Lärare i matematik, NO och teknik på mellanstadiet
Hudiksvalls kommun
Grundskollärare

Lunds skola ligger i Sörforsa i Hudiksvalls kommun och är en F-6 skola med drygt 200 elever och 30 personal. Skolans skolgård uppmanar till rörelse och lek. Arbetsuppgifter På grund av kommande pensionsavgång söker vi en ny kollega till mellanstadiet på Lunds skola. Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad - varje dag! På Lunds skola arbetar vi tillsammans för att skapa en trygg, inkluderande och utvecklande lärmiljö för alla våra elever. Nu söker vi en engagerad och legitimerad lärare i matematik, NO och teknik för årskurs 4-6.  Utöver undervisning i matematik och NO kommer du att samarbeta med kollegor i arbetslag, ämnesgrupper och elevhälsoteam. I samråd med övriga lärare kommer du att ansvara för elevernas kunskapsinlärning samt leda och utveckla det pedagogiska arbetet mot de uppsatta målen. Du ska handleda, utmana och stödja eleverna i deras individuella utveckling och lärande. I arbetsuppgifterna ingår självklart också mentorskap, föräldrakontakter samt aktivt deltagande i andra delar av skolans verksamhet. Du har hög grad av ansvarskänsla och arbetar i enlighet med styrdokumenten och planerar din undervisning utifrån dem.  Din profil Du är legitimerad lärare i matematik och NO. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter tar även ansvar för det gemensamma resultatet. Du har väl planerade och genomförda lektioner samt visar respekt för lektionstiden. Du har tydliga förväntningar på vad varje elev ska kunna och följer upp elevernas kunskapsmässiga utveckling. I arbetslaget kommer du med förslag på lösningar samt är lojal mot fattade beslut. Du håller uppsatta tidsramar. Du är duktig på att identifiera och utveckla relationer. Du delar med dig av din kunskap, stöttar även andras idéer samt arbetar kollegialt.  För oss är relationer viktiga. Du arbetar bra tillsammans med andra, lyssnar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap går fram. Du behöver kunna uttrycka dig i svenska på ett bra och tydligt sätt, både i tal och skrift. Om förvaltningen Vi lär barn att läsa, räkna och upptäcka omvärlden. Här följer vi våra allra yngsta kommuninvånare från förskolan tills de tar studenten från gymnasiet. Genom vår vuxenutbildning kan man lära sig svenska som andraspråk, läsa enstaka kurser eller gå en längre utbildning. Med glädje, engagemang, delaktighet och på vetenskaplig grund vill vi öka kunskap, kreativitet, utveckling och lust att lära. Hos oss ska alla barn, unga och vuxna känna att de kan, vill och vågar! Tillsammans är vi lärandeförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Funderar du på att flytta hit från en annan ort? Då kan det finnas möjlighet för dig att ansöka om 10 000 kr i flyttbidrag. Läs mer: https://www.hudiksvall.se/Sidor/Kommun-och-politik/Jobb-och-uppdrag/Flyttbidrag-for-forskollarare-och-larare.html Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

16 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Skolpsykolog Ovanåker kommuns Centrala Elevhälsa

Barn- och utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. Vi som arbetar inom barn- och utbildningsförvaltningen strävar efter att ge barn, ungdomar och vuxna en trygg skolgång fylld av lärande! Beskrivning Vill du vara med och göra verklig skillnad för barns och elevers lärande, utveckling och välmående? Som skolpsykolog är du en viktig del i vårt elevhälsoarbete, där den psykologiska kunskapen är en viktig kompetens för att skapa en skola där varje elev får möjlighet att lyckas. I  Ovanåker kommuns Centrala elevhälsa arbetar kuratorer, specialpedagoger, skolsköterskor och en skolpsykolog tillsammans utifrån varje enskild profession. Det är ca 1200 elever i grundskolan och det är 7 grundskolor men 9 skolenheter varav 2 enheter är högstadieskolor i kommunen. Som skolpsykolog utgår du från den centrala elevhälsan och arbetar på rektors uppdrag. Du kommer ha tillgång till en arbetsplats på båda Centrala grundskolorna som ligger i Alfta respektive Edsbyn.  I din roll arbetar du både förebyggande och hälsofrämjande, men också med riktade insatser när behov uppstår. Arbetet sker på individ-, grupp- och organisationsnivå och präglas av nära samarbete med skolans personal, vårdnadshavare och andra aktörer. Arbetsuppgifter - Bidra med psykologiskt perspektiv i elevhälsoteamens arbete och i skolans utvecklingsinsatser. - Arbeta förebyggande genom att handleda och ge konsultation till pedagoger, skolledare och övrig personal. - Göra observationer, kartläggningar och analyser av lärmiljöer och elevgrupper för att stödja pedagoger i undervisningssituationen och utveckla insatser för eleverna. - Stärka skolans personal genom utbildningar och kompetensutveckling inom områden som psykisk hälsa, neuropsykiatriska svårigheter och bemötande. - Genomföra psykologiska bedömningar och utredningar, främst inför beslut om anpassad skolform. - Ge rådgivning och stöd till vårdnadshavare och elever vid skolrelaterade svårigheter. Hos oss får du möjlighet att använda din kompetens i ett sammanhang där den verkligen behövs – och uppskattas. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad psykolog med erfarenhet av att arbeta med barn och elever inom grundskolan och den anpassade grundskolan. Du har god kännedom om arbetsmetoder relevanta för skolpsykologens uppdrag och trivs i en roll där både självständigt ansvar och samarbete med andra är avgörande. För att lyckas i rollen ser vi att du: - Är stabil, trygg i din yrkesroll och har förmåga att skapa förtroendefulla relationer. - Har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team samt i tvärprofessionella sammanhang. - Är självgående och strukturerad, med god förmåga att planera, prioritera och följa upp ditt arbete. - Har ett analytiskt förhållningssätt, ser helheter och kan väga samman komplex information i ditt beslutsfattande. - Är flexibel och anpassningsbar, och ser möjligheter även när förutsättningarna förändras. - Har integritet och ett etiskt medvetande i både vardagliga och mer komplexa situationer. - Kan driva utvecklingsarbete och ta egna initiativ som främjar skolans och elevhälsans utveckling. - Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, särskilt din förmåga att kommunicera tydligt, vara lyhörd och bidra med ett professionellt psykologiskt perspektiv i olika sammanhang. Meriterande är: - Erfarenhet av utredning av barn med särskilda behov, inklusive neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. - Vana av att bedriva handledning, konsultation och fortbildning för pedagogisk personal. Villkor Tillsvidareanställning 100% med semestertjänst och månadslön Tillträde enligt överenskommelse så snart som möjligt Intervjuer kommer ske fortlöpande under ansökningstiden Före en anställning hos oss kommer du behöva visa upp ett giltigt utdrag från belastningsregistret för arbete inom skola, fritids eller förskola. Utdraget är kostnadsfritt att beställa på polisen.se och det kan ta upp till två veckor att få hem. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

16 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Modersmålslärare i kirundi på 5% - Gävle eller Eskilstuna
Omniglot AB
Elevassistenter m.fl.

Dina arbetsuppgifter Omniglot söker nu en modersmålslärare i kirundi i Gävle eller Eskilstuna på 5% med start 11 augusti. Som modersmålslärare undervisar du barn och ungdomar i ditt modersmål. Undervisningen sker utanför ordinarie skoltid, i regel på eftermiddagen mellan 14.00-17.00, ibland mellan 8:00 och 9:00 på morgonen. Dina arbetsuppgifter är: - planering och genomförande av modersmålslektioner; - när- och frånvarohantering av dina elever; - mejlkontakt med vårdnadshavare; - betygsättning och omdöme; - rapportering av dina arbetstimmar och tät kontakt med Omniglots centrala enhet; - deltagande i kompetensutveckling tillsammans med övriga lärarkollegor. Din profil  För att bli anställd måste du uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret som är mindre än ett år gammalt. Beställ här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Vi söker dig som: - Bor i Gävle eller i Eskilstuna; - Har kirundi som modersmål; - Talar och skriver svenska eller engelska obehindrat; - Har god datorvana; - Är lyhörd för elevens behov och intresse;  - Är flexibel och trivs med att samarbeta med både kollegor, vårdnadshavare och personal på skolorna. Undervisningserfarenhet är meriterande. Vi tar emot ansökningar endast genom denna plattform och intervjuer sker löpande. Om oss Omniglot – En del av Tellusgruppen Omniglot har över 200 modersmålslärare i 70 språk som arbetar på 60 olika skolor i Stockholmsområdet samt i andra delar av landet. Vi erbjuder även studiehandledning, fjärrundervisning och tolk. Vår vision är att ge alla elever, oavsett bakgrund, samma möjligheter och förutsättningar för en bra utbildning genom modersmålsundervisning. Tellusgruppen är en långsiktig ägare av välskötta bolag inom sektorerna för utbildning och för barnomsorg. Koncernen är för närvarande huvudman för 25 förskolor, sju grundskolor och tillhandahåller även barnpassning och läxhjälp.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Sjuksköterska till Valbo hemsjukvård
Gävle kommun
Geriatriksjuksköterskor

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! I kontor Hälso- och sjukvård arbetar Välfärd Gävles legitimerade medarbetare, så som legitimerade arbetsterapeuter, fysioterapeuter, sjuksköterskor och undersköterskor. Kontoret är indelat i fyra geografiska team; Syd, Nord, Öst och Väst. Medarbetarna är verksamma inom hemsjukvård, vård- och omsorgsboende och LSS/socialpsykiatri som utför arbetsuppgifter utifrån hälso- och sjukvårdslagen. Kontor Hälso- och sjukvård bedriver primärvård i kommunal regi och ansvarar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård. Målet med hälso- och sjukvården är en vård på lika villkor för alla medborgare. ARBETSUPPGIFTER Vill du göra verklig skillnad varje dag, i varje möte? Vi söker nu dig som är legitimerad sjuksköterska och som vill ta nästa steg i din karriär inom hemsjukvården. Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du bidrar till att människor kan bo kvar hemma med trygghet, värdighet och livskvalitet. Gör Gävle tryggt tillsammans med oss! Att arbeta inom hemsjukvården är så mycket mer än medicinska insatser. Det handlar om att se hela människan, skapa förtroendefulla relationer och finnas där när det verkligen behövs. Du kommer ha en central roll för våra inskrivna patienter. Du är omvårdnadsansvarig för ett flertal patienter, inskrivna i hemsjukvården. Som sjuksköterska utför du hälso-och sjukvårdsuppgifter i patientens hem, du arbetar förebyggande för att främja patientens hälsa och välbefinnande och ansvarar för medicinska bedömningar, dokumentation och registrering i olika kvalitetssystem.  Du arbetar självständigt men aldrig ensam vi är ett engagerat team som stöttar varandra och delar både vardagsutmaningar och framgångar. Teamet kring patienten består av fysioterapeut/sjukgymnast, arbetsterapeut, läkare, anhöriga samt annan omvårdnadspersonal. Dina arbetsuppgifter består av att utföra hälso- och sjukvårdsinsatser, planera och samverka kring de inskrivna patienterna samt förebygga vårdskada. Det viktigaste uppdraget, vi i hemsjukvården har, är samarbetet med Region Gävleborgs palliativa team. Dokumentationen sker i Treserva, planering sker i TES. Lifecare används som kommunikation mellan vårdgivare. Du kommer även att handleda och delegera studenter och omvårdnadspersonal. Som sjuksköterska har du ett stort ansvar i att bidra till att ständigt utveckla och förbättra verksamheten. Tjänsten är förlagd till största delen av arbete på dagtid men i schemat ingår det kväll- och helgtjänstgöring. Du kommer då att arbeta i vår konsultverksamhet som innefattar kommunens vård- och omsorgsboenden, hemsjukvård och service och gruppbostäder inom LSS och socialpsykiatri. Vi erbjuder dig en varierad arbetsdag där ingen dag är den andra lik. Det viktiga för oss är att du har ett genuint engagemang för människor och ett hjärta för personcentrerad vård. Vi ser fram emot att höra från dig! Vi kommer ha intervjuer för denna tjänst i början av augusti 2025. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med minst två års erfarenhet inom yrket, gärna med bakgrund i den kommunala hälso- och sjukvården. Du är van att dokumentera i journalsystem och arbetar strukturerat med en hög känsla för ansvar och kvalitet. Att köra bil är en självklar del av jobbet därför behöver du ha B-körkort och känna dig bekväm bakom ratten. Har du erfarenhet av Treserva, TES, Lifecare, Pacal och NPÖ är det meriterande.   Som sjuksköterska inom hemsjukvården behöver du ha god förmåga att göra kloka prioriteringar i en föränderlig vardag. Du arbetar effektivt och använder dina resurser på ett smart och ansvarsfullt sätt för att uppnå bästa möjliga resultat för patienten. Vi värdesätter ett självständigt och initiativrikt arbetssätt du är inte rädd för att fatta beslut, tänka nytt och stå trygg i din yrkesroll. Du är modig, tydlig och har förmågan att skilja på sak och person i mötet med både kollegor och patienter. Du ser lösningar där andra ser hinder, och har en naturlig fallenhet för att hitta alternativa vägar när det behövs. I samarbetet med andra är du prestigelös, lyhörd och trygg i att både ge och ta emot stöd. Du har lätt för att anpassa dig i olika situationer, växla perspektiv och omvärdera när nya förutsättningar uppstår du ser förändring som en möjlighet snarare än ett hinder. Vi erbjuder en trygg anställning, stöd från kompetenta kollegor och god introduktion. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, respekt och ett gemensamt driv att göra skillnad för våra patienter på riktigt. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Teamledare Stadium Outlet Gävle, 90%
Stadium AB
Butikssäljare, fackhandel

Vill du jobba i ett team med engagerade kollegor, fyllt med energi? Ser du dig själv som driven, kommunikativ och älskar försäljning? Toppen, då kanske du är vår nästa stjärnspelare! Vi söker en Teamledare till vår Stadium Outlet butik. Stadium Outlet vill göra sport och sportmode tillgängligt för alla. För att lyckas med vårt uppdrag måste alla våra medarbetare har roligt på jobbet och drivas av samma sak som oss: att aktivera världen – vad är din drivkraft? Läs mer om våra drivkrafter på vår karriärsida. Vad innebär det att vara teamledare? Våra kunder ska känna sig välkomna hos oss, de ska bli inbjudna till en kundupplevelse i världsklass i hela butiken. Som teamledare skapar du tillsammans med butikschefen förutsättningar för att alla i teamet ska kunna möta kunderna med energi och glädje, samtidigt som de ser att butiken är välfylld och attraktiv. Vi arbetar som ett lag där du också är en del av den dagliga driften. Genom att lära upp nya och coacha befintliga medarbetare i mekanisk försäljning, logistik och varuhantering ser du till att vi kan ge våra kunder bästa möjliga upplevelse. Vem är du? Vi tror att du delar vår inställning och övertygelse när det gäller att se varje utmaning som en möjlighet. Du har god erfarenhet från att ha jobbat inom retail och vill gärna utvecklas i en ledande roll inom branschen. Har du ledarerfarenhet, kanske från arbete men kan också vara från ex. idrott, är det ett stort plus. Att jobba med digitala verktyg och system är något som du är van vid. Genom god samarbets- och kommunikationsförmåga, nyfikenhet och energi bidrar du till butikens och hela företagets framgång. Vad erbjuder vi dig? Läs mer om vårt lag på vår Karriärsida, på Instagram WorkatStadium eller på Linkedin. Klicka på länken här för att komma till våra poddavsnitt och på 15 min få en inblick i hur det är att jobba på Stadium. Varaktighet/arbetstid Tjänsten är tillsvidare på 90% och inleds med provanställning på 6 månader. Ansökan Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail till att besvara två tester. Det tar ca 30 minuter att besvara testen. Vi kommunicerar mestadels genom mail så se till att hålla koll på din inkorg, håll även koll på skräpposten för säkerhets skull. Eftersom vi alltid vill göra saker så enkelt som möjligt är det inte säkert att vi väntar till sista ansökningsdag innan vi går vidare i rekryteringsprocessen. Så vänta inte, sök redan nu. Välkommen med din ansökan. Come join the movement! Tycker du också att livet är roligare när det rör på sig? Hos oss på Stadium jobbar lagspelare som brinner för försäljning, sport och sportmode. Energi, mod och laganda är några av de grundstenar som gjort att det lilla familjeföretaget från Norrköping blivit en av Nordens största sportkedjor. Men vi stannar inte där. Genom innovation och enkelhet fortsätter vi att utvecklas med nya koncept, fler produkter och varumärken på marknaden. Tävlingsandan och passionen genomsyrar allt vi gör och vår mission är att inspirera och ge fler människor möjlighet till ett aktivt liv. Join the movement.

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Vallviks bruk AB söker produktionsledare
Vallviks Bruk AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Är du redo för en spännande utmaning i hjärtat av vår pappersmassaindustri? Vallviks bruk, en del av Rottneroskoncernen, söker efter en inspirerad, initiativtagande och skiftgående produktionsledare. Här får du chansen att påverka produktionen i en organisation som sätter innovation och hållbarhet i fokus! Om oss Rottneros är ett ledande specialistföretag inom utveckling och produktion av pappersmassa. Vi strävar efter att optimera våra kunders produkter och processer och att vara en av världens ledande aktörer inom vår bransch. Med en kultur som präglas av teknik och innovation, arbetar vi tillsammans för att skapa en dynamisk och familjär arbetsmiljö. Här värdesätter vi teamwork, kreativitet och initiativ, med stor respekt för miljön och vårt samhälle. Din roll Som produktionsledare på Vallviks Bruk ansvarar du för att leda och samordna fabriksdriften under skiften, med fokus på att säkerställa en säker arbetsmiljö, hög kvalitet, effektivitet och hållbarhet inom tillverkningen. Du har personal- och samordningsansvar för ett skiftlag, med 13 personer. Totalt arbetar vi i sex skiftlag, med varsin produktionsledare, och du rapporterar direkt till produktionschefen, som har det övergripande ansvaret för skiften. Arbetsområden Personalansvar: Du ansvarar för personalens säkerhet, utveckling och arbetsfördelning, genomför medarbetarsamtal, rehab planering och har personliga samtal med medarbetarna kring individuella-och verksamhetens mål. Du säkerställer att teamet har rätt bemanning och att alla har den kunskap och kompetens som krävs för att köra fabriken. Du kommer även.... Leda och övervaka produktionsprocesserna med ett öga för detaljer och kvalitet. Samarbeta med engagerade och kunniga medarbetare för att säkerställa bästa möjliga produktion. Driva kontinuerlig förbättring och innovation inom vår produktionsmiljö. Arbeta med ett starkt ansvar för hållbarhet och miljömedvetenhet Vad vi erbjuder En heltidsanställning med anställningstrygghet i en inkluderande arbetsmiljö. Arbetstider som främjar balans mellan arbete och fritid. Möjligheter till kontinuerlig kompetensutveckling och professionell utveckling. En arbetsmiljö som uppmuntrar lärande och förbättringar, där kreativitet värderas högt. Stort eget ansvar och frihet att påverka dina dagliga arbetsuppgifter. Vem är du? Vi letar efter dig som... Har erfarenhet av att leda produktionsprocesser, helst inom pappersmassa. Har en utbildning som gymnasieingenjör, YTH, eller en annan bakgrund som vi bedömer likvärdig Är en naturlig ledare med stark förmåga att inspirera och motivera ditt team. Har ett stort intresse för innovation och hållbarhet. Hanterar stress konstruktivt, bibehåller en positiv inställning under press, och har förmågan att skilja på sak och person. Är kommunikativ och värderar samarbete, respekt och professionalism högt. Om du är redo för att ta nästa steg i din karriär och utvecklas inom en dynamisk och teknikinriktad organisation, då är Vallviks bruk rätt plats för dig. Låt oss forma framtiden tillsammans med ditt ledarskap och engagemang! För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald Urval kommer att ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vallviks Bruk AB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

16 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Projektingenjör till Trafikverket i Gävle
Academic Work Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du bidra till att förbättra Sveriges framtida infrastruktur? Trafikverket, Sveriges ledande beställare av infrastruktur, växer och söker dig som har talang för koordinering och vana av att arbeta med projektadministration! Är du den vi söker? Läs mer och sök tjänsten redan idag då urvalet sker löpande. OM TJÄNSTEN Academic Work söker för Trafikverkets räkning dig som vill utvecklas i en roll som projektingenjör där du stöttar projektledare. Som projektingenjör har du en koordinerande roll med varierande arbetsuppgifter. Tjänsten är placerad inom program Gävle-Kringlan Ostkustbanan och du kommer ha din arbetsplats tillsammans med dina kollegor på Redargatan i Gävle. Din tjänst kommer vara inriktad mot hantering av anläggningsspecifika krav vilket innebär att bistå projektledningen med att identifiera, dokumentera, följa upp och följa upp att krav på anläggningen uppfylls under projektets livscykel. Dessa krav kan exempelvis vara inom gestaltning, geoteknik, byggnadsverk, spårväxlar, signalanläggning eller säkerhetsutrustning. Som konsult på Trafikverket får du möjlighet att utvecklas i en miljö med högt tempo och spännande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att utvecklas i rollen som projektingenjör samt i framtiden kunna klättra i organisationen. För att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i din nya roll kommer vi erbjuda dig ett skräddarsytt utbildningsprogram kopplat till tjänsten. Programmet har tagits fram i samråd med Trafikverket och du kommer bland annat ta del av kunskap inom projektledning, självledarskap, excel och entreprenadjuridik. Förutom utbildningen kommer du även få löpande coaching för att ge dig bästa stöd att utvecklas såväl professionellt som personligt. Du erbjuds - En god branschkunskap hos en rikstäckande organisation med goda utvecklingsmöjligheter - En anställning som varvas med teori och praktik löpande för att uppnå den optimala kombinationen för din utveckling inom branschen - En dedikerad konsultchef som under hela din anställning kommer stötta dig i din utveckling Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Utvecklingsmöjligheter Tjänsten som projektingenjör ger dig en unik möjlighet att utvecklas till en nyckelperson i en rikstäckande organisation där du på sikt har möjligheten att växa in i en roll som exempelvis projektledare. Tillsammans med det skräddarsydda utvecklingsprogrammet och löpande coachningen får du bästa möjliga stöd för att snabbt ta dig an eget ansvar och utvecklas hos Trafikverket.       ​ ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Bistå kravhanterare med att implementera, utveckla och förvalta programmets arbetssätt för systematisk kravhantering. * Ge stöd till programmet och dess ingående projekt i det löpande kravhanteringsarbetet, bland annat i systemstödet Doors N * Bistå projektledare i interna och externa kontakter VI SÖKER DIG SOM - ​​Har en högskoleutbildning om minst 180 hp inom sektor samhällsbyggnad och gärna med teknisk inriktning som exempelvis industriell ekonomi, alternativt utbildning och erfarenhet som Trafikverket bedömer som relevant för uppdraget - Har ett stort intresse för teknik och samhällsutveckling - Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet - Har goda kunskaper i svenska, då kommunikation kommer att ske på svenska i såväl tal som skrift - Innehar B-körkort Det är meriterande om du har - Erfarenhet av systematisk kravhantering - Erfarenhet av programmet Doors N eller motsvarande systemstöd - Erfarenhet av arbete inom infrastrukturprojekt ​Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du beredd att anta en personlig utmaning och utvecklas med organisationen. Du är en engagerad lagspelare som skapar förtroende och är skicklig på att föra tydlig dialog samtidigt som du inte är rädd att hugga i där det behövs. Vidare är du flexibel med en positiv inställning och ser möjligheter istället för problem. Slutligen behöver du vara självgående, ordningsam och proaktiv. Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Här kan du läsa mer om Trafikverket och program Gävle-Kringlan.

16 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Sjuksköterska Södra Centralgatan
Humana AB
Grundutbildade sjuksköterskor

Vill du vara en del av ett arbetsteam som dagligen arbetar för att ge andra människor möjligheten till ett bra liv? Då har du hamnat på rätt plats! Just nu söker vi efter en passionerad och ansvarsfull sjuksköterska till Södra Centralgatan, som vill hjälpa oss att leva ut vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Det är en möjlighet för dig att utvecklas och göra skillnad samtidigt som du arbetar på ett företag som värdesätter glädje och engagemang. Sök nu och bli en del av vårt fantastiska team! Om oss Hos oss på Humana kommer du att arbeta utifrån ett personcentrerat förhållningssätt, där varje persons individuella önskemål och behov står i fokus. Du kommer att bidra till en meningsfull vardag som präglas av god omsorg. Du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del för en trygg och meningsfull tillvaro för våra seniorer. Hos oss på Humana Södra Centralgatan  får du chansen att arbeta i en engagerad och glädjefylld arbetsmiljö där du dagligen gör stor skillnad i andra människors liv. Arbetsbeskrivning Som sjuksköterska på Humana Södra Centralgatan kommer du bland annat ansvara för att omvårdnadsåtgärder planeras, genomförs, följs upp och utvärderas. Du är även en viktig del i verksamhetens och dina medarbetares kompetensutveckling då du vid behov även utbildar och handleder omvårdnadspersonalen. Exempel på arbetsuppgifter  Utföra självständiga bedömningar, medicinska behandlingar och omvårdnadsinsatser Hantera och följa upp dokumentation och avvikelser Vara med vid inflyttning av nya kunder och ansvara för delegering av hälso- och sjukvårdsuppgifter Om anställningen Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Arbetstiden är dagar och kvällar samt tjänstgöring var 5:e helg. Tjänstgöringsgraden är 75-100% efter överenskommelse och vi  tillämpar provanställning 6 månader.  Lön: Lönen sker enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse  Vad får du? Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Vem är du? För denna tjänst så krävs det att du är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet från äldreomsorg. Som person är du prestigelös, lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga. Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har kunskap att dokumentera i journalsystem  Besitter goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har:  Erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg eller hemtjänst Erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom Erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi Erfarenhet av dokumentationsarbete En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Kikki Råstock  Verksamhetschef Södra Centralgatan  076 1135314

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Psykiatrisjuksköterska till vuxenpsykiatrisk öppenvårdsmottagning
REGION GÄVLEBORG
Psykiatrisjuksköterskor

Psykiatriska öppenvårdsmottagningen i Hudiksvall är en allmänpsykiatrisk mottagning för invånare över 18 år, vi har även filialverksamheter i Ljusdal och Bergsjö. Verksamheten arbetar aktivt för att ge ett gott bemötande, ha en hög tillgänglighet och uppvisa goda resultat. Vi är drygt 50 medarbetare som tillsammans ansvarar för att i den öppna psykiatriska vården i norra Hälsingland bedriva insatser som främjar hälsa och som ger ökad livskvalitet. Vi söker nu en psykiatrisjuksköterska till mottagningen. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som psykiatrisjuksköterska hos oss kommer du att arbeta självständigt, brett och varierat med olika arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i ett team bestående av läkare, psykologer, psykoterapeuter, sjuksköterskor, kuratorer, skötare, arbetsterapeut, fysioterapeut, rehabkoordinatorer och medicinska sekreterare. Arbetet sker i samarbete med övriga yrkeskategorier inom mottagningen samt i samverkan med andra offentliga verksamheter. I tjänsten kan hembesök och besök på filialerna i Ljusdal och Bergsjö förekomma. Som psykiatrisjuksköterska hos oss kommer du bland annat att arbeta med • suicidprevention och strukturstödjande insatser • telefonrådgivning • stödjande och motiverande samtal • psykoedukation till patienter och/eller närstående • läkemedelshantering, medicinuppföljning och drogscreening • samverkan internt och externt. Hos oss får du • personligt anpassad introduktion • ett lärorikt, spännande och intressant arbete • omväxlande arbetsuppgifter i en verksamhet med kompetenta medarbetare vilka värnar om god sammanhållning • vara med och driva utvecklingsarbeten framåt • individuell utvecklingsplan. Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är engagerad och som trivs att arbeta i team med andra professioner. Du är trygg i din yrkesroll och kan arbeta självständigt, har ett genuint intresse för arbete med personer med psykisk ohälsa och du har förmåga att bemöta människor på ett professionellt och empatiskt sätt. I arbetet är du flexibel och kan självständigt organisera och planera arbetet på ett effektivt sätt. Du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och kommunicerar väl. Vi ser vidare att du är noggrann och har en god administrativ förmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. I rollen som psykiatrisjuksköterska ska du • vara legitimerad sjuksköterska • ha vidareutbildning inom psykiatri • ha ett giltigt B-körkort. För denna tjänst är det meriterande om du har erfarenhet av arbete inom psykiatrisk vård. Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret. Tycker du arbetet låter spännande? Vänligen ansök så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

16 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Administratör till rekryteringsenhet uppdragstagare
Gävle kommun
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Gävle kommun erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss! Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare! ARBETSUPPGIFTER Rekryteringsenhet Uppdragstagare arbetar bland annat med rekrytering och utredning av jourhem, familjehem, kontaktfamiljer och kontaktpersoner. Som administratör kommer du att hjälpa handläggarna med administrativ hantering av ärenden på enheten.  Du kommer tillsammans med en kollega att vara ett nära administrativt stöd till medarbetarna, chef och verksamheten i stort. Är du driven, noggrann och självständig? Då är du rätt person för oss! Tillsammans gör vi Gävle bättre. Rekryteringsenheten ligger på Ruddammsgatan 27. Vår enhet består av 19 medarbetare samt en enhetschef. Som administratör kommer du att arbeta med hantering av avtal och underlag för ekonomi gällande placeringar, jourplaceringar samt granskning av utbetalningar av arvoden och omkostnader. Du arbetar i vårt faktureringssystem där du ska inhämta information om vad fakturan avser och säkerställa den innan kontering.  Du ska också genomföra utbetalningar till uppdragstagare. I dina arbetsuppgifter ingår att ha kontroll och struktur på verksamhetens arkiv, både digitalt och fysiska handlingar. Arbetsuppgifterna är situationsanpassade och flexibla utifrån verksamhetens behov. Olika typer av kontorsuppgifter som hantering av dokumentation från socialnämnden, inhämtande av registerutdrag, kontroll och dokumentation. Du ska vara behjälplig med att ta fram uppgifter och ta fram statistik från olika program samt presentera dem på ett tydligt och pedagogiskt vis. Vidare ska du ansvara för verksamhetens funktionsbrevlåda i Flexite och vid behov boka resor. I dina arbetsuppgifter ingår också att, tillsammans med kollegor, samarbeta med- och avlasta administratörer på andra enheter, vara ett stöd och täcka upp vid behov. Vi har ett positivt arbetsklimat där vi arbetar tillsammans i en erfaren och stabil arbetsgrupp. Vi stöttar och ställer upp för varandra och delar den kunskap vi besitter för att främja ett gott samarbete.  Rollen som administratör på Rekryteringsenhet uppdragstagare är omväxlande och utvecklande. Du är en viktig person hos oss! Intervjuer för denna tjänst planeras att genomföras under vecka 31. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning inom administration eller ekonomi eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha systemvana och mycket goda IT-kunskaper inom Office365, främst inom Excel, Power Point och Word. Meriterande om du tidigare har arbetat inom kommunal verksamhet, inom socialtjänsten och kan verksamhetssystemet treserva samt ha tidigare erfarenhet av fakturahantering. Det är meriterande för tjänsten om du har intresse för IT-lösningar, kan ta fram statistik från Power BI, Treserva samt presentera statistik på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Det är också meriterande om du kan systemen Flexite, Proceedo, Outlook och Teams. Det är önskvärt om du tidigare har hanterat underlag för utbetalningar till uppdragstagare och klient. Du kan räkna och har lätt för att se om en uträkning ser felaktig ut.   Du skall kunna uttrycka och formulera dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Du har en språklig säkerhet och kan anpassa det till olika situationer, syften och mottagare. Du kan planera och organisera ditt arbete, har lätt för att sätta upp mål, följa upp och avsluta aktiviteter. Dessutom eftersträvar du att leverera resultat både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt och har lätt för att fokusera på kundens behov för att uppnå god kundtillfredsställelse. Du ser vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Att anpassa dig till olika situationer är självklart för dig och du kan ändra ditt syn- och förhållningssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra, vara behjälplig och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete. Du ser möjligheter i förändringar. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt. Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie. Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025