Farmaceut till Apotek Hjärtat, Leksand - med ett extra erbjudande

Är du legitimerad farmaceut och Leksandsbo? Eller är du sugen på att flytta till härliga Dalarna? Med Apotek Hjärtats Upptäckarpaket erbjuds du en bonus utöver din vanliga lön dina första år i tjänsten. Om jobbet som farmaceut på Hjärtat Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär som farmaceut ta många spännande vägar. Du kan leda andra och specialisera dig inom till exempel farmaci, kvalitet eller kundmöte. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos oss - apotekschefen berättar Nu är vi äntligen på plats. Tillsammans gör vi vardagen enklare genom att erbjuda lösningen; ”handla mat och medicin samtidigt”. Vi har flyttat in i helt nya lokaler tillsammans med välkända ICA-handlaren i Leksand! Ta chansen och var med från start. Sätt arbetssätt och rutiner tillsammans med dina nya kollegor möjligheten att skapa ett nytt apotek och du kommer alltid kunna säga: ”Det där var jag med och öppnade”! Apoteket är beläget inne på ICA Supermarket precis vid Väg 70. Du och ditt gäng kommer ta hand om Leksands-borna, turisterna och alla som rör sig runt Siljan. Räkna med en hel del hockeyfans! Vi har öppet 8–19 vardagar, 10–15 lördagar och 10–15 söndagar. Anställningen är en tillsvidareanställning. Hel- eller deltid kan diskuteras. Provanställning kan tillämpas. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller erfaren farmaceut och känner igen dig i beskrivningen: Du visar intresse och engagemang i mötet med kunder och samarbetar väl med kollegor på ditt apotek och i hela regionen/ hela Apotek Hjärtat Du tar ansvar för att hantera de krav som ställs på dig som farmaceut och tar hjälp av ditt team vid behov Du bidrar med en god attityd och söker enkla lösningar i vardagen Nyfiken på att lära känna våra kollegor? Lyssna på vår podcast. Du hittar den här! Upptäck med Hjärtat - ett extra erbjudande på detta apotek För dig som ännu inte är tillsvidareanställd farmaceut på Apotek Hjärtat finns på det här apoteket möjlighet att ta del av Hjärtats upptäckarpaket. Erbjudandet innebär att du får en extra bonus de första tre åren av din anställning samt en extra trygghet i form av en mentor på apoteket som stöttar under den första tiden. Läs mer om detaljerna i erbjudandet här på Hjärtats karriärsida: Upptäckarpaketet Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-09-15 Kontaktperson: Emma Laggar, [email protected] Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!

19 juni 2025
Sista ansökan:
15 september 2025
Dokumentcontroller
Vansbro kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Administrativa enheten är en liten enhet, centralt placerad under kommunledningskontoret. Enheten beskrivs bäst som spindeln i nätet för kommunens verksamheter och består idag av sju medarbetare och en administrativ chef. Uppdraget är omväxlande och omfattar bland annat politisk administration, telefoni, kommunikation, reception, registratur, arkiv, krisberedskap, säkerhet och digital utveckling. Enheten utgör också kommunens valadministration. Vi har ett prestigelöst förhållningssätt till vårt uppdrag, vi arbetar nära varandra i många arbetsuppgifter och det är en självklarhet att vi hjälper varandra vid behov. I kommunen hanteras dagligen ett stort antal handlingar, både sådana som produceras i kommunens egna verksamheter och sådana som skickas till eller från kommunen. Alla dessa handlingar måste hanteras och hållas ordnade. Som dokumentcontroller ansvarar du för den centrala registraturen och kommunens arkiv och följer handlingarna under hela deras livscykel – från mottagning och registrering till gallring och arkivering. Du kommer att • arbeta med dokumenthanteringsfrågor på strategisk nivå, genom exempelvis informationshanteringsplaner och gallringsbestämmelser • ansvara för kommunens centrala posthantering och registratur, både fysiskt och digitalt • vara stöd och bollplank för kommunens verksamheter i frågor som rör informationshantering • upprätthålla god ordning i kommunens arkiv • vara behjälplig i samband med e-arkivering • långsiktigt utveckla kommunens arbete med informationshantering • göra sekretessbedömningar och lämna ut allmänna handlingar till privatpersoner, journalister och andra myndigheter • tillsammans med främst enhetens sekreterare hålla god ordning i ärendehanteringssystemet Ciceron • tillsammans med enhetens övriga funktioner ha både strategiska och operativa uppgifter i samband med val • vara behjälplig med andra inom enheten förekommande uppgifter som exempelvis reception, sekreterarskap, kommunikation och säkerhetsarbete.  Du måste ha • högre utbildning inom det samhällsvetenskapliga området eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • goda kunskaper i och förståelse av offentlighetsprincipen • goda kunskaper i svenska språket och lätt att uttrycka dig i både tal och skrift • god vana vid ett digitalt arbetssätt.  Det är meriterande om du också har • utbildning i diarieföring eller är diplomerad registrator • utbildning i eller erfarenhet av arkivvård • erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation • erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemet Ciceron. Vi vill att du • är prestigelös och tycker att det är självklart att hjälpa till där och när det behövs • är noggrann och ansvarsfull – ordning och reda är viktigt för dig • utstrålar ett lugn även i situationer som kan uppfattas som stressiga • förstår att en hög servicegrad är viktigt för att upprätthålla allmänhetens förtroende för kommunen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.  Ansökan Vi behöver din ansökan senast den 20 juli 2025. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka din ansökan per post till adress Vansbro kommun Norra Allégatan 30, 786 31 Vansbro. I ansökan ska framgå vilken tjänst som söks. Vi använder e-rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR (dataskyddsförordningen). Insända ansökningar återsändes ej. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Läs mer om lönestruktur för Vansbro kommun här.  Om Vansbro kommun Hos oss är var och en av oss en viktig del i helheten! Vansbro kommun kan erbjuda dig ett meningsfullt arbete med goda arbetsvillkor och ständigt lärande. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar bättre trivsel och resultat på arbetsplatsen, därför är det viktigt för oss att du känner dig delaktig i vår utveckling av verksamheten och stolthet över den verksamhet som vi tillsammans skapar för våra medborgare i Vansbro kommun. Vansbro kommun är den lilla kommunen med det stora innehållet. Längs älven sträcker sig kommunens lokalsamhällen Äppelbo, Vansbro, Dala-Järna och Nås med kringliggande byar i de västra delarna av Dalarna. I Vansbro kommun är vi mycket stolta över bredden inom näringslivet som skapar en mycket god arbetsmarknad med ett brett och rikt föreningsliv samt god kommunal service i samtliga kommundelar. Hos oss finns en närhet och enkelhet som ger stora möjligheter till livskvalité. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på vår hemsida.  Vansbro kommun erbjuder friskvårdsbidrag, semesterdagsväxling samt busskort till förmånligt pris. Välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Lärare modersmål
Malung-Sälens kommun
Grundskollärare

Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen till en arbetsplats där respekt, omtanke och trygghet är grunden för allt vi gör! ARBETSUPPGIFTER Blomsterbäcksskolan, Lillmons skola och Centralskolan söker en lärare som kan undervisa i modersmål. Språket är tigrinska. Arbetet kommer att vara på Blomsterbäcksskolan samt Centralskolan. Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i modersmål utifrån erfarenhet. I arbetet ingår att planera, genomföra och följa upp din undervisning och elevernas lärande. Du tar en aktiv roll och utvecklar verksamheten och samarbetar med hela skolans arbetslag. I vårt pedagogiska ramverk som innefattar allt från bemötande, tillgänglighet, motivation, samarbete till en helhetssyn är alltid eleven i centrum! Du upprätthåller ett nära samarbete med vårdnadshavare till elever och övriga viktiga personer i elevernas nätverk. Du deltar vid behov i pedagogiska möten tillsammans med både kollegor på skolan och andra samverkanspartners. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer Vi söker dig som vill göra skillnad och som har en stark tilltro till elevens kompetens och som brinner för att utveckla varje elev. Du är positiv och lösningsfokuserad. Du har lätt för att samarbeta med elever, kollegor, föräldrar och andra professioner som finns kring eleverna. Du har en stark motivation till lärande och gärna med kunskap om specialpedagogik som ger eleverna motivation till lärande. Du har lärarlegitimation. Du behöver ha goda kunskaper i tigrinska. Som person är du strukturerad, prestigelös och flexibel. Du har ett tydligt och lågaffektivt bemötande. Du har förmågan att se elevers olika behov och styrkor samt att styra och följa upp verksamheten utifrån skolans pedagogiska mål, vision och ekonomiska ramar. Du behöver kunna tänka utanför boxen, vara påhittig, modig och fantasifull. ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Om du har tidigare erfarenhet från arbete inom vår organisation kan interna referenser komma att tas. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.

19 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
VD till Dala-Profil AB
Hansson & Partners i Sverige AB
Verkställande direktörer m.fl.

Dala-Profil AB ska vara det självklara alternativet när det gäller leveranser av kompletta plåtlösningar för tak och fasad för plåtslagerier, byggföretag och industrier i Mellansverige. Företaget har ett brett program av tak- och väggprofiler, slätplåt, takavvattning och taksäkerhet. Affärsidén bygger på en flexibel organisation med kompetent personal vilket möjliggör snabba och säkra leveranser, detta säkerställer ett tryggt samarbete för våra kunder. Produktionen sker idag i stora (13 000 m²) och väl anpassade lokaler i Borlänge. Sedan 2022 är vi en del av Ruukki Construction, ett helägt dotterbolag till SSAB. Vi verkar som en självständig affärsenhet inom affärsområdet Roofing Scandinavia, tillsammans med bland andra Plannja och DesignTak. Vi är cirka 30 medarbetare med en omsättning på drygt 200 MSEK och en god lönsamhet. Dala-Profil AB söker Verkställande Direktör -en nyckelroll i ett växande industribolag inom Ruukki-koncernen Därför ska du välja Dala-Profil Dala-Profil är ett lönsamt och välskött bolag med stark lokal förankring, stabil kundbas och en tydlig position som en pålitlig partner i branschen. Du får leda ett bolag med tydligt tillväxtfokus där det finns både vilja och resurser att investera i framtiden. Här finns möjlighet att göra verklig skillnad. Som en del av Ruukki Construction och SSAB får du tillgång till ett större nätverk, kompetens och stöd samtidigt som Dala-Profil drivs som en självständig enhet med stort eget mandat. Rollen är både strategisk och operativ. Du får arbeta nära verksamheten, påverka helheten och vara en nyckelperson i både den lokala och skandinaviska organisationen. Dala-Profil präglas av en prestationsbaserad kultur med hög trivsel, korta beslutsvägar och ett starkt engagemang i hela organisationen. Vi erbjuder dig Som VD har du fullt resultatansvar och leder bolagets strategiska, taktiska och operativa arbete. Du rapporterar till Head of Roofing Scandinavia och ingår i affärsområdets ledningsgrupp. Rollen är bred och kräver både strategisk höjd och operativ närvaro där du är lika bekväm i kundmöten som i ledningsgruppsarbete. Dina huvudsakliga ansvarsområden: -Driva lönsam tillväxt och identifiera nya affärsmöjligheter -Ansvara för bolagets kommersiella strategi, produktportfölj och prissättning -Leda och utveckla organisationen samt säkerställa en attraktiv arbetsplats -Säkerställa operativ effektivitet enligt Lean- och 5S-principer samt hantera standarder och regler för att säkerställa att Ruukki följer tillämpliga bestämmelser om sina produkter och sitt miljöavtryck tillsammans med lokala lagar. -Representera Dala-Profil i externa sammanhang och i samarbete med andra bolag inom Roofing Scandinavia. Vad vi söker hos dig Vi söker dig som är en affärsorienterad och erfaren ledare med dokumenterad förmåga att driva tillväxt, leda organisationer och skapa resultat. Du har ett starkt kommersiellt driv och trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativ närvaro. Vi tror att du har: -Gedigen erfarenhet av ledarskap i affärsdrivna miljöer, gärna inom tillverkande industri -Flera års erfarenhet av försäljning, affärsutveckling och kommersiellt ansvar -Förmåga att omsätta strategier till konkreta resultat och att leda förändringsarbete -En naturlig förmåga att bygga relationer, både internt och externt -Akademisk utbildning inom teknik, ekonomi eller motsvarande alternativt har du förvärvat motsvarande kompetens genom gedigen arbetslivserfarenhet. -Flytande svenska och engelska i tal och skrift Du är en närvarande och prestigelös ledare som gillar att vara ute i verksamheten, nära både medarbetare och kunder. Du har ett analytiskt sinne och förstår hur operativa beslut påverkar affären och bolagets ekonomi. Vad du får: -En nyckelroll i ett välmående bolag med stark lokal förankring -Möjlighet att påverka och utveckla både bolaget och affärsområdet -Ett nära samarbete med engagerade kollegor inom Ruukki Construction och SSAB -En kultur som präglas av ansvar, förbättringsdriv och kundfokus Utmaningar: -Marknaden för byggplåt är mogen och konkurrensintensiv. Den nya VD:n behöver identifiera nya affärsmöjligheter, stärka kundrelationer och öka marknadsandelar utan att kompromissa med lönsamheten. -Dala-Profil är ett relativt litet bolag där VD förväntas vara både strateg och en doer. Det kräver förmåga att växla mellan långsiktig affärsutveckling och daglig operativ styrning. -Bolaget står inför en resa där digitalisering av sälj, administration och kundgränssnitt är avgörande för framtida konkurrenskraft. Här krävs både initiativkraft och förändringsledning. -VD:n behöver aktivt bidra till synergier och gemensamma initiativ inom Roofing Scandinavia. Det kräver samarbetsförmåga, nätverkande och förståelse för hur Dala-Profil passar in i en större struktur. -Att bibehålla en hög säkerhetsnivå och samtidigt bidra till Ruukkis hållbarhetsmål, inklusive ökad andel produkter med lågt CO₂-avtryck, är en viktig del av uppdraget. Anställningen Tjänsten löper tillsvidare på heltid med placeringsort i Borlänge. Vi önskar fysisk närvaro av vår nya VD, hybridlösning är ej aktuell. Tillträde sker snarast möjligt enligt överenskommelse. Så här rekryterar vi I rekryteringen samarbetar vi med Hansson & Partners. Din ansökan lämnar du via hemsidan Hansson & Partners senast den 17 augusti. Urvalet baseras på dina tidigare erfarenheter samt på dina inneboende personliga förutsättningar (personlighetsprofil och logisk slutledningsförmåga). Vi arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering, vilket bland annat innebär att vi kommer genomföra arbetspsykologiska tester samt djupintervjuer för att identifiera de kompetenser vi ser är viktigast för rollen. Vi kommer genomföra bakgrundskontroller på slutkandidat. Vi kommer att behandla dina personuppgifter i enligt med dataskyddsförordningens regler. Inom ramen för kompetensbaserad rekrytering är det viktigt att din ansökan inte innehåller personuppgifter kring civilstatus, familjesituation, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Du är varmt välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna på Hansson & Partners under hela processen om du vill veta mer om tjänsten. Anna Hansson, [email protected], 070-695 64 63 Martin Ogemar, [email protected], 072-237 21 30

19 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Fordonsmekaniker
Belins Bil AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi har fullt upp och söker en ytterligare fordonsmekaniker till våran auktoriserade märkesverkstad för CITROËN, MAZDA, HYUNDAI, PEUGEOT och SUBARU. Belins Bil har servat och sålt bilar sedan 1975! Arbetsuppgifter: Serva, reparera och felsöka personbilar och transportbilar på vår auktoriserade märkesverkstad. Kvalifikationer: Vi söker dig som har fordonsteknisk utbildning och gärna tidigare bransch-erfarenhet. B-körkort, svenska i tal och skrift är ett krav. Personliga egenskaper: Vi söker dig som är driven och uppskattar varierad arbetsdag med kundkontakter. Du sätter alltid kunden i fokus och är strukturerad samt har ett positivt förhållningssätt. Övrigt: Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid. Hos oss får du trevliga arbetskamrater på en utvecklande och trygg arbetsplats! Anställningsintervjuer pågår löpande och tjänsten kan tillsättas omgående. Vid frågor om tjänsten kontakta: Ola Nordström 0226-541 28 eller [email protected] Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev, CV och löneanspråk till: [email protected]

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Production Supervisor
Hitachi Energy Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Are you ready for your next challenge? Production Supervisor at Breakers At Hitachi Energy, our purpose is to promote a sustainable energy future for all. We provide power to our homes, schools, hospitals and factories. Join us and work with amazing people, while learning and developing yourself in projects that have a real impact on our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and become part of a global team that values a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation. HV Breakers (High Voltage Breakers) is a business unit within Hitachi Energy that has worldwide responsibility for the development, production and sale of high voltage circuit breakers for power systems in both AC and DC power. The high-voltage circuit breaker is an essential part of a reliable and energy-efficient power system. If you want an inspiring job, with the opportunity to take responsibility, take on new challenges, have great influence and develop in the leadership role, this is a position for you. How you will influence As a department manager, you will work with committed people who want and try to improve their work every day Be responsible for driving the department's improvement work as well as budget and personnel responsibility Varied work with different areas of responsibility and tasks where the focus is to complete and deliver products to our global customers You share Hitachi Energy's core values of safety and integrity, which means that you take responsibility for your own actions while feeling responsible for your colleagues and business operations Your background You have a relevant education or adequate work experience, preferably with some knowledge of high-voltage products You have leadership skills and the ability to build a common vision, as well as coach others to success by attending leadership close to the work group You are innovative, have a strong desire to improve and the ability to motivate others It is important that you can handle change with energy, joy and commitment You are quality- and result-focused with good communication skills and a flexible holistic view What we offer Collective agreement Occupational health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy, within Sweden as well as globally Educations and courses that contribute to personal and professional development Diversified company with over 70+ nationalities represented within the Swedish organization Supplementary allowance for parental leave Benefits portal with over a thousand benefits and discounts More about us The role is based in Ludvika. Are you our next leader who wants to develop and develop? Then we look forward to receiving your application. Selection is ongoing so apply today! Recruiting Manager Michael Betti, [email protected] will be happy to answer your questions regarding the position. Other questions should be directed to recruiter Pär Lyckbring, [email protected] Union representatives: Swedish Association of Graduate Engineers: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Union: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19; Leaders: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43

19 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Dagbarnvårdare i Borlänge

Som dagbarnvårdare arbetar du med en liten barngrupp i ditt eget hem. Dagbarnvårdare är ett alternativ till förskolan och du arbetar med barn i åldrarna 1-5 år. Du väljer själv hur du vill utforma verksamheten, om du vill ha någon specifik inriktning och vilka investeringar du vill göra för att skapa en lärorik och stimulerande miljö för barnen. Det krävs ingen utbildning för att arbeta som dagbarnvårdare men vårt koncept möjliggör för en fördelaktig lön. Detta medför att även många förskollärare väljer att arbeta som dagbarnvårdare i samarbete med oss. Denna tjänst kan man söka tillsammans med någon man vill arbeta tillsammans med. Ni skickar då in ansökan en och en, men anger under ”övrigt” vem du söker tillsammans med. Vi söker dagbarnvårdare inom hela kommunen. Om C Företaget C Företaget är ett alternativ till att starta eget företag. Hos oss får du samma frihet som en egenföretagare samtidigt som du får tryggheten i vår plattform med pedagogiskt stöd, handledning och ekonomihantering. Du får tiden att lägga på arbetet med barnen. Vi söker dig som: - Brinner för att arbeta med barn och vill utveckla en verksamhet utifrån dina egna pedagogiska tankar. - Är utbildad inom barnomsorg, har arbetat inom barnomsorgen eller har annan erfarenhet av att på ett tryggt och pedagogiskt sätt ta hand om barn. - Vill arbeta utifrån ditt egna hem och/eller i lokal. - Är engagerad och lyhörd inför barnens olika behov. - Du är ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Om oss: C Företaget har funnits sedan 2002. I dagsläget samarbetar vi med 70 dagbarnvårdare i 20 olika kommuner. Vi driver även 9 förskolor och 1 öppen förskola i Uppsala län.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 september 2025
Reservdelsrådgivare Scania Sverige AB Borlänge
Scania CV AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2024 registrerade Scania Sverige 2 554 tunga fordon till en marknadsandel på 48,8 %, den högsta siffran i modern tid. Om rollen Som reservdelsrådgivare i vårt serviceteam har du ett brett och varierande arbete med stort ansvar och många kontaktytor. Reservdelsverksamheten och lagret ska drivas så effektivt och lönsamt som möjligt. Våra kunder är det viktigaste för oss och en grundförutsättning för att skapa tillgänglighet på fordon är att ha rätt reservdelar hemma. Därför ser vi denna roll som central i vår organisation. Det är viktigt att allt kundbemötande utförs på ett professionellt, serviceinriktat och vänligt sätt. Du träffar våra kunder och rådgör med dem kring reservdelar, service och för en dialog kring reparationer. Du verkar aktivt för att skapa och behålla stort förtroende och hög leveransprecision för lagret och strävar efter att öka reservdels- och serviceförsäljning. Dina arbetsuppgifter • Du är en viktig del av teamet, hjärtat av verksamheten, och kommer att ansvara för snabb och effektiv reservdelsförsörjning • Du bygger och utvecklar relationer med kunder, levererar en förstklassig service genom att se till att kundernas krav uppfylls • Tar kontakt med leverantörer för att säkerställa att delar beställs i linje med operativa behov • Assisterar med leverans och hämtning av delar vid behov, ser till att delar är förplanerade och dokumenterade korrekt • Du utför och övervakar lagerkontroller proaktivt och fortlöpande här ingår även lagervård • Du arbetar nära Servicetekniker och skapar förutsättningar för dem att utföra sitt arbete. Vem är du Du har lägst gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet med ett stort intresse för fordon. En bred kunskap inom lastbilar, släp och påbyggnationer är meriterande. Vi ser gärna att ni har erfarenhet av servicearbete, servicerådgivning, reservdelshantering eller logistik och är van att möta kunder. Som person är du serviceinriktad och trivs med att vara spindeln i nätet. Du trivs i ett högt tempo och värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. Du bidrar med ett gott humör och hög arbetsmoral och dina bidrag med goda ideér till förbättringar välkomnas. Ordning och reda är en självklarhet för dig eftersom du är van vid att leverera. Du talar och skriver obehindrat svenska, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. B körkort är ett krav och truckkort meriterande. Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse. Vilka är vi Vi är ett team med trevliga och duktiga kollegor inom verkstad, reservdelar och försäljning. Tillsammans hjälper vi varann att växa med uppgiften och att utvecklas både i karriär och som person. Scania erbjuder Förmåner inkluderar friskvårdsbidrag, lunchförmån via Edenred. Vi har en förmånsportal med rabatterade priser på produkter och tjänster, Scanias Personalstöd, löneväxling samt förmånlig tjänstepension och försäkring. Med en strukturerad utvecklingsplan och kurser stödjer Scania din personliga utveckling och karriärmöjligheterna finns både lokalt och globalt. Vill du utvecklas med oss så ligger alla vägar öppna för dig! Ansökan Din ansökan bör innehålla ett CV och examensbevis. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald i våra rekryteringsprocesser. Urval sker löpande under ansökningsperioden. Logik- och personlighetstester kan komma att användas i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan behöva genomföras för den här tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Produktions/Platschef Hus Norr - Borlänge
Skanska Sverige AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Skanska Hus Norr arbetar med nyproduktion och ombyggnation av bland annat sjukhus, kontor, industrier, skolor och bostäder, med ambitionen att vara en förebild inom svenskt näringsliv gällande hållbart samhällsbyggande, säkerhet och lönsamhet. Skanskas löfte är att bygga ett bättre samhälle. Vi skapar hem och arbetsplatser som får både människor och företag att växa; alltid med kvalité, miljö och nöjda kunder i fokus. Om rollen Som produktionschef har du en bred nyckelroll och ett övergripande ansvar för att leda, styra och planera produktionen med fokus på säkerhet, produktivitet och lönsamhet. Det ligger också inom ditt ansvarsområde att skapa rutiner och uppföljning av arbetsmiljö- och säkerhetsrisker, samt ansvara för kommunikation och information inom projektet. Att leda, motivera och utveckla ditt team är en given och en stor del av din roll.Du leder enligt Skanskas värderingar och riktlinjer och jobbar mot uppsatta hållbarhetsmål och med seriositetsfrågan. Exempel på arbetsuppgifter: - Tidsplanering - Ansvara för arbetsberedningar och dokumentation - Ekonomistyrning Projekten finns i hela Dalarna och resor ingår i arbetet. Den vi söker För att trivas i rollen tror vi att du är en god ledare som ser individen. Du har ett inkluderande ledarskap och är bra på att skapa relationer. Du vill arbeta med produktionen och har viljan att tillsammans med teamet driva projekten framåt och med lönsamhet. Du är nyfiken och har en vilja att lära och utvecklas tillsammans med ditt team. För den här rollen behöver du: - Minst tre års erfarenhet av byggproduktion - Erfarenhet av att arbetsleda medarbetare i byggprojekt - Goda IT-kunskaper - Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift - B-körkort - Det är meriterande om du har erfarenhet av installationer, kunskap inom entreprenadjuridik, ledarskapsutbildningAnsökningar tas emot löpande! Vi tar emot ansökningar under sommarveckorna och gör urval löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 17 aug. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Robert Svahn på tel: 076-8303387 Glad sommar! Våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg hos oss. Vi vill att du ska trivas på jobbet och ha kul med dina kollegor. Vi lovar dig som medarbetare en ständig kompetensutveckling och tillhandahåller en rad internutbildningar, befattningsspecifika program och internationella utvecklingsmöjligheter. För oss är hälsa och säkerhet extra viktigt och det ligger även som grund för våra förmåner till dig som anställd på Skanska. Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

19 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Jobba som personlig assistent i Falun i sommar!
Vi Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

OM TJÄNSTEN Söker du ett meningsfullt sommarjobb där du verkligen gör skillnad? Vi letar efter engagerade och omtänksamma kollegor som vill arbeta som personlig assistent i sommar, med möjlighet att fortsätta som timvikarie till hösten. Kanske är detta början på en längre resa inom omsorgsyrket, där du kan utvecklas och stanna kvar hos oss? Hos oss arbetar vi med människor, för människor – med målet att våra brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Du får chansen att stödja en individ i vardagen och skapa en positiv inverkan på deras liv. Vi letar just nu efter fler kollegor i Falun med omnejd där vi söker dig som vill jobba som personlig assistent.  OM DIG För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Vidare ser vi gärna att du har en flexibel inställning och att du är öppen för att arbeta hos flera av våra kunder i närområdet. Meriterande är om du har: Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans HUR SER VANLIG DAG SOM PERSONLIG ASSISTENT Det är olika! Hos oss är alla våra kunder unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t. ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren eller under hösten. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Vi Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! VILKA ÄR VI? Vi Omsorg är ett assistansbolag med hjärtat i Dalarna. Vi finns till för att skapa kvalitativ assistans för våra kunder och strävar efter ständig förbättring för att hålla oss aktuella. Hos oss har kunden ett stort inflytande över vem som ska anställas som assistent och hur assistansen ska utföras. Samtidigt som vi erbjuder våra kunder individspecifik assistans riktar vi stort fokus på våra medarbetare och värnar om deras arbetsmiljö. Vad kan vi erbjuda dig? En utvecklande och lärorik arbetsmiljö Kollektivavtal Förmånskort Aktiviteter för både kunder och assistenter Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se ATT ARBETA PÅ VI OMSORG  Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! För anställning hos oss på Vi Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Vi Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

19 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025