Personliga assistenter
Arvika kommun
Personliga assistenter

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Vi söker dig som glöder för LSS-verksamhet och har ett stort engagemang för att arbeta med personer med funktionsvariationer. Nu söker vi personliga assistenter till en brukare som bor väster om Arvika. Arbetsuppgifter I arbetet ingår att hjälpa brukaren med grundläggande behov, medicinsk omvårdnad utifrån egenvård samt strukturerad träning i olika former under dagen. Arbetet kräver stor lyhördhet gentemot brukaren samt flexibilitet när det gäller schema och arbetsplats. Att arbeta som personlig assistent är att assistera en annan människa med allt vad det innebär. Arbetet är inte nödvändigtvis att förändra, förbättra eller välja åt brukaren. Brukaren ska ges största möjliga utrymme att bestämma själv, över sitt liv. Ibland innebär jobbet bara att finnas till hands, vara beredd och redo att assistera. Kvalifikationer Vi söker dig som har omvårdnad-, barn och fritids-, friskvård och hälsa-, personlig assistent utbildning och/eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms lämplig. Vi ser gärna sökande med erfarenhet av arbete som personlig assistent med anhöriga i samma hushåll och/eller att du har erfarenhet från funktionshinderområdet genom tidigare arbete, uppdrag eller relationer i din närhet. Du måste ha ett genuint intresse av att vilja arbeta med människor, ett professionellt förhållningssätt, samarbetsförmåga, vara noggrann, ansvarstagande och trivas med att arbeta inom givna ramar. Du behöver även vara i god fysisk form då arbetet innebär en del förflyttningar (hjälpmedel finns) och engagemang vid regelbundna träningstillfällen. Önskvärt är att du själv tycker om fysiska aktiviteter och att du gillar att peppa andra i sin träning. Du bör även vara intresserad av egen utveckling inom yrkesområdet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav och det är önskvärt att du har vana av att använda digitala verktyg som dator, mobil och läsplatta. Du får inte vara rökare eller allergiker då djur finns i hemmet. Villkor Tjänsten är tillsvidare på 65-100% där man arbetar dag/kväll och helg.  Vi söker även dig som vill arbeta som visstidsanställd på timmar. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-03. Urval sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

27 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Familjebehandlare till Hammarö Kommun
Hammarö kommun
Socialsekreterare

Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom socialförvaltningen arbetar du dagligen med att ge trygghet, kvalité eller stöd till våra invånare. Vi som arbetar här värdesätter det personliga mötet mer än något annat. I takt med att vi växer utvecklar vi naturligt våra verksamheter, förnyar våra lokaler och har en utvecklingsvilja. Vi finns till för att ge Hammaröborna en bättre vardag och att få varje människa att med egen kraft skapa ett bra liv. ARBETSUPPGIFTER Som familjebehandlare i Hammarö kommun blir du en av tre familjebehandlare i vår öppenvård. Du tillhör Individ- och familjeomsorgen och ingår i ESI, enheten för sociala insatser. Inom enheten finns även verksamheterna familjerådgivning, familjecentral, ungdomsmottagning och samordnare för det brottsförebyggande arbetet, vilka blir dina närmsta kollegor. Då nya socialtjänstlagen träder i kraft första juli är enheten inne i ett intensivt utvecklingsarbete där det kommer krävas att du deltar och bidrar till utvecklingen av vår verksamhet. Du är intresserad av forskning och kunskapsbaserat arbete med barn och familjebehandling samt har en god omvärldsbevakning inom ämnet. Som familjebehandlare kommer du att bedriva psykosocialt behandlingsarbete med barn, ungdomar och föräldrar/omsorgstagare. Du arbetar med samtal i olika konstellationer, exempelvis individuella samtal, familjesamtal och föräldra-samtal. Du har en helhetssyn kring de barn och föräldrar du möter vilket medför ett tätt samarbete med både enheter inom Individ- och familjeomsorgen samt med externa samarbetspartners som tex skola och BVC. Vanliga områden du arbetar med är familjekonflikter, relationsproblem, våld, missbruk, och stöd på olika sätt i föräldrarollen. Du utför behandlingsarbete både på kontoret och hemma hos familjer. I arbetsuppgifterna ingår mycket motivationsarbete och psykoedukation till barn och föräldrar. Visst kvällsarbete kan förekomma. Du jobbar systemteoretiskt och familjeorienterat tillsammans med övrig öppenvårdspersonal och socialsekreterare i både barn- och vuxengruppen. Du är flexibel och anpassar behandlingen och metoderna utifrån familjens behov. Som familjebehandlare ansvarar du för att dokumentera pågående insatser. Du jobbar utifrån uppdrag med tydliga, mätbara mål och har regelbundna uppföljningar med handläggare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - är utbildad socionom - har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten, särskilt med familjebehandling - gärna har vidareutbildning inom exempelvis Funktionell familjeterapi (FFT) och Motiverande samtal (MI) Det är meriterande om du har kunskap om och gärna erfarenhet av: - systemteoretiskt arbetssätt och nätverksarbete - andra evidens- och kunskapsbaserade metoder inom området Arbetet kräver flexibilitet, lyhördhet samt god samarbetsförmåga. Du har en god dokumentationsvana och känner dig trygg i att förstå lagstiftning. Då arbetet innebär en del resor i tjänsten krävs B-körkort och körvana. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och förmåga till samarbete. Tjänsten omfattas av registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker. Vi vill att du ska kunna njuta av din sommar och det vill vi också. Därför kommer vi att börja gå igenom ansökningarna och kalla till intervjuer först efter sommarledigheterna, med start efter sista ansökningsdag. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Elmätartekniker till Eltel!
MTX Rekrytering & Bemanning AB
Montörer, elektrisk och elektronisk utrustning

Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Att arbeta hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att Sveriges kritiska infrastruktur som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk fungerar "Jag trivs jättebra! Utbildningen vi fick gjorde att jag kände mig med trygg i jobbet direkt. Det är också väldigt trevliga och kollegor och jag gillar friheten i arbetet ! Dessutom sticker MTX ut som bemanningsföretag! De bryr sig verkligen om mig som anställd och sköter allt som rör min anställning prickfritt" /Elmätartekniker hos Eltel Har du gått ett praktiskt gymnasieprogram eller är allmänt händig? Vi söker ytterligare ett antal personer för ett fritt och rörligt jobb med elmätare hos Eltel! Om tjänsten Arbetet innebär felsökning och installation av kategori-1 mätare. Du arbetar till stora delar själv med arbetsbil från Eltel. Arbetsområdet är stora delar av Mellansverige. Arbete i norra Sverige förekommer också. Du utgår hemifrån eller från det boendet vi tillhandahåller på arbetsorten. När du jobbar på annan ort står vi för reskostnad, boende och traktamente. Arbetet är förlagt enligt rotationsschema, där du arbetar varannan vecka och är ledig varannan. Arbete enligt andra scheman förekommer också. Tjänsten inleds med en teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid. Vi erbjuder • Möjlighet att lära dig ett nytt yrke på lång sikt i den konjunkturs- och framtidssäkra energibranschen • Arbete i en verksamhet med ett genomtänkt och framgångsrikt arbetssätt • Möjlighet till arbete i rotationsschema med långa perioder ledighet mellan arbetsveckorna. Kvalifikationer Vi söker dig som har verktygsvana, B-körkort och är praktiskt lagd. Utbildning eller erfarenhet inom el eller annat teknikområde är meriterande men inte ett krav. Det krävs också god fysik då arbetet är ansträngande pga praktiskt arbete i under långa arbetsdagar och veckor. Pga. kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder kräver tjänsten god svenska och engelska. För den här tjänsten kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas innan anställning. Ansökan Vi vill göra det enkelt för dig som kandidat! Därför kan du söka tjänsten utan CV och bifoga det i nästa skede i rekryteringsprocessen. Så länge annonsen är publicerad är tjänsterna inte tillsatta. Övrigt Start: Augusti 2025 Placering: Resjobb, placeringen varierar. Lön: Fast månadslön enligt kollektivavtal. Bonus tillkommer! Omfattning: Heltid. Projektet beräknas pågå till årsskiftet 25/26. Eltel har anlitat MTX Rekrytering & Bemanning för den här rekryteringen och det är Eltels önskemål att alla frågor kring tjänsten hanteras av MTX Rekrytering & Bemanning.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Köksbiträde, Lönneberga förskola, Glava
Arvika kommun
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Vi söker dig som vill arbeta som köksbiträde på Lönneberga förskola och som vill vara med och göra måltiderna till en av dagens höjdpunkter för barnen. Arbetsuppgifter Arbetet som köksbiträde på förskola innebär främst att servera eleverna färdiglagad mat, förbereda salladsbord, städa, diska, beställa livmedel och portioner.  Kvalifikationer Du har erfarenhet av arbete inom kök och det är önskvärt att du har datorvana. Det är även meriterande om du har kunskaper om specialkost samt om egenkontroll. Som person är du ansvarsfull och problemlösnings orienterad, självständig och har en god samarbetsförmåga. En positiv människosyn är en förutsättning liksom att du har en hög service medvetenhet. Det är önskvärt att du har B-körkort. Välkommen med din ansökan, urval sker löpande, ansök senast 2025-07-27! Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
CE Chaufförer sökes i Falköping

CE Chaufför Vi söker en trygg och erfaren CE-chaufför för arbete från vår depå i Falköping Du inleder varje arbetsdag med att planera dina rutter inom Västra Götland och angränsande län och ansvarar för lastning, transport och lossning av såväl torr- som kyl-/frysgods. Med ditt CE-körkort, giltigt digitalt förarkort och yrkeskompetensbevis (YKB) ser du till att alla leveranser genomförs säkert, effektivt och i enlighet med tidplan. Arbetstiderna är heltid måndag–fredag med tidig morgonstart. Vid behov ställer du upp på övertid eller extra körningar, till exempel under högtrafik eller större kundprojekt. Du kommunicerar löpande med din trafikledning och rapporterar eventuella avvikelser för att kunna hantera oförutsedda situationer på bästa sätt. Vi söker dig som Vi ser att du har minst ett års dokumenterad erfarenhet från tung trafik och behärskar svenska i tal och skrift. Erfarenhet av temperaturstyrda transporter och ADR-intyg för farligt gods är meriterande, liksom truckkort och vana vid terminalarbete. Som person är du noggrann, självgående och har en positiv inställning som smittar av sig på kollegor och kunder.Kvalifikationer Du har även följande behörigheter Giltigt CE-körkort. Digitalt förarkort och godkänd färdskrivare. YKB (kompetensbevis för yrkesmässig trafik). Flytande svenska i tal och skrift. Ansökan Skicka ditt CV och personliga brev tillträde sker enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterings ansvarig Amir på [email protected] . Vi ser fram emot att höra från dig!

27 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Hammarö kommun söker Familjehemssekreterare, vikariat
Hammarö kommun
Socialsekreterare

Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom socialförvaltningen arbetar du dagligen med att ge trygghet, kvalité eller stöd till våra invånare. Vi som arbetar här värdesätter det personliga mötet mer än något annat. I takt med att vi växer utvecklar vi naturligt våra verksamheter, förnyar våra lokaler och har en utvecklingsvilja. Vi finns till för att ge Hammaröborna en bättre vardag och att få varje människa att med egen kraft skapa ett bra liv. ARBETSUPPGIFTER Utifrån föräldraledighet söker vi en vikarierande familjehemssekreterare till barn- och ungdomsgruppen på individ- och familjeomsorgen (IFO). Vi arbetar i enlighet med BBIC, tillämpar ett Familjeorienterat arbetssätt och arbetar mot målgruppen 0-21 år. Barn- och ungdomsgruppen består av fem utredare, tre insatshandläggare och två familjehemssekreterare. Som familjehemssekreterare arbetar du med att rekrytera familjehem, kontaktperson, kontaktfamilj, ledsagare och avlösare enligt SoL/ LSS. Familjehemssekreterare utreder och handleder våra resurser. Vi är en kompetent, hjälpsam och trevlig arbetsgrupp som tycker om att arbeta tillsammans. Till barn- och ungdomssidan finns också en öppenvård med tre familjebehandlare. Vi har ett Mottagningsteam som aktualiserar och förhandsbedömer alla ärenden på barn och unga samt vuxen, samt en fältgrupp som arbetar uppsökande och förebyggande. IFO är organiserat på så sätt att all myndighetsutövning finns i samma hus vilket möjliggör en god samverkan och ett fint samarbete. Vi söker dig som vill vara med och bidra med nya idéer och engagemang och som trivs i en organisation med fokus på kvalitet och utveckling. För oss är det viktigt att utveckla våra arbetssätt för att ge barn och familjer ett professionellt bemötande och rättssäker handläggning. Du samarbetar med interna och externa aktörer. Du har stöd av enhetschef, ärendehandledare i det dagliga arbetet och tillgång till extern handledning. Tjänsten avser ett vikariat med tillträde enligt överenskommelse och som är avsett att pågå till augusti 2026. KVALIFIKATIONER Du har socionomexamen eller likvärdig utbildning. Vi värdesätter dig som har ett professionellt bemötande och som har förmåga att skapa goda relationer med dem vi möter. Du arbetar självständigt, och planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du samarbetar bra med andra människor och är lyhörd i ditt bemötande. Du är väl förtrogen och uppdaterad när det gäller aktuell lagstiftning och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten omfattas av registerkontroll. Du som sökande måste uppvisa utdrag från polisens belastningsregister innan anställning sker. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Löneadministratör till NWT Gruppen
Adecco Sweden AB
Löne- och personaladministratörer

Om tjänsten Som löneadministratör hos NWT Gruppen kommer du arbeta operativt med hela löneprocessen för ett antal bolag och anställda inom NWT-koncernen. Du ansvarar för administration av löner och ersättningar i personal- och lönesystemet Agda, samt ett försystem kopplat till NWT Direkt. I dina arbetsuppgifter ingår hela löneprocessen från anställningsavtal och löne- och semesterberäkningar till kontroller, utredningar, intyg samt semester- och årsskifteshantering. Du hanterar även administration av pensions- och försäkringsuppgifter och ansvarar för att förmedla information till berörda myndigheter och externa aktörer. I din roll som löneadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Ansvar för hela löneprocessen i Agda • Hantering av anställningsavtal, intyg samt semester- och årsskiftesrutiner • Administration av pensioner, försäkringar och rapportering till myndigheter • Konsultativt stöd till chefer och medarbetare i lönefrågor Tjänsten som löneadministratör är ett konsultuppdrag med start i augusti. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan! Om dig Vi söker dig som har en relevant utbildning inom lön eller ekonomi, alternativt har flera års erfarenhet av självständigt arbete inom löneadministration. Du är van att arbeta i personal- och lönesystem, gärna Agda, och har god kännedom om olika kollektivavtal och arbetsrättsliga regelverk. Vidare ser vi att du är noggrann, strukturerad och trivs med att ta ansvar. Du har en prestigelös inställning, är hjälpsam och tycker om att samarbeta. Din förmåga att hantera deadlines och arbeta i ett stundtals högt tempo är god. Viktigt för tjänsten är: • Erfarenhet av löneadministration • God systemvana, gärna i Agda • Förmåga att tolka och tillämpa kollektivavtal Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om NWT Gruppen NWT Gruppen AB är moderbolaget inom NWT-koncernen, som har en tydlig strategi för tillväxt de kommande åren. Inom koncernen drivs verksamheter inom lokaljournalistik, marknadsföring, distribution och fastighetsförvaltning. Företaget finns i Skaraborg, Dalsland och Värmland. Kärnan i verksamheten bygger på samhällsuppdraget att stärka demokratin och stå som försvarare av den oberoende journalistiken. NWT Gruppen bidrar till ett inkluderande samhälle där alla får vara delaktiga. Det starkaste hållbarhetsverktyget är journalistiken, där redaktionerna dagligen arbetar med att bevaka och engagera sig i frågor som berör yttrandefrihet och andra hållbarhetsrelaterade frågor. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare: Sara Holm-Glad 073-6847697 alt. [email protected] Mattias Olsson 073-6847297 alt. [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

27 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Butikssäljare till Bemanningspool - Blomsterlandet, Karlstad
Retail Knowledge Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi dig som vill jobba extra som butikssäljare ute hos vår fantastiska kund Blomsterlandet i Karlstad. Du kommer att vara anställd av oss på Retail Knowledge men jobba på Blomsterlandets butiker i Våxnäs och Rud. Här erbjuder vi en stor flexibilitet då du själv lägger upp tillgänglighet som passar din vardag enkelt via vår app. Allt för att detta skall passa dina och våra kunders behov. Du är en person som brinner för att möta människor och att tillgodose kundernas behov. Som en del av vårt team kommer du att ha varierande arbetsuppgifter, såsom kassaarbete, försäljning och varuplock. Oavsett uppgift kommer fokus alltid vara på att ge våra kunder en fantastisk service. Du trivs med flexibla arbetsuppgifter och ser det som en möjlighet till utveckling. Att arbeta som poolare hos oss på Retail Knowledge innebär att du både är en ambassadör för oss samt för kunden som du är ute på uppdrag hos. För att du skall trivas i denna roll så är det viktigt att du är en positiv och serviceminded person som har lätt för att kommunicera med andra människor och att du tycker om att ingen dag är den andra lik på jobbet. Förutsättningar för att bli poolare hos oss Vi har KRAV på att du har en annan huvudsaklig sysselsättning minst 1 år framåt (ex universitetsstudier eller annat deltidsarbete) Du kan arbeta butikstider, dvs både dagar, kvällar och helger Du har möjlighet att arbeta minst 2 vardagar i veckan. Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel Om dig Du är ansvarsfull som person Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra Du tycker om att överträffa kundernas förväntningar och drivs av det personliga mötet Du trivs i en säljande roll Du talar och skriver flytande svenska Info om tjänsten Anställningsform: Behovsanställning, tillsvidare Arbetstider: Butikstider varierade (vardagar, helg, dag och kväll) Lön: Timlön enligt kollektivavtal  I den här rekryteringsprocessen samarbetar Blomsterlandet med Retail Knowledge Bemanning. I denna process kommer du att genomgå urval, tester, bakgrundskontroller samt referenstagning. Intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vår rekryteringsplattform. På grund av GDPR kan vi tyvärr inte hantera ansökningar via e-post, så vänligen skicka in din ansökan via detta formulär. Vi ser fram emot att ha dig i vårat team. Välkommen med din ansökan! MER OM BLOMSTERLANDET Läs mer om oss här

27 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Skolkurator, 50%

Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom Bildningsförvaltningen arbetar du varje dag med att skapa förutsättningar för att våra barn och elever ska växa och utvecklas. Tack vare bra verksamhet i Hammarös förskolor och skolor ligger vi i topp bland Sveriges bästa skolkommuner. Hos oss står alltid barnen och eleverna i centrum genom att vi ser till deras behov. Vi förbereder barnen för framtiden. ARBETSUPPGIFTER Hammarö kommun söker en skolkurator på 50% under höstterminen 2025. Kuratorn ingår som en del i elevhälsan. Elevhälsan omfattar medicinska, psykologiska, psykosociala och specialpedagogiska insatser och arbetar främst hälsofrämjande och förebyggande. Elevhälsans kompetens och tvärprofessionella samarbetet har stor betydelse för att lärare och övrig skolpersonal tidigt ska få stöd i arbetet med att anpassa verksamheten efter elevernas behov. Huvuduppdraget är att stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål. Du bidrar med det psykosociala perspektivet i arbetet med att stödja elevernas kunskapsutveckling. I praktiken innebär det att du bidrar med psykosocial kunskap kring tidiga och adekvata stödinsatser på individ, grupp och skolnivå. Du kommer bland annat att arbeta med elevgrupper och finnas tillgänglig för föräldrastödssamtal samt individuella samtal. Du kommer även att bidra med det psykosociala perspektivet i t.ex. utredningsarbete. Som kurator samverkar du med övriga funktioner i elevhälsan, personalen på skolan samt med externa aktörer. Tillträde: Snarast Omfattning: 50% KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen. Tidigare erfarenhet av att arbeta som skolkurator är meriterande. Vi söker dig som ser värdet i att bygga förtroendefulla relationer till elever, personal och vårdnadshavare och sätter elevens behov i centrum. Du har en god förmåga att kommunicera med och bemöta barn och ungdomar. Du är intresserad av verksamhetsutveckling och har ett professionellt förhållningssätt i mötet med andra människor. Tjänsten förutsätter att du är flexibel utifrån verksamhetens behov. Du kan göra professionella bedömningar och kan på egen hand eller i samarbete med andra planera och genomföra insatser. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Urval sker löpande och intervjuer kan ske innan ansökningstidens utgång. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

27 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Bleckblåspedagog till Kils kulturskola
Kils kommun
Övriga pedagoger med teoretisk specialistkompetens

Vad roligt att du är intresserad av jobb i Kils kommun. Vi är ungefär 1 000 anställda som arbetar för att ungefär 12 000 invånare ska få en bra service. För oss är det viktigt att du ser varje människa som en individ och att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att skapa en välkomnande miljö där alla har möjligheten att trivas och utvecklas. Du nöjer dig inte med att bara vara bra. Du vill bli ännu bättre och ser till att omvärldsbevaka och göra de förändringar som krävs för att vi ska möta framtiden på ett bra sätt. Det är precis det som vår vision, Kil – på rätt spår, handlar om. Vi strävar efter att befinna oss på rätt spår men måste alltid vara beredda att pröva nya vägar för att nå dit. Välkommen med din ansökan! Sektor Samhälle och service, innehåller verksamheterna fysisk och teknisk planering, näringsliv och turism, kost, fritid och kultur, kollektivtrafik, vatten- och avlopp, gator och vägar, parker och fastigheter. Beskrivning Kulturskolan i Kil bedriver en bred och positiv verksamhet med individuella ämneskurser i instrument, teater, bild, graffiti, film, dans, ensembler och orkestrar på olika nivåer. Vi undervisar idag 550 elever på både dag- och kvällstid. Vi är 16 pedagoger med uppdrag från 10-100%. Vi söker nu en bleckblåslärare på tillsvidareanställning med sysselsättningsgrad 55-65%. Om inte tjänsten tillsätts inför höstterminen 2025 kan vikariat på del av tjänst bli aktuellt. Beroende på din kompetens och dina ämneskunskaper kan tjänsten anpassas. Möjlighet till olika former av samarbeten finns. Vi ser gärna en möjlighet till att bredda och utveckla vår verksamhet. Arbetsuppgifter I rollen som bleckblåslärare ansvarar du för undervisning av barn och vuxna, både individuellt, i mindre grupper och i orkesterkonstellationer. Du blir en del av ett sammansvetsat team som har ett nära samarbete, samtidigt som du har frihet att självständigt utveckla ditt ämnesområde. Du har administrativa uppgifter som kulturskolans lärplattform SpeedAdmin och kommunens personalsystem. Du kommer ansvara för schemaläggning och dokumentation av elever och deras lektioner. Vi erbjuder dig en arbetsplats med ett gott arbetsklimat och goda förutsättningar. Arbetstiden är förlagd dagtid, eftermiddag och kväll. Enstaka helgarbete förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom musik med inriktning på bleckblåsinstrument. Erfarenhet av pedagogisk verksamhet för barn. Kunskaper i modern undervisningslitteratur och pedagogiska metoder. Erfarenhet av instrumentalundervisning i grupp. Erfarenheter av att leda grupper/ensembler. Erfarenhet av arbete på en kulturskola eller motsvarande. Erfarenhet av att arbeta med barn och unga med funktionsvariationer är meriterande. Du behöver kunna flytande svenska i tal och skrift för att kunna kommunicera med och undervisa eleverna. Det är även bra om du har grundläggande IT-kunskaper för att kunna utföra de administrativa uppgifterna som tjänsten innebär. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du är en person som har lätt för att samarbeta med andra och tar eget ansvar för ditt arbete. Du är en inlevelsefull person som har lätt för att förstå andra och lyssnar in elevernas behov och intresse. Du är en självständig person med god ledarskapsförmåga och du har stort elevfokus. Villkor B- körkort och egen bil i tjänsten.   För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kils kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk (inte med e-post eller i pappersformat). Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi har redan gjort våra medieval för denna rekrytering och undanber oss ytterligare kontakter angående försäljning av annonsplatser eller diskussioner om samarbeten.

27 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025