Infrastructure Engineer As an Infrastructure Engineer, you’ll play a key role in optimizing facility operations and managing service partnerships. From maintaining buildings and emergency generators to overseeing cleaning services and outdoor lighting, you’ll ensure everything runs smoothly and sustainably. Your focus will be on strategic outsourcing, procurement, and compliance, making sure safety standards are met while driving cost-efficient solutions. Collaborating with internal teams and external partners, you’ll help create a reliable, high-performing, and future-ready workplace. Responsibilities: Lead & Optimize Service Agreements – Manage contracts for building maintenance, emergency generators, cleaning, elevators, lighting, and more, ensuring seamless operations. Drive Procurement & Compliance – Negotiate contracts, oversee procurement strategies, and ensure all services meet safety and industry standards. Collaborate & Problem-Solve – Act as the key contact for service partners, resolving issues and ensuring smooth, effective teamwork. Champion Sustainability – Integrate eco-friendly, cost-effective solutions into infrastructure maintenance. Ensure Performance & Training – Monitor service quality, provide guidance to stakeholders, and maintain documentation for accountability. Qualifications: BSc/MSc in Mechanical Engineering or equivalent, with expertise in maintenance operations. Industry Experience – 3+ years in heavy industry maintenance, with experience in service contracts, procurement, and matrix organizations. Proven background in large-scale manufacturing (50+ employees) and familiarity with ISO standards (9001/14001/45001/50001, IATF 16949). Proficiency in maintenance processes, Office Suite, digital tools, and procurement contracts. Very good English communication skills (Swedish is a plus) and a role model for safety culture.
Site Service Engineer As a Site Service Engineer, you’ll manage and optimize service contracts for roads, rail, fuel, cleaning, waste, and fleet operations. You'll ensure safety, efficiency, and high-performance service delivery by collaborating with internal teams and external partners. This role also plays a key part in shaping Stegra’s vehicle strategy and contracts, making a real impact on sustainable site operations. Responsibilities: Uphold Stegra safety policies and ensure adherence to ISO standards in all service operations. Oversee agreements for roads, rail, fuel, waste, cleaning, fleet, and restaurant operations, ensuring efficiency and sustainability. Act as the owner and coordinator of Stegra’s vehicle strategy and related contracts. Work with suppliers, negotiate contracts, and track service provider performance using digital tools. Educate stakeholders, support compliance activities, and enhance operational efficiency. Qualifications: BSc/MSc in Mechanical Engineering or equivalent, with expertise for maintenance operations. 3+ years in heavy industry maintenance, procurement, and managing large-scale operations. Knowledge of ISO certifications and experience in structured, matrix organizations. Skilled in digital maintenance tools, procurement contracts, and process optimization. Champion safety, teamwork, and clear communication (English required, Swedish a plus). Location: Boden, Sweden
Nu bygger vi tillsammans med dig den vassaste kandidatbanken som branschen skådat. Typiskt också. Northern Skill är en proaktiv rekryterings -och bemanningsbyrå där vi löpande har kontakt med lokala företag och dig som kandidat. Vi är måna om att etablera riktiga relationer och det gör att vi snabbare kan koppla ihop dig med våra samarbetspartners när de söker din kompetens! Det är helt enkelt inte krångligare än att du trycker på ansök, svarar på frågorna och sen är du med! Söker ert företag kompetens i Luleå? Då är det bara att slå en signal. Men vi varnar för att det kan bli klockrent.
Vill du bli en av oss som ger våra hemtjänst kunder det lilla extra? Vi söker sommarvikarier till vår hemtjänst verksamhet i Boden . Vi önskar dig med stort engagemang, ansvarskännande, flexibilitet och framåtanda. Du bör vara en positiv person som tycker att arbete med människor är stimulerande. Vi vill att du är kommunikativ och har goda kunskaper i det svenska språket. ARBETSUPPGIFTER Sedvanliga arbetsuppgifter inom vård & omsorg hos brukare i hemmiljö. KVALIFIKATIONER Vård- och omsorgsprogrammet ,vårdbiträdes utbildning eller är en person som har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Du som söker måste vara minst 18 år fyllda. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Du är trygg i att dokumentera i och använda olika system som behövs i arbetet. Du bör behärska svenska språket i tal, skrift och läsförståelse, då det innebär kontakt med brukare, anhöriga, dokumentation och inläsning av information som berör arbetet. Meriterande om du har kunskap och erfarenhet av medicinhantering och har haft medicindelegering. B-körkort är en merit men vi välkomnar även sökande utan körkort då vår verksamhet inte alltid behöver vara bilburen. Arbetet innebär varierande arbetstider, vardagar och vardagkvällar samt helger. Om anställningenLönEnligt avtal. AnställningsvillkorHeltid eller deltid enligt överenskommelse. Tillträde: Enligt överenskommelse. OBS! Vi tar inte emot ansökningar via telefon. Rekrytering sker löpande så vi mottar gärna din ansökan så snart som möjligt. Varmt Välkommen med din ansökan!
Diakrit söker nu efter kreativa fotografer med hög serviceanda, som vill bli en del av vårt internationella fotografnätverk. Varför Diakrit? Som frilansfotograf hos Diakrit får du möjlighet att fokusera på det du älskar - att ta snygga bilder och träffa människor! Det andra tar vi hand om. Vår flexibla arbetsmodell ger dig friheten att styra över din vardag, samtidigt som du ges möjlighet att utveckla dina färdigheter inom foto, panorama, drönare och video. Du behöver inte själv sälja in dina uppdrag, utan det sköter vårt drivna säljteam. Vår Customer Solutions tar god hand om våra fotografer och kunder i det dagliga arbetet och vårt duktiga in-house redigeringsteam ser till att slutresultatet håller högsta kvalitet. Du har dessutom alltid stöd i ditt arbete från din regionansvariga fotochef. Med hjälp av vår onlinekalender styr du enkelt din tillgänglighet och vi arbetar för att ge dig en så effektiv vardag som möjligt. Är det dig vi söker? Vi söker dig som jobbar som fotograf, eller har fotografutbildning, och har ett skarpt öga både vad gäller ljus och komposition. Du behöver vara genuint intresserad av människor och hålla en hög servicenivå. Har du dessutom ett intresse för hem och inredning och kan lyfta fram det unika i varje bostad så kan vi vara en perfect match för varandra. För att arbeta som frilansfotograf på Diakrit behöver du följande: Kamerahus (systemkamera, helst fullformat) Vidvinkelzoomobjektiv Normalobjektiv eller zoom (t.ex 24-70mm) Stabilt stativ Extern vridbar blixt Körkort och tillgång till bil F-skatt Om Diakrit: Diakrit är världsledande inom fototjänster, digitala plattformar och innovativa produkter för att marknadsföra bostäder online. Vi har hjälpt fotografer att bygga en stabil fotokarriär sedan 2009. Idag har vi över 400 anställda Diakritare och vi samarbetar med över 500 frilansfotografer i Sverige, Norge, Danmark, Australien, Nya Zeeland och USA. Våra tjänster levererar vi till över 2000 stora fastighetsmäklarkunder världen över. Vår styrka är vår entrepenörsanda, höga kvalitet och innovationslust, samt vår förmåga att alltid se till den enskilde kundens behov. Hos Diakrit fokuserar vi på långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare. Ansökan: Ansök online på career.diakrit.com genom att bifoga ditt CV och personliga brev tillsammans med arbetsprover bestående av ca 5 st egenproducerade bilder, med anknytning till interiör och inredning. Bilderna ska vara sparade i jpeg och ca 3000 pixlar på längden. Du kan antingen skicka en länk till din portfolio eller ladda upp 5 enskilda bilder i ansökan. För att kunna gå vidare med din ansökan behöver vi även veta vad du har för fotoutrustning. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Älskar du att ge förstklassig service och drivs av försäljning? Gillar du att arbeta mot uppsatta mål? Då kan detta vara rollen för dig! På Telia får du möjlighet att utvecklas inom kundbemötande, försäljning och teknisk support. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia på sikt. Arbetsuppgifter Som supportmedarbetare ansvarar du för den första kontakten med Telias privatkunder. Via inkommande samtal hjälper du kunder med frågor av teknisk karaktär, inom främst bredband och telefoni. Du lyssnar till kundens behov och informerar om Telias tjänsteutbud för att leverera den bästa lösningen. Därmed blir merförsäljning en naturlig del av samtalet, där målet är att uppnå en god service och hög kundnöjdhet. Du arbetar mot uppsatta mål och har möjlighet att påverka din lön genom ett bonussystem. Vid start erbjuds du en gedigen utbildning tillsammans med ditt team där du får alla verktyg för att bli trygg i din roll. Du har en kontinuerlig dialog med din närmsta chef för att få stöttning i ditt dagliga arbete och ta nästa steg i din utveckling. • Svara på inkommande samtal från kunder • Hitta lösningar på kunders frågor och problem • Merförsäljning genom att se över tjänsteutbud och hitta lösningar som passar kundernas behov Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Mycket god känsla för service • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska • Erfarenhet inom kundservice är meriterande För att trivas i rollen som supportmedarbetare på Telia bör du ha en god känsla för service och motiveras av att leverera lösningar efter kunders behov. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är lyhörd samt empatisk i ditt bemötande. Rollen kräver att du tar eget ansvar för att driva ditt arbete framåt. Du bör även trivas med ett varierat arbetstempo samt att arbeta mot uppsatta mål. Har du dessutom ett tekniskt intresse är du rätt för den här rollen! Övrig information Start: 5 maj Plats: Luleå Lön: Grundlön + möjlighet till bonus I denna process begär vi ut utdrag ur belastningsregister och genomför en kreditupplysning innan anställning. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-30. #Nextgen
Bli en del av vårt team – Vi söker en bartender till nya The Bishops Arms i Kiruna! Vi på The Bishops Arms Kiruna söker en engagerad och serviceinriktad bartender på 75% som vill vara med och skapa en förstklassig upplevelse för våra gäster. Om tjänsten Som bartender hos oss kommer du att: Servera ett brett sortiment av öl, vin och cocktails Skapa en välkomnande atmosfär för våra gäster Arbeta i ett sammansvetsat team med högt tempo Ha en nyckelroll i att etablera nya The Bishops Arms i Kiruna Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av bararbete, älskar mötet med människor och brinner för god service. Kunskap om öl och whisky är meriterande. Vi erbjuder En spännande roll i en nyöppnad pub Trygg anställning med kollektivavtal Utvecklingsmöjligheter inom Elite Hotels och The Bishops Arms Vill du vara med från start och skapa Kirunas nya samlingspunkt? Startdatum 1 Maj 2025. Ansök idag via länken nedan, och har du frågor eller funderingar? Hör av dig till vår F&B Manager Dan på [email protected]
Al Saghir Åkeri AB är ansluten till Sverigetaxi i Luleå. Vi söker dig som har (TFL) taxiförarlegitimation. Vi söker nu förare för extra vid behov och heltid. Kontakta Fadi Al Saghir för mer information på 076-8181819 Välkommen!
Aimpoint AB är det företag som skapade och utvecklade rödpunktsiktet, vilket vi idag är världsledande leverantör av. Aimpoints sikten används på den civila jakt- och skyttemarknaden samt av polis och militär. Företaget har över 450 anställda och omsätter ca: 1,7 MDKR. Försäljningen i USA sker via vårt amerikanska dotterbolag, Aimpoint Inc. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och alla våra produkter är tillverkade i Sverige. Våra produktionsenheter finns i Malmö och Gällivare. Aimpoint är ett företag inom Sandberg Development-koncernen. För mer information om företaget, besök gärna www.aimpoint.se Manufacturing Engineer Är du en erfaren ingenjör inom maskin- eller mekatronik? Vill du komma till ett företag där du får en stimulerande arbetsmiljö med bra utvecklingsmöjligheter och samtidigt vara en del av ett glatt team? Nu letar vi efter en Manufacturing Engineer till vår produktionsenhet i Gällivare. Ta klivet mot en unik bransch och en spännande arbetsplats. I din roll som Manufacturing Engineer kommer du arbeta aktivt med nyutvecklingsprojekt och förbättringsarbete av befintlig utrustning. Ditt specifika ansvar kommer att omfatta utveckling av produktionsutrustning och verifieringsmetoder, där nödvändig dokumentation säkerställer effektiv produktion och leverans. Dina arbetsuppgifter sträcker sig över olika faser, allt från: Förstudier, designarbete, verifiering, validering av produktionstekniska lösningar, till metodutveckling, konceptval och projektarbete. Ditt dagliga arbete innefattar även: Definiera förebyggande underhåll Ta fram tillverkningsunderlag Förbättringsarbete av produktionsutrustning Utveckla arbetsinstruktioner Utbildning av produktionspersonal Ständiga förbättringar Din bakgrund Vi söker dig som har: Ingenjörsutbildning inom maskin- eller mekatronik eller motsvarande. Minst 3 års dokumenterad arbetserfarenhet inom utveckling av produktionsutrustning Minst 3 års dokumenterad arbetserfarenhet av 3D-modellering i Solid Works Kunskap i 2D-modeller i AutoCad eller Draftsight Erfarenhet av riskbedömningar, exempelvis P-FMEA Har du kunskap inom maskinsäkerhet och CE direktivet är det meriterande Kapacitetsberäkning och balansering, estimering av investeringskostnader Erfarenhet av idrifttagning och validering av produktionsutrustning Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Personlighetsmässigt är du innovativ och har ett tekniskt intresse. Du är mål- och resultatinriktad, engagerad och har drivkraft. Trots din självständighet har du också utmärkt samarbetsförmåga och en helhetssyn. Du utmärker dig genom starkt ägarskap och konsekvent färdigställande av uppgifter inom överenskommande tidsramar. Din arbetsstil kännetecknas av struktur och noggrannhet samt att du har erfarenhet av att hantera flera processer och ärenden samtidigt. Din förmåga att analysera och korrekt prioritera är viktiga komponenter för framgång. Tjänsten är förlagd i Gällivare men innebär regelbundna resor till Malmö för kompetensutveckling. Din närmsta chef är R&D Team Manager i Malmö men den dagliga rapporteringen sker till Production Site Manager i Gällivare. Vi söker dig som vill vara med oss på resan och för att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann, ansvarstagande samt trivs i en snabbrörlig och samarbetsorienterad miljö. För att trivas i rollen har du ett affärsmässigt förhållningssätt där du strukturerar och driver dina processer framåt. Vi drivs av våra värderingar Performance, Innovation och Commitment! – Det tror vi att du också gör! Precis som vi, gillar du att ha roligt på jobbet och ser mötet med andra människor som både utmanande och stimulerande där samarbetet med kollegor och kunder är en naturlig del av arbetet. Har du frågor eller är intresserad av att veta mer är du välkommen att kontakta: HR Senior Recruiting Specialist - Joacim Larsson [email protected] Vill du veta hur vi hanterar dina personuppgifter? Läs mer på vår hemsida. Du söker tjänsten via vår karriärhemsida. Var med på vår resa - Aimpoint AB Då vi arbetar med löpande urval önskar vi ha din ansökan så snart som möjligt.
Fordonsleverans Sverige AB söker just nu en duktig medarbetare till kontoret i Luleå att ingå i vårt gäng. Om oss Vi är ett ungt företag som hjälper bilhandlare, företag och bilägare med logistiken kring bilägande. Vi transporterar bilar till kunder i hela landet, vi tar hand om bilbesiktningen, vi lämnar bilen på servicen eller däckbytet som några exempel. Din roll Planera rutter och lösa logistiska utmaningar, hålla en tydlig dialog med chaufförer och kunder. Hämta och lämna bilar till våra kunder i hela Sverige. Goda kommunikationsegenskaper, produktkunskaper, flexibilitet och personkännedom är extremt viktigt i denna roll. Du kommer även säkerställa kostnadskontroll och kalkylera transporterna. Medverka till att utveckla tjänsterna och höja kvalitén på våra tjänster. Din arbetsplats kommer vara i Luleå på huvudkontoret. Din profil Vi söker dig som är social, flexibel, strukturerad och noggrann samt älskar att köra bilar. Du älskar att ha många bollar i luften och jobba i ett högt tempo. Du måste kunna behärska det svenska och engelska språket i både tal och skrift obehindrat. Finska i tal och skrift är meriterande. Vi ser gärna att du haft körkort i minst några år. Vill du bli en del av vårt team och vår resa tveka inte att ansöka hos oss! Lön & anställningsform: Individuell lön, Heltid 100% Provanställning 6 månader Startdatum: Enligt överenskommelse, flexibelt. Sista ansökningsdag: Vi intervjuar kandidater löpande. Försäkring: Ansvarsförsäkring, tjänstereseförsäkring, Gruppliv & Gruppsjukförsäkring Kontaktpersoner: VD Magnus Blomqvist, Transportchef Fredrik Bergström 010-333 18 00 Varmt välkommen att höra av dig med frågor för att få veta mer om rollen. Ansökan skickas i form av CV samt personligt brev via vår karriärssida på www.fordonsleverans.se
Välj ett jobb för att visa detaljer