Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Vill du ha ett av de viktigaste och roligaste uppdragen som finns? Hos oss får du inspirera till ett lustfyllt lärande – varje dag, hela vägen. Vi kallar det lärglädje. Ditt nya jobb Vi söker dig som vill arbeta som speciallärare i svenska på vår trevliga högstadieskola – Attarpsskolan 7-9! Tillsammans med lärarkollegor kommer du arbeta med att stödja elever i ämnet svenska. Du kommer att ha en viktig roll i att handleda arbetslagen och utveckla undervisningen på hela skolan. Du kommer bland annat att jobba med logos utredningar och förlägga en del av din tid på vårt Resurscentrum. Ihop med fantastiska elever och hjälpsamma kollegor får du ett omväxlande och spännande jobb! För oss på Attarpsskolan 7-9 är det kollegiala lärandet en viktig del i att utveckla vår skola för en ännu mer tillgänglig och språkutvecklande undervisning. Välkommen till oss Attarpsskolan är en 7-9 skola med ca 445 elever och ca 50 anställda. Vi finns 1 mil norr om Jönköping och det är lätt att ta sig hit med kommunens kollektivtrafik. Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare och en trygg och trivsam arbetsmiljö. Vi arbetar efter Utbildningsförvaltningens kärnvärden; gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Vi beskriver vår skola med tre ord; glädje, trygghet och kompetens. https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun.4.74fef9ab15548f0b8001425.html Din kompetens Vi söker dig som har lärarlegitimation och speciallärarutbildning mot svenska, alternativt är under utbildning. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete med elever i behov av särskilt stöd. Som person är du initiativrik och tar på ett naturligt sätt ansvar för att utveckla ditt arbete. Vi värdesätter en positiv elevsyn och att du är relationsskapande samt får dina relationer med eleverna att växa. Du är flexibel och har förmåga att intressera, entusiasmera och engagera. Vi ser dig som en viktig del i en helhet som arbetar för att alla elever skall nå sina mål. Vidare är du kommunikativ och har lätt att bygga relationer och samarbeta även med vårdnadshavare och kollegor. Du är väl förankrad i grundskolans uppdrag och dess styrdokument. Du har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift samt grundläggande IT-kunskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Bra att veta För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker. Tänk på att skollagen kräver att samtliga medarbetare visar upp ett utdrag ur belastningsregistret. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Inför anställning av nya medarbetare på våra lärartjänster måste vi säkerställa att det finns en giltig lärarlegitimation. Vi ber dig därför att bifoga en aktuell lärarlegitimation som är hämtad från Skolverket under de senaste två månaderna. https://login.skolverket.se/idp/lleg-etjanst/select?returnUrl=https://lleg.skolverket.se/ Intervjuer kommer att ske under vecka 30. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta någon av de kontaktpersoner som anges i annonsen eller sök upp en facklig representant via länken nedan. https://www.jonkoping.se/fackligaubf Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som speciallärare. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Om rollen I rollen som Fastighetsskötare ansvarar du för den löpande fastighetsskötseln i våra kunders fastigheter. Tillsammans med dina kollegor skapar du en trivsam boendemiljö för kunder och medlemmar genom att säkerställa att det är helt, snygg och tryggt såväl i som runt fastigheterna. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat rondering, sophantering, gräsklippning, ogräsrensning och kontroll av undercentraler. Vintertid ingår även snö-och halkbekämpning (även på helgdagar). Din profil Vi söker dig som brinner för service och att skapa en bra kundupplevelse. Du trivs med att en dag inte är den andra lik och kan snabbt ställa om din planering efter vad som dyker upp under arbetsdagen. Som person är du social och bemöter såväl kollegor som kunder med en positiv inställning. Erfarenhet av fastighetsskötsel och/eller maskinvana är det meriterande, men inte ett krav. Huvudsaken är att du har ett engagemang och driv att lära dig. Vi inför allt fler tekniska lösningar för att underlätta arbetsdagen, därför är det också viktigt att du känner dig trygg med att arbeta i digitala verktyg. B-körkort (manuell) är ett krav. Vi erbjuder Vi erbjuder ett utvecklade arbete i en medlemsägd organisation där våra kärnvärderingar Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan (ETHOS) är en levande värdegrund som vår arbetsmiljö präglas av. HSB är en organisation med bred kompetens och där det finns goda förutsättningar till personlig utveckling. Möjligheterna finns hos oss på HSB! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en inledande provanställning på 6 månader. Placeringsort är Jönköping. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal och tillträde enligt överenskommelse. Som medarbetare på HSB Mellersta Götaland får du tillgång till våra anställningsförmåner, alltifrån friskvårdsbidrag till semesterstuga i Tandådalen. Läs mer om alla våra förmånerhär. Känns rollen rätt för dig? Kul! Välkommen med din ansökan så snart som möjligt senast 31 juli. Vi är mitt i semestertider och det innebär att återkoppling från oss kan dröja och att rekryteringsprocessen kan bli längre än vanligt. Vi kommer hålla dig uppdaterad och återkomma till dig så snart vi kan. För frågor om tjänsten kontakta Emil Werner, Teknisk chef,010-442 36 85, alt Linn Eriksson Verksamhetschef, 010-443 36 06 Om HSB Mellersta Götaland HSB är ett kooperativt bostadsföretag som erbjuder ett komplett utbud av tjänster för fastighetsförvaltning, ekonomisk förvaltning samt nyproduktion utav bostäder. Vi är en helhetsentreprenör med eget fastighetsbolag och hyreslägenheter. Utöver våra bostadsrättsföreningar har vi en rad privata fastighetsägare som nöjda kunder. Vi finns i Jönköpings, Kronobergs, Kalmars, Blekinges, Hallands samt i delar av Södra Älvsborgs län. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till som är försäljare. Vi undanber oss vänligen med bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Söker du en meningsfull roll där du gör skillnad på riktigt? Vi söker nu fler engagerade medarbetare som vill vara med och forma framtidens Värnamo. Hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en arbetsdag som är värdefull, både för dig och för våra medborgare. Beskrivning Vi söker dig som vill bidra till utvecklingen av Medborgarförvaltningen i Värnamo. Medborgarförvaltningen befinner sig i ett spännande skede med många pågående utvecklingsinsatser och söker nu en Enhetschef till Förebyggande insatser. Medborgarförvaltningen består av sju enheter: Förebyggande insatser, Tidiga insatser, Arbetsmarknadsenhet, Utredning barn och ungdom, Familjehem/Familjerätt, Vuxensektionen, Ekonomisektionen. I Förebyggande insatser arbetar cirka 18 medarbetare varav en har gruppledaransvar. Verksamheterna som ingår är Fritidsverksamhet, Fältverksamhet, kurator på ungdomsmottagning,TSI, skolsocialateams samt medlaren/stödcentrum. Arbetsuppgifter Som enhetschef ska du leda och fördela arbetet inom enheten. Du utvecklar verksamheten från klient-, kvalitets- och samordningsperspektiv. I uppdraget ingår samverkan såväl internt som externt. Du är underställd Verksamhetschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp där vi tillsammans jobbar för hela förvaltningens utveckling. Uppdraget är att med engagemang och kreativitet leda verksamheten mot kommunens uppsatta mål, arbeta för att främja trygghet och utveckla det förebyggande arbete för främst barn och ungdomar. I uppddraget ingår myndighetsutövning samt nära samarbete med övriga förvaltningar och andra viktiga samhällsaktörer. Därför ser vi gärna att du som söker har erfarenhet av myndighetsutövning. Medborgarförvaltningen befinner sig nu i ett spännande utvecklingsarbete, och du får stora möjligheter att påverka verksamheten. Kvalifikationer Du är socionom, eller har utbildning som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet inom arbetsledning och utvecklingsinsatser för medarbetare. Personliga egenskaper: Du är en flexibel person som är öppen för förändringar och ser kvalitetsutveckling som en utmaning. Du har social kompetens, bra samarbetsförmåga och god förmåga att fatta beslut. Du är en person som leder dina medarbetare till engagemang och delaktighet i sina arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder dig. Engagerande nära ledarskap Kompetensutveckling i ditt arbete Ett utvecklande och stimulerande arbete i ett bra arbetsklimat Stöd till studier på din fritid. Subvention av motionskort Övrigt Sista ansökningsdag 250727 Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning. Körkort B Om lön Individuell lönesättning Om anställningsvillkor Tillsvidare anställning Kontaktpersoner Verksamhetschef Inga Gligic 0370–37 70 72 Fackliga representanter nås genom Kontaktcenter 0370-37 70 00. Medborgarförvaltningen. Vår förvaltning ansvarar för frågor inom individ- och familjeomsorg, integration, fritidsverksamhet och arbetsmarknadsåtgärder. Vi arbetar med förebyggande insatser, utredning barn och unga, familjerätt och familjehem, tidiga insatser för barn och unga, vuxenstöd, ekonomiskt bistånd samt administration och service. Läs mer om oss på: https://kommun.varnamo.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar/medborgarforvaltningen.html Värnamo kommun, kommunen med stort hjärta, mitt i Småland. Vi är en central del av den starka tillväxtregionen präglad av Gnosjöandan och hög sysselsättning. Här finns en anda av ständig rörelse och stora visioner för framtiden. Vi lyfter fram både stora och små framgångar, vilket stärker stolthet och gemenskap för alla som bor här. Som medarbetare hos oss har du människan i fokus och skapar värde för både dig själv och medborgarna, samtidigt som du bidrar till att göra Värnamo till en ännu bättre plats att leva och växa i. Läs mer om oss på: http://www.varnamo.se/
Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar: Sortering av paket Pakethantering Tömma och lasta bilar med paket Arbetstider Natt vardagar 22:00-06:00 Natt söndagar 00:00-06:00 Tjänsten startar med 3 nätters introduktion i arbetet. Vi ser att du vill och kan arbeta i genomsnitt 2 gånger i veckan under terminstid. Du bestämmer själv vilka 2 dagar du är tillgänglig för att arbeta. Du lägger dig tillgänglig för arbete veckovis. KvalifikationerVi söker dig som: Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Eftersom detta är ett krav för att kunna anställas. Godkänd gymnasieexamen Kan arbeta i genomsnitt 2 veckodagar i veckan under terminstid Kan arbeta under högsäsong som är april-maj samt under hösten Ej förekommer i belastningsregistret Pratar svenska, både i tal & skrift Meriterande Truckkort A 1-4 samt B 1-5 Körkort och bil Din profil Vi strävar efter mångfald och jämn representation i vårt team och välkomnar ansökningar från alla. Självständig och strukturerad – Du trivs med att arbeta både självständigt och i team. Lugn och stresstålig – Du hanterar många uppgifter samtidigt utan att tappa fokus. Ansvarstagande – Du ser till att kunderna får det de förväntar sig. Fysisk rörlighet och styrka – Du ser fram emot ett aktivt arbete. Lagspelare – Samarbete är nyckeln till framgång. Förmåner Våra medarbetare flexibel löneutbetalning genom Cappy. En frivillig förmån som ger dig möjligheten att när som helst mellan ordinarie lönedagar själv göra uttag från din intjänade lön. Flexibel schemaläggning Utvecklingsmöjligheter OM OSS Job&Talent tillhandahåller en digital plattform med målet att förändra arbetsmarknaden och göra den mer effektiv och rättvis. Vi är ett globalt företag som tillhandahåller tio-tusentals medarbetare till kunder som Amazon, Uber, Santander, och H&M från våra kontor i Storbritannien, Frankrike, Spanien, Tyskland, Portugal, Mexiko, Colombia och Sverige. Job&Talent är en av Sveriges största bemanningsföretag inom vår sektor, och vi specialiserar oss inom lager och logistik samt industri och verkstad. ANSÖKAN Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen!
Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Beskrivning Miljö- och hälsoskyddskontoret utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk planering, tillstånd och tillsyn. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösningsfokuserade arbetssätt. Miljö-och hälsoskyddsförvaltningen är en lokal tillsynsmyndighet för verksamheter som omfattas av miljöbalken, livsmedelslagen, m.fl. lagar. På miljö-och hälsoskyddsförvaltningen arbetar ett 50-tal medarbetare indelade i fyra enheter: miljöskydd, hälsoskydd, livsmedel och administration. Inom kontoret och övriga förvaltningar finns goda utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter Vi söker en inspektör som främst ska arbeta med handläggning av ärenden inom förorenade områden. I arbetet ingår att granska och förbereda underlag, informera, skriva beslut, följa upp krav, åtgärder och beslut med mera. Tillsyn på deponier och andra verksamheter med kontrollprogram ingår. I tjänsten ingår även remisser från olika myndigheter eller enheter inom kommunen. Samverkan med andra tillsynsmyndigheter, exempelvis inom Storstadsnätverket och Miljösamverkan Jönköpings län. Kvalifikationer I myndighetsrollen bör du som person ha förmåga att göra objektiva och sakliga bedömningar, ställa tydliga krav och fatta beslut. Myndighetsrollen ställer också krav på en utpräglad känsla för integritet. Du bör ha en god social kompetens som bidrar till att skapa ömsesidigt förtroende och respekt i mötet med verksamhetsutövare, kollegor och medborgare. Du tycker om att arbeta både självständigt och i grupp. Du är kreativ, engagerad och flexibel, samt har en god planerings- och prioriteringsförmåga. Ett krav är att inneha en högskole- eller universitetsutbildning inom miljöskydd eller annat relevant område. För den här tjänsten är det meriterande att tidigare ha arbetat med tillsyn inom miljö- och hälsoskydd eller uppdrag kopplat till miljöfarlig verksamhet samt att ha goda kunskaper om miljöbalken. Att kunna uttrycka sig väl i tal och i skrift på svenska är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Du behöver ha en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, vara noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Arbetet är självständigt med stort eget ansvar samtidigt som du ska vara bra på att samarbeta. Det är viktigt att du är både serviceinriktad och tycker om att möta nya människor. Arbetet kräver ett strukturerat arbetssätt och ett gott omdöme. För tjänsten krävs att du innehar B-körkort. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Join Our Team as a Pathologist – Help Shape the Future of Diagnostics in Sweden. Do you want to work at a fantastic hospital in the beautiful surroundings by Lake Vättern in Jönköping, Sweden? Then you have come to the right place! We are looking for Are you a board-certified pathologist looking to advance your career in a dynamic and forward-thinking environment? Do you value teamwork, development opportunities, and meaningful work that makes a difference? Then we warmly welcome you to explore an exciting opportunity with us in Region Jönköping County, Sweden. About the Position We are currently seeking a skilled and motivated specialist in pathology to join our Department of Clinical Pathology and Cytology. As part of our team, you will play a key role in developing high-quality diagnostics together with experienced colleagues and in close collaboration with our healthcare partners. You will join a supportive, interdisciplinary team working with a broad range of diagnostic cases. Our laboratory handles approximately 50,000 cases annually, including 28,000 histology samples – offering both variety and advanced diagnostic challenges. Our medical team consists of 10 specialist physicians and 6 residents, and we actively work to streamline workflows and create sustainable working methods through task-shifting and digital diagnostics What We Offer A permanent full-time position in a modern, well-equipped hospital environment located in the scenic surroundings of Lake Vättern in southern Sweden. A strong focus on continuous learning, research, and method development, including active work with digital pathology and upcoming molecular pathology techniques. A multidisciplinary team including pathologists, biomedical scientists, cytotechnologists, autopsy technicians, and administrative staff. Personalized introduction and mentorship, with opportunities for teaching, supervising residents, and contributing to university-level education through our affiliation with Linköping University. We are also investing in developing our methods within molecular pathology. We are in the midst of an exciting digital transformation – with new scanners, image management systems, and the ambition to integrate AI support to improve diagnostics Your Daily Work May Include: Histopathological and cytological diagnostics Supervision and teaching of residents and medical students Autopsies and macroscopic evaluations (grossing) Participation in quality improvement and digitalization initiatives, including the introduction of AI tools What We’re Looking For We are looking for a licensed pathologist (or someone eligible for specialist certification in Sweden) who is committed to professional excellence and collaborative development. Strong communication skills, adaptability, and a proactive mindset are key. International Recruitment & Relocation Support We are the county that takes care of you on your journey to Sweden. Our goal is to make sure that you feel confident in your decision to join us here at one of our fine hospitals. Our relocation program will make sure that you will have a smooth and pleasant experience and make sure that you always have someone to turn to. If you are one of the chosen candidates we will set up a skype interview followed by a face-to-face interview and visit to our hospital, given that the Skype-meeting turned out successfully. Relocation services: Learning Swedish Applying for your Swedish medical license Finding accommodation Relocation Applying for childcare Contact with Swedish government agencies Supporting family members who are moving with you We will be with you every step of the way in the process and other practical matters in order for you to have the best chances possible to have a great medical career with us. Are you our new colleague and are you curious about us? Read more here: https://rjl.se/jobb-och-karriar/utbildad-utomlands--trained-abroad/. Here you can also watch a film, where you get to meet Margriet, who is originally from Netherlands and who now works as a vascular surgeon at Länssjukhuset Ryhov. Interested? Here's What to Do Next: To learn more about the position or the clinical environment, please contact: Maysae Quttineh, Clinic Operations Director: [email protected] Thorun Frennvall, Medical Management Officer: [email protected] For questions about the application process or relocation support, reach out to our recruitment specialist, Marsella Üre: [email protected] We will be reviewing applications on a rolling basis, so please submit your application today but no later than August 31, 2025. Selection and interviews are ongoing. We look forward to receiving your application! Join us in shaping the future of pathology – we look forward to hearing from you!
Är du en strukturerad och driven person med erfarenhet av logistik och lagerhantering? Har du god kommunikationsförmåga och trivs i en roll där du får ha många bollar i luften? Då kan detta vara nästa steg i din karriär! Hur kommer dina arbetsdagar se ut? Du kommer ha varierande dagar, där du är spindeln i nätet för utgående gods från vår kunds anläggning, arbetsuppgifter kan bland annat vara: Koordinera dagliga lager- och logistikflöden Hantera inkommande och utgående leveranser Kontakt med leverantörer, transportbolag och interna avdelningar Lageroptimering och inventering Rapportering och dokumentation i affärssystem (t.ex. SAP, Monitor, Visma) Bidra till ständiga förbättringar inom logistikprocessen Vem är du? Du har tidigare erfarenhet av liknande roll inom logistik eller lager, och har tidigare hanterat transportpapper. Du har en positiv attityd gentemot dina arbetskamrater och chefer och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Att arbeta självständigt och ta eget ansvar trivs du med samtidigt du alltid är redo att samarbeta med dina kollegor. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Meriterande för tjänsten Truckkort och erfarenhet av truckkörning Omfattning: Heltid Anställningsform: Visstid 6 månader, med möjlighet till förlängning eller övertagande Tillträde: Början/mitten på augusti Vi står redo för dig så start för detta jobb är idag, imorgon eller inom kort – så snart du kan börja helt enkelt. Du kommer börja med en visstidsanställning på 6 månader. Innan du börjar hos oss kommer vi göra ett utdrag ur belastningsregistret. När du blir en av oss Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega! Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig. Vad händer när du har sökt tjänsten? För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Eric Alvérus på [email protected]. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Är du aktuell för tjänsten träffas vi på en intervju och under processen sker även referenstagning och bakgrundskontroll. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Vill du bidra till en mer hållbar framtid och arbeta med innovativa produkter i teknikens framkant? Vi på Together Tech söker nu en erfaren Mekanikkonstruktör med expertis inom formsprutade plastkomponenter. Här får du chansen att bli en del av ett engagerat utvecklingsteam hos våra kunder där både nyutveckling och produktvård står i fokus. Som mekanikkonstruktör arbetar du i ett team med ansvar för varierande arbetsuppgifter, där du bidrar i hela utvecklingskedjan: Designa och vidareutveckla mekaniska lösningar, främst i formsprutad plast men även i andra material som aluminium och magnesium. Ta fram 3D-modeller och 2D-ritningar i Catia V5. Delta i konceptutveckling och kravställning. Medverka i root cause-analyser och lösningsarbete. Ha aktiv dialog med leverantörer och andra intressenter. Vara delaktig i planering och provning tillsammans med produktlabbet samt utföra toleransanalyser och bidra till valideringsprocesser. Din tekniska bakgrund Master-/kandidatexamen inom maskinteknik eller närliggande område. Flera års erfarenhet av mekanisk konstruktion med inriktning på formsprutade. plastdetaljer och djupgående kunskap i Catia V5. God kommunikationsförmåga, flytande i svenska och engelska. Meriterande om du har jobbat i JIRA och Teamcenter. Dina personliga egenskaper Att vara konsult kräver en flexibel och nyfiken grundinställning, ett självständigt arbetssätt och förmågan att bygga starka relationer med kunder och kollegor. Du är intresserad av de senaste teknikerna inom mekanikområdet och är motiverad att utvecklas tillsammans med oss. Together Tech för hållbar produktutveckling Vi ger möjligheter till att kunna utvecklas genom en variation av uppdrag inom olika branscher och områden, i uppdrag hos kund eller i något av våra spännande in-houseprojekt. Hos oss på Together Tech arbetar du tillsammans med andra ingenjörer som brinner för miljö och hållbarhet, alla med en vilja att skapa bestående lösningar med hjälp av teknik – eller som vi säger: Better World Tech! Din utveckling & vårt stöd Din utveckling och ditt välmående är viktigt för oss varpå vi erbjuder förmåner som stöttar dig och din karriär på bästa sätt. Vi värdesätter vikten av trygg anställning och fast lön, och är kollektivanslutna. För att främja din hälsa erbjuder vi friskvårdsbidrag på 4000 kr per år och även hälsoundersökning, bidrag till aktiviteter och friskvårdsrabatter. Vi gillar att umgås med varandra i olika sociala aktiviteter, som passar alla! Alltifrån afterworks, sportaktiviteter och 5-kamp till företagskonferenser. Vi strävar efter att ge dig förutsättningar att växa genom olika uppdrag och projekt samt individuella utvecklingsplaner. Vi erbjuder även kurser inom hållbarhet och andra områden inom ramen för din roll och dina mål. Vi är stolta över att vara utsedda till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2024 och 2025 av Karriärföretagen! Vill du veta mer om oss, besök gärna vår hemsida www.togethertech.com För frågor kring den aktuella tjänsten, kontakta rekryterande ledare Claes Jonsson, på telefon +46700 889 729
Carpenter Sweden AB har haft verksamhet i Tranås sedan början av 1960-talet. Sedan år 2000 ingår bolaget i Carpenter Co koncernen. Carpenter är ledande inom polyetertillverkning av block och formgjutet skum för främst möbel och sängindustrin i Norden. I Tranås arbetar vi 105 personer. Läs mer på: www.carpenter.com Underhållsmekaniker sökes Arbetsbeskrivning Som underhållsmekaniker på Carpenter arbetar du med avhjälpande samt förebyggande underhåll av våra maskiner med tillhörande utrustning. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar bl.a. felsökning, reparationer och arbete med ständiga förbättringar. Du förväntas även delta i avdelningens arbete med att optimera och utveckla underhållsarbetet samt ingå i arbetsgrupper inom projekt, underhåll och drift. Kompetenser/erfarenhet Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av underhållsarbete inom industrin. En stor fördel är om du har kunskap och erfarenhet av el, är van vid felsökning samt är bekväm med ritningsläsning. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskaper inom svetsning, svarvning, Plc-programmering samt har truckkort. Du behöver kunna hantera svenska i tal och skrift och gärna ha datorvana från industrimiljö. Det är meriterande om du har god kunskap i engelska, framförallt i skrift. För att jobba hos oss behöver du genomgå Medicinsk kontroll i form av ”Bedömning för allergiframkallande kemiska produkter” och erhålla ett tjänstbarhetsintyg för arbetet. Egenskaper Du måste vara serviceinriktad och kommunikativ med ett högt säkerhetstänk även i stressiga situationer. Det krävs att du är flexibel och van vid att jobba ensam samtidigt som du har lätt för att samarbeta. Vid intresse För frågor eller ansökan kontakta Magnus Ohlsson. [email protected]
Vilka är vi? Vida Packaging ingår i Vida-gruppen som är en av Sveriges största aktörer inom skogs- och träindustrin. Vi är en koncern med ca 1500 medarbetare och vi har 24 produktionsanläggningar runt om i södra Sverige. Vi arbetar med trä som material vilket gör oss till en hållbar och trygg framtidsbransch. Vår kultur kännetecknas av gemenskap, entreprenörskap, handlingskraft och engagemang. Trots att vi vuxit mycket de senaste åren har vi fortfarande kvar det lilla företagets närhet och sammanhållning. Platt organisation och korta beslutsvägar är viktigt för oss. Vår vision är ”Att Växa”, och det gäller inte enbart bolaget utan även våra medarbetare. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig delaktiga och få möjlighet att växa både kunskapsmässigt och inom bolaget. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär rollerna? Efterfrågan på våra produkter i Hestra är mycket stor och produktionen ökar. Vi behöver därför förstärka organisationen med ytterligare en truckförare. Din huvuduppgift blir att hela tiden förse produktionen med det material som behövs, och sedan köra ut de färdiga produkterna till vårt lager. Tjänsten innebär att man arbetar tvåskift. KVALIFIKATIONER Vem söker vi? Vi ser att du har några års erfarenhet av liknande truckstorlek (5 ton motviktstruck) inom industrin, du gillar ordning och reda och framför allt vill du bidra till ett bra arbetsklimat i teamet. Svenska i tal och skrift är ett krav, vi vill även att du har god datorvana. Vi kör över stora områden där det är viktigt att kunna planera sin körning så att man alltid har gods på gafflarna. Vi ser därför att du även har en god planeringsförmåga.
Välj ett jobb för att visa detaljer