Vill du vara med och skapa framtidens innovativa produkter hos en global ledare inom mekanisk konstruktion? Som konstruktör hos Husqvarna får du möjligheten att arbeta med avancerade material och teknik, från idé till färdig produkt - i ett nära samarbete med experter världen över. Här väntar en utvecklande roll i en unik miljö med tillgång till toppmoderna resurser! OM TJÄNSTEN Hos Husqvarna får du möjligheten att arbeta med hela processen, från idé till färdig produkt, där du ansvarar för både detaljkonstruktioner och systemintegration i deras produkter. De arbetar med avancerade plast-, gummi-, lättmetalls- och tunnplåtskonstruktioner och strävar alltid efter att optimera konstruktioner för att skapa konkurrenskraftiga produkter för serieproduktion. Du kommer att tillhöra gruppen som arbetar med insugssystemen. I rollen som konstruktör kommer du att arbeta i projektform och ha tät kontakt med olika avdelningar, tillverkningsenheter och underleverantörer över hela världen. Du blir en viktig kunskapsresurs i tvärfunktionella diskussioner och bidrar till att samla in krav för att skapa hållbara och effektiva lösningar. Hos Husqvarna får du tillgång till unika resurser som materiallabb, verifieringslabb, prototypverkstad och en CAE-avdelning – allt för att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Husqvarna erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du både kan växa och utvecklas inom mekanisk konstruktion. VI SÖKER DIG SOM - Har en färdig civil- eller högskoleingenjörsexamen med inriktning maskinteknik - Har erfarenhet av att arbeta i CATIA V5 - Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kollegor, kunder och leverantörer Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att jobba med formbundna detaljer - Kunskaper inom geometrisäkring - Ett fordons- eller mekanikintresse på fritiden För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ansvarstagande - Intellektuellt nyfiken Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.
Studerar du och letar efter ett flexibelt extrajobb vid sidan av dina studier? Trivs med nattarbete i en fysisk och aktiv miljö? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker nu terminalarbetare till vår kunds verksamhet i Torsvik. Tjänsten passar dig som studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och som vill arbeta extra under terminerna, med möjlighet till fler arbetspass under loven. Arbetsuppgifterna består främst av manuell paketsortering. Även hantering av in-och utleveranser kan förekomma. Tjänsten är på deltid och förväntas starta v30 med introduktion hos kund. Arbetstiderna är vanligtvis är förlagda måndag-torsdag, 22:00-05:00 samt söndagar 00:00-05:00. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och utför arbetet hos vår kund i Torsvik. Du har möjlighet att påverka dagarna du vill jobba, då du själv lägger din tillgänglighet i vårt system för att kunna kombinera dina studier eller annan huvudsaklig sysselsättning. Vi ser gärna att du som söker du kan arbeta minst två pass i veckan under terminerna och upp till heltid under lov. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som är flexibel, positiv och arbetsvillig. Du är inte rädd för att ta i när och där det behövs. Arbetet är periodvis tungt, varför du bör ha en god fysik. Då arbetsbelastningen kan variera är det viktigt att du kan hålla ett högt arbetstempo. Vidare är är ett krav att du studerar på minst 50 % och att du kan jobba minst två pass i veckan under terminerna och upp till heltid under lov. Eftersom behov kan uppstå med kort varsel ställer tjänsten krav på flexibilitet. Bussförbindelser finns, men det är meriterande med B-körkort och tillgång till bil. Låter detta som något för dig? Ansök då redan idag! Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Som speditör hos oss erbjuds du ett roligt, varierande och fartfyllt jobb där du får en helhetsbild av logistikkedjan. Inom spedition är ingen dag den andra lik, vilket ger dig möjlighet att utveckla dina kunskaper och växa med din roll. Du blir en del av ett sammansvetsat team som har kul ihop, ett gott samarbete och löser utmaningar tillsammans. GEODIS är en global logistikleverantör med rötter i Göteborg. Hos oss får du chansen att arbeta i en dynamisk, utvecklande och internationell miljö med härlig gemenskap. Vårt mål är att vara den bästa arbetsplatsen för våra anställda, där alla har möjlighet att växa och utvecklas. Jämställdhet och mångfald är några av nycklarna till vår framgång, och vi är stolta över att ha en jämställd ledningsgrupp och över 50 % kvinnliga chefer. Om tjänsten Som Sjöspeditör har du den övergripande kontrollen över kundens godsflöde och ansvarar för dina egna kunduppdrag från bokning till slutfakturering. Du kommer arbeta brett med både LCL, FCL och speciallösningar. I rollen har du regelbundna kontakter med GEODIS nätverk runt om i världen och nära samarbete med kundansvariga, leverantörer och kundrepresentanter. I dina arbetsuppgifter ingår: Aktivt arbete med kundrelation och att ge våra kunder riktigt god service Planering och bokning av transporter Leveransbevakning/avvikelserapportering Utfärdande av transportdokument Fakturering och kostnadskontroll Delta i kund- och leverantörsmöten Bidra till teamets utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och processer Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse, med placering på vårt kontor i Jönköping. Vi erbjuder möjlighet till hybridarbete i linje med vår remote work policy, gemensam frukost varje vecka, lunchsubvention, en härlig gemenskap på kontoret och mycket mer! Din profil Vi söker en engagerad speditör som vill fortsätta utvecklas tillsammans med oss! Rollen passar dig som är lösningsorienterad, flexibel och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt. Vi värdesätter att du vill lära dig nya saker och tar egna initiativ. Vi ser att du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och tycker om att jobba i team. Du är mån om att alltid ge god service och att leverera ditt arbete med hög kvalitet. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med sjöspedition, gärna inom export. Det är ett plus om du har erfarenhet av produktionssystemet CW1. Även eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition är meriterande. Svenska och engelska används dagligen i arbetet, därför behöver du tala och skriva båda språken obehindrat. Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity. Ansökan Låter detta som en intressant roll för dig, tveka inte att ansöka idag! Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-06. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Daniel Johansson, 070 66 98 032 eller [email protected]. GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen, kontaktperson Tommy Sidén:tel 0101 631 828. Vi ser fram emot din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER Hjälp andra att leva ett gott liv. Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut, gärna med erfarenhet eller intresse av att arbeta med människor. Inom hemsjukvården stöttar och lyfter vi varandra. Som arbetsterapeut jobbar du tillsammans med sjukgymnaster, med förebyggande, habiliterande och rehabiliterande åtgärder för personer som tillhör LSS och SOL. Du arbetar med personer som bor i särskilt boende, ordinärt boende samt vistas på korttidsboende, i olika åldrar och med olika diagnoser. Ni arbetar i team runt varje patient, allt för att personen ska få de absolut bästa möjligheterna att utvecklas. I teamet ingår sjuksköterska, sjukgymnast, biståndshandläggare, omvårdnadspersonal och områdeschef. Ibland har du också kontakt med anhöriga och samverkar med andra yrkesgrupper som till exempel dietister, fysioterapeuter, logopeder, läkare, psykologer och socionomer. I dina arbetsuppgifter ingår att: • utreda och bedöma behov av arbetsterapeutiska insatser, exempelvis ADL-bedömningar • delta vid vårdplanering • prova ut, justera och förskriva fysiska och kognitiva hjälpmedel • anpassa vardagsmiljön För att passa för tjänsten behöver du vara en person som har lätt för att analysera situationer och hellre ser lösningar än problem. Du är lyhörd och tydlig, och har lätt för att samarbeta. Vi vill att du som är anställd hos oss ska må bra, både på och utanför jobbet. Därför har du bland annat tillgång till friskvårdsbidrag, fria bad och rabatt på massage. Läs mer om våra förmåner: https://vetlanda.se/formaner Gemensamt bidrar vi till mångfald där allas olikheter värdesätts. För att lyckas lär vi av varandra. Tillsammans är vi Vetlanda kommun. KVALIFIKATIONER • Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. • Du har B-körkort. • Yrkeserfarenhet är meriterande. • Vi lägger vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig att skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Vetlanda kommun är en inkluderande arbetsgivare som förespråkar mångfald och jämställdhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv. I Vetlanda kommun jobbar vi utifrån kärnvärdena glädje, mod, respekt och tillsammans, en värdegrund som genomsyrar hela organisationen. Inför rekryteringen har Vetlanda kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringsföretag.
Om företaget Vi jobbar med många olika kunder inom tillverknings- och processindustrin. Just nu har vi flera kundföretag i Vetlanda som är ute efter att hyrrekrytera duktig personal som de kan satsa på och utveckla långsiktigt. Tjänstebeskrivning Som produktionsmedarbetare hos våra kunder är det din uppgift att tillsammans med dina kollegor hålla igång flödet i produktion. Du kan komma att utföra enklare maskinarbeten, köra truck, montera, mm. Hos våra kunder som just nu söker personal är det hyrrekryteringar som gäller, dvs. kunden hyr dig under en period med avsikten att ta över din anställning. Du kan komma att arbeta antingen dagtid eller tvåskift. Kvalifikationer Vi söker dig som är en god praktiker och som tacklar nya arbetsuppgifter med entusiasm och drivkraft. All form av industrivana är meriterande, likaså kan det vara en fördel om du har truckkort och truckvana. Viktigast av allt är dock din inställning till arbete och att du är en god kollega som sätter laget före jaget. Ansvarskänsla är a och o, oavsett om du hamnar på en uppgift som kräver nära samarbete med kollegor eller ej - tillsammans skapar ni ett flöde i produktionen och sammanhållning inom bolaget. Ansökningar bearbetas löpande, så välkommen att ansöka redan idag! Vi tar endast emot ansökningar via vårt ansökningsformulär. Ansökningar via telefon eller e-post behandlas inte. Vi ser fram emot att höra från dig! Om NearYou Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.
Är du en relationsskapande lagspelare med känsla för detaljer som har förmågan att guida våra kunder till rätt lösning? Nu finns chansen att jobba som säljare av Förråd på Garantell, ta den och sök redan idag! Vilka är vi? Garantell, som tillhör TROAX - gruppen, är ett företag som skapar och tillverkar avancerade trådnätlösningar. Vi tror på att förenkla människors vardag, och nej, vi är inte felfria. Vi är självkritiska, älskar att gå utanför vår trygghetszon och litar på människor. Du behöver alltså inte vara perfekt, men entusiastisk! Ditt uppdrag är att sälja och planera montage av förrådslösningar till kunder inom bygg- och fastighetsbranschen i Skandinavien. Vi är kända för vår goda kundservice och din uppgift blir att upprätthålla och utveckla relationer med befintliga och potentiella kunder. Vi ser försäljning som en enhetlig process, från första kontakten till leverans. Därför ska du också följa upp transporter och beställningar och hjälpa till med tekniska ritningar. Din vardag på Garantell Du kommer att: - Skapa förrådslösningar i vårt ritverktyg: Garantellatorn - Offerter och orderhantering - Montageplanering och kontakt med montörer - Utveckla våra kundrelationer - Proaktivt bearbeta och kontakta nya kunder - Allmän kundservice Vi erbjuder våra medarbetare en trygg anställning med bra villkor och förmåner. Genom våra flexibla arbetstidsmöjligheter, inklusive reglerad arbetstid med generösa flexramar, främjar vi ett hållbart arbetsliv. Vi har tillgång till leasing av personalcyklar, företagshälsovård och ett generöst friskvårdsbidrag. Detta bara för att nämna några av våra förmåner. Vem är du? Vi söker dig som är en driven och relationsskapande säljare med minst gymnasial utbildning. Du bör ha erfarenhet av kundrelationer och gärna ha erfarenhet från byggbranschen. Vi värdesätter: Erfarenhet av försäljning och kundservice Allmän teknisk förståelse och erfarenhet av ritningsläsning Förmåga att arbeta strukturerat och kunna prioritera arbetsuppgifter Trygg användare av digitala verktyg Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift Som person är du driven, social och engagerad. Vi gör inte saker mer komplicerande än de är och strävar efter att förenkla både för oss själva och för kunden. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du är en social lagspelare i ditt team. Vidare tänker vi att du är ansvarstagande, strukturerad, kvalitetsmedveten och tycker att kundrelationer är det viktigaste som finns. Vi söker dig som tycker om att arbeta i en expansiv och utvecklande miljö där förändrings- och förbättringsarbete är en del av vardagen. Urvalet kommer att ske löpande så tveka inte att slänga in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt Välkommen att söka!
Om företaget NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Tjänstebeskrivning Som maskinoperatör ansvarar du för materialhantering, felsökning, kvalitetskontroll och underhåll i produktionsprocessen. För att trivas i rollen behöver du vara noggrann, samarbetsvillig och målinriktad, med ett stort tekniskt intresse. Du är initiativrik, ansvarsfull och punktlig. Tjänsten är förlagd till dagtid eller skift, beroende på verksamhetens behov. Arbetsuppgifter: * Maskinövervakning * Felsökning * Påfyllning av material * Reparation av enklare maskinfel Krav: * Flytande svenska i tal och skrift * Tidigare erfarenhet som maskinoperatör * God datavana * Teknisk förståelse * Noggrann och ansvarsfull * Truckkort Låter detta intressant? Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.
På myNanny barnvakt är vårt mål är att erbjuda Sveriges bästa barnpassning. Var med och dela glädjen av att passa barn och göra skillnad för familjer runtom i Sverige! Som nanny hos myNanny har du ett flexibelt, givande & glädjefyllt extrajobb hos som ett av Sveriges ledande företag för barnpassning. Just nu vill rekordmånga familjer ha nannies från myNanny och det är med glädje som vi nu utökar myNanny-familjen med flera duktiga och passionerade barnvakter! Läs mer om myNanny barnvakt: https://my-nanny.se/ och ansök redan idag på: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Varför arbeta med barnpassning på myNanny? Mycket flexibelt extrajobb, vanligtvis arbetar du 2-4 timmar / veckan Bra lön, 90 till 130 kr / timmen beroende på avstånd till familjen Viktig och relevant merit för framtida jobb Du är alltid försäkrad under barnpassningen Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson som är specialist på barnpassning på myNanny Passar du som barnpassare på myNanny? Vi söker dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Tidigare har passat ett eller flera barn (0 - 6 år) helt självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Hur ansöker jag till nanny på myNanny? Enkelt och smidigt på vår hemsida Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny En av våra många familjer som behöver hjälp nära dig: Vad som krävs av dig som söker arbetet: Erfarenhet av barnpassning i åldrarna 0-6 år. Antal barn och ålder: 2 barn, 8 och 11 år Dagar och tider: Familjen vill ha hjälp med passning på eftermiddagen (ca 3 dagar varannan vecka, från ca kl 15:00 till 18:00), med start så snart som möjligt. Önskat startdatum för barnpassningen: Omgående! Barnpassningen sker hemma hos familjen Plats är myNanny barnvakt Huskvarna, Jönköping Ref.nr: RN93437 Om du inte kan hjälpa just den här familjen, så rekommenderar vi dig att söka en generell tjänst som barnvakt på myNanny direkt på vår hemsida. Då får du sedan erbjudanden om fler uppdrag som passar dig. En annan fördel med för alla nannies på myNanny är att du kan arbeta i hela Sverige, oavsett om du bor i storstad eller på landsbygd. Bland annat: myNanny barnvakt Stockholm myNanny barnvakt Göteborg myNanny barnvakt Malmö myNanny barnvakt Uppsala myNanny barnvakt Västerås Hitta fler städer på vår hemsida Vårt mål är att erbjuda Sveriges bästa barnpassning med myNanny. Var med och dela glädjen av att passa barn och göra skillnad för familjer runtom i Sverige! Just nu vill rekordmånga familjer få hjälp av en myNanny barnpassning i KOMMUN och vi ser fram emot att få utöka myNanny-familjen med flera duktiga och passionerade myNanny barnvakter! Många möjligheter: Utöver att arbeta hos oss på https://my-nanny.se/barnvakt/ kan du även få fler uppdrag som nanny via våra kollegor på https://nannypoppins.se/. Dessutom kan du om du vill även ge läxhjälp via https://www.allakando.se/laxhjalp/ och https://smartstudies.se/laxhjalp/. En förmån är även att du som har arbetat en längre period hos oss även får tillgång till t.ex. en kurs inför högskoleprovet kostnadsfritt: https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till extrajobbet som barnvakt på myNanny: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/
Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Brinner du för att arbeta med människor och har en god pedagogisk insikt? Gillar du att bidra till utvecklings- och förändringsarbete? Då är det just dig vi söker! Arbetet innebär omvårdnadsinsatser, att ge pedagogiskt stöd och omsorg för att främja den enskildes förmågor och självständighet. Som stödassistent arbetar man med personer som beviljats insatser enligt LSS, vilket innebär att ge stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål enligt genomförandeplaner samt stöd i habilitering och hälso- och sjukvårdsuppgifter. Schemalagd arbetstid sovande jour/helg. Alla våra verksamheter arbetar utifrån Värnamo kommuns värdegrund MURAS: Människan i fokus, Utveckling, Respekt, Arbetsglädje, Samverkan. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Att ge stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål enligt genomförandeplaner. Du utför vardagsnära, planerade stödinsatser och aktiviteter tillsammans med brukaren. Stödinsatserna ska främja brukarens integritet, delaktighet och utförs med respekt för brukarens självbestämmande. Brukarens behov ska vara i centrum och personens synpunkter ska aktivt tas tillvara. Brukaren ska få stöd och rätten att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet utgår från ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt i nära samarbete med brukarens nätverk och övrig personal. I arbetsuppgifterna ingår också habilitering, IT-baserad dokumentation och administration samt delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Kvalifikationer Vård- och omsorgsprogrammet med inriktning funktionshinderområdet, barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt eller pedagogiskt arbete eller annan motsvarande utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt god datakunskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Villkor Före erbjudande om anställning ska ett utdrag från polisens belastningsregister uppvisas. Godkända betyg i svenska. Körkort B. Rekrytering kommer ske löpande under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Omsorgsförvaltningen. Vi ansvarar för våra äldre, personer med funktionshinder och kommunens hemsjukvård. Förvaltningen arbetar även med rehab och förebyggande för att våra medborgare ska kunna leva ett gott liv hela livet. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/omsorgsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/
Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Brinner du för att arbeta med människor och har en god pedagogisk insikt? Gillar du att bidra till utvecklings- och förändringsarbete? Då är det just dig vi söker! Arbetet innebär omvårdnadsinsatser, att ge pedagogiskt stöd och omsorg för att främja den enskildes förmågor och självständighet. Som stödassistent arbetar man med personer som beviljats insatser enligt LSS, vilket innebär att ge stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål enligt genomförandeplaner samt stöd i habilitering och hälso- och sjukvårdsuppgifter. Schemalagd arbetstid sovande jour/helg. Alla våra verksamheter arbetar utifrån Värnamo kommuns värdegrund MURAS: Människan i fokus, Utveckling, Respekt, Arbetsglädje, Samverkan. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Att ge stöd och service efter brukarens individuella behov och önskemål enligt genomförandeplaner. Du utför vardagsnära, planerade stödinsatser och aktiviteter tillsammans med brukaren. Stödinsatserna ska främja brukarens integritet, delaktighet och utförs med respekt för brukarens självbestämmande. Brukarens behov ska vara i centrum och personens synpunkter ska aktivt tas tillvara. Brukaren ska få stöd och rätten att bestämma över sitt liv och utveckla sina förmågor att leva ett så självständigt liv som möjligt. Arbetet utgår från ett pedagogiskt och motiverande förhållningssätt i nära samarbete med brukarens nätverk och övrig personal. I arbetsuppgifterna ingår också habilitering, IT-baserad dokumentation och administration samt delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter. Kvalifikationer Vård- och omsorgsprogrammet med inriktning funktionshinderområdet, barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt eller pedagogiskt arbete eller annan motsvarande utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt god datakunskap. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Villkor Före erbjudande om anställning ska ett utdrag från polisens belastningsregister uppvisas. Godkända betyg i svenska. Körkort B. Rekrytering kommer ske löpande under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Omsorgsförvaltningen. Vi ansvarar för våra äldre, personer med funktionshinder och kommunens hemsjukvård. Förvaltningen arbetar även med rehab och förebyggande för att våra medborgare ska kunna leva ett gott liv hela livet. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/omsorgsforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/
Välj ett jobb för att visa detaljer