Erfaren utvecklare till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

På Softhouse befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter fler utvecklare som vill ansluta till vårt kontor i Luleå. Vi brinner för ny teknik och gillar att utveckla, och utvecklas, tillsammans. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Passar du i rollen? Vi söker dig som är en erfaren utvecklare med ett intresse för de senaste trenderna inom mjukvaruutveckling. Vi ser gärna att du har bra koll på backend och Java-utveckling, men det är också ett plus om du trivs med att arbeta över hela stacken. För att lyckas i rollen tror vi att du: Har flera års professionell erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna i en konsultroll. Har god kunskap inom system- och mjukvaruutveckling. Du behärskar Java men har också vana att navigera inom flertalet olika teknikstackar. Är en förtroendeingivande relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Drivs av att utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor. Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska. Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också: Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling till förvaltning och vidareutveckling. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion. Låter det intressant? Vårt urval sker löpande, skicka in din ansökan!

25 mars 2025
Sista ansökan:
11 september 2025
First line support till Telia
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Älskar du att ge förstklassig service och drivs av försäljning? Gillar du att arbeta mot uppsatta mål? Då kan detta vara rollen för dig! På Telia får du möjlighet att utvecklas inom kundbemötande, försäljning och teknisk support. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt. Arbetsuppgifter Som supportmedarbetare ansvarar du för den första kontakten med Telias privatkunder. Via inkommande samtal hjälper du kunder med frågor av teknisk karaktär, inom främst bredband och telefoni. Du lyssnar till kundens behov och informerar om Telias tjänsteutbud för att leverera den bästa lösningen. Därmed blir merförsäljning en naturlig del av samtalet, där målet är att uppnå en god service och hög kundnöjdhet. Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Vid start erbjuds du en gedigen utbildning tillsammans med ditt team där du får alla verktyg för att bli trygg i din roll. Du har en kontinuerlig dialog med din närmsta chef för att få stöttning i ditt dagliga arbete och ta nästa steg i din utveckling. • Svara på inkommande samtal från kunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Merförsäljning genom att se över tjänsteutbud och hitta lösningar som passar kundernas behov Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Mycket god känsla för service • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska • Erfarenhet inom kundservice är meriterande För att trivas i rollen som supportmedarbetare på Telia bör du ha en god känsla för service och motiveras av att leverera lösningar efter kunders behov. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är lyhörd samt empatisk i ditt bemötande. Rollen kräver att du tar eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du bör även trivas med ett varierat arbetstempo samt att arbeta mot uppsatta mål. Har du dessutom ett tekniskt intresse är du rätt för den här rollen! Övrig information Start: 5 maj Plats: Luleå Lön: Grundlön + möjlighet till bonus I denna process begär vi ut utdrag ur belastningsregister och genomför en kreditupplysning innan anställning. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-30. #Nextgen

25 mars 2025
Sista ansökan:
11 september 2025
Accounting Manager
Streetfood från Norrbotten AB
Redovisningsekonomer

Accounting Manager till Bastard Burgers Är du en erfaren redovisningsekonom som är redo att ta nästa steg i karriären? Vill du arbeta i en dynamisk och internationell miljö där du får stort ansvar och möjlighet att påverka? Vi söker nu en Accounting Manager till Bastard Burgers huvudkontor i Luleå! Om Bastard Burgers Bastard Burgers värdeord är kvalité, kultur och människor, där dessa ligger till grund för våra gemensamma mål. En tjänst hos oss innebär en möjlighet att få vara delaktig i ett innovativt och snabbt växande företag, där vi är stolta över vår kultur och familjära känsla! Bastard Burgers är ett ungt och snabbt växande företag som grundades i Luleå, Sverige, år 2016. Idag finns det fler än 70 Bastard Burgers-restauranger runt om i hela Sverige och ytterligare restauranger i Finland och Norge. Vi är stora och vi växer snabbt, men vägrar tappa vår personlighet. Kärlek till mat och människor har skapat en stark kultur runt Bastard Burgers, där såväl klimatsmarta initiativ som högljudd hiphop ryms. Vårt kontor, beläget i en rymlig och trivsam lokal strax utanför centrala Luleå, erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där vi värdesätter både engagemang och gemenskap. Här finns möjligheter att koppla av och umgås med kollegor genom aktiviteter som shuffleboard, biljard, basket och dart. Dessutom har vi ett testkök där vår produktchef regelbundet provar nya innovativa produkter – och du får ofta chansen att vara bland de första att smaka. Här kombinerar vi höga ambitioner med en skön stämning – för vi tror att framgång byggs av både engagemang och en bra arbetsmiljö. Om rollen Som Accounting Manager kommer du att ha en central roll i bolagets ekonomifunktion och rapportera direkt till Head of Finance. Du leder ett team på sex personer och ansvarar för att säkerställa korrekt redovisning och efterlevnad av relevanta regelverk. Du arbetar i nära samarbete med både Head of Finance och CFO, som finns där för att ge stöd och vägledning i det dagliga arbetet. Tillsammans utgör ni ett starkt team som driver ekonomifunktionen framåt och säkerställer hög kvalitet i bolagets redovisning och finansiella rapportering. I din roll kommer du bland annat att: Ansvara för månads-, kvartals- och årsbokslut Säkerställa att redovisningen uppfyller lagkrav och interna riktlinjer Ansvara för kontakt med och styrning av redovisningskonsulter för vår finska verksamhet (svensktalande) Hantera moms- och skattefrågor på den nivå som krävs för rollen Stödja och utveckla ditt team genom coachning och ledarskap Arbeta med externa revisorer Effektivisera och utveckla processer inom redovisning och rapportering Delta i finansiella projekt kopplade till såväl bolagets internationella expansion som digitala utveckling. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 3 års erfarenhet av redovisning och/eller revision En akademisk examen inom ekonomi Erfarenhet av att arbeta i en miljö med höga krav på redovisning och compliance Goda kunskaper inom moms- och skattefrågor Erfarenhet av koncernredovisning (meriterande men inget krav) Kunskap om redovisningsregler i Norge och Finland (meriterande men inget krav) Erfarenhet av att leda eller coacha medarbetare är meriterande Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vem är du? Vi söker dig som är i ett skede i karriären där du är redo att ta ett stort ansvar i en snabbföränderlig miljö. Du är analytisk, strukturerad och har en hög grad av noggrannhet. Du har förmågan att hantera tighta deadlines och trivs med att arbeta i en internationell kontext där du får möjlighet att utveckla både dig själv och verksamheten. Om du dessutom är en engagerad ledare som drivs av att bygga och utveckla team, då kan detta vara rollen för dig! Vad vi erbjuder En spännande och ansvarsfull roll i en internationell restaurangkoncern. Möjlighet att arbeta i en private equity-ägd verksamhet med höga krav och snabba beslutsvägar En arbetsplats där du får möjlighet att påverka och utvecklas Konkurrenskraftig lön och förmåner Mångfald och inkludering Bastard Burgers värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet, vår ambition är att rekrytera medarbetare från olika bakgrunder. Låter detta som en roll för dig? Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

25 mars 2025
Sista ansökan:
11 september 2025
Project Manager – Task Force
H2GS AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: Stegra, formerly know as H2 Green Steel, is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Project Manager – Task Force As a Project Manager in the Task Force team, you for part of the Project Delivery Organization and report to the head of Project Development and Task Force Management. The team is responsible for leading high-priority, cross-functional initiatives that drive the successful execution of large-scale industrial projects. The role is based in Stockholm. As a Task Force Manager, you will take full ownership of fast-tracked task forces, ensuring that critical project challenges are solved at a high pace. These initiatives will span various domains, including business case analysis for scope changes, value engineering, procurement, contracting, and accelerated engineering efforts. Your ability to drill into details while maintaining a strategic perspective will be critical to success. You are highly analytical, structured, and thrive in high-pressure environments. You take extreme ownership of your work, ensuring that tasks are completed with precision and efficiency. You are not afraid to get into the details while also maintaining a holistic project perspective. You are comfortable moving between commercial and engineering disciplines and can challenge technical assumptions. You are a problem solver with a bias toward action and decision-making. You will be expected to lead and coordinate team members, collaborate with subject matter experts within Stegra and external partners, and ensure high-quality execution of the task forces you drive. This role offers a unique opportunity to work across disciplines and interact with stakeholders at all levels of the organization. Key Responsibilities Lead and drive cross-functional task forces, ensuring well-structured execution at a high pace. Take full ownership of the initiatives you manage, ensuring targets are met with high quality and on time. Analyze challenges in project execution and define effective strategies for resolution. Coordinate and engage the right resources across engineering, procurement, construction, and project controls. Challenge assumptions and deep dive into details to ensure that solutions are well thought through. Report progress to steering committees and senior leadership. Continuously improve task force execution methodologies, documenting lessons learned and refining ways of working. Qualifications 7+ years of experience in large-scale industrial projects, general industry (e.g., process technology, mining, metals, energy, automotive, or related industries) and/or management consulting. Proven project management experience in fast-moving and demanding environments. Strong technical curiosity and ability to engage with engineering and commercial teams. Excellent stakeholder management and ability to coordinate diverse teams. M.Sc. in Engineering (industrial, civil, mechanical, chemical, electrical, or physics). Fluent in English and experienced in working in multi-cultural environments. Location: Stockholm or Boden. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, Stegra offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that Stegra's growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

24 mars 2025
Sista ansökan:
10 september 2025
Kjell & Company Piteå söker säljare med servicekänsla och teknikintresse!
Kjell & Co Elektronik AB
Butikssäljare, fackhandel

Hej! Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våra säljares förmåga att lösa kundens problem på bästa vis! Vad erbjuder vi dig? Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points. I en Service Point möter du som säljare främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Vi är stolta och säkra att du erbjuds en kultur där du kan vara dig själv, känna dig trygg och börja bygga många underbara minnen. Detta innebär med andra ord att du i säljarrollen på Kjell & Company kommer att vara med om en fantastisk resa där du ges möjlighet att bredda din kompetens och utvecklas inom flera spännande områden framåt. Oavsett kan vi lova dig att du har en oerhört spännande resa framför dig! Vill du veta mer om hur är det att jobba som säljare hos oss? Låt vår grymma säljare Emil berätta mer! Vad söker vi? Vi söker dig som vill arbeta ungefär 6 timmar i veckan i vår butik i Piteå. Den här tjänsten passar därför perfekt för dig som studerar eller har en annan flexibel sysselsättning vid sidan av. En tjänst i denna storlek kan också vara ett steg mot en större tjänst och kanske även en karriär vidare i företaget. Vad är viktigt för att passa och trivas i rollen? Teknikintresserad! Du är nyfiken och intresserad av att lära dig mer inom teknikområdet. Mer än så behöver du inte - med fantastiska kollegor vid din sida och verktyg i form utav både introduktionsdagar och utbildningsportal med onlinekurser lär du dig mer och mer för var dag som går. Relationsbyggande! Du är genuint intresserad av försäljning, service och förstår kraften av att bygga långsiktiga relationer. Du ser det som en spännande utmaning att överträffa varje kunds förväntningar och känner stolthet i både ditt personliga varumärke så väl som företagets. Målinriktad! För oss är inte tidigare erfarenhet nödvändig - vi lägger stor vikt vid din utveckling och att du växer i rollen som säljare med dina personliga egenskaper som grund. I linje med vår strategi ”grow with Kjell”, med det menar vi oavsett om din ambition är att arbeta hos oss vid sidan om dina studier eller om du på sikt vill växa internt erbjuder vi på Kjell den möjligheten. Idag internrekryteras 70% utav alla våra ledare, vi erbjuder ett ledarskapsprogram som vi kallar Butikschef – trainee för dig som är på sugen på att utvecklas vidare och ta steget till en Butikschefs-roll. På Kjell vill vi att du ska kunna växa och ta personliga kliv framåt, både i den roll du har och i nya roller. Allmän information Arbetet är förlagt till både vardagar och helger. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning vid anställning. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag, attraktiv personalrabatt och vassa internutbildningar (exempelvis Butikschef – trainee). Jag ser fram emot att läsa din ansökan! Bästa hälsningar Eleonora, Talent Acquisition & Development Partner, Kjell & Company

24 mars 2025
Sista ansökan:
21 augusti 2025
Sommarjobba som Second Line Support hos Telia i Luleå!
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du bli en del av vårt team på 2nd Line Sales Support 1? Vi söker dig som brinner för service, trivs med att ta eget ansvar och motiveras av att arbeta med ständiga förbättringar. Om det låter som du, kan det här vara jobbet för dig! Om tjänsten Det här är ett tidsbegränsat konsultuppdrag på heltid som sträcker sig mellan 28 april – 31 augusti. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att stötta Telias butiker, återförsäljare och kundtjänst genom att erbjuda vägledning och rådgivning för att skapa bästa möjliga kundupplevelse. Arbetet omfattar både fasta och mobila tjänster inom B2C och B2B, vilket kräver bred kunskap och förmågan att anpassa sig till olika situationer. Som en del av vårt team representerar du Telia gentemot interna användare och externa samarbetspartners, där stort fokus ligger på eget ansvar, samverkan och att identifiera avvikelser för att hitta lösningar på olika utmaningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att kommunicera med våra partners, främst via telefon men även skriftligt, samt att erbjuda kvalificerad säljsupport. Du förväntas också upprätthålla nära samarbeten, bidra till kontinuerligt förbättringsarbete och hantera kreditbedömningar inom Credit Support. Rollen erbjuder en spännande möjlighet att utvecklas i en ansvarsfull position, med fokus på att skapa värde genom engagerad service och effektiva lösningar. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Mycket god känsla för service • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska • Erfarenhet inom kundservice är meriterande För att trivas i denna roll är det viktigt att du vågar utmana dig själv och ser möjligheter att hitta nya lösningar. Du sätter kundens behov i fokus och värdesätter att bygga starka relationer. Dessutom bidrar du till ett smidigt samarbete genom att dela med dig av idéer, kunskap och perspektiv. Vi söker en initiativrik och serviceinriktad person med förståelse för en säljares vardag och en passion för att leverera förstklassig service till våra partners – och i förlängningen, till kunden. Du trivs med att arbeta i ett positivt team men har också förmågan att ta eget ansvar och arbeta självständigt. Övrig information Start: 28 april Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-31. #Nextgen

24 mars 2025
Sista ansökan:
10 september 2025
Svarsservice agenter
Responda Group AB
Telefonister

Vi söker dig som är duktig på att kommunicera och som alltid levererar service i världsklass! Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder en serviceinriktad tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag. Hos oss gör du skillnad på riktigt för både privatpersoner och företagskunder i och med vårt fokus på kundupplevelser i världsklass! Om tjänsten Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är Responda Groups hjärta. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalité och effektivitet. Man jobbar uteslutande med inkommande samtal och bedriver ingen försäljning. Introduktion: 1 vecka. Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Timanställning. Öppettider: 07:00 - 17:00. Alla dagar på året. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för flera olika företag där du inhämtar information av inringaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Därefter kopplar du samtalet eller skriver ett meddelande och ibland lämnar du information till inringaren. Du kan även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar eller att besvara kunds chatt samt mejl. Anställningen inleds med en introduktion som anpassas efter dina kompetenser och tidigare erfarenheter. Under introduktionen får du lära dig vårt växelsystem och hur du möter inringare i olika situationer. Din profil Du är en positiv, glad och engagerad person. Du sprider god stämning på arbetsplatsen och har samtidigt en förmåga att hålla dig lugn och professionell i stressade situationer. Du brinner för service, att arbeta med människor och att hjälpa andra. Du är van att arbeta med telefonen som verktyg och som företagets röst utåt är du en duktig kommunikatör och du trivs med att arbeta med repetitiva arbetsuppgifter. Har du erfarenhet från callcenter eller kundservice samt talar finska är det mycket meriterande. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Flytande svenska, både tal och skrift Goda kunskaper i engelska, både tal och skrift Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om Responda Group Responda grundades 1992 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

21 mars 2025
Sista ansökan:
7 september 2025
Borroperatör
N Kraft Bemanning AB
Gruv- och stenbrottsarbetare

Till snabbväxande bemanning och rekryteringsbolaget N Kraft Bemanning söker vi dig som är driven, erfaren och vill jobba med Sveriges främsta bygg- och entreprenadföretag! Om tjänsten: Vi söker nu flera borrare inom rigg, bergsprängning och salvor som kommer att spela en nyckelroll i att utvinna material från bergtäkter i Norrbotten. Den ideala kandidaten har omfattande erfarenhet av borrning och sprängning samt en passion för att arbeta långsiktigt i en krävande, men givande miljö. Arbetsuppgifter: Borrning i berg på noggrant planerade intervaller för att förbereda sprängning. Använda riggar som T35a för att säkerställa att borrningen utförs effektivt och säkert. Placera sprängmedel i borrhålen och skjuta av salvorna för att lösgöra berget. Säkerställa att allt arbete utförs enligt gällande säkerhetsföreskrifter och riktlinjer. Bidra till en effektiv bearbetning av materialet för vidare användning i krossverket. Kvalifikationer: Erfarenhet av borrning, helst inom bergsprängning. Erfarenhet av att arbeta med T35a Förmåga att arbeta noggrant och följa säkerhetsföreskrifter. En stark vilja att jobba långsiktigt i en dynamisk och växande bransch. Förmåner: Du blir en del av ett grymt team. Konkurrenskraftig lön. Heltidsanställning. Kollektivavtal. Placeringsort: Luleå Arbetsskift: Måndag-Torsdag Kontakt & ansökan: Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig, Carl-David Almqvist på [email protected]. Tel. 0730594612. Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan.

20 mars 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Northern Skill - kandidatbank Luleå
Northern Skill AB
Företagssäljare

Nu bygger vi tillsammans med dig den vassaste kandidatbanken som branschen skådat. Typiskt också. Northern Skill är en proaktiv rekryterings -och bemanningsbyrå där vi löpande har kontakt med lokala företag och dig som kandidat. Vi är måna om att etablera riktiga relationer och det gör att vi snabbare kan koppla ihop dig med våra samarbetspartners när de söker din kompetens! Det är helt enkelt inte krångligare än att du trycker på ansök, svarar på frågorna och sen är du med! Söker ert företag kompetens i Luleå? Då är det bara att slå en signal. Men vi varnar för att det kan bli klockrent.

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
AI/ML-utvecklare till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en AI/ML-utvecklare med bakgrund inom mjukvaruutveckling? Är du prestigelös och vill jobba med likasinnade kollegor som värdesätter kunskapsdelning och ha roligt på jobbet? Då hade du gillat oss på Softhouse! Vad vi kommer att göra tillsammans AI och Machine Learning blir allt viktigare i många av våra projekt. Som AI-utvecklare bidrar du och leder regionens arbete inom AI/ML-området och delar din tid i flera aktiviteter. Vi tror att dina arbetsuppgifter kan se ut såhär: I tidiga faser av projekt, som t.ex. införsäljning och förstudier, bidrar du med att se potential, affärsmöjligheter och hjälper kunden att förstå AI. Du tar fram Proof-of-Concepts och utvecklar lösningar, från datahantering till ML-träning och deploy. I utvecklingsfasen bidrar du hands-on och driver arbetet med att integrera AI samt stötta våra utvecklare och kunder. I projektens slutfas hjälper du till med lösningar och rutiner för att säkerställa långsiktig förvaltning av modeller och dataflöden. Då området är nytt för oss i regionen kommer du att vara först in på rollen lokalt, men ingår i koncernens AI-grupp med fler kollegor från olika kontor. Vi ser flera möjligheter där du också kommer kunna bidra lokalt genom att tillföra kunskap kring AI/Data engineering, och hämta inspiration och kunskap från t.ex. lokala nätverk, för att sedan sprida vidare på vårt kontor i form av workshops, föreläsningar samt i projekten. Om dig För oss handlar det inte bara om antal års erfarenhet - vi värdesätter vår konsultmässighet och hur vi agerar mot varandra i team och i dialog med kund. Vi tror att du är kommunikativ och lyhörd, och agerar förtroendeingivande gentemot både kund och kollegor. Du har driv och förmåga att ta dig an varierande roller, viljan att söka förbättring, lyfta teamet runt dig och hjälpa kollegor att växa. För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har: Ca 5 års arbetslivserfarenhet från liknande roll och vana att arbeta med hantering och analys av data. Solida kunskaper inom tekniker för Deep learning, Neurala Nätverk och optimering av modeller för effektiv hantering. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vad du får hos oss På Softhouse blir du en del av ett framåtsträvande bolag med korta beslutsvägar och högt i tak. Vi är prestigelösa teamspelare och drivs av att leverera produkter, tjänster och mjukvara av högsta kvalitet. Och, förutom kollegor i världsklass och garanterat roligt på jobbet erbjuder vi även: Möjlighet att vara med och forma strategi och lokalt erbjudande för hur vi arbetar med AI på Softhouse i Norr. Möjlighet att utmanas tekniskt med kompetenta kollegor i en mix av kunduppdrag och leveransmodeller. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra Softhouse-kollegor, både lokalt och över kontoren. En given plats i ett tight team som gillar att ha roligt tillsammans på jobbet, varje dag. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord:Team, Enkelhet, Mod och Passion. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Låter det intressant? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan och lära känna dig bättre!

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025