Säsongsarbetare High Chaparral 2025
High Chaparral Sweden AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Beskrivning High Chaparral är en temapark olik alla andra. Ett besök här är en upplevelse för alla sinnen, som du sent kommer att glömma. När du stiger in genom portarna till vår värld, lämnar du verkligheten (som du känner till den) för en stund. Vi profilerar oss som en teatertemapark med vilda västerntema för barnfamiljer vilket också speglar hur vi presenterar shower och karaktärer. Äventyr, Tillsammans och Omtanke – detta är High Chaparrals tre värdeord som ska genomsyra allt som görs på företaget och i parken. Här får du möjlighet att uppleva världens roligaste, mest fartfyllda och äventyrliga sommarjobb du kan tänka dig. Du har chansen att infria löftet till våra besökare att ”Bli en del av äventyret”. Oavsett vilken tjänst du är mest intresserad av så söker vi glada, positiva, tillmötesgående och utåtriktade medarbetare. Det viktigaste vi jobbar med är mötet med våra gäster men mötet med våra kollegor är minst lika viktigt. Att kunna möta gästen med ett leende och en hjälpande hand oavsett var vi befinner oss i parken är mycket viktigt. Vi är alla delaktiga i att skapa varandras arbetsmiljö och därför behöver vi bry oss om varandra, säga hej och god morgon, och ta hand om varandra som kollegor. Parken är öppen mellan kl. 10.00-18.00 och då är de allra flesta i tjänst men vi har också enheter som våra kök, våra receptioner och vår camping som är öppna från tidig morgon till sen kväll. Beroende på var du jobbar så fördelas alla arbetspass ut från morgon till kväll och vissa av tjänsterna är kombinationstjänster då du är stationerad på olika arbetsstationer under dagen. Läs mer om våra olika tjänster här: Läs om våra tjänster på vår hemsida - www.highchaparral.se Vid ansökan så väljer du vilken tjänst du främst är intresserad av men du får också möjlighet att ange dina val av tjänster i andra hand och tredje hand. Kvalifikationer Oavsett tjänst så läggs stor vikt vid din sociala kompetens och servicekänsla. Vid arbete med försäljning i butik eller mat och dryck så är det meriterande med erfarenhet från arbete i kassa. För alla tjänster som du kan välja mellan så är det alltid meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet från den typ av tjänst du söker. Kunskaper i olika språk är också bra, främst engelska, tyska och danska. Du är ansvarsfull, ordentlig, noggrann, prestigelös och flexibel. Du jobbar lika bra i grupp som helt självständigt och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Vi hjälper varandra över avdelningsgränserna och stöttar varandra där det behövs. För att ge våra medarbetare bästa förutsättningarna för upplärning och träning ger vi förtur till de sökande som kan jobba hela sommarsäsongen.  High Chaparral förväntar sig att alla som jobbar hos oss är beredda att ge det där lilla extra för våra besökare och kollegor. Alla är lika viktiga hos oss! Sista ansökningsdag är 22 juni 2025. Passa på att skicka in din ansökan så snabbt du kan eftersom uttagning till intervju sker löpande. High Chaparrals värdegrund Nedanstående värdeord lever vi enligt varje dag i parken för att stärka gemenskapen mellan våra medarbetare. Det speglas i vårt dagliga arbete där fokus ligger på att leverera en äventyrlig och härlig upplevelse för våra besökare. Äventyr Med vår genuina historia som utgångspunkt skapar vi en plats för unika och äventyrliga upplevelser. Vår vilja att alltid vara nyskapande och ständigt sträva efter nya kreativa upplevelser är vår drivkraft och det genomsyrar allt vi gör och skapar för våra besökare. En anställning på High Chaparral är mer än ett jobb. Det är ett spännande äventyr, med en miljö och gemensamhet som erbjuder en unik personlig utveckling och som skapar minnen som våra medarbetare tar med sig under resten av livet. Tillsammans Besöket på High Chaparral ska föregås av en stor förväntan som vi ska överträffa genom att skapa en alltigenom engagerande och äventyrlig upplevelse, och för våra besökare en unik möjlighet att vara tillsammans, ha roligt och rå om varandra. Oavsett befattning och arbetsplats hjälps vi åt och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Omtanke På ett äkta och autentiskt sätt skapar vi vår temapark. Med hjälpsamhet och respekt samt genom tanke, omtanke och agerande bidrar vill till en unik, strulfri och oförglömlig upplevelse för våra besökare. Gemensamt skapar vi en trygg, säker, rolig och utvecklande arbetsplats för våra medarbetare. Vi är alla lika viktiga för vår gemensamma trivsel och framgång. Kontakt Vill du komma i kontakt med någon för att ställa frågor så är det enklast att skicka ett mail till [email protected] så besvaras din fråga så snart vi kan. I rekryteringsarbetet för den här tjänsten så har vi på High Chaparral tagit ställning till externa rekryterings- och marknadsföringskanaler. Vi undanbeder oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Granitor Electro AB söker SCADA-programmerare
Framtiden i Sverige AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Granitor Electro AB i Tranås växer och söker nu sin nästa SCADA-programmerare. Har du nyligen gått en teknisk utbildning mot detta eller har arbetslivserfarenhet från SCADA-programmering så kan detta vara rollen för dig! Om tjänsten Som SCADA-programmerare på Granitor Electro AB kommer du att integrera de system som programmeras. Du kommer att visualisera fastigheter genom att läsa av vad som står i PLC:n, rita flödesbilder, gör det grafiska gränssnittet och knyter variabler. En stor del av arbetet sker ute hos kunder och du kommer att samarbeta tätt med dina kollegor inom konstruktion och projektledning. Vem är du? För att lyckas i rollen som SCADA-programmerare tror vi att du har relevant teknisk utbildning, exempelvis inom elektronik eller datateknik, alternativt motsvarande erfarenhet. Du har en god system- och programmeringskunskap och ett stort tekniskt intresse samt vilja att lära dig mer. Som person är du ödmjuk, engagerad och driven i ditt arbete och trivs med att ha många bollar i luften. Vidare så innehar du B-körkort och är flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Skallkrav: •Relevant teknisk utbildning •Svenska och engelska i tal & skrift •B-körkort Meriterande: •Kunskap överordnade system •Kunskap inom CitectSCADA •Kunskap inom nätverkshantering Om Granitor Electro AB Granitor Electro i Tranås är ett sammansvetsat team med en automationsavdelning och en el-avdelning. Här trivs man och har kul i projekten man gör tillsammans. Granitor Electro erbjuder bland annat tjänster inom elektrisk installation, instrumentation för laddstationer, säkerhetsinstallationer och fastighetsautomation och arbetar mot industri- och fastighetskunder. Vid anställning hos Granitor Electro erbjuds man stora utvecklingsmöjligheter i ett välmående och växande bolag! Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju städer i Sverige samt i Oslo. Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag passerat. Välkommen med din ansökan redan idag! Villkor Start: Omgående eller enligt överenskommelse Ort: Tranås Befattning: Heltid 7–16

3 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Serviceplanerare
Randstad AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet av resursplanering och trivs i en roll där problemlösning och kundkontakt är en naturlig del av vardagen? Vi söker nu, för vår kunds räkning, en engagerad och strukturerad Serviceplanerare till en central roll inom deras serviceverksamhet. Som Serviceplanerare ansvarar du för att koordinera och schemalägga arbetet för ett 30-tal serviceingenjörer. Du ser till att rätt resurser finns på rätt plats vid rätt tid, inom ramen för gällande avtal. Arbetet innebär såväl taktisk som operativ problemlösning med målet att säkerställa hög leveransprecision och kundnöjdhet. I rollen ingår även: Orderregistrering och hantering av inkommande serviceuppdrag Kontakt med kunder för att boka och följa upp arbeten Beställning av material vid behov Sammanställning av utförda uppdrag inför fakturering För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av planering, koordinering eller logistik – gärna från en service- eller tekniknära miljö. Du behöver trivas i en roll med många kontaktytor, vara lösningsfokuserad och ha lätt för att arbeta i olika IT-system. Det är meriterande om du har arbetat i Salesforce och/eller SAP. Detta är ett heltidsuppdrag med start efter sommaren och sträcker sig fram till 2026-08-31, med goda möjligheter till förlängning. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Manager Sophia Malaki, [email protected]. För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. att vara konsult  Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. om randstad professional Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. Ansvarsområden Koordinera och schemalägga arbetet för ett 30-tal serviceingenjörer Orderregistrering och hantering av inkommande serviceuppdrag Kontakt med kunder för att boka och följa upp arbeten Beställning av material vid behov Sammanställning av utförda uppdrag inför fakturering Kvalifikationer Erfarenhet av planering, logistik eller koordinering – gärna i en teknisk eller serviceinriktad miljö Förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat även under tidspress God kommunikativ förmåga och en stark känsla för service Datorvana och lätt att lära dig nya system Meriterande: Erfarenhet av Salesforce och/eller SAP Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

3 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Mjukvaruutvecklare Jönköping
Knowit AB (Publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Mjukvaruutvecklare Jönköping Knowit Swedspot är ett mjukvaruföretag som framtidssäkrar fordonsbranschen. Vi ser till att utvecklingen av kommande generationers mjukvarudefinierade fordon lever upp till de höga krav som ställs på branschen och av oss användare. Tillsammans bygger vi mjukvara som på ett innovativt och säkert sätt utvecklar våra och våra kunders verksamhet och stärker våra erbjudanden. Nu vill vi utöka våra team och söker dig som har erfarenhet av mjukvaruutveckling i inbyggda system. Som utvecklare på Knowit Swedspot förvandlar du idéer till körbar mjukvara. Du kommer främst arbeta med att utveckla och implementera högkvalitativ mjukvara för infotainment, cluster och kommunikationslösningar. Det unika med vårt affärsupplägg är att vi kombinerar kunduppdrag med egen produktutveckling. Detta skapar en dynamisk atmosfär mellan våra team som i många projekt kompletterar varandra och arbetar tillsammans. Vi är idag ett 60-tal medarbetare som tillsammans levererar ett antal produkter och integrationsprojekt fokuserade kring Bluetooth, clusterutveckling och  Android Automotive. Våra produkter sitter i drygt 70 miljoner fordon världen över. Oavsett projekt kan vi lova en hög teknisk kompetens bland dina framtida kollegor och tillsammans utgör ni en mycket central funktion i kundens utvecklingsarbete. Tack vare att vi åtar oss längre kunduppdrag och sätter ihop egna utvecklingsteam har vi möjlighet att skapa värde hos kunden på riktigt. Vi tror att du som söker har Betydande erfarenhet av mjukvaruutveckling, särskilt inom C++ och C En utbildning inom datateknik eller motsvarande Stark problemlösningsförmåga och uppmärksamhet på detaljer God förståelse kring hur krav, arkitektur, kod och test hänger ihop Ambitioner och driv att leverera högkvalitativ kod Erfarenhet eller intresse av att jobba på såväl små inbyggda plattformar som med applikationsutveckling i moderna OS  Vana vid moderna utvecklingsmiljöer/verktyg. Linux och Git är bekant och du får inte panik av nakna PCB på skrivbordet. Tjänsten är placerad i Jönköping och kommer utgå från vårt kontor på Östra Storgatan 33A.  Mer om oss Knowit Swedspot är det innovativa mjukvarubolaget som sedan 2012 har designat och utvecklat mjukvara till en mängd olika branscher. Vi är specialister på att utveckla smarta mobilitetslösningar av hög teknisk kvalité och kan erbjuda våra kunder ett brett spann av kompetenser inom projektens behov. Som en del av Knowit AB är vår vision att skapa ett hållbart och mänskligt samhälle genom digitalisering och innovation. Totalt har Knowit över 4000 medarbetare som med olika, unika kompetenser kombinerar strategisk förmåga med passion för teknik för att skapa kreativa lösningar och långsiktigt värde till våra kunder. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan. Frågor om tjänsten hanteras av Fredrik Rydén ([email protected])

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Strategisk Inköpare
Purple Rekrytering & Interim AB
Inköpare och upphandlare

Är du redo att ta ett strategiskt grepp om inköpsfunktionen i en modern industriverksamhet där struktur, affärsmässighet och långsiktighet är avgörande? Nu söker vi på Purple Rekrytering & Interim en strategisk inköpare till en nyckelroll hos ett väletablerat och teknikdrivet industriföretag med bas i Anderstorp. Detta är en roll för dig som vill arbeta nära både produktion, utveckling och leverantörer  med stort mandat att påverka framtidens inköpslösningar och bidra till företagets fortsatta framgång. Om rollenSom strategisk inköpare har du ett brett och ansvarsfullt uppdrag. Du driver inköpsplanering utifrån både kundprognoser och interna behov, ansvarar för strategiska leverantörsrelationer och säkerställer att inköp sker enligt kundunika krav och kvalitetsstandarder. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Prognoshantering och långsiktig inköpsplanering Leverantörsutvärdering, uppföljning och utveckling Förhandling av strategiska avtal och prisvillkor Stöd i offertarbete och val av leverantörer Inköp av råmaterial, verktyg och kundunika artiklar Deltagande i projekt kopplade till nya artiklar och leveransstruktur Du är även en nyckelspelare i kvalitets- och förbättringsarbete tillsammans med kvalitets- och miljöorganisationen. Vi söker dig somHar gedigen erfarenhet av taktiskt eller strategiskt inköpsarbete inom tillverkande industri, gärna i roller där du arbetat med både operativa och affärsnära delar av inköpsprocessen. Du har ett strukturerat arbetssätt, ett starkt kommersiellt tänk och trivs i rollen som intern samarbetspartner och extern kravställare. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet av att arbeta med inköpsstrategier, avtal och leverantörsutveckling Vana av att arbeta med prognoser, artiklar och lagerstyrning Förståelse för kvalitets- och miljökrav kopplade till industrileverantörer God kommunikationsförmåga och vana att arbeta i affärs-/ERP-system Förmåga att arbeta såväl självständigt som tvärfunktionellt Placeringsort: Anderstorp Urval sker löpande – skicka in din ansökan snarast Intresserad? Sök direkt eller connecta via purplerekrytering.se Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Anela Drndo på Purple Rekrytering & Interim. Alla ansökningar hanteras med full konfidentialitet.

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Copy of Sommarjobb som lagermedarbetare till lager i Jönköping!
DFDS Professionals AB
Lager- och terminalpersonal

Om tjänsten Vi söker nu en lagermedarbetare för ett sommarjobb under juni–augusti.  För kunds räkning söker vi nu efter erfarna truckförare som vill jobba i sommar. Tjänsten innefattar en rad olika lageruppgifter såsom in- och utleveranser, plock och pack samt truckkörning.  Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd på DFDS Professionals AB och arbetar som konsult hos vår kund. Arbetet är förlagt under vardagar och arbetstiderna kan variera något. Om dig I rollen som lagermedarbetare sker arbetet tätt ihop med de andra medarbetarna, Det är viktigt att du är noggrann, självgående och ansvarstagande för att kunna genomföra arbetsuppgifterna korrekt och få dem slutförda i tid. Tidigare erfarenhet av lagerarbete är starkt meriterande. För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på 100 % under året, antingen studier eller annat arbete. Krav för tjänsten Truckkort A+B Svenska obehindrat i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska Tidigare erfarenhet av lagerarbete Annan huvudsaklig sysselsättning på 100 % (studier eller arbete) Ambulerandekonsult Du är anställd av DFDS Professionals men arbetar ute hos vår kund. Att vara ambulerande konsult innebär att du är anställd av oss för att utföra arbete i kundföretag, och arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal och värnar om din hälsa. Vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. DFDS Group DFDS Group har 17 000 anställda i över 20 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Jönköping | Transport | Logistik | Lagerarbete | Truckförare |

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Junior Software Test Engineer
Nexer Tech Talent AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Did you recently graduated with a degree in software and want to work with testing? We are looking for a junior software test engineer with an interest in problem solving. By starting your career with a talent program you will get the ultimate transition between studies and working life. Nexer Tech Talent future proof career! Working as junior Software Test Engineer We're seeking Software Test Engineer with a knack for innovation and a passion for robotics. You'll be conducting crucial tests on our robotic mowers, ensuring they meet our high-quality standards. You will be working with testing physical products within software and embedded systems. Some of your daily tasks will be: Perform regression testing, acceptance testing, and continuous verification of bug fixes Work closely with the development team to highlight improvement areas Conduct WIFI, Radar, and GPS tests on advanced robotic mowers We would be extra glad if you have been working with testing physical products with some software or embedded systems and have experience working in Jira. Being a consultant at Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at the client, located in Jönköping.  You will be coached by a mentor at the client and by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with the customer. Desired qualifications: Are at the start of your career and hold a bachelor/master degree in software development, electrical engineering, or mechatronic engineering As a person, you are structured, quality-conscious, and have an eye for details You have a passion for testing and communicative Good knowledge in Jira Has good knowledge in software and embedded systems You are fluent in English, both reading and writing You need to have a B driver's license, since you will sometimes travel to our test facilities  Meriterous:   Experience with test frameworks Previous work with physical products connected to software Interest in robotics, IoT, or smart home systems Application Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruite Lema Naderi at [email protected] We are looking forward to hearing from you! About Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Regeringen söker generaldirektör och chef till Jordbruksverket
Regeringskansliet
General-, landstings- och kommundirektörer m.fl.

Statens jordbruksverk (Jordbruksverket) är Sveriges förvaltningsmyndighet inom jordbruk, fiske och landsbygd och arbetar bland annat med att utveckla livsmedelsproduktionen i landet och att skydda djur och växter. Jordbruksverket har det övergripande ansvaret för att genomföra EU:s gemensamma jordbrukspolitik, Sveriges landsbygdsprogram, Sveriges strategiska plan för den gemensamma jordbrukspolitiken och havs-, fiskeri- och vattenbruksprogrammet och förvalta det nationella stödet till jordbruket i norra Sverige. Inom myndigheten finns även organisationen för Distriktsveterinärerna. Vidare arbetar Jordbruksverket för en god djurhälsa genom att bekämpa och förebygga spridning av smittsamma djursjukdomar. Myndigheten ansvarar också för att bekämpa växtskadegörare. Som miljömålsansvarig myndighet ska Jordbruksverket även skapa förutsättningar för så liten belastning som möjligt på miljön från jordbruket Jordbruksverket arbetar även för en konkurrenskraftig och hållbar livsmedelsproduktion genom att beakta behovet av stärkt konkurrenskraft för företag, tillhandahålla god service och lättillgänglig information samt verka för förenkling och administrativa lättnader och medverka till att främja och utveckla fiskenäringen, vattenbruket och fisketurismen. Myndigheten har också en viktig roll i genomförandet av regeringens livsmedelsstrategi. Jordbruksverket är även beredskapsmyndighet inom ramen för civilt försvar och totalförsvaret. Myndigheten är till stor del styrd av EU-regelverk och deltar också i andra internationella sammanhang såsom FN:s livsmedels- och jordbruksorganisation (FAO), Världshandelsorganisationen (WTO) och Världsorganisationen för djurhälsa (OIE) m.m. Jordbruksverket har ca 1700 anställda och huvudkontoret är lokaliserat till Jönköping. Myndigheten har också regionala kontor i Landskrona, Göteborg, Kalmar, Linköping, Skara, Söderhamn och Uppsala. Inom myndigheten finns även distriktsveterinärorganisationen som är spridd över hela landet. Jordbruksverket leds av en styrelse som ska bestå av högst nio ledamöter. Generaldirektören är myndighetschef. Kvalifikationer Vi söker dig som är en dokumenterat god chef och ledare med • Erfarenhet av lednings- och förändringsarbete i förvaltningsmyndighet. • God kunskap om och erfarenhet av statsförvaltningen och dess beslutsprocesser. • Förståelse för den politiska struktur som myndigheten verkar i. • God förståelse för det ekonomiadministrativa regelverk som myndigheten har att hantera. • Förståelse för vikten av totalförsvars-, säkerhets- och beredskapsfrågor samt systematiskt säkerhetsskyddsarbete. • Akademisk examen eller motsvarande. • Utmärkta kunskaper i svenska och engelska. Du ska också ha förmåga att • Utveckla, organisera och förvalta myndighetens verksamhet så att uppsatta mål nås. • Leda och utveckla verksamheten inom ramen för en god förvaltningskultur. • Driva utvecklings- och förändringsarbete resurseffektivt som svarar mot kundens behov samt utveckla verksamheten på ett strategiskt och rättssäkert sätt. • Skapa förutsättningar för god kontroll av myndighetens finanser samt bidra till att resurserna används effektivt. • Se helheten i en bred och komplex verksamhet. • Kommunicera och företräda myndigheten internt och externt, även internationellt. • Samarbeta, samverka och skapa förtroendefulla relationer med myndigheter och andra aktörer. • Engagera och motivera medarbetare. • Vara drivande, lösnings- och resultatorienterad. • Företräda arbetsgivarintresset och tillsammans med övriga myndighetschefer utveckla den statliga arbetsgivarpolitiken. • Arbeta strategiskt med kompetensförsörjning. Det är meriterande om du har • Kunskap eller erfarenhet från något av myndighetens verksamhetsområden. Övrigt Endast den som är svensk medborgare kan anställas som generaldirektör och chef för Jordbruksverket. Anställningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före beslut om anställning. Mer information Mer information om befattningen lämnas av Tobias Olsson, enhetschef och Daniel Liljeberg, statssekreterare. Frågor om anställningsvillkoren och rekryteringsprocessen besvaras av Michael Östervall eller Frida Ragnhäll, Kansliet för ledningsförsörjning till myndigheter. Du når dem via Regeringskansliets växel 08-405 10 00. Intresseanmälan Välkommen att registrera din intresseanmälan inklusive cv i vårt rekryteringsverktyg senast den 7:e augusti 2025. Svensk statsförvaltning består av cirka 200 myndigheter som lyder omedelbart under regeringen. Regeringen anställer myndighetscheferna och beslutar om deras anställningsvillkor. Lönen är individuell och bestäms mot bakgrund av de krav som ställs på befattningen och chefens kvalifikationer och erfarenheter. De flesta myndighetschefer anställs för en bestämd tid – normalt är den första anställningsperioden sex år.

3 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Snickare sökes till kommande uppdrag!
Prowork Göteborg AB
Träarbetare, snickare m.fl.

Snickare sökes till kommande uppdrag! Vi söker drivna och självgående snickare till kommande uppdrag i Jönköping.  Som person ser vi att du har ett driv i ditt arbetssätt och tycker om att arbeta både i grupp och ensam. Du har hög arbetsmoral, förhåller dig till dina arbetstider och är lösningsorienterad. Krav: Gymnasial utbildning Yrkesbevis Minst 3 års erfarenhet som snickare God svenska i tal och skrift (då det används i det dagliga arbetet)   B-körkort    Detta är ett framtida uppdrag som kan komma att bli aktuellt inom kort, så tveka inte att skicka in en ansökan redan idag!

3 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Nya stjärnor!
Jörgenulfnicklas AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Du kommer att börja din anställning hos oss på Junic och vara uthyrd till någon av våra kunder som behöver förstärkning på exempelvis lager eller inom produktion. Flera av våra kunder vill börja med att hyra in och sedan ta över anställningen förutsett att allt fungerar bra. Din profilFör att trivas i rollen ser vi att du har en positiv inställning, är ansvarsfull, engagerad och trivs med att samarbeta med andra.Du är mån om att göra ett gott jobb som du kan vara stolt över. Du är en person som gärna tar egna initiativ och vet du inte vad som förväntas eller vad du ska göra så frågar du.Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där driv och intresse väger tungt. Att hjälpa till där det behövs och inte vara rädd för att hugga i är självklarheter för dig. Våra kunder söker medarbetare till alla tider, dagtid, två-skift och natt. ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter skulle kunna vara;Lagerarbete dvs orderplock, truckkörning, rapportering i olika system etcMaskinoperatör, som maskinoperatör ska du hålla igång maskiner, kan vara metall, plast, gummi eller trä. Det kan innebära montering, plocka, packa och/eller avsyna detaljer. Du behöver kunna läsa och förstå instruktioner och arbetsordrar.För att klara arbetet både talar och skriver du svenska obehindrat. Meriterande om du har tidigare erfarenhet från industrin. AnsökanVi jobbar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. För frågor om tjänsten är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Carolina Håkansson på 072--200 31 03Vänta inte med din ansökan utan sök nu på www.junic.se

3 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025