Modersmålslärare till Resurscentrum/Modersmålsenheten
Luleå kommun
Grundskollärare

Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning Visst låter det intressant att arbeta med utveckling av barns och elevers lärande tillsammans med ett starkt team med hög och unik kompetens? Resurscentrum inom Barn- och utbildningsförvaltningen är en stödfunktion till skolan i Luleå kommun och omfattar modersmål, flerspråkighet, elevhälsa, Kulturskola och måltidsservice. Resurscentrum leds av avdelningschef. De olika enheterna leds av enhetschefer. Detta är en av Luleås mest spännande och mångkulturella arbetsplatser. Resurscentrum bevakar särskilt nationella minoriteters rättigheter inom Barn- och utbildningsförvaltningen. Luleå kommun är förvaltningsområde för meänkieli, samiska och finska. Resurscentrum berikar och stärker arbetet med barns och elevers utbildning. Vi arbetar med främjande och förebyggande insatser med lärande och utveckling genom: • Hälsa och välmående • Trygghet och hållbarhet • Språk och identitet • Kultur och estetik Vid Resurscentrum/Modersmål tillhandahåller vi modersmålsundervisning och studiehandledning på modersmål i cirka 20 språk i grund- och gymnasieskola, språkstöd i förskola och förskoleklass samt modersmålsstöd i nationella minoritetsspråk i förskola och förskoleklass. Vi söker nu modersmålslärare i finska 75-100 %. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta som modersmålslärare i grundskolan och vid behov även i gymnasieskolan. Tjänstgöring som studiehandledare på modersmål kan förekomma i grund- och gymnasieskola. Tjänstgöring som modersmålsstödjare i förskola och förskoleklass kan förekomma. Din arbetsplats kommer att vara de olika skolenheterna och de olika skolformerna där barn och elever finns. Din undervisning kommer att ske i form av fjärrundervisning och närundervisning samt vid behov även som central undervisning. Vid anställning genomgår du en introduktionsutbildning gällande dina arbetsuppgifter. Du får löpande stöd i din yrkesroll genom olika stödfunktioner på arbetsplatsen. Du ingår i ett arbetslag med kollegor i olika språk och ni möts för bland annat kollegial samverkan och kollegialt lärande. Som vår medarbetare förväntar vi oss att du följer Luleå kommuns värdegrund, arbetar medvetet med kvalitetsarbete, kollegialt lärande och professionell utveckling. För att erbjudas tjänst som modersmålslärare i Luleå kommun behöver du vara på plats i Luleå där undervisningen i huvudsak sker på de olika skolenheterna. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har svenskt lärarlegitimation med behörighet för modersmålsundervisning. Du har mycket goda kunskaper i svenska motsvarande svenska 3/svenska som andraspråk 3 eller svenska B/svenska som andraspråk B. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det språk som ansökan avser, ska vara ditt modersmål och du ska ha mycket goda kunskaper i språket i tal och skrift. Med modersmål avses här det språk du har som ditt dagliga umgängesspråk samt att du bott och verkat i kulturer och samhällen där modersmålet talas. Det är meriterande med kompetens i meänkieli. Du har arbetslivserfarenhet från det svenska skolsystemet och är förtrogen med skollagen och läroplanerna för de olika skolformerna. Du kan anpassa och variera din undervisning. Du är motiverad av att arbeta språk-, kultur- och identitetsutvecklande. Du är en god ledare i klassrummet och kan skapa förtroendefulla relationer med elever, kollegor och ledning. Du är flexibel, har lätt för att samarbeta och är självständig. Du är positiv till nya tankar och arbetssätt och vill ständigt utveckla din undervisning med lärande i fokus. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Dina kvaliteter kan du styrka med goda referenser. Om du saknar lärarlegitimation men har ovanstående kompetens och annan akademisk utbildning, är du ändå välkommen med din ansökan då det i vissa fall finns möjlighet till tidsbegränsad anställning enligt skollagen. Vi kommer vid anställning utgå från bästa möjlighet till kontinuitet, stabilitet och långsiktighet i verksamheten. Om du blir aktuell för tjänsten kommer du behöva visa ett godkänt utdrag ur belastningsregistret. Anställningsform: Visstidsanställning. Viss möjlighet till tillsvidareanställning. Omfattning: Deltid - heltid. Tillträde 250813 eller enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts under förutsättning att behov kvarstår. Eventuella intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Postdoktor i VA-teknik med fokus på klimatanpassning av dagvattensystem
Luleå Tekniska Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt närmare 2,1 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 900 anställda och har 18 700 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Den internationellt ledande forskargruppen VA-teknik vid Luleå tekniska universitet söker nu en ny postdoktor inom området dagvattenhantering. Att arbeta inom det VINNOVA-finansierade kompetenscentret DRIZZLE för dagvattenhantering ger en möjlighet till nära samarbete med företag, kommuner och forskare för att bedriva behovsstyrd forskning för att framtidssäkra urbana dagvattensystem och bidrar till långsiktigt hållbara livsmiljöer i städer. Forskargruppen VA-teknik är världsledande inom forskning och utbildning om urbana vattensystem, med särskild inriktning på dagvatten, avloppsvatten och rening med hjälp av naturbaserade lösningar. Gruppens övergripande mål är att bidra till utvecklingen av hållbara urbana vattensystem. Att vara en del av gruppen innebär att arbeta i en internationell och kreativ miljö, med ca 45 anställda från 20 olika länder, inklusive svenska och internationella adjungerade professorer och 25 doktorander. Ämnesbeskrivning VA-teknik omfattar hela det urbana vattensystemet (dag-, dricks- samt avloppsvatten) med avseende på insamling, transport och behandling samt organisation/planering. Forskningen syftar till en god samhällsekonomi och miljö, klokt resursutnyttjande samt medborgarnas säkerhet och hälsa. Projektbeskrivning Klimatförändringarna påverkar väder- och nederbördsmönster runt om i världen, vilket leder till allt större utmaningar när det gäller att hantera dagvatten på ett hållbart sätt. För att anpassa våra städer till framtida klimatförhållanden krävs ny information om vilka nederbördsmönster som kan förväntas och hur denna information kan översättas för användning i utformningen av urbana dräneringssystem. Detta projekt kommer att utforska nedskalning av data från klimatmodeller till en detaljnivå som är lämplig för stadsdränering samt hur den förväntade prestandan hos stadsdräneringssystem under varierande förhållanden kan modelleras. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna som postdoktor är varierande. Du arbetar självständigt med att planera för och utföra dina studier samt skriva vetenskapliga artiklar, i samarbete med industrin och övriga projektpartners. Däremellan medverkar du vid seminarier och konferenser i såväl Sverige som internationellt. Dessutom kan du få möjlighet att prova på lärarrollen och även administrativa sysslor kan förekomma (upp till 20% av heltid). Du kommer att ha två handledare vid din sida. Kvalifikationer För att vara behörig för anställning krävs doktorsexamen eller motsvarande utländsk examen inom VA-teknik, vattenresurslära, samhällsbyggnad eller annat som bedöms som likvärdigt. Det är meriterande om din examen är avlagd högst tre år före sista ansökningsdag för denna anställning. Om det finns särskilda skäl kan den komma ifråga som avlagt doktorsexamen tidigare, exempelvis vid olika typer av lagstadgade ledigheter. Den sökande behöver ha förmåga att arbeta självständigt, ta initiativ och självständigt sätta igång med nya forskningsområden. Erfarenhet av programmering, modellering av urbana dräneringssystem och blågrön infrastruktur samt nedskalning av klimatdata krävs.  Erfarenhet av osäkerhetshantering, datahantering (t.ex. datakvalitet, metadata etc.) är meriterande. Kunskaper i engelska är nödvändiga för att kunna presentera forskningsresultat vid internationella konferenser och i vetenskapliga publikationer. Kunskap i svenska är meriterande, eftersom många kontakter sker med svenska kommuner och företag. Du ska vid förfrågan kunna lämna kontaktuppgifter till två referenspersoner. Information För denna anställning gäller en anställningstid på heltid under två år. Tjänstgöringsort är Luleå. Tänkt tillträde: september 2025. För ytterligare information är du välkommen att kontakta biträdande universitetslektor Ico Broekhuizen, +46 920-49 3570, [email protected] eller professor Maria Viklander +46 920 49 16 34 [email protected] Facklig företrädare: SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och kopior av verifierade examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Både ansökan och examensbevis ska vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 2025-07-27 Referensnummer: 2562-2025

30 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Redovisningshandläggare
Försvarsmakten
Redovisningsekonomer

Är du en engagerad och driven individ med passion för ekonomi och service som vill vara en del av Försvarsmaktens spännande tillväxtresa? Här är din chans att göra skillnad, på riktigt. Ansök nu och bli en viktig del av vårt team på Ekonomiredovisningsenheten. Om enheten: Försvarsmaktens yttersta uppdrag är att försvara Sverige och landets intressen, vår frihet och rätt att leva som vi själva väljer. Vi är stolta över vår värdegrund, som värnar om alla människors lika värde, rättvisa, jämlikhet, demokrati och mänskliga rättigheter. Du kommer att tillhöra ekonomiredovisningsenheten hos Försvarsmaktens Logistik, FMLOG, som har ansvaret att dokumentera hela Försvarsmaktens ekonomiska transaktioner och stödja alla förbands ekonomiavdelningar. Med goda relationer både internt och externt håller vi Försvarsmaktens ekonomi i toppform. Vi arbetar teambaserat, där varje team har, förutom leverantörsfakturahantering, sin egen spetskompetens. Vi arbetar i affärssystemet SAP och strävar efter att erbjuda alla medarbetare möjligheter till varierande arbetsuppgifter för att främja både verksamhetens och individens utveckling. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Som redovisningshandläggare inom Försvarsmakten besitter du en nyckelroll genom att säkerställa korrekt bokföring och hantering av leverantörsfakturor. Med din drivkraft, ansvarstagande och höga fokus på kund och service bidrar du väsentligt till vår strävan att öka förtroendet för Försvarsmakten, både internt och externt. Din roll innebär bland annat att du: • Ansvarar för redovisningsuppgifter, både löpande och vid bokslut, för hela Försvarsmakten. • Handlägger redovisningsuppgifter för kund- och leverantörsreskontra. • Hanterar leverantörsfakturor. • Tillhandahåller stöd och service till hela Försvarsmaktens verksamhet. Kvalifikationer: • Akademisk utbildning inom ekonomi, systemvetenskap eller annan relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Tidigare erfarenhet av redovisnings- och bokslutsarbete eller serviceyrke. Meriterande: • Tidigare arbetslivserfarenhet från Försvarsmakten. • Erfarenhet av affärssystemet SAP. • Civilekonomexamen. • God datorvana och tillämpade kunskaper i Excel. • Stort intresse för siffror och service. Personliga egenskaper: För att lyckas i rollen är ett processorienterat arbetssätt avgörande. Vi söker dig som har förmåga att samarbeta, är pedagogisk och lätt skapar kontaktytor även utanför den egna organisationen. Vi ser också att du har en utvecklad förmåga att ta beslut och prioritera arbetsuppgifter. Engagemang, god service- och kommunikationsförmåga är andra nycklar till framgång. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Övrigt: Anställningsform: Tillsvidare. Anställningen inleds med 6 månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Boden Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Annonsen avser ett flertal befattningar. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen  Mail: [email protected] Tel:  0921-348900 Fackliga företrädare SACO Madeleine Bagge OFR/S Håkan Antonsson SEKO Susanne Thunberg OFR/O Torbjörn Bäckman Samtliga nås via växeln: 08-788 75 00. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-17. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Försäkringsutredare inom Omvårdnadsbidrag och Merkostnadsersättning i Luleå
Försäkringskassan
Socialförsäkringshandläggare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Du blir en del av ett team som arbetar tillsammans mot gemensamt uppsatta mål. Här värdesätts din förmåga att arbeta strukturerat och effektivt för att driva ditt arbete framåt. Utredningar, analyser och kundkontakt Som försäkringsutredare är du medarbetare i staten med uppdraget att utreda så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. När du arbetar med omvårdnadsbidrag har du kontakt med föräldrar som har barn med behov av särskild vård på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning. I ditt arbete inom merkostnadsersättning har du kontakt med personer som exempelvis kan behöva hjälp med merkostnader för den dagliga livsföringen på grund av funktionsnedsättning. I arbetet gör du bedömningar genom kvalificerade utredningar och analyser av underlag, framförallt läkarutlåtanden. Du lägger därefter fram förslag till beslut som tas av särskilt utsedda beslutsfattare. Kontakten med individerna sker via telefon och skriftligt. Du inhämtar information och samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen. Som försäkringsutredare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer högre krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat   • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • har god förmåga att använda datorn som arbetsverktyg. Det är meriterande om du • har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer • har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer • har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Luleå. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Fredrik Söderberg, 010-114 27 13, Torsten Hedlund, 010-111 59 74, Dimitrios Siotis, 010-114 33 87, Nils Fridell, 010-111 25 59, Annika Rolfs, 010-112 86 15, Cecilia Sandberg, 010-11 647 40 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emma Månsson, [email protected], 010-111 34 24, Maria Hjelmnér, [email protected], 010-114 08 92, Sara Norberg, [email protected], 010-113 44 07, Jenny Boberg Asplund, [email protected], 010-113 45 18 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Åsa Malm, 010-118 31 38 eller Isabella Alemam, 010-113 10 56, Saco-S: Freja Buzzi, 010-114 02 35, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 7 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

30 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Produktionschef till underhåll förädlingen
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Job Posting End Date / last application date: 2025-08-17 Vill du vara med och inspirera i ett värderingsdrivet företag? Välkommen att leda och hjälpa i en viktig roll i vår högteknologiska gruv- och mineralkoncern. Vi söker nu en Produktionschef till underhåll inom förädlingen i Malmberget. Din Roll I den här rollen planerar och leder du medarbetare i deras dagliga arbete enligt våra mål. Du har hand om allt från arbetsmiljö, ekonomi och personal till att tillse så anläggningar och installationer uppfyller gällande lagar och förordningar. Du utvecklar system och rutiner. Med ansvar för hela operativa underhållet har du en betydande roll i att motivera och hjälpa medarbetarna och säkerställa en välmående kultur. Det här har du med dig Gymnasieutbildning Utbildning eller erfarenhet inom chefskap/ledarskap är meriterade Goda kunskaper inom IT Erfarenhet från gruvindustrin är meriterande B-körkort Flytande svenska i tal och skrift Du gillar människor, är närvarande i verksamheten, tar stort ansvar och är trygg i rollen som ledare. Du motiveras av att lyfta och leda människor. Du har ett organisatoriskt öga och lätt för att prioritera och strukturera dina arbetsuppgifter. Du är målmedveten, har god problemlösningsförmåga och har ett fokus på att samarbeta och samverka med andra människor eller grupper för att uppnå gemensamma mål. Du ska ha viljan att utveckla ditt eget ledarskap och du kommer få ledarskapsutbildning och stöd i din roll.  Det här får du Inom LKAB anser vi att en fungerande kombination mellan jobb och privatliv är en nyckel för att vara ett attraktivt och hållbart företag! Belöningsprogram​ Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten​ Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter ​ Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) ​ Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering ​ Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon​ Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn ​ Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrigt Start: Enligt överenskommelse Plats: BUV/MK3, Malmberget Omfattning: Heltid, dagtid För mer information om tjänsten får du gärna kontakta Tf Sektionschef Simon Wallgren, [email protected] telefon: 070-603 61 77 Varmt välkommen med din ansökan! Facklig kontakt: Katarina Paganus, Unionen, 0970-762 98 Annika Taavoniku, SACO-klubben, 0970-795 32 Annica Kaati, Ledarna, 0970-767 65 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Elevassistent, årskurs 7-9
Arvidsjaurs kommun
Elevassistenter m.fl.

Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen tack vare vår flygplats. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter, en välkomnande attityd och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, fordonstestverksamheter, rennäring och offentlig sektor. I Arvidsjaur erbjuder vi både trygghet och enkelhet i vardagen – allt finns nära. Oavsett var i kommunen du väljer att bosätta dig kan Arvidsjaur erbjuda goda levnadsvillkor och bra möjligheter till ett attraktivt boende. Vill du veta mer om hur det är att leva och bo i Arvidsjaur? Besök flyttatillarvidsjaur.se! Arvidsjaurs kommun som arbetsgivare erbjuder en utvecklande arbetsmiljö. Att arbeta hos oss innebär att arbeta efter kommunens gemensamma värdegrund där ledorden är: Glädje, respekt och professionalitet. Eftersom Árviesjávrrie tillhör det samiska förvaltningsområdet välkomnar vi sökanden med kunskaper i samiskt språk och kultur. Vi har behov av samisktalande personal inom vissa sektorer och samiska kan därför vara meriterande vid vissa tjänstetillsättningar. Som medarbetare hos Arvidsjaurs kommun kan du komma att behöva använda din privata telefon för exempelvis inloggning i verksamhetssystem. Välkommen med din ansökan! Vi har aktivt valt placering av våra annonser och kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes. Elevassistent, årskurs 7-9I arbetet som elevassistent kan arbetet vara riktat mot enskild elev eller mot en elevgrupp som behöver stöd för att tillgodogöra sig utbildning på högstadiet.Du måste kunna ha förmåga att bygga ett förtroende hos eleven och samtidigt vara beredd att använda förtroende för tydligt skapa struktur i skoldagen. Du har förmåga att hjälpa till med att ge eleverna struktur och i samverkan med undervisande lärare skapa en inlärningssituation som ökar måluppfyllelsen.Du är snabb och har god förmåga att återkoppla till mentor samt undervisande lärare. En god och löpande kommunikation med elevens vårdnadshavare är också viktigt.Du möter vid behov eleven på morgonen och ser till att denne fullföljer skoldagen.Du har ett lågaffektivit bemötande och är tydlig i din kommunikation. Du samarbetar med lärare, elevhälsa och annan berörd personal med elevens bästa i fokus. Som person är du flexibel och har stor ansvarskänsla. Du har en positiv människosyn och ser varje barns utvecklingsförmåga. Du har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag.Kvalifikationer: Barn- och fritidsprogrammet eller likvärdig utbildning utifrån arbetsgivarens behov. Stor vikt läggas vid dina personliga egenskaper såsom social kompetens, flexibilitet och samverkansförmåga såsom ett genuint intresse för barn och ungdomar. Vi tror också att detta yrke passar såväl män som kvinnor. Vi ser gärna att du har kunskaper om diabetes.Merit: Erfarenhet av liknade arbete.Övrigt: Vid anställning är du skyldig att uppvisa registerutdrag från belastningsregistret enligt Skollagen (2010:800 2 kap 31§). Vi ser gärna manliga sökande för att jämna ut könsfördelningen i arbetsgruppen. Tjänsten är en tillsvidareanställning 85%, tillträde 20250813.Intervjuer sker löpande. Därmed kan tjänsten komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.Välkommen med din ansökan!

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Underhållsingenjör till förädlingen
Luossavaara-Kiirunavaara AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Job Posting End Date / last application date: 2025-08-17 Som underhållsingenjör ingår du i ett team som ansvarar för maskinunderhållet och kommer att få stor påverkan på vår väg in i framtiden. Är du en nyfiken person som vill utvecklas i en dynamisk miljö och som trivs med att samarbeta för att hitta lösningar? Då kan denna roll vara rätt för dig! Framtidens viktigaste jobb  Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri?   Din roll Som underhållsingenjör inom maskinunderhållet kommer du arbeta med leda den strategiska utvecklingen av underhållet i våra förädlingsverk. Du kommer vara en nyckelperson i arbetet med att öka driftsäkerhet och tillgänglighet. I arbetsuppgifterna ingår även att utveckla och samordna underhållsstopp där en mängd entreprenörer och interna kompetenser ingår samt hantera övergripande avtalsfrågor.   Det här har du med dig Vi söker dig som är ansvarstagande, analytisk och har ett starkt teknikintresse. Du trivs med att samarbeta med olika typer av människor och har lätt för att anpassa dig i både självständigt och teamorienterat arbete. Du är strukturerad, tar initiativ och har en naturlig drivkraft att utveckla både dig själv och verksamheten. Vi förväntar oss att du har: Civil- eller högskoleingenjörsexamen, gärna inom maskinteknik eller motsvarande. B-körkort är ett krav för alla tjänster på LKAB. Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande: Vana att arbeta med datastyrda underhållssystem och uppföljningar. Erfarenhet från processindustri eller liknande verksamhet. Det här får du Belöningsprogram​ Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten​ Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter ​ Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) ​ Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering ​ Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon​ Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn ​ Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Start: Enligt överenskommelse. Placeringsort: Gällivare Omfattning: Heltid, dagtid. För mer information om tjänsten vänligen kontakta Tf Sektionschef Simon Wallgren [email protected] alt. 070-603 61 77 Fackliga kontaktpersoner Malmberget/Luleå: Unionen Södra Katarina Paganus, 0970-762 98 SACO-klubben Södra – Annika Taavoniku, 0970-795 32 Ledarna Södra – Johanna Dahlin 010-144 50 16 About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus.   Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application.   Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Säljare Coop Lappgatan
Coop Norrbotten Ekonomisk Fören
Butikssäljare, dagligvaror

Är du en serviceinriktad person som älskar försäljning? Då kan du vara rätt person för oss! Vi söker dig som är positiv, driven och brinner för att ge våra kunder branschens bästa kundbemötande. Kunden i våra butiker ska mötas av trevlig personal, bra varor till bra priser, matinspiration och intressanta händelser. Som säljare är du butikens ansikte utåt och på ett professionellt sätt ger du våra kunder den bästa servicen samtidigt som du sprider glädje och energi. För att lyckas i rollen som säljare hos oss ser vi att du är ambitiös, ansvarstagande, trivs i ett högt arbetstempo och drivs av nya utmaningar. Du är en lagspelare av rang och tillsammans överträffar vi kundernas förväntningar. Arbetet är varierande och innehåller alla typer av arbetsuppgifter som förekommer i butik, såsom varupåfyllning, försäljning, kassaarbete och kundservice. Vi har öppet när våra kunder vill handla, därmed kan arbetstiderna variera – dag, kväll samt helg. FörmånerSom anställd hos Coop Norrbotten har du många olika förmåner. Vi erbjuder till exempel 10 % lojalitetsrabatt varje månad på det mesta du handlar i våra butiker och online och upp till 3000 kronor i friskvårdsbidrag varje år. Vi erbjuder också kaffe, te och frukt i personalrummet samt idrottsbiljetter till en rad olika evenemang. - Erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning är meriterande - Erfarenhet och kompetens inom serviceyrken är meriterande - Flerspråkig och erfarenhet/intresse av olika kulturer är meriterande Det är betydelsefullt att du har ett genuint intresse för mat, service och försäljning. Du trivs med att arbeta i grupp och bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat. Vidare gillar du att arbeta i ett högt tempo och kan hantera stressiga miljöer. Tjänsten är tillsvidare på 26h/vecka. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser framemot din ansökan! Coop Norrbotten är en detaljhandelsdrivande förening ägd av ca 142 500 medlemmar i Norrbotten. Föreningen har 42 butiker/stormarknader, ca 740 årsanställda samt en bruttoomsättning på ca 2,7 miljarder kronor. Butiker finns från Katterjåkk i norr till Piteå i söder. Servicekontoret finns på Storheden i Luleå. Coop Norrbotten är en av Norrbottens största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,5 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige! Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Driven Maskinmäklare till Maskinera.
Performiq AB
Företagssäljare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Sedan starten maj 2022 har Maskinera visat ett otroligt resultat och deras expansionskurva pekar rakt upp. Därför söker dem nu fler Säljande Maskinmäklare i Norrbotten. I rollen som Maskinmäklare är du spjutspetsen i Maskineras organisation. Du spenderar större delen av dina dagar ute hos kunder samt i ditt hemmakontor. Med din tjänstebil och telefon som främsta arbetsredskap, prospekterar, kontaktar och besöker du nya samt existerande kunder dagligen. Du kommer ansvara över hela försäljningsprocessen från start till mål. Knyta och underhålla egna kunder och kontakter är något du lägger stor vikt på. Vi erbjuder dig: • Att vara en del av Maskineras extremt spännande expansionsresa. • En attraktiv lönemodell utan tak, fast grundlön + provision. • Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag. • Ett flexibelt arbetssätt där du utgår från ditt hemmakontor. • Arbeta i en organisation där du har nära till beslut. • En möjlighet att ständigt utmanas och utvecklas för att uppnå din maximala potential. Arbetsuppgifter: • Prospektera och initiera kontakt med nya kunder. • Driva försäljningsprocessen framåt. • Att arbeta enligt uppsatta mål med syfte att bidra till ökad expansion och ökad kundnöjdhet. • Att skapa förtroendeingivande och rådgivande relationer till kunderna. • Underhålla din befintliga kundstock och arbeta med merförsäljning. • Dokumentera och Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil: Vi tror att du besitter erfarenheter inom försäljning antingen B2B eller B2C och vill till ett bolag i ”startup” fasen. Du är resultatinriktad och älskar att arbeta utifrån filosofin ”frihet under ansvar”. Är du inte i säljbranschen idag kan du också passa in hos Maskinera, vi tror att din personlighet är allra viktigast! Vidare värdesätter vi om du: • Har ett stort driv, vilja och intresserad av försäljning. • Är social, utåtriktad och har hög energi. • Är en vinnarskalle och inte ger upp i första taget. • Är bekväm med att ta kontakt både över telefon och fysiska möten. • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsplats: Hemifrån. Arbetstider: Kontorstider, flextider. Plats: Region Norrbotten. Företagspresentation Maskinera lanserades den 9.e Maj 2022 och är nätauktionstjänsten som skapar ett cirkulärt liv för begagnade kvalitetsmaskiner. På Maskinera handlar det om att ta fram en renodlad digitaltjänst där maskiner och kunden står i centrum, effektivisera moment och processer och ta ansvar för ett mer hållbart handlade. Kundfokus, teamwork och viljan att ständigt utvecklas är drivkraften som tar Maskinera framåt. Tillsammans med expertis och nyfikenhet kring både maskiner och kvalitet, skapas en marknadsplats som möjliggör att begagnade maskiner, nyttofordon och verktyg hamnar i rätt händer.

30 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Driven Maskinmäklare till Maskinera.
Performiq AB
Företagssäljare

Tjänstebeskrivning & erbjudande Sedan starten maj 2022 har Maskinera visat ett otroligt resultat och deras expansionskurva pekar rakt upp. Därför söker dem nu fler Säljande Maskinmäklare i Norrbotten. I rollen som Maskinmäklare är du spjutspetsen i Maskineras organisation. Du spenderar större delen av dina dagar ute hos kunder samt i ditt hemmakontor. Med din tjänstebil och telefon som främsta arbetsredskap, prospekterar, kontaktar och besöker du nya samt existerande kunder dagligen. Du kommer ansvara över hela försäljningsprocessen från start till mål. Knyta och underhålla egna kunder och kontakter är något du lägger stor vikt på. Vi erbjuder dig: • Att vara en del av Maskineras extremt spännande expansionsresa. • En attraktiv lönemodell utan tak, fast grundlön + provision. • Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag. • Ett flexibelt arbetssätt där du utgår från ditt hemmakontor. • Arbeta i en organisation där du har nära till beslut. • En möjlighet att ständigt utmanas och utvecklas för att uppnå din maximala potential. Arbetsuppgifter: • Prospektera och initiera kontakt med nya kunder. • Driva försäljningsprocessen framåt. • Att arbeta enligt uppsatta mål med syfte att bidra till ökad expansion och ökad kundnöjdhet. • Att skapa förtroendeingivande och rådgivande relationer till kunderna. • Underhålla din befintliga kundstock och arbeta med merförsäljning. • Dokumentera och Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil: Vi tror att du besitter erfarenheter inom försäljning antingen B2B eller B2C och vill till ett bolag i ”startup” fasen. Du är resultatinriktad och älskar att arbeta utifrån filosofin ”frihet under ansvar”. Är du inte i säljbranschen idag kan du också passa in hos Maskinera, vi tror att din personlighet är allra viktigast! Vidare värdesätter vi om du: • Har ett stort driv, vilja och intresserad av försäljning. • Är social, utåtriktad och har hög energi. • Är en vinnarskalle och inte ger upp i första taget. • Är bekväm med att ta kontakt både över telefon och fysiska möten. • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsplats: Hemifrån. Arbetstider: Kontorstider, flextider. Plats: Region Norrbotten. Företagspresentation Maskinera lanserades den 9.e Maj 2022 och är nätauktionstjänsten som skapar ett cirkulärt liv för begagnade kvalitetsmaskiner. På Maskinera handlar det om att ta fram en renodlad digitaltjänst där maskiner och kunden står i centrum, effektivisera moment och processer och ta ansvar för ett mer hållbart handlade. Kundfokus, teamwork och viljan att ständigt utvecklas är drivkraften som tar Maskinera framåt. Tillsammans med expertis och nyfikenhet kring både maskiner och kvalitet, skapas en marknadsplats som möjliggör att begagnade maskiner, nyttofordon och verktyg hamnar i rätt händer.

30 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025