Bibliotekarie
Överkalix kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Överkalix kommun ligger i hjärtat av Norrbotten och genomkorsas av polcirkeln vilket ger oss ljusa somrar och snörika vintrar. Vi ligger mitt i den gröna omställningen och har en tydligt uttalad ambition att vara med på tillväxttåget och tillsammans skapa ett hållbart Norrbotten.   Beskrivning av tjänsten Biblioteket i Överkalix är ett integrerat folk- och skolbibliotek. Du har ansvar för bibliotekets verksamhet och ekonomi. Du ingår i Biblioteken i Norrbottens chefsgrupp och bibliotekssamarbetet mellan kommunerna i länet. Du arbetar självständigt och varierat tillsammans med bland annat biblioteksassistent, skolchef och kultursamordnare för att driva och utveckla biblioteks- och kulturverksamheten. Du samarbetar och samverkar också med förskolan, skolan och övriga samhället som kulturföreningar och studieförbund. Kunskap, kultur, informationshantering, läsfrämjande arbete samt aktiviteter för alla är centralt för biblioteket som mötesplats. Kvalifikationer  Vi söker dig som har examen från biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande. Erfarenhet av biblioteksverksamhet är ett krav. Vi söker en person som är utåtriktad och kommunikativ och har lätt att skapa relationer. Du är drivande i att genomföra organisationens mål och att utveckla verksamheten. Varaktighet/Arbetstid Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Heltid. Lön Månadslön Ansökan Vi vill ha din ansökan senast 22 juli. Intervjuer kan komma att ske före sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan via formuläret i denna annons. Kontaktpersoner Skolchef Emma Enström 0926-74110 Fackliga företrädare nås via kommunens växel, telefon 0926-740 00  Vår uppgift som kommun är att erbjuda god service med hög kvalitet till invånarna och att verka för att Överkalix ska vara en attraktiv kommun att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i. Vi vill att du blir en del av det!  För att trivas bra hos oss ska du dela Överkalix kommuns gemensamma värdegrund, där ledorden är: engagerad, respektfull, ansvarstagande och professionell. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, varierande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid. Som anställd hos Överkalix kommun har du möjlighet till friskvård. Vissa av våra arbetsplatser har flextid och det kan finnas möjlighet till distansarbete, beroende på arbetsplats och arbetsuppgifter. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Personuppgifterna i din ansökan kommer att sparas i 24 månader. Om du blir anställd sparas dina uppgifter i personakten, annars raderas de sedan två år gått.  ------------------------------------- Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi vill använda oss av. Vänligen respektera detta.

4 juli 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Arbetsterapeut ref.nr. 90/25
Kalix kommun
Arbetsterapeuter

Är du en lösningsorienterad och driven arbetsterapeut som vill bidra med att stärka människors livskvalitet? Då har vi jobbet för dig! Vi söker nu en engagerad kollega till vårt rehabteam. Här får du använda hela din kompetens, samtidigt som du får stora möjligheter att utvecklas och arbeta i en spännande miljö. Vill du också vara med och göra Kalix Kommun bättre? Välkommen med din ansökan!   Höjdpunkter med jobbet: Stöttande team: Du blir en del av en positiv och hjälpsam arbetsgrupp som löser uppgifter tillsammans. Personcentrerat arbetssätt: Du får bygga relationer och göra verklig skillnad i människors vardag. Flexibilitet och variation: Du arbetar i en omväxlande miljö där du har stort inflytande över din arbetsdag och får använda din kompetens på många olika sätt. Delaktighet och inflytande: Du får möjlighet att vara delaktig i förbättringsarbeten och bidra till att vi ständigt utvecklas. Utvecklingsmöjligheter: Du får växa i din roll och vi erbjuder både utbildning och karriärvägar. Dina arbetsuppgifter Du blir en del av vårt rehabteam som möter personer inom hemsjukvård både i särskilt- och ordinärt boende. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att du Bedömer individers rehabiliteringsbehov Planerar och initierar åtgärder utifrån individers individuella förutsättningar Förskriver hjälpmedel Har en aktiv roll i teamträffar Deltar vid samordnande vårdplaneringar för individer inom äldreomsorgen Genomför riktade utbildningsinsatser till personalgrupper Handleder och instruerar vård- och omsorgspersonal i förebyggande arbetssätt och planerade rehabiliteringsinsatser. Vi arbetar personcentrerat och ser patientens delaktighet och egna resurser som viktiga tillgångar. Samverkan i team, både internt och externt, är en central del av din roll. Din arbetsmiljö Hos oss har du stor frihet att själv planera och strukturera dina arbetsdagar. Vi har fullt förtroende för din förmåga att ta ansvar, prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Ditt arbete innebär att du möter patienter i hela Kalix kommun, vilket gör att du rör dig mellan olika platser under dagen – ibland på egen hand, ibland tillsammans med kollegor. Vi värdesätter medarbetarnas engagemang. Du är med och driver utvecklingen framåt genom att bidra med idéer och perspektiv som formar både arbetssätt och verksamhet över tid. Det gör att ditt arbete blir både omväxlande och stimulerande, samtidigt som du får goda möjligheter att växa i din yrkesroll.   Vi söker  Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut, oavsett om du är ny i yrket eller har tidigare erfarenhet. Har du arbetat inom området tidigare ser vi det som meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som: Är flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar Är lösningsfokuserad och ser möjligheter i utmaningar Har förmåga att hantera flera ärenden samtidigt på ett strukturerat sätt Tar ansvar för ditt uppdrag och arbetar självständigt Har god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i team Har ett genuint fokus på dem vi är till för Bidrar till ett gott arbetsklimat och deltar aktivt i samverkan med kollegor och andra professioner. Krav: Legitimation som arbetsterapeut B-körkort Vi erbjuder Som medarbetare i Kalix Kommun har du många förmåner, såsom bl.a. : Semesterväxling Förmånscykel Bidrag för att studera på fritiden Friskvård Läs mer om våra förmåner på www.kalix.se/forman Övrigt Anställning inom Socialförvaltningen kräver uppvisande av utdrag ur belastningsregistret. Läs om arbetsplatsen, via länkarna nedan: Rehabilitering Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande. Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

4 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Grundskollärare år 7-9 sökes till Fria Emilia i Boden

Grundskollärare sökes till Fria Emilia i Boden Skolan Fria Emilia Fria Emilia är en fristående grundskola, F-9 i Boden. Vi har funnits och vuxit sedan 2004. Vi är en F-9 skola i Boden som drivs som ekonomisk förening utan ekonomiskt vinstintresse. Medlemmarna i den ekonomiska föreningen är föräldrar och personal. På så sätt är det vi som tillsammans äger skolan. Läsåret 25/26 går 260 elever hos oss och vi är 47 anställda. Vår skola ligger på Intendenturvägen 11 b, övre stadsdelen av Boden. Det är nära till busshållplatsen och bussförbindelserna till skolan är goda. Det gör att vår skola är tillgänglig vare sig du bor i stan eller i byarna. Vi har nära till naturen och de fina skidspåren i Pagla. Skolgården är planerad av oss med hjälp av en landskapsarkitekt för att främja rörelseglädje för våra elever. Skolgården har även en skolskog där det finns möjlighet att bedriva undervisning. Våra fina lokaler är indelade i tre våningsplan där varje våning har ett torg- en mötesplats. Att skapa möten och relationer är viktigt för oss. Hos oss blir alla barn sedda och vi ser olikheter som en tillgång. Samma pedagoger finns i huset hela skolgången och vikarier är kända för eleverna. Bekanta ansikten i en föränderlig ålder och en föränderlig tid skapar trygghet både för föräldrar och elever. Vår Bistro serverar två rätter samt salladsbuffé varje dag. En av rätterna är alltid vegetarisk och allt är tillagat i eget kök. Förutom den vällagade maten bjuder vi elever på frukt alla dagar. Att få lära sig på olika sätt är centralt i lärandet tillsammans med eleverna. I Reggio Emilia talar vi om 100 språklighet. På skolan finns en musiksal som är designad av musiklärare. Här finns möjlighet att prova på instrument och sång i salens olika rum. Varje våningsplan har även en egen ateljé. På Fria Emilia vill vi att eleverna ska få möjlighet att uppleva sin egen tid i skolan som en helhet och få en långsiktig syn på lärandet. Våra elever lär för framtiden och går ut grundskolan med goda resultat. Eleverna från år F till år 9 ska vara ansvarstagande och äga sitt lärande och sin tid. Vi ställer krav på både våra elever och vår personal, där vi både stöttar och utmanar varandra. Vi ser skolan som en plats där vuxna vill lära och utvecklas tillsammans med eleverna - för en Hållbar framtid. Med det sagt, så hoppas vi på att just Du vill bli en viktig pusselbit i vårt gäng! Arbetsuppgifter Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet att undervisa matematik och NO i år 7-9. Skolan arbetar med två-lärarsystem som våra pedagoger värdesätter högt. Varje vecka finns tid avsatt för kollegial reflektion för dig som pedagog. Du kommer att ingå i våning 2s härliga och drivande arbetslag och tillsammans med övriga pedagoger är du med och utvecklar skolan och lärandet för eleverna! Kvalifikationer Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Du kan ta ansvar och delar gärna med dig av dina idéer och erfarenheter. Du har en positiv elevsyn och utgår från att alla elever vill och kan utifrån sina förutsättningar. Du besitter god förmåga att skapa professionella och goda kontakter med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du har även förmåga till reflektion och analys av din undervisning. Ansvarskänsla och god samarbetsförmåga är några av de personliga egenskaper som du har med dig tillsammans med ett intresse att jobba i enlighet med våra grundtankar. För att göra det krävs bl.a flexibilitet, god förmåga att lyssna samt mod att ifrågasätta och utmana sig själv och andra. Vi tror starkt på att arbeta tillsammans, arbete i skolan ska inte vara ett ensamarbete och vi strävar därför att så långt som möjligt göra arbetet till ett lagarbete. Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering och intervjuer sker fortlöpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Övrigt om lön, ersättningar och förmåner Individuell lönesättning tillämpas. På Fria Emilia tillämpas semestertjänst med ett lokalt arbetstidsavtal som innefattar en generell kompensationstid. Vårt avtal möjliggör ett tillsammansarbete mellan personal på skolan och ett hållbart arbetsliv. När arbetstiden är slut för dagen går du hem, inget efterarbete förväntas av dig. I praktiken kan du vara ledig under i princip alla lovdagar och det liknar en ferietjänst, men med en fördel att du i högre grad kan påverka när du vill förlägga din ledighet under verksamhetsåret. Vi berättar gärna mer om vårt arbetstidsavtal, om du vill veta mer! På Fria Emilia äter all personal pedagogisk lunch tillsammans med eleverna i vår Bistro där skolmaten tillagas av våra kockar. En timme friskvård i veckan samt ett friskvårdsbidrag på 1750 kr! Vi följer Bodens kommuns läsårsplan. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vänligen bifoga lärarlegitimation eller examensbevis. Utdrag ur belastningsregistret måstes uppvisas före anställning i förskola och grundskola. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

3 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Undersköterska / socialpedagog till vård -och omsorgsboende Junosuando
Pajala kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land – Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund ”jag finns till för Pajalas medborgare”; ”jag är professionell” och ”jag möter alla människor med öppenhet och respekt” arbetar vi för att göra skillnad. Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss! Vi söker Undersköterska/socialpedagog till vård- & omsorgsboendet i centrala Junosuando. ARBETSUPPGIFTER Omvårdnadsarbete ADL, medicindelegering, dokumentation, matlagning och social samvaro KVALIFIKATIONER Undersköterska, socialpedagog. Meriterande är utbildning i demenssjukdom och/eller erfarenhet av arbete med individer med demenssjukdom. ÖVRIGT Vi tar endast emot digitala ansökningar. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Pajala kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, annons- och rekryteringsföretag. För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/invanare/bygga-bo-miljo/valkommen-hit/ Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala

3 juli 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Två kyrkogårdsarbetare Piteå församling
Piteå församling
Trädgårdsanläggare m.fl.

Om Piteå församling Piteå församling sträcker sig från skogslandskap till vidsträckt skärgård. En församling med nästan 20 000 medlemmar och över 50 anställda. I församlingen ingår 5 kyrkor, varav två är samarbetskyrkor med EFS, 5 kapell och 8 begravningsplatser varav 5 är aktiva. Piteå församling är en aktiv och engagerad del av Svenska kyrkan. Vi har ett stort samhällsengagemang och samverkar nära med skolor och andra aktörer. Vår verksamhet som vilar på värdeorden närvaro, öppenhet och hopp bedrivs för människor i alla åldrar. Vi arbetar långsiktigt med hållbarhet, mångfald och inkludering – och strävar efter att vara en församling i ständig utveckling. Om begravningsverksamheten Piteå församling är huvudman för begravningsverksamheten i församlingens område. Det innebär bland annat att vi ansvarar för att tillhandahålla och sköta om begravningsplatser - oavsett tro eller livsåskådning. Uppdraget är både praktiskt och myndighetsutövande med krav på rättssäkerhet, dokumentation och tillgänglighet. Begravningsverksamheten är ett samhällsviktigt uppdrag där kvalitet, respekt och ansvar står i centrum. Vi strävar mot en helhetssyn - från administration till gravsättning och skötsel - och utvecklar ständigt våra arbetssätt för att möte förändrade traditioner och ökade krav. Beskrivning Vill du ha ett meningsfullt och varierat arbete där du får bidra till en vacker och välskött kyrkogårdsmiljö och samtidigt vara en viktig del i att skapa en värdig inramning vid begravningar? Nu utökar vi personalstyrkan med två nya kyrkogårdsarbetare till vår begravningsverksamhet, med placering på Hedens kyrkogård respektive Piteå/Öjeby kyrkogårdar. Arbetsuppgifter I arbetet ingår alla förekommande uppgifter inom begravningsverksamhet och kyrkogårdsskötsel,  exempelvis gräsklippning, gravsättning och snöröjning samt underhåll av verksamhetens fastigheter och maskinpark. Men det omfattar även att du medverkar vid begravningar i rollen som vaktmästare. Det innebär att du är en del av ceremonierna och bidrar till att skapa en trygg och respektfull miljö för de sörjande.  Administrativt arbete förekommer och arbetsuppgifterna är tidvis fysiskt krävande. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av parkskötsel, maskiner och människor. Du behöver kunna prata bra svenska och vara serviceinriktad eftersom arbetet innebär många möten besökare och  sörjande. Arbetet utförs i team så du behöver vara samarbetsvillig och samtidigt ansvarstagande och kunna ta egna initiativ.  Du har minst gymnasieexamen och körkort klass B, körkort klass C är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Villkor Tjänsterna är tillsvidare på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde och lön enligt överenskommelse. Om du vill veta mer om hur det är att leva och bo i Piteå kommun så hänvisar vi till www.pitea.se

3 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Tankbils förare
Burlink Transport AB
Lastbilsförare m.fl.

Vi söker nu Tankbils förare för natt arbete. Ej övernattning. Jobbet innebär petroleum transporter från hamn och ut till kund. Start enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande.

3 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Undersköterska / medarbetare Hemtjänsten Junosuando
Pajala kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land – Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund ”jag finns till för Pajalas medborgare”; ”jag är professionell” och ”jag möter alla människor med öppenhet och respekt” arbetar vi för att göra skillnad. Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss! Vi söker undersköterska/medarbetare till hemtjänsten i Junosuando. ARBETSUPPGIFTER Omvårdnadsarbete, ADL i ordinärt boende, samt medicindelegeringar och dokumentation. KVALIFIKATIONER Undersköterska vårdbiträde alternativt annan utbildning erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Egenskaper som värderas högt är samarbetsförmåga och flexibilitet. Krav: Körkort B ÖVRIGT Vi tar endast emot digitala ansökningar. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Pajala kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, annons- och rekryteringsföretag. För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/invanare/bygga-bo-miljo/valkommen-hit/ Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
CNC Operatörer Luleå/Boden
Konsultia AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Om kundföretaget Vi på Konsultia söker nu en CNC - Operatör för Luleå/Boden. Som CNC-operatör arbetar du med att ställa in och driva CNC-maskiner för att producera detaljer med hög precision. Du spelar en viktig roll i tillverkningsprocessen och säkerställer att produkterna håller hög kvalitet. Detta arbete kräver teknisk kunskap och noggrannhet, samt en förmåga att läsa och tolka ritningar. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling. Du kommer att få arbeta med moderna maskiner och teknik, samt ha chansen att vara en del av spännande projekt. Dina arbetsuppgifter Ställa in och programmera CNC-maskiner. Övervaka produktionen för att säkerställa kvalitet och precision. Utföra regelbundet underhåll på maskinerna. Rapportera eventuella avvikelser eller kvalitetsproblem. Arbeta med olika material och metoder beroende på projektets krav. Samarbeta med andra teammedlemmar för att optimera produktionen. Din profil Vi söker en CNC-operatör med en passion för precision och kvalitet, som vill bli en del av vårt dynamiska team. Är du noggrann, detaljfokuserad, en teamspelare med god flexibilitet är du någon vi söker! Vi söker följande egenskaper och kvalifikationer: Relevant utbildning: avslutad gymnasieutbildning med inriktning mot teknik, industriteknik eller dylikt. Praktisk erfarenhet och kunskaper inom programmering av CNC maskiner. Om du har maskinkännedom och ritningsläsningserfarenhet är du någon vi söker! B-körkort är även ett krav. Övrig information Detta är en generell CNC-operatörs annons för framtida arbeten runt Luleå/Boden området. Är du nyfiken på nya kommande CNC-operatörs jobb är detta annonsen för dig! Tjänsten innebär att du kommer bli anställd hos oss på Konsultia men arbeta ute på vårat kundföretag. Vid eventuella frågor så tveka inte på att kontakta Johanna Boman på [email protected]. OBS: Vi tar inte emot ansökningar på E-post utan endast via denna ansökan då vi får en registrerad profil på vår hemsida. Om oss FÖR SVENSK INDUSTRI FRAMÅT! Konsultia är ett framstående konsultföretag som specialiserar sig på att koppla samman högkvalificerade konsulter med spännande uppdrag inom industri, teknik och bygg. Med en stark närvaro på marknaden och ett omfattande nätverk av kunder, erbjuder vi våra konsulter möjligheter att arbeta med innovativa projekt i olika branscher. Vi strävar efter att skapa långvariga relationer, både med våra kunder och konsulter. Vår filosofi bygger på att förstå våra kunders unika behov och att erbjuda skräddarsydda lösningar som bidrar till deras framgång. Genom att kombinera vår expertis med våra konsulters kompetens skapar vi värde och effektivitet i varje uppdrag. Genom våra bemanningslösningar hjälper vi våra kunder att navigera och stärka sin konkurrenskraft. Vi vilar på övertygelsen att engagerade människor gör skillnad. Vårt värderingsdrivna förhållningssätt och våra schyssta villkor attraherar de bästa medarbetarna. Konsultia är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och har kollektivavtal. Du har marknadsmässig lön, reglerad semester, rätt till sjuklön, pension och försäkringar. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och tillgång till företagshälsovård. Företaget är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001. Konsultia har kontor i Gällivare, Luleå, Piteå, Skellefteå, Umeå, Örnsköldsvik, Sundsvall, Gävle, Bollnäs och Borlänge. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.konsultia.se

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Erfaren grävmaskinist till Aitik
Rutqvists Schakt AB
Anläggningsmaskinförare m.fl.

Vi på Rutqvists Schakt söker en erfaren grävmaskinist för arbete i Aitik. Vi letar efter dig som har gedigen vana vid att köra grävmaskin i tuffa miljöer och som har koll på vad som krävs för att hålla hög kvalitet och säkerhet i arbetet. Arbetsuppgifter: Vi söker erfarna grävmaskinister för rensning och skrotning av bergväggar i Aitik. Som grävmaskinist kommer du att ha ansvar för att utföra dessa arbetsuppgifter på ett säkert och effektivt sätt. Arbetet är förlagt till skiftgång 7/7, vilket innebär att du jobbar sju dagar och är ledig sju dagar. Kvalifikationer: Förarbevis eller utbildningsbevis för grävmaskin. B-körkort. Behärskar svenska i tal och skrift. Minst 3 års erfarenhet som grävmaskinist (lastning, schaktning eller andra relaterade arbetsuppgifter). God samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt. Meriterande med behörighet för hjullastare. Vi söker dig som: Är van vid att arbeta i industri- eller gruvmiljö. Tar ansvar, är noggrann och samarbetar lätt med andra. Bor i norra Sverige, gärna inom rimligt pendlingsavstånd (t.ex. från Norrbotten eller Västerbotten) Ansökan: Skicka din ansökan via e-post till [email protected] Sista ansökningsdag: 20 juli 2025, urval sker löpande Om Rutqvists Schakt: Rutqvists Schakt är ett familjeföretag som startades för över 30 år sedan och bedriver huvuddelen av sin verksamhet i Aitik.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Projektchef med Betongprofil till Megaprojekt
NCC AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Älskar du tunga betongkonstruktioner och har erfarenhet av stora projekt då har du nu möjligheten att få vara med och bygga ett av Sveriges mest spännande och omfattande byggprojekt? Vi står inför en historisk utveckling. Den tunga industrin ställer om och banar väg för en fossilfri framtid som skapar betydande värden inom ekonomi, teknisk utveckling och miljö. NCC:s affärsområde NCC Green Industry Transformation söker nu en driven Projektchef eller senior Platschef till vårt team i Gällivare. Dina kollegor pendlar från olika orter i Sverige och har nu påbörjat en spännande resa där nya utmaningar, nya kunskaper och fin gemenskap utvecklas. Välkommen att ta nästa steg i din karriär i ett team där engagemang, kompetens och samarbete står i centrum. Tjänsten som Projektchef Betong  Som Projektchef för Betong har du det övergripande ansvaret för att genomföra projektet inom de tids-, kvalitets- och kostnadsramar som vi kommit överens med i vårt kontrakt med kunden. Du har personalansvar för ett antal platschefer vilka du stödjer under produktionsprocessen och arbetar nära produktionsledningen, inköpare och andra intressenter för att optimera produktionsprocesserna. Vidare hanterar du kundkontakter och ansvarar för att säkerställa att kundens förväntningar uppfylls och skapar nya affärsmöjligheter. I vissa fall är du även med vid anbudsarbete och har alltid tankarna på att sälja in kompletterande projekt till befintlig kund. Vi strävar efter att arbeta i en öppen och lärande kultur där alla delar med sig av sina erfarenheter och kunskaper. Du har dessutom alla möjligheter att via våra interna utbildningar öka på dina kunskaper.   Om affärsområdet NCC Green Industry Transformation NCC Green Industry Transformation är ett nystartat affärsområde som bildats för att NCC ska kunna stötta industrins gröna omställning. Affärsområdet specialiserar sig på komplexa och stora industri- och infrastrukturprojekt som omfattar ny teknik, just nu med ett fokus på Norr- och Västerbotten.    Din profil som Projektchef Betong Du arbetar idag antingen som Projektchef, senior Platschef eller Entreprenadingenjör och har flerårig erfarenhet från byggproduktion med betong/betongkonstruktioner inom stora projekt. Du har minst betongklass 2 men vi ser gärna att du har betongklass 1. I grunden har du en byggteknisk utbildning och goda kunskaper i entreprenadjuridik. Då du har det övergripande ansvaret för både projektens ekonomi samt personal krävs det goda kunskaper i projektstyrning vilket innefattar planering, produktionskalkyler, riskbedömningar, ekonomisk uppföljning, olika produktionsmetoder samt ledarskap. Du trivs i rollen som ledare och inser hur viktigt det är att sätta upp tydliga mål för ditt projekt och förmedla detta till dina medarbetare. Du har förmågan att skapa och upprätthålla bra relationer till dina medarbetare och att skapa team som fungerar tillsammans. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. NCC erbjuder NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra så därför erbjuder vi dig ett stort utbud av personalförmåner och interna utbildningar. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare vilket ger dig en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder även försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, förskottssemester samt lunchförmån. Ytterligare information Tjänsten är en tillsvidareanställning. För att lyckas med rollen ser vi att du utgår ifrån Gällivare men det finns goda transportmöjligheter dit om du inte väljer att flytta dit på heltid. Initialt, d v s innan projektet är i full produktion, bedömer vi att ca 50 % av tiden kan ske på distans. För den här tjänsten genomför vi bakgrundskontroller i enlighet med NCC:s säkerhetskultur.   Kontakt och ansökan Kontakta gärna Produktionschef Olaf Burger på 070 - 393 75 00 alternativt HR Specialist Monica Klersén på 070-653 90 49. Urval sker löpande dock är sista ansökningsdagen den 10 augusti 2025. Den här tjänsten bakgrundskontrolleras i enlighet med NCC:s säkerhetskultur. Bygg med oss och få branschens bästa kollegor På NCC drivs vi av att fortsätta utvecklas, oavsett om det handlar om våra byggprojekt eller vår personliga kompetens. Varje dag driver vi branschens mest spännande och komplexa byggprojekt framåt i ett nära samarbete mellan våra medarbetare, samarbetsparters och kunder. Hos oss är du en betydelsefull medarbetare som bidrar till de landmärken som definierar våra städer och samhällen. Här tar våra medarbetare en aktiv roll i en företagskultur grundad på stabila värderingar och beteenden för en trygg och säker arbetsplats. Vår samlade kompetens och varierande bakgrund gör skillnad.  NCC - ett av de ledande företagen i Norden

3 juli 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025