Fältsekreterare
Gislaveds kommun
Socialsekreterare

Arbetsuppgifter Fältsekreterares uppdrag är att verka förebyggande och uppsökande samt relationsskapande för att förbättra ungdomars uppväxtvillkor i Gislaveds kommun. Målet är att färre ungdomar ska drabbas av sociala bekymmer, ökad psykisk ohälsa samt förebygga och främja att inte hamna eller vistas i olika riskmiljöer. Fältverksamheten har också i uppdrag att identifiera tendenser och trender kring ungas situation i hela Gislaveds kommun. Tjänsten innebär att vistas i de miljöer där ungdomar befinner sig, exempelvis skola och på ungdomars fritid, för att lära känna så många ungdomar som möjligt på ett naturligt sätt. Detta för att få uppfattning om hur det står till med barn och ungdomar i allmänhet och för att hitta de personer som kan behöva hjälp och stöd. Detta innebär att arbetstiden är förlagd på dag, kväll och helg. Fältsekreterarna ska vara en positiv kraft ute bland barn och ungdomar. Du förväntas kunna kommunicera och agera på plats, likväl som att föra strukturerade samtal enskilt såväl som i grupp. I arbetet har du även kontakt med vårdnadshavare i olika sammanhang. Huvudsaklig målgrupp för verksamheten är ungdomar mellan 12-19 år. I vår fältverksamhet kommer du att ingå i ett team tillsammans med kommunens fritidsledare och du kommer till stor del arbeta i olika samverkansformer med t.ex. skola, polis, socialtjänst och andra aktörer. Kvalifikationer Du behöver ha socionomexamen eller utbildning på högskolenivå som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är du trygg och lugn med hög personlig mognad. Du är bekväm med att ta snabba beslut om situationen kräver det. Som fältsekreterare jobbar du uppsökande och du trivs i en utåtriktad roll där du är engagerad, driven och kan ta egna initiativ. Du behöver vara in lyssnande, nyfiken och prestigelös för att skapa relationer och samarbeten med både ungdomen, föräldrar och de olika samverkansparterna. I arbetet med ungdomen behöver du även kunna vara gränssättande. Det betyder att du behöver vara trygg i dig själv, och vara en vuxen. Viss dokumentation förekommer så en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är viktigt. Behärskar du fler språk än svenska så är även det ett plus. Övrigt Kväll och helgarbete förekommer. Krav på B-körkort. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!  I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Servicetekniker för kommande uppdrag
Eterni Sweden AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

SERVICETEKNIKER TILL KOMMANDE UPDRAG Vår kund erbjuder dig en omväxlande och intressant miljö där du själv får vara med och påverka din vardag. Rollen bygger på viss frihet under ansvar och ger dig som medarbetare möjlighet till kompetensutveckling i en stimulerande och trevlig arbetsmiljö.        ARBETSUPPGIFTER Som servicetekniker hos vår kund har du följande arbetsuppgifter: Robotprogrammering Förebyggande underhåll Installation och idrifttagning på plats hos kund Tekniska analyser       Rapportering och dokumentation Internationella resor kan förekomma någon eller ett par gånger per år men mycket av ditt arbete sker ute på plats hos kunder runtom i Sverige. PERSONLIGA EGENSKAPER & KVALIFIKATIONER Du som antar denna utmaning har med fördel någon form av teknisk utbildning, gärna mot mekanik, el och automation. Utöver din utbildning har du minst något års praktisk erfarenhet som servicetekniker eller servicemontör. Meriterande är om du har robot erfarenhet samt erfarenhet från PLC-programmering.  Önskvärt är om du kommer från servicesidan och varit ute på fältet och hanterat service och underhåll direkt hos kund. Att göra goda avtryck hos kund är något som ligger dig extra varmt om hjärtat. Du arbetar med en god struktur och har sinne för ordning och reda. Vidare är du tekniskt bevandrad och ställer dig positiv till förändringar. Du har en god social förmåga och trivs med såväl muntlig som skriftlig kommunikation. Du har lätt för att ta till dig an ny teknik och lägger stor vikt vid kvalitet. Att du har god initiativförmåga och är kreativ, ser vi som en självklarhet.      Tjänsten ställer krav på mycket goda svensk- och engelskkunskaper samt B-körkort. Varmt välkommen med din ansöka redan i dag!  OM TJÄNSTEN  Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos vår kund.  ÖVRIGT Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

27 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Fältsekreterare
Gislaveds kommun
Socialsekreterare

Arbetsuppgifter Fältsekreterares uppdrag är att verka förebyggande och uppsökande samt relationsskapande för att förbättra ungdomars uppväxtvillkor i Gislaveds kommun. Målet är att färre ungdomar ska drabbas av sociala bekymmer, ökad psykisk ohälsa samt förebygga och främja att inte hamna eller vistas i olika riskmiljöer. Fältverksamheten har också i uppdrag att identifiera tendenser och trender kring ungas situation i hela Gislaveds kommun. Tjänsten innebär att vistas i de miljöer där ungdomar befinner sig, exempelvis skola och på ungdomars fritid, för att lära känna så många ungdomar som möjligt på ett naturligt sätt. Detta för att få uppfattning om hur det står till med barn och ungdomar i allmänhet och för att hitta de personer som kan behöva hjälp och stöd. Detta innebär att arbetstiden är förlagd på dag, kväll och helg. Fältsekreterarna ska vara en positiv kraft ute bland barn och ungdomar. Du förväntas kunna kommunicera och agera på plats, likväl som att föra strukturerade samtal enskilt såväl som i grupp. I arbetet har du även kontakt med vårdnadshavare i olika sammanhang. Huvudsaklig målgrupp för verksamheten är ungdomar mellan 12-19 år. I vår fältverksamhet kommer du att ingå i ett team tillsammans med kommunens fritidsledare och du kommer till stor del arbeta i olika samverkansformer med t.ex. skola, polis, socialtjänst och andra aktörer. Kvalifikationer Du behöver ha socionomexamen eller utbildning på högskolenivå som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är du trygg och lugn med hög personlig mognad. Du är bekväm med att ta snabba beslut om situationen kräver det. Som fältsekreterare jobbar du uppsökande och du trivs i en utåtriktad roll där du är engagerad, driven och kan ta egna initiativ. Du behöver vara in lyssnande, nyfiken och prestigelös för att skapa relationer och samarbeten med både ungdomen, föräldrar och de olika samverkansparterna. I arbetet med ungdomen behöver du även kunna vara gränssättande. Det betyder att du behöver vara trygg i dig själv, och vara en vuxen. Viss dokumentation förekommer så en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är viktigt. Behärskar du fler språk än svenska så är även det ett plus. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan! Övrigt Kväll och helgarbete förekommer. Krav på B-körkort. Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!  I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Arbetsterapeut/rehabsamordnare
REGION JÖNKÖPINGS LÄN
Arbetsterapeuter

Bra Liv Vaggeryd vårdcentral Är du arbetsterapeut/rehab-koordinator? Vill du vara med och utveckla framtidens primärvård? Då hoppas vi att du vill bli en del av vårt team på Bra Liv Vaggeryd vårdcentral! Vi söker Dig som är legitimerad arbetsterapeut/rehab-koordinator och som vill ha ett varierande arbete. Tjänsten är en tillsvidare anställning med start snarast möjligt. Sysselsättningsgrad kan diskuteras. Vi erbjuder dig Ett omväxlande arbete som består av olika uppdrag som arbetsterapeut och rehab-koordinator. Vi arbetar nära varandra i alla yrkeskategorier på vårdcentralen för att ge våra patienter bästa möjliga vård. Möt en trevlig och kompetent personalgrupp och en god arbetsmiljö. Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder: http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/ Det här får du arbeta med Som arbetsterapeut inom primärvården får du arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter på mottagning såsom handrehabilitering, aktivitetsbedömningar och demensutredningar i team. Som rehab-koordinator är uppgiften att ge stöd och råd till enskilda patienter, vara rådgivare och kunskapsförmedlare till medarbetare i hälso- och sjukvården samt gentemot arbetsgivare, Arbetsförmedling, Försäkringskassa och kommunens socialtjänst. Behandlingar sker i form av enskilda patientmöten. Erfarenhet av arbete på vårdcentral och rehab-koordinering är meriterande. Vi är en del av Bra Liv och samarbetar med vårdcentralerna i vårt närområde. För att du ska trivas hos oss Arbetsuppgifterna kräver att du tar egna initiativ och kan planera och genomföra arbetet självständigt. Du som söker är lugn, stabil och trygg i din yrkesroll samtidigt som du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du är självgående och strukturerad där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och planerar, prioriterar och organiserar ditt arbete för att uppnå uppsatta mål och resultat. Att samarbeta med och hjälpa andra ser du som en självklarhet där du är mån om ett gott bemötande gentemot patienter, kollegor och ledning. Detta värderar vi högt Vi värderar ditt engagemang, målfokus och din drivkraft att jobba med utveckling och ständiga förbättringar. Vi uppmuntrar våra medarbetare att tänka kreativt och komma med nya lösningar och idéer. I utmaningarna ser vi möjligheter. Vår arbetsmiljö är viktig och den ska präglas av positivitet, öppen dialog och arbetsglädje, där vi är måna om balansen mellan arbete och fritid. Vill du veta mer så är du välkommen att kontakta verksamhetschef Karin Svensson, tfn 070-365 36 14, e-post [email protected] Sista ansökningsdag är 2025-07-11 och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

27 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Processoperatör till Trioworld i Smålandsstenar
Eterni Sweden AB
Maskinoperatörer, plastindustri

PROCESSOPERATÖR TILL TRIOWORLD I SMÅLANDSSTENAR   ARBETSUPPGIFTER I rollen som processoperatör ingår bland annat uppgifter som: Maskinövervakning  Drift Avsyning Kvalitetskontroller Enklare förebyggande verktygsunderhåll Arbetstiden är förlagd till 5-skift.  PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi söker en driven och ansvarstagande processoperatör som ständigt vill utvecklas och lära sig nya saker. Du som antar denna utmaning har ett tekniskt intresse. Som person är du en god lagspelare som har viljan till att lära dig nya saker. Du har ett sinne för ordning och reda och lägger extra fokus på noggrannhet och kvalitet. Du trivs i produktionsmiljön och har lätt för att lära samt har viljan att vara med och bidra till företagets positiva utveckling.  Körkort är ett krav om du bor utanför Smålandsstenar.  Truckkort är meriterande.  OM TJÄNSTEN Tjänsten som processoperatör hos oss är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos Trioworld. Efter 6 månader har Trioworld för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.  ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.  VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

27 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Processoperatör till Trioworld i Smålandsstenar
Eterni Sweden AB
Maskinoperatörer, plastindustri

PROCESSOPERATÖR TILL TRIOWORLD I SMÅLANDSSTENAR   ARBETSUPPGIFTER I rollen som processoperatör ingår bland annat uppgifter som: Maskinövervakning  Drift Avsyning Kvalitetskontroller Enklare förebyggande verktygsunderhåll Arbetstiden är förlagd till 5-skift.  PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER Vi söker en driven och ansvarstagande processoperatör som ständigt vill utvecklas och lära sig nya saker. Du som antar denna utmaning har ett tekniskt intresse. Som person är du en god lagspelare som har viljan till att lära dig nya saker. Du har ett sinne för ordning och reda och lägger extra fokus på noggrannhet och kvalitet. Du trivs i produktionsmiljön och har lätt för att lära samt har viljan att vara med och bidra till företagets positiva utveckling.  Körkort är ett krav om du bor utanför Smålandsstenar.  Truckkort är meriterande.  OM TJÄNSTEN Tjänsten som processoperatör hos oss är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 6 månader. Du blir anställd av Eterni Sweden AB och arbetar som konsult hos Trioworld. Efter 6 månader har Trioworld för avsikt att erbjuda dig en tillsvidareanställning.  ÖVRIG INFORMATION Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.  VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

27 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Verktygstekniker till Thule Group
Thule Sweden AB
Verktygsmakare

Vill du arbeta med avancerad bearbetning av plåt, metall och plast i en roll där du får ta ansvar för hela processen – från råämne till färdig komponent? Hos Thule Sweden i Hillerstorp arbetar vi med hela bearbetningskedjan, men som verktygstekniker har du också möjlighet att nischa dig inom de områden som intresserar dig mest – det kan vara fräsning, svarvning, programmering eller produktionsoptimering. Här formar vi din roll efter både din kompetens och dina ambitioner. Vad vi erbjuder Hos Thule får du en central roll i en högteknologisk och välorganiserad verktygsavdelning, där samarbete, precision och utveckling är i fokus. Som verktygstekniker får du möjlighet att utvecklas brett – eller fokusera på ett mer specialiserat område inom bearbetningen, beroende på vad du tycker är mest intressant. Vår maskinpark är toppmodern och innehåller bland annat 3- och 5-axliga fräsar, styrda svarvar, sänkgnist, trådgnist och planslip – allt för att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Du kommer in i ett öppet, prestigelöst och välkomnande team där vi delar kunskap, inspirerar varandra och har ett genuint intresse för både teknik och maskiner. Vi värderar nyfikenhet och initiativförmåga högt, och strävar efter att vara en arbetsplats där du kan växa, både yrkesmässigt och som person. Hos oss på Thule förenas det professionella med det personliga – vi har en stark passion för våra produkter och för det outdoorliv vi stödjer, och vi tycker om att ha roligt tillsammans. Du blir en del av en kultur där engagemang, samarbete och arbetsglädje är lika självklart som teknisk excellens. Om rollen I rollen som verktygstekniker ansvarar du för att självständigt programmera, ställa och köra manuella eller CNC-styrda maskiner för att tillverka verktygsdetaljer enligt ritning och produktspecifikation. Du arbetar med hela bearbetningskedjan – från planering och förberedelser till kvalitetskontroll och färdig produkt. Du följer arbetsplaneringen noggrant, dokumenterar arbetsmoment i våra system och ser till att maskinerna är optimerade för effektiv drift – även under raster och obemannad tid. När problem uppstår, agerar du direkt och kommunicerar med planerare eller närmsta chef för att hitta lösningar. Du ansvarar också för att din arbetsstation är säker, organiserad och välstädad, och du bidrar till förbättringar i våra arbetsflöden. Dessutom är du med och introducerar nya kollegor i våra arbetssätt och maskiner. Om du har truckkort kan det även ingå att transportera gods inom anläggningen. Vem är du? Vi söker dig som har teknisk eller industriell utbildning och ett genuint intresse för bearbetning och verktygstillverkning. Du har gärna erfarenhet av fräsning, svarvning eller arbete med CNC-maskiner, och kan läsa och förstå tekniska ritningar och måttoleranser. Du är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du gillar att ta ansvar för ditt arbete, men trivs också i nära samarbete med kollegor. Kanske vill du specialisera dig inom ett visst moment, eller bredda din roll över tid – hos oss finns möjligheten till båda. Varför Thule? Thule är ett globalt företag med stark lokal förankring. Här får du arbeta med produkter och processer i världsklass, samtidigt som du är del av en arbetsmiljö som värderar struktur, säkerhet och kontinuerlig utveckling. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs, och därför ger vi dig både frihet och stöd att utvecklas inom den del av bearbetningskedjan du tycker är mest spännande. Vare sig du siktar på att bli specialist, förbättringsledare eller ta nästa steg i karriären – Thule är platsen att växa på. Vi tror på starkt lagarbete, både inom den enskilda   arbetsgruppen men också genom hela företaget. Vi strävar efter att vara en öppen och nyfiken organisation, där vi delar vår kunskap och där vi inspirerar varandra. Inom Thule Group hittar du människor som har en passion för de produkter vi gör och för det outdoor företag vi är. Vi delar samma värderingar och vi gillar att ha kul. Alla våra medarbetare har ett gemensamt ansvar för att upprätthålla denna anda och bidra till den på bästa sätt. Urval sker efter sista ansökningsdag, välkommen in med din ansökan!  Om Thule Group Thule är ett globalt sport- och fritidsföretag. Vi erbjuder produkter av hög kvalitet, med smarta funktioner och hållbar design som gör det lätt för människor världen över att leva ett aktivt liv. Under mottot Bring your Life. och med ett fokus på konsumentdriven innovation och ett långsiktigt hållbarhetsperspektiv utvecklar, tillverkar och marknadsför vi produkter inom produktkategorierna Sport & Cargo Carriers (t.ex. takräcken, takboxar, hållare för cykel-, vatten- och vintersporter, taktält som monteras på bil), Active with Kids & Dogs (t.ex. bilbarnstolar, barnvagnar, cykelvagnar, cykelbarnstolar och hundtransport), RV Products (t.ex. markiser, cykelhållare och tält för husbilar och husvagnar) och Bags & Mounts (t.ex. ryggsäckar, resväskor och robusta mobilfästen). Thule Group har cirka 2 800 anställda vid 9 produktionsanläggningar och 35 försäljningskontor över hela världen. Produkterna säljs på 138 marknader och försäljningen under 2024 uppgick till 9,5 miljarder kronor. http://www.thulegroup.com

27 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Butiksansvarig
Din Personalavdelning i Väst AB
Säljande butikschefer och avdelningschefer i butik

Din Personalavdelning i Väst erbjuder företag tjänster inom HR. Vi söker för kunds räkning en. Butiksansvarig. Kunden är ett detaljhandelsföretag som är inriktat på att erbjuda kvalitetsprodukter för matlagning, bakning, det dukade bordet och heminredning. Verksamheten är baserad på fysiska butiker och vi strävar efter att skapa en unik shoppingsupplevelse för våra kunder. Målet är att bygga starka relationer med våra kunder genom att erbjuda produkter av hög kvalitet till överkomliga priser. Kunden kommer öppna en butik i Asecs shopplingscenter 2025-08-23 Du älskar att driva butik och tycker om att ständigt utvecklas. Du arbetar operativt tillsammans med medarbetarna i butiken och trivs med att leda i en vardag med varierande arbetsuppgifter. Du är en lagspelare och tar alltid emot kunder och medarbetare med ett leende. Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du välkommen att söka! Arbetsuppgifter Som butiksansvarig har du totalansvar för butikens drift, personal, kunder samt budget- och resultatuppfyllelse. Du har en operativ roll och du drivs av att få vara ansvarig för sälj - och kundbemötandet. Som butikansvarig kommer du att få leda butikens medarbetare samt delta i den dagliga driften Med glädje och inspiration bjuder du på dig själv och skapar en butiksupplevelse utöver det vanliga. Du ger tips och inspirerar våra besökare samt hjälper och stöttar ditt team i det dagliga arbetet Vidare arbetar du för att butiken når sina mål genom att ha en god och effektiv drift. Du erbjuds en varierad roll med högt tempo där en av din viktigaste uppgift är att ge kunderna det allra bästa intrycket och upplevelsen. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som butiksansvarig tror vi att du har: - Tidigare erfarenhet av effektiv och optimerad butiksdrift. - Du har förståelse för, samt förmågan att se och skruva på de små detaljerna som gör den stora skillnaden. - Du har dokumenterad tidigare erfarenhet av att leda andra mot framgång, gärna inom detaljhandeln. - Du har en relevant utbildning, exempelvis inom sälj, ledarskap, logistik alternativt förskaffad relevant arbetslivserfarenhet. - God ekonomisk förståelse samt goda datakunskaper. - Flytande svenska och engelska i tal ock skrift. Din ansökan skickar du så snart som möjligt dock senast 8 juli. I denna rekrytering jobbar vi med löpande urval. Anställningsform: Provanställning på 75–100 % Antalet tjänster: 1 Vill du veta mera om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Johan Norrbin på telefon 0510-722 44

27 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Attends söker Supporttekniker IT
Attends Healthcare AB
Supporttekniker, IT

Som supporttekniker i vår HelpDesk ansvarar du för att ta emot, registrera, åtgärda och följa upp ärenden från våra användare i norra Europa. I supportfunktionen hanterar du flera olika system och IT-tjänster samt driver förbättringsarbete och utveckling av vår supportplattform. Du kommer också att arbeta med datorhårdvara, utföra reparationer och underhåll, samt installera, uppdatera och underhålla operativsystem och mjukvara. Vem är du? Vi söker dig som har utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet från arbete som supporttekniker. Vi ser att du har goda kunskaper inom Microsofts miljö (klient, server, M365), nätverk (Cisco), virtualisering (VMWare), telecom samt mobiltelefoni. Det är meriterande med erfarenhet av arbete i ITIL-miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du har också en stark förmåga att diagnostisera och lösa tekniska problem snabbt och effektivt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då rollen som Supporttekniker kräver att du är serviceorienterad och kundfokuserad och alltid har ambitionen att ge användarna bästa möjliga supportupplevelse. Vi värdesätter ansvarstagande och god kommunikation högt och du har en god prioriterings- och problemlösningsförmåga. Det är viktigt att du trivs med att växla mellan att arbeta självständigt och att samarbeta med andra för att nå goda resultat. Vill du bli en av oss? Attends är under ständig utveckling med intressanta utmaningar och för rätt person finns det stora möjligheter att utvecklas vidare i en internationell miljö.Tjänsten är ett vikariat med start omgående. För ytterligare information angående tjänsten, kontakta HR Coordinator, Johanna Boij, [email protected] Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande. Om oss Attends är en ledande tillverkare av absorberande inkontinenshjälpmedel och vi levererar produkter till kunder över hela världen. Under 40 år har Attends tillverkat inkontinensprodukter i småländska Aneby. Där finns även vårt center för utveckling, produktion och distribution. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin och de skapar trygghet och frihet i vardagen för personer som är i behov av våra produkter. På så sätt värnar vi om hälsa, värdighet och komfort, vilket vi känner oss stolta över. Attends har under de senaste åren haft en mycket positiv utveckling och sedan 2021 ägs vi av American Industrial Partners. Viktiga faktorer för den fortsatta utvecklingen av företaget är en tillverkningsanläggning i världsklass, effektiv kundservice och logistiksupport, samt fortsatt utveckling av absorptionsteknolgi för att ständigt kunna erbjuda konsumenter och vårdgivare produkter av högsta kvalitet. Produktionsanläggningar finns i både Europa och Nord-Amerika. Globalt är vi cirka 2000 medarbetare varav 350 arbetar i Aneby.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Skolsocionom till Lekeryds skolområde

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Tillsammans ger vi morgondagens världsmedborgare förutsättningar att nå sina mål och drömmar. Genom gemenskap, engagemang och självständiga individer – redo att hantera vardagen och framtiden Ditt nya jobb Inom Jönköpings kommun arbetar ca 12000 medarbetare inom många olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Jönköping. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad? Välkommen till oss! Utbildningsförvaltningen är kommunens största förvaltning och vi arbetar för en tillgänglig skola för alla och att vara en organisation med lärglädje. Verksamheten präglas av engagerade pedagoger som genom reflektion och flexibilitet tar vara på och utmanar varje elevs förmåga och kompetens för att möta en föränderlig värld. Välkommen till oss Vi söker en skolsocionom som vill arbeta förebyggande och främjande med elever i de tidiga skolåren, F-6. Arbetet fokuserar kring elever med låg skolnärvaro och som riskerar att inte nå kunskapsmålen. Det kan också innebära arbete med elever som är i skolan men kan ha svårt att komma in i grupper, klassrummet efter rasten eller liknande. Du kommer att vara en del av skolans elevhälsoteam och delta i det främjande och förebyggande arbetet men även åtgärdande. Att samverka med vårdnadshavare, personal på skolan samt verksamheter utanför skolan, ex Ung Fritid och socialtjänsten, är en viktig del i arbetet.Lekerydsskolans F-6 skola är belägen i den östra delen av Jönköpings kommun. Läget nära naturen är en stor tillgång i verksamheten. Vår vision är att alla barn och vuxna ska ha en trygg miljö som främjar utveckling och lärande. På Lekerydsskolan går elever från förskoleklass – åk 6. I de flesta årskurserna finns det två klasser.  https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html Din kompetens Du är utbildad socionom och har erfarenhet av arbete med barn och unga i komplicerade situationer. Du har ett stort intresse för att barn och unga utvecklas efter sin förmåga och vill arbeta med tidiga insatser för att främja skolnärvaro, ett gott mående och i längden en möjlighet att nå gymnasiebehörighet. Du bör vara van att arbeta självständigt och avsluta dina uppgifter som bestämt. Som person har du förmågan att se elevers olika behov och tar hänsyn till deras individuella förutsättningar. Du har en öppen attityd och ett inkluderande förhållningssätt. Du har god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt. Du känner dig trygg i kontakten med barn och unga, deras vårdnadshavare och andra verksamheter. En förutsättning är att du som söker har en helhetssyn kring vad som främjar barn och ungas lärande och utveckling. Du känner ett genuint engagemang för våra barn och ungdomar i Jönköpings kommun. Vi fäster stor vikt vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Lekeryds skolområde under två år. Därefter omprövas placering och annan skola kan bli aktuell. Skolsocionomerna träffas regelbundet som grupp och tillsammans med personal på central förvaltning utifrån fokus närvarofrämjande arbete. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret och handläggningstiden för detta dokument kan vara lång. Urval och intervjuer kan komma ske före ansökningstiden har gått ut. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som skolsocionom på Lekeryds skolområde. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025