers division in Ludvika. In this role, you will lead a team of project managers and production engineers and project managers, driving long-term improvements and investments that shape the future of our manufacturing capabilities. As part of the Production Engineering department, you will be responsible for strategic initiatives, investment planning, and the implementation of new technologies and processes. You will work closely with production teams and other stakeholders to ensure that our operations are aligned with business goals and future demands. Your work will directly impact our ability to deliver high-quality products efficiently, safely, and on time in a sustainable way. This is a unique opportunity for a visionary leader who enjoys working with complex projects, cross-functional collaboration, and continuous improvement. If you are passionate about production technology, strategic planning, and leading teams toward long-term success, we would love to hear from you. How You Will Make an Impact Be an inspiring leader who supports and develops your team. Lead the planning, execution, and follow-up of all Capex (capital expenditure) projects. Take responsibility for personnel, work environment, and budget within your area. Ensure technical capacity and optimized internal logistics flows in the factory to meet customer demands. Actively lead strategic project teams with implementation of new product, processes and technologies. Your Background You are a structured and driven leader with strong communication skills. A degree in engineering or equivalent relevant professional experience is required. Documented leadership experience, or experience as a senior project manager for capex investment projects. Experience in production or industrial engineering is highly valued. Fluent in both Swedish and English, written and spoken. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge – apply today! Due to the summer vacation period, the selection process may take longer than usual. We appreciate your patience and understanding. Recruiting manager Therese A. Hook, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Swedish Association of Graduate Engineers: Philip Bengtsson, +46 107- 38 25 17; Union: Michael Fosselius, +46 107 38 46 19; Leaders: Frank Hollstedt +46 10 7387043. Any other questions can be directed to Talent Partner Antra Volujevica [email protected].

25 juni 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Digital Transformation Manager

The Opportunity At Hitachi Energy, we are accelerating the energy transition with digital innovation at the core of everything we do. We are now seeking a Digital Transformation Manager to lead the digitalization and automation agenda within our PGHV Breakers Unit. This newly established leadership role offers the chance to shape the digital roadmap, build and lead a specialized team, and drive the adoption of cutting-edge technologies across operations, logistics, and manufacturing. You will be instrumental in implementing Industry 4.0 solutions, including Industrial IoT, AI, and secure automation platforms. Your work will enhance efficiency, visibility, and data-driven decision-making across the organization. If you are a strategic and forward-thinking leader with a passion for digital innovation and operational excellence, this is a unique opportunity to make a lasting impact. How You'll Make an Impact Define and execute the digital transformation strategy for the PGHV Breakers Unit, aligned with business and global objectives. Build and lead a high-performing team focused on automation, digital innovation, and smart manufacturing. Drive the implementation of Industry 4.0 technologies, including Industrial IoT, AI, and cybersecure automation platforms. Lead the digitalization of logistics and supply chain flows, introducing smart logistics, real-time tracking, and predictive analytics to enhance efficiency and visibility. Champion the integration of BI analytics to drive data-driven decision-making and operational excellence. Ensure the team's efforts support both production and operations, fostering a culture of innovation, agility, and continuous improvement across the organization. Collaborate with cross-functional teams to identify opportunities for digital value creation and operational excellence. Your Background Engineering or IT degree is required, with strong technical understanding. Proven leadership experience in digital transformation, industrial automation, or smart manufacturing is an advantage. Strategic mindset with the ability to translate complex business needs into scalable digital solutions. Experience in digitalization, smart manufacturing, and automation. Technical understanding of IoT, robotics, WMS, and cybersecurity. Meritorious experience in working with AI/ML. Fluent in both Swedish and English, written and spoken. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting challenge – apply today! Due to the summer vacation period, the selection process may take longer than usual. We appreciate your patience and understanding. Recruiting manager Therese A. Hook, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Swedish Association of Graduate Engineers: Philip Bengtsson, +46 107- 38 25 17; Union: Michael Fosselius, +46 107 38 46 19; Leaders: Frank Hollstedt +46 10 7387043. Any other questions can be directed to Talent Partner Antra Volujevica [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
21 december 2025
Affärsutvecklingschef till Falu Energi & Vatten
Adecco Sweden AB
Forsknings- och utvecklingschefer

Vill du få en unik möjlighet hos oss på Falu Energi & Vatten i en strategiskt viktig roll som affärsutvecklingschef mitt i händelsernas centrum? Energibranschen är en av de absolut hetaste branscherna just nu. Vi söker dig med affärsintresse som vill vara med och påverka framtidens energiomställning. Energibranschen står inför många spännande utmaningar. Framöver förväntas elanvändningen öka markant i Sverige och ökad andel förnybar och fossilfri el i kraftsystemet kommer att ställa stora krav på hur elen används. Det öppnar upp för nya affärsmöjligheter kopplat till exempelvis energilager och flextjänster. Falu Energi & Vatten är ett energiföretag som ägs av alla Falubor. Vi är en aktiv samhällsbyggare som tänker lite längre och tar ett större ansvar. Rollen som Affärsutvecklingschef Som Affärsutvecklingschef får du ett helhetsansvar för att utveckla och driva företagets affärer inom energiområdet. I rollen ingår personalansvar för 12 personer och du leder denna strategiska grupp som omfattar försäljning och affärsutveckling. Ditt uppdrag är att öka kundnyttan, utveckla hållbara lösningar och driva tillväxt i linje med företagets mål och värderingar. Du ingår i ledningsgrupp för avdelningen Marknad och rapporterar till Marknadschef. Ditt ansvar: •Leda och utveckla teamen inom sälj, produkt- och affärsutveckling •Identifiera nya affärsmöjligheter och koncept för att skapa långsiktigt kundvärde •Säkerställa konkurrenskraftiga och hållbara produkterbjudanden •Ansvara för budget, prognos och affärsplanering för affärsområdet •Etablera strategiska samarbeten med kunder, partners och andra intressenter •Vara en aktiv del i företagets övergripande strategiarbete Kollegan Johanna om rollen som Affärsutvecklingschef: “Det är en ny och spännande roll där du får vara med och bygga något från grunden. Du får sätta riktningen för hur vi möter framtidens behov inom marknadsutveckling och hållbara affärer. Du kommer till ett gäng engagerade kollegor med mycket glädje och skratt i vardagen där vi hjälps åt och har kul på vägen ” Vem är du? Vi söker dig som är en kommunikativ och trygg ledare med starkt intresse för affärer. Du har dokumenterad erfarenhet av att leda tvärfunktionella team och utveckla kommersiella verksamheter, gärna inom energisektorn eller motsvarande teknikintensiva branscher. Vi ser att du har erfarenhet av strategisk kommunikation och ledarskap i förändring. Du är både visionär och praktisk, med förmågan att gå från idé till handling. Du trivs i ett högt tempo, är trygg i din kompetens och har lätt för att skapa förtroende i organisationen. Du som söker har: •Minst 5 års erfarenhet av ledande utvecklings- och affärsroller •Erfarenhet av förändringsledning och att bygga starka team •God förståelse för energibranschen och dess omställning •Akademisk utbildning inom ekonomi, teknik eller motsvarande •Vana att arbeta i eller mot komplexa organisationer, gärna med samhällsuppdrag •God förmåga att uttrycka dig på svenska, i tal och skrift •B-körkort I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Varför Falu Energi & Vatten? Falu Energi & Vatten är ett hållbart energibolag med stark lokal förankring. Vi arbetar för att göra det enklare för människor att leva klimatsmart – varje dag. Hos oss får du ett meningsfullt uppdrag, stora möjligheter att påverka och vara med och forma framtidens energilösningar. Detta är en roll för dig som vill vara med och forma framtiden på riktigt. Du får möjlighet att arbeta med ett starkt samhällsnyttigt varumärke i en spännande utvecklingsfas. Anställningsvillkor •Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas. •Heltid •Tillträde enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan Registrera din ansökan via länken senast 2025-08-10. Bifoga CV som beskriver utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi erbjuder medflyttandeservice för respektive genom https://rekryteringslots.se/. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryterings- och bemanningsföretaget Adecco. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vid frågor Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Annika Rohdin, Marknadschef, [email protected] alternativt rekryterare Ulrika Struve på Adecco på [email protected]. Då vi står inför sommaren och semesterledigheter, så kan det dröja lite längre innan du får svar på eventuella frågor. Tillsammans skapar vi framtidens Falun Falu Energi & Vatten är ett kommunägt företag som omsätter cirka 1085 miljoner kronor per år och har cirka 240 anställda. Med våra verksamheter inom el, kraftproduktion, värme & kyla, stadsnät, återvinning samt vatten är vi en viktig del av infrastrukturen i Falu kommun. Vi ser oss som en engagerad samhällsbyggare som med hållbarhet och kundens bästa i fokus utvecklar samhället. Det gör vi genom en kultur där vi vågar utmana och utvecklas, där vi alla känner ansvar och möter varje människa med öppenhet.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Är du undersköterska? Kom och jobba med oss i Idre!
Älvdalens kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker nya kollegor till särskilt boende i Idre! I Idre finns ett särskilt boende med inriktning demens. Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega! Det här gör man som undersköterska hos oss Här utför vi sedvanliga arbetsuppgifter för undersköterskor inom äldreomsorgen. Arbetet omfattar personlig omvårdnad och tillsammans med kollegor har man näransvar/omsorgskontakt för den äldre.  Vi arbetar med delegerade arbetsuppgifter enligt Hälso-sjukvårdslagen. Arbetet innebär att man aktivt arbetar med genomförandeplaner, planering och dokumentation samt utför beslutade insatser enligt Socialtjänstlagen. Det ingår även att utföra beslutade insatser enlig SOL-beslut. Vem söker vi? För att trivas i rollen som undersköterska hos oss tar man av ansvar för sina arbetsuppgifter och har lätt för att anpassa sig efter ändrade omständigheter. Man är lugn och kontrollerad i stressade situationer och har stor samarbetsförmåga samt har ett lugnt bemötande.  Du är utbildad undersköterska, gärna med inriktning demensvård, samt har utfärdat bevis om skyddad yrkestitel. Du har B-körkort och behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift. Erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg samt datorvana i form av journaldokumentation i såväl dator som smartphone är meriterande. Bra att veta Tjänsten är heltid dag/kväll såväl vardagar som helger enligt schema. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta mig. Har du tidigare arbetat inom Älvdalens kommun kommer vi att ta interna referenser. Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida: http://rekryteringslots.se Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.   Om Älvdalens kommun Älvdalens kommun är en vidsträckt och vacker landsbygdskommun där ungefär 7000 människor bor och verkar. Kommunen som arbetsgivare har ungefär 550 medarbetare. Älvdalens kommun har en fantastisk natur som uppmuntrar till friluftsliv, sport, jakt och fiske, eller vad sägs om 85 slalompister, närmare 200 mil skoterleder, över 30 mil skidspår och oändliga vandringsleder och fiskevatten. Vi har ett gott kulturutbud och rikt musikliv.  Som arbetsgivare tror vi på en bra balans mellan arbete och privatliv och att du ska känna dig trygg och säker i ditt arbete. Vi arbetar utifrån vår värdegrund - Kärlek, Trygghet, Respekt och Överraskande, och har arbetsmiljöarbete och friskvård i fokus. Älvdalens kommun ligger tekniskt i framkant vilket underlättar till flexibilitet såväl i arbete som privat.

25 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Är du undersköterska och vill arbeta natt? Kom och jobba med oss i Idre!
Älvdalens kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi söker nya kollegor till särskilt boende i Idre! I Idre finns ett särskilt boende med inriktning demens. Nu söker vi dig som vill bli vår nya kollega! Det här gör man som undersköterska hos oss Här utför vi sedvanliga arbetsuppgifter för undersköterskor inom äldreomsorgen. Arbetet omfattar personlig omvårdnad och tillsammans med kollegor har man näransvar/omsorgskontakt för den äldre.  Vi arbetar med delegerade arbetsuppgifter enligt Hälso-sjukvårdslagen. Arbetet innebär att man aktivt arbetar med genomförandeplaner, planering och dokumentation samt utför beslutade insatser enligt Socialtjänstlagen. Det ingår även att utföra beslutade insatser enlig SOL-beslut. Vem söker vi? För att trivas i rollen som undersköterska hos oss tar man av ansvar för sina arbetsuppgifter och har lätt för att anpassa sig efter ändrade omständigheter. Man är lugn och kontrollerad i stressade situationer och har stor samarbetsförmåga samt har ett lugnt bemötande.  Du är utbildad undersköterska, gärna med inriktning demensvård, samt har utfärdat bevis om skyddad yrkestitel. Du har B-körkort och behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift. Erfarenhet av arbete inom vård- och omsorg samt datorvana i form av journaldokumentation i såväl dator som smartphone är meriterande. Bra att veta Tjänsten är heltid natt såväl vardagar som helger enligt schema. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta mig. Har du tidigare arbetat inom Älvdalens kommun kommer vi att ta interna referenser. Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida: http://rekryteringslots.se Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.   Om Älvdalens kommun Älvdalens kommun är en vidsträckt och vacker landsbygdskommun där ungefär 7000 människor bor och verkar. Kommunen som arbetsgivare har ungefär 550 medarbetare. Älvdalens kommun har en fantastisk natur som uppmuntrar till friluftsliv, sport, jakt och fiske, eller vad sägs om 85 slalompister, närmare 200 mil skoterleder, över 30 mil skidspår och oändliga vandringsleder och fiskevatten. Vi har ett gott kulturutbud och rikt musikliv.  Som arbetsgivare tror vi på en bra balans mellan arbete och privatliv och att du ska känna dig trygg och säker i ditt arbete. Vi arbetar utifrån vår värdegrund - Kärlek, Trygghet, Respekt och Överraskande, och har arbetsmiljöarbete och friskvård i fokus. Älvdalens kommun ligger tekniskt i framkant vilket underlättar till flexibilitet såväl i arbete som privat.

25 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025