CE chaufför för leverans av livsmedel!
Ad Acto Rekrytering AB
Lastbilsförare m.fl.

Vi på adacto people har i dagsläget omkring 130 lastbilschaufförer anställda hos oss. Våra förare väljer att stanna hos oss då vi ger dem ett personligt bemötande och personligt engagemang. Vi matchar våra medarbetare mot kunder där de vill arbeta och vi samarbetar med de flesta typer utav åkerier. Just nu söker vi efter en rutinerad CE-chaufför för leverans av livsmedel med bil och släp! Du kommer att vara anställd hos oss på adacto people och arbeta hos våra kunder som konsult. Om allt fungerar bra och man själv vill det finns det mycket stora chanser till vidare anställning direkt hos våra kunder. Vi har självklart kollektivavtal med en avtalsenlig lön. Krav för tjänsten: - Giltigt YKB - CE-körkort med vana av att köra bil och släp. - Truckkort Meriterande: - erfarenhet av tempererat gods. - ADR Arbetet är förlagt så att man jobbar både på vardagar och helger. Vi på Adactopeople AB är specialiserade på yrken inom transport och logistik sektorn. Genom oss kan du finna din rätta plats i logistik branschen där vi rekryterar och anställer inom de flesta yrken. Vi vill vara en personlig arbetsgivare där man trivs att arbeta. En personlig kontakt med alla anställda är ett måste hos oss. Alla skall bli sedda och hörda. Vi vill att all vår personal skall känna att de är speciella för oss ! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag läs mer på vår hemsida: www.adactopeople.se

4 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Intermodal maskinoperatör

Om oss: Nkab (Nässjö Kombiterminal AB) är ett helägt dotterbolag till Transab och en viktig del av den intermodala transportkedjan i Sverige. Vi hanterar lossning och lastning av tågvagnar, lagring av enheter samt växlingstjänster med diesellok. Vår terminal är strategiskt placerad längs stambanan i Nässjö, vilket möjliggör effektiva transporter till och från hela Sverige och Europa. Om tjänsten: Vi söker nu maskinister till våra terminaler både i Nässjö och Jönköping. Rekrytering sker löpande. Rollen innefattar hantering av olika tunga fordon och maskiner i en miljö där säkerhet och noggrannhet är av största vikt. Eftersom tjänsten är säkerhetsklassad krävs en noggrann bakgrundskontroll och medicinsk prövning enligt Transportstyrelsens föreskrifter. Kolla in hemsidan innan ni söker så ni vet vad tjänsten innebär www.transab.se/nkab . Arbetsuppgifter: Köra och hantera maskiner såsom reachstackers, terminaltraktorer, hjullastare och lok. Lasta och lossa gods från tåg och lastbilar på ett säkert och effektivt sätt. Säkerställa att lastning och lossning sker enligt gällande säkerhetsföreskrifter. Utföra enklare underhåll av maskiner och utrustning. Använda Excel, Outlook och interna hanteringssystem för dokumentation och kommunikation. Kvalifikationer: Vi söker dig som: Har erfarenhet av att köra tunga maskiner eller ett stort intresse av att lära dig. Har truckkort C (meriterande). Datavana och har grundläggande kunskaper i Excel och Outlook. Har godkända betyg i svenska, engelska och matematik från gymnasiet. Är noggrann, ansvarsfull och har god samarbetsförmåga. Är beredd på att arbetet stundtals kan vara fysiskt krävande, särskilt under vintertid när väderförhållandena påverkar arbetsmiljön. Säkerhetskrav: Då tjänsten är säkerhetsklassad gäller följande: Du får inte ha något i belastningsregistret. Du måste uppfylla hälsokraven för säkerhetsklassade tjänster enligt Transportstyrelsens föreskrifter. Vissa diagnoser, såsom ADHD och autismspektrumtillstånd, kan påverka möjligheten att få tjänsten. En medicinsk undersökning och bakgrundskontroll kommer att genomföras innan anställning. Utbildning: Vi erbjuder intern utbildning för att du ska bli trygg i dina arbetsuppgifter och lära dig hantera våra specifika maskiner och system. Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] Märk ansökan med "Truckförare Nkab".

4 mars 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Enhetschef till barn- och ungdomsboende i Taberg (LSS)
Nytida AB
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Nu söker vi en driven enhetschef till vårt team i Taberg strax utanför Jönköping. Vi erbjuder ledarskapsprogram, ett meningsfullt arbete och möjligheten att göra skillnad! Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Ledarskapsprogram för samtliga blivande chefer via Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Vi har även kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om rollen För oss är det viktigt att du som enhetschef vill vara aktiv och nära verksamheten. Det är en förutsättning för att du ska kunna vårda och utveckla relationerna med medarbetare, boende, närstående och myndigheter. Genom att finnas nära verksamheten, kan du också säkerställa att företagets värderingar, det pedagogiska ramverket och gällande lagstiftning efterlevs på din verksamhet. Du både vill och har förmågan att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets mål och ekonomiska ramar. Du har budget- och resultatansvar samt rapporterar till en verksamhetschef. Om verksamheten Texavägens barn- och ungdomsboende riktar sig till individer med en diagnos inom autismspektrum och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Verksamheterna har fem platser och tillstånd att ta emot barn och unga i åldrarna 6-21 år. Personalgruppen består av 10 årsanställda medarbetare varav en gruppledare och en stödpedagog. Verksamheten är under omstrukturering till följd av ett ökat behov av stöd till barn i lägre åldrar. En tydlig pedagogisk inriktning ska göra det enkelt att bo men också att arbeta hos oss. Tydliggörande pedagogik och AKK ska genomsyra hela verksamheten och skapa en förutsägbarhet för såväl våra boende som våra medarbetare. Låter det som en spännande grund att fortsätta vara med att bygga och därmed bidra till att göra världen lite bättre en människa i taget? Tveka isåfall inte att skicka in din ansökan! Till Taberg finns goda buss- och tågförbindelser och med buss tar du dig till Jönköping på 37 minuter, tåget tar 18 minuter. Kika gärna in på vår verksamhetssida via länken nedan: Texavägen – Nytida Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer via Läras ledarprogram. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Din erfarenhet och kunskap Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning om minst 180 hp inom vård och omsorg (ex. socionom, social omsorg), minst två års erfarenhet från omsorgsverksamhet för barn inom LSS. Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Du har ett coachande förhållningssätt och vill se dina medarbetare växa och utvecklas i sin yrkesroll. Du gillar att ge och ta emot feedback och bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Sophia Sahlback, [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Ekonomiassistent till Jönköping
Bemannia AB (Publ.)
Ekonomiassistenter m.fl.

Har du erfarenhet av redovisning och är tillgänglig för uppdrag omgående? Ansök redan idag! Om uppdraget Vi söker nu en ekonomiassistent till en större organisation i Jönköpings län. Behovet är omgående och pågår fram till 31 juli. Omfattningen är heltid perioden mars-maj och deltid juni-juli. Uppdraget sker på plats hos kunden. Dina arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent kommer dina arbetsuppgifter bestå av fakturahantering och leverantörsreskontra hos kundens centrala ekonomiavdelning samt skicka ut leverantörsfakturor för attest i flödet. Du kommer även att: hantera mottagna betalningspåminnelser och inkassoärenden besvara ärenden som kommer till kundens funktionsbrevlåda samt via Teams och telefon hantera andra arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen Dina kvalifikationer Ekonomisk utbildning, lägst på gymnasienivå Goda datakunskaper i bland annat Outlook och Excel Erfarenhet av liknande arbete, bland annat leverantörsreskontra och fakturahantering Meriterande Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom en större organisation Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-03-04. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Vill du jobba med högklassig matlagning?
M Dryck & Konsult AB
Kockar och kallskänkor

Vill du jobba med nordisk matlagning på hög nivå, lokala och hållbara råvaror och med ett gott gäng som ständigt ska framåt? Vårt mål är att vara Sveriges bästa arbetsgivare och samarbetspartner inom hotell och restaurangbranschen. Vi hjälper företag och människor att trivas och skapar förutsättningar tillsammans framåt. Vi tror att du har jobbat något eller några år. Det viktiga är att du har ambitioner och rätt attityd framåt. ROLLEN Som kock ser du till att det är rent och snyggt på din station, ansvarar att prepp, ser till att maten som levereras är av högsta kvalitet. Du är öppen och anpassningsbar på arbetsplatsen. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Du är strukturerad, ordningsam och håller den höga nivå som idag eftersträvas. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver engagemang. Du är med andra ord en ambassadör för Progressio. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ - Laga god mat - Ha en god struktur - Vara behjälplig hos dina kollegor - Öppensinnad DET HÄR FÅR DU - Bra lön - Försäkringar betalda - OB - Boende finns vid behov TJÄNSTEN 85-100% Start mellan 15 mars 1 april. VID FRÅGOR Magnus Olsson [email protected] OM PROGRESSIO Vi skapar innovation med kreativa lösningar och närvaro hos våra samarbetspartners. Vi finns inte bara för att hjälpa företag inom hotell och restaurangbranschen med tillsättningar för nuet, utan för långt in i framtiden skapa utveckling tillsammans. Det genom att förstå vilka vägar som kan vandras, behöver förändras, för att sticka ut i sitt employer brand på arbetsmarknaden, men även för att du som kandidat ska veta vad som ingår i din anställning, få rätt förutsättningar att lyckas framåt i tiden. Vi är övertygade om att attityd, ambitioner och growth mindset, tillsammans kommer ta oss längre. Vi styrs av värderingar där hållbarhet är centralt för utveckling i alla dess tidigare. People, Planet och Profit. Vi är ett personligt och engagerat rekryteringsföretag som värdesätter dig som person. Transparent dialog och öppenhet. Framtidens funktion som sätter data, dialog, attityd och framtidsvisioner i förarsätet. Vilket gör att vi får fram ditt absolut bästa

2 mars 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Sommarjobbare till Kaffestugan Grännaberget i Gränna
Kaffestugan Grännaberget AB
Hovmästare och servitörer

Vill du ha ett roligt sommarjobb i en fantastisk miljö? Kaffestugan Grännaberget söker kallskänkor, servitörer/servitriser och diskare till säsongen 2025! Vi är kända för våra generösa räksmörgåsar, hembakade bakverk och en magisk utsikt över Vättern och Visingsö. Som kallskänka hjälper du till att förbereda smörgåsar och sallader. Som servitör/servitris välkomnar du gäster, serverar mat och ser till att både ute- och inneserveringen hålls ren och inbjudande. Som diskare ser du till att disken hålls ren, fyller på med rena glas, tallrikar och bestick samt hjälper till med enklare uppgifter i köket. Ingen erfarenhet krävs – vi lär dig på plats! Vi söker dig som är positiv, gillar att arbeta i team och trivs i ett högt tempo. Du behöver vara minst 14 år gammal. 📩 Skicka din ansökan till [email protected] – vi ser fram emot att ha dig i vårt team i sommar!

2 mars 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Sommarjobba som boendestödjare på Gruppbostad LSS Sävsjö
Humana AB
Vårdare, boendestödjare

Sommarvikarier till gruppbostäder LSS Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobb hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Testa på ett roligt arbete som sommarvikarie hos oss. Våra gruppbostäder är till för vuxna som omfattas av LSS personkrets 1. Vi arbetar med individuellt anpassat stöd utifrån tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande. Tillsammans med dina kollegor kommer ni ständigt att utvärdera och anpassa ert arbetssätt till individens bästa. Som boendestödjare hos oss arbetar du främst med de som bor hos oss även om vissa administrativa uppgifter, som social dokumentation, också ingår i arbetet. Hos oss stöttas du av kollegor, ett närvarande ledarskap med en teamledare som finns på plats dagtid på vardagar, samt en verksamhetschef. Som boendestödjare arbetar du med människor som behöver stöd med sin dagliga livsföring. I rollen arbetar du med att: Ge individuellt stöd, omvårdnad och serviceinsatser Planerar och genomför aktiviteter med klienten Genomför delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor Önskvärt är att du har: Utbildning som undersköterska, specialpedagog eller beteendevetare Erfarenhet från liknande verksamhet Kunskaper inom lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik Goda kunskaper i svenska i tal och skrift då dokumentation är en stor del av arbetet B-körkort Som person är du serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående. Tjänsten som boendestödjare ställer även krav på tålamod, flexibilitet och lyhördhet. Som medarbetare på Humana tar vi ett gemensamt ansvar för vår arbetsmiljö och strävar efter att skapa ett gott klimat på enheten och i arbetsgruppen genom ett respektfullt bemötande. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Engagerade kollegor som har en god sammanhållning och drivs av viljan att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Humana har kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar, friskvårdsbidrag samt en intern lärportal med ett brett utbud av utbildningar. Vad händer nu? Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdagen. Skicka därför gärna din ansökan redan idag! Inför anställning lämnas utdrag ur belastningsregistret. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss. Om Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag med cirka 17 000 medarbetare som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana är ett tillväxtbolag med fokus på hög kvalitet och nöjda kunder. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2016 och har huvudkontor i Stockholm.

28 februari 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Erfaren truckförare till DFDS Professionals
DFDS Professionals AB
Lager- och terminalpersonal

Om jobbet Är du erfaren truckförare eller lagerarbetare och som söker efter möjligheten att jobba med eget ansvar tillsammans med duktiga kollegor? Du blir en viktig del av teamet som säkerställer att vår kunds logistik fungerar smidigt och effektivt. Ute hos vår kund gäller det inte att enbart flytta godset från punkt A till B utan här ställs du inför komplexa utmaningar som kräver erfarenhet och skicklighet bakom trucken. Huvudsakliga arbetsuppgifter Köra motviktstruck med precision och säkerhet. Utföra plock- och transportuppdrag samt buffertlagring. Lasta och lossa gods effektivt. Stapla och lagra produkter på ett strukturerat sätt. Bidra till andra lageruppgifter där din flexibilitet och samarbetsförmåga spelar en nyckelroll. Vem är du? Vi söker dig som trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och inte tvekar att ta egna initiativ. Du har ett öga för detaljer och vet hur viktigt det är att varje arbetsuppgift görs med engagemang och noggrannhet. Med din positiva inställning bidrar du till en bra stämning i teamet, och du ser möjligheter där andra ser utmaningar. Vi tror att du: Har minst två års erfarenhet av att köra truck, särskilt motviktstruck. Innehar giltigt truckkort, typ A-B. Är flytande i svenska och kan kommunicera på engelska. Är självgående, flexibel och lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och attityd – din vilja att bidra till framgång är minst lika viktig som din erfarenhet. Ansökan Tjänsten är på heltid och arbetstiden kan variera. Ansök med ditt CV samt skriv ett personligt brev om varför du skulle passa i denna roll – vi tar ej emot ansökningar via e-post. Ansökningar och intervjuer kommer att utföras löpande, vilket kan innebära att tjänsten kan ha tillsatts innan ansökningstiden har löpt ut. DFDS Professionals Kontaktuppgifter Har du dock frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] DFDS Group DFDS Group har 10 000 anställda i 25 länder och tillhandahåller frakt- och logistiktjänster i Europa med årliga intäkter på 2,0 miljarder EUR. DFDS grundades 1866, har sitt huvudkontor i Köpenhamn och är noterat på Nasdaq Copenhagen. I Sverige har DFDS cirka 1 000 anställda. DFDS Professionals DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. DFDS | Jönköping | Transport | Logistik | Organisation | Lager | 3PL | Truck | Motviktstruck

28 februari 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Säsongsarbetare High Chaparral 2025 - Lagermedarbetare
High Chaparral Sweden AB
Lager- och terminalpersonal

Beskrivning High Chaparral är en temapark olik alla andra. Ett besök här är en upplevelse för alla sinnen, som du sent kommer att glömma. När du stiger in genom portarna till vår värld, lämnar du verkligheten (som du känner till den) för en stund. Vi profilerar oss som en teatertemapark med vilda västerntema för barnfamiljer vilket också speglar hur vi presenterar shower och karaktärer. Äventyr, Tillsammans och Omtanke – detta är High Chaparrals tre värdeord som ska genomsyra allt som görs på företaget och i parken. Här får du möjlighet att uppleva världens roligaste, mest fartfyllda och äventyrliga sommarjobb du kan tänka dig. Du har chansen att infria löftet till våra besökare att ”Bli en del av äventyret”. Oavsett vilken tjänst du är mest intresserad av så söker vi glada, positiva, tillmötesgående och utåtriktade medarbetare. Det viktigaste vi jobbar med är mötet med våra gäster men mötet med våra kollegor är minst lika viktigt. Att kunna möta gästen med ett leende och en hjälpande hand oavsett var vi befinner oss i parken är mycket viktigt. Vi är alla delaktiga i att skapa varandras arbetsmiljö och därför behöver vi bry oss om varandra, säga hej och god morgon, och ta hand om varandra som kollegor. Om tjänsten - Lagermedarbetare Vårt centrallager förser både försäljningsställen och restaurangerna med varor. Avdelningen består av ett gäng på sex till åtta personer. Under parkens öppettider är fordonstrafik förbjuden och därför förläggs det mesta av alla utleveranser till tidig morgon och kvällstid. Detta gör att arbetstiden varierar beroende på vilket arbetspass man har. Körkort och truckkort är en fördel. Parken är öppen mellan kl. 10.00-18.00 och då är de allra flesta i tjänst men vi har också enheter som våra kök, våra receptioner och vår camping som är öppna från tidig morgon till sen kväll. Du är en person med stor servicekänsla, flexibel med ett stort ordningssinne, fyllt 18 år och gillar att arbeta i ett team, då kan detta vara ett jobb för dig. Vi lägger stor vikt vid din sociala kompetens och servicekänsla. Det är meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet från den här typen av tjänst. Kunskaper i olika språk är också bra, främst engelska, tyska och danska. Du är ansvarsfull, ordentlig, noggrann, prestigelös och flexibel. Du jobbar lika bra i grupp som helt självständigt och är inte rädd för att hugga i där det behövs. Vi hjälper varandra över avdelningsgränserna och stöttar varandra där det behövs. Läs mer om våra andra tjänster här: Här ser du alla lediga tjänster som går att söka - High Chaparral För att ge våra medarbetare bästa förutsättningarna för upplärning och träning ger vi förtur till de sökande som kan jobba hela sommarsäsongen. High Chaparral förväntar sig att alla som jobbar hos oss är beredda att ge det där lilla extra för våra besökare och kollegor. Alla är lika viktiga hos oss! Sista ansökningsdag är 31 januari 2025. Passa på att skicka in din ansökan så snabbt du kan eftersom uttagning till intervju sker löpande. High Chaparrals värdegrund Nedanstående värdeord lever vi enligt varje dag i parken för att stärka gemenskapen mellan våra medarbetare. Det speglas i vårt dagliga arbete där fokus ligger på att leverera en äventyrlig och härlig upplevelse för våra besökare. Äventyr Med vår genuina historia som utgångspunkt skapar vi en plats för unika och äventyrliga upplevelser. Vår vilja att alltid vara nyskapande och ständigt sträva efter nya kreativa upplevelser är vår drivkraft och det genomsyrar allt vi gör och skapar för våra besökare. En anställning på High Chaparral är mer än ett jobb. Det är ett spännande äventyr, med en miljö och gemensamhet som erbjuder en unik personlig utveckling och som skapar minnen som våra medarbetare tar med sig under resten av livet. Tillsammans Besöket på High Chaparral ska föregås av en stor förväntan som vi ska överträffa genom att skapa en alltigenom engagerande och äventyrlig upplevelse, och för våra besökare en unik möjlighet att vara tillsammans, ha roligt och rå om varandra. Oavsett befattning och arbetsplats hjälps vi åt och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Omtanke På ett äkta och autentiskt sätt skapar vi vår temapark. Med hjälpsamhet och respekt samt genom tanke, omtanke och agerande bidrar vill till en unik, strulfri och oförglömlig upplevelse för våra besökare. Gemensamt skapar vi en trygg, säker, rolig och utvecklande arbetsplats för våra medarbetare. Vi är alla lika viktiga för vår gemensamma trivsel och framgång. Kontakt Vill du komma i kontakt med någon för att ställa frågor så är det enklast att skicka ett mail till [email protected] så besvaras din fråga så snart vi kan. I rekryteringsarbetet för den här tjänsten så har vi på High Chaparral tagit ställning till externa rekryterings- och marknadsföringskanaler. Vi undanbeder oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

28 februari 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Säsongsjobb som kock på Hooks Herrgård!
Hooks Herrgård Hotell AB
Kockar och kallskänkor

Vill du laga mat i en härlig herrgårdsmiljö i sommar? Hooks Herrgård, bara 20 minuter söder om Jönköping, är inte bara en plats – det är en upplevelse! Här samsas fantastisk mat, två golfbanor, ett spa i toppklass och en arbetsplats fylld med glada kollegor. Vårt köksteam, under ledning av vår köksmästare Alexander Frejd, ser nu fram emot att välkomna säsongens stjärnor – och vi hoppas att du är en av dem! Vad vi erbjuder dig En svårslagen arbetsmiljö i ett skönt och sammansvetsat team Fina personalförmåner (vi gillar att skämma bort våra medarbetare) Chansen att laga mat som får våra gäster att jubla Dina arbetsuppgifter Som kock hos oss är du en del av ett glatt och kunnigt team som skapar smakupplevelser för våra gäster – frukostbuffé, lunch och smakrika à la carte-rätter. Vårt moderna kök och bageri ger dig alla förutsättningar att briljera. Om dig Brinner du för matlagning och smaker som sitter? Perfekt! Vi söker dig som: Har utbildning eller erfarenhet som kock Trivs med att jobba i ett kök och kan leverera både husmanskost och à la carte Är driven, engagerad och gillar att jobba i team Har koll på HACCP och egenkontroll Har arbetsglädje och en utpräglad servicekänsla – vi jobbar hårt men har alltid kul! Anställningsvillkor Säsongsanställning maj–september Arbetstid: dag, kväll och varannan helg Tillträde enligt överenskommelse Boende på anläggningen kan ordnas under säsongsanställning Ansökan Vi intervjuar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team i sommar.

28 februari 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025