Boendestödjare Natt till Tollsängens serviceboende
Nytida AB
Vårdare, boendestödjare

Nu söker vi två boendestödjare vaken natt, till vårt team på Tollsängens serviceboende. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsterna är en heltidstjänst 100% och en deltidstjänst på 90%. Om Tollsängens serviceboende Tollsängen är ett boende i Taberg som vänder sig till personer som har en diagnos inom autismspektrum, intellektuell funktionsnedsättning eller förvärvad hjärnskada och som har personkretstillhörighet inom LSS. Tollsängen har 9 platser och ger de boende stöd och hjälp under dygnets alla timmar. Tollsängen ligger i en egen fastighet i centrala Taberg och hit kan man lätt ta sig med kommunala färdmedel. Om rollen Vi söker dig som är positiv och lösningsfokuserad och som har kunskap och intresse av att arbeta med brukargruppen. Arbetsgruppen består av en dagarbetsgrupp och en nattarbetsgrupp. Nattarbetsgruppen består av 5 tjänster. Vid varje pass arbetar två personer och tjänsterna innebär vaken natt med arbete enligt schema vardagar och varannan helg. Vi kommer att tillämpa fasta schemarader. I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål. Din roll består i att stärka de boendes trygghet och att på olika sätt erbjuda hjälp och stöd. Det ingår medicinhantering och omvårdnad samt andra uppgifter som tex städning och tvätt i tjänsten. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. I övrigt är inte ditt CV det viktigaste. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: 1 maj 2025 eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 31 maj 2025 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Eva Nilsson verksamhetschef 073-544 63 95, [email protected] Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Fältservicetekniker till KG Knutsson
Starfinder AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Har du goda kunskaper inom områden såsom mekanik, hydraulik och elteknik samt en vilja att hjälpa kunder, då är det dig vi letar efter! På KGK är vårt uppdrag tydligt. Vi strävar alltid efter att vara den bästa möjliga leverantören för våra kunder, som inkluderar både bilverkstäder på den fria eftermarknaden och originalverkstäder. Vi är också en stolt ägare av Laitis-koncernen och vårt partnerskap erbjuder ett omfattande utbud av produkter, tjänster och expertis som underlättar våra kunders vardag. Vår framgång bygger på vår starka produktportfölj, nära kundrelationer och framför allt en hög servicegrad. Vi installerar och utför service av verkstadsutrustning såsom fordonslyftar, AC-maskiner, däckmaskiner och hjulinställare. Vi erbjuder våra verkstadskunder en helhetslösning som inkluderar både högkvalitativa produkter, teknisk service och konsultation hos både befintliga verkstäder samt installation i samband med nybyggnationer. Om tjänsten: Som fältservicetekniker hos KGK kommer du att bli en viktig del i vår fortsatta utveckling och framgång. Din roll är mestadels självständig men du arbetar också i team tillsammans med andra. Därför söker vi en lagspelare som också har mycket goda tekniska kunskaper och sociala förmågor. Du kommer att ha direktkontakt med kunder när du installerar utrustning och utför service och reparationer på plats. Tillsammans med avdelningen ansvarar du för att identifiera problem och lösa dem i samarbete med andra kollegor inom organisationen. Tjänsten innebär att du utgår från ditt hem som ligger inom distriktet och du kommer att resa mycket i jobbet. Du ansvarar för dina egna verktyg och din servicebil, som vi självklart förser dig med. Idag söker vi en fältservicetekniker med bas kring Vetlanda, men vi är måna om att stötta upp varandra och därför kan även resor över hela landet och utomlands förekomma. Vårt huvudkontor är beläget i Sollentuna och du rapporterar till vår servicechef. Din profil: För att trivas i rollen som fältservicetekniker hos oss behöver du ha erfarenhet av tekniskt arbete. Du är förtrogen med mekanik, hydraulik samt elteknik och är van vid och trivs med att kommunicera med och hjälpa kunder. Kanske jobbar du idag som tekniker inom tunga fordon eller som personbilstekniker och vill ta steget vidare ut på fältet. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska samt goda allmänna datorkunskaper. Det är också fördelaktigt om du har fältvana och god fysik eftersom en del av utrustningen kan vara tung och skrymmande. Dina yrkesmässiga erfarenheter är viktiga för oss men din personlighet är minst lika värdefull och vi söker en person som är självgående, gillar problemlösning och trivs med att arbeta självständigt. Du är också strukturerad med en god förmåga att planera din tid och insats. Vidare har du en stark social förmåga och precis som oss är du också flexibel samt hjälpsam. Delar du dessutom vårt stora intresse för teknik och för att ge god service så kommer du att passa in alldeles utmärkt hos oss! Vi erbjuder: Hos oss på familjeägda KGK kommer du till en engagerad arbetsgivare som är mån om dig. Våra värdeord är kunnig, pålitlig och öppen och vi jobbar med världsledande tillverkare och produkter, för vilka vi är en auktoriserad återförsäljare. Vi ställer alltid upp för varandra och trots att du jobbar i en självständig roll blir du en självklar del av ett sammansvetsat team. Ansök idag! I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07 eller av Frida Eriksson på 076 009 65 02. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig! KG Knutsson AB Vår vision är att föra människor framåt. Med våra produkter och tjänster tar vi människan framåt på vägen, genom livet, i rusningstrafiken, på semestern eller på jobbet. Vill man göra det lätt för sig säger man att vi med vår e-handelsplats autokatlogen.se säljer reservdelar och tillbehör till bilar, lastbilar, bussar, båtar och arbetsfordon. Det är onekligen en stor del av vår omsättning. Men vi är så mycket mer; i vårt partnerskap med Laitis har vi stärkt både vårt erbjudande och vår närvaro på hela den svenska marknaden, vi deltar i omställningen till en fossilfri fordonsflotta med vårt dotterbolag Carsmart, vi strävar mot att skapa en cirkulär ekonomi för de delar av transportbranschen vi verkar i, vi har som mål att genom smarta produkter och tjänster skydda liv på vägarna. Genom hela vår historia har långsiktiga relationer värderats högt och lika så att kunna erbjuda våra kunder produkter med hög kvalitet. Vi har en privat ägare, är cirka 1300 medarbetare och vi finns förutom i Sverige också i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen.

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Underhållstekniker Huskvarna
Elis Textil Service AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Välj inte Elis om one-man-show är din typ av föreställning... Föredrar du däremot samarbete och ser nyttan och glädjen i att jobba tillsammans med personer med olika bakgrund och erfarenheter - kom och utveckla framtidens cirkulära lösningar med oss! Underhållstekniker till HuskvarnaI Huskvarna utanför Lyckås har vi öppnat vår nya mattanläggning dit vi nu söker en underhållstekniker. Anläggningen kör ut till över 7000 leveransadresser runt om i Småland, Östergötland, Blekinge samt Öland och har en kapacitet att tvätta upp till 120 ton mattor i veckan. Vad innebär rollen som underhållstekniker? Arbetsuppgifterna innefattar att vara ansvarig för underhållsarbetet både gällande det dagliga och förebyggande underhållet. Mer specifikt innebär rollen: Skötsel/drift av fastighet, ventilation, kemikaliehantering och panna samt vårt egna reningsverk. Arbete inom VVS, mekanik, pneumatik, hydraulik och elektronik. Förebyggande underhåll och reparationer av produktionsutrustning såsom torktumlare, tvättmaskiner och kringutrustning. Planering och uppföljning av förebyggande underhåll. Utföra kontroller enligt "fortlöpande tillsyn" mm Varierande arbetstider enligt rullande schema. Du rapporterar till platschef Rikard Sandsborg. Vad har Rikard Sandsborg, platschef, att säga om tjänsten och företaget? ”På Elis i Huskvarna är vi ett sammansvetsat och lösningsfokuserat team som strävar efter att ge hög service till både kunder och kollegor. Vi arbetar nära övriga funktioner i verksamheten och är en prestigelös arbetsplats där helheten är det viktigaste. Kommunikation och respekt är högt värderat hos oss. Som underhållstekniker hos oss kommer du ha kontakt med både kollegor och leverantörer. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team i Huskvarna där du kommer att vara en viktig medarbetare för helheten i teamet!” Vem är du? Som person är du serviceinriktad, driven och en strukturerad problemlösare. Du är en god lagspelare som är van vid att samarbeta, men tar också ett stort personligt ansvar över arbetsuppgifterna. Vidare har du mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan se nyttan av dokumentation i vårt underhållssystem (TOM). Vad kan du? Vi söker dig som har minst gymnasieexamen och ett genuint intresse för teknik. Troligtvis har du tidigare arbetat som mekaniker eller tekniker, kanske har du även arbetat med drift/underhåll i industriprocesser. Det är meriterande om du har erfarenhet av elektronik och pneumatik. Har du kunskaper inom el ser vi det som ett stort plus. Utöver detta har du även god datorvana och en administrativ förmåga samt behärskar svenska i både tal och skrift. Då vårt koncernspråk är engelska är det en merit om du behärskar det i tal och i skrift. B-körkort är ett krav. Varför ska du välja Elis? Vi erbjuder dig en heltidstjänst i ett marknadsledande företag där miljö- och hållbarhetsfrågor står högt på dagordningen. Vi kan dessutom erbjuda dig en variationsrik och utmanande vardag. Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: respekt för andra, vara en förebild, integritet och ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val. Ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rikard Sandsborg, platschef på telefon 0702-654 894. Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut - så skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2025-02-20. Välkommen med din ansökan!

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Logistikchef med operativt inköpsansvar
Sesol AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är du en engagerad ledare med erfarenhet av logistik, materialflöden och leveranskedjor? Har du en stark IT-förståelse och vill arbeta i en omväxlande och positiv miljö där du får möjlighet att utveckla och optimera processer? Då kan vi ha nästa arbete för dig! Detta gör livet trevligt hos oss Vi på Sesol är mycket stolta över att tillhöra en bolag där vi tar hand om varandra och vill varandras bästa. Hos oss blir du en del av ett prestigelöst företag där alla hjälps åt för att vi gemensamt ska ta oss hela vägen och förbi våra mål. Vår familjära stämning är något som kännetecknar oss och vi lägger grunden för den vid vår onboarding som alla våra nyanställda deltar i sin första anställningsvecka. På Sesol hälsar vi på varandra, ser varandra och hjälper varandra på riktigt, varje dag. Ta utmaningen Som Logistikchef på Sesol har du det övergripande ansvaret för att säkerställa effektiva materialflöden, lagerhantering, transport och distribution. Du ansvarar för vårt centrallager samt har ett funktionellt ansvar för våra lokala lager runt om i landet och fungerar som kontaktperson för vår samarbetspartners. I rollen ingår att hantera logistiken av inkommande komponenter och utgående produkter till kunder, antingen via våra egna lager eller genom vår tredjepartslogistikpartner. Du leder det operativa inköpsteamet, där ni tillsammans säkerställer att varor levereras i tid till våra lager. Dessutom kommer du att vara superuser för vårt WMS-lagersystem Ongoing och arbeta mycket i inköpsmodulen i Visma. Du har personalansvar för medarbetarna på vår logistik-/inköpsavdelning och rapporterar till Chief Suppy Chain Officer. I rollen ingår att skapa goda kontakter med övrig organisation både på huvudkontoret och på kontoren på övriga orter. Vem är vår perfekta match Vi söker dig som har erfarenhet av logistik, materialflöden och leveranskedjor samt en god förståelse för affärssystem och IT-lösningar. Mycket god IT-mognad är avgörande i rollen. Du är en prestigelös och lösningsorienterad ledare som kan arbeta operativt men samtidigt höja blicken och se helheten. Vi önskar att du har Erfarenhet av logistik, lagerhantering och inköp Erfarenhet av WMS och stor vana att arbeta i affärssystem Förståelse för ekonomiska processer som revisioner, årsbokslut och månadsbokslut Erfarenhet av 3PL och transporthantering En ledarskapsstil som bygger på tydlighet och ansvarstagande Förmåga att hantera många kontaktytor både internt och externt God erfarenhet av att framgångsrikt leda team Bra att veta om anställningen Lön: Fast lön Placering: Jönköping Tillträde: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag 9 mars, observera att intervjuer kommer ske löpande och tillsättning av tjänsten kan ske tidigare. Frågor om tjänsten? Kontakt ansvarig rekryterare Anna Henebäck 0735 236398 [email protected] Om Sesol Vi älskar solen lite mer än andra - att jobba hos oss på Sesol innebär därför ett soligt äventyr som vi vill att du ska få uppleva. Tillsammans bidrar vi alla till att göra världen till en lite grönare plats. Med vårt huvudkontor i Jönköping och kontor i 17 andra städer i Sverige och Norge, är vi en arbetsgivare för alla som vill ta sig ut ur skuggorna och ut i solen. Med Nordic Capital som majoritetsägare och vårt dotterbolag Nordic Energy på Cypern, så fortsätter vi vår tillväxtresa inom förnybar energi. Välkommen till Sveriges bästa arbetsgivare!

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Köksmästare till schysst restaurang
M Dryck & Konsult AB
Köksmästare och souschefer

Är du köksmästare och letar efter en ny utmaning? Gillar du matlagning, högt tryck och bra puls. Samtidigt som du är närvarande, kan leda andra människor framåt. Det på ett tydligt och inspirerande sätt. Du besitter en kunskap matlagningsmässigt på hög gastronomisk nivå. Du kommer att vara en viktig del hos en av våra samarbetspartner när det kommer till att utveckla verksamheten framåt, samtidigt som du skapar stamgäster på vägen. Är det du? Då ska du läsa vidare ROLLEN Som kökschef leder du den dagliga driften, är närvarande och tar dina beslut kopplade till företagets värderingar och framtidsvisioner. Du är trygg i dig själv, ser lösningar och potentiella vägar framåt för gäst och medarbetarresan. Som lagkapten är du strukturerad, kvalitetssäkrar processer och ser till att högsta kvalitet hålls i alla led. Du kommer att arbeta aktivt med hållbarhet. Den cirkulära hållbarhetsresan avspeglar vårt fotavtryck både socialt, ekonomiskt och miljömässigt. Nöjda och motiverade medarbetare driver företagets utvecklingen. DET HÄR ÄR DU BRA PÅ Laga mat Driva utveckling Driva team God råvarukännedom Inspirationskälla Kreativ Konceptuella färdigheter Ekonomiskt lagd. Med det menas inte att billigast är bäst Duktig på kommunikation Datorkunskap i form av kostnadskalkyler, beställningslistor DET HÄR FÅR DU - Rätt förutsättningar för att göra ett grymt jobb - Trygghet i din anställning - Friskvårdsbidrag - Ett hållbart schema - Härliga relationer med samarbetspartners, leverantörer och gäster - Pension osv. DET HÄR FÅR VI - Är duktig på att driva andra människor - Noggrann - Gedigen kunskap - Coachande Ledarskap - Hungrig på nya utmaningar VID FRÅGOR Magnus Olsson 0708-402940 [email protected] OM PROGRESSIO Vi skapar innovation med kreativa lösningar och närvaro hos våra partners. Vi finns inte bara för att hjälpa företag inom besöksnäringen med tillsättningar för nuet, utan för långt in i framtiden skapa utveckling tillsammans. Det genom att förstå vilka vägar som kan vandras, behöver förändras, för att sticka ut i sitt employer brand på arbetsmarknaden, men även för att du som kandidat ska veta vad som ingår i din anställning, få rätt förutsättningar att lyckas framåt i tiden. Vi är övertygade om att attityd, ambitioner och growth mindset, tillsammans kommer ta oss längre. Vi styrs av värderingar där hållbarhet är centralt för utveckling i alla dess former. People, Planet and Profit. Vissa ser oss som ett rekryteringsföretag, vi se ser oss som Framtidens funktion som sätter data, dialog, attityd och framtidsvisioner i förarsätet. Vilket gör att vi får fram ditt absolut bästa

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Mechanical Engineer med motorintresse till Husqvarna Jönköping
Nexer Tech Talent AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Är du en driven ingenjör med motorintresse? Nu har du chansen att arbeta med avancerad konstruktion inom tvåtaktsmotorer, där du får en central roll i design och utveckling av innovativa system. Att jobba som Mekanikingenjör hos Husqvarna Som mekanikkonstruktör kommer du att arbeta med design av cylindrar, kolvar och roterande system. Du skapar 3D-modeller och tekniska ritningar, analyserar simuleringsresultat samt utför toleransanalyser för att säkerställa högsta kvalitet. Rollen innebär också produktunderhåll och kostnadsförbättringar samt tekniska diskussioner kring 3D- och 2D-design. Du blir en del av ett kompetent team på ca 15 personer där samarbete och teknisk expertis står i fokus. Tillsammans utvecklar ni framtidens motorlösningar. Tjänsten är placerad i Jönköping. Att vara konsult på Nexer Tech Talent För denna roll kommer du att bli anställd av Nexer Tech Talent men arbeta hos Husqvarna Jönköping med start så snart som möjligt. Du kommer att coachas av en mentor hos Husqvarna samt en konsultchef på Nexer Tech Talent. Som konsult hos oss blir du väl omhändertagen och bjuds in på gemensamma aktiviteter så som föreläsningar, afterwork och lunchträffar. Efter framgångsrikt genomförande av konsultuppdraget är intentionen att du erbjuds en anställning hos Husqvarna. Vi söker dig som: Är civil- eller högskoleingenjör med inriktning mot maskinteknik. Har 1-2 års erfarenhet av liknande roll, alt. ett starkt intresse för motorer och att mecka på fritiden. Teknisk kunskap om motorer och erfarenhet inom mekanik, materialteknik eller liknande. Har erfarenhet av CAD, erfarenhet av Smartteam och PLM Teamcenter är meriterande. Har djupare förståelse för komponenter i stål, aluminium, plast/gummi, alternativt erfarenhet av gjutning, smide, bearbetning, sintring, formgjutning samt djupdragning/formning av tunnplåt är meriterande. Har goda kunskaper i svenska och engelska. Vi söker en noggrann och kommunikativ person som trivs med att samarbeta och inspirera kollegor. Du är proaktiv, nyfiken och driven, med en stark problemlösningsförmåga och ett intresse för tekniska detaljer, samtidigt som du värdesätter integritet och en inkluderande arbetsmiljö. Ansökan Låter detta som något för dig? Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka in din ansökan snarast möjligt. Om du har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Tech Recruiter Molly Rytter på [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent är en del av Nexer Group – ett techbolag med djupa rötter i svenskt entreprenörskap och innovation. Tillsammans är vi över 2500 medarbetare i 15 länder som i mer än 35 år hjälpt våra kunder att ligga steget före både strategiskt, teknologiskt och kommunikativt. Läs mer om Nexer Tech Talent här. Om kund Husqvarna Group är ett globalt företag med en lång historia inom innovativa tekniska lösningar för skogs-, park- och trädgårdsprodukter. Företaget grundades 1689 i Sverige och har utvecklats till en ledande tillverkare av robotgräsklippare, motorsågar, trimmers och andra professionella och konsumentinriktade produkter. Med fokus på hållbarhet och innovation arbetar Husqvarna ständigt med att utveckla smarta och effektiva lösningar för en grönare framtid.

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Innesäljare
Juneporten AB
Företagssäljare

Vi tror på att framgång skapas när passion och drivkraft möter teknik. Med rätt verktyg skapar vi på Juneporten möjligheter varje dag genom att skapa nytt liv i begagnade fordon eller maskiner. Genom ett tätt samarbete mellan alla medarbetare skapar vi en värdefull tjänst där vi samtidigt bidrar till en hållbar miljö. Arbetsbeskrivning Som Innesäljare hos oss är du en central del av vårt dynamiska team och spelar en avgörande roll i att skapa och utveckla nya affärsmöjligheter. Du ansvarar för nykundsbearbetning, identifiera kundbehov, sälja in våra tjänster och att hantera inkommande förfrågningar. Du kommer vara en av våra främsta kontaktpunkter mot kunderna och arbeta med att bygga starka, långsiktiga kundrelationer. Ta chansen att bli en del av vårt framgångsrika team och bidra till vår fortsatta tillväxt! Din roll kommer att innebära: Skapa nya möjligheter: Bearbeta nya kunder via telefon och bidra till vår framgång genom att boka möten till våra säljrepresentanter. Kundansvar: Ansvara för inkommande förfrågningar och befintlig kundportfölj för att driva försäljning och stärka kundrelationer. Kundfokus: Identifiera och förstå kundernas behov för att erbjuda rätt lösningar och skapa mervärde. Resultatinriktat arbete: Sätta upp och nå tydliga säljmål, både individuellt och i teamet. Samverkan och teamarbete: Bidra till en positiv och energifylld arbetsmiljö där vi gemensamt arbetar mot framgång. Vi söker dig som: Har en stark vilja och drivkraft att utvecklas både personligt och professionellt. Är målmedveten och ansvarstagande, med förmåga att arbeta strukturerat och effektivt. Behärskar svenska flytande i tal och skrift. Du uttrycker dig övertygande och förtroendeingivande. Är serviceinriktad och lösningsorienterad. Erfarenhet inom försäljning är meriterande, men ditt engagemang och din vilja att lära är det viktigaste. Vad vi erbjuder: En utvecklande och inspirerande arbetsmiljö med goda möjligheter till karriärutveckling. Ett engagerat team som stöttar och motiverar varandra. Tydliga mål och strukturer som ger dig möjlighet att lyckas och nå din fulla potential. I vårt företag tror vi på att skapa värde genom innovation och samarbete. Vi arbetar i en miljö som främjar kreativitet och tillväxt, och vi ser fram emot att välkomna nya talanger som delar vår vision.

11 februari 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Servicetekniker till Jönköpingsområdet
Linde Material Handling AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Servicetekniker till Jönköping Vill du vara med och förstärka vårt team? Vi på Linde Material Handling söker nu servicetekniker till Jönköping! Här finns en möjlighet för dig som gillar praktiskt arbete i kombination med kundkontakt och service! Linde Material Handling är branschledande inom området truckar och intralogistik och erbjuder i denna roll arbete med fordon i världsklass. Kan rollen som servicetekniker vara nästa steg för dig? Vad erbjuder vi? Ett roligt och varierande jobb som servicetekniker där du får arbeta med ett av branschens starkaste varumärken. Serviceinriktat och flexibelt arbete med fokus på kundkontakt. En trygg arbetsgivare med familjär känsla och stöttande kollegor. Goda utvecklingsmöjligheter och utbildningar i den senaste tekniken. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Balans mellan arbete och fritid – hos oss får du en friskvårdstimme per vecka samt förstärkt föräldrapenning via kollektivavtal. I tjänsten som servicetekniker på fält ingår servicebil. Dina arbetsuppgifter Som servicetekniker hos oss kommer du att arbeta med: Förebyggande underhåll, felsökning, service- och reparationsarbeten Installationer och säkerhetskontroller på truckar hos våra kunder. Att arbeta i ett team av servicetekniker som leds av en serviceledare. Placering är på fält i Jönköpingsområdet. Som servicetekniker på fält arbetar du självständigt och ansvarar för planeringen av dina arbetsdagar. Få en inblick i hur arbetet som servicetekniker ser ut i praktiken! Följ med Kalle på en arbetsdag: En dag som servicetekniker på Linde Material Handling Vem är du? För att lyckas i rollen som servicetekniker hos oss behöver du: En gymnasial utbildning med teknisk inriktning, gärna inom fordonsteknik. Erfarenhet av att arbeta med service och reparation som mekaniker eller tekniker. Erfarenhet av att arbeta självständigt med ansvar för prioritering och planering. Kunskap om hydraulik, fordons-el och mekanik. Van att använda dator i arbetet. B-körkort. Du har ett naturligt säkerhetstänk, god samarbetsförmåga och kan skapa goda relationer med kunder och kollegor. Du är social, serviceinriktad och vill leverera hög kvalitet till våra kunder. Vi tror att mångfald är en framgångsfaktor och arbetar aktivt för ökad jämställdhet i en arbetsmiljö där alla bidrag räknas. Vi hoppas att du delar vårt engagemang för en inkluderande kultur och arbetsmiljö. Övrig information Frågor om tjänsten besvaras av serviceledare Rasmus Rask, 070-429 53 00. Sista ansökningsdatum är den 2 mars 2025, men vi gör löpande urval. Är du intresserad? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – vi ser fram emot att höra från dig!

11 februari 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Maskiningenjör? Vi letar efter dig!
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Om företaget Vår kund kombinerar tradition med innovation och är idag en global ledare inom smarta och hållbara produkter för skog, park och trädgård. Med 330 års erfarenhet utvecklar de framtidens lösningar – vill du vara med? Dina arbetsuppgifter Vi söker engagerade maskiningenjörer till vår kund där du får arbeta med spännande projekt inom mekanisk konstruktion, produktutveckling och teknisk problemlösning. Här blir du en del av en arbetskultur där innovation och samarbete står i fokus och en inkluderande miljö som ger möjlighet att växa både professionellt och personligt. Du blir en del av ett team där nyfikenhet, engagemang och laganda värderas högt – samtidigt som vi ser till att ha roligt längs vägen. Dina arbetsuppgifter kan inkludera: Design och utveckling av nya mekaniska system och komponenter Simulering och analys av konstruktioner för att optimera prestanda Testning och verifiering av prototyper i samarbete med andra ingenjörer Produktionsteknisk utveckling för att förbättra tillverkningsprocesser Teknisk support och dokumentation Din profil Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning inom maskinteknik eller en likvärdig bakgrund. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Starkt tekniskt intresse och förmåga att lösa komplexa problem Erfarenhet av CAD-verktyg som SolidWorks, CATIA eller liknande Kunskap inom materialteknik och tillverkningsmetoder God samarbetsförmåga och kommunikativt driv Ett analytiskt och lösningsorienterat arbetssätt Ansökningsförfarande Vi jobbar med löpande urval så vänta inte med att söka! Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Sandra Backelin på [email protected] eller 011-199468. Välkommen med din ansökan!

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Säsongsarbetare High Chaparral 2025 - Ljudtekniker
High Chaparral Sweden AB
Ljus-, ljud- och scentekniker

Beskrivning High Chaparral är en temapark olik alla andra. Ett besök här är en upplevelse för alla sinnen, som du sent kommer att glömma. När du stiger in genom portarna till vår värld, lämnar du verkligheten (som du känner till den) för en stund. Vi profilerar oss som en teatertemapark med vilda västerntema för barnfamiljer vilket också speglar hur vi presenterar shower och karaktärer. Äventyr, Tillsammans och Omtanke – detta är High Chaparrals tre värdeord som ska genomsyra allt som görs på företaget och i parken. Här får du möjlighet att uppleva världens roligaste, mest fartfyllda och äventyrliga sommarjobb du kan tänka dig. Du har chansen att infria löftet till våra besökare att ”Bli en del av äventyret”. Oavsett vilken tjänst du är mest intresserad av så söker vi glada, positiva, tillmötesgående och utåtriktade medarbetare. Det viktigaste vi jobbar med är mötet med våra gäster men mötet med våra kollegor är minst lika viktigt. Att kunna möta gästen med ett leende och en hjälpande hand oavsett var vi befinner oss i parken är mycket viktigt. Vi är alla delaktiga i att skapa varandras arbetsmiljö och därför behöver vi bry oss om varandra, säga hej och god morgon, och ta hand om varandra som kollegor. Om tjänsten - Ljudtekniker Som Ljudtekniker ansvarar du för allt ljud i parken. Du varvar dagen med att köra ljudet under våra olika shower samt ser till att miljöljudet ute i parken fungerar som det ska. Ljudet i parken är genomtänkt och en viktig faktor som bidrar till äventyret vi skapar för gästerna. Vi söker dig med eftergymnasiala utbildningar inom ljudteknik, en bred kunskap inom ljud i livesammanhang eller tidigare jobberfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenheter inom ljud vid teaterföreställning och vana av att hantera trådlösa system. Stort plus om du har kunskap i felsökning och reparation. Du kommer jobba mycket tillsammans med de olika ensemblerna så samarbetsvillig och lösningsorienterad är två viktiga egenskaper vi söker. Du rör dig även runt bland gästerna under dagarna så vi ser gärna att du är serviceinriktad och har känsla för gästbemötande. Jobb på kvällar kan förekomma. Läs mer om våra andra tjänster här: Här ser du alla lediga tjänster som går att söka - High Chaparral För att ge våra medarbetare bästa förutsättningarna för upplärning och träning ger vi förtur till de sökande som kan jobba hela sommarsäsongen. High Chaparral förväntar sig att alla som jobbar hos oss är beredda att ge det där lilla extra för våra besökare och kollegor. Alla är lika viktiga hos oss! Sista ansökningsdag är 31 januari 2025. Passa på att skicka in din ansökan så snabbt du kan eftersom uttagning till intervju sker löpande. High Chaparrals värdegrund Nedanstående värdeord lever vi enligt varje dag i parken för att stärka gemenskapen mellan våra medarbetare. Det speglas i vårt dagliga arbete där fokus ligger på att leverera en äventyrlig och härlig upplevelse för våra besökare. Äventyr Med vår genuina historia som utgångspunkt skapar vi en plats för unika och äventyrliga upplevelser. Vår vilja att alltid vara nyskapande och ständigt sträva efter nya kreativa upplevelser är vår drivkraft och det genomsyrar allt vi gör och skapar för våra besökare. En anställning på High Chaparral är mer än ett jobb. Det är ett spännande äventyr, med en miljö och gemensamhet som erbjuder en unik personlig utveckling och som skapar minnen som våra medarbetare tar med sig under resten av livet. Tillsammans Besöket på High Chaparral ska föregås av en stor förväntan som vi ska överträffa genom att skapa en alltigenom engagerande och äventyrlig upplevelse, och för våra besökare en unik möjlighet att vara tillsammans, ha roligt och rå om varandra. Oavsett befattning och arbetsplats hjälps vi åt och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Omtanke På ett äkta och autentiskt sätt skapar vi vår temapark. Med hjälpsamhet och respekt samt genom tanke, omtanke och agerande bidrar vill till en unik, strulfri och oförglömlig upplevelse för våra besökare. Gemensamt skapar vi en trygg, säker, rolig och utvecklande arbetsplats för våra medarbetare. Vi är alla lika viktiga för vår gemensamma trivsel och framgång. Kontakt Vill du komma i kontakt med någon för att ställa frågor så är det enklast att skicka ett mail till [email protected] så besvaras din fråga så snart vi kan. I rekryteringsarbetet för den här tjänsten så har vi på High Chaparral tagit ställning till externa rekryterings- och marknadsföringskanaler. Vi undanbeder oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

10 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025