En arbetsplats med barnet och familjen i fokus! Vi sökerVi söker dig som är utbildad undersköterska och har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av mottagningsarbete och av att arbeta med barn. Kunskaper i journalsystemet Cosmic ses som en tillgång, liksom kunskaper i något av Sveriges nationella minoritetsspråk, exempelvis samiska, meänkieli eller finska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är självgående och har lätt för att ta initiativ. Du är problemlösande med god analytisk förmåga och har en helhetssyn som gör att du kan prioritera och fatta välgrundade beslut även i ett föränderligt arbetsklimat. Det här får du arbeta med Barnmottagningen är en del av Barnmedicin Gällivare/Kiruna, som omfattar Barnmottagningen i Kiruna, Barnmottagningen i Gällivare samt den barnmedicinska avdelningen i Gällivare. Även barnhabiliteringen samt barn- och ungdomspsykiatrin ingår i verksamheten. Barnmottagningen är huvudsakligen en planerad verksamhet med öppettider måndag till fredag. Här arbetar sjuksköterskor och en undersköterska i nära samarbete med barnläkare. Det är ett ansvarsfullt arbete med stort eget ansvar. Förbättringsarbete och kontinuerlig kompetensutveckling är viktiga delar av vår verksamhet. Som medarbetare är du ofta den första person som patienten och familjen möter. Du skapar trygghet, väger, mäter och tar prover på barnen – och du fungerar som spindeln i nätet på mottagningen. Det här erbjuder vi dig - en strukturerad och trygg inskolning som ger dig goda förutsättningar att komma in i arbetet - möjlighet att jobba på flera av klinikens enheter - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tidsbegränsad anställning på heltid med en sysselsättningsgrad mellan 75 och 100 procent under perioden 2025-08-11 till och med 2026-07-31. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Luleå University of Technology is in strong growth with world-leading competence in several research areas. We shape the future through innovative education and ground-breaking research results, and based on the Arctic region, we create global social benefit. Our scientific and artistic research and education are conducted in close collaboration with international, national and regional companies, public actors and leading universities. Luleå University of Technology has a total turnover of nearly SEK 2,1 billion per year. We currently have 1,900 employees and 18,700 students. In the coming years, multi-billion investments will be made in large projects in Northern Sweden to create a fossil-free society both nationally and globally. Luleå University of Technology is involved in several of these cutting-edge research projects and in the societal transformation that they entail. We offer a broad range of courses and study programmes to match the skills in demand. We hope that you will help us to build the sustainable companies and societies of the future.Are you passionate about driving the green transition and shaping a more sustainable, circular future for small and medium-sized enterprises (SMEs)? We seek a highly motivated and curious PhD student to join our dynamic research team. In this position, you will be part of a European research project focused on accelerating the green transformation of SMEs through cutting-edge digital innovation and circular business models. Your work will help empower companies to decarbonize, minimize waste, and build resilient, future-proof value chains using data-driven approaches. You will be based in the Entrepreneurship and Innovation group—one of Sweden’s leading research and teaching environments—where you will collaborate with experienced faculty who regularly publish in top-tier academic journals. Here, you will find a driven and supportive environment to grow as a scholar and make a real-world impact. Subject description Research in Entrepreneurship and Innovation comprises organizational development with a specific emphasis on firm development based on innovative products, services, production solutions, or management modes. Project description We are recruiting a PhD candidate who will conduct research connected to our interdisciplinary project focused on business transformation, circular economy, and digital innovation. The research aims to understand how small and medium-sized enterprises can adopt new digital tools and strategies to reduce waste, use resources more effectively, and create sustainable business models. A key focus of the work is exploring how digital technologies can help companies make better decisions about product design, supply chains, and sustainability practices. The project is collaborative, working closely with companies, public organizations, and international partners to test and implement practical solutions. The PhD student will be part of an interdisciplinary research team, collaborating with academic and industry partners to contribute to practical outcomes supporting long-term sustainability and competitiveness. The position is embedded in an Interreg Baltic Sea Region project involving partners from several countries around the Baltic Sea. It will require active engagement with SMEs and participation in transnational collaboration, workshops, and knowledge exchange activities across the region. Duties A doctoral student position involves theoretical and practical work. As a doctoral student, you are trained in scientific work in the form of publishing scientific articles in journals and at national and international conferences. As a doctoral student, you will take both compulsory and elective courses, plan and execute your research projects independently, and have the opportunity to participate in teaching activities. Qualifications The general entry requirements for doctoral (third-cycle) studies are as follows: 1. has been awarded a second-cycle qualification, 2. has satisfied the requirements for courses comprising at least 240 credits of which at least 60 credits were awarded in the second-cycle, or 3. has acquired substantially equivalent knowledge in some other way in Sweden or abroad. You can apply even if you are in the last semester of your master. In addition to the general entry requirements, knowledge of business administration, industrial engineering, management, or equivalent subjects is required. You should be strongly motivated for doctoral studies and have good collaboration and communication skills. It is important that you can express yourself orally and in writing in English. It is an advantage, but not crucial if you can express yourself orally and in writing in Swedish. For further information about a specific subject see; General curricula for the Board of the faculty of science and technology Further information Employment as a PhD student is limited to 4 years, teaching and other department duties may be added with max 20%, which means that the period of employment may extend to the same extent. Salary is paid in accordance with current agreements. The position is at the Department of Social Sciences, Technology and Arts at the university’s campus in Luleå. We look positively on you being able to get started as soon as possible. For further information, please contact: Nerine Mary George, +46 920-49 2266, [email protected] Union representatives: SACO-S Diana Chroneer,(+46 )920-49 2037 [email protected] OFR-S Lars Frisk, (+46)920-49 1792 [email protected] In case of different interpretations of the English and Swedish versions of this announcement, the Swedish version takes precedence. Application You apply for the position via the application button below where you attach a personal letter reflecting on the theme of the project (about one to two A4 pages) and why you are a suitable doctoral student for this project; CV/qualifications; diploma (or certificate of result) and grades; a master thesis / essay / report or other text that you have written that demonstrates your scientific competence must be attached. Please mark your application with the reference number below. Your application, including diplomas, must be written in English or Swedish. Closing date for applications: 2025- 07-20 Reference number: 2341-2025
Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt närmare 2,1 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 900 anställda och har 18 700 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Är du passionerad kring att driva den gröna omställningen och forma en mer hållbar, cirkulär framtid för små och medelstora företag (SMF)? Vi söker en mycket motiverad och nyfiken doktorand till vårt dynamiska forskningsteam. I denna tjänst kommer du att vara en del av ett europeiskt forskningsprojekt med fokus på att påskynda den gröna omställningen av SMF genom banbrytande digital innovation och cirkulära affärsmodeller. Ditt arbete kommer att bidra till att företag kan minska sina koldioxidutsläpp, minimera avfall och bygga motståndskraftiga, framtidssäkra värdekedjor med hjälp av datadrivna metoder. Du kommer att vara baserad i forskargruppen för Entreprenörskap och Innovation – en av Sveriges ledande forsknings- och undervisningsmiljöer – där du samarbetar med erfarna forskare som regelbundet publicerar i topprankade vetenskapliga tidskrifter. Här finner du en drivande och stödjande miljö för att växa som forskare och göra verklig skillnad. Ämnesbeskrivning Entreprenörskap och innovation omfattar organisationsutveckling med särskilt fokus på företagsutveckling baserad på innovativa produkter, tjänster, produktionslösningar eller sätt att leda och organisera verksamheten. Projektbeskrivning Vi rekryterar en doktorand som ska bedriva forskning kopplad till vårt tvärvetenskapliga projekt med fokus på affärsomställning, cirkulär ekonomi och digital innovation. Forskningen syftar till att förstå hur små och medelstora företag kan anta nya digitala verktyg och strategier för att minska avfall, använda resurser mer effektivt och skapa hållbara affärsmodeller. Ett centralt fokus är att undersöka hur digitala teknologier kan hjälpa företag att fatta bättre beslut kring produktdesign, leveranskedjor och hållbarhetspraktiker. Projektet är samarbetsinriktat och involverar nära arbete med företag, offentliga organisationer och internationella partners för att testa och implementera praktiska lösningar. Doktoranden kommer att vara en del av ett tvärvetenskapligt forskningsteam och samarbeta med akademiska och industriella partners för att bidra till praktiska resultat som stödjer långsiktig hållbarhet och konkurrenskraft. Tjänsten är en del av ett Interreg-projekt inom Östersjöregionen med partners från flera länder runt Östersjön. Det kräver aktivt engagemang med SMF samt deltagande i transnationellt samarbete, workshops och kunskapsutbyten i regionen. Arbetsuppgifter En doktorandtjänst innebär både teoretiskt och praktiskt arbete. Som doktorand utbildas du i vetenskapligt arbete genom att publicera vetenskapliga artiklar i tidskrifter samt vid nationella och internationella konferenser. Du kommer att läsa både obligatoriska och valbara kurser, planera och genomföra dina forskningsprojekt självständigt samt ha möjlighet att delta i undervisning. Kvalifikationer Grundläggande behörighet till utbildning på forskarnivå har den som har 1. avlagt en examen på avancerad nivå, 2. fullgjort kursfordringar om minst 240 högskolepoäng, varav minst 60 högskolepoäng på avancerad nivå, eller 3. på något annat sätt inom eller utom landet förvärvat i huvudsak motsvarande kunskaper. Du kan även ansöka om du är inne på sista terminen av din masterutbildning. Utöver den grundläggande behörigheten krävs kunskaper inom företagsekonomi, industriell ekonomi, management eller angränsande ämnen. Du bör vara starkt motiverad för forskarstudier och ha god samarbets- och kommunikationsförmåga. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på engelska. Det är en fördel, men inte ett krav, om du även kan uttrycka dig på svenska. För mer information om ämnet, se: Humanistiskt-samhällsvetenskapligt område allmänna studieplaner | Luleå tekniska universitet. Information Anställningen som doktorand är tidsbegränsad till 4 år. Undervisning och andra institutionella uppgifter kan tillkomma med max 20 %, vilket innebär att anställningstiden kan förlängas i motsvarande grad. Tjänsten är placerad vid Institutionen för samhällsvetenskap, teknik och konst på universitetets campus i Luleå. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Kontaktpersoner: Nerine Mary George, +46 920-49 2266, [email protected] Fackliga företrädare: SACO-S: Diana Chroneer, +46 920-49 2037, [email protected] OFR-S: Lars Frisk, +46 920-49 1792, [email protected] Vid olika tolkningar av den engelska och svenska versionen av denna annons gäller den svenska versionen. Ansökan Du ansöker via ansökningsknappen nedan. Bifoga ett personligt brev (1–2 A4-sidor) där du reflekterar över projektets tema och varför du är en lämplig doktorand för detta projekt; CV/meritförteckning; examensbevis (eller resultatintyg) och betyg; samt en masteruppsats / essä / rapport eller annan text du skrivit som visar din vetenskapliga kompetens. Märk din ansökan med referensnummer: 2341-2025 Både ansökan och examensbevis ska vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 2025-07-20
Vi anställer nu en HR-administratör vid Norrbottensgruppen med ett intresse för ekonomi och system. Du kommer tillsammans med övrig HR-personal på planeringssektionen driva och verkställa personaltjänstärenden vid utbildningsgruppen samt Hemvärnet. Om enheten Norrbottensgruppen (NBG) är en utbildningsgrupp inom Norra militärregionen. Norrbottensgruppens främsta uppgift är att utbilda hemvärnet och har även uppgiften att stödja frivilligverksamheten i södra Norrbottens län. Vid NBG arbetar idag 18 anställda Planeringssektionen planerar verksamheten och består både av civil samt militär personal. Inom sektionen ryms funktionerna HR, rekrytering och ekonomi. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR-administratör kommer du vara ansvarig för att hantera det administrativa gällande hemvärnssoldater, främst inrapportering av ersättningar samt förmåner. Vidare ansvarar du för inköp samt fakturahanteringen vid NBG. Du sköter även personaladministrativa uppgifter samt arbetstidsplanering i vårt SAP-system. Vilket innebär att du kommer att ha datorn som främsta arbetsredskap och ska känna dig bekväm med det. HR-administratören har även löpande kontakt med våra hemvärnskompanier angående personalförändringar. KRAV Kvalifikationer • Gymnasieutbildning med godkända betyg • Flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av HR-arbete • Flerårig aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom administration • Goda kunskaper i svenska, tal och skrift • God datorvana med goda kunskaper i Office paket • B-körkort (manuellt) Personliga egenskaper Som individ är du en organisatör. Du är driven och van vid att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra mot gemensamma mål. Arbetet kräver att du har förmågan att uttrycka dig väl, är tydlig och kommunikativ samt trivs med att skapa nya kontakter. Du har lätt för att hantera flera aktiviteter samtidigt samt är van vid att ha en central roll i det dagliga arbetet. Vidare är du är en stabil person som är förtroendeingivande, lyhörd och prestigelös som därmed kan vara en god företrädare för Försvarsmakten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Genomförd värnplikt eller GMU, eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt • Kunskaper om Hemvärnet • Erfarenhet från SAP/PRIO inriktning HR • Erfarenhet från SAP/PRIO inriktning ekonomi • Erfarenhet från SAP/PRIO inriktning inköp För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Boden. Tillträdesdatum: 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Befattningen kan innebära tjänsteresor, samt kväll- och helgtjänstgöring. Arbetsuppgifterna kan förändras över tid. Tre timmars friskvård per vecka samt flextids- och semesteravtal följer med anställningen. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Patrik Borgström Ben Pålsson Fackliga företrädare SEKO/F: Susanne Thunberg OFR/S Försvarsförbundet: Annelie Forshage OFR/O: Malin Scharffenberg Kahlke SACO: Sture Sundqvist Samtliga nås via FM växeln 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen. Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Folktandvården i Norrbotten är arbetsplatsen där du får möjlighet att arbeta med alla typer av tandvård. Vi har 19 allmäntandvårdskliniker, medicinsk tandvård, specialisttandvård och egen tandteknisk verksamhet. Vi har ett viktigt uppdrag. Varje dag arbetar vi för vår vision "En frisk mun i alla åldrar" så att norrbottningarna ska hålla sig friska i munnen, hela livet. Luleå verksamhetsområde består av tre kliniker lokaliserade på Porsön, Örnäset och centrala Luleå. Våra duktiga medarbetare träffar våra medborgare inom allmäntandvård, medicinsk tandvård, kirurgi, implantatbehandlingar samt i utåtriktad verksamhet med siktet inställt mot vår vision om "En frisk mun i alla åldrar". En unik mix av storstadspuls och småstadsidyll beskriver Luleå bäst. Här får du ett lugnare liv i jämförelse med storstäderna och mer tid till familj och fritid. Oavsett vart du bor i Luleå är det nära till naturen. Vatten är ett av stadens starkaste signalement. Trevliga promenadstråk, Sveriges största åretrunt- skärgård, fina motionsspår och isbanan är andra trevligheter som Luleå kan stoltsera med. Luleå har bra kommunikationer och det är lätt att ta sig till och från staden. Det finns ett väl utbyggt bussnät och 12 mil cykelvägar som plogas vintertid. Välkommen till en arbetsplats där vi jobbar tillsammans och där du kan göra skillnad! Vi söker Vi söker dig som är legitimerad tandhygienist eller du som avslutar dina studier inom kort. Vi ser även att du har goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom tandvården. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är flexibel och initiativtagande då du sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Vidare har du även god helhetssyn och samarbetsförmåga då du värderar och ser nyttan av att arbeta tillsammans med andra. Det här får du arbeta med Att arbeta som tandhygienist hos oss omfattar hela spektret av modern tandvård och förebyggande insatser som leder mot målet "En frisk mun i alla åldrar". Vi arbetar med teamtandvård där allas kompetens tas till vara. Du som nyanställd kommer att erbjudas möjlighet att delta i vårt introduktionsprogram tillsammans med andra kollegor. Det här erbjuder vi dig - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd till dagtid. Tillträde sker enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Restaurangbiträden - Tills vidare 100 % Tillträde enligt överenskommelse Vem söker vi? Vi behöver förstärka vårt team med nya restaurangmedarbetare som med glädje och positivitet vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med entusiasm levererar du enastående service till restaurangens alla gäster. I tjänsten ingår bland annat förberedelse och servering av mat och dryck, kassahantering samt hålla arbetsplatsen och restaurangen ren och fin. Om Restaurang Tre Renar Tre Renar är belägen i Boden inne på Försvarsmaktens område. Enheten består av en stor militärrestaurang som dagligen serverar ca 300-1200 frukost, lunch, middag och kvällsmål, både i matsal samt utskick vid övningar. På området finns ytterligare tre mässar där vi bedriver verksamhet såsom kiosk, café och representationsmiddagar. I vårt uppdrag ingår även att serva kaffemaskiner på hela området för försvarsmakten. Vi har ett nära samarbete med mässföreningen där det förekommer flera stora evenemang och middagar. Verksamheten förväntas växa under kommande år. På Tre Renar är vi ca 25 glada och engagerade medarbetare som jobbar. Eftersom vi verkar inom ett skyddsobjekt så krävs registerutdrag och sekretessintyg. Registerutdraget måste vara utan anmärkningar och du måste vara svensk medborgare eftersom verksamheten bedrivs inom militärt område. Vem är du? • Du är över 18 år • Du tycker om att planera och strukturera ditt arbete så att det blir effektivt • Med din positivitet tar du ansvar för att hålla en hög servicenivå genom hela dagen • God service är viktigt för dig där ett leende och ögonkontakt är en självklarhet • Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll • Du talar och skriver svenska • Tidigare erfarenhet av restaurangarbete är ett plus Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 600 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC och förvärvade Fazer Food Service den 31 januari 2020. Koncernens omsättning uppgår globalt till £25 miljarder (2019). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.
Vi expanderar och söker nu en auktionsmäklare i Kiruna med omnejd. Läs mer om rollen nedan. Om Blinto och vår tjänst Att arbeta mot hållbarhetsmål har blivit en allt viktigare del för många företag i vårt samhälle och att fortsatt kunna återbruka funktionsduglig utrustning. Nätauktion har blivit det självklara valet för företag vid försäljning/avyttring av maskiner/utrustning som inte längre används i deras verksamhet av olika anledningar. Marknaden förutspås ha en fin tillväxt kommande år! Med en omsättning på drygt 1 miljard i bruttoomsättning per år är Blinto är en av de största nätauktionsaktörerna på den Svenska marknaden och samarbetar med tusentals företag över hela landet. Vi är idag ett 50-tal mäklare och vi är nu i behov av att utöka vår mäklarkår med fler medarbetare! (Våra mäklares bakgrund är ex. maskinsäljare, bil-/lastbilssäljare, säljare/ & fältsäljare, maskinförare, .....) Mer om rollen Rollen som auktionsmäklare innebär att sälja in vår tjänst genom att etablera och utveckla samarbeten med partners inom ditt försäljningsdistrikt. Vi riktar oss främst mot företag, men storleken på bolag och även typer av branscher kan variera mycket. En av de bästa delarna med rollen är variationen och friheten. Nedan ger vi exempel på vilka arbetsuppgifter som ryms i rollen. Du arbetar självständigt men ingår i ett team med aktivt stöd från våra olika roller på Blinto. Det är tillsammans vi lyckas! Du kommer dagligen vara på resande fot inom ditt distrikt med såväl inbokade som spontana kundbesök. När du får in ett uppdrag är det du som gör objektdokumentationen, där du tydligt beskriver objektet genom text, foto och film. Under auktionens gång jobbar både du som mäklare men även teamet på kontoret för att våra säljare och budgivare så få en så bra upplevelse som möjligt. Vid de fall en auktion inte når det satta reservationspriset är det din uppgift att genom en förhandling mellan säljaren och högsta budgivaren få till en affär som alla parter är nöjda med. Sammanfattande kan man säga att du följer dina kunder genom hela auktionsprocessen, från start till mål. Din profil Vi söker dig som har jobbat med någon form av försäljning tidigare där du är van vid att bearbeta kunder via telefon, spontanbesök och genom befintligt nätverk. Du behöver ha B-körkort och tala och skriva svenska flytande, samt ha en god kunskap i engelska då vi har många utländska köpare. Det är meriterande om du har ett befintligt kontaktnät inom fordons-, åkeri- eller entreprenadbranschen. För att trivas på Blinto tror vi att du har ett driv och disciplin för att kunna genomföra det antal kundbesök som behövs för att nå dina och Blintos mål. Utöver det är du ansvarstagande, engagerad, positiv och har en förmåga att bygga och behålla trygga kundrelationer. Vi gillar att utvecklas, dels genom att bli större men även genom att bli bättre på det vi gör. Det är viktigt att du delar denna nyfikenhet, det vill säga att du gillar att utvecklas och att testa dig fram. Vi är ett modernt företag som använder oss av många olika tekniska lösningar och hjälpmedel för att kunna genomföra men framförallt underlätta vårt arbete. Det är därför av stor vikt att du inte har några problem med att jobba i olika tekniska system. Mer info Tjänsten utgår från hemmet Du kommer få tillgång till tjänstebil Lönen är en fast lön med provision Välkommen med din ansökan!
För ett livs levande Kiruna. En sak är säker. Med oss gör du skillnad. Vi är Kiruna, brukar vi säga. Vi är vårdpersonalen som håller gamla mamma i handen och läraren som får lillebror att läsa sina första ord. Vi är barnskötaren som får någon att växa varje dag och socialarbetaren som gör det som krävs för att förändra liv. Vi är personliga assistenten som ger frihet och bibliotekarien som gör litteraturen nära. Vi är hemstödpersonalen som kör till byarna i snöstorm som midnattssol för att finnas där. Vi är hundratals kompetenser, tusentals människor och generationer av erfarenhet som tillsammans tryggar, vårdar, inspirerar, lär ut, räddar liv, tänker nytt, flyttar städer, ställer upp för varandra och tar hand om människor. Med stolthet och omtanke. Från fjäll till stad. I dag och imorgon för ett levande Kiruna. Det finns något fint i det. Vill du också jobba för livet, människan och framtiden i Kiruna kommun? Vill du skapa värde och göra skillnad på riktigt för det som är viktigt? ARBETSUPPGIFTER Vårt mål är att minimera antalet olyckor och dess konsekvenser. För att förhindra olyckor sätts det förebyggande arbetet i fokus, därför planerar och organiserar vi vår verksamhet så att räddningsinsatser kan påbörjas så snabbt som möjligt och genomföras på ett effektivt sätt, oavsett kommungränser. Vi hjälper och stödjer både personer, organisationer och andra myndigheter med att kunna agera både före, under och efter den enskilda händelsen. Därför kommer dina arbetsuppgifter att bestå av både förebyggande arbeten och operativ utryckningstjänst. Övriga arbetsuppgifter såsom underhåll av fordon, utrustning och service brukar benämnas stationsarbeten, dessa ingår också i dina arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER Vi söker nu brandmän till heltidsstyrkan. Vi söker dig, man eller kvinna, som är intresserad av att arbeta som brandman. Önskvärt är att du har arbetat i kommunal räddningstjänst eller genomgått Räddningsinsats, Grib-utbildning kurs 2 med genomgången utbildning för rökdykning eller genomfört minst två terminer av SMO-utbildningen eller liknande utbildningar med godkänt betyg. Du ska ha grundläggande högskolebehörighet. Du ska ha minst B-körkort vid ansökningstillfället och inom 6 månader vid anställning (provanställning) inneha behörighet för C-körkort. Du ska vara fullt frisk och har god fysisk arbetsförmåga, enligt Arbetsmiljöverkets krav för rökdykning samt ha genomfört simkunnighetsprov enligt Guldbojen, dessa egenskaper kontrolleras och testas i rekryteringsprocessen. Det är meriterande om du: • har slutfört utbildning skydd mot olyckor (SMO) eller Brandman (15 veckor). • innehar körkort BC. • har haft en längre tjänst inom kommunal räddningstjänst. - Har annan yrkeserfarenhet som kan vara värdefull för verksamheten. I rollen krävs att du är utåtriktad och kan kommunicera på ett förtroendegivande sätt eftersom arbetet innebär mycket kontakter både med personer, organisationer och myndigheter vid det förebyggande arbetet såsom vid tillsyn, utbildningar och rådgivningar. Du behöver ha god datorvana samt ha lätt för att kunna uttrycka dig i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Innan anställning påbörjas kommer lämplighetstester att genomföras samt läkarundersökning, gällande rök- och kemdykning enligt arbetsmiljöverkets föreskrifter. Till din ansökan skall det bifogas; Intyg på genomförd utbildning för högskolebehörighet. Intyg på eventuell genomförd räddningsutbildning. Intyg på eventuellt genomförd rullmattetest. Intyg på genomfört simkunnighetsprov enligt Guldbojen. Intyg på körkortsklass. ÖVRIGT För att arbeta hos oss ska du dela Kiruna kommuns gemensamma värdegrund där respekt, ansvar och samverkan är ledorden. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö och stimulerande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Vi har många olika förmåner där du som medarbetare kan träna kostnadsfritt på olika träningsanläggningar upp till 5000 kr/år, vi har stugor i fjällen som du kan hyra, vi erbjuder möjlighet att löneväxla till lediga dagar. Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Kiruna kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli då Kiruna kommun är förvaltningsområde för dessa språk. Kiruna kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: Stegra is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Lead Planner Join Stegra as a Lead Planner in Boden, a key role within our Project Services team. Reporting to the Planning Manager, you'll take ownership of the project schedule for a designated area in the Boden project. You will be responsible for coordinating and overseeing the planning activities in all project phases. You will collaborate with the project management team and other project functions to ensure that the planning and scheduling are working efficiently, making sure you deliver on project milestones. The Stegra Project consists of: - 760 MW H2 production facility - 2.1MM MT DRI Production Facility - 2.5MM MT Steelmaking and CSP Facility - Various Cold Finishing Facilities - Plant Power Distribution Grid - Plant Infrastructure and Water Systems Responsibilities: · Supervise and support EPCM, guiding planning and forecasting efforts to align seamlessly with the overarching project objectives. · Effectively manage and control the Area Master Schedule and Progress Reporting. · Proactively interface with stakeholders, including engineering, procurement, construction, and commissioning. Prepare detailed planning analysis, reports, and provide updates on the project schedule status. · Coordinate with area managers and various stakeholders to ensure cohesion and schedule alignment. Qualifications: · You have a Degree in Engineering or related field. · 8-10 years of experience in project planning, with a focus on large-scale projects. · Strong project management skills, including the ability to develop and manage project schedules, budgets, and resources. · Expertise in identifying and mitigating schedule risks. · Proficient in Primavera P6 and good understanding of planning best practices. · Experience of mega projects, demonstrating the ability to handle complexity and scale. · Foster good communication and inter-personal skills to ensure a smooth teamwork. Proactively work to anticipate challenges, collaborating effectively with stakeholders to address potential issues promptly Location: Boden What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, Stegra offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that Stegra's growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.
Som operationssjuksköterska hos VårdIX får du möjlighet att arbeta flexibelt och på dina egna villkor. Vi tror på att skapa långsiktiga och värdefulla relationer där du är mer än bara en vikarie – du är en nyckelspelare i vårt team. Vi ser och lyssnar på dig, och vi värdesätter din erfarenhet, dina behov och din arbetsglädje. Varför välja VårdIX? Personlig kontakt – Vi ser dig som en viktig del av vårt team och matchar dig med uppdrag som passar dina önskemål gällande arbetsplats, arbetstider och arbetsmiljö. Flexibilitet – Välj själv när, var och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag anpassade efter dina behov och preferenser inom operationssjukvård. Respekt och värde – Vi uppskattar din kompetens och den viktiga roll du spelar i operationssalen. Din erfarenhet och ditt engagemang är något vi verkligen värdesätter, och vi ser till att du får de bästa förutsättningarna att trivas. Starta eget? Vi hjälper dig! – Är du intresserad av att starta eget bolag? Vi guidar dig genom processen och ger dig det stöd du behöver för att komma igång. Förmåner utöver det vanliga – Som en del av vårt team får du tillgång till exklusiva rabatter på hotell, hyrbilar, resor och gym, vilket gör ditt arbete och resande både enklare och mer förmånligt. Så här går det till: Skicka en intresseanmälan – Berätta kort om var, när och hur du vill arbeta. Vilka är dina viktigaste krav och önskemål? Vi kontaktar dig inom 48 timmar – Vi vill förstå dina behov och hitta det perfekta uppdraget för dig. Vi matchar dig med rätt uppdrag – När vi hittat en passande tjänst ser vi till att du får de bästa förutsättningarna att göra skillnad i din yrkesroll. Hos VårdIX får du vara en del av ett team som bryr sig om din arbetsglädje och utveckling. Vi vill att du ska kunna fokusera på det du älskar – att ge patientsäker vård under operationer – samtidigt som du har balans i livet. Är du redo för ett meningsfullt och flexibelt jobb där du blir sedd och hörd? Registrera dig på vår hemsida så kontaktar vi dig inom 48 timmar. Vi ser fram emot att kontakta från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer