Underhållsingenjör
Luleå Hamn AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Luleå Hamn söker en underhållsingenjör som vill bidra i en växande verksamhet. Underhåll har en nyckelroll i den gröna omställningen och hos oss får du huvudansvaret för att öka livslängden och minska energiförbrukningen på våra anläggningar. Om Luleå HamnLuleå Hamn är Luleås och Norrbottens hållbara länk till världen. Vi är en stolt samhällsbyggare och en viktig möjliggörare för industrin, näringslivet och livet i norr. Vår arbetsplats sträcker sig från hamn, kontor och kajer till skärgården och havet. Just nu formar vi framtidens hamn och på den resan vill vi vara en trygg arbetsplats där vi stöttar varandra, på land och till sjöss. Om rollen som underhållsingenjörSom underhållsingenjör tillhör du Luleå Hamns Teknikavdelning, som ansvarar för investeringsprojekt och underhåll. Teknikavdelningen består av fyra personer som jobbar i nära samarbete med varandra. Du har huvudansvaret för att utveckla och följa upp underhåll på våra anläggningar som exempelvis byggnader, kajer och produktledningar. Underhållsåtgärderna utförs både av hamnens egen personal och av entreprenörer. Delar av tjänsten kan också innefatta att driva investeringsprojekt i hamnen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Kontinuerligt utveckla och förbättra våra underhållsprocesser och rutiner för att optimera prestanda och minimera driftstopp och störningar. Ansvara för att underhåll utförs i rätt tid genom att driva, prioritera och följa upp aktuella underhålls- och felrapporter i hamnens underhållssystem. Ansvara för drift- och underhåll av hamnens fastigheter. Ansvara för att genomföra upphandling av varor och tjänster inom ramen för gällande attesträtt. Projektledning inom teknik- och investeringsprojekt. Inneha rollen som Tjänsteman i Beredskap (TiB). Kvalifikationer Ingenjörsexamen på högskolenivå inom relevant ämnesområde eller för tjänsten relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete inom underhålls- eller driftverksamhet, företrädesvis inom industrin eller hamnsektorn. Tekniska kunskaper och förmåga att analysera och lösa tekniska problem. God kommunikations- och samarbetsförmåga. B-körkort. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande Dokumenterad erfarenhet av byggarbetssamordning i samband med entreprenader, BAS-P/U. Erfarenhet av projektledning inom teknikområdet. Kunskap inom upphandling och avtalsförhandlingar. Personliga egenskaper Som person är du kommunikativ och bra på att bygga starka relationer eftersom rollen kräver en nära samverkan både internt och externt. Du har förmågan att organisera och planera på ett effektivt och noggrant sätt. Vi ser att du har god samarbetsförmåga och samspelar genom att bidra till att främja och utveckla andras idéer. I övrigt så sätter vi en stor vikt vid din personlighet och vilja att bidra till avdelningens och hamnens fortsatta utveckling. Vi verkar i en miljö med höga säkerhetskrav och en omvärld där säkerhetskraven ständigt ökar. Du är därmed en viktig spelare i vårt gemensamma uppdrag att tillmötesgå de behoven. VillkorAnställningsform: Tillsvidare, vi tillämpar provanställning 6 månader. Arbetstid: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Placering: Luleå Sista ansökningsdag: 19 mars. Urval och intervjuer kan göras löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi genomför bakgrundskontroller samt beroende på tjänst inplacering i säkerhetsklass. KontaktFör mer information om tjänsten kontakta John Sundvall, Teknisk chef via telefon 070-2704486, eller e-post [email protected]. Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Redovisningsekonom
H2GS AB
Redovisningsekonomer

Om oss: Stegra har som mål att förändra den globala stålindustrin genom att producera grönt stål, med slutmålet att sänka kolduixidutsläppen till noll. Genom att använda grön vätgas och fossilfri el istället för kol kommer vatten och värme att vara våra primära utsläpp. År 2030 är vår ambition att producera 5 miljoner ton grönt stål per år i vår helt integrerade, digitaliserade och hållbara anläggning i Boden - som för närvarande är under uppbyggnad. Vi letar efter begåvade, innovativa och målinriktade personer till vårt snabbt växande och mångsidiga team. Våra medarbetare får lära sig nya saker varje dag, implementera och arbeta med den senaste tekniken och testa sina idéer i praktiken. Tillsammans bygger vi ett företag med hållbarhet i fokus - för våra medarbetare, kunder, investerare, samhället och vår planet. Redovisningsekonom till Stegra i BodenVi befinner oss i en intensiv utvecklingsfas där vi bygger upp och förfinar våra processer parallellt med verksamhetens tillväxt. Som en del av vårt redovisningsteam kommer du att arbeta brett inom redovisning och bokslutsarbete, med särskilt fokus på produktionskostnader och större investeringar (CAPEX). Rollen innebär också att vara en nyckelkontakt mellan redovisning, produktion och business control för att säkerställa korrekt hantering och analys av produktionskostnader och avvikelser.Vi värdesätter både specialistkunskap och samarbete, vilket innebär att du kommer ha egna ansvarsområden samtidigt som vi stöttar varandra i teamet. Du kommer också att bidra till att upprätta och utveckla effektiva strukturer för redovisning och uppföljning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Månadsbokslut och rapportering Avstämningar och periodiseringar Löpande redovisning Hantering och administration av anläggningstillgångar (CAPEX) samt upprättande och underhåll av anläggningsregister Redovisning och analys av produktionskostnader och produktionsavvikelser Stöd vid systembyte och förbättring av redovisningsprocesser Deltagande i utvecklingsprojekt och redovisningsutredningar Det här har du med dig sedan tidigare: Ekonomisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet inom redovisning Erfarenhet från redovisning i produktions- och/eller lagerverksamhet och gärna från större investeringar Erfarenhet av att arbeta med anläggningstillgångar och CAPEX-redovisning Meriterande med erfarenhet från systembyte Goda kunskaper i Excel och ekonomisystem Förmåga att arbeta strukturerat, noggrant och självgående i en dynamisk miljö Kommunikativ och samarbetsinriktad med förmåga att skapa struktur och driva förbättringar Hos oss får du chansen att arbeta i en spännande och utvecklande miljö där du kan påverka och bidra till företagets framgång. Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats med möjlighet till både kompetensutveckling och karriärtillväxt i takt med att Stegra som organisation växer. Vad vi kan erbjuda digOm du brinner för att skapa verklig förändring och ha en positiv påverkan på samhället och vår planet, erbjuder Stegra en unik möjlighet att vara en del av ett engagerat och professionellt team med höga ambitioner. Du får chansen att forma din framtida karriär tillsammans med ett företag som fokuserar på att skapa en kultur där alla kan trivas och känna tillhörighet. I slutändan vet vi att Stegras tillväxt och framgång är beroende av våra medarbetare, och vi ser fram emot att tillsammans som ett team forma framtidens stålproduktion och andra branscher.

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Ekonomiadministratör - Leverantörsreskontra
H2GS AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Om oss: Stegra har som mål att förändra den globala stålindustrin genom att producera grönt stål, med slutmålet att sänka kolduixidutsläppen till noll. Genom att använda grön vätgas och fossilfri el istället för kol kommer vatten och värme att vara våra primära utsläpp. År 2030 är vår ambition att producera 5 miljoner ton grönt stål per år i vår helt integrerade, digitaliserade och hållbara anläggning i Boden - som för närvarande är under uppbyggnad. Vi letar efter begåvade, innovativa och målinriktade personer till vårt snabbt växande och mångsidiga team. Våra medarbetare får lära sig nya saker varje dag, implementera och arbeta med den senaste tekniken och testa sina idéer i praktiken. Tillsammans bygger vi ett företag med hållbarhet i fokus - för våra medarbetare, kunder, investerare, samhället och vår planet. EkonomiadministratörVi på Stegra söker en Ekonomiadministratör till vårt växande team i Boden. Vi befinner oss i en intensiv fas där vi bygger upp och förbättrar våra ekonomiprocesser, och du skulle spela en viktig roll i att skapa strukturer parallellt med det dagliga arbetet. I denna roll ansvarar du för distribution, bokföring och kontering av inkommande leverantörsfakturor i vårt affärssystem NetSuite. Du kommer även att hantera betalningar samt bank- och kontoavstämningar. Vi har idag ingen digital fakturahantering, och vi ser därför gärna att du har erfarenhet av systemimplementering inom leverantörsreskontra, inklusive införande av digitala fakturor. Ansvarsområden för rollen: Bokföra och kontera leverantörsfakturor enligt kontoplanen. Säkerställa snabb och korrekt distribution av inkommande fakturor. Förbereda och hantera leverantörsbetalningar. Utföra bank- och kontoavstämningar. Delta i utvecklingen av rutiner och processer för en mer effektiv hantering av leverantörsreskontra. Samarbeta med kollegor inom ekonomiavdelningen i Boden och Stockholm. Kvalifikationer Minst tre års relevant erfarenhet. Erfarenhet av systemimplementering inom leverantörsreskontra, gärna med fokus på digital fakturahantering. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Noggrannhet och god organisatorisk förmåga. Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ. Erfarenhet av ekonomisystem/affärssystem. Grundläggande kunskaper i Excel. Vad vi kan erbjuda dig Om du brinner för att skapa verklig förändring och ha en positiv påverkan på samhället och vår planet, erbjuder Stegra en unik möjlighet att vara en del av ett engagerat och professionellt team med höga ambitioner. Du får chansen att forma din framtida karriär tillsammans med ett företag som fokuserar på att skapa en kultur där alla kan trivas och känna tillhörighet. I slutändan vet vi att Stegras tillväxt och framgång är beroende av våra medarbetare, och vi ser fram emot att tillsammans som ett team forma framtidens stålproduktion och andra branscher.

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Arbetschef till Rekab Entreprenad
Rekab Entreprenad AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi på Rekab söker en arbetschef till vår verksamhet i Luleå. Här ges du en unik möjlighet att få leda och fortsätta utveckla en väl fungerande organisation med gedigen erfarenhet av byggproduktion, i ett bolag som är både etablerat och välkänt på marknaden med gott renommé. Trivs du i en entreprenörsdriven miljö där du får möjlighet att med frihet under ansvar styra, påverka och utveckla verksamheten och dess medarbetare? Ta då chansen och bli en av oss! Vilka är vi? Rekab Entreprenad, en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen, bygger och utvecklar samhällsviktiga fastigheter så som exempelvis skolor och sjukhus samt även kommersiella byggnader och bostäder längs hela den norrländska kusten. I över 20 år har vi varit en trygg och flexibel partner för våra kunder - främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag på och omkring våra verksamhetsorter; Luleå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik och Sundsvall. Vår styrka som arbetsgivare är korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du chansen att utvecklas i ett av norra Sveriges största och mest drivna entreprenad- och projektutvecklingsföretag som sätter produktionen i fokus. Rollen som arbetschef hos Rekab Som arbetschef har du personal-, kund- och resultatansvar för marknadsområdet Luleå. Du leder din verksamhet och organisation mot uppsatta budget-, omsättning- och resultatmål samt bidrar till att hela bolaget når sina långsiktiga mål. Vidare har du ett helhetsansvar för projekten inom marknadsområdet från anbudsfas till projektets slutskede, samt säkerställer att våra projekt levereras enligt Rekabs och kundens krav. I rollen ingår också ett affärsansvar där du beslutar vilka projekt som ska lämnas anbud på, utvecklar kundrelationer och säkerställer att affärsplanens mål för verksamheten uppfylls. Du leder ett team bestående av platschefer, arbetsledare, entreprenadingenjörer, kalkylingenjörer, personalansvarig samt yrkesarbetare. Totalt sysselsätter vi ca 25 medarbetare inom marknadsområdet. Vi erbjuder dig: en nyckelroll i företaget där du kan göra viktig skillnad och chans till stor personlig utveckling. en entreprenörsdriven anda som ger dig goda möjligheter att med frihet under ansvar styra, påverka och utveckla din verksamhet. en trygg och pålitlig arbetsgivare med korta beslutsvägar, enkla rutiner och effektiva arbetssätt. att vara en del av en familjär arbetskultur där lagkänsla och samarbete värderas högt. Vi söker dig som: har mångårig erfarenhet från byggproduktion, mycket god byggteknisk förståelse och gärna några års erfarenhet som arbetschef eller liknande roll. är en trygg och engagerad ledare med erfarenhet av att utveckla och coacha team. drivs av utmaningar, trivs med stort ansvar och har förmågan att visualisera och engagera människor att nå gemensamma mål. är analytiskt lagd, strukturerad, affärsmässig och kommunikativ. har en relevant högskoleutbildning inom byggsektorn eller motsvarande erfarenhet. Om Wästbygg Gruppen Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag som bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar. I koncernen ingår Rekab Entreprenad AB, Wästbygg AB och Logistic Contractor AB. Verksamheten bedrivs på de mest expansiva marknaderna i Sverige samt inom Logistic Contractor även i de nordiska grannländerna. 2024 omsatte koncernen 4,3 miljarder och hade ca 500 anställda. Övrig information Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Vi tillämpar referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Category Buyer / Inköpare - Maintenance Repair and Operations
H2GS AB
Inköpare och upphandlare

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel. So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: Stegra, formerly know as H2 Green Steel, is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Category Buyer - Maintenance Repair and Operations The Category Buyer MRO is responsible for supporting the procurement of Maintenance, Repair, and Operations (MRO) materials and services, ensuring timely and cost-effective purchasing while maintaining quality and compliance standards. This is an operational procurement role that focuses on supplier coordination, purchase order execution, and cost monitoring, with guidance from senior procurement professionals. In this role, you will be a key player to deliver the critical Framework Agreements needed to support the Boden maintenance organization. Key Responsibilities Develop and execute category strategies tailored to the technical and operational targets of Stegra Boden Operations Contract critical MRO and consumables suppliers/contractors to support ramp-up and production of Stegra Boden Operations Drive cost-saving initiatives in MRO procurement without compromising on the quality or reliability of supplies and services Support strategic sourcing activities related to implementation of CMMS/Asset mgmt-system including collecting market information enabling an efficient identification, procurement, and control of inventoried spare parts Collaborate with internal teams such as maintenance, production, and logistics to ensure procurement aligns with operational needs Analyze market trends and technological advancements to stay ahead of industry dynamics and leverage opportunities for innovation in the MRO category Establish strong supplier relationships, cherish and effectively manage the category supplier base Qualifications & Experience Degree in Business Administration, Supply Chain Management, Engineering, or a related field 1-3 years experience in procurement (MRO experience is a plus) A can-do, get-done attitude and drive to find the best-balanced solutions in complicated supply markets Basic understanding of procurement processes, including supplier management and RFQs You have a natural interest in technology, repairs, and maintenance work, preferably within an industrial or workshop environment. Exemplary self-leadership, multitasking and organizational skills Excellent communication and interpersonal skills Experience with ERP or procurement software (NetSuite is a plus) Location: Boden Hiring Manager: Christian Johansson, Procurement Manager Capex & MRO What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, Stegra offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that Stegra's growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

26 februari 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Northern Skill - kandidatbank Luleå
Northern Skill AB
Företagssäljare

Nu bygger vi tillsammans med dig den vassaste kandidatbanken som branschen skådat. Typiskt också. Northern Skill är en proaktiv rekryterings -och bemanningsbyrå där vi löpande har kontakt med lokala företag och dig som kandidat. Vi är måna om att etablera riktiga relationer och det gör att vi snabbare kan koppla ihop dig med våra samarbetspartners när de söker din kompetens! Det är helt enkelt inte krångligare än att du trycker på ansök, svarar på frågorna och sen är du med! Söker ert företag kompetens i Luleå? Då är det bara att slå en signal. Men vi varnar för att det kan bli klockrent.

26 februari 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Billackerare till Werksta Luleå
Werksta Sweden AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker en kvalificerad och engagerad Billackerare till vår fina verkstad i Luleå. I denna roll kommer du att ingå i ett professionellt team där fokus ligger på kvalitet och kundnöjdhet genom hela arbetsprocessen. Du kommer att arbeta med: Ett team av flera duktiga billackerare som återställer bilarna till sitt ursprungsskick. Det är viktigt för oss att du blir en i gänget, att du har stor social kompetens och god samarbetsförmåga. Du samarbetar med övriga medarbetare för att skapa goda resultat, glada kunder och uppfylla fastställda mål. Du ska kunna utföra samtliga steg i lackprocessen såsom maskering, slipning, grundning och målning i lackbox. Din profil: Utbildad billackerare med dokumenterad erfarenhet från skadebranschen Kvalitetsmedveten och effektiv Det är viktigt att du tycker om att utvecklas då våra modellprogram ständigt utvecklas. B-körkort Vi erbjuder dig Werksta erbjuder dig ett spännande jobb som utmanar allt du kan och bjuder på en utvecklingsresa. Vi har viljan och resurserna att ligga först med ny kunskap och teknik. Du får bli del i en organisation med mycket engagerade medarbetare. Läs mer om vad vi kan erbjuda på vår karriärsida. Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna platschef, Victor Vikström , på telefonnummer 0920-140 55 . Koncernen Werksta Werksta Luleå är en del av Sveriges ledande fristående skadeverkstadskedja. Sedan starten i juni 2015 har Werksta vuxit snabbt i Sverige och räknar idag till totalt 39 verkstäder med ca 750 anställda. Med starka positioner i de större städerna repareras årligen över 50 000 bilar. Vi vill med hög tillgänglighet och god service leverera branschens högsta kundnöjdhet och vara såväl försäkringsbolagens som slutkundernas förstahandsval vid skada. I Werksta ingår även Autoklinikka, Finlands ledande skadeverkstadskedja med ca 60 verkstäder samt 16 verkstäder i Norge. Werkstas huvudägare är investeringsfonden Procuritas.

25 februari 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
ICEHOTEL – vi söker personal till Housekeeping
Icehotel AB
Städare

Ta möjligheten att bli en del av vårt team på Icehotel – en av Sveriges mest ikoniska sevärdheter och drömdestinationer för besökare från hela världen. Icehotel kombinerar traditionella hotellrum och stugor med vårt unika Icehotel 365 – en konsthall på dagen och ett hotell på natten. Har du ett öga för detaljer och vill arbeta i en dynamisk miljö? Då kan detta vara jobbet för dig! Ansvarsområden och arbetsuppgifterSom en del av vårt housekeeping-team kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa en trevlig vistelse för våra gäster. Städning av stugor, hotellrum och deluxe sviter i Icehotel 365 Städning av allmänna ytor som reception, restaurang och kontorsområden Hantera och tvätta hotelltvätt Viss städning kan även förekomma i personalboenden Kvalifikationer och färdigheter Vi söker dig som är noggrann, självständig och som har en stark känsla för service. Erfarenhet av liknande arbete inom hotell eller städning Goda kommunikationsfärdigheter på svenska och/eller engelska Förmåga att arbeta effektivt under press och hantera flera uppgifter samtidigt Flexibel och trivs att arbeta i ett team Personliga egenskaper Som person är du positiv, engagerad och har ett öga för detaljer. Du är initiativtagande, kan arbeta självständigt och är redo att ge det lilla extra för att överträffa våra gästers förväntningar. Erfarenhet inom hotell- och turismnäringen är meriterande, men inte ett krav. För att vara aktuell för tjänsten krävs att du är medborgare i ett EU-land eller har giltigt arbetstillstånd i Sverige. PersonalförmånerVi på Icehotel värnar om vår personal och erbjuder flera förmåner. Vi uppmuntrar vår personal att prova våra egna aktiviteter som isskulptering, Norrskenssafari och skidtur. Vi erbjuder personalboende Heltidstjänst; dagtid samt helger Tillsvidare anställning med sex månader provanställning Startdatum: April eller enligt överenskommelse Varmt välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten? Kontakta [email protected]. English below A chance to develop together with us at Icehotel - one of Sweden's top attractions and mentioned year after year as a dream destination by people worldwide. The business consists of traditional hotel rooms and cottages, Icehotel 365 a hotel by night, and an art gallery by day. Are you detail-oriented and want to work in a dynamic environment? Then this might be the job for you! Responsibilities and tasksAs part of our housekeeping team, you will play a crucial role in ensuring a pleasant stay for our guests. Cleaning cabins, hotel rooms, and deluxe suites in Icehotel 365 Cleaning public areas such as reception, restaurant, and office spaces Take care of hotel laundry Some cleaning may also occur in staff accommodations Qualifications and skills We are looking for someone who is thorough, self-reliant, and has a strong sense of service. Experience in similar work in hotels or cleaning Good communication skills in Swedish and/or English Ability to work efficiently under pressure and handle multiple tasks simultaneously Flexible and enjoys working in a team Personal qualities You are positive, committed, and have an eye for details. You are proactive, can work independently, and are ready to go the extra mile to exceed our guests' expectations. Experience in the hospitality industry is advantageous but not required. To be considered for this position, you must be an EU citizen or hold a valid work permit for Sweden Staff benefitsWe care about our staff and offer several benefits. We encourage our staff to try our activities such as ice sculpting, northern light safari, and skiing. We offer staff accommodation Full-time position; daytime and weekends Permanent employment with a six-month probationary period Start date: April or by agreement Looking forward to your application! If you have questions about the position, don't hesitate to get in touch with [email protected].

25 februari 2025
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Service Desk Analyst
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Har du en stark känsla för service? Nu har du chansen att växa i en professionell miljö tillsammans med engagerade kollegor! Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter I rollen som Service Desk Analyst är du den första kontakten för Telias största företagskunder inklusive stora internationella företag, kommuner, regioner och myndigheter. Du ansvarar för att lösa ärendet och återkoppla, så att kunden får ett tydligt omhändertagande och kan följa ärendets progression från start till slut. Dina arbetsuppgifter innebär att analysera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden. Kunden tar kontakt via telefon, mail eller via kundportal. Utöver att registrera ärendena från kund ansvarar du för att svara på frågor och lösa ärendena i den mån som det är möjligt. Du erbjuds en gedigen introduktion och har kontinuerlig dialog med din närmaste chef för att utvecklas. Initialt utbildas du inom ett tekniskt område och med tiden bygger du på din kunskap med fler kompetenser. Du ingår i en grupp med kollegor i samma roll och tillsammans arbetar ni för att nå era mål och för att säkerställa nöjda kunder. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Erfarenhet inom kundservice • Mycket god datorvana • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Erfarenhet från telekombranschen och/eller företagssupport är mycket meriterande I rollen som Service Desk Analyst tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar ditt dagliga arbete för att driva processerna framåt. Du har förmågan att fatta beslut, samtidigt som du söker hjälp när det behövs. Vidare är du noggrann och lägger stor vikt vid att följa kvalitetsstandard. För att trivas i rollen är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt kundbemötande. Du har både intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra, och du anstränger dig för att leverera lösningar. Då kommunikation huvudsakligen sker i skrift ser vi att du har förmågan att uttrycka dig tydligt och informativt både skriftligt och muntligt. Övrig information Start: Omgående Plats: Luleå Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-10. #Nextgen

25 februari 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Driftchef Fastighet till STF Abisko Turiststation
Svenska Turistfören Stf AB
Fastighets- och förvaltningschefer

Svenska Turistföreningen driver åtta fjällstationer STF Abisko Turiststation ligger i Abisko Nationalpark, 20 mil norr om Polcirkeln och är Svenska Turistföreningens nordligaste fjällstation. Här har vi bedrivit besöksverksamhet sedan 1903. Våra besökare kommer från hela världen, året runt, för att uppleva fjällvärlden runt Torneträsk, vandra eller skida ut med Kungsleden och för att uppleva det mytomspunna norrskenet! Nu söker vi Driftchef Fastighet till STF Abisko Turiststation Svenska Turistföreningens vision och därmed ditt uppdrag är att skapa de bästa förutsättningarna för att få fler att upptäcka Sverige på ett hållbart sätt. Våra värdeord omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad genomsyrar hela vår organisation och arbetssätt. Som driftchef för fastighetsavdelningen har du övergripande ansvar för daglig drift och styrning av fastighetsavdelningen på anläggningen. Livet på en fjällstation är varierande, spännande och lärorikt, precis som en dag på fjället kan vara. Som en del av fjällstationen kommer du arbeta i en sammansvetsad arbetsgrupp som endast ser möjligheter. I gruppen stöttar vi varandra och hjälper till i andra delar på fjällstationen om det behövs. Våra värdeord omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad genomsyrar hela vår organisation och arbetssätt. Vad innebär rollen som Driftchef Fastighet? Operativt leda driften på fastighetsavdelningen Upprätta, utveckla och efterfölja rutiner för arbetet på avdelningen Personaladministration, schemaläggning och tidsrapportering samt rekrytering, introduktion och uppföljning av medarbetare på avdelningen Ansvara för drift och underhåll av tekniska installationer, så som eget vatten- och avloppsreningsverk, värme, ventilation och linbana Daglig skötsel som till exempel sophantering, transporter, plogning och sandning Ansvar för systematiskt brandskyddsarbete (SBA) och övriga säkerhetsfrågor Tillsammans med platschef upprätta verksamhetsplan för underhåll och projekt, samt ansvara för att verkställa den Samarbeta med centrala fastighetsavdelningen vid planering och genomförande av projekt samt löpande underhåll Upphandling och kontakt med externa entreprenörer vid behov av underhåll och vissa installationsarbeten samt att samordna entreprenörer Vem är du? Har en relevant utbildning eller erfarenhet av liknande tjänst Erfarenhet av arbetsledande tjänst och personalansvar Ett tryggt och väl utvecklat ledarskap En lagspelare som älskar att samarbeta och gillar ordning och reda Tar ett stort ansvar över dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet Van att arbeta självständigt enligt uppställda planer och mål Har B-körkort och gärna skoterkörkort Goda kunskaper inom svenska och engelska. Andra språk är meriterande. Vi värdesätter ditt driv, din kommunikationsförmåga och din förmåga att skapa de bästa förutsättningarna till gästmöten som går hand i hand med STF värdeord omtänksam, nyfiken, äkta, professionell och engagerad. Information om tjänsten Anställningsform tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning Beredskapsansvar som varierar efter säsong och behov Arbetstiden följer verksamheternas öppettider och är förlagd till såväl vardagar som helger, dagtid som kvällstid. Lön enligt kollektivavtal Visita/HRF, Turistsupplementet, baserat på erfarenhet Kostavdrag enligt kollektivavtal Vad erbjuder vi? Personalboende mot hyresavdrag En fritid med fjället precis utanför dörren Utvecklingsmöjligheter inom STF Erfarenhet från besöksnäringen Läs mer om Abisko här. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Nuvarande innehavare av tjänsten går i pension inför sommaren. Startdatum enligt överenskommelse dock senast under maj månad. Har du frågor, är du varmt välkommen att kontakta platschef Johan Persson på mail [email protected].

24 februari 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025