Regioninköp och upphandling Regionens ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt avdelningen för planering och utveckling. Ledningskontoret har cirka 1 000 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Vill du använda din kliniska erfarenhet för att förbättra vårdens tillgång till rätt produkter? Nu söker vi en upphandlare till team varuförsörjningen med ansvar för upphandlingar inom intervention och kundanpassade set. Tjänsten är en spännande möjlighet för dig med bakgrund inom hälso- och sjukvården att ta steget in i en ny roll där din erfarenhet gör skillnad. Vår verksamhet Varuförsörjningen är ett samarbete mellan regionerna Dalarna, Västmanland, Sörmland, Uppsala och Örebro. Varje år genomför vi upphandlingar till ett värde om ca 2 miljarder kronor och i vårt sortiment finns 100 000 artiklar. Region Uppsala är värd för samarbetet och Varuförsörjningens medarbetare är del av samma enhet som regionens egna upphandlare och inköpare. Inom varuförsörjningen arbetar upphandlare, inköpscontroller, miljökemist, verksamhetsutvecklare, produkt-, avtals-, kvalitets- och upphandlingskoordinatorer, E-commerce manager, informatör och ledning tillsammans för att förse vården och tandvården med förbrukningsartiklar till rätt kvalitet och pris. Vi vet att vårt arbete är viktigt och gör skillnad. Vi arbetar aktivt för att utvecklas och lära nytt, att vårt arbete ska kännas meningsfullt och att det ska vara roligt att gå till jobbet. Ditt uppdrag Som upphandlare planerar, leder och genomför du upphandlingar från behovsanalys till avtalstecknanade och avtalsförvaltning. Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från framtagande av kravspecifikation, upprättande av upphandlingsdokument, avtalstecknande och förvaltning av avtal. I upphandlarrollen ingår också att vara stöd i upphandlingsfrågor och att tillsammans med dina kollegor på enheten utveckla inköps- och upphandlingsverksamheten. Arbetet som upphandlare är stimulerande och omväxlande med många kontakter och du blir en central person i arbetet. Arbetet innebär att leda, styra samt samarbeta med expertgrupper bestående av olika yrkesroller. Rollen som upphandlare ställer krav på affärsmässighet och analytisk förmåga. Du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt angreppssätt och driver dina processer vidare på ett effektivt sätt. Du kan prioritera och hantera flera olika typer av uppdrag samtidigt, vilket inkluderar att planera, sätta upp och hålla tidsramar. Du har förmåga att anpassa dig till situationen och även ditt bemötande utifrån mottagaren på ett lyhört, tydligt och smidigt sätt. Som person är du trygg, stabil och har självinsikt. Som upphandlare kommer du att: • Självständigt genomföra upphandlingar inom framförallt intervention och kundanpassade set. • Arbeta nära verksamheten för att förstå och tillgodose deras behov. • Leda och expertgrupper bestående av olika professioner. • Vara en rådgivande och stödjande expert inom upphandlingsfrågor. Dina kvalifikationer • Klinisk erfarenhet som sjuksköterska eller undersköterska, gärna inom intervention. • Minst fem års erfarenhet från kliniskt arbete inom hälso- och sjukvården. • Goda kunskaper i Officepaketet. • Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska samt goda kunskaper i engelska. • Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet av inköp, upphandling eller försäljning eller inköp inom hälso- och sjukvårdsrelaterade förbrukningsmaterial, produkter och/eller utrustning. • Erfarenhet av att arbete med förbättringsarbete, exempelvis materialval eller förändrade arbetssätt som leder till kostnadsbesparingar. • B-körkort, då resor förekommer i tjänsten. Vi erbjuder • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för vården och patienterna. • Möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö och bidra till att utveckla inköps- och upphandlingsverksamheten. • Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans någon dag i veckan. • Friskvårdsbidrag, tjänstepension, extra semesterdagar till dig över 40 år och förmåner i samband med föräldraledighet. • Kompetensutveckling genom interna och externa utbildningar. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Linn Jansson tf chef varuförsörjningen, 018-617 23 81 Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51 SACO - Örjan Olsmats, 072-209 45 44 Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och intervjuer sker löpande. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och kunder. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen. Vår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd. Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. ARBETSUPPGIFTER Skolkuratorn har ett särskilt ansvar för elever i behov av stöd ur socialt och psykosocialt perspektiv. Kuratorn arbetar för en för eleverna likvärdig lärandemiljö som ger förutsättningar att nå kunskapsmålen och den personliga utvecklingen på ett optimalt sätt. Kuratorn utgår från ett lösningsfokuserat och evidensbaserat förhållningssätt, både förebyggande och hälsofrämjande. Kuratorn ingår i elevhälsoteamet. KVALIFIKATIONER Kompetens För uppdraget relevant högskoleutbildning Du har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. ÖVRIGT På Tierps kommun sätter vi våra medarbetares välmående i fokus och erbjuder därför ett friskvårdsbidrag på 3 000 kronor, möjligheten att löneväxla för extra semesterdagar, förmånscykel samt andra attraktiva förmåner. Vi strävar även efter att skapa en arbetsplats med rika utvecklingsmöjligheter. Mångfald är viktigt för oss, och vi ser våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter som en värdefull resurs som berikar vår kommun. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz, måste du kunna visa upp ett giltigt arbetstillstånd eller bekräfta att du är undantagen från kravet. Anställning kan endast ske efter att vi har kontrollerat detta, i enlighet med utlänningsförordningen. Vi ber dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit. Vänligen skicka inte ansökan via e-post eller i pappersformat. Om du har skyddad identitet, kontakta den rekryterande chefen direkt och skicka inte in din ansökan digitalt. Vi avböjer vänligen men bestämt alla erbjudanden om hjälp med annonsering eller rekrytering.
Söker du en roll där du som ledare får göra skillnad varje dag? Nu söker vi en engagerad Transportledare som vill arbeta med utveckling av både människor och vår transportverksamhet. Vad kommer du att göra? Som transportledare ansvarar du för att leda, utveckla och coacha ditt team av chaufförer. Rollen kräver god planeringsförmåga, tydlighet och stark kommunikation – både internt och mot våra kunder. Vi söker dig som skapar ett inkluderande arbetsklimat där allas idéer och synpunkter tas tillvara för att driva gruppen och företaget framåt. Genom ditt engagemang och driv leder du och inspirerar dina medarbetare till att uppnå sin fulla potential. Dina arbetsuppgifter består bl.a. av följande områden • Leda, utveckla och motivera medarbetare i det dagliga arbetet • Genomföra utvecklingssamtal, arbetsplatsträffar, rehabiliteringsutredningar • Ingår i transportledningen för Martin & Servera • Personaladministrativa uppgifter, t.ex. tidsattestering • Attestera fakturor samt följa upp kostnader för den egna avdelningen • Jobba med visuell styrning och ständiga förbättringar av verksamheten • Hantera arbetsmiljöfrågor i verksamheten och på våra lossningsplatser • Säkerställa att transporterna avgår i rätt tid • Följa upp och utveckla processer och rutiner • Planera resurser dagligen och veckovis På vår transportavdelning i Enköping arbetar idag drygt 30 chaufförer, två transportledare samt fem transportplanerare. Vad söker vi hos dig? Du är en trygg och engagerad ledare som drivs av att utveckla medarbetare till att nå sin fulla potential. Struktur och ordning är viktigt för dig och du ser möjligheter och tar egna initiativ till lösningar som förenklar, tydliggör och sparar tid. Du har erfarenhet av att arbeta mot mål, förstår vikten av uppföljning och att satta tidsramar hålls. Förmågan att leda i förändring är central och ställer krav på planering, framförhållning och effektiv kommunikation. Du har modet och kompetensen att driva utveckling – även när förutsättningarna snabbt förändras. Som chef är du en viktig förebild och en duktig lagspelare som engagerar och får dina medarbetare att växa i sina roller. Om ett lagspel ska fungera måste alla våga ta ansvar - Du ansvarar för att skapa ett sådant samarbetsklimat. För att lyckas i rollen tror vi att: • Du har minst gymnasiekompetens och gärna någon utbildning inom transport eller logistik • Du har erfarenhet från arbetsledande befattning inom logistik eller motsvarande roll • Du har minst B-körkort Det är också meriterande om du: • Innehar C- eller CE-körkort • Har kunskap om lastbilar • Har kunskap och erfarenhet av Lean och arbete med ständiga förbättringar Din arbetsplats På vår arbetsplats i Enköping arbetar ca 400 kollegor. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du får möjlighet att påverka och utvecklas – både i din yrkesroll och som person. Du blir en del av ett kompetent och stöttande team där vi tar vara på varandras erfarenheter och idéer. Du får ta del av uppskattade personalförmåner såsom ett generöst friskvårdsbidrag som kan användas till tex träningskort eller massage, en uppskattad frukost/lunchsubvention samt tillgång till en förmånsportal. För oss är det viktigt med en trygg arbetsmiljö. För att säkerställa att vår alkohol- och drogpolicy efterlevs utför vi slumpmässiga drog- och alkoholtester på alla arbetsplatser. Hur går rekryteringen till? Martin & Servera är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen. Vi använder oss av personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt. Mycket av vår kommunikation, så som intervjuer, hålls på svenska, men personlighetstesten kan du göra på det språk du är mest bekväm med. Du kan läsa mer om testen och vår urvalsprocess här. Som en del i rekryteringsprocessen för att säkerställa en trygg och säker arbetsplats genomför vi även bakgrundskontroller. Varmt välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag: 2025-08-10. Vi kommer att påbörja urval under vecka 33. Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetstider: Enligt överenskommelse, gärna kvällstid. Tillträde: Enligt överenskommelse Bolag: Martin & Servera Logistik AB Adress: Varggatan 6, Enköping Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Transportchef Emelie Sjunneskog, [email protected], För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringsansvarig Josefine Andersson, [email protected]. Facklig företrädare: (Unionen): Antonio Gallego, [email protected] Tillsammans gör vi på Martin & Servera-gruppen skillnad för alla som älskar mat och dryck. Med omtanke om varandra, våra kunder och allas framtid gör vi varje dag lite godare. Och som medarbetare hos oss är du en viktig del av framgången. På Martin & Servera växer vi och utvecklas tillsammans samtidigt som alla är viktiga och får ta plats. Vi är en familjeägd koncern med över 3000 medarbetare. Här tas dina erfarenheter, idéer och kunskaper tillvara. Välkommen till oss.
Peab är en av de största anläggningsaktörerna i Sverige. Vi arbetar inom mark och infrastruktur innebärande allt ifrån grundläggningar av byggnader och exploateringsområden till broar, vägar och järnvägar. Nu söker vi en erfaren kalkylingenjör till vår anläggningsverksamhet i Uppsala. Om tjänsten Som kalkylingenjör är du en nyckelspelare i organisationen och har ett nära samarbete med arbetschefen där du arbetar med att driva hela kalkylprocessen från förfrågningsunderlag till färdigt anbudsförslag samt ansvara för överlämnandet till produktionen. I rollen kommer du att analysera, identifiera och hitta kreativa lösningar på våra kunders önskemål samtidigt som du hela tiden har ett långsiktigt perspektiv med fokus på lönsamhet, kvalitet och arbetsmiljö. Om dig Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning såsom högskoleingenjörsutbildning inom bygg och anläggning, väg och vatten eller liknande - alternativt tillgodogjort dig motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi söker dig som har flerårig arbetslivserfarenhet från kalkylarbete inom bygg- och anläggningsbranschen. Du är väl förtrogen med gällande entreprenadjuridiska regelverk såsom AMA samt med kalkylprogram som exempelvis MAP. Rollen som kalkylingenjör kräver att du är strukturerad och lösningsfokuserad i ditt arbete samt har en förmåga att skapa goda kundkontakter. Vidare är du en ansvarsfull person som är engagerad och gärna vill utvecklas inom ditt område. Det är viktigt att du har ett högt kvalitetstänk och strävar efter att leverera i alla led. Du talar och skriver svenska samt innehar körkort B. Övrigt & om ansökan Tjänsten är på heltid med tillträde enligt ök. Placeringsort är Uppsala. På grund av semestertider kommer urval för rekrytering att påbörjas tidigast mitten av augusti. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Joachim Branteström, arbetschef på 0733-37 27 35 eller [email protected] alternativt Malin Sundvall, HR Partner på [email protected]. Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess. Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.
IT-avdelningen Regionens ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt avdelningen för planering och utveckling. Ledningskontoret har cirka 1 000 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Vår verksamhet Region Uppsala ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i Uppsala län. Med över 12 000 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare och en viktig aktör i samhällsutvecklingen. Vi är också hemvist för Akademiska sjukhuset och samverkar nära med Uppsala universitet och andra forskningsmiljöer. IT-avdelningen är en del av Ledningskontoret och arbetar med att utveckla och förvalta en stabil, säker och framtidsinriktad digital infrastruktur. Här får du möjlighet att vara med och forma lösningar som stödjer vård, forskning och innovation i en av Sveriges mest kunskapsintensiva regioner. Ditt uppdrag Vi söker dig som vill vara med och bygga upp nästa generations beräkningsmiljö inom Region Uppsala. Som tekniker med inriktning mot HPC får du en nyckelroll i etableringen av ett helt nytt högpresterande beräkningskluster som ska stödja regionens forskning och analysverksamheter. Uppdraget omfattar planering, uppsättning och konfiguration av beräkningsklustret, inklusive installation av operativsystem, nätverk, lagring och jobbschemaläggare. Du kommer att ha ansvar för drift, automatisering, övervakning och säkerhet i systemmiljön. Arbetet sker i nära samverkan med verksamhetsrepresentanter och andra IT-specialister. Du kommer även att bidra till dokumentation, användarstöd och utbildningsmaterial. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av Linux-systemadministration och god teknisk förståelse för nätverk och systemdrift. Du har erfarenhet av automatisering och en god förmåga att dokumentera och kommunicera både med tekniskt och icke-tekniskt orienterade kollegor. Det är meriterande om du har erfarenhet av parallellprogrammering, GPU-baserade beräkningar eller tidigare arbetat med HPC-lagringslösningar som Lustre eller Ceph. Har du tidigare arbetat inom offentlig sektor, hälso- och sjukvård eller forskningsverksamhet ses det också som positivt, liksom kunskap om containertekniker som Kubernetes, Docker eller Singularity. Din kompetens Du har en lösningsfokuserad inställning och trivs med att arbeta självständigt såväl som i team. Du är noggrann, strukturerad och har ett starkt intresse för att arbeta med teknik som gör skillnad. Din kommunikativa förmåga är god och du är van vid att anpassa ditt budskap efter målgruppen. Du uppskattar att arbeta i en kunskapsintensiv miljö där samarbete och teknisk kvalitet är centralt. Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att bygga upp ett system från grunden i en organisation med ett viktigt samhällsuppdrag. Du blir en del av ett kompetent och engagerat team där teknik, innovation och samarbete står i fokus. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där din insats stödjer vård, forskning och regional utveckling. Du får tillgång till kompetensutveckling, interna nätverk och ett arbetsklimat där det finns utrymme att växa. Region Uppsala erbjuder dessutom trygg anställning med kollektivavtal, förmåner och flexibla arbetssätt. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Har du frågor om tjänsten eller vill veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kontakta gärna oss. Gruppchef: Lovisa Myretyr Linde, 018-612 23 72 Fackliga representanter kan ni ange följande, Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51 SACO - Örjan Olsmats, 072-209 45 44 Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Om Unika DV Uppsala Unika daglig verksamhet i Uppsala ligger i en naturnära miljö i Ulleråker med närhet till kollektivtrafik och erbjuder en inspirerande och flexibel arbetsplats. Vi har 38 platser och jobbar mot personkrets 1 inom LSS 9:10. Vi jobbar med inriktningar så som kök, transport och parkarbete, kreativa och matpatull. Till hösten startar vi även en ny inriktning; loppis. Om rollen som Arbetshandledare inom Daglig verksamhet Som arbetshandledare på vår dagliga verksamhet kommer du att vara en viktig del i att skapa en meningsfull och utvecklande vardag för våra brukare. Ditt huvudsakliga uppdrag är att erbjuda stöd och vägledning för deltagarna, anpassat efter deras individuella behov och förmågor. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik och ett lågaffektivt bemötande för att skapa trygghet och struktur. Arbetsuppgifterna inkluderar att stödja brukarna i deras personliga genomförandeplaner och att hitta och utforska meningsfulla aktiviteter som främjar deras utveckling och självständighet. Du kommer också att bidra till att utveckla verksamheten genom att delta i planering och uppföljning tillsammans med övriga kollegor. Kvalifikationer Mycket god förmåga i svenska i tal såväl som skrift. B-körkort God datorvana, erfarenhet av dokumentation. Erfarenhet samt kunskap om målgruppen LSS Gymnasial utbildning som tex barn-och fritidsprogram, vård-och omsorgsprogram, eller eftergymnasial utbildning tex stödpedagog, socialpedagog eller högskoleutbildning inom relevant område. Meriterande om du därtill har Erfarenhet av psykiatri, AKK och lågaffektivt bemötande Tidigare arbetat som arbetshandledare på daglig verksamhet Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet AnställningsvillkorAnställningsform: Vikariat 6 månader med möjlighet till förlängning Tjänstgöringsgrad: Deltid Arbetstid: Dag Tillträde: September 2025, eller enligt överenskommelse Kollektivavtal: Vi är kollektivavtalsbundna till Vårdföretagarna/Kommunal, Bransch E. Vad kan vi erbjuda dig?Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessenFöre eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 20250810 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo/UnikaUnika är en del av Attendo, som är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom LSS. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan!Tillsammans för en meningsfull vardag! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: (Namn och kontaktuppgifter till rekryteringsansvarig för annonsen)
Måltid- och verksamhetsnära service Region Uppsala kännetecknas av en stark tillväxt och förvaltningen Fastighet och service är en viktig del i denna. Vi på Fastighet och service omsätter drygt en miljard kronor och är ca 400 medarbetare. Vi utvecklar, förvaltar och underhåller en lokalyta på drygt 700 000 kvadratmeter, allt från nya avancerade vårdbyggnader till medeltida slott. Vi sköter även transporter och arbetar med logistiska lösningar inom Region Uppsala samt ansvarar för måltidsservice till inneliggande patienter. . De flesta av våra kunder finns inom hälso- och sjukvården och den största kunden är Akademiska sjukhuset. Vi lovar dig komplexa och utmanande arbetsuppgifter, många möten med intressanta människor och trevliga arbetskamrater som går till sina arbeten för att göra något viktigt! Vad är viktigt för dig? Vår verksamhet Fastighet och service inom Region Uppsala ansvarar för måltidsservice, verksamhetsnära service och textil. Vi bemannar avdelningskök hos vårdavdelningar med inlagda patienter på främst Akademiska sjukhuset. I ett fyrtiotal kök bedrivs verksamheten alla dagar i veckan. Vi ansvarar även för upplockning av förrådsvaror och textiler till avdelningar. Detta är en annons för intresseanmälan då vi behöver bemanna även vid ordinarie personals frånvaro och därmed behöver vi flertalet timavlönade medarbetare som kan arbeta när behov uppstår. Ditt uppdrag På Akademiska sjukhuset ses maten som en viktig del av vården och din roll blir därför betydande för våra patienters tillvaro och tillfriskning. Arbetet består i att förbereda och bereda patientmåltider i form av frukost, lunch, middag samt mellanmål och kvällsmål. Maträtterna tillagas i externt kök och färdigställs i avdelningsköken. Utöver detta ska avdelningsköket tas om hand i form av diskhantering, beställning av livsmedel, städning mm. Du ansvarar också för att utföra egenkontroll för att säkerställa patientsäkerheten på olika områden så som bl.a. städning och temperaturmätning. Arbetet sker i högt tempo mestadels stående och i rörelse. Avdelningsköken är bemannade från ca kl. 06:30 till 19:30 alla dagar i veckan året om, vissa kök är öppna till 21:30. Främst har vi behov av personal som kan arbeta eftermiddagspass 15:30 till 19:30 (vid enstaka kök till 20:30 eller 21:30). Det finns även möjlighet att själv boka vakanta pass via vårt bemanningssystem. Din anställning kommer att vara timavlönad och tillhöra förvaltningen Fastighet och Service. Anställningen börjar med några introduktionsdagar tillsammans med vår ordinarie personal. Nu söker vi medarbetare som främst kan starta arbeta till hösten och intervjuer kommer att ske löpande. Dina kvalifikationer Du behöver ha en god svenska och kunna ta emot skriftlig och muntlig information. Det är otroligt viktigt att du följer de instruktioner som finns eftersom patientmåltiderna är en del av den medicinska behandlingen. Arbetet ställer krav på god fysik. Har du tidigare arbetat inom kök/restaurang är det meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du som söker ska ha fyllt 18 år. Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens misstanke- och belastningsregister uppvisas. Mer information om detta får du under ev. anställningsintervju. Din kompetens Vi söker dig som är en lagspelare men som även kan arbeta ensam. Vi söker en noggrann person som brinner för service och människor samt är stresstålig. Måltiden på sjukhus är en del av den medicinska behandlingen och en viktig patientsäkerhetsfråga. Som medarbetare inom Måltidsservice behöver du därför ha kunskap, förståelse och intresse för patienters behov under vårdtiden. Vi erbjuder En timanställning, tillträde enligt överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att mejla oss på [email protected] Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Kontroll mot misstanke- och belastningsregister kommer att göras avseende alla personer som arbetsgivaren har för avsikt att anställa eller anlita för patientnära arbete utifrån att de kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare, områden som omfattas av fakultativa registerutdrag. Detta gäller således alla som kommer att arbeta patientnära även om arbetsuppgifterna i nuläget inte är tänkta att huvudsakligen innehålla arbete med ovan nämnda patientgrupper. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Avdelningen för regioninköp och upphandling Regionens ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt avdelningen för planering och utveckling. Ledningskontoret har cirka 1 000 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Vår verksamhet Vill du vara med och forma framtidens hälso- och sjukvård genom strategiska internationella upphandlingar? Vi söker nu en internationell upphandlare till team Varuförsörjningen! Varuförsörjningen är ett samarbete mellan regionerna Dalarna, Västmanland, Sörmland, Uppsala och Örebro. Varje år genomför vi upphandlingar till ett värde om ca 2 miljarder kronor och i vårt sortiment finns 100 000 artiklar. Region Uppsala är värd för samarbetet och Varuförsörjningens medarbetare är del av samma enhet som regionens egna upphandlare och inköpare. Inom Varuförsörjningen arbetar upphandlare, inköpscontroller, miljökemist, verksamhetsutvecklare, produkt-, avtals-, kvalitets- och upphandlingskoordinatorer, E-commerce manager, informatör och ledning tillsammans för att förse vården och tandvården med förbrukningsartiklar till rätt kvalitet och pris. Vi vet att vårt arbete är viktigt och gör skillnad. Vi arbetar aktivt för att utvecklas och lära nytt, att vårt arbete ska kännas meningsfullt och att det ska vara roligt att gå till jobbet. Rollen som internationell upphandlare är ny och du kommer att få möjlighet att bidra till tjänstens utformning och innehåll. Ditt uppdrag Som internationell upphandlare kommer du att spela en central roll i att hantera och utveckla våra globala leverantörsrelationer. Vi tror att du har lång erfarenhet av att arbeta internationellt, både med kunder och leverantörer. Du har förmodligen både bott och arbetat utomlands under din karriär och har förmågan att anpassa ditt yrkesmässiga förhållningssätt till olika länder och kulturer. För att lyckas i rollen behöver du ha ett konsultativt arbetssätt, gilla att samarbeta och att ha många kontaktytor – både internt och externt, inom Varuförsörjningens fem regioner och internationellt. I rollen som internationell upphandlare kommer du att: • Ansvara för upphandlingar av varor på internationell marknad. • Utveckla och implementera strategiska inköpsplaner för att optimera kostnader och kvalitet. • Bygga och underhålla långsiktiga relationer med globala leverantörer. • Genomföra marknadsanalyser för att identifiera nya affärsmöjligheter och trender. • Genomföra upphandlingar, förhandlingar och avtalsprocesser för att säkerställa gynnsamma villkor. • Samarbeta med interna intressenter för att förstå och tillgodose deras behov, bland annat inom logistik och transport. Dina kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning inom ekonomi, teknik, logistik eller motsvarande. • Minst fem års erfarenhet av internationell upphandling, inköp eller försäljning. • God kännedom om internationella handelsregler och avtal. • Starka förhandlingsfärdigheter och en analytisk förmåga. • Flytande kunskaper i engelska och svenska, både skriftligt och muntligt. Språkkunskaper i tyska är meriterande. • Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Meriterande erfarenheter: • Erfarenhet av försäljning eller inköp inom hälso- och sjukvårdsrelaterade förbrukningsmaterial, produkter och/eller utrustning. • Klinisk erfarenhet inom hälso- och sjukvården och/eller tandvården, t.ex. som legitimerad sjuksköterska, undersköterska eller tandsköterska. • Masterutbildning inom ekonomi, teknik, logistik eller motsvarande. Vi erbjuder • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för vården och patienterna. • Möjlighet att arbeta i en dynamisk och internationell miljö och bidra till att utveckla inköps- och upphandlingsverksamheten. • Kompetensutveckling genom interna och externa utbildningar. • Flexibla arbetstider och möjlighet att arbeta på distans någon dag i veckan. • Friskvårdsbidrag, tjänstepension, extra semesterdagar till dig över 40 år och förmåner i samband med föräldraledighet. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Linn Jansson, tf gruppchef varuförsörjningen, 018-617 23 81 Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51 SACO - Örjan Olsmats, 072-209 45 44 Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Urval och intervjuer sker löpande. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Vi söker dig som vill vara med på en spännande resa att vidareutveckla och ytterligare stärka Swedbanks position på företagsmarknaden i Uppsala! Gillar du utveckling, är affärsdriven och vill arbeta tillsammans i ett härligt team? Då är det här tjänsten för dig! Hos oss på Swedbank har du en möjlighet att: Vara en del av vårt företagsteam som arbetar med företagsaffären i Uppland. Ha eget kund- och resultatansvar där du förvaltar och utvecklar din egen kundportfölj genom kundnöjdhet, lönsamhet, proaktivitet och prospektering. Leda teamet med kundstöd och specialister som är knutna till dina kunder. Skapa starka kundrelationer genom värdeskapande och långsiktig affärsrådgivning med skräddarsydda affärsupplägg inkl. kreditgivning. Vara en god ambassadör för Swedbank och företräda banken i olika sammanhang. Arbeta proaktivt där nätverkande och prospektering på den lokala marknaden är centrala delar i uppdraget. I denna roll behöver du: Ha erfarenhet från att arbeta som kundansvarig företagsrådgivare inkluderat kreditgivning där teamarbete med kundstöd och specialister är meriterande. Ett etablerat och stort kontaktnät i det lokala näringslivet är av stor vikt. Därtill en mycket god lokalkännedom och hög lokal närvaro. Relevant kandidat-, magisterexamen eller motsvarande inom ekonomi. Ha mycket högt affärsfokus med ansvar för både eget utfall samt teamets leverans. Genuint intresse för företagande, hög social kompetens, vara utåtriktad och ha en naturlig förmåga att etablera goda affärsrelationer med kunder och företrädare i näringslivet. Vara strukturerad, analytisk, ha ett gott ordningssinne och vara ansvarstagande. God kommunikativ och pedagogisk förmåga och att du behärskar engelska och svenska språket i tal och skrift. Formella krav för rollen är Swedsec Rådgivarlicens och Swedsec Bolånelicens. Körkort underlättar Hos oss kan du uppleva: Personlig och professionell utveckling genom självledarskap och kontinuerlig utveckling. Meningsfullt arbete som positivt påverkar vår arbetsplats, våra kunder och samhället. En öppen och samarbetsinriktad kultur som uppmuntrar tvärfunktionellt teamarbete och erbjuder nätverksmöjligheter. En stöttande och inkluderande miljö som främjar en balanserad och hållbar arbetslivssituation, med flexibla arbetsförhållanden när det passar rollen. Förmåner såsom vårt erbjudanden för bankprodukter för anställda, tjänstepensionsplan, aktiebaserade belöningsprogram Eken, och frivillig gruppförsäkring. "Bli en del av vårt team och... Få möjligheten att jobba på en växande och spännande företagsmarknad tillsammans i ett team med bred kompetens, starkt affärsfokus och ett gott arbetsklimat. Vi gillar att träffa kunder, göra långsiktiga affärer och har en stark drivkraft att nå högt uppsatta mål. Teamarbete är nyckel till framgång och vår målsättning är att genom proaktivitet överträffa kundernas förväntningar och skapa kundnöjdhet. Jag ser utveckling och eget ansvar, för såväl det egna utfallet och teamets, som viktiga och naturliga delar för att du ska trivas. Jag är övertygad om att man växer med ansvar och delaktighet. Hos mig gillar man att ta för sig, vara engagerad och att bidra till gruppen." Andreas Beime, din framtida chef Vi ser fram emot din ansökan senast den 2025-08-03. Placeringsort: Uppsala Rekryterande chef: Andreas Beime +46 (0)18-17 35 21 Vänligen observera att rekryteringsarbetet kan ta lite längre tid än normalt då det är sommarsemester. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster. Swedbank är en inkluderande arbetsgivare och diskriminerar ingen utifrån kön, ålder, sexuell läggning eller sexuell identitet, etnicitet, religion eller funktionsnedsättning - alla är välkomna. #LI-LB1
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga? Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbwebbplats: https://enkoping.se/jobb Upplevelseförvaltningen ansvarar för kultur-, idrott och fritidsfrågor i Enköping och har cirka 150 medarbetare med stor kompetens inom två verksamhetsområden och ett ledningsteam. Vi är i ett expansivt skede med bland annat renovering och utveckling av kulturhus Joar och ny fritidsgård med idrottshall på Lillsidan. Kulturskolan är centralt belägen med gång avstånd från resecentrum. Vi är ca 25 medarbetare inom ämnena musik, dans, teater, musikal och film. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är utbildad danspedagog och som är van att undervisa barn i de lägre åldrarna. Förutom undervisning på Kulturskolan så kommer uppsökande verksamhet mot skola, främst barn i ålder 9-12, med workshops och kortkurser i olika dansstilar att förekomma. Tjänsten är ett vikariat på 25 % med måndag som huvuddag med behov att kunna arbeta någon annan dag i veckan. Du är trygg och erfaren i din kommunikation med barn och föräldrar, Du är van att driva processer, ta ansvar och strukturera det egna arbetet alltid med barnens bästa i fokus. KVALIFIKATIONER • Utbildad danspedagog eller annan erfarenhet som kan bedömmas likvärdig. • B-körkort ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! I vissa rekryteringar arbetar vi med löpande urval och du kan därför komma att höra ifrån oss innan angiven sista ansökningsdag. Det är viktigt att besökare och deltagare kan känna trygghet i de verksamheter, lokaler och anläggningar som Upplevelseförvaltningen ansvarar för. Därför behöver du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning (Utdrag för arbete med barn i annan verksamhet än skola och barnomsorg). Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Här beställer du ditt belastningsregister: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan. Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida. För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan: https://enkoping.se/underwebbar/jobb-och-karriar-i-enkoping/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess.html Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välj ett jobb för att visa detaljer