Fastighetsmäklare till Svensk Fastighetsförmedling i Gällivare

Är du registrerad fastighetsmäklare som är öppen för nya möjligheter? Brinner du för att göra bra affärer och har flera lyckade försäljningar bakom dig? Svensk Fastighetsförmedling utökar nu sin verksamhet i Gällivare och söker en driven mäklare som vill vara med på resan. Välkommen med din ansökan! Vår bobutik i Gällivare består av ett team på fyra personer med en kollegial atmosfär där vi fokuserar på att uppnå uppsatta mål samtidigt som vi har kul på jobbet. Vi söker dig som är driven, social, ansvarstagande och teamorienterad. Du är registrerad mäklare, alternativt snart klar med dina studier till att bli registrerad mäklare. Vi tror att du trivs i en kultur som präglas av högt tempo, affärsmässighet, tydliga mål och glädje. OM DIG Som mäklare hos oss krävs det att du gillar försäljning och drivs av att skapa en smidig kundupplevelse med goda relationer på både kort och lång sikt. Vidare krävs det att du: Är utbildad till fastighetsmäklare och innehar en registrering (aktiv eller vilande) Vill lära dig ett välbeprövat sätt att arbeta som säkerställer att kunderna får bäst betalt Vi ser det som meriterande om du redan har lyckats driva igenom egna lyckade försäljningar, men vi känner oss också trygga i att vi annars har verktygen som krävs för att hjälpa dig att komma igång. Vi erbjuder dig flexibilitet, dem bästa verktygen för att du ska kunna fokusera på just det du är utbildad på - att vara mäklare och ett fantastiskt team som ställer upp för varandra. OM OSS Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi arbetar aktivt för att du ska trivas och utvecklas och vi har flera år i rad utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Hos oss erbjuds du som medarbetare löpande utbildningar, unika verktyg och delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden. Läs mer om hur det är att jobba hos oss via jobb.svenskfast.se VI ERBJUDER Marknadens största kundregister, ett lukrativt område och tyngden av att tillhöra ett etablerat och välkänt varumärke med över 85 års branscherfarenhet samt med stora samarbetspartners Vår framgångsrika försäljningsmetod, kontinuerlig kompetensutveckling och moderna digitala system Stöd från interna resurser, vad gäller ekonomi-, juridik-, marknad-, IT-, försäljning-, HR- och rekryteringsfrågor En stark gemenskap och väletablerad erfarenhet som finns inom kedjan, landet runt KONTAKTI den här rekryteringen söker vi en registrerad fastighetsmäklare, alternativt dig som snart är klar med dina studier till att bli registrerad Fastighetsmäklare. Vid frågor om tjänsten som Mäklare i Gällivare kontakta Linda Eriksson på [email protected], eller Alexandra Rodén på [email protected]. Naturligtvis behandlar vi din kontakt konfidentiellt. Läs mer om oss här:https://jobb.svenskfast.se/ https://www.facebook.com/svenskfastkarriar/ https://www.instagram.com/livetpasvenskfast/ https://www.instagram.com/sven...

17 januari 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Senior Systemutvecklare till SysPartner
Syspartner Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi växer och vill bli fler!Vi söker flera systemutvecklare till vårt kompetenta teami Luleå. Välkommen att bli en del av vårt härliga gäng! I rollen som konsult får du ett omväxlande jobb med en mängd olika arbetsuppgifter. Du kommer erbjudas konsultuppdrag där du snabbt utvecklar din egen kompetens och kunskap inom relevanta områden. Våra kunder är främst medelstora och stora bolag med spännande miljöer i teknisk framkant. Din profilVi söker dig som har ett stort tekniskt intresse, som drivs av att arbeta med ny teknik och att hänga med i branschens utveckling. Att du gillar att koda och att hitta lösningar på problem bör komma som en självklarhet. Dugillar att arbeta systematiskt och har båda fötterna på jorden. I ditt arbete som konsult läggs stor vikt på att kunna samarbeta med andra på ett konstruktivt sätt och att kunna leverera projekt på utsatt tid. Nuletar vi efterseniora IT-kollegor. Vitror att du som söker tjänsten nyligen tagit examen inom programmeringsområdet, eller har hunnit arbeta alltifrån ett till flera årmed programmering. Vi ser gärna att du är högskole- eller civilingenjör inom exempelvis datateknik eller motsvarande. Erfarenhet och kunskap kan i viss mån väga upp för avsaknad av fullständig utbildning. Det är meriterande om du har jobbat som systemutvecklare i arbetslivet eller med egna hobbyprojekt. Vilket programmeringsspråk du har kunskaper i är sekundärt men vi tror att du har ett par språk som du är extra förtjust i. Du kan exempelvis ha allmänt goda kunskaper inom något av programmeringsspråken C#, Java, Golang. Du har god förståelse för agila utvecklingsmetoder, exempelvis Scrum. Du har ocksågod förståelse av både svenska och engelska i såväl tal som skrift. Befattningen kan komma att kräva att du genomgår och godkänns enligt vid var tids gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där krav finns på säkerhetsklassinplacering, kan i förekommande fall, medföras krav på visst medborgarskap. Om ossSysPartner erbjuder konsultation inom infrastruktur och systemutveckling samt hostinglösningar och helhetskoncept för IT-drift. SysPartner grundades i Linköping 2005 och har sedan dess expanderat med kontor även i Stockholm, Västerås och Luleå. SysPartner strävar efter att vara det lilla familjära företaget samtidigt som våra konsulter ofta får chansen att arbeta i en större organisation med spännande tekniska lösningar hos våra kunder. SysPartner lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vad du själv kan inbringa till företaget. Att ta med sig sina personliga intressen till arbetsplatsen är mer än uppskattat! Du kommer som medarbetare att få ta del av givmilda personalförmåner och få vara delaktig i en mängd sociala aktiviteter som ordnas av företaget årligen. Välkommen med din ansökan!

17 januari 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Commissioning Manager
H2GS AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At Stegra, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’tperfectlyalign with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in ourrapidlygrowingbusiness. About us: Stegra, formerly know as H2 Green Steel,is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet.Commissioning Manager We are hiring a Commissioning Manager to lead the establishment and daily operations of Stegra’s commissioning activities. This is a critical role for the success of the Stegra Boden Project, and as the first hire within commissioning, you will play a key part in building and shaping this function. As the Commissioning Manager you will lead the day-to-day commissioning activities in association with the Commissioning team. Define, implement and improve Stegra commissioning strategy, tools and processes. Provide guidance to the EPCMs, OEMs, Contractor’s Commissioning Department and monitor their performance. Support the definition of the scheduling of commissioning activities in coordination with the various Stegra Boden Project department and Operation teams. Own the definition and implementation of the Stegra Project Commissioning Plan. The role is based in Boden, Sweden, with trips to various project contractor and fabrication sites as required. The role reports to the Head of Project Quality & Commissioning. Responsibilities: Lead the commissioning team, fostering collaboration and ensuring alignment with project goals. Always adhere to and promote the safety policies of the project. Lead commissioning activities in sub areas of the project as required. Support and provide direction as required to the Commissioning service provider, EPCMs, OEMs and Contractors on all topics related to commissioning. Collaborate with various departments such as engineering, procurement, quality, construction and operation to define, implement and improve the commissioning processes including but not limited to: HSE in Mechanical Completion, Cold commissioning and hot commissioning including Permit to Work, Risk assessment, (Simultaneous Operation Management) SIMOPS, etc. Plant Systemization and commissioning logic. Integrated Schedule. Mechanical Completion, Cold-Commissioning, Hot Commissioning stage certification management. Assurance processes required to ensure successful Plant Start Up Commissioning support during Start-Up and Early Operation phase. Completion, Cold Commissioning and Hot Commissioning Compliance with Swedish rules and regulations Support the implementation of the completion management tool Qualifications: Bachelor’s degree in Engineering or related field, or equivalent. Extensive experience in commissioning large industrial projects, and demonstrating significant managerial and leadership skills. Deep understanding of heavy industry and process plants, with experience in managing projects with numerous complex interfaces. Proficient in the use of modern commissioning tools and technics. Excellent written and verbal communication, analytical, and problem-solving skills. Strong leadership ability and effective at influencing others to achieve goals. Capable of providing direction in ambiguous and complex situations and adaptable to fast-paced environments and changing priorities. Highly proactive. Proficient with MS Office suite and quality control software. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, Stegra offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that Stegra'sgrowth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

16 januari 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Health, Safety and Environment Specialist
Jobbusters AB
Arbetsmiljöingenjörer, yrkes- och miljöhygieniker

Job DescriptionWe are seeking an experienced Health, Safety, and Environment (HSE) Specialist for our popular clientlocated in Boden. The HSE Specialist will enhance HSE performance, fostering a strong safety culture and environmental focus. Responsibilities include providing expert HSE advice, managing risks, and ensuring compliance with BAS P/U Swedish legislation. This role also involves maintaining and updating the health and safety plan for the site, performing safety inspections, and coordinating work environment matters to prevent hazards and risks.Key Responsibilities:-Develop, update, and maintain the project’s health and safety plan.- Conduct safety inspections to ensure compliance with regulations.- Review and assess risks, coordinating activities to avoid hazards.- Report HSE incidents and share lessons learned and best practices.- Track and report progress on sustainability objectives and key performance indicators (KPIs). Qualifications You have previous experience of similar tasks. You have knowledge of BAS P/U Swedish legislation. You are fluent in English,written and spoken. A construction background is a plus. Personal Qualities We are looking for a proactive and detail-oriented individual with strong communication skills and a hands-on approach to managing HSE responsibilities. The ideal candidate is adaptable, solutions-focused, and able to collaborate effectively with diverse teams on-site. Leadership and resilience are key qualities to ensure a safe, compliant, and efficient work environment. Company DescriptionOur client is developing the world's energy system to become more sustainable and flexible. They help clients in the energy and industrial sectors with innovative solutions and services worldwide. When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. SalaryAs agreed. Admission and ApplicationFull-time, office hours. Our client intends to start the assignment on 2025-02-03, and it is expected to run until 2025-12-31, with the possibility of extension. You will be employed by JobBusters and work as a consultant for our exciting client. This assignment requires on-site work in Boden.Please submit your application in English (preferably in Word format) as soon as possible, as interviews will be conducted on an ongoing basis.

16 januari 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Orderadministratör / Administratör
Bravura Sverige AB
Kundtjänstpersonal

Vill du arbeta på ett kommunikationsföretag i framkant där du erbjuds goda möjligheter till utveckling? Nu finns möjligheten att starta din karriär inom administration och kundservice hos Telia i Luleå. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Telia. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget samt överrekrytering till Telia. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Om företaget Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid. Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser! Arbetsuppgifter Som orderadministratör arbetar du med orderläggning och registrering i flertalet system. Du löser och hanterar en stor variation av beställningar till privatkunder. Du hanterar även felregistreringar och avvikelser, där din uppgift är att se till att ärendet blir löst och att berörda parter är informerade. I rollen ingår kontakt med både dina kollegor och kunder. Du tillhör en avdelning med nya och erfarna kollegor i samma roll, tillsammans arbetar ni för att hitta bra lösningar och säkerställa nöjda kunder. Första veckorna på din anställning erbjuds du en introduktion och utbildning. Därefter har du kontinuerlig dialog med din närmsta chef på Telia och Bravura. Du får stöttning i ditt dagliga arbete för att ta nästa steg i din utveckling och få kunskap inom ytterligare kompetensområden. Beroende på din utveckling och intresse finns det goda möjligheter att vidareutveckla din karriär inom Telia. Telia erbjuder en modern och flexibel arbetsplats med möjligheter att arbeta hemifrån när du blivit självgående i din roll. • Administrera order, felregistreringar och avvikelser • Supportera ärenden via telefon och chatt • Samarbeta med kollegor för att lösa kundens behov Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Avslutad gymnasieutbildning • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • Erfarenhet inom administration/kundservice är meriterande I rollen som orderadministratör är det viktigt att du visar ett stort engagemang till att bidra med en god service och nöjda kunder. Du har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift då du hanterar många olika kontaktytor. Rollen kräver att du tar egna initiativ och har en förmåga att anpassa dig efter olika situationer och varierande arbetsuppgifter. Du ingår i ett team där det är viktigt att man värnar om varandra, därav ser vi att du är en lagspelare som trivs i samarbete med andra. Övrig information Start: 24e februariPlats: LuleåLön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila [email protected] eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-02-02.

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
AI/ML-utvecklare till Softhouse i Luleå
Softhouse Nordic AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du en AI/ML-utvecklare med bakgrund inom mjukvaruutveckling? Är du prestigelös och vill jobba med likasinnade kollegor som värdesätter kunskapsdelning och ha roligt på jobbet? Då hade du gillat oss på Softhouse! Vad vi kommer att göra tillsammans AI och Machine Learning blir allt viktigare i många av våra projekt. Som AI-utvecklare bidrar du och leder regionens arbete inom AI/ML-området och delar din tid i flera aktiviteter. Vi tror att dina arbetsuppgifter kan se ut såhär: I tidiga faser av projekt, som t.ex. införsäljning och förstudier, bidrar du med att se potential, affärsmöjligheter och hjälper kunden att förstå AI. Du tar fram Proof-of-Concepts och utvecklar lösningar, från datahantering till ML-träning och deploy. I utvecklingsfasen bidrar du hands-on och driver arbetet med att integrera AI samt stötta våra utvecklare och kunder. I projektens slutfas hjälper du till med lösningar och rutiner för att säkerställa långsiktig förvaltning av modeller och dataflöden. Då området är nytt för oss i regionen kommer du att vara först in på rollen lokalt, men ingår i koncernens AI-grupp med fler kollegor från olika kontor. Vi ser flera möjligheter där du också kommer kunna bidra lokalt genom att tillföra kunskap kring AI/Data engineering, och hämta inspiration och kunskap från t.ex. lokala nätverk, för att sedan sprida vidare på vårt kontor i form av workshops, föreläsningar samt i projekten. Om dig För oss handlar det inte bara om antal års erfarenhet - vi värdesätter vår konsultmässighet och hur vi agerar mot varandra i team och i dialog med kund. Vi tror att du är kommunikativ och lyhörd, och agerar förtroendeingivande gentemot både kund och kollegor. Du har driv och förmåga att ta dig an varierande roller, viljan att söka förbättring, lyfta teamet runt dig och hjälpa kollegor att växa. För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har: Ca 5 års arbetslivserfarenhet från liknande roll och vana att arbeta med hantering och analys av data. Solida kunskaper inom tekniker för Deep learning, Neurala Nätverk och optimering av modeller för effektiv hantering. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vad du får hos oss På Softhouse blir du en del av ett framåtsträvande bolag med korta beslutsvägar och högt i tak. Vi är prestigelösa teamspelare och drivs av att leverera produkter, tjänster och mjukvara av högsta kvalitet. Och, förutom kollegor i världsklass och garanterat roligt på jobbet erbjuder vi även: Möjlighet attvara med och forma strategioch lokalt erbjudande för hur vi arbetar med AI på Softhouse i Norr. Möjlighet att utmanas tekniskt med kompetenta kollegor i en mix av kunduppdrag och leveransmodeller. Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra Softhouse-kollegor, både lokalt och över kontoren. En given plats i ett tight team som gillar att ha roligt tillsammans på jobbet, varje dag. Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord:Team, Enkelhet, Mod och Passion. Om Softhouse Inom Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på våra 10 kontor och tillsammans levererar vi tjänster och mjukvara i världsklass. I Luleå är vi idag drygt 20 personer och du hittar oss i centrala lokaler på Kyrkogatan, med fin utsikt över Södra Hamn. Här möts du av trevliga kollegor som arbetar som enskilda specialister eller i sammansvetsade team för att erbjuda våra kunder bästa möjliga IT-kompetens. I Luleå finns även vårt team Neava Design Studio som ligger i framkant inom 3D-visualisering och Augmented Reality. Låter det intressant? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan och lära känna dig bättre!

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025