Fält Säljare - Snittlön 40.000kr!
VIASALES AB
Eventsäljare och butiksdemonstratörer m.fl.

Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53

27 juni 2025
Sista ansökan:
14 december 2025
Sjuksköterska till njurmottagningen och dialysen
REGION GÄVLEBORG
Grundutbildade sjuksköterskor

På njurmottagningen utreds och behandlas patienter med olika njursjukdomar. Här utförs även utredningar och uppföljningar i samband med njurtransplantation, donation och dialysbehandlingar. Vi har ett nära samarbete med transplantationscenter i Uppsala. ARBETSUPPGIFTER Vi behöver en sjuksköterska till vårt team på njurmottagningen och dialysenheten. Som sjuksköterska hos oss erbjuds du en utvecklande och varierande tjänst där du kommer att arbeta både självständigt och i team. Som sjuksköterska hos oss kommer du bland annat att arbeta med • egna mottagningsbesök • telefonrådgivning • planering • provtagning • uppföljning och behandlingar • dialysbehandling. Hos oss får du • arbeta dagtid måndag till fredag samt en till två lördagar av fem • en gedigen introduktion • arbeta i ett kompetent team med erfarna sjuksköterskor, undersköterskor och läkare • ett varierat arbete på både njurmottagning och dialysmottagning. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är ansvarstagande, strukturerad och engagerad och trivs i nära samarbete med andra professioner i en omväxlande vardag. Du är trygg i din yrkesroll samt har förmågan att bemöta alla människor på ett professionellt och empatiskt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I rollen som sjuksköterska ska du • vara legitimerad sjuksköterska med minst fem års yrkeserfarenhet, gärna inom njurområdet • kunna kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift. För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av mottagningsarbete samt god kunskap och erfarenhet av njursjukvård. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden har löpt ut. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Distriktsjuksköterska till VC i närheten av Gävle v.34 - 1
Te Crea Care AB
Distriktssköterskor

Vill du ha större frihet i ditt arbete, utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du har en förmånlig lön? Då är du varmt välkommen till oss på Te Crea Care! Te Crea Care etablerades 2013 och bemannar sjuksköterskor, fysio- och arbetsterapeuter. Vi har avtal med samtliga regioner, många kommuner och privata vårdgivare. Det innebär att vi kan erbjuda dig många olika typer av uppdrag i hela landet. Te Crea Care har löpande arbetat intensivt med anbudsarbete för att du som konsult ska ha många uppdrag att välja mellan till riktigt bra villkor. Vi arbetar tight med våra konsulter där vi är ett team. Krav eller önskemål: - Legitimerad sjuksköterska samt två års erfarenhet. - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Du är flexibel och kan anpassa dig i olika arbetsförhållanden. Du är trygg i dig själv och har förmågan att prioritera, delegera och arbetsleda. Vi söker dig som värdesätter eget ansvar, delaktighet och som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du är lyhörd och bemöter människor med respekt och omtanke. Vi finns med dig hela vägen från uppdragsstart, löpande under uppdraget och när det är dags att se på fortsättning. Vi finns med alltifrån att hitta de bästa uppdragen åt dig, boka ev resa och boende, som bollplank under uppdraget och ligger steget före inför nästa uppdrag. Vi erbjuder dig: Marknadskraftig lön En dedikerad konsultchef Komplett försäkring Flexibel pension Friskvårdsbidrag Utbildningar Tipsbonus Konsultträffar I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag. Är du intresserad av att veta mer om oss, kontakta Konsultchef Peter Jönsson på 070 521 28 96 eller besök vår hemsida på www.tecreacare.com

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
IT-konsult inom support och drift till myndighet
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Gävle arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: -     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support -     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur -     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara -     Hantering av användarkonton och behörigheter -     Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav -     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 -     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet -     Erfarenhet av klienthantering och felsökning -     Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande -     Erfarenhet av ITIL-processer -     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Hollie Van de Ruit +46734159374 [email protected]

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 september 2025
Gruppledare Mekanik & Anläggning
Norconsult Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Att utveckla ett hållbart samhälle kräver engagemang, helhetssyn och förmåga att knyta ihop enskilda expertkunskaper till en komplett lösning. Detta är en del av vardagen för oss på Norconsult. Vi är en av Nordens största rådgivare inom samhällsplanering och projektering. Med helhetsperspektiv och tydlig miljöprofil hjälper vi våra uppdragsgivare att lyckas på resan från vision till verklighet. Har du ett starkt intresse för ledarskap och trivs med att ta ansvar för både människor och resultat? Vi söker engagerad Gruppledare till vår Mekanik- och Anläggningsavdelning i Gävle. Norconsult söker trygg och lyhörd chef, som vill leda och utveckla en grupp på cirka 15 medarbetare inom Mekanik & Anläggning i Gävle. I denna roll får du en central funktion i den dagliga verksamheten där du ansvarar för gruppens leverans, arbetsmiljö och kompetensutveckling, samtidigt som du bidrar strategiskt till Norconsults fortsatta utveckling. Här får du möjlighet att driva förändring, skapa struktur och bygga en stark kultur präglad av samarbete, ansvar och kvalitet. Din profil Vi söker dig med högre teknisk utbildning och flerårig erfarenhet inom relevant område. Du har god förståelse för både teori och praktik, gärna med erfarenhet av ledarskap. Du är kommunikativ, strukturerad och trygg i att ge återkoppling, utmana invanda arbetssätt och driva utveckling i teamet. Hos Norconsult får du en viktig roll i en inkluderande och kompetensdriven miljö, där du får möjlighet att växa tillsammans med engagerade kollegor i uppdrag som bidrar till ett hållbart samhälle. B-körkort är ett krav. Vi är Norconsult Norconsult är ett av Nordens ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som kombinerar ingenjörskonst, arkitektur och digital expertis i projekt av alla storlekar, för privata och offentliga kunder. Genom innovation och samarbete, och med vårt syfte ”Varje dag förbättrar vi vardagen”, söker vi ständigt efter hållbara, effektiva och samhällsnyttiga lösningar. Vi är 6500 medarbetare i koncernen och 1400 medarbetare i Sverige utspridda på 40 kontor. Med över 140 kontor i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen och Finland kombinerar vi tvärfacklig expertis med lokal närvaro.  För Norconsult är allas lika värde en grundförutsättning. Målsättningen är att våra medarbetare ska ha samma möjligheter att nå sin fulla potential oavsett vem de är eller hur de identifierar sig. En större bredd av perspektiv hjälper oss att förstå samhällets alla delar, utmanar oss i våra uppdrag och leder till en högre grad av innovation. Vi välkomnar därför medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter. Du behöver behärska svenska obehindrat i tal och skrift för att kunna verka i rollen, men det är inget krav att det är ditt modersmål.    Bekanta dig med din blivande chef: Malin Hulinder | LinkedIn Välkommen med din ansökan! Till oss söker du med CV och en motivationstext. Observera att vi endast tar emot elektroniska ansökningar. NA

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Doktorand i miljövetenskap, inr. rättvis omställning till fossilfrihet

Om arbetsplatsen  Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 330 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Vi har 19 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar. Högskolan har fyra strategiska forskningsområden som fokuserar på samhällsutmaningar: Hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri. Sedan 2023 är Högskolan en del i Europauniversitet EU GREEN som arbetar för att stärka kvaliteten inom den högre utbildningen i EU samt ökat utbyte för både studenter och anställda.   Arbetsuppgifter Doktorandens arbetsuppgifter består huvudsakligen av att forska. Forskningen sker inom ramen för ett externfinansierat tvärvetenskapligt forskningsprogram som heter Fairtrans vars övergripande syfte är att underlätta för och påskynda en grundläggande omställning till en rättvis fossilfri framtid. Det involverar fem svenska universitet och lärosäten, och finansieras av Stiftelsen för miljöstrategisk forskning (Mistra) och Forskningsrådet för miljö, areella näringar och samhällsbyggande (Formas). Ett stort antal partnerorganisation medverkar, främst civilsamhällesorganisation och fackföreningar (https://fairtrans.nu). En viktig del av den forskning som genomförts inom Fairtrans har rört frågor om allmänhetens acceptans för klimat- och energiomställningen. Tidigare studier har fokuserat på den nationella nivån. Detta projekt syftar till att skapa förståelse för människors uppfattningar om lokala klimatåtgärder och hur dessa kan utformas för att de ska uppfattas som rättvisa och verkningsfulla, och därmed bli accepterade på lokal nivå. Studieplatsen ligger på Högskolan i Gävle och projektet genomförs i ett tätt samarbete med andra doktorandprojekt på de andra lärosätena som ingår i Fairtrans: Stockholm Resilience Centre på Stockholm Universitet, Klimatledarskap på Uppsala Universitet, Statsvetenskap på Lunds Universitet och IVL. Arbetsuppgifterna omfattar: -  att genomföra det vetenskapliga projektet -  att skriva en doktorsavhandling (en sammanläggningsavhandling med 4-6 delarbeten), -  att genomföra kurser motsvarande minst 60 högskolepoäng, -  undervisning och genomförande av administrativt arbete, -  att regelbundet delta i akademiaktiviteter såsom seminarier och möten. Utbildningen avslutas med en Filosofie doktorsexamen i ämnet Miljövetenskap motsvarande 240 högskolepoäng på forskarnivå. Examen utfärdas av Högskolan i Gävle. Fysisk närvaro på arbetsplatsen vid Högskolan i Gävle värderas högt.   Kvalifikationer Behörighet för antagning För att bli antagen till forskarutbildning (kap 7 39 § högskoleförordningen) krävs grundläggande och särskild behörighet. Grundläggande behörighet har den som har avlagt examen på avancerad nivå, fullgjort kursfordringar om minst 240 hp, varav minst 60 hp på avancerad nivå, eller förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper på annat sätt. Särskild behörighet har den som fullgjort minst 90 hp i huvudområdet miljövetenskap eller vetenskap om hållbar utveckling, eller motsvarande (eng. sustainability science, urban sustainability, urbanism, policy acceptance, behaviour, psychology, environmental governance), på grund- eller avancerad nivå, varav minst 15 hp ska utgöras av examensarbete på avancerad nivå, eller som på annat sätt inom eller utom landet förvärvat motsvarande kunskaper. Övriga kvalifikationer Utöver grundläggande och särskild behörighet krävs även att den sökande har sådan förmåga i övrigt som behövs för att kunna tillgodogöra sig utbildningen. Arbetsuppgifterna kräver: - En väl utvecklad förmåga att arbeta självständigt och tillsammans med andra i team. - Förmåga att samla in och analysera kvantitativ och kvalitativ data genom exempelvis enkäter, beteendeexperiment och intervjuer. - Förmåga att undervisa och utföra administrativt arbete. - God förmåga att uttrycka sig på engelska både i tal och i skrift ett krav. - Kunskaper i svenska är meriterande. - En vilja att söka ny kunskap och även kunna diskutera och förklara forskningen för personer som inte är verksamma inom det egna ämnet såväl nationellt som internationellt. Urval Urvalet av sökande till en studieplats sker på basis av den sammanvägda bedömningen av den sökandes förmåga att tillgodogöra sig utbildningen. Urvalsproceduren grundar sig på följande kriterier för bedömning av de sökande: - formell behörighet för att antas till forskarutbildning, - relevans och omfattning av utbildningsbakgrund, - ansökans kvalitet, - kvaliteten i den sökandes uppsatser, examensarbeten eller motsvarande, - erfarenhet av forskningsrelaterat arbete, med avseende på både mängd och innehåll och/eller annan arbetslivserfarenhet av relevans för forskarutbildningen, - kompetens och inriktning i relation till den specifika studieplatsen (exempelvis dokumenterad erfarenhet av forskningsprojekt rörande hållbar stadsutveckling, urbanism, miljövetenskap, policy acceptans, beteende, psykologi, governance). - intervju och eventuella arbetsprov/tester, - förmåga att bidra till den vetenskapliga miljö där forskarutbildningen ska äga rum samt - omdöme från referenser. Vid tillsättningen ska avseende främst fästas vid graden av förmåga att tillgodogöra sig en utbildning på forskarnivå. Efter behörighetskraven kommer stor vikt läggas vid personliga egenskaper och personlig lämplighet. Villkor Anställningen är en doktorandanställning. En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen får därefter förnyas med högst två år i taget. Doktorandtidens totala varaktighet är heltid i fem år, med beaktande av 20 % av tiden för institutionstjänstgöring/undervisning. Själva forskarutbildningen omfattar fyra års heltidsstudier.  (Kap 5, 7 § högskoleförordningen).   Ansökan Sökande ansvarar för att ansökan är komplett.   Kontakt Stephan Barthel Professor 076-360 57 05 [email protected] Karl Hillman Avdelningschef 026-64 84 14 [email protected] Övrigt  Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen. Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Djurskyddshandläggare
Länsstyrelsen i Gävleborgs län
Miljö- och hälsoskyddsinspektörer

Vill du vara med och bidra till ett hållbart Gävleborg? Då är Länsstyrelsen Gävleborg arbetsplatsen för dig. Nu söker vi en medarbetare till enheten för djurskydd. Som djurskyddshandläggare kommer du att handlägga frågor inom enhetens ansvarsområde. Ta chansen att söka ett roligt och utvecklande arbete! Om jobbet Djurskyddsarbetet på länsstyrelsen består av planerade kontroller, klagomålsärenden och uppföljningar, tillståndsärenden, information och rådgivning om gällande lagstiftning till djurhållare och allmänhet. Tjänsten innebär både arbete i fält och administrativ handläggning på kontoret. En viktig del i arbetet är samtal med människor, via telefon eller på plats i samband med kontroll. I arbetsuppgifterna ingår även verkställighet av beslut i samband med omhändertaganden av djur. Detta innebär samarbete och samordning med polis, transportörer, veterinärer och djurhem. De varierande arbetsuppgifterna förutsätter att du har förmåga att skifta fokus flera gånger per dag. Arbetsuppgifterna kan komma att anpassas och andra arbetsområden tillkomma, dels utifrån sökandes kvalifikationer, dels för att våra uppdrag förändras över tid. Om dig Du har relevant högskoleutbildning eller har förvärvat motsvarande kunskaper, som vi bedömer likvärdiga, på annat sätt. Du har god förmåga att läsa och skriva på svenska samt god datorvana. Vidare bör du ha kunskap om den svenska djurskyddslagstiftningen och gärna erfarenhet av att arbeta med djurskyddskontroller samt vana av djur. B-körkort krävs. Vi ser gärna att du har kunskap om lantbrukets djur och djurhållning, samt om hästhållning. Det är meriterande om du arbetat på myndighet och har erfarenhet av att tillämpa förvaltningslagen. Det är även värdefullt för tjänsten att ha erfarenhet av arbetsuppgifter som innebär serviceinriktade möten med människor och/eller arbetsuppgifter som innebär att inhämta information från människor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga förmågor. Eftersom arbetsuppgifterna innebär rådgivning, kontroll och nära samarbete med kollegor är god kommunikations- och samarbetsförmåga viktig. Vi har ofta kontakt med upprörda människor, ibland i utsatta situationer och vi fattar beslut som kan uppfattas som ingripande i människors liv. En personlig mognad samt att du som person är lugn, stabil och kontrollerad även i stressade eller pressade situationer är därför ett krav. För att lyckas i rollen krävs även att du som person är självgående och har ett strukturerat arbetssätt. Att arbeta på en myndighet innebär en ständig förändrings- och utvecklingsprocess, varför du också bör ha god anpassningsförmåga. Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därmed ingår samtliga anställda i kris- och krigsorganisationen. Vill du vara med och påverka framtiden i Gävleborg och vara en del av oss? Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti. Ansökan Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Om Länsstyrelsen Gävleborg och vårt erbjudande Länsstyrelsens uppdrag är att säkerställa att de beslut Sveriges riksdag och regeringen fattar får så bra effekt som möjligt i länet. Vi arbetar med spännande och utmanande frågor som berör hela länet. Bredden i vårt uppdrag ger dig som medarbetare goda möjligheter att utvecklas och bidra till en långsiktigt hållbar samhällsutveckling för alla i samhället. Vi erbjuder ett intressant arbete och en hållbar arbetsplats med bra anställningsvillkor när det gäller arbetstider, ledigheter, förmåner, trygghet och hälsofrämjande aktiviteter samt möjlighet att arbeta delvis på distans. För oss är det viktigt att våra medarbetare ska trivas och må bra. Idag är vi cirka 250 medarbetare som tillsammans har en bred kompetens och helhetssyn som bidrar till länets utveckling. Hos oss arbetar till exempel biologer, jurister, arkeologer, jägmästare, ekonomer, arkivarier, veterinärer, statsvetare, samhällsplanerare och kommunikatörer. För att arbeta hos oss är det viktigt att du delar statens gemensamma värdegrund och respekterar våra värdeord Handlingskraft, Professionalitet och Förståelse. De vägleder oss i arbetet och beskriver vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Länsstyrelsen är en HBTQI-certifierad arbetsplats. Vi tror på allas lika möjligheter och en personalsammansättning som speglar länets befolkning. Därför hoppas vi att du som söker kan bidra till att öka vår mångfald genom din bakgrund och kompetens. Läs mer om Länsstyrelsen Gävleborg på vår hemsida https://www.lansstyrelsen.se/gavleborg Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen tagit ställning till rekryteringskanaler och gjort vårt medieval. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Miljöarbetare/Industriarbetare
NG Nordic Sweden AB
Renhållnings- och återvinningsarbetare

Vill du vara med och accelerera produktionen av en ny anläggning med den senaste tekniken? Tycker du att industri och hållbarhet är intressant? Då har vi jobbet för dig! NG Nordic Sweden AB söker nu fler medarbetare som ska sköta driften av anläggningen belägen i hamnen i Norrsundet. NG Nordic Sweden AB har nyligen startat upp en högteknologisk sorteringsanläggning i Norrsundets hamnområde norr om Gävle. Anläggningen vidareförädlar metallerna som återvinns inom företaget. Nu söker vi fler medarbetare till arbetsplatsen för att stegra upp produktionen. Som miljöarbetare/industriarbetare kommer du att vara en viktig kugge i företagets anläggning i Norrsundet. Vi erbjuder ett varierande arbete tillsammans med en mindre grupp andra kompetenta medarbetare. Du kommer att få möjlighet att arbeta närmast produktionsanläggningen där din arbetsinsats har stor betydelse för att säkerställa att processen fungerar effektivt och uppfyller företagets uppställda krav. Du kommer att fungera som en nyckelperson där du förväntas ha hög närvaro i produktionen med högt säkerhetstänk, bidrar med handlingskraft, öppenhet och en helhetssyn. I rollen som miljöarbetare/industriarbetare är du med i hela produktionen från A till Ö, framför truck och hjullastare, övervakar produktionsanläggningen, går ronder, kvalitetstestar material och säkerställer att produktionen går så smidigt som möjligt. Du kommer även behöva utföra underhåll på processutrustningen för att säkerställa en driftsäker process i företagets produktionsanläggning samt tillhörande maskinpark. Självständigt arbete kan även förekomma. Exempel på arbetsuppgifter som miljöarbetare/industriarbetare innefattar: • Driva daglig drift • Övervakning av process • Skötsel, förebyggande- och löpande underhåll av processutrustning och fordon • Initiera och genomföra förbättringsaktiviteter • Felsökning, rengöring, städning och avhjälpande åtgärder på anläggningen • Agera som underhållsresurs i produktionsanläggningen • Kontroll och mätning av material för att säkerhetsställa kvalitén • Daglig rondering • Framföra hjullastare och truck på ett säkert sätt • Maskin- och fordonsvård • Delta i arbetsmiljö- och säkerhetsarbete • Rapportera daglig produktionsdata och observationer • Dokumentation och rapportering av utfört arbete. • Andra förekommande och verksamhetsnödvändiga arbetsuppgifter Din profil Vi söker dig som är driven och motiveras av att vara en viktig del i den dagliga verksamheten. Du har tidigare erfarenhet från processindustri eller som industrimekaniker. Annan erhållen arbetslivserfarenhet inom industri och process eller teknisk utbildning kan också vara relevant för tjänsten. Du har förmågan att analysera och lösa tekniska problem. Viktigt att man är noggrann, initiativtagande och har förmågan att lösa de situationer som dagligen uppstår. Du behöver vara flexibel när oförutsedda situationer uppstår och det ska inte vara främmande att ta tag i saker direkt när det uppkommer. Du har/är också: • Förståelse och intresse kring att använda digitala stödsystem som krävs för att dokumentera och rapportera arbetet i enlighet med verksamhetssystemet • Ett högt säkerhetstänk och förståelse för vikten av att upprätthålla en säker arbetsplats • En lagspelare med positiv inställning, har en vilja att lära dig och trivs med att ta ansvar • En god kommunikativ förmåga, talar svenska obehindrat i tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska • B-körkort För tjänsten anses det vara meriterande om du även har: • Maskinförarerfarenhet • Hjullastarutbildning • Truckkort • Svetskunskap, erfarenhet av underhåll och mekaniska arbeten • Kunskap att tolka och förstå processflöden och underhållsinstruktioner • Använt underhållssystem och rapporteringssystem, tex Maximo • Erfarenhet och vana vid att dokumentera, rapportera och följa upp arbetet • Heta Arbeten • Andra relevanta utbildningar eller kurser inom säkerhet och arbetsmiljö • Annan eftergymnasial utbildning Arbetstid: Skiftgång. Beredskap kan förekomma senare. Startdatum: Snarast och enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum (2025-07-25). För att ansöka, klicka på "Apply"-knappen nedan och bifoga ditt CV samt personliga brev. Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via mejl. Vi ser fram emot din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Logistikkoordinator till Auktionsbyrån Effecta Gävle
Andara Group AB
Lager- och terminalpersonal

Är du en praktiskt lagd person med energi, driv och ett öga för detaljer? Vill du arbeta i en dynamisk och varierad miljö med allt från design och antikviteter till konst och fashion? Då kan det här vara jobbet för dig! Effecta är ett väletablerat och familjeägt företag med över 40 års erfarenhet inom auktionsförmedling, värdering och avveckling av hem och dödsbon. Med bas i Västerås verkar de i hela Mellansverige med kontor och anläggningar i både Gävle, Uppsala och Örebro. Effecta är kända för sin höga kvalitet, personliga service och helhetslösningar som gör det enkelt för kunderna i en ofta känslig livssituation. Hos Effecta arbetar ett engagerat team med stark yrkesstolthet, nära kundrelationer och fokus på att alltid leverera trygghet och professionalism. Nu söker de dig som vill bli en del av deras resa. Om uppdraget: Hos vår kund Effecta får du möjlighet att arbeta med logistiken av inredningsföremål, mode, konst, design, smycken och silver. De erbjuder även helhetslösningar vid avveckling av hem, inklusive löpande upphämtningar och leveranser, som hanteras av deras interna logistikteam. Nu söker vi en logistiker till anläggningen i Gävle. Arbetsuppgifter: Medverka vid lastning och lossning samt leveranser till kund Assistera värderingsmannen vid hembesök och på plats Fotografera föremål inför försäljning (allt från småsaker till tunga möbler) Hantera kundkontakt via telefon och e-post Ta emot och lämna ut föremål Delta i upphämtning av föremål hos kund (mindre flyttar) Vi söker dig som är: Prestigelös och inte rädd för att hugga i Nyfiken, praktiskt lagd och har lätt för att samarbeta Trivs i ett stundtals högt tempo Tidigare erfarenhet från t.ex. hemtjänst, service eller restaurang (meriterande) Krav: Körkort B God fysik – du behöver kunna lyfta och bära tyngre föremål God svenska i tal och skrift. Om tjänsten: Start: Slutet av september eller tidigare efter ök Omfattning: Heltid, 100 % Arbetstider: Måndag–fredag 08:00–17:00 Rollen är ett hyrköp på 6 månader och du du kommer att bli anställd hos oss på Andara. Därefter finns det goda möjligheter till överrekrytering till kunden. Andara Group tar hand om hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten, kontakta vår rekryterare Ellen Ploman-Wolinder på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Handläggare till Pensionsmyndigheten i Söderhamn sökes
Bemannia AB (Publ.)
Planerare och utredare m.fl.

Har du en en påbörjad högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete? Sök till uppdraget redan idag! Om uppdraget Vi söker just nu handläggare till en Pensionsmyndigheten i Söderhamn. Uppdraget avser primärt kundservice inom allmän pension. Mötet med kund innebär allt från att svara på enklare frågor till att informera kring hela pensionen. Uppdraget beräknas starta till hösten och pågå fram till december 2025, med möjlighet till förlängning som längst till och med den 31 oktober 2026. Arbetstiderna är helgfria vardagar mellan kl. 8-16:30. Tjänstgöringsgrad: 100%. Placeringsort: Söderhamn. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia. Du kommer få utbildning i myndighetens system i samband med att du påbörjar uppdraget. Dina arbetsuppgifter Du kommer att möta kunder i telefon och via mejl. Kunderna har möjlighet att använda sig av digitala tjänster vilket ställer krav på att handläggaren på ett pedagogiskt sätt ska kunna informera kunderna hur dessa tjänster används. Uppgifterna kan även komma att omfatta myndighetsutövning genom utredning och beslut i enlighet med gällande regelverk och processer. Uppdraget innefattar även följande: Kontakt med kund, myndigheter, organisationer och företag Handläggaren ska säkerställa att myndighetens kunder får en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall Hantera och handlägga olika frågor och enklare ärenden inom Allmän pension Se till att de som kommer i kontakt med myndigheten får en positiv kundupplevelse och ett professionellt bemötande Dina kvalifikationer Högskolepoäng eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet från liknande arbete med tydligt kundfokus Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift Meriterande Erfarenhet av myndighetsutövning genom att utreda och fatta beslut i ärenden Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24 juli 2025. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till [email protected] alternativt 08-122 00 450 under kontorstid.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

27 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025