Nu söker vi kvinnliga assistenter till en kund i Hudiksvall som behöver vikarier när ordinarie vill vara ledig eller har annan frånvaro. Du som är varm, empatisk och omhändertagande men med skinn på näsan och mycket glädje och humor. Du som finner mening i att göra skillnad i andras liv, och som förstår vikten av din roll som assistent. Du som har arbetsmoral och vill ge och ta tillsammans med kollegorna och som gärna håller igång på jobbet, ser vad som kan behövas i olika situationer och är naturligt ansvarsfull. Fysiskt frisk och energisk. Sök detta jobb, vi behöver dig! Vi ser gärna att du har erfarenhet av omsorgs arbete eller kommer från servicebranschen och vi ser både yngre och äldre sökande. Körkort är meriterande men inge krav. Man arbetar i huvudsak dygnspass med Jour nattetid.
Älskar du att möta människor och leverera goda kundmöten. I så fall har du nu möjligheten att bli medarbetare i vårt team och delaktig i vår ostoppbara resa. En typisk dag innebär många skratt tillsammans med dina kollegor och kunder. Din fingertoppskänsla för kundservice kommer att locka fram leende på kundernas läppar då du med din expertis hjälper dem i butiken. Det är du tillsammans med dina kollegor som sköter allt från att bemanna kassan till att fylla på hyllorna. Du hjälper kunderna med returer eller att hitta rätt vara. Eftersom vi är på en resa kan du räkna med att vi även vill att din personliga resa ska påbörjas. Oavsett om du jobbar extra eller om du väljer att arbeta hos oss till pension vill vi att du ska utvecklas. Bli inte förvånad om du får möjligheten att bygga upp exponeringar av kampanj- och säsongsprodukter, ta ansvar och lära nytt. Vi vet att kundernas behov ändras snabbt – och nu har du alla möjligheter att bli en del av vårt fantastiska team och hjälpa oss att anpassa oss ännu snabbare. Vad finns i ditt CV? Du har troligen arbetat med service eller inom detaljhandeln tidigare. Du skriver och talar bra svenska (engelska är ett plus) och har god datorvana, särskilt i Microsoft Office. Om du har ett truckkort är det ett plus men inte ett krav. Vem är du? Framför allt är du en nyfiken person som trivs i att arbeta i team. Du lockas av att vara en del av ett entreprenöriellt och internationellt företag. Vi är prisfighters som älskar att göra bra affärer och att få våra kunder att känna att de får bra värde för pengarna när de handlar hos oss. Det triggar dig också. Du älskar att sälja, är serviceinriktad och trivs när du kan hjälpa kunden att hitta precis det de behöver. Du är nyfiken och vill lära dig. Att växa och få utmaningar är som ljuv musik för dig. Du är en fena på att prioritera, vilket gör att du kan hantera hektiska perioder. Du tar dig tid att lyssna på kunden för att alltid kunna levererar ett gott kundbemötande med ett leende på läpparna. Du är engagerad, positiv och älskar att Jula är ett större team- vilket gör det möjligt för dig att alltid vara dig själv. Bra att veta Placering Bollnäs. För att ansöka om rollen bör du vara minst 18 år gammal. Som Varuhusmedarbetare arbetar man dagtid, kvällar och helger. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på deltid 12,5%, 50% och 75% med 6 månaders provanställning. För att kunna öppna varuhuset så börjar anställningen cirka 6 veckor innan varuhuset öppnar. Under de första veckorna gör du praktik i något av våra närliggande varuhus och därefter hjälper till att färdigställa varuhuset med dess alla produkter. Under dessa 6 veckor arbetar vi heltid måndag till fredag och när varuhuset öppnar blir arbetstiderna utefter varuhusets öppettider och våra olika sysselsättningsgrader. Vi söker även dig som kan tänka dig att arbeta under varuhusets uppbyggnad, det är en visstidsanställning på fem veckor och det finns chans till förlängning när varuhuset har öppnat. Skriv i din ansökan vilken av tjänsterna du söker till. I den här processen kommer du också att få spela in en video i din ansökan. Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt! Sista ansökningsdag för tjänsten är den 27 juli. Intervjuer för tjänsterna kommer att ske under vecka 34 och kalleserna kommer att ske via mejl så glöm ej att kolla mejlkorgen i sommar, tillträde till tjänsterna blir under hösten 2025.
Är du intresserad av att arbeta extra hos en av världens främsta logistikföretag? Vi söker nu lagerarbetare till DHL Freight i Gävle för ett flexibelt extrajobb inom lager och logistik. Detta är ett perfekt tillfälle att kombinera ett flexibelt extrajobb med dina studier och få en konkurrenskraftig lön. Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och DHL Freight. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos vår kund i Gävle. Om tjänsten som lagerarbetare Som lagerarbetare kommer du att ansvara för plock och pack, samt lastning, lossning och truckkörning. Du spelar en viktig roll i logistikkedjan och säkerställer att varorna hanteras smidigt och noggrant. Arbetet utförs i skift, så vi söker dig som är flexibel och trivs i en fartfylld arbetsmiljö. Övrig information Placeringsort: Gävle Typ av anställning: Extra vid behov Arbetstider: Kvällar och nätter mellan mån-lör Är du rätt person för tjänsten? Vi letar efter engagerade och effektiva teamspelare som trivs i en dynamisk och välorganiserad arbetsmiljö. Du är noggrann, har ett öga för detaljer och ser till att arbetsuppgifter genomförs på ett effektivt sätt. Som person är du självgående, lösningsfokuserad och samarbetar gärna med kollegor. Du har en positiv inställning, är flexibel och anpassar dig lätt till skiftande arbetstider och ett varierande tempo. I övrigt krävs det att du har * En huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - tex studier, F-skattesedel, deltidsjobb osv * Fyllt 18 år * Kunna arbeta minst 2-3 pass i veckan * Truckbehörighet A2 och B1 * Flytande svenska i tal och skrift Det anses meriterande om du sedan innan har erfarenhet av att arbeta inom lager och logistik samt truckerfarenhet. I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning. Vad kan Manpower erbjuda dig? Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också. Om ambulerande-rollen Som konsult hos oss får du möjligheten att möta nya utmaningar, skapa nya kontakter och bredda din erfarenhet genom att arbeta på olika spännande uppdrag hos våra kunder inom ett geografiskt område. Hur söker jag jobbet? Det är väldigt enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Agnes Halvardson via e-post: [email protected]. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail! Vi ser fram emot att höra från dig! Påminnelse inför ansökan För att vi ska kunna granska din ansökan på bästa sätt ber vi dig att tydligt beskriva din tidigare arbetslivserfarenhet. Ange dina tidigare arbetsplatser, din titel och tidsperioden för varje arbete. Om du även har arbetat åt ett bemanningsföretag tidigare, vill vi gärna veta det också. Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Nu söker vi en engagerad gruppchef till vår grupp inom Byggkonstruktion i Gävle. Du rapporterar till sektionschefen och tillsammans leder och driver vi verksamheten framåt. Som gruppchef är ditt främsta uppdrag att vara en god ledare för gruppens medarbetare men även att bearbeta marknaden i norra Sverige för att hitta nya kunder. I din roll som ledare ingår att skapa engagemang och motivation, liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar. Du har också en viktig uppgift att forma ett positivt arbetsklimat och en dynamisk arbetsplats där mål, arbetsuppgifter med tillhörande ansvar är tydligt och där man samtidigt har roligt och utvecklas. Detta är en tjänst med stor frihet att bygga upp, driva vidare och utveckla gruppen med befogenhet över gruppens tillväxt, rekrytering, personal, kunder och marknadsföring. Du har fullt personalansvar vilket innebär; rekrytering, utveckling, lönesättning etc. För rätt person finns stora möjligheter till personlig utveckling att fortsätta utvecklas inom AFRY. Du ingår i sektionens ledningsgrupp tillsammans med flera andra gruppchefer i ett nära samarbete som präglas av tillit och arbetsglädje. Din chefsroll kombinerar du med att även själv arbeta som konsult, förslagsvis som konstruktör. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för teamutveckling, nöjda kunder och har ett stort intresse för att möta såväl pågående som kommande byggprojekt i Norr! Vi tänker att du som person är den som skapar självdrivande medarbetare och har ett innefattande ledarskap. Du visar stort engagemang och är en trygg beslutsfattare, som uthålligt driver organisationen framåt med en god kommunikativ förmåga. Tempot är emellanåt högt och det är viktigt att du kan planera och strukturera såväl gruppens arbete som ditt eget. I din roll är det viktigt att du är engagerad, tydlig, strukturerad och tycker om att driva förändringar. Våra värdefulla medarbetare och fina gemenskap är den viktigaste kraften bakom framgång, så vi lägger stor vikt vid att du är en lyhörd, inkluderande ledare med hög integritet och stark moralisk kompass. För denna roll ser vi gärna att du har mångårig erfarenhet från branschen som konsult, entreprenör eller beställare, är en fena på att göra affärer och är väl införstådd i konsultaffären. Du som söker har en akademisk utbildning med teknisk inriktning eller annan likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi ser även att du behärskar svenska och engelska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Ytterligare information Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Sista ansökningsdag är 15 augusti. Det går bra att skicka in din ansökan tidigare men vi kommer gå igenom ansökningarna först efter sommarledigheten. Kontaktuppgifter för frågor Niklas Svensson, Sektionschef Buildings CM, PM, Structural Engineering +46 10 505 78 66 [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 27-års åldern som är bosatt i Gävle har goda kunskaper i svenska är rökfri (vanliga och e-cigaretter) kan komma doftfri till arbetet, det vill säga utan parfym eller andra starka dofter tål pälsdjur, då det finns katt i hemmet har erfarenhet av att arbeta med personer som har autism Det är även meriterande om du: har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent har arbetat med låg affektivt bemötande tidigare delar kundens intressen av till exempel kolla film, bada och kasta boll Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform för båda tjänsterna är "Så länge assistansuppdraget varar". Ena tjänsten är på 55% med dygnspass och enstaka nattpass enstaka vardagar men främst helger. Den andra tjänsten är på 34% med dygnspass eller nattpass i gång veckan under helgen. Dygnspassen är mellan kl. 14:45-14:45 och nattpassen är mellan kl. 14:45-08:30 och samtliga arbetspass har jourtid mellan kl. 23-06:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-08-01 är tillträde för båda tjänsterna, men vi ser gärna att du som söker kan påbörja introduktion innan enligt överenskommelse. Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Elin Hjerén [email protected]
Ditt uppdrag Nu söker vi på Sandarne skola en lärare i årskurs 4-6. Tillsammans med övriga pedagoger i arbetslaget och med ämneskollegor kommer dina arbetsuppgifter bestå av att leda och ta ansvar för det pedagogiska arbetet i verksamheten utifrån läroplanens uppdrag. Du kommer att planera, genomföra och utvärdera det pedagogiska arbetet i samverkan med arbetskamrater. På Sandarne skola följer du som lärare din klass under hela mellanstadiet. Det innebär att du kommer undervisa i de flesta ämnen och i flera årskurser. Detta arbetssätt tror vi gynnar elevernas inlärning då de kommer känna en trygghet till dig som lärare. Beskrivning av arbetsplatsen Sandarne skola bedriver ett aktivt och kontinuerligt värdegrundsarbete. De viktiga ingredienserna i det är trygghet, inflytande och att alla ska nå kunskapskraven och må bra. Medarbetare och elever har tillsammans arbetat fram sex ledord som gäller på skolan: respekt, hjälpsamhet, ansvar, självtillit, omsorg och samarbete. Värdegrundsarbetet genomsyrar även vårt fritidshem. Målet är att fritidshemmet ska vara ett komplement till utbildningen i skolan. Sandarne skola är en F-6 skola som ligger cirka 7 kilometer söder om Söderhamns centralort. För närvarande går cirka 140 elever på skolan varav cirka 80 elever även går på vårt fritidshem, Skärgårn. Antalet medarbetare är cirka 20 stycken. Skolan är byggd 1919 och har en fantastisk utsikt över Söderhamnsfjärden. Skolans innemiljö är ljus och trivsam med sina stora fönster som vetter mot vattnet. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad grundskollärare i årskurs 4-6. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att undervisa elever i mellanstadiet samt har jobbat med betygssättning. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt samt läs- och skrivinlärning. För att trivas i denna roll är du flexibel och har bra samarbetsförmåga. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressiga situationer. Vidare är du bra på att skapa kontakter i yrkesmässiga sammanhang och kommunicerar på ett tydligt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vi erbjuder Att du mår bra är viktigt för oss! Söderhamns kommun arbetar aktivt med hälsa, friskvård och arbetsmiljö. Hos oss har du friskvårdsbidrag och tillgång till gym. För oss är det också viktigt att det finns en balans mellan arbete och fritid och vi är måna om att våra medarbetare får chans till den återhämtning de behöver. Läs mer om några av våra förmåner: https://www.soderhamn.se/underwebbar/jobba-hos-oss/formaner-och-fordelar.html I skärgårdskommunen Söderhamn - där Hälsingland möter havet, tänker vi nytt och stort. Vi har viljan att växa till 28 000 invånare och utgår varje dag från Söderhamnarna och deras behov när vi formar och utvecklar vår verksamhet. Tillsammans gör vi skillnad för individer och samhälle. Vi använder oss av kompetensbaserad rekrytering för att skapa en inkluderande och rättvis process. Det innebär att vi bedömer kandidater utifrån deras kompetenser, erfarenheter och förmågor på ett jämställt samt jämlikt sätt. Vårt mål är en objektiv rekrytering där alla har samma möjligheter att visa vad de kan bidra med. I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
På Alstom förstår vi transportnätverk och vad som rör människor. Från höghastighetståg, tunnelbanor, monorails och spårvagnar, till nyckelfärdiga system, tjänster, infrastruktur, signalering och digital mobilitet, erbjuder vi våra olika kunder den bredaste portföljen i branschen. Varje dag leder 80 000 kollegor vägen till grönare och smartare mobilitet över hela världen och förbinder städer när vi minskar koldioxidutsläppen och ersätter bilar. Vi söker flera servicetekniker till vår depå i Gävle Har du en teknisk bakgrund, gärna med erfarenhet inom el, och vill du bli en del av ett globalt ledande företag? Gillar du lagarbete och är redo att lösa tekniska utmaningar? Då kan du vara den vi söker! Din framtida roll Du kommer att ingå i ett kompetent och engagerat team som stöttar dig i din introduktion och hjälper dig att snabbt komma in i ditt arbete. Rapportering sker till Niclas Pettersson (Operations Manager). Arbetsuppgifterna är mångsidiga och omfattar garantireparationer, felsökning, modifieringar och idrifttagning på våra Regina fordon. Som servicetekniker kommer du att utföra förebyggande underhåll enligt instruktioner samt avhjälpande felsökning vilket säkerställer hög kvalitet och tillgänglighet på våra fordon. Du kommer bland annat att: Ansvara för att rapportera fältdata och administrera blanketter. Genomföra tekniska undersökningar. Stötta valideringen av underhållsdokumentation. Hålla sig uppdaterad kring förändringar i underhållsdokumentationen. Färdigställa fordonen för leverans till kunden Vem är du? För att lyckas som servicetekniker behöver du ha stark teknisk kompetens och ett öga för detaljer. Du bör vara strukturerad, ha förmåga att arbeta efter tydliga processer och trivas med att arbeta mot deadlines för att säkerställa att tågen går i tid. Vidare är det viktigt att du är analytisk och gillar att utföra reparationer samt hitta lösningar på problem. Noggrannhet och ansvarskänsla är avgörande, då ditt arbete har direkt påverkan på passagerares säkerhet och hälsa. Slutligen, god kommunikations- och samarbetsförmåga är viktigt, eftersom du kommer att arbeta nära andra servicetekniker och personal på våra depåer. För att lyckas i rollen: Vi värdesätter passion och attityd framför erfarenhet. Det är därför vi inte förväntar oss att du har alla färdigheter. Istället har vi listat några som vi tror kommer hjälpa dig att lyckas och växa i den här rollen: Utbildning, erfarenhet eller stor passion för fordonsel, fordonsteknik och felsökning. Erfarenhet eller förståelse för teknik inom flyg-, industri- eller fordonsbranschen, där reparation av mekaniska, elektriska, pneumatiska och digitala styrsystem ingår i ditt arbete. Förmåga att montera elektriska och mekaniska komponenter enligt ritningar och instruktioner. Gärna intresse för mjukvara, inklusive förståelse för hur logiska funktioner byggs upp, samt mjukvaruuppladdningar. Flytande i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Vi söker dig som kan jobba skift, vilket innebär dag, kvällar, helger och storhelger. För att bli auktoriserad servicetekniker behöver du genomgå Alstoms kostnadsfria interna utbildningsprogram och en medicinsk hälsoundersökning, som Alstom ombesörjer. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Sånt du kommer att gilla Följ med oss på en livslång transformativ resa - järnvägsindustrin är här för att stanna, så att du kan växa och utveckla nya färdigheter och erfarenheter under hela din karriär. Njut av stabilitet, utmaningar och en långsiktig karriär fri från tråkiga dagliga rutiner Samarbeta med tvärgående team och hjälpsamma kollegor Bidra till innovativa projekt Utvecklas inom företaget Dra nytta av vår investering i din utveckling genom prisbelönt lärande Om du är redo för utmaningen vill vi gärna höra från dig! Du behöver inte vara en tågentusiast för att trivas hos oss. Vi garanterar att när du kliver på ett av våra tåg med dina vänner eller familj kommer du att vara stolt. Om du är redo för utmaningen vill vi gärna höra från dig!
Vi på Verona behöver en pizzabagare till vårat team. Du måste ha erfarenhet inom yrket och kunna arbeta i grupp
Högskolan i Gävle söker två doktorander i elektroteknik till projektet Realtidsanalys och optimering med digitala tvillingar, en del av Twin Transition-satsningen. Projektet utvecklar digitala tvillingar för tillståndsövervakning och prediktivt/preskriptivt underhåll, med fokus på industrins behov av digitalisering och hållbarhet. Arbetet kombinerar maskininlärning, reglerteknik, systemidentifiering, experiment och industrisamarbete. Doktorandtjänsterna ingår i ett större forskningsinitiativ som ger små och medelstora företag tillgång till spetskompetens, testmiljöer och forskningssamarbeten. Forskningen bidrar till cirkulär ekonomi genom minskat svinn, ökad tillgänglighet och längre livslängd för tekniska system. Om arbetsplatsen Högskolan i Gävle är en av Sveriges populäraste högskolor. Vi erbjuder ett 60-tal utbildningsprogram och 330 fristående kurser inom humaniora, vård och medicin, samhälls- och naturvetenskap samt teknik. Vi har 19 000 studenter, 750 anställda och ett samlat campus i vackra omgivningar. Högskolan har fyra strategiska forskningsområden som fokuserar på samhällsutmaningar: Hållbar stadsutveckling, hälsofrämjande arbete, innovativt lärande och intelligent industri. Sedan 2023 är Högskolan en del i Europauniversitet EU GREEN som arbetar för att stärka kvaliteten inom den högre utbildningen i EU samt ökat utbyte för både studenter och anställda. Högskolans vision är Förstahandsvalet för alla som vill göra skillnad. Vi erbjuder bland annat: God arbetsmiljö: medarbetarundersökningen visar hög trivsel och arbetsglädje Generöst friskvårdsbidrag, i topp bland Sveriges lärosäten Flexibelt arbetssätt Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap utbildar ingenjörsstudenter, lärarstudenter och basårsstudenter. Den största forskningsgruppen arbetar inom elektroteknik, automation och det strategiska forskningsområdet Intelligent industri. Arbetsuppgifter Tjänst 1 - Experimentell modellering: Projektet fokuserar på utvecklingen av digitala tvillingar (DT) för övervakning, felanalys och prediktivt underhåll av komplexa tillverkningssystem. Målet är att skapa lösningar som fungerar under verklighetstrogna industriella förhållanden, där vanliga utmaningar inkluderar svag excitation, återkopplade styrsystem, varierande produktionsförhållanden och kommunikation mellan automationssystem. Forskningsprojektet kombinerar fysiskt modellbygge, maskininlärning och signalbehandling, och omfattar: • Uppbyggnad av ett experimentellt labb med tvåvägskommunikation mellan fysisk och digital miljö. • Modellering av komponenter i komplexa tillverkningssystem med hybridmetoder (fysikbaserade och datadrivna). • Utveckling av robusta maskininlärningsmetoder för tillståndsövervakning, felidentifiering och prediktivt underhåll. Tjänst 2 - Beslutsstöd och simulering: Denna tjänst fokuserar på att utveckla ett ramverk för riskmedvetna beslut i underhållsstrategier. Du kommer att arbeta med simuleringar och maskininlärningsmodeller (t.ex. neurala nätverk) för att uppskatta osäkerhet i beslutsunderlag och optimera insatser utifrån tillstånds–aktionskostnader. Fokus ligger på: • Utveckling av simuleringar som speglar verkliga tillverkningsförhållanden. • Undersökning och utveckling av maskininlärningsarkitekturer för att skatta tillstånd–aktionskostnader (State-Action Cost). • Utvärdering av kompromissen mellan modellstorlek, noggrannhet, risk och beräkningskostnad. • Framtagning av ett verktyg för att dimensionera modeller i praktiska tillämpningar. Doktorandpositionerna omfattar: - att genomföra det vetenskapliga projektet - att genomföra kurser motsvarande minst 75 hp - undervisning och genomförande av administrativt arbete - att regelbundet delta i akademiaktiviteter såsom seminarier och möten För båda tjänsterna är arbetsplatsen på Högskolan i Gävle där merparten av arbetstiden är campusförlagd. Kvalifikationer För att bli antagen till forskarutbildning (kap 7. 39 § högskoleförordningen) krävs att den sökande har grundläggande behörighet: • avlagt en examen på avancerad nivå eller annan inriktning som arbetsgivaren finner likvärdig • fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. För att bli antagen till forskarutbildning inom ämnet elektroteknik krävs enligt gällande allmänna studieplan särskilt: magisterexamen inom elektroteknik eller motsvarande. Meriterande för doktorandtjänsterna är: • En inriktning mot maskininlärning, optimering, modellering/simulering, signalbehandling och/eller reglerteknik • Erfarenhet av praktiskt experimentellt arbete i laboratoriemiljö • Förmåga att använda MATLAB och/eller Python • Kunskap om reglersystem och sensorsystem, gärna i samband med hydraulik. För att lyckas med dina doktorandstudier bör du vara självgående och ha förmågan att driva ditt arbete framåt. Du har god förmåga att samarbeta med andra, har ett professionellt förhållningssätt och har förmågan att analysera och arbeta med komplexa frågor. Som forskarstuderande ska du ha en vilja att söka ny kunskap och även kunna förklara och diskutera forskningen med personer som inte är verksamma inom det egna ämnet, såväl nationellt som internationellt. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska. Goda kunskaper i svenska är en merit. Urvalet av sökande till en utbildningsplats sker på basis av den sammanvägda bedömningen av den sökandes förmåga att tillgodogöra sig utbildningen. Information om antagning och anställning: Endast den som antagits till forskarutbildning får anställas som doktorand. Den sammanlagda anställningstiden får inte vara längre än vad som motsvarar utbildning på forskarnivå på heltid under fyra år. En ny anställning som doktorand gäller för högst ett år, anställningen får därefter förnyas med högst två år i taget. Villkor Ansökan ska innehålla CV, personligt brev och eventuella andra handlingar, exempelvis examensbevis, som du önskar att åberopa. Kontaktperson Mikael Cronhjort Avdelningchef, Akademin för teknik och miljö +4626-648402 [email protected] Övrigt Högskolan i Gävle eftersträvar en jämn könsfördelning och ett aktivt arbete med lika villkor i alla delar av organisationen. Inför denna rekrytering har Högskolan i Gävle tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare och liknande.
Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Bli ledare för Kronans Apotek Gävle, Golfen – sätt din prägel på vår framtid!Vill du vara med och bygga upp ett engagerat team på ett apotek med full fart framåt? På vårt apotek i Gävle, Golfen får du en unik möjlighet att forma verksamhetens utveckling och sätta din egen prägel på arbetssätt och kultur. Apoteket är modernt och fräscht, beläget i direkt anslutning till Gävle Golfklubb, och har ett varierat och trevligt kundflöde. I dagsläget består teamet av två farmaceuter och en egenvårdsrådgivare. Apoteket har öppet vardagar kl. 09.00–18.00 och lördagar kl. 10.00–15.00. Vi söker dig som har viss erfarenhet av ledarskap och trivs med att driva utveckling, särskilt i uppstarts- och förändringsfaser. Du är initiativtagande, kommunikativ och har en stark förmåga att skapa motivation och sammanhållning i teamet. Med tydlighet och engagemang får du med dig dina kollegor mot gemensamma mål. 🚀 I rollen ingår även: - Erbjuda bästa möjliga patientrådgivning och skapa kundupplevelse i världsklass. - Ekonomiskt ansvar för budget och resultatuppföljning. - Attrahera, rekrytera, behålla och vidareutveckla medarbetarna på apoteket. - Initiera och utveckla lokala samarbeten och relationer på orten. - Totalt personal- arbetsmiljö- och kvalitetsansvar för apoteket. - Ansvara för att apoteket har en optimal bemanning genom schemaläggning. - Leda och utveckla arbetet och medarbetarna på apoteket mot uppsatta mål. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik. Om du är en lösningsorienterad ledare som gillar att arbeta med människor och har förmågan att skapa en positiv och utvecklande arbetsmiljö, kan du vara den vi söker! Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning och du rapporterar till regionchef Jessica Eriksson. Önskad start enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Kanske har du tidigare erfarenhet från en ledande roll eller är nyfiken och redo att axla rollen som apotekschef hos oss. För att trivas i rollen har du lätt för att inspirera andra och skapa engagemang. Då du kommer arbeta efter högt uppsatta mål ser vi gärna att du är strukturerad, positiv, handlingskraftig och lösningsfokuserad. Till din hjälp finns en stark region och serviceorganisation samt kollegor över hela landet. Din ansökanOm detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta regionchef Jessica Eriksson på mail: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Gunilla Andersson, maila [email protected] alternativt Verdi Sawma, maila [email protected] samt facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt! Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga! 🚀
Välj ett jobb för att visa detaljer