Om företaget: Part Group är en familjeägd koncern med ca 500 anställda som omsätter omkring 1 miljarder kronor per år. Verksamhet bedrivs i bolagen PreBad AB, Altor Industrie, Isolamin Sweden AB, Space Interior Sverige AB och PCS Modulsystem AB. Huvudkontoret är beläget i Kalix där merparten av verksamheterna utgår från. De erbjuder byggentreprenörer och fastighetsbolag prefabricerade lösningar till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. Vi har försäljningskontor i Arlandastad i Sverige. Om tjänsten: De söker en servicekoordinator till vår serviceavdelning. Du kommer att jobba i en arbetsgrupp bestående av servicekoordinatorer, administratör, materialansvarig, teamledare och servicechef. Som servicekoordinator jobbar du med att koordinera och planera ut tekniker för åtgärd av reklamationer gällande våra badrum. I huvudsak innebär arbetsuppgifterna: • Planering och samordning av serviceuppdrag på olika projekt • Daglig kontakt med kunder och projekt via telefon samt mail • Hantering av arbetsorder i vårt ärendehanteringssystem • Fakturering Tjänsten omfattar 100% De erbjuder en arbetsplats med högt tempo och energi där du får möjlighet att bidra med din drivkraft. Din profil/Vem söker vi: Vi söker dig som har en relevant utbildning och erfarenhet av att jobba med planering och kundkontakter. Du är flexibel och kan lätt växla mellan arbetsuppgifter, trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi ser att du är strukturerad, noggrann och trivs med ett periodvis högt arbetstempo. Då tjänsten innebär många kontakter är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga men även hög integritet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Krav: • Relevant utbildning minst gymnasial • Serviceinriktad, noggrann och strukturerad • Lätt att lära och förståelse för industriell produktion • Flexibilitet att kunna hoppa mellan olika arbetsuppgifter • God kunskap i svenska både tal och skrift • God kunskap inom övriga nordiska språk meriterande Meriterande: • Tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem • Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter • Erfarenhet av byggindustrin Tycker du det här låter intressant? Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag! Sista ansökningsdag: 2025-05-25 Tillträde: Enligt överenskommelse Placering: Kalix Arbetstider: Dagtid Omfattning: Heltid Vid frågor kontakta Åsa Ludvigsson på [email protected]
Vi erbjuder god och prisvärd mat på ett snabbt och trevligt sätt. Vår huvudsakliga inriktning är försäljning av snabbmat; hamburgare, korv och kebab. Vi är kända för våra stora portioner. Vi på Korvgubben i Luleå söker dig som brinner för att ge kunden en bra matupplevelse med trevlig personal och bra service! Arbetsuppgifterna består av att grilla, förbereda med kött, bröd o såser, kassahantering, öppna och stänga, samt att hålla rent och fint i restauranger. Tjänsterna vi söker just nu är deltid allt mellan 50-100%. Tjänsten innebär jobb dagtid/kvällstid/varannan helg. Hos oss krävs det att du är stresstålig, serviceminded och kan arbeta i högt tempo. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba i kök/restaurang sedan tidigare. Men inget krav. Maila gärna in din ansökan till oss på [email protected] Vi på Korvgubben i Luleå söker dig som brinner för att ge kunden en bra matupplevelse med trevlig personal och bra service!
Tullverkets IT-avdelning i Luleå är norra Sveriges största arbetsgivare inom it, med cirka 300 anställda. Hos oss får du arbeta med den senaste tekniken och delta i utvecklingen inom flera spännande verksamhetsområden. Tillsammans med kollegor som kompletterar varandra löser du nya uppgifter varje dag och bidrar till Tullverkets samhällsviktiga uppdrag. Vi söker dig som har aktuell eller tidigare arbetslivserfarenhet från liknande roller inom it-säkerhetsområdet. Vill du ha ett omväxlande och meningsfullt arbete med spännande arbetsuppgifter där du har möjlighet att bidra till att skapa ett tryggt och säkert samhälle? Ansök och bli en av våra nya medarbetare! Om tjänsten Du kommer att vara en viktig del i Tullverkets Security Operations Center (SOC) funktion. Du kommer att ingå i ett engagerat team som arbetar med olika delar inom cybersäkerhetsområdet. Vi arbetar med den senaste tekniken och verktygen för att upptäcka, analysera och förhindra intrång. Du är detektiven som proaktivt såväl som reaktivt arbetar med att motverka cybersäkerhetshot på Tullverket. I rollen som säkerhetsanalytiker hos oss arbetar man i ett aktivt larmflöde för att analysera, identifiera och besluta om lämpliga åtgärder vid en säkerhetsincident. Det ingår även fortlöpande omvärldsbevakning med förslag på IT-säkerhetshöjande åtgärder, sårbarhetsbevakning, Threat Hunting och implementation av inställningar i IT-säkerhetsverktyg. I den här tjänster arbetar du dagtid, måndag till fredag. Vi söker dig som har: • Arbetslivserfarenhet från liknande roller inom cybersäkerhetsområdet • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska • Svenskt medborgarskap Det är meriterande om du har: • Arbete i en SOC/CSOC eller motsvarande säkerhetsfunktion • Relevant utbildning inom it-säkerhetsområdet • Certifikat som ex: Security Blue Team BTL1/BTL2, Certified Cyber Defender, CompTia Security+/Pentest+, OSCP eller liknande • Bevisad kunskap inom drift och nätverk • Arbete inom en myndighet Personliga egenskaper Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och förmågor. Du kommer att ingå i en mindre arbetsgrupp vilket kräver att du har lätt för att samarbeta men även kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vi är lagspelare, så en naturlig del är att kunna hjälpa sina kollegor och bidra till gruppens utveckling. Du har god analytisk förmåga, är kvalitetsmedveten och visar på gott omdöme även i pressade situationer. Du är strukturerad i ditt arbete och samarbetar väl med andra. För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt. Vi erbjuder dig Tullverket är en erkänt vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur väldigt högt – att ha kul på jobbet är en framgångsfaktor. Tullverket har att viktigt uppdrag i samhället och vi erbjuder ett spännande och stimulerande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Genom att jobba på Tullverket är du med och bidrar till ett tryggt och säkert samhälle. Vi tycker det är viktigt med balans i livet och våra förmåner omfattar bland annat flexibel arbetsplats med möjlighet till visst hemarbete. En annan förmån är friskvårdsbidrag samt goda semester- och pensionsvillkor. Övrigt Referensnummer: TV 2025-15550 Placeringsort: Luleå. Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa eller maila Ellinor Bergman, 076-695 73 02/ [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan, med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 11 augusti 2025. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Har du erfarenhet från byggbranschen och vill arbeta i en varierande och praktisk miljö? Vi söker nu flera byggarbetare för uppdrag hos våra kunder inom anläggning, byggnation och infrastruktur. Som konsult hos oss får du möjlighet att arbeta i olika projekt med allt från nyproduktion till renovering, markarbeten och installation. Exempel på arbetsuppgifter: Markarbete, grundläggning och schakt Rörläggning av vatten, avlopp eller fjärrvärme Grov- och finsnickeri vid byggnation eller renovering Betongarbete, formsättning eller armering Övriga byggrelaterade uppgifter beroende på projekt Vi söker dig som: Har erfarenhet från byggbranschen eller liknande fysiskt arbete Är arbetsvillig, noggrann och van vid att ta eget ansvar Trivs med att arbeta utomhus och i varierande miljöer Har god fysik och ett säkerhetstänk Det är meriterande om du som söker har: Tidigare erfarenhet som markarbetare, rörläggare, snickare eller andra grovarbeten Innehav av C-körkort, YKB och/eller förarbevis för andra maskiner Yrkesbevis eller annan relevant utbildning B-körkort och tillgång till bil (beroende på projektens placering) Ytterligare information: Du blir anställd av Bolt.Works och arbetar på uppdrag hos våra kunder. En roll som ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärsmöjligheter samt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Start enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande – välkommen med din ansökan!
Region Norrbotten är en dynamisk och innovativ arbetsplats som ständigt strävar efter att förbättra och utveckla hälso- och sjukvården samt andra viktiga samhällsfunktioner för invånarna i Norrbotten. Genom att använda modern teknik och digitala lösningar vill vi uppnå våra strategiska mål och säkerställa en hållbar framtid. På IT/MT-avdelningen har vi ett tätt samarbete med andra delar av organisationen – tillsammans möjliggör vi utvecklingen av framtidens bästa vård och hälsa. Just nu befinner vi oss mitt i en spännande digital omställning där data är en av våra viktigaste strategiska resurser. Vi bygger en datadriven region där insiktsfull analys, smarta integrationer och tillgänglig information bidrar till bättre beslut, effektivare processer och tryggare välfärdstjänster. För att lyckas med detta söker vi nu en ny kollega, som vill vara med och forma framtidens digitala Norrbotten – ett samhälle där data ligger till grund för utveckling, innovation och hållbar samhällsservice. Hos oss får du arbeta med moderna teknologier och samhällskritiska IT-lösningar, där teknik på riktigt gör skillnad. Oavsett om du är i början av din karriär eller har gedigen erfarenhet erbjuder vi en arbetsplats där du får växa, påverka och bidra till ett datadrivet Norrbotten – för invånarnas bästa. Vi sökerFör rollen ser vi att du har följande kvalifikationer: En teknisk universitets- eller högskoleexamen alternativt utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig Aktuell och relevant erfarenhet från IT-branschen och har arbetat med exempelvis nätverk, integrationer och applikationer Erfarenhet av drift och underhåll av komplexa IT-system Goda kunskaper i Microsoft 365 och vana att använda dessa verktyg Goda språkliga kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Det är meriterande om du: Har erfarenhet av att arbeta i uppdrag och projekt inom IT Erfarenhet av verksamhetsutveckling, förändringsledning, digitalisering eller IT-utveckling Kunskap och erfarenhet inom IT Service Management (ITSM) Har arbetat med agila arbetssätt Rollen kräver att du: Arbetar strukturerat, självständigt och ansvarsfullt samt kan planera och genomföra dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt Tar egna initiativ på arbetsplatsen och i dina uppdrag Har lätt för att samarbeta med andra och kan anpassa ditt sätt att kommunicera utifrån målgrupper och situationer skapar engagemang och motiverar andra för att gemensamt uppnå resultat och mål Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Det här får du arbeta med Som Teknikutredare/Systemspecialist kommer du att arbeta operativt med att hjälpa användarna i de olika IT-system som vi förvaltar och använder oss av. Detta innebär att du självständigt felsöker och utreder komplexa ärenden. Du arbetar nära kollegorna inom gruppen, där ni gemensamt ansvarar för ärenden, uppdrag och arbetsuppgifter. Tillsammans med övriga IT/MT-enheter skapar vi förutsättningar och förbättringar för värdeskapande leveranser till våra användare. Det här erbjuder vi dig - En stimulerande och meningsfull arbetsplats där du får möjlighet att bidra till samhällets utveckling och välfärd - Möjlighet att arbeta med moderna teknologier i en innovativ och framåtblickande miljö - En stor IT-avdelning med många förmågor och roller, vilket ger goda möjligheter till kompetensutveckling och karriärvägar inom organisationen - En attraktiv arbetsmiljö med möjlighet till flexibel arbetstid och en god balans mellan arbete och fritid - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå. Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag-fredag. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Skandinaviska Teknik & Smörjsystem AB (STS AB) säljer, monterar och servar produkter för fordonsekonomi och säkerhet. Våra huvudsakliga produkter är centralsmörjning, fordonsvärmare, vågsystem, grävsystem, backvarningssystem, brandskyddssystem, AC-service och smörjmedel. Våra kunder är lastbil- och maskinleverantörer, åkerier, maskinentreprenörer och industrier. STS expanderar och söker därför en ny servicetekniker. Du kommer att få arbeta med några av branschens starkaste varumärken hos ett av marknadens mest kompetenta företag. Verksamheten bedrivs i moderna kontors- och verkstadslokaler i Bro, Göteborg, Luleå och Oslo. Företaget har 21 anställda med representanter i Sverige och Norge. För ytterligare information se: www.stsab.com. Arbetsuppgifter: Personen vi söker kommer att arbeta mycket ute på fält med främsta uppgift att montera och utföra service på samtliga STS produkter. Placering av tjänsten är Norra Sverige men innefattar en hel del resor vilket vi tror att du ser som en naturlig del av ditt arbete. Du ansvarar för en effektiv arbetsmetod, kvalitet och inte minst kundnöjdhet. Tjänsten innehåller en stor grad av självständigt arbete där vi värdesätter din noggrannhet och driftighet. Du skall på ett tydligt och affärsmässigt sätt kommunicera (demonstrera) fördelarna med de produkter vi säljer samt ha ett intresse i att identifiera möjligheter till merförsäljning när du arbetar ute hos kunden. Deltagande på mässor och andra kundaktiviteter kan också komma att bli aktuellt. Kvalifikationer: • Utbildning inom områdena mekanik, hydraulik och elektronik • Självständig och ansvarstagande • Serviceinriktad • B-körkort (C-körkort är en fördel men inget krav) • God datorvana • Flytande Svenska i tal och skrift Vi erbjuder: För rätt person erbjuder vi ett stimulerande och omväxlande arbete där du får möjlighet att jobba med marknadens starkaste produkter. Vi erbjuder även ett starkt förmånspaket, möjlighet till utveckling och glada positiva kollegor.
Sameskolstyrelsen är en statlig myndighet och har sitt kansli med skolchef, controllers, HR och handläggare i Jåhkåmåhkke. Sameskolan är en skolform likvärdig grundskolan med undervisning från förskoleklass till årskurs 6. Utgångspunkt för undervisningen är den samiska kulturen och det samiska språket enligt läroplan för sameskolan. Sameskolstyrelsen bedriver efter överenskommelse med respektive kommun även förskola. Sameskolstyrelsen har verksamhet i Giron, Gárasavvon, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Sameskolstyrelsen anordnar fjärrundervisning i de samiska språken och stödjer utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en engagerad och trygg rektor till sameskolan i Váhtjer. Här får du möjlighet att göra skillnad för både medarbetare och elever genom att forma en verksamhet med förskola, skola och fritidshem. Som rektor ansvarar du för att leda det dagliga arbetet, med ansvar för personal, ekonomi och arbetsmiljö. Du är en närvarande och stödjande ledare som stärker medarbetarna i deras professionella utveckling och driver det systematiska kvalitetsarbetet framåt. Du har det övergripande ansvaret för att utveckla och förbättra den inre organisationen och dess processer, med fokus på att möta framtidens krav på undervisning. Du bidrar till att skapa en attraktiv arbetsplats där medarbetare trivs, utvecklas och känner stolthet i sitt uppdrag. Du ingår i Sameskolstyrelsens ledningsgrupp och har ett nära samarbete med såväl interna funktioner som externa aktörer. I uppdraget ingår även administrativa uppgifter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: Dokumenterad ledarerfarenhet, gärna från pedagogiskt arbete Att du har en relevant akademisk utbildning är ett krav och rektorsutbildning meriterande Att du har förståelse och insikt om samisk kultur ett krav, goda kunskaper i ett eller flera samiska språk meriterande God IT-kompetens du är van att arbeta i digitala miljöer Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en positiv och kommunikativ skolledare som ser möjligheter och förbättringsområden. Du har förmågan att skapa engagemang och arbetsglädje även i en digital arbetsmiljö. Ditt arbetssätt är strukturerat, lösningsorienterat och präglas av ett gott samarbete med andra. Att du har en dokumenterat god samarbetsförmåga är ett krav. Möjlighet finns att kombinera rektorstjänsten med annat pedagogiskt uppdrag för att uppnå 100 procents sysselsättningsgrad. ÖVRIGT Vi tillämpar referenstagning och du ombeds ange löneanspråk i din ansökan Sameskolstyrelsen tillämpar individuell lönesättning. Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan med posten eller genom att kontakta myndighetens personalhandläggare på tel: 0971/442 08.
Nu söker vi efter ytterligare en driven och engagerad personbilssäljare till vår anläggning i Kiruna! Om rollen I rollen som säljare på Niemi Bil kommer du att guida kunden genom hela bilköpet, från start till mål. Bilen är ofta den största affär man gör i livet, och som säljare är det din uppgift att hjälpa kunden till rätt bil för just deras situation. Det är ett arbete där du bygger långvariga relationer med kunder, och din förmåga att skapa ett gott rykte för både dig själv och Niemi Bil är det som avgör din framgång i det långa loppet. Vi arbetar alltid efter att ha branschens nöjdaste kunder och detta möjliggör vi tillsammans som ett lag - och vi tror att du som söker den här tjänsten motiveras av lagarbete och att arbeta i ett nära sammansvetsat team. Vi på Niemi Bil ställer höga krav på kvalitet, engagemang och viljan att lära sig. Därför söker vi dig som älskar att tävla, är resultatorienterad och inte räds en utmaning. Tidigare erfarenhet av bilar är inte ett krav, utan du kommer utbildas och introduceras på plats, och få den hjälp du behöver för att lyckas. Vi värdesätter att du är nyfiken och öppen för att alltid lära dig lösa varje utmaning lite bättre än sist. Kvalifikationer B-körkort (manuell) är ett krav Flytande i tal och skrift för svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Minst två års arbetslivserfarenhet. Tidigare arbete med annan försäljning är meriterande. Ansökan görs genom att skicka in CV och personligt brev i formuläret nedan. Övrigt Du kommer att arbeta på vår anläggning i Kiruna. Tjänsten är på heltid och utgår från 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och tjänstepension, och vi värnar om våra medarbetares hälsa genom att erbjuda friskvårdsbidrag. Vi värdesätter jämställdhet och mångfald – vi tror på att fler perspektiv ger oss möjligheter till ännu bättre kundservice. Rekrytering och intervjuer sker löpande - är du intresserad vänta inte för länge med din ansökan. Kontakt: Om du har några frågor vänligen kontakta Stefan Patomella, [email protected], 073 823 89 10. Om Niemi Bil Niemi Bil är ett av Sveriges snabbast växande företag i bilbranschen, och störst på marknaden för begagnade bilar i norra Sverige. Vi har i nuläget fem anläggningar som alla tillsammans hjälps åt att skapa framgång för varandra. Idag finns vi i Umeå, Uppsala, Skellefteå, Kiruna, Gävle och Luleå där vi har vårt huvudsäte. Niemi Bil är ett familjeföretag vars resa började 2006 som verkstad för personbilar i Luleå. Verksamheten har sedan dess vuxit genom att bygga vidare på sitt goda rykte, och att alltid vilja ta nästa steg mot nya framgångar. Vi värdesätter omtänksamhet, lagarbete, och ett driv att alltid vilja göra varje dag lite bättre än föregående. Vår ambition är att växa till 10 anläggningar inom tre år, och vi lyckas med detta genom att bygga vidare på vårt framgångsrika koncept. Vilka vi är Vår kultur återspeglar en norrländsk mentalitet. Lugna på utsidan men inuti har vi en brinnande passion för det vi gör. Här möter vi varje kund som om den vore vår enda och allt görs med hårt jobb, ärlighet och omtanke. “Vi gör det bara om vi kan göra det riktigt bra”, det är vårt motto. Vi växer, vi har nöjda kunder och medarbetare som trivs att arbeta hos oss. För oss är det viktigt att även vara en positiv kraft i samhället. Vi stöttar idrott, kultur och ungdom. Det är vårt sätt att ge tillbaka till de områden som format oss, och i förlängningen bidra till att bygga en ännu bättre morgondag.
Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land – Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund ”jag finns till för Pajalas medborgare”; ”jag är professionell” och ”jag möter alla människor med öppenhet och respekt” arbetar vi för att göra skillnad. Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss! ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är en engagerad och kreativ person med bred kompetens och ett stort intresse för att möta människor. Du intresserar dig för litteratur och läsfrämjande. Dina arbetsuppgifter är uppsökande verksamhet där du jobbar tillsammans med personal på våra tre bibliotek samt når ut till fler byar och människor i kommunen. Som koordinator för detta projekt jobbar du aktivt för att skapa tillfällen för så många som möjligt att ta del av vad biblioteken har att erbjuda. Det kan vara i form av föreläsningar, sagostunder och andra former av publik verksamhet. Du samarbetar med personal runt om i kommunen, föreningar och privata aktörer för att genomföra evenemang på olika platser i kommunen. Du är ett välkommet tillskott i personalen på biblioteken där du kommer att jobba med administrativa uppgifter som planering, marknadsföring och förberedelser inom projektet. KVALIFIKATIONER Du ska ha: God förmåga att samarbeta samt förmågan att driva projektet framåt på egen hand. En vilja att möta personer i olika målgrupper och tillgodose deras behov utifrån bibliotekets uppdrag. Körkort B En vilja av att tänka i nya banor och är inte rädd för att utmana med målet att nå bättre resultat. Meriterande: Språkkunskaper i finska och/eller meänkieli. Erfarenhet av att jobba med barn och unga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi tar endast emot digitala ansökningar. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Pajala kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, annons- och rekryteringsföretag. För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/invanare/bygga-bo-miljo/valkommen-hit/ Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala
Besiktningstekniker till Markverkstad Boden Har du några års erfarenhet som besiktningstekniker eller fordonsmekaniker? Har du ett genuint teknikintresse och dokumenterad fordonskunskap? Då kan detta vara ett spännande jobb för dig! Markverkstad Trafikvärdighet Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter i en verksamhet under förändring som bidrar till att göra Sverige och världen lite säkrare! Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både möjlighet att ta eget ansvar och goda möjligheter till kompetensutveckling. Våra medarbetare är viktiga för oss och här får du goda möjligheter till en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Vi ger dig möjlighet att träna på arbetstid, generösa avtal gällande arbetstid och föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Markverkstadsenheten (MvE), med avdelning Trafikvärdighet (TrfV), är en enhet inom Försvarsmaktens Tekniska Skola (FMTS) som utför trafikvärdighets- och funktionskontroller med statusbedömning på Försvarsmaktens markgående fordon, flygbasmateriel och levererar tekniskt systemstöd. TrfV har ca 100 medarbetare och bedriver verksamhet i hela landet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Arbetet består huvudsakligen av att utföra trafikvärdighetskontroller och statusbedömning (grundtillsyn) på Försvarsmaktens fordon och fordonssystem, för att därmed bidra till att säkerställa hög kvalitet, funktionalitet och en god arbetsmiljö. Inriktningen är mot både hjulfordon samt stridsfordon. Arbetet sker på våra fasta kontrollstationer och kan även förekomma på andra orter och platser såväl nationellt som internationellt där Försvarsmakten bedriver sin verksamhet. Resor i tjänsten förekommer. KRAV Kvalifikationer · Fullföljd två- eller treårig fordonsteknisk utbildning med inriktning fordonsmekaniker, alternativt annan teknisk utbildning eller kompetens förvärvad genom yrkeserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. · Kunskaper i MS-Officepaketet företrädesvis Excel och Word · Uttrycker dig obehindrat på svenska i såväl tal som skrift · B-körkort Personliga egenskaper Vi söker dig som är driven, noggrann, strukturerad, ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du har ett högt engagemang, självständig och har initiativförmåga. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och prestigelös med god social förmåga. Då arbetsflödet varierar så är det viktigt att du kan hantera flera olika projekt samtidigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). MERITERANDE · Högre körkortsbehörigheter · Kunskap och erfarenhet av arbete med statusbedömning på fordon · Kunskap och erfarenhet av arbete i stödsystem som t.ex. SAP · Genomförd värnpliktsutbildning · Några års arbetslivserfarenhet som besiktningstekniker eller fordonsmekaniker. Övrigt Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid Arbetsort: Boden Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Arbetet medför krav på resor i tjänsten, såväl inrikes som utrikes. Tjänsten är en civil befattning. I anställningen ingår internationell arbetsskyldighet Upplysningar om befattningen Sektionschef Håkan Nilsson: 070-847 65 58 Information om rekryteringsprocessen HR Julia Granström: 072-233 17 31 Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Ulrika Lundh OFR-O: Anders Norén Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-01. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.
Välj ett jobb för att visa detaljer