Vi söker nu en engagerad controller till vår Controllerenhet som vill vara med och bidra till en effektiv och hållbar användning av resurser inom hälso- och sjukvården och dess stödfunktioner. I denna roll får du ett särskilt fokus på att bidra till utveckling, tillämpning och uppdatering av Region Norrbottens avgiftshandbok – ett centralt styrdokument som reglerar patientavgifter och säkerställer tydlig och korrekt styrning enligt gällande regelverk, nationella föreskrifter och politiska beslut. Region Norrbotten arbetar dygnet runt för Bästa livet - bästa hälsan. Som controller hos oss får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Hos oss möter du erfarna och engagerade kollegor med stort hjärta och bred kunskap och kompetens. Vi sökerVi söker en engagerad och kompetent controller med akademisk examen inom ekonomi, juridik, statsvetenskap eller motsvarande. Du har flera års erfarenhet av självständigt arbete inom ekonomistyrning, gärna från offentlig sektor och hälso- och sjukvård. Du är van vid att tolka lagar, regelverk och avtal och har goda digitala kunskaper med erfarenhet av analysverktyg som Excel och Power BI eller liknande Business Intelligence-verktyg. Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift och har förmågan att hantera komplex information på ett pedagogiskt sätt. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Det här får du arbeta medSom controller hos oss spelar du en viktig roll i att utveckla, uppdatera och samordna Region Norrbottens avgiftshandbok. En central del är att samordna och uppdatera Regionens avgiftshandbok i samverkan med berörda verksamheter, tolka och tillämpa avgiftsregler utifrån relevant lagstiftning (t.ex. hälso- och sjukvårdslagen, patientlagen, smittskyddslagen), samt stödja verksamheter och vårdgivare i avgiftsfrågor och agera sakkunnig i remiss- och beredningsprocesser. Du följer också upp konsekvenser av avgiftsförändringar både ekonomiskt och ur ett patientperspektiv. Du deltar i interna och externa nätverk, såsom med t ex andra regioner och SKR. Du kommer också att stödja Beställarenheten i vårdvalsfrågor genom att bl a ta fram beslutsunderlag, statistik och rapporter som stödjer utveckling av vårdvalen. Du kommer bidra till analyser och uppföljning av vårdval, med fokus på effektivitet, tillgänglighet och kvalitet. Organisatoriskt är du placerad på Controllerenheten, där du blir en del av ett team med cirka 25 kompetenta och engagerade controllers och verksamhetscontrollers. Du arbetsleds av beställarchef. Det här erbjuder vi dig- Erfarna och engagerade kollegor med stort hjärta och bred kunskap och kompetens - Individanpassad introduktion där vi omhändertar och utvecklar just dina kunskaper och erfarenheter - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid, arbetstiden är förlagd till dagtid måndag-fredag. Möjlighet till distansarbete finns i viss utsträckning, resor kan förekomma i arbetet. Tillträde sker snarast, enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Hej! Vi är glada över ditt intresse för att bli en del av Luleå kommun. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en stimulerande och utvecklande miljö, där vi strävar efter att ge dig en bra medarbetarupplevelse. Du blir en del av en engagerad, kompetent och ansvarstagande organisation som värdesätter dig och din kompetens. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs mer om våra anställningsförmåner och vad vi kan erbjuda dig - www.lulea.se/anstallning På Bergets förskola finns sex avdelningar men endast fyra avdelningar är aktiva, varav två är för de äldre och två avdelningar för de yngre barnen. Förskolan ligger i området Skurholmen, ca 3 km utanför Luleå centrum i direkt anslutning till Furuparkskolan. Vi hoppas att du vill vara med oss i ett spännande arbete att vidareutveckla verksamheten på Bergets förskola. Våra fokusområden under läsåret 2024-2025 år språkutveckling och barns hälsa i fokus. Vår utemiljö och närmiljö ser vi som en viktig tillgång för barns lärande och utforskande och Bergets förskola har en naturlig närhet till ett stort skogsområde. Vi behöver en vikarierande förskollärare på Bergets förskola i ett år, kan eventuellt bli längre. ARBETSUPPGIFTER Som förskollärare spelar du en avgörande roll i barns utveckling och välbefinnande. Du kommer att ha en mångfacetterad roll och arbeta nära barnskötare och övrig personal på förskolan för att skapa en trygg, stimulerande och tillgänglig utbildning för barnen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • att leda undervisning och målstyrda processer där barns delaktighet och inflytande är centralt. • att planera, genomföra och utveckla undervisningen tillsammans i arbetslaget och för hela förskolan i enlighet med målen i läroplan. • att du arbetar för att utveckla förskolans lärmiljöer så de erbjuder en rik variation, där barn kan vidareutveckla sina förmågor i en tillgänglig lärmiljö för omsorg, lek, rörelse, hälsa, utveckling och lärande Du arbetar för att skapa trygga och tillitsfulla relationer både med barn, kollegor och vårdnadshavare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad och legitimerad förskollärare med behörighet att undervisa i förskola samt har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet från arbete i förskola liksom om du har kunskap i något av våra minoritetsspråk eller i något annat språk. Som person behöver du vara strukturerad och kunna planera, organisera och slutföra ditt arbete. För att lyckas i rollen krävs det att du har förmåga att möta olika barns behov, att skapa goda relationer med barn, vårdnadshavare och kollegor samt att du värdesätter samarbete och strävar efter gemensam framgång. Viktig är också din kreativa förmåga att kunna tänka i nya banor när det behövs. Om du blir aktuell för tjänsten kommer du att behöva visa upp ett godkänt utdrag ur belastningsregistret. Tjänsten är ett vikariat mellan 250801-260626. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med en stark framtidstro. Vi arbetar för att skapa en växande och livskraftig kommun med plats för 100 000 invånare. Vårt mål är ett hållbart samhälle med livskvalitet för både dagens och framtidens Luleåbor. Här spelar vi alla en viktig roll - varje dag, året om, för Luleå. Vi strävar efter jämställdhet och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrunder och arbetar för en tillgänglig arbetsmiljö för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet och deltid som en möjlighet. Att bo i Luleå innebär en balans mellan arbete och fritid. Här kan du njuta av norrländska vintrar, ljusa somrar och en trygg, familjevänlig miljö. I Luleå finns ett rikt kulturliv, friluftsliv och en stark gemenskap med fokus på innovation och hållbarhet. Tips! Vill du flytta till Luleå? www.flyttatilllulea.se Nyfiken på andra spännande jobb? www.lulea.se/ledigajobb Följ oss på Luleå kommuns LinkedIn
Area Manager As Area Manager, you will report directly to the Project Director, and you will assume responsibility to execute the area scope from execution to hand over to operation. Your main responsibilities include to deliver the project safely, on time and budget by driving key contracts and coordinating resources across the internal team as well as with our partners. You will report status and escalations of the project directly into the management team and other stakeholders (such as Board) as necessary.In addition to delivering the Boden project, you will develop Stegra’s ability to execute projects in a way that competes on a global scale. You will be seen as an expert in project delivery within your area and will develop your cross-functional team accordingly. You work in a matrix structure in close cooperation with Site Execution, Project Control and Engineering to optimize delivery. The role is based in Boden, Sweden, with regular travel to various project, contractor, and fabrication sites as required. Responsibilities Lead the area project team (internally and with external partners) in setting priorities and delivery targets necessary to achieve the company’s goals for the project Setup and implement client's governance structure for your specific area across disciplines (e.g. procurement, engineering, construction, commissioning), ensuring it is functioning as required for driving communication, decisions, and control Working across various teams in the client side to ensure projects are resourced efficiently, setting project priorities, clarifying roles & responsibilities, and tracking committed deliverables Develop the cross functional team to be a world class project delivery team. Own and deliver against scope, schedule, and budget. Control scope source of truth and clearly communicate this to the team, keeping them on critical task. Ultimate line of ownership for change management. Focus team on critical path to ensure delivery of key milestones. Clearly track and communicate against schedule priorities. Manage cost against target budget, driving all stakeholders for continuous improvement and focus on minimum technical solutions, by optimizing and challenging everything. Qualifications Minimum 15 years industry experience, of which at least 10 years with hands-on project leadership experience in demanding industrial environment (e.g. Steel, Oil & gas, semiconductor, automotive, battery manufacturing) Engineering degree (B.Sc. / M.Sc. or similar) or similar is required Fluency in English Track record as project manager driving complex projects, covering both planning/designing phase as well as execution phase Experience working on an owner’s team is a plus Experience working in multi-cultural environment is a plus
Ditt nya jobb Som arbetsmiljöinspektör inspekterar du arbetsmiljön på olika arbetsplatser. Utifrån givna ramar planerar, genomför och följer du upp inspektioner inom många olika verksamheter. Du kommunicerar krav utifrån arbetsmiljö- och arbetstidslagstiftningen med tillhörande regler samt återkopplar brister som framkommer vid inspektionen till arbetsgivaren. Rollen innebär att du arbetar med myndighetsutövning. Bland annat hanterar du sanktionsavgifter, meddelar omedelbara förbud och bereder ärenden inför beslut. I en stor del av ärendena fattar du egna beslut utifrån delegation. Dokumentation såsom tjänsteanteckningar, inspektionsmeddelanden, underlag för sanktionsavgifter och andra beslut ingår i rollen. I inspektionsarbetet ingår att möta och leda samtal med såväl ledningen för stora arbetsgivare som småföretagare, skyddsombud, fackliga representanter och arbetstagare. Inriktning på inspektioner varierar över tid utifrån analyser av risker och prioriteringar. Inspektioner genomförs inom både planerad och händelsestyrd tillsyn. Du ansvarar för att ditt eget arbete på bästa sätt bidrar till vårt uppdrag och att målen för vår verksamhet uppnås. Den statliga värdegrunden genomsyrar ditt arbete. Mer om inspektionsverksamhet: Inspektion Mer om Arbetsmiljöverkets roll och uppdrag: Om oss Din bakgrund Rollen kräver att du har: • Minst två års relevant universitets- eller högskoleutbildning, eller annan eftergymnasial utbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Minst fem års arbetslivserfarenhet, varav minst två år aktuell arbetslivserfarenhet inom ett av områdena nedan: Teknikområdet: • Du har erfarenhet av arbete inom tung eller lätt industri, t.ex. inom processindustri, gruvdrift eller småskalig tillverkning. Du har arbetat med exempelvis maskinlinjer, lyftanordningar eller trycksatta anordningar. I arbetet har du använt kunskaper om direktiv och standarder och din roll kan ha varit exempelvis maskiningenjör, besiktningsingenjör eller processtekniker Organisatoriska och sociala området samt/eller området vård, omsorg, socialt arbete eller utbildning • Du har erfarenhet av arbete med personal- och organisationsfrågor. I arbetet har ingått att analysera komplexa organisatoriska och sociala frågor, exempelvis som beteendevetare, ergonom, sjuksköterska, socialsekreterare eller skolledare inom offentlig eller privat verksamhet. Du har även: • God IT-vana och erfarenhet att använda olika digitala plattformar och IT-system. • Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. • Goda kunskaper i engelska muntligt. • B-körkort och vana att köra bil. Det är meriterande om du har: • Arbetat i en roll med uppgifter inom arbetsmiljöområdet. • Arbetat i en roll med uppgifter inom myndighetsutövning, gärna inom tillsynsområdet. Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i rollen om du är flexibel, ser möjligheter i förändringar och har förmåga att hantera oväntade händelser. Din kommunikation är tydlig, öppen och direkt även i svåra frågor. Du är lösningsorienterad, strukturerad och har god förmåga att planera. Vidare har du lätt för att utveckla nya relationer och är bekväm i sociala situationer. Du samarbetar bra, är inlyssnande och delar gärna information och kunskap med andra. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. En anställning hos oss kan innebära att befattningen placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med eller utan registerkontroll kan därför komma att göras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vad vi erbjuder dig Inspektionsavdelningen söker nu nya kollegor med placering på arbetsmiljöverkets kontor i Luleå. Vi ser gärna sökande från angränsande län då det finns möjlighet att utgå från hemmet i tillsynsarbetet. Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid, med start den 1 december 2025. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha en hållbar arbetsmiljö och en balans mellan jobb och fritid och medger flexibla arbetstider. Arbetsmiljöverket är en trygg och stabil arbetsgivare och en myndighet som hela tiden förändras med samhället vi verkar i. Vi är stolta över att få använda vår kunskap och vårt förtroende i vårt viktiga samhällsuppdrag. Tillsammans skapar vi en inkluderande kultur, som rymmer hjärta, mod och hjärna. Hos oss blir hela du en viktig del i något större. Så rekryterar vi Vi använder kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra processen och motverka diskriminering. Eftersom vi pratar svenska på myndigheten vill vi att du ansöker på svenska. Läs mer om hur vi rekryterar på vår hemsida genom att klicka på "Ansök här". Intervjuerna planeras äga rum under veckorna 36-38. Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss. Därför välkomnar vi frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Håkan Angeldahl för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel: 010-730 90 00. Vill du jobba tillsammans med oss för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti 2025! Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverkets rekryteringsfunktion varför vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag eller annonssäljare.
Är du engagerad i barns och ungas psykiska hälsa? Vill du vara en del av en verksamhet som utvecklas och där du får bidra med din kompetens i ett dynamiskt arbetslag? Vi söker dig som är modig och vill utvecklas tillsammans med oss! Vi sökerVi söker dig som är legitimerad psykolog, legitimerad psykoterapeut eller socionom med som lägst steg 1 utbildning. Erfarenhet av dokumentation samt erfarenhet av arbete inom psykiatrin eller med barn och unga, är krav för tjänsten. Det är meriterande om du har specialistutbildning i barn och ungdomspsykiatri eller psykologisk behandling och erfarenhet av Cosmic. Erfarenhet av arbetete inom specialistpsykiatri är också meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker en person som är stabil, mogen och självgående, och som har förmågan att ta egna initiativ. Du är beslutsam och står fast vid dina beslut, vilket gör att du kan hantera utmaningar och ta ansvar för dina arbetsuppgifter med trygghet och självförtroende. Det här får du arbeta med Som behandlare hos oss arbetar du med bedömning, diagnostik och behandling av barn och ungdomar med psykisk ohälsa med medelsvår till svår psykiatrisk problematik upp till 18 år. Vi utvecklar kontinuerligt vårt arbetssätt och ser fram emot att du blir en del av den resan. Du får möjlighet att arbeta både individuellt och i grupp, erfarenhet av eller intresse för gruppbehandling är meriterande. Även erfarenhet och nyfikenhet på digitala arbetssätt. Du kommer att arbeta i nära samverkan med ett erfaret och moget tvärprofessionellt team där vi värdesätter samarbete, nytänkande och en god arbetsmiljö. Det här erbjuder vi dig - En arbetsplats där vi värnar om både arbetsmiljö och utveckling - En möjlighet att vara med och forma vårt arbetssätt och våra behandlingsinsatser - Kompetensutveckling, handledning och ett starkt kollegialt stöd - En dynamisk och engagerad arbetsgrupp som tillsammans skapar hållbar vård - Reflektionstider samt tillgång till Mindfulness - Nära tillgång till teamledare/ psykolog i det dagliga arbetet - Vi erbjuder, men vi ser också fram efter dina kunskaper till vår verksamhet - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid, dagtid. Tillträde enligt överenskommelse. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi tillämpar registerkontroll före beslut om anställning enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn. Utifrån verksamhetens karaktär och krav på säkerhet, måste man som sökande till vår verksamhet, vara beredd att lämna utdrag ur belastningsregistret. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!
Vi söker en engagerad och ansvarstagande nattreceptionist som är intresserad av ett utvecklande jobb där yrkesstoltheten är ledordet. Som nattreceptionist kommer du att vara hotellets ansikte utåt och ansvara för att gästerna får en trygg och smidig vistelse under nattens timmar. Arbetsuppgifter: Hantera in- och utcheckning av gäster, betalningar och kassahantering, bokningar, besvara telefonsamtal och e-post, administrativa uppgifter, ansvara för brand och säkerhet under natten. Tjänsten innebär nattskift- och helgarbete. Vem är du: • Du har förmågan att ge bra service • Förmåga att arbeta självständigt och fatta snabba beslut • Du är driven, lyhörd och flexibel • Lösningsorienterad och tar eget ansvar • Gillar att jobba natt • Du har goda datorkunskaper Du som söker ska uppfylla följande kvalifikationer: • Erfarenhet av arbete inom hotellbranschen, gärna som receptionist eller liknande roll • Tidigare erfarenhet från andra servicerelaterade yrken • Utbildning inom hotell och turism är meriterande • Goda kunskaper i olika digitala verktyg och system • Meriterande kunskaper inom Opera, Cenium, Hotsoft, Mews, HMS eller liknande bokningsystem) • Vara ostraffad • Är trygg med att jobba ensam • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift (övriga språk är meriterande) Om du trivs med att arbeta i en nattlig miljö och har ett genuint intresse för gästservice, är du varmt välkommen att söka tjänsten som nattreceptionist. Vi ser fram emot din ansökan! Top Solution är ett entreprenadföretag inom hotell och nattreception.
Att utveckla ett hållbart samhälle kräver engagemang, helhetssyn och förmåga att knyta ihop enskilda expertkunskaper till en komplett lösning. Detta är en del av vardagen för oss på Norconsult. Vi är en av Nordens största rådgivare inom samhällsplanering och projektering. Med helhetsperspektiv och tydlig miljöprofil hjälper vi våra uppdragsgivare att lyckas på resan från vision till verklighet. Det är i Norr det händer! Till våra kontor i Luleå eller Piteå söker vi nu Gruppledare till El & Automation. Förutom alla härliga och kompetenta medarbetare blir du del av en företagskultur som bygger på kreativitet och samarbete. Som gruppledare kommer du tillhöra affärsenheten Industri med mer än 150 duktiga ingenjörer i Sverige. Du kommer arbeta främst med våra industrikunder i norra Sverige. På Industrisidan i norr har vi kontor i Skellefteå, Piteå och Luleå. Den här tjänsten kommer du att ha medarbetare i både Luleå och i Piteå. Detta är en tjänst med stor frihet att bygga upp, driva vidare och utveckla El & Automationsgruppen. Du kommer ha personalansvar, ansvara för gruppens rekrytering och tillväxt samt sälja och utveckla vårt tjänsteutbud till befintliga och nya kunder. Som gruppledare arbetar du även i dina egna uppdrag inom ditt kompetensområde. För rätt person finns stora möjligheter till personlig utvecklig och att fortsätta utvecklas inom Norconsult Sverige. Din profil Du är utbildad högskoleingenjör eller likvärdigt och har arbetat med industriprojekt inom El och Automationsområdet i flera år. Som person är du bekväm i ledarskapet och du drivs av att sälja och utveckla goda affärer. För oss är det avgörande att du är en positiv lagspelare som tycker om att utveckla personalen och dig själv samtidigt. Du är säljande, social, ödmjuk och strukturerad, en tydlig ledare med god motivations- och kommunikationsförmåga. Vi ser gärna att du har tidigare ledande roller som entreprenör eller teknikkonsult och har en förståelse för tekniken. Det är meriterande om du har kundskaper inom någon eller flera relevanta mjukvaror så som AutoCAD och Navis, samt konstruktionsdatabaser så som ElproCAD, Eplan, Insyde eller Sitebase. Vi är Norconsult Norconsult är ett av Nordens ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som kombinerar ingenjörskonst, arkitektur och digital expertis i projekt av alla storlekar, för privata och offentliga kunder. Genom innovation och samarbete, och med vårt syfte ”Varje dag förbättrar vi vardagen”, söker vi ständigt efter hållbara, effektiva och samhällsnyttiga lösningar. Vi är 6500 medarbetare i koncernen och 1400 medarbetare i Sverige utspridda på 40 kontor. Med över 140 kontor i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen och Finland kombinerar vi tvärfacklig expertis med lokal närvaro. För Norconsult är allas lika värde en grundförutsättning. Målsättningen är att våra medarbetare ska ha samma möjligheter att nå sin fulla potential oavsett vem de är eller hur de identifierar sig. En större bredd av perspektiv hjälper oss att förstå samhällets alla delar, utmanar oss i våra uppdrag och leder till en högre grad av innovation. Vi välkomnar därför medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter. Du behöver behärska svenska obehindrat i tal och skrift för att kunna verka i rollen, men det är inget krav att det är ditt modersmål. Bekanta dig med din blivande chef: Dennis Vikner | LinkedIn Välkommen med din ansökan Till oss söker du med CV och en motivationstext. Observera att vi endast tar emot elektroniska ansökningar. NA
Job Posting End Date / last application date: 2025-08-01 Vill du arbeta med automation i en spännande industrimiljö? Vi söker dig som vill utvecklas och bidra till driftsäkra lösningar i vår verksamhet i Malmberget. Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Din roll Vi söker nu automationstekniker/elektriker till Pelletsverken (MK3/BUV) i Malmberget. Här blir du en del av ett team där du, tillsammans med andra automationstekniker/elektriker, ansvarar för driftnära och förebyggande underhåll av de elektriska anläggningarna i Pelletverken. Du bidrar till helheten och spelar en viktig roll i att koppla samman en högteknologisk gruv- och mineralkoncern. Vi ser att du är nyfiken på ny teknik och drivs av att utvecklas. Vi tror på din kompetens och ger dig både förtroende och frihet att växa i din roll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar kalibrering, felsökning, reparation samt installation och montage av instrument, reglerutrustning och automationssystem. Du ansvarar även för skötsel av elutrustning och ställverk. Det förebyggande underhållet innefattar regelbundna inspektioner, kontroller och kalibrering av mätutrustningar. Arbetet omfattar också optimering av reglerkretsar, anpassning av mätutrustning samt mindre programmeringsuppgifter i processdatorsystemen. Du kommer att samarbeta med både interna och externa leverantörer samt delta i förbättrings- och projektgrupper. Det här har du med dig Vi letar efter en analytisk och lösningsorienterad person som är bra på att bygga relationer, arbetar strukturerat och trivs i en dynamisk miljö. Du har förmågan att hantera stress och lösa problem på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom yrket, och det är meriterande om du har kunskaper inom instrumentering, processtyrsystem, ställverk, drivsystem och svagströmsanläggningar. Gymnasial utbildning inom el (gärna med inriktning mot styr- och reglerteknik) är ett krav B-körkort är ett krav för samtliga tjänster på LKAB Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är ett krav Det här får du Belöningsprogram Fri träning på LKAB:s egna gym samt hos våra samarbetspartners på verksamhetsorterna i Norrbotten Friskvårdsbidrag och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Ersättning för tandvård samt skydds- och terminalglasögon Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Övrig information Välkommen med din ansökan senast 1 augusti. Under juli månad är rekryteringsprocessen pausad och vi kommer att påbörja ett urval när vi är åter efter semestern, vilket sker i samband med sista ansökningsdag. Detta innebär att återkoppling kan dröja något. Vi tackar för ditt tålamod och önskar dig en riktigt härlig sommar! Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmberget/Gällivare Omfattning: Heltid Skiftform: Dagtid. Eventuellt kan skiftform K2 bli aktuellt (fm, em med helg, ledigvecka). För mer information om tjänsten kontakta produktionschef: Stefan Wennström, 070 318 26 61 alt. [email protected] Facklig kontakt: Tomas Larsson IF Metall Gruv 4:an, mail [email protected] About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor. Innovitaskolan Luleå är en F–9-grundskola och integrerad förskola där trygghet, nyfikenhet och framtidstro står i centrum. Skolan är belägen i ett lugnt område nära både natur och stad, vilket skapar goda förutsättningar för lärande i en harmonisk miljö. Hos oss möts elever av engagerade lärare, tydliga strukturer och en varm kultur där vi ser varje barn som unikt. Vi arbetar aktivt med att bygga relationer, skapa delaktighet och utveckla undervisningen så att alla elever får möjlighet att nå sin fulla potential. På Innovitaskolan värdesätter vi ett nära samarbete mellan skola, fritidshem och förskoleklass, och vi strävar efter att ge våra elever en röd tråd genom hela sin skolgång. Vi har ett starkt fokus på både kunskapsutveckling och socialt lärande, och vi tror på kraften i det kollegiala samarbetet och det systematiska kvalitetsarbetet. Här formas framtiden med glädje, omtanke och höga ambitioner tillsammans. Utmana normen, utveckla undervisningen Framtiden är full av möjligheter. På Innovitaskolan utbildar vi för varje framtid. Vårt arbete innebär att skapa en bra utbildningsmiljö där vi kan ge våra barn och elever kunskaper och kompetenser för en ständigt föränderlig framtid. Ditt uppdrag Vi söker dig som vill mer än att bara undervisa, vi söker dig som vill väcka nyfikenhet, skapa lärande i rörelse och få elever att upptäcka glädjen i att förstå världen genom matematik och NO. Hos oss på Innovitaskolan Luleå finns nu chansen att bli en viktig del av ett varmt och engagerat team, där varje lärare spelar en avgörande roll och varje elev är en självklar del av vår gemenskap. Vi är en liten F–9-skola där relationer står i centrum, här vet vi vad varje elev heter, och eleverna vet vem du är långt innan du kliver in i klassrummet. Den lilla skolmiljön gör att vi snabbt kan fånga upp behov, lyfta idéer och skapa ett tryggt klimat där både elever och personal kan växa. Vi söker nu en engagerad och nytänkande lärare i matematik och NO för årskurs 7–9, där även mentorskap ingår som en viktig del av uppdraget. Hos oss vill vi skapa klassrum där eleverna tänker högt tillsammans, löser problem i par eller grupper och får möjlighet att förklara sina resonemang för varandra. För vi vet att det är då lärandet verkligen sätter sig. Vi lämnar det traditionella upplägget där elever sitter tysta och räknar i sina böcker på egen hand som huvudmoment, och strävar istället efter lektioner som präglas av aktivitet, nyfikenhet och samtal. Kanske låter du eleverna röra sig mellan stationer, bygga modeller för att förstå samband, spela spel för att förstärka begrepp eller utmana varandra i problemlösning . Det viktiga för oss är att undervisningen är varierad och levande. Vi söker dig som tror på att lärande är något som händer i mötet mellan elev och innehåll, mellan elev och lärare, och mellan eleverna själva. Du får stor frihet att forma din undervisning och blir samtidigt en viktig del av det gemensamma arbetet med att utveckla skolans pedagogiska idé. Vi söker dig som: • Har lärarlegitimation med behörighet i Matematik och NO • Har erfarenhet eller intresse av att arbeta med kooperativt lärande • Är trygg i ditt ledarskap, tydlig i din kommunikation och har ett inkluderande förhållningssätt • Ser samarbete som en självklar del i din yrkesroll och är skicklig på att skapa förtroende från elever • Vill bidra till skolans helhet, inte bara ditt klassrum • Har ett nyfiket och reflekterande förhållningssätt till undervisning och utveckling Vi erbjuder: • En tydlig och närvarande skolledning som prioriterar pedagogiskt ledarskap • Ett varmt och engagerat kollegium där vi hjälps åt • Tydliga rutiner och en stabil organisation • Arbetslag där samarbete och gemensamt ansvar är en självklarhet • Tid för gemensam planering och kollegialt lärande • Möjlighet till fortbildning inom t.ex. kooperativt lärande, värdegrundsarbete eller ämnesutveckling Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Detta är en ferietjänst med en omfattning på 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Paulina Lindström på 076-090 42 09 eller mailadress: [email protected] Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi söker nu en engagerad medarbetare för industriarbete! Om du är en person som trivs med att arbeta noggrant och metodiskt i en industriell miljö, kan det här vara en möjlighet för dig! Om tjänsten Som industriarbetare hos vår kund i Luleå arbetar du med service, reparationer och underhåll av generatorer. Arbetsuppgifterna innefattar sedvanligt verkstadsarbete som blästring, målning, lödning och i vissa fall specialtillverkning av olika delar. Arbetet utförs två och två men du ingår i en större grupp kollegor som värderar ett gott samarbete. Du arbetar utifrån projekt med olika tidsramar och uppgifterna är repetitiva, metodiska och kräver noggrannt utförande. Arbetstiden är förlagd på vardagar mellan kl 7-16. Tjänsten är på heltid och initialt ett konsultuppdrag. Du blir anställd av Adecco och arbetar hos företaget under de första sex månaderna, anställningen flyttas sedan över till kunden. Start sker omgående. Om dig Vi söker dig som: - Trivs att arbeta fysiskt och praktiskt - Har tidigare erfarenhet från repetitivt arbete - Har tidigare erfarenhet som mekaniker, industriarbetare, produktionsmedarbetare eller motsvarande - Behärskar svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har: - Praktisk utbildning inom till exempel fordon, el, teknik eller industri - Heta arbeten, truck- och traverskort I rollen som verkstadsmedarbetare ansvarar du för arbetets kvalitet, varpå du som person är noggrann och håller en hög standard i det du gör. Du trivs att arbeta repetitivt men i ett tempo som kan variera från projekt till projekt. Du behåller lugnet och fokuserar på rätt saker i stressade eller pressade situationer. Vidare ser vi att du arbetar bra tillsammans med andra och räds inte för att hjälpa andra eller själv fråga om hjälp när det behövs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och tillsättning sker löpande så tveka inte på att skicka in din ansökan redan nu! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Ida Sundqvist via [email protected]. Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer