Nordec söker en erfaren projektledare till kontoret i Piteå – Vill du leda stora och komplexa stombyggnadsbyggprojekt inom stål- och prefab som redan nu har en stor samhällspåverkan? Här erbjuds du en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter Som projektledare hos Nordec har du ett övergripande ansvar i projekten från order till kundöverlämning. Du leder och fördelar arbetet i projektteam bestående av interna och inhyrda resurser. I ditt ansvarsområde ingår kontraktsförhandlingar, projektplanering och samordning. Du upprättar, följer upp och har ansvar för tidsplan, ekonomi och HSEQ (hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet). Du samordnar också dokumentation och entreprenadens överlämning till kund. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Arbetet sker i en internationell miljö med projekt över landsgränser, samtidigt som företaget är tillräckligt litet för att erbjuda korta beslutsvägar, öppenhet och en kultur som uppmuntrar innovation och kontinuerlig förbättring. Medarbetarna får en unik inblick i alla kärnområden i verksamheten och blir en viktig del av leveransen av säkra, klimatsmarta och kostnadseffektiva industriprojekt inom stålbyggnadsbranschen. Teamet Du blir en del av ett engagerat och erfaret team med bred kompetens inom industribyggnation. Projektteamet består av projektingenjörer, koordinatorer, tekniska specialister och administrativ support som tillsammans bidrar till att skapa effektiva och framgångsrika projekt. Huvudsakliga ansvarsområden: Övergripande projektplanering och samordning Daglig ledning av projektteam Upprättande och uppföljning av projektmål inom tid, ekonomi och HSEQ Hantering av avvikelser och ÄTA (ändrings- och tilläggsarbeten), inklusive förhandling Samordning mellan beställare, platsorganisation och leverantörer Delta i strategiska beslut om organisationsplan och projektupplägg Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Högskoleutbildning inom bygg- eller ingenjörsområdet Erfarenhet industribyggnation och stora projekt Minst 5 års erfarenhet av projektledning med ansvar för tidsplan och ekonomi Vana vid digitala verktyg och projektstyrning Svenska och Engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort Vi söker en engagerad och strukturerad ledare som vågar ta ansvar och fatta trygga beslut även under tidspress. Du är en tydlig och inspirerande kommunikatör som motiverar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet alltid står i fokus. Rollen kräver att du är flexibel och lösningsfokuserad, eftersom du ofta behöver hantera komplexa situationer och samordna olika delar av projektet. Med ett starkt affärsdriv och förmåga att se helheten blir du en viktig drivkraft i Nordecs fortsatta utveckling och framgång. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå och Boden) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-13. #Specialist
Vill du ta nästa steg som arbetsledare och arbeta med stålbyggnadsprojekt som skriver industrihistoria? Hos oss får du leda arbetet på plats i några av Sveriges mest betydelsefulla industriprojekt – tillsammans med erfarna platschefer och starka team. Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Nordec Construction AB, som är ett Svenskt dotterbolag till Finska Nordec Oy. Om företaget Nordec är ett nordiskt bolag med över 40 års erfarenhet av att leverera stål- och prefabkonstruktioner till några av Europas mest krävande byggprojekt. Deras verksamhet är fokuserad på projektering, tillverkning och montering av kompletta stomlösningar – inklusive väggar och tak – för industri- och kommersiella fastigheter, hallar samt även broar för gång- väg och järnvägstrafik. De erbjuder helhetslösningar som omfattar hela värdekedjan – från teknisk konstruktion och projektledning till produktion, logistik och installation. Genom att ta ett övergripande ansvar skapar Nordec trygghet, kvalitet och effektivitet för sina kunder. Nordec har cirka 650 medarbetare och är verksamt i sex länder: Finland, Sverige, Norge, Litauen, Tjeckien och Polen. De driver fyra specialiserade produktionsenheter, vilket säkerställer både hög produktkvalitet och effektiva tillverkningsprocesser. Nordec bildades 2020 genom sammanslagningen av Normek Oy och Ruukki Building Systems Oy. Med kombinerad kompetens och lång erfarenhet är de en stark aktör inom ingenjörskonst, konstruktion och hållbara stålbyggnadslösningar. Deras mål är att leverera tekniskt och ekonomiskt optimerade lösningar och samtidigt bygga långsiktiga kundrelationer genom engagemang, flexibilitet och god service. Arbetsuppgifter Som arbetsledare har du en viktig roll i projekt på byggarbetsplatser i norra Sverige, främst Piteå och Boden. Du arbetar nära platschefen och leder det dagliga arbetet på plats. Projekten är ofta kopplade till den gröna omställningen och är både stora och komplexa – med höga krav på samordning, ansvar och teknisk förståelse. Teamens sammansättning varierar beroende på projektens art. Du kommer att arbeta i olika teamkonstellationer, vilket kräver att du är flexibel och snabbt kan sätta dig in i nya samarbeten. Du arbetar enligt digital modellering (BIM) som har till syfte att förbättra samordning, minska fel och öka effektiviteten i byggprojekt genom att samla all byggnadsinformation. Idag använder man plattformen Dalux samt Tekla Structures för att tillgängliggöra rätt information till både interna samt externa parter. Flervåningsprojekten och broprojekten har fokus mot etablerade kunder inom byggsektorn, medan hall- och industriprojekten ofta är kopplade till den gröna industriella omställningen, där Nordec bygger framtiden tillsammans med ledande aktörer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera och leda det dagliga arbetet på montageplatsen Samordna underentreprenörer och säkerställa rätt resurser på plats Bidra till att projektet följer uppsatta mål för tid, kvalitet och arbetsmiljö Hantera intern logistik och rapportering i digitala system Samarbeta med platschef, projektledning och tjänstemän Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av byggprojekt, gärna inom stål, betong och prefab Erfarenhet i roll som arbetsledare, projektingenjör eller i annan produktionsnära roll God vana av digitala verktyg och vet hur information hanteras i fält Svenska och engelska i tal och skrift, finska är meriterande Innehar giltigt B-körkort I rollen som arbetsledare söker vi dig som är lösningsorienterad och har ett praktiskt sinne – någon som snabbt kan identifiera behov och agera för att hitta effektiva lösningar, både för kollegor och kunder. Du har en positiv grundinställning, behåller lugnet även i pressade situationer och bidrar med ett stödjande förhållningssätt i teamet. Du är öppen med din kunskap och ser värdet i att dela erfarenheter med andra, samtidigt som du själv är nyfiken och ständigt vill utvecklas. Att utmana gamla arbetssätt och söka efter mer effektiva och hållbara lösningar är naturligt för dig. Du har ett strukturerat arbetssätt, god samarbetsförmåga och trivs i en roll där teknik, kommunikation och ansvar går hand i hand. Övrig information Start: Omgående eller enligt överenskommelse Plats: Norrbotten (Piteå och norröver – med fokus på Luleå, Boden och Malmfälten) Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-13. #Specialist
Är du intresserad av arbetsmiljö, arbetsliv och hälsa samt arbetslivsinriktad rehabilitering? Känner du ett engagemang för att förebygga och behandla psykisk ohälsa? Då kan det här vara tjänsten för dig! Företagshälsan söker nu en vikarie då en av våra medarbetare går på föräldraledighet. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad psykolog eller legitimerad psykoterapeut med KBT-kompetens och erfarenhet från samtalsbehandling. Det är meriterande om du har specialistkompetens inom arbetsliv och hälsa, vidareutbildning inom hälsopsykologi eller arbetslivets psykologi, samt erfarenhet av psykologisk korttidsbehandling. Även kunskap om förebyggande hälsoinsatser i arbetslivet och tidigare arbete inom företagshälsovård eller arbetslivsinriktad rehabilitering är fördelaktigt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du kommunikativ och har en god förmåga att uttrycka dig tydligt och lyhört i mötet med andra, både enskilt och i grupp. Du har pedagogisk insikt och kan anpassa ditt budskap utifrån mottagarens behov och förutsättningar, vilket är särskilt viktigt i det konsultativa arbetet. Du är också serviceinriktad, med ett professionellt och tillmötesgående bemötande – du har en vilja att hjälpa och bidra till lösningar som gör skillnad för individ och verksamhet. Det här får du arbeta med Företagshälsan är Region Norrbottens interna företagshälsovård och en opartisk expertresurs inom arbetsmiljöfrågor. Vårt mål är att stödja regionens verksamheter i att skapa hållbara arbetsplatser genom att förebygga hälsorisker. Hos oss arbetar 15 engagerade medarbetare med kompetens inom medicin, teknisk arbetsmiljö, ergonomi och psykosocial arbetsmiljö. I rollen som psykolog eller psykoterapeut arbetar du konsultativt utifrån din profession. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är individuell samtalsbehandling med syfte att förebygga psykisk ohälsa och stödja återgång i arbete. Du bedömer behov av arbetsanpassning och rehabilitering samt samverkar med chefer, vårdgivare och andra stödfunktioner. Arbetet sker både självständigt och i nära samarbete med kollegor inom Företagshälsan. Det finns utrymme att forma innehållet utifrån dina erfarenheter och kompetenser. Det här erbjuder vi dig - Tillgång till erfaren handledare - Kompetenta kollegor och tvärprofessionellt samarbete - En hälsofrämjande arbetsplats med stort fokus på arbetsmiljö,tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenTjänsten är ett vikariat med start i oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid, och placeringsort bestäms i dialog mellan dig och arbetsgivaren. Möjlig placering är i Luleå, Kalix, Piteå eller Gällivare. Sista ansökningsdag är den 10 augusti 2025. Urval och intervjuer sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Är du ingenjör inom tex mekanik eller maskinteknik och vill använda din kompetens till att utveckla produkter som hjälper människor dagligen? Baxter är ett internationellt MedTech-bolag med över 200 anställda i Sverige. Här får du möjlighet till att vara del av ett stort bolag som arbetar för att hjälpa människor genom sina hjälpmedel inom vården! Ansök idag, urval sker löpande! OM TJÄNSTEN Baxter i Luleå är en ledande producent av liftar och andra hjälpmedel som används för att lyfta och förflytta personer vid äldreboenden, skolor, sjukhus samt i hem över hela världen. I rollen som kommer du att få möjligheten att arbeta i en utmanade tjänst med stor variation då du kommer arbeta med utvecklingen av mekaniska och elektromekaniska konstruktioner. Du erbjuds - En arbetsplats med en innovationsinriktad företagskultur där du känner dig uppskattad och får möjligheten till att utveckla dina kunskaper ytterligare - En genomgående introduktion och en mentor som stöttar dig så du kan växa in i rollen Du kommer vara anställd som konsult via Academic Work. Anställningen är till och med årsskiftet och du kommer att arbeta inom ett projekt på Baxter. För rätt person finns möjlighet till förlängning. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att arbeta med att säkerställa att samtliga säkerhets- och designspecifikationer för Baxters produkter är uppdaterade. - Föreslå och implementera design- eller processändringar samt förbättringar - Kommunicera och samarbeta med kollegor för att bland annat bygga projektplaner, arbetsrutiner och resultat - Kvalitetsäkra mekaniska och elektromekaniska konstruktioner VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad civilingenjörsutbildning inom mekanik/maskinteknik alternativ likvärdig utbildning - Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska, då båda språk används dagligen i arbetet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av liknande arbete inom konstruktion/teknik, LEAN eller har erfarenhet av arbete inom projektledning - Vi ser det som meriterande om du bor i eller har en anknytning till Luleå. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Problemlösande - Ordningsam - Målmedveten Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Uppdrag på vaccinationsmottagning i Luleå omgående till 6/8 Vi söker dig med mycket god vana av att ge vaccinationer. Du ska gärna ha arbetat med resevaccin eller liknande. Kvalifikationer Sjuksköterska med minst 2 års yrkeserfarenhet. Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift. Mycket god erfarenhet av vaccinering Vi erbjuder Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag Möjlighet att välja mellan veckolön och månadslön Du får en lön som är synonym med dina prestationer Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter Har du eget bolag och vill fakturera? - Det går jättebra! Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Ansök genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”.På vår hemsida www.dedicare.se/nurse presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
När olyckan är framme är det vi som ställer upp. Som saneringstekniker hos Polygon hjälper du människor och företag att återställa sina hem och lokaler efter bränder, vattenskador och andra skador. Det är ett jobb med mening, där du ser resultatet av ditt arbete varje dag. Om tjänsten Du kommer tillhöra vårt distrikt i Luleå, men ha hela norrbottenskusten (fyrkanten) som arbetsområde, och arbeta med olika typer av saneringsuppdrag där både rivning och asbest/PCB- sanering förekommer. En arbetsdag på Polygon är varierande och spännande då våra uppdrag ofta kommer in med kort varsel. Vi arbetar med alla olika typer av rivningar, saneringar m.m. i varierande omfattning efter framför allt brand- och vattenskador i fastigheter, men även inför renoveringar och ombyggnationer. Vi letar efter dig som trivs med att arbeta i team, är lösningsorienterad och gillar att ha ett jobb som är både fysiskt och varierande. Hos oss får du rätt utbildning, ett starkt team och möjligheten att göra verklig skillnad. Är du den vi söker? I din roll som saneringstekniker kommer du att: Rengöra och återställa byggnader efter brand-, fukt- och mögelskador Arbeta med specialiserad sanering och avfuktning Samarbeta med kollegor, kunder och försäkringsbolag Bidra till en trygg och säker arbetsmiljö Lära dig nya tekniker och arbeta med modern utrustning Vem är du? Vi anställer människor med rätt inställning, resten kan vi lära dig! Vi söker efter dig som gillar att arbeta fysiskt, är noggrann och serviceinriktad. Erfarenhet av sanering eller bygg är meriterande, men vi värdesätter din inställning och vilja att lära högre än dina tidigare erfarenheter. Du har ett öga för detaljer och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Ditt arbetssätt karakteriseras av initiativtagande och driv för att slutföra uppgifter samt att du är genuint engagerad av att ge den bästa servicen till såväl kunder som kollegor. Du behöver vara noggrann och ha inställningen att kvalitet är utav största vikt. Om du har tidigare erfarenheter inom rivningar, saneringar, flytt, transport, bygg/flyttstädning, snickarkunskaper och ASBEST/PCB-utbildning är det något vi ser som meriterande, men är inget krav. Vad vi erbjuder Vi är stolta över vår teamkänsla och kultur på bolaget, där vi alla hjälper och stöttar varandra, oavsett roll på bolaget. Att vi har många medarbetare som arbetat hos oss i över 20 år ser vi som ett kvitto på att kompetensutveckling och karriärmöjligheter är rätt väg att gå. Vi på Polygon vill att våra medarbetare ska trivas och känna sig engagerade. Detta gör vi bland annat genom att satsa på utbildning och erbjuder ett unikt utbud av interna och externa utbildningar. Vi uppmuntrar till utveckling, engagemang och delaktighet. Är du driven och vill utvecklas vidare så har vi fantastiska karriärmöjligheter! Känns det som helt rätt jobb för just dig? Då är vi förmodligen din drömarbetsplats.
Är du en driven ledare som trivs med att arbeta praktiskt? Har du erfarenhet av arbetsledning och vill kombinera detta med ett operativt arbete inom sanering? Då kan detta vara rollen för dig! Om tjänsten Vi söker en engagerad och strukturerad arbetande arbetsledare som vill vara en del av vårt team på Polygon. I denna roll kombinerar du arbetsledning med praktiskt arbete inom sanering och rivning, där du har en central roll i att leda och motivera ditt team samtidigt som du själv är aktiv ute på fältet. Som arbetande arbetsledare kommer du att: Planera och leda det dagliga arbetet för ditt team Utföra arbetsledning och besiktning av nya projekt Ha löpande kundkontakt och bygga långsiktiga relationer Genomföra kundbesök och stötta dina medarbetare i deras arbete Arbeta operativt med sanerings- och rivningsuppdrag (asbest/PCB, brand- och vattenskador) Sköta administrativa uppgifter såsom skadeinspektioner, åtgärdsplanering, kostnadskalkylering och uppföljning Om dig För att trivas i rollen ser vi att du är en trygg ledare med god kommunikationsförmåga. Du har en naturlig fallenhet för att organisera och strukturera arbetet samtidigt som du inspirerar ditt team att nå gemensamma mål. Vi ser gärna att du: Har erfarenhet av arbetsledning, gärna inom bygg- eller saneringsbranschen Har god samarbetsförmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt Behärskar svenska i tal och skrift Har god datorvana Innehar B-körkort Meriterande: Erfarenhet av MEPS eller likvärdiga rapporteringsverktyg Utbildning inom PCB och Asbest Vad vi erbjuder På Polygon är vi stolta över vår starka teamkänsla och företagskultur. Vi stöttar varandra och skapar en arbetsmiljö där kompetensutveckling och karriärmöjligheter står i fokus. Hos oss får du: En dynamisk arbetsplats med omväxlande arbetsuppgifter Intern och extern utbildning för att utvecklas inom din roll Möjlighet att påverka och utveckla verksamheten En arbetsgivare som satsar på långsiktiga relationer och medarbetarnas trivsel Känns det som helt rätt jobb för just dig? Då är vi förmodligen din drömarbetsplats.
På vår arbetsplats jobbar vi tillsammans över professionsgränserna. Vi är en liten arbetsgrupp med ett stort engagemang och en hög kompetensnivå. Tillsammans ger vi våra patienter god vård med hög kvalitet och ett personcentrerat bemötande. Vi sökerDu är legitimerad sjuksköterska, gärna med viss erfarenhet, som är nyfiken på att utvecklas inom operationssjukvård. Du har goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt, och en grundläggande datorvana. Meriterande är tidigare erfarenhet från slutenvård, akutsjukvård eller pre-/postoperativ vård samt kunskaper i Cosmic och Provisio. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är flexibel, initiativrik och strukturerad, med god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för att utvecklas tillsammans med andra. Det här får du arbeta med Som trainee får du inblick i operationssjuksköterskans roll genom att delta i hela vårdprocessen kring patienter som genomgår akuta och planerade operationer. Arbetet omfattar förberedelser inför operation, medverkan under ingrepp samt det postoperativa omhändertagandet. Du arbetar nära övriga yrkeskategorier i ett team med patientens bästa i fokus. Även läkemedels- och apparathantering samt arbete på sterilcentral ingår. Operationsverksamheten i Kalix är en del av länskliniken An/Op/Iva, där vi bedriver pre-, per- och postoperativ vård även i Gällivare och Sunderbyn. Våra prioriterade områden är stabil bemanning med hög kompetens, tillgänglighet genom effektiva flöden samt en stark säkerhetskultur. Det här erbjuder vi dig - Handledning från en erfaren och kompetent arbetsgrupp - En arbetsplats med högt i tak där alla röster får höras - Teamarbete med fokus på patientsäkerhet och kvalitet - Denna verksamhet omfattas av Region Norrbottens extrasatsning på sjuksköterskor - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenTjänsten är en traineetjänst på heltid med start i augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Sista ansökningsdag är den 24 juli 2025, men urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Vi söker nu en däckmontör till vår verkstad i Jokkmokk. Tjänsten är ett vikariat över sommaren och kan komma att förlängas över höstsäsongen. Du kommer att arbeta inom verkstaden med att ta emot kunder och deras bilar för att byta däck. Montering, tvättning och inlagring av däck kommer också att vara en stor del av dina arbetssysslor. Som däckmontör ska du kunna arbeta med samtliga förekommande arbetsuppgifter inom däck och fälg. Arbetet är mycket fysiskt krävande och du arbetar ofta i högt tempo. Detta är ett yrke som passar dig som är villig att hugga i, gillar lagarbete och tycker det är kul att träffa kunder. Då tjänsten även berör tunga fordon söker vi dig som tidigare har arbetat med att montera och skifta hjul på tyngre fordon såsom lastbilar, bussar, entreprenad, lantbruk mm. Vi söker dig som: Har god fysik Är pålitlig och ansvarsfull Driven och tar egna initiativ Servicemedveten Positiv och lätt för att samarbeta med andra människor. B-körkort och svenska i tal och skift är ett krav Vill du veta mer? Kontakta Mikael Zachrisson, platschef, 070-3139065. Välkommen med din ansökan snarast till: [email protected]. Om Däckia: Däckia AB är en av Sveriges ledande däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag runtom i Sverige. I kedjan ingår 63 helägda verkstäder och ca 50samarbetspartners över hela landet. Däckia har ett brett sortiment av däck och fälg, och tillhandahåller ledande varumärken för allt från stora entreprenadmaskiner till skottkärror. De senaste åren har präglats av stabil lönsamhet, tillväxt och utvecklingsprojekt inom flera områden. Grunden för framgångarna är engagerade och kunniga medarbetare och partners.
Vi finns till för de medborgare som är under 65 år och som behöver stöd i sin sociala situation på grund av utvecklingsstörning eller funktionsnedsättning. Vårt arbete är viktigt eftersom vi varje dag bidrar till att ge människor en bra livssituation utifrån just deras förutsättningar. Vi hoppas du också vill vara med och bidra! Vi ser fram emot din ansökan! Arbetsuppgifter Som personlig assistent stödjer du personen i hemmet och utgår från brukarens behov och önskemål. Arbetsuppgifterna innebär bl.a. praktiska sysslor, personlig omvårdnad, medicinska insatser, fritidsaktiviteter och sociala kontakter. Du ska vara det stöd som brukaren behöver för att så långt som möjligt vara delaktig i alla aktiviteter samt medverka till att brukaren har en bra livssituation. Kvalifikationer Du har en slutförd utbildning från omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller 1-årig personlig assistansutbildning. Sökande med annan utbildning eller erfarenhetsbakgrund som arbetsgivaren bedömer som likvärdig kan bli aktuell för anställning. Du har goda kunskaper i svenska såväl skriftligt som muntligt. Arbetet ska präglas av ett pedagogiskt förhållningssätt för att stödja brukaren att, så långt det är möjligt, behålla sina färdigheter. Det är viktigt att du känner dig trygg i din yrkesroll och kan agera professionellt. Vi ser även att du är social, lyhörd och drivande i aktiviteter med brukaren. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetet som personlig assistent ställer krav på god fysisk i form av styrka, kondition och rörlighet. Eftersom arbetet ställer krav på dokumentation är det önskvärt om du har god datavana. Vi ser gärna att du har B-körkort och tillgång till bil. Ärende Brukaren är en medelålders man boende i Öjebyn. Han behöver stöd och hjälp med allt sin dagliga livsföring samt motivering till en aktiv vardag. Du behöver utgå från ett lågaffektivt bemötande i ditt arbete. Gärna ha erfarenhet av arbete med autism och psykiatri. Dubbelbemanning. Mer om tjänsterna Tillsvidaretjänster förlagda dag, kväll och var tredje helg med en sysselsättningsgrad på ca 90%. Tillträde sker enligt överenskommelse. Heltidsanställning kan erbjudas. Du arbetar då i huvudsak i detta ärende men kan behöva göra arbetstid i andra ärenden/verksamheter där behov finns. Detta förutsätter att du kan ta dig med egen bil till arbetsplatsen du tillfälligt ska arbeta på. Reseersättning utgår enligt avtal för resor i tjänsten. För anställning som personlig assistent krävs utdrag ur belastningsregistret: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) samt begäran om utdrag från belastningsregistret för enskild person (442.3)" - uppvisas i obrutet kuvert Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten. Rekryteringen kommer att ske löpande, tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan senast 2025-07-27 Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 . Om arbetsplatsen Socialtjänsten är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i. Läs mer: Socialtjänsten i Piteå - vi bygger framtiden tillsammans - Våra verksamheter Jobba hos oss - Arbete (pitea.se) Piteå växer - Kommun & politik Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Inflyttarservice Piteå erbjuder dig stöd från start till mål. Läs mer - Move to Piteå
Välj ett jobb för att visa detaljer