Socionom i skolan Porsnäs åk. 4-6 / Backgård åk. f-3
Piteå kommun
Socialsekreterare

Porsnässkolan 4-6 och Backgårdskolan f-3 ligger grannar med varandra på Vårdgränd i Norrfjärden som är förläget ca 2 mil norrut från Piteå och ca 5 mil söder om Luleå. Vi söker gemensamt en socionom som kan fungera som en naturlig övergång mellan enheterna och således följa elever med familj över tid.  Porsnässkolan 4-6 är förnärvarande förlagda i moduler i väntan på byggnation av ny skola.  Välkommen med din ansökan. Arbetsuppgifter  Porsnässkolan åk 4-6 och Backgård skolan f-3 söker gemensamt en socionom. I rollen som socionom i skolan kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att arbeta med att främja elevers närvaro, samordna kontakter med externa aktörer, kunna leda möten och ingå i skolornas trygghets team. Din relation till elever och vårdnadshavare kommer vara betydande för ett gott samarbete.  Kvalifikationer Vi söker dig med socionomexamen eller annan utbildnings som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget. Meriterande är om du även har en pedagogisk bakgrund och erfarenhet av att arbeta med barn och familjer.  Du ska vara väl förtrogen med skolans styrdokument. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper, som person är du trygg och har god samarbetsförmåga.  Mer om tjänsten  Omfattning: 100% Tillträdesdag: Enligt överenskommelse, läsåret börjar 250821 Arbetstid: Dagtid Sista ansökningsdag: 250810 Arbetsgivaren begär utdrag från belastningsregister innan anställning kan genomföras. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta Rekryteringsteamet för alternativ sökväg på telefon 0911-69 65 10 . Om arbetsplatsen  Utbildningsförvaltningen är en av kommunens sju förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med pitebor, näringsliv och föreningar utvecklar vi Piteå till en ännu bättre plats att bo, leva och verka i.  Läs mer:  www.pitea.se  Move to Piteå – för dig som vill flytta till Piteå  Letar du bostad, vill du veta mer om skola och barnomsorg eller är du nyfiken på kultur- och fritidsutbudet? Move to Piteå erbjuder dig stöd från start till mål.  Läs mer - Move to Piteå

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Krossmaskinist till vår verksamhet på Viscaria
Last & Terräng Häggroths Traktor AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Gruvbolaget Viscaria är ett modernt gruvbolag som återöppnar koppargruvan i Kiruna. Med hjälp av senaste teknik inom gruvbrytning, logistik och vattenrening strävar de efter att bli en av världens mest hållbara kopparproducenter. Vi på LTH är glada att från start vara en del av gruvans återöppning i ett nära samarbete med gruvbolaget. Idag har vi en liten verksamhet på plats som behöver förstärkas och bli större, vilket vi ser fram emot. Vårt aktuella uppdrag kommer främst vara att utföra mark- och servicetjänster. Vi behöver nu stärka upp med en krossmaskinist till vår verksamhet på Viscaria. Där du arbetar med dagligt underhåll, service och reparation av krossanläggning. Vi söker dig som har: Giltigt B-körkort Erfarenhet av krossanläggning Vem är du som person?  Du är engagerad i det du gör, är flexibel och har lätt att anpassa dig till varierande omständigheter. Du har hög samarbetsförmåga och ett positivt bemötande. Du tar ansvar för de fordon som du kör och är noggrann för att undvika skador samt håller fordonet i ett bra skick. Vi arbetar för en säker arbetsplats och förutsätter att du arbetar med säkerhet i fokus.  Det är viktigt för oss att du vill bidra till den inkluderande och familjära kultur som vi på LTH har byggt upp där vi tillsammans jobbar för kundens och företagets bästa. Vi arbetar utifrån vår värdegrund som varje anställd är en del av:  KVALITET - Vi arbetar säkert, miljövänligt och kostnadseffektivt med kunden i fokus. Vi är stolta över våra prestationer och resultat. Vi levererar alltid det lilla extra.  KOMPETENS - Vi är trygga i våra arbetsuppgifter och vi delar med oss av erfarenhet och kunskap. Vi har rätt utbildning och behörighet. Vi utövar ett gott ledarskap och medarbetarskap där vi ger rätt förutsättningar för att ständigt förbättras.  ENGAGEMANG - Vi tar ett personligt ansvar genom en positiv attityd, intresse och delaktighet. Vi har en familjär anda där vi hjälps åt, bryr oss om varandra och jobbar för kundens och företagets bästa.  Omfattning och skift Arbetstider: 7/7 Tillträde enligt överenskommelse Vi erbjuder en trevlig arbetsplats, kollektivavtal, friskvårdsbidrag och andra förmåner som till exempel förmånliga privatförsäkringar mm.

30 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Technical Sales and Service Representative
Randstad AB
Företagssäljare

Arbetsbeskrivning Brinner du för teknik och försäljning? Vill du göra verklig skillnad i en global industri? Trelleborg Mining, en ledande aktör inom avancerade polymerlösningar för gruvindustrin, söker nu en driven och engagerad Technical Sales and Service Representative. Bli del av vårt framgångsrika team. Vi levererar banbrytande produkter och exceptionell service till kunder över hela världen. Trelleborg Mining är erkänt för sin innovativa teknik och slitstarka material. Dessa maximerar produktivitet och minskar driftskostnader. Vi kombinerar teknisk expertis med djup branschkännedom. Målet är att alltid överträffa kundernas förväntningar och bygga långsiktiga affärsrelationer. Du kommer att arbeta från ditt hemmakontor och rapportera till chefen på Trelleborg Mining i Australien. Däremot kommer du att få stöd och ha dialog med Trelleborgs kontor i Sverige. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill bli en del av Trelleborgs framgångsrika team, skicka in din ansökan idag. Vi ser fram emot din ansökan på engelska. I den här rekryteringen samarbetar Trelleborg med Randstad. Vid frågor kontakta gärna Hanna Wide på [email protected]. Urval sker löpande och intervjuer kommer att påbörjas vecka  Ansvarsområden Främja Trelleborgs Mining-produkter i regionen. Utöka och bibehålla kundnätverket genom att skapa starka relationer. Implementera effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier för att uppnå försäljningsmål. Tillhandahålla support och service för Trelleborgs gruvprodukter, med fokus på att behålla befintliga affärer och expandera till nya kunder. Genomföra regelbundna besök hos kunder för att förstå deras behov och erbjuda skräddarsydda lösningar. Forska och förstå Trelleborgs produkter samt tekniska detaljer för att kunna ge kompetent rådgivning till kunder. Uppdatera och underhålla CRM-rapporter för att säkerställa korrekt dokumentation av affärsaktiviteter. Skriva detaljerade rapporter och följa upp offerter. Assistera med försäljningsprognoser och upprätthålla försäljningsmål. Tillämpa företagets kvalitets-, säkerhets- och miljöprinciper i det dagliga arbetet. Kvalifikationer Erfarenhet av försäljning och service inom gruvindustrin är en fördel. Stark kommunikationsförmåga och förmåga att skapa långsiktiga relationer. God teknisk förståelse och förmåga att förstå komplexa produkter och tjänster. Självgående och förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team. Grundläggande kunskaper i CRM-system och rapportering. Körkort B är ett krav. Om företaget TRELLEBORG PERTH PTY LTD Trelleborg Perth Pty Ltd är ett australiensiskt dotterbolag till det globala företaget Trelleborg AB, specialiserat på tekniska polymerlösningar. Trelleborg Perth fokuserar på gruvindustrin och tillhandahåller lösningar som kompositkeramiska slitpaneler och gummibeläggningar. De samordnar även gruvrelaterade aktiviteter i Australien och erbjuder tjänster som blästring och målning.

30 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Projektledare bygg - Luleå
Fortifikationsverket
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Fortifikationsverket söker byggprojektledare till Luleå. Har du arbetat några år med att leda projekt inom fastighets- eller byggbranschen? Söker du en roll där du får arbeta med att bygga fastigheter till hyresgäster med annorlunda verksamheter som bidrar till Sveriges försvarsförmåga? Är du en person med en god ledarförmåga? Då är det dig vi behöver! Sök tjänsten redan idag! Fortifikationsverket är en statlig myndighet med uppdrag att förse Försvarsmakten och andra myndigheter med säkra fastigheter. Vi äger och förvaltar vårt unika och breda fastighetsbestånd som finns över hela Sverige, samt bygger nytt när våra hyresgäster behöver.  Till division nord och projektenheten Luleå söker vi nu projektledare. På enheten är vi idag 12 st varav 10 st är projektledare. Personalen är placerad i Boden, Luleå och Umeå. Enheten ansvarar för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt där projektledarna leder och samordnar arbetet och medverkar i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltning och kund. Våra kunders utökade behov av ändamålsenliga lokaler och befästningar medför ökade investeringsvolymer en lång tid framöver.  Din vardag som projektledare i en myndighet med många unika byggprojekt Du kommer som projektledare att självständigt leda investeringsprojekt inom området bygg/anläggning. Du ansvarar för genomförandet av byggprojekt med tillhörande infrastruktur, från tidigt skede till färdig byggnad/anläggning. Du ansvarar för tid, kostnad, kvalitet, miljö och funktion. Du kommer ha kund- och myndighetskontakter och medverka i upphandling av konsulter och entreprenörer. I rollen ingår också att vara beställaransvarig gentemot konsulter och entreprenörer och du ska kunna ta på dig ombudsrollen för vissa projekt. Tjänsten innebär resor inom Sverige då Fortifikationsverket bedriver verksamhet i hela landet. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har:  • universitets- eller högskoleutbildning med inriktning samhällsbyggnad, byggteknik, väg och vatten, arkitektur, ekonomi eller motsvarande • alternativt annan utbildning som vi bedömer likvärdig • flerårig erfarenhet av att självständigt leda investeringsprojekt kopplat till bygg- och fastighetsbranschen med ansvar för tid, kostnad, kvalitet, miljö och funktion  Du har också en hög säkerhetsmedvetenhet och en ledarkompetens som vi bedömer tillfredsställande, goda kunskaper i svenska både tal och skrift och god vana vid administrativa IT-system. Körkort klass B är ett krav. Det är meriterande om du har: • kunskap avseende kostnadsbedömning/anbudskalkylering i projekt  • kunskap inom fastighets- och entreprenadjuridik • kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) • erfarenhet av att jobba med fortifikatoriskt- och fysiskt skydd av byggnader mot Försvarsmakten eller andra statliga aktörer • kunskap inom säkerhetsskydd Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För tjänsten är det ett krav att du är samarbetsorienterad och har ett prestigelöst fokus på att nå gemensamma mål. Du är strukturerad, organiserar och planerar ditt arbete väl och följer uppsatta processer. Du har lätt att vinna andras respekt, kan diskutera och kan skilja på sak och person. Vidare är du analytisk och trygg i dig själv som person.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.  Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning, placeringsort Luleå. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 24 augusti 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Johan Karlsson, 010-44 44 105 eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010- 44 44 983. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

30 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Skötare till Barn- och ungdomspsykiatrin, Sunderby sjukhus

Tillsammans utvecklar vi Barn – och ungdomspsykiatrins heldygnsvård på avdelning 40 D. Vi söker nu dig som vill vara en del av vårt team och bidra till att utveckla personcentrarad vård och behandling för barn och unga. Hos oss får du möjlighet att arbeta med evidensbaserade riktlinjer och vårdprogram. Vi har ett länsuppdrag med 6 vårdplatser och har uppdrag enligt Hälso- och sjukvårdslagen och Lagen om psykiatrisk tvångsvård. Vi sökerVi söker dig som är utbildad skötare eller undersköterska med goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Tidigare erfarenhet av arbete inom barn- eller vuxenpsykiatrin är meriterande.  Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person har du en hög grad av personlig mognad och är stabil och kan hålla dig lugn i pressade och stressade situationer. Du har även en god samarbetsförmåga och värderar samarbete med andra högt. Vidare ser vi att du har en helhetssyn där du förstår din egen roll samtidigt som du ser till verksamhetens bästa i agerande och beslut.  Det här får du arbeta medSom skötare hos oss utgör du en viktig del i den psykiatriska omvårdnaden. Du ingår i ett team med flera yrkeskategorier där du som skötare har en central och viktig roll. Du kommer bland annat att arbeta med stödjande samtal, psykoedukation, genomföra provtagningar, kontroller av vitala parametrar, utföra tillsyn samt arbeta med journalföring i Cosmic. Du kommer även att ha ett nära samarbete med vårdnadshavare. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att upprätthålla en god arbetsmiljö på vårdenheten. Ditt förhållningssätt och dina insatser är av avgörande betydelse för att verksamheten ska präglas av lugn, trygghet, god vård och omvårdnad enligt HSL och LPT.  Det här erbjuder vi dig- En individanpassad introduktion - Möjlighet att påverka och delta i att utveckla arbetssätt och riktlinjer  - Stöttande kollegor och nära samarbete med engagerade medarbetare i hela länskliniken - Kompetensutveckling  - En viktig och meningsfull roll i en verksamhet som gör skillnad för barn och unga  - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse, arbetstiden är förlag till dag, kväll och natt. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.  Vi tillämpar registerkontroll före beslut om anställning enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!

30 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Resurstjänst 100 % i barngrupp vid Giella förskola
Sameskolstyrelsen
Barnskötare

Sameskolstyrelsen är en statlig myndighet och har sitt kansli med skolchef, controllers, HR och handläggare i Jåhkåmåhkke. Sameskolan är en skolform likvärdig grundskolan med undervisning från förskoleklass till årskurs 6. Utgångspunkt för undervisningen är den samiska kulturen och det samiska språket enligt läroplan för sameskolan. Sameskolstyrelsen bedriver efter överenskommelse med respektive kommun även förskola. Sameskolstyrelsen har verksamhet i Giron, Gárasavvon, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Sameskolstyrelsen anordnar fjärrundervisning i de samiska språken och stödjer utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning. ARBETSUPPGIFTER Som barnskötare deltar du aktivt och ansvarsfullt vid planering, genomförande och reflektion i samarbete med arbetslaget samt individuellt. Dokumentation samt utvärdering ingår i enlighet med förskolans styrdokument och utifrån det samiska perspektivet individuellt och i arbetslag. Du deltar aktivt i att utveckla framgångsrika lärmiljöer tillsammans med övriga på förskolan. Att tillsammans med personal delta i övrigt arbete på förskolan samt i barngrupp. KVALIFIKATIONER Du ska behärska samiska språkligt och skriftligt och har kunskap om den samiska kulturen. Sökanden måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning. ÖVRIGT Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan per post eller genom att kontakta myndighetens personalhandläggare på tel: 0971-442 08

30 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
1 st 100 % Förskollärare till Giella förskola
Sameskolstyrelsen
Förskollärare

Sameskolstyrelsen är en statlig myndighet och har sitt kansli med skolchef, controllers, HR och handläggare i Jåhkåmåhkke. Sameskolan är en skolform likvärdig grundskolan med undervisning från förskoleklass till årskurs 6. Utgångspunkt för undervisningen är den samiska kulturen och det samiska språket enligt läroplan för sameskolan. Sameskolstyrelsen bedriver efter överenskommelse med respektive kommun även förskola. Sameskolstyrelsen har verksamhet i Giron, Gárasavvon, Váhtjer, Jåhkåmåhkke och Dearna. Sameskolstyrelsen anordnar fjärrundervisning i de samiska språken och stödjer utveckling och produktion av läromedel för samisk undervisning. ARBETSUPPGIFTER Planera, genomföra och utvärdera undervisning i enlighet med förskolans styrdokument och utifrån det samiska perspektivet individuellt och i arbetslag. Du deltar aktivt i att utveckla framgångsrika lärmiljöer tillsammans med övriga på förskolan. Att tillsammans med personal delta i övrigt arbete på förskolan. KVALIFIKATIONER Förskollärarexamen med giltig lärarlegitimation, eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedömer lämplig. Du behärskar samiska, både muntligt och skriftligt. Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer samt förmåga att förebygga och lösa konflikter. Du är noggrann, flexibel och lyhörd för elevernas behov och tycker det är roligt att arbeta med barn och unga. Vi söker dig som har en dokumenterad god samarbetsförmåga Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Sameskolstyrelsen tillämpar individuell lönesättning. Sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregistret innan anställning. Du som har skyddade personuppgifter har möjlighet att skicka din ansökan med posten eller genom att kontakta myndighetens personalhandläggare på tel: 0971/442 08.

30 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Gruppchef – med teamet, verksamheten och utvecklingen i fokus
Jernbro Industrial Services AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vi söker dig som har erfarenhet av att leda team, har god kunskap om arbetsrätt och personalansvar och som vill vara en nyckelperson i vår fortsatta verksamhetsutveckling. Om tjänsten Som Gruppchef för Utförargruppen ansvarar du för det dagliga ledarskapet och har både personal och budgetansvar. Du arbetar aktivt med att planera, följa upp och utveckla verksamheten, med fokus på struktur, kvalitet och lönsamhet. Rollen passar dig som har ett starkt driv för förbättringsarbete och som ser möjligheter till utveckling i både rutiner och arbetssätt. Du tar initiativ, skapar tydliga processer och säkerställer att organisationen fungerar effektivt och i enlighet med gällande regelverk. Dina huvudsakliga ansvarsområden: • Leda och utveckla din grupp • Ansvara för planering, bemanning och daglig styrning av verksamheten • Säkerställa att lagar och regler efterlevs i det dagliga arbetet • Tillämpa relevant lagstiftning inom arbetsmiljö och arbetstidsfrågor • Personalansvar inklusive medarbetarsamtal, arbetsmiljö och rehabilitering • Budget- och kostnadsansvar samt uppföljning av resultat • Initiera och driva strukturerade förbättringsinitiativ • Säkerställa en fungerande mötesstruktur och tydlig kommunikation • Samarbeta nära med andra avdelningar och stödfunktioner Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Flerårig erfarenhet av att leda personal gärna inom tillverkning, verkstad eller industri (meriterande men inget krav) • Förmåga att prioritera, planera och skapa struktur i en miljö med många parallella uppgifter • Ett processorienterat arbetssätt och starkt intresse för verksamhetsutveckling • God förståelse för ekonomiska samband, kostnadsuppföljning och affärsmässighet • Tydlig kommunikationsstil och ett inkluderande, coachande ledarskap • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Engelska är meriterande • God datorvana och erfarenhet av att arbeta i Officepaketet (Excel, Word, Outlook m.m.) • B-körkort (resor i tjänsten kan förekomma) Meriterande: • Erfarenhet av kalkylering och beredning inom stål eller smidesarbete • Bakgrund inom industri- eller tillverkningsverksamhet • Eftergymnasial utbildning inom teknik eller ledarskap Vi strävar efter mångfald och en jämn könsfördelning i våra team. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund och perspektiv, särskilt kvinnor då de idag är underrepresenterade i vår verksamhet. Det här erbjuder vi dig Hos oss får du en central roll i ett företag med starka ägare, tydlig tillväxtstrategi och fokus på hållbar utveckling. • En fri och självständig roll med stort eget ansvar • Marknadsmässig lön och trygga anställningsvillkor • Möjlighet till kompetensutveckling genom utbildningar och utmanande uppdrag • Ett inkluderande och öppet arbetsklimat • En företagskultur som präglas av engagemang, samarbete och utveckling Vi tror på utveckling för våra kunder, vår teknik och våra medarbetare. Tillsammans bygger vi hållbara lösningar för framtidens industri. Ansökan Urval sker löpande – skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Observera att det kan ta något längre tid att få återkoppling under sommaren på grund av semestertider. Vi uppskattar ditt tålamod. Frågor om tjänsten? Kontakta gärna Johannes Johansson, Avdelningschef, på 0725-58 35 64. Välkommen med din ansökan vi ser fram emot att höra från dig! Jernbro-koncernen är Skandinaviens ledande leverantör inom industriellt underhåll och projekt och omsätter 2,7 miljarder. Varje dag, året om, hjälper vi industrin och ägare av samhällsinfrastruktur att producera säkrare, effektivare och mer hållbart. Med djup ingenjörs- och utförarkompetens inom underhåll och övriga teknikdiscipliner som mekanik, el, automation och energi bidrar vi till utveckling och effektivisering av kundernas verksamhet och därmed också till ökad konkurrenskraft. Vi finns lokalt och nära våra kunder på omkring 35 platser, där våra 1300 anställda har specifika kunskaper om deras olika processer och utmaningar. Bland våra många kunder finns små och medelstora lokala företag och stora internationella koncerner med verksamhet inom tillverkning, fordon, gruvor, järn, stål, livsmedel, läkemedel, energi, petrokemi, kemi, papper, massa, marin samt vatten och avlopp. I Jernbro-koncernen ingår Jernbro Industrial Services AB, Svenska GMK AB, Veltec AS och Jernbro Industrial Services i Gällivare AB. Som en del av vårt arbete för en trygg arbetsplats kan bakgrundskontroller genomföras inför anställning.

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Arbetsledare till Modulmontage, en del av Part Group
Nordisk kompetens AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Arbetsledare till Modulmontage – Kiruna Vill du vara med och leda ett unikt byggprojekt i hjärtat av nya Kiruna? Modulmontage, en del av Part Group, söker nu en arbetsledare som kan ta en central roll i uppbyggnaden av ett helt nytt bostadsområde med kundanpassade, prefabproducerade bostäder som monteras upp på plats. Modulmontage arbetar med industriellt byggande i teknisk framkant och använder moderna 3D-verktyg som Archicad och Inventor för att hantera ritningar och projektinformation. Företaget strävar efter ett digitalt arbetssätt som främjar kvalitet, säkerhet och effektivitet genom hela byggprocessen. Du blir en viktig del i ett effektivt, hållbart och modernt sätt att bygga – med plats för både ansvar, inflytande och utveckling. Om rollen Som arbetsledare har du en nyckelposition på byggarbetsplatsen. Du ansvarar för att leda och fördela det dagliga arbetet, säkerställa att produktionen följer tidplaner, kvalitet och arbetsmiljökrav samt att teamet har rätt förutsättningar för att lyckas. Du håller i dagliga uppstartsmöten, följer upp ritningar och flöden, koordinerar leveranser och lyft, hanterar dokumentation och deltar i byggmöten. Du är helt enkelt den som håller ihop platsens arbete – både operativt och kommunikativt – och är en viktig kontakt mellan montörer, platsledning, projektledning och underentreprenörer. Vi söker dig som: • Har en yrkes- eller högskoleutbildning inom bygg, teknik eller produktion • Har erfarenhet från byggarbetsplats eller produktionsledning • Är strukturerad, handlingskraftig och trygg i din kommunikation • Trivs med att ta ansvar och skapa ordning och struktur för att nå uppsatta mål • Har god datorvana och gärna erfarenhet av 3D-verktyg • Gärna har arbetat med prefab, snickeri, modulhus eller annat industriellt byggande tidigare • Körkort är meriterande men inget krav. Det viktigaste är att du kan smidigt ta dig till och från arbetsplatsen. • Erfarenhet av LEAN, arbetsmiljöansvar eller samordning av entreprenadarbeten är en fördel. • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Med rätt grundförutsättningar och positiva personliga egenskaper ser företaget gärna att långsiktigt på din anställning med fortsätt arbete som arbetsledare i kommande projekt samt möjlighet att växa inom företaget och koncernen. Tjänsten är på heltid, på plats. Arbetstiden planeras att i huvudsak vara måndag till torsdag, 07.00–18.00, vilket ger dig en längre helg. Vissa moment kan dock kräva arbete även på fredag, och ibland även lördag, så flexibilitet är viktigt. Tillträde: Enligt överenskommelse, projektet beräknas starta i början av 2026 Plats: Kiruna Rekryteringen sker i samarbete med Nordisk Kompetens. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Ludvigsson: 📧 [email protected] Vänta inte med att skicka in din ansökan – rekryteringen sker löpande!

30 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
CE-chaufför till Kiruna
N Kraft Bemanning AB
Lastbilsförare m.fl.

CE-chaufför till Kiruna – Omgående start, måndag–torsdag Nkraft Bemanning AB söker nu en erfaren och självgående CE-chaufför för ett uppdrag i Kiruna med omgående start. Om du har ett giltigt CE-körkort, YKB och vill arbeta i ett professionellt team med hög leveranssäkerhet – då kan detta vara jobbet för dig. Arbetsuppgifter Som lastbilschaufför hos oss kommer du att arbeta med tunga transporter inom Kirunaområdet. Arbetet kräver att du är van att hantera lastbil på ett tryggt, säkert och effektivt sätt, även i tuffare väderförhållanden. Du kommer att arbeta måndag till torsdag med fasta arbetstider och tydliga rutiner. Uppdraget passar dig som trivs med att arbeta självständigt och som värdesätter struktur och punktlighet. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha: CE-körkort Giltigt YKB Tidigare erfarenhet av liknande uppdrag God förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar Hög arbetsmoral och ett säkerhetsmedvetet arbetssätt Meriterande: ADR-behörighet Erfarenhet från norra Sverige eller liknande klimat Vi erbjuder Arbete måndag–torsdag Konkurrenskraftig lön enligt kollektivavtal Tjänstepension genom FORA Möjlighet till långsiktigt uppdrag En trygg arbetsgivare som värnar om din utveckling och arbetsmiljö Om oss Nkraft Bemanning AB är ett bemanningsföretag med fokus på bygg, anläggning och industri. Vi samarbetar med seriösa aktörer över hela landet och erbjuder trygga anställningar med schyssta villkor. Hos oss får du en engagerad arbetsgivare som alltid finns nära till hands. Ansökan Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Kontaktperson: Carl-David Almqvist 📧 [email protected] 📱 073-059 46 12 Välkommen med din ansökan!

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025