FlexibelPersonal söker en resemontör till Kylpanel i Nässjö Vi söker dig som har erfarenhet av montering alt. plåtarbete el erfarenhet inom hantverksyrken. Kylpanel bygger kyl/frysrum till butiker, skolor, restauranger, sjukhus och industri. Vi monterar bara kylrummen inga motorer el aggregat Vi tar för givet att du är serviceinriktad och kan samarbeta med andra människor, och har ett gott tekniskt sinne. Eftersom du reser med en kollega och ni blir väldigt tajta så önskar vi att du är social och utåtriktad, har lätt att umgås och skratta. Ni kommer resa i Sverige från måndag morgon till torsdag kväll. Utgå från Nässjö alt. Jönköping beroende på vart du bor. Vi söker dig som är tekniskt intresserad och mycket noggrann och har en känsla för kvalitet. Vi värderar din personlighet mer än erfarenhet Arbetstiden är måndag - torsdag Svenska i tal och skrift Körkort B Varmt välkommen med din ansökan redan idag Märk ansökan med Resemontör Vi gör löpande urval så sök redan idag Kylpanel har valt att samarbeta med Flexibel Personal i denna tjänsten och undanber sig direktkontakt med företaget.
HVB Altero är ett strukturerat, familjelikt boende med 5 platser i en naturskön miljö som vänder sig till barn och unga från 9 till och med 13 år som uppvisar utåtagerande beteende i samspel med andra i sin hemmiljö, skolmiljö eller fritid. Barnen kan även ha neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Barnens problematik är omfattande och kräver professionellt stöd som inte kan fås i hemmet/familjehem. Målsättningen under placeringstiden är att barnet ska skapa och utveckla nya färdigheter så att dennes vardag blir begriplig, hanterbar och meningsfull. Vi söker nu efter engagerade och tålmodiga medarbetare till vårt team. Vi ser att du har studerat till behandlingspedagog, socialpedagog, socionom eller annan likvärdig utbildning som verksamheten anser vara relevant. Barnen som bor hos oss förväntar sig att vi: Bemöter dem utifrån deras behov. Är nyfikna, lekfulla och utforskande. Har förmåga att bygga upp och stärka relationer. Är tålmodiga och flexibel med att ändra arbetssätt/förhållningssätt när behovet kräver det. Utöver det besitter du förmågan att arbeta med andra för att gemensamt lösa uppgifter samt prioritera utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning. Arbetstiderna är förlagda dag, kväll och helg samt sovande jourtjänstgöring. Sysselsättningsgraden för de 2 tjänsterna vi söker ligger på 50-100% och är till en början för 6 månader med möjlighet till tillsvidareanställning. Innan en anställning kan träda i kraft behöver du lämna ett utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. I denna rekrytering har vi löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
FlexibelPersonal söker en resemontör till Kylpanel i Nässjö Vi söker dig som har erfarenhet av montering alt. plåtarbete el erfarenhet inom hantverksyrken. Kylpanel bygger kyl/frysrum till butiker, skolor, restauranger, sjukhus och industri. Vi monterar bara kylrummen inga motorer el aggregat Vi tar för givet att du är serviceinriktad och kan samarbeta med andra människor, och har ett gott tekniskt sinne. Eftersom du reser med en kollega och ni blir väldigt tajta så önskar vi att du är social och utåtriktad, har lätt att umgås och skratta. Ni kommer resa i Sverige från måndag morgon till torsdag kväll. Utgå från Nässjö alt. Jönköping beroende på vart du bor. Vi söker dig som är tekniskt intresserad och mycket noggrann och har en känsla för kvalitet. Vi värderar din personlighet mer än erfarenhet Arbetstiden är måndag - torsdag Svenska i tal och skrift Körkort B Varmt välkommen med din ansökan redan idag Märk ansökan med Resemontör Vi gör löpande urval så sök redan idag Kylpanel har valt att samarbeta med Flexibel Personal i denna tjänsten och undanber sig direktkontakt med företaget.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker nu DIG som vill arbeta som personlig assistent. Vår kund är en glad kille som bor i Barnarp. Kunden tycker om att träna och vara ute på promenader. Kunden har ett stort vårdbehov med en omfattande vårdinsats. Kunden har även epilepsi. Vi söker dig som vill arbeta främst dag och kväll. Kund går på daglig verksamhet och har med sig sina assistenter dit. Arbetstider 07:30-16 och kvällar 14:30-21:10. Ibland även vaken natt 20-08. Sommartjänsten är främst på dagtid men kvällar förekommer också. Chans till fast anställning efter sommaren. Du ska kunna påbörja anställningen snarast och påbörja introduktion. Krav: God svenska i både tal och skrift. Erfarenhet av vårdyrken. Rökfri. Meriterande: Epilepsierfarenhet Erfarenhet av Peg och Jejunumstomi Erfarenhet av medicinhantering. Tjänsten tillsätts löpande.
Vi på Datakraft söker en Affärssystemskonsult - Ekonomi och Redovisning Redan 1990 när vi startade vår verksamhet i Gnosjö hade vi som mål att skapa långsiktiga och nära samarbeten med företag i regionen. Genom att ständigt satsa på kompetensutveckling och hålla en hög servicegrad har vi idag byggt upp en organisation med fler än 50 medarbetare som kan ta hand om hela eller delar av våra kunders IT-miljö och verksamhetsveckling. Är du en person som brinner för att driva företag framåt? Vill du vara en del av ett vinnande lag där gemensamma framgångar firas? Då har vi den perfekta möjligheten för dig! På Datakraft tror vi på kraften i lagspel och samarbete. Vi är övertygade om att vår gemensamma prestation är nyckeln till framgång. Hos oss är det inte bara en plats i teamet, det är en chans att vara en del av något större, där varje individ spelar en avgörande roll. Datakraft erbjuder dig stora möjligheter till personlig utveckling. Företaget prioriterar personalens utveckling och trygghet genom utbildningsmöjligheter, individuella utvecklingsplaner och ett tydligt fokus på en hållbar arbetsmiljö där framgången skapas genom ett utvecklat och inspirerat arbetssätt i team. Om rollen Vi önskar att utöka vårt team och söker nu en driven och engagerad affärssystemskonsult med fokus på ekonomi och redovisning. Du kommer att ansvara för att starta upp och utveckla nya processer för våra kunder tillsammans med vårt team av konsulter. Vem är du? Vi tror att du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller erfarenhet av löpande redovisning/revision. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av affärssystemet Pyramid – det är något vi hjälper dig att utveckla hos oss. Har du däremot redan viss kunskap är det förstås en fördel. Som person är du social och skapar lätt relationer. Du är nyfiken och hungrig på att lära dig mer och trivs i en prestigelös arbetsmiljö där samarbete och gemensamma framsteg är i fokus. På Datakraft får du möjlighet att utvecklas genom utbildningsmöjligheter och en stimulerande arbetsmiljö där din insats är en viktig del av vår gemensamma framgång. Vi värdesätter olikheter och tror på styrkan i att arbeta tillsammans i en miljö där alla får möjlighet att växa och utvecklas. Huvudsakliga ansvarsområden • Optimering av ekonomiska processer: Du kommer att vara ansvarig för att analysera, utvärdera och optimera ekonomiska processer hos våra kunder med hjälp av Pyramid. Detta inkluderar att identifiera effektivitetsförbättringar, minska risker och maximera resultat. • Implementering och support: Du kommer att leda implementeringen av Pyramid-affärssystemet för nya kunder samt erbjuda förvaltning och utbildning för befintliga kunder. Din expertis och erfarenhet kommer att vara avgörande för att säkerställa en smidig övergång och maximal nytta för våra kunder. • Kundrelationer: Du kommer att fungera som en betrodd rådgivare för våra kunder inom ekonomi och redovisning med Pyramid som utgångspunkt. Genom att förstå deras unika behov och utmaningar kommer du att erbjuda skräddarsydda lösningar och stöd för att optimera deras affärsprocesser. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara med och forma framtiden för företag i vår region, välkommen att ansöka till oss på Datakraft!
Välkommen till Wasa vårdcentral i Jönköping Wasa vårdcentral startade 2010 i Jönköping och 2019 expanderade vårdcentralen och flyttade in i nybyggda, moderna lokaler med en stor och ljus rehabiliteringssal. Vi befinner oss på Kungsängen i Jönköping. Vi ingår i vårdval inom Region Jönköping och omfattas av kollektivavtal. Vi som arbetar på Wasa vårdcentral är ett team som månar om verksamheten, lagkänslan och ett gott arbetsklimat med högt i tak. Vi tror på att bemötande, ansvar och struktur bidrar till en god arbetsmiljö och leder till patientsäkert arbete och kvalitativ vård. Hos oss är det viktigt att samtliga medarbetare gillar att komma intill arbetsplatsen och även ges möjlighet att utvecklas inom sin profession. Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast med intresse för primärvård och multimodal rehabilitering. Är man intresserad finns även möjlighet att arbeta som rehabiliteringskoordinator/ rehabiliteringssamordnare som en del av tjänsten. Vi erbjuder: • Konkurrenskraftig lön och en positiv löneutveckling som har en tydlig koppling till individuell prestation. • Delaktighet i verksamheten, styrning av eget arbete samt medbestämmande av eget schema & ledigheter . • Fördjupning av din kompetens och kunskap. Vi tror på att erbjuda utbildning och har genom åren satsat mycket på att utbilda vår personal. • Utöver sedvanliga arbetsuppgifter på en vårdcentral ges stora möjligheter att fördjupa sig och ta extra ansvar inom egna intresseområden. • Nära samarbete med läkare, sjuksköterska och psykosociala-team. • Wasa vårdcentral har samarbetsavtal med J-södra fotbollsförening. Meriterande: Arbetslivserfarenhet utav primärvård/öppenvård. Men även om du inte har det är du välkommen att söka tjänsten. Erfarenhet av rehabkoordination. Sök tjänsten: För att få veta mer om tjänsten maila till Josefine Fröjd, på [email protected] Alternativt kontakta Adam Miakhil på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan.
Är du en erfaren rådgivare inom företagsförsäkring, Non Life, och vill utvecklas i det högre kundsegmentet? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team och ge strategisk rådgivning via marknadens ledande rådgivningstjänst för företag med omsättning minst 200 mkr? Vi söker en driven, senior rådgivare till södra Sverige, med flera alternativ för placeringsort. Bakgrund/om rollen: Söderberg & Partners lanserade 2024 marknadens ledande rådgivningstjänst Modern Rådgivning, vilken ger svenska företag ett bättre skydd för sin resultat- och balansräkning. Genom digitalisering och effektivisering får Söderberg & Partners företagskunder ta del av ett mycket starkt försäkringsskydd till konkurrenskraftigt pris. För dig som rådgivare får du tillgång till marknadens bästa erbjudande i segmentet och genom digitala verktyg får du hjälp med kundhantering, upphandling och prospektering. Du har även tillgång till utbyggda supporttjänster inom administration, underwriting, avtals, -och skadejuridik. Utöver företagsförsäkring får kunderna via våra kollegor även ta del av Söderberg & Partners erbjudande inom liv- och pensionsförsäkring, kapitalförvaltning, bolån och privatförsäkring. Som rådgivare hos oss får du möjlighet att arbeta med ett brett utbud av försäkringsprodukter som riktar sig till företag. Du kommer att: - Kontakta och bygga långsiktiga relationer med nya kunder - Identifiera kundens behov och rekommendera skräddarsydda försäkringslösningar. - Följa upp och hantera offerter, avtal och försäljningsprocesser. Vi söker dig som: - Har minst 4 års erfarenhet av försäljning, kundservice eller rådgivning av företagsförsäkring. - Vill jobba med både nya och befintliga kunder och bygga upp en egen kundaffär. - Är driven och tar ansvar för att uppnå uppsatta mål - Är kommunikativ och har en god förmåga att skapa förtroende hos kunder. - Har en positiv inställning och ser möjligheter i varje utmaning. - Är licensierad rådgivare inom Non Life Vi erbjuder: - En dynamisk, positiv och stöttande arbetsmiljö med fokus på utveckling och framgång. - Fast grundlön med möjlighet till bonus - Utbildning och coachning för att säkerställa att du lyckas i din roll. - En chans att vara en del av ett växande företag med stimulerande företagskultur Ansökan: Registrera ditt CV och personliga brev senast 2025-07-13. Vi genomför intervjuer löpande, så registrera gärna ansökan så snart som möjligt! Placeringsort: Falkenberg, Varberg, Kalmar, Göteborg, Borås, Jönköping. Stenungssund, Skövde, Trollhättan, Malmö, Växjö, Nässjö eller Eksjö. Kontaktperson: Karl Larsson, [email protected] Välkommen med din ansökan! Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden. Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar. Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas. Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?
Är du en nyfiken och driven designingenjör som vill vara med och utveckla några av Husqvarnas mest välkända produkter? Just nu söker vi dig som vill arbeta med vidareutveckling och förbättring av det professionella segmentet av bensindrivna motorsågar. OM TJÄNSTEN Som designingenjör ansvarar du för produktrelaterade frågor och driver förbättringsarbete mot uppsatta mål. Du har en central roll i det kontinuerliga arbetet med att leverera produkter av rätt kvalitet till Husqvarnas kunder. Du kommer att ingå i teametTechnology Management – Maintenance, som arbetar med vidareutveckling och förbättring av det professionella segmentet av bensindrivna motorsågar som idag finns i produktion. I rollen som designingenjör får du arbeta med tekniskt underhåll, kvalitetsfrågor, kostnadsförbättringar samt uppdatering av ritningar och CAD-dokumentation. Du blir en viktig del av ett erfaret team med cirka 14 kollegor som arbetar som designingenjörer och plattformsansvariga. Tjänsten innebär nära samarbete med flera avdelningar inom Husqvarna samt med leverantörer världen över. Här får du en roll med stor variation, internationella kontaktytor och möjlighet att verkligen göra skillnad. Välkommen till en innovativ arbetsplats där du får vara med och forma framtidens skogs- och trädgårdsprodukter! ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen ingår att arbeta metodiskt och strukturerat i nära samarbete med andra avdelningar. Du kommer primärt att arbeta med konstruktioner i plast, gummi och lättmetall. * Arbeta med rotorsaksanalys * Konceptgenerering av möjliga designförbättringar med CATIA-V5 * Ritningar och uppdateringar av produktstrukturer i vårt PLM-system SmarTeam VI SÖKER DIG SOM - Har en civilingenjörs- eller högskoleingenjörsexamen med inriktning maskinteknik eller liknande - Goda kunskaper i konceptgenerering av möjliga designförbättringar - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du har - Tidigare erfarenhet av en liknande tjänst - Erfarenhet av att arbeta i CATIA V5 - God kunskap om plastmaterial och lättviktsmetaller - Erfarenhet av arbete i PLM-system som SmarTeam eller Teamcenter För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta start up. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.
Sjuksköterska sökes till vårdcentral i Kungsängen Vi söker dig som: Är legitimerad sjuksköterska Har minst 1 års erfarenhet (meriterande) Trivs med att jobba självständigt Är trygg, ansvarstagande och lösningsfokuserad Period: Veckor 30, 31, 32 Måndag till fredag 08.00 - 17:00 Vi erbjuder Konkurrenskraftig lön Flexibilitet kring schema och uppdrag Schyssta anställningsvillkor Trygghet i att jobba med ett professionellt bemanningsföretag Ansök idag! Vi går igenom ansökningar löpande – välkommen till lNexkey i sommar! ARBETA MED OSS – TRYGGHET, FLEXIBILITET OCH RÄTT ERSÄTTNING! Vi erbjuder vårdpersonal en trygg och flexibel arbetssituation där du får konkurrenskraftig lön, goda arbetsvillkor och en arbetsgivare som verkligen bryr sig. Resor och boende – Vi ser till att du kan ta uppdrag där du behövs, utan att hinder som avstånd står i vägen. Försäkringar – Om något händer kan du känna dig trygg med att få det stöd du behöver. Kompetensutveckling – Vi erbjuder utbildningar så att du alltid känner dig säker på din arbetsplats. Konkurrenskraftig lön & skräddarsydda villkor Vi tillämpar individuell lönesättning där din erfarenhet, kompetens och uppdragets karaktär avgör din ersättning. Vårt mål är att ge vårdpersonal de bästa arbetsvillkoren och en arbetsgivare som alltid finns tillgänglig för dig. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta oss! Telefon: 070 775 36 01 [email protected] www.nexkey.se
I rollen som Demand Planner kommer du att ha en central funktion i det dagliga arbetet med att planera och koordinera resurser för ett team på 35 servicetekniker. Du ser till att rätt person befinner sig på rätt plats vid rätt tidpunkt, och bidrar därmed direkt till att säkerställa en hög servicenivå. Utöver planeringen ansvarar du även för orderregistrering, materialbeställningar och kundkommunikation. Du ser till att varje serviceuppdrag är korrekt förberett innan det lämnas vidare för fakturering. Rollen kräver både taktisk och operativ problemlösning för att garantera en effektiv och kvalitativ leverans. Vi ser gärna att du har: Några års tidigare erfarenhet av planering eller servicekoordination Vana av att jobba i Salesforce och SAP är ett stort plus Ett lösningsfokuserat mindset och förmåga att hålla många bollar i luften Praktisk information Plats: Jönköping Period: 1 sep 2025 – 30 aug 2026 Ansök senast: 15 juni 2025, urval sker löpande Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer