Vill du bidra till en säkrare och mer effektiv läkemedelsanvändning inom vården? Vi söker en farmaceut med intresse för kvalitets- och utvecklingsarbete till farmacitjänsteenheten vid Läkemedelscentrum i Region Värmland. Här får du en varierad och stimulerande roll där din kompetens gör skillnad för både vårdpersonal och patienter. Din arbetsplats Läkemedelscentrum har till uppgift att verka för en rationell, säker och kostnadseffektiv läkemedelsanvändning samt en optimal läkemedelshantering inom länet. Verksamheten består av tre enheter: farmacitjänsteenheten, läkemedelsberedningsenheten och läkemedelsförsörjningsenheten. På läkemedelscentrum arbetar nära 50 personer, de flesta farmaceuter, och verksamheten utgår från länets tre sjukhus. Läkemedelscentrum har ett brett och regionsövergripande ansvarsområde gällande läkemedel där förändrings- och förbättringsarbeten pågår löpande. Vi söker nu en farmaceut som är intresserad av kvalitets- och utvecklingsarbete inom hälso- och sjukvården. Anställningen kommer att vara på farmacitjänsteenheten, som bland annat ansvarar för klinisk farmaci, ordinationsstöd i regionens journalsystem, läkemedelsstatistik, utbildningar och olika utredningsärenden om läkemedel. Enheten består idag av ett sammansvetsat och engagerat team med en enhetschef och nio farmaceuter. Dina arbetsuppgifter I den här tjänsten kommer du få bra möjligheter att använda din farmaceutiska kompetens brett, då arbetet görs inom flera olika delar av hälso- och sjukvården. Farmacitjänsteenheten ansvarar bland annat för att ta fram ordinationsmallar och andra förskrivningsstöd i journalsystemet Cosmic. I arbetet ingår både att ta fram ordinationsmallar som gäller för hela hälso- och sjukvården samt mer specifika mallar till specialistkliniker. Du kommer att ansvara för utvalda terapiområden och kliniker, där du samarbetar med läkare och sjuksköterskor för att få så säkra läkemedelsordinationer som möjligt. Du kommer även att få rollen som sekreterare i läkemedelskommittén i Region Värmland. Läkemedelskommittén är rådgivande expertorgan i läkemedelsfrågor och tar bland annat fram en lista över rekommenderade läkemedel för förskrivare (Rekommenderade läkemedel) och anordnar utbildningar om läkemedel. Ordförande i läkemedelskommittén leder arbetet och andra medlemmar är bland annat läkare, sjuksköterskor, tandläkare och apotekare. Som sekreterare kommer du att bidra med din farmaceutiska kunskap i arbetet. Du kommer att skriva mötesprotokoll samt delta i olika regionala samarbeten om läkemedel. Det är ett spännande område där du får vara med och bidra i aktuella läkemedelsfrågor. Då läkemedelscentrum har ett brett ansvarsområde gällande läkemedel, kan det även bli aktuellt med andra arbetsuppgifter. Fördelning av uppdrag styrs i första hand av verksamheternas behov, men även utifrån din kompetens, dina erfarenheter och intressen. Läkemedelscentrum är en verksamhet under ständig utveckling, där du kommer få stora möjligheter att använda dina kunskaper för att bidra till en bra läkemedelsanvändning. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är legitimerad apotekare eller motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet av de delar som ingår i tjänsten och/eller annat arbete inom hälso- och sjukvården, exempelvis klinisk farmaci eller läkemedelshantering. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med läkemedel och IT eller på öppenvårdsapotek. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt, ser utvecklingsmöjligheter och är initiativtagande. Du har lätt för att knyta kontakter och god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift, samt har god datavana. Du drivs av att vara ett stöd för hälso- och sjukvårdens personal samt att förbättra läkemedelsanvändningen inom hälso- och sjukvården. Vill du ha ett utvecklande arbete där din kompetens bidrar till en bättre kvalitet i vården och ökad patientsäkerhet? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan! Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi söker ST-läkare till vårt engagerade team på Vårdcentralen Forshaga! Om du vill arbeta med ett begränsat patientuppdrag och få utrymme för kompetensutveckling, teamarbete och kollegialt stöd är vi arbetsplatsen för dig! Din arbetsplats Forshaga ligger naturskönt, 2 mil från Karlstad, med goda kommunikationsmöjligheter med buss eller med cykel längs vackra Klarälvsbanan. Vårdcentralen har 11 000 listade patienter som är fördelade i fem team. Våra team består av distriktsläkare, utbildningsläkare, distriktssköterskor samt vårdadministratör och våra team träffas varje vecka för att tillsammans diskutera och planera för patienterna. På vår arbetsplats arbetar drygt 35 medarbetare och vi är ett gott gäng som trivs och bryr oss om varandra! Vi är 5 specialister, 4 ST/BT och även AT-läkare. Vi har en god och stabil bemanning av distriktssköterskor, undersköterskor, vårdadministratörer, fotvårdsterapeut och samtalsmottagning med 2 kuratorer. Vi har flera vidareutbildade distriktssköterskor inom diabetes, astma/KOL och hjärtsvikt och på vårdcentralen finns också fysioterapeut, arbetsterapeut, rehabiliteringskoordinator och friskvårdskonsulent. Vi tar även emot studenter inom alla yrkesområden vilket är inspirerande och utvecklande för hela vår verksamhet. Vi erbjuder ett bra arbetsklimat och vår vardag präglas av att vi samarbetar och hjälps åt. Vi har ett nära ledarskap där du får stöd där du behöver och där schemaläggning sker i nära dialog med medarbetarna. Utveckling, patientsäkerhet och god arbetsmiljö ligger i fokus och ett exempel på detta är vårt arbete i så kallat jourteam. Det innebär att läkare, sjuksköterska och undersköterska tillsammans planerar och ansvarar för de patienter som finns bokade på vårdcentralens akuttider - ett mycket uppskattat arbetssätt! Du är varmt välkommen att höra av dig och träffa oss! Dina arbetsuppgifter Som läkare hos oss har du ett mycket varierat arbete med utredning och behandling av patienter i alla åldrar och du hanterar både planerade och akuta besök. Du har ett nära samarbete med övriga professioner på mottagningen och arbetar i team. Som ST-läkare sker din ST-planering i samverkan mellan dig, handledare, chef och studierektor. Hos oss får du kontinuerlig handledning av erfarna distriktsläkare. ST-läkarna inom sjukvårdsområdet träffas regelbundet tillsammans med studierektor. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig med läkarexamen som har ett genuint intresse för primärvård och att lära dig av den bredd som vårt uppdrag innebär. För att passa i rollen är du självständig, ansvarstagande och mån om arbetsgruppens bästa, samtidigt som du kan tydliggöra dina egna gränser och behov. Du har lätt för att ställa om efter ändrade omständigheter och kommunicerar väl med andra. Vi är måna om att hitta rätt person till vår personalgrupp vilket gör att vi värderar dina personliga egenskaper högt. Löpande genomgång av ansökningar och intervjuer kommer ske inom ansökningstiden. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
OM TJÄNSTEN Regeringen har beslutat om att öka försvarsförmågan genom att återetablera flera regementen där Bergslagens artilleriregemente, A 9 i Kristinehamn är ett av dem. Vi söker nu fler kundmottagare som brinner för att hjälpa och stödja kunder! Du förväntas att antingen visa och instruera kunden (oftast en värnpliktig) eller att själv åtgärda fel och brister eller att ordna en tid på verkstad antingen internt i Försvarsmakten eller i Kristinehamn med närliggande region. Om A 9 I dagsläget består A 9 av cirka 150 medarbetare. Tjänsten är placerad på vår tekniska avdelning som utgör garnisonens hänvisning för materielunderhållsproduktion och är också kompetensbärare inom garnisonens förekommande materielsystem. Teknisk avdelning stödjer krigsförbanden med utbildning och genomförande av materielunderhåll och består av en sektion för teknisk kundmottagning samt en sektion för tekniskt systemstöd. Huvudsakliga arbetsuppgifter Verksamheten är under uppbyggnad och du kommer omedelbart att delta i arbetet med att inreda och driftsätta utrustning för teknisk kundmottagning i tillfälliga lokaler för i ett senare skede vara delaktig i driftsättning i permanenta lokaler vid Harberget i Kristinehamn där garnisonen byggs. Ordinarie arbetsuppgifter: • Utgöra kontakt mot kund och bistå vid felsökning eller snabbare reparationer. • Upprätta underhållsbeställningar i PRIO/LIFT. • Uppföljning av åtgärder genomförda av underhållsleverantör. • Genomföra registervård i Försvarsmaktens IT-stödsystem PRIO/LIFT. • Bevaka tekniska order samt följa upp dessa vid underhållsbeställningar. • Bevaka riktlinjer från teknikkontor/driftstyrning. • Bemanna reservdelsförråd och förestå smörj-, spolhall och däckförråd. • Boka besiktningar. • Boka underhåll av våra fordon på intern eller extern verkstad. Friskvård och fysisk träning är en naturlig del av arbetet för all personal i Försvarsmakten. Arbete genomförs till del i utomhusmiljö oavsett väder. KRAV Kvalifikationer • Fordonsteknisk utbildning/ teknisk utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. • Goda datakunskaper och goda kunskaper i PC/Nätverk (Windowsmiljö). • B-körkort. • God fysisk förmåga eftersom tunga lyft förekommer. Personliga egenskaper Vi söker dig som innehar en god social förmåga och som trivs i en arbetsmiljö under förändring med framåtanda. Du är prestigelös och trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Vi tror att du har ett tekniskt intresse, är strukturerad, lösningsorienterad och van att finna vägar framåt på uppkomna problem. Du har lätt för att kommunicera med andra internt såväl som externt och känner dig trygg i din profession och ditt agerande. I ditt yrkesutövande hanterar du stress på ett konstruktivt sätt och bibehåller ett gott humör även vid eventuell press och motgång. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer • Erfarenhet av arbete med planering och beredning av underhåll på verkstad. • Erfarenhet av arbete med tunga hjulfordon. • Kunskaper i PRIO, LIFT eller SAP. • Heta arbeten, CE-körkort, truck-kort, ADR, farligt gods. • Militära förarbevis. • Goda kunskaper inom Office-paketet. Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Kristinehamn Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas. Tjänsten kommer innebära tjänsteresor, kvälls- och helgtjänst samt förbandsövningsdygn vid övningar. Därutöver kommer viss tid att tillbringas i Skövde för mentorering från kundmottagare vid TKM i Skövde garnison. Del av tjänsten kommer att bedrivas i Villingsberg vid behov. Ansökan Ansökan ska skrivas på svenska och innehålla följande: • CV • Ansökningsbrev, med motivering om varför du är lämpad för denna befattning Beredd komplettera med (vidimerat) • Kopia på relevanta militära intyg • Kopia på relevanta civila betyg • Kopia på relevanta tjänstgöringsomdömen eller motsv. Ofullständig ansökan behandlas ej. För upplysningar om befattningen, kontakta: Henrik Edesberg, Chef Teknisk kundmottagning, Tel: 072-236 20 41 För information om rekryteringsprocessen, kontakta: Julia Myreback, Stf HR-chef, tel. 076-855 11 70 Fackliga företrädare OFR/O: Niclas Sköld OFR/S: Britt Dahlman SEKO: Crister Florin Samtliga nås via växeln på tfn 0500-46 50 00. Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Läs mer om Bergslagens artilleriregemente på www.forsvarsmakten.se/a9 Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Regering och Riksdag har gett Försvarsmakten uppdraget att stärka Sveriges försvarsförmåga, i en tid med osäker omvärldsutveckling. Bergslagens artilleriregemente, A 9 ska därför återetableras i Kristinehamn. Regementet kommer bidra till ökad geografisk närvaro, utbildning av värnpliktiga och därmed utveckling av artilleriförmåga i södra Sverige. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, på hemmaplan som såväl runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Säljare med fokus på nya person- och transportbilar – Mercedes-Benz Karlstad Nu har du chansen att ta nästa steg i din karriär tillsammans med ett engagerat och erfaret säljteam i Karlstad! Vi söker en affärsdriven säljare med fokus på nybilsförsäljning, både personbilar och transportbilar, mot företagskunder i Värmland. Hos oss blir du en del av ett starkt team som arbetar med Mercedes-Benz – ett av världens starkaste varumärken inom premiumsegmentet. Vi kombinerar kvalitet och innovation med lokal närvaro och personlig service. Ditt uppdrag: Du ansvarar för hela försäljningsprocessen – från första kontakt till nöjd kund efter leverans. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Försäljning av nya person- och transportbilar från Mercedes-Benz samt begagnade bilar Proaktiv bearbetning av både nya och befintliga kunder Hantering av bilinköp, lager, annonsering och prismärkning Kvalitetssäkring och varudeklaration av bilar Fokus på hög kundnöjdhet (5-star experience) Genomförande av Mercedes-Benz utbildningar och certifieringsprogram Vi söker dig som: Har ett starkt eget driv och brinner för att skapa affärer. Du är professionell, förtroendeingivande och har en naturlig fallenhet för att bygga långsiktiga kundrelationer. Dokumenterad erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom bilbranschen Ett starkt lokalt nätverk i Värmland Trivs i en social roll där du får bygga långsiktiga kundrelationer Är en teamspelare som också kan arbeta självständigt med starkt eget driv Har ett stort intresse för bilar och teknik Därför ska du välja oss: Hos oss i Karlstad får du ett varierat och utvecklande arbete i en familjär och stöttande miljö. Vi sätter laget före jaget och lägger stort värde i trivsel och arbetsglädje. Vi erbjuder: Fast månadslön + rörlig del Generöst friskvårdsbidrag och teamaktiviteter Löpande kompetensutveckling En del av en organisation som är certifierad av Great Place To Work – och vi arbetar aktivt för att fortsätta vara en av Sveriges bästa arbetsplatser Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna kvinnliga sökande till rollen – men framför allt letar vi efter rätt person, oavsett kön. Låter det här som din nästa utmaning? Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!
AkzoNobel Adhesives har tillverkat trälim och hartsystem i Kristinehamn sedan 1962. Produkterna används bland annat vid tillverkning av möbler, snickerier, golv och bärande konstruktioner. AkzoNobel Adhesives är i huvudsak en produktionsanläggning där våra medarbetare har olika roller som till exempel processoperatörer, logistik- och serviceoperatörer samt en rad supportfunktioner inom FoU, teknik, kvalitet och kundservice ingår. Från fabriken i Kristinehamn levereras stora volymer trälim och hartser till kunder runt om i hela världen. Trivs du i en teknisk roll där innovation, samarbete och säkerhet står i fokus? Vi söker nu en El- och instrumenttekniker till vår site i Kristinehamn. I denna rollen får du möjlighet att arbeta med avancerade styrsystem, högspänningskraft och industriell automation. Låter detta intressant? Välkommen in med din ansökan! Vad kan AkzoNobel erbjuda dig? Hos oss på AkzoNobel möts du av en varm och välkomnande atmosfär, där vi tillsammans arbetar med fokus på innovation och hållbarhet, för att nå målet att vara världsledande inom färgindustrin. Mångfald berikar våra arbetsplatser och vi arbetar aktivt tillsammans med våra medarbetare för att de ska trivas och utvecklas. Vi arbetar strategiskt för att bli en bättre arbetsgivare. Detta resulterar bland annat i att vi är utnämnda till ett av Sveriges Karriärföretag och har fått Top Employer certifiering 2025. Vi erbjuder dig en internationell arbetsmiljö där du får ta dig an givande och utmanande arbetsuppgifter som vidgar dina vyer och utvecklar dig i din roll. Du kommer att arbeta med kompetenta och likasinnade kollegor som delar din inställning och entusiasm. Välkommen till oss! Vi erbjuder också: ✅ Kollektivavtal – En trygg anställning med goda villkor ✅ Friskvårdsbidrag – Vi stöttar din hälsa och ditt välmående ✅ Personalrabatt – Rabatt på köp i alla våra Nordsjö-butiker ✅ Lunchförmån – Vi erbjuder ett subventionerat lunchkort från Edenred till våra medarbetare ✅ Arbetstidsförkortning (ATK) – Extra ledighet utöver din semester Vad kommer du att arbeta med? Som El- och instrumenttekniker hos AkzoNobel i Kristinehamn blir du en del av ett engagerat och kunnigt team där frihet under ansvar är en självklarhet. Tillsammans med ingenjörer och tekniker säkerställer du en effektiv och säker drift av vår produktionsanläggning. Ingen dag är den andra lik, och vi arbetar kontinuerligt med förbättringar och optimeringar. Du får en nyckelroll i att utveckla och underhålla våra system, med fokus på installation, felsökning och förebyggande underhåll av industriell el- och instrumentutrustning samt arbete med avancerade styrsystem. I din roll kommer du att arbeta med: • Installation av ny el- och instrumentutrustning. • Serva, underhålla och utföra förebyggande underhåll på industriell utrustning. • Kalibreringar och ansvar för instrument. • Delta i MOC-processer och projektmöten. • Dokumentation av utfört el-arbete. • Säkerställa att arbetet följer gällande myndighetskrav samt interna riktlinjer och instruktioner. Tjänsten är tillsvidare på heltid med start omgående. Du kommer vara placerad på vår site i Kristinehamn och rapportera till Engineer Manager. Beredskapstjänst kan förekomma. Vem är du? Vi söker dig som har en utbildning som El- och instrumenttekniker, Industrielektriker eller en likvärdig utbildning inom el-automation. Med några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom industrin har du byggt upp en gedigen kompetens och förståelse för industriella elinstallationer. Du har en teknisk nyfikenhet och en problemlösande inställning, vilket gör att du kan analysera och hantera komplexa system på ett strukturerat och effektivt sätt. Du är självgående och tar egna initiativ, men trivs också med att samarbeta i team och delar gärna din kunskap med kollegor för att säkerställa bästa möjliga resultat. Du har erfarenhet av industriell elinstallation och är van vid att arbeta i en dynamisk och ibland utmanande produktionsmiljö. Att hålla en hög säkerhetsstandard och följa etablerade rutiner och regelverk är en självklarhet för dig. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och kvalitetsmedveten samtidigt som du har en flexibel inställning och kan anpassa dig efter förändrade förutsättningar. Då arbetet kräver dokumentation och kommunikation i både svenska och engelska, behöver du behärska båda språken väl, både muntligt och skriftligt. Vidare ser vi att du har B-körkort, då tjänsten kan innebära resor inom verksamheten. Din ansökan På AkzoNobel är vi mycket engagerade i att säkerställa en inkluderande och respektfull arbetsplats där alla våra anställda kan vara sitt bästa jag. Vi strävar efter att omfamna mångfald, tolerans och respekt. Vår rekryteringsprocess spelar en stor roll i denna resa eftersom den lägger grunden för en mångsidig arbetsmiljö. I vår organisation behandlas alla kvalificerade sökande ur ett jämlikt och jämställt perspektiv – utan hänsyn till etniskt ursprung, religion, kön, könsidentitet, sexuell läggning, ålder eller funktionshinder. Tveka inte, ta steget och lämna in din ansökan redan idag för din chans att få jobba tillsammans med oss! Vi går igenom ansökningarna löpande och tar tyvärr inte emot ansökningar via email. För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Niklas Johansson, Engineer Manager, [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Ami Sandberg, Talent Acquisition Partner, [email protected]
Om tjänsten Vi söker en produktionsledare till en ledande aktör inom industriellt byggande. I denna roll har du ett övergripande ansvar för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad produktion inom en av våra nyckelavdelningar. Du leder det dagliga operativa arbetet tillsammans med arbetsledare och ansvarar för att produktionsmålen uppfylls i rätt tid och enligt plan. Du har personalansvar för 2–3 arbetsledare och ett indirekt ansvar för cirka 60 medarbetare inklusive montörer, inredesmontörer, mattläggare och emballerare. Det dagliga personalansvaret hanteras av arbetsledarna, medan större personalfrågor hanteras av dig. Tjänsten är placerad i södra värmland och är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde under hösten 2025. Du arbetar dagtid måndag till fredag och ingår i en produktionsledningsgrupp som rapporterar till fabrikschefen. Arbetsuppgifter Leda, samordna och följa upp den operativa produktionen inom avdelningen Personalärenden så som uppföljning av frånvaro och rehabilitering Ansvara för att uppsatta mål för kvalitet, kvantitet och tidsramar nås Planera produktion och bemanning både långsiktigt och kortsiktigt Skapa goda förutsättningar för en säker och trivsam arbetsmiljö Driva förbättringsarbete och utveckla effektiva arbetsmetoder Följa upp resultat och vidta åtgärder vid avvikelser Ha tät dialog med arbetsledare, projektering, inköp och montage Delta i pulsmöten och samverka med andra produktionsenheter Om dig Vi söker dig som har Krav Gymnasial utbildning inom bygg eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av produktionsledning inom industri, bygg eller tillverkning Tidigare ledarroll, gärna med personalledning God datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärs- och planeringssystem Flytande svenska i tal och skrift B-körkort och möjlighet att arbeta på plats dagligen Meriterande Kunskap i MES-system Erfarenhet från industriellt byggande eller liknande flödesstyrd produktion Projektledarerfarenhet inom produktion Personliga egenskaper Kommunikativ, närvarande och tydlig i din ledarstil vilket resulterar i att du får med dig andra Strukturerad och organiserad med stor förståelse och intresse för planering och uppföljning Har ett helhetstänk och god förmåga att genom analys fatta välgrundade beslut och effektivisera processer Uthållig och lösningsorienterad med stark drivkraft att jobba mot satta mål Om oss Företaget är en väletablerad aktör inom byggprodukter och relaterade tjänster, med verksamhet i både Sverige och Norge. Organisationen omfattar ett stort antal produktionsenheter samt kontor inom försäljning, service och montering. Totalt arbetar över 3 000 personer inom koncernen, som har en årsomsättning i miljardklassen. Företaget satsar aktivt på utvecklande medarbetarskap, hållbarhet och innovationskraft, och erbjuder en arbetsmiljö där både människor och idéer får växa. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Ulf Holmgren på 076-307 10 29 eller Elin Skau på 073-529 69 67. Välkommen in med din ansökan senast 13 juli!
ill du göra skillnad i våra kunders vardag? En butiksmedarbetare hos oss kännetecknas av nyfikenhet, energi och stort engagemang i kunden. Gillar du att hjälpa till och göra våra kunders liv lite enklare kommer du trivas hos oss. Om jobbet som Säljare I vårt sortiment erbjuder vi det som inte är mat, allt från leksaker, kläder, husgeråd, städartiklar och grillar. Du tar emot och fyller på varor i butiken, kontrollerar prismärkning och skyltning - och framförallt, skapar en positiv upplevelse för våra kunder genom en kommersiell butik och personlig service. Tjänsten är ett vikariat på ca 25 timmar per vecka i 6 månader, men ev. chans till förlängning. Du arbetar under ett rullande schema efter butikens öppettider som är 06:30–23:00 sju dagar i veckan. Teamet består av en butikschef, en försäljningansvarig och 6 säljare. Är du den vi söker? Du ska vara över 18 år, ha gymnasieutbildning och gärna branscherfarenhet från varor likt sortimentet inom Maxi Special. Du ska tala och skriva svenska obehindrat samt ha goda IT-kunskaper. Dina framtida kollegor söker någon till sitt team som kan arbeta självständigt och ta eget initiativ, samtidigt som vill de ha en kollega som är duktig på att se butikens bästa och främsta och att man kan arbeta efter givna instruktioner. Butiken ligger på Välsviken Handelsområde och det är viktigt att du ska kunna ta dig till arbetspass som kan starta 06.00 och sluta 23.00. Därför ska du välja ICA Vi tror på varje individs potential att lära och utvecklas. Hos oss får du jobba sida vid sida med kollegor som drivs av att utvecklas, testa, förändra och förbättra. Med innovation, ny teknik och branschens skickligaste människor bygger vi framtidens lösningar som gör varje dag lite enklare. Läs mer om livet på ICA här Vad händer nu? Tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Vid frågor är du välkommen att kontakta Evelina Löfdahl, 0722201888. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Ansök redan idag, dock senast 2025-07-09. Drogtestning samt utdrag ur belastningsregistret förekommer i våra rekryteringsprocesser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Läs mer om hur det är att jobba på ICA
Beskrivning https://karlstad. se/forskola-skola-och-utbildning/grundskola/grundskolor/kroppkarrsskolansöker nu en engagerad och driven speciallärare som vill vara med och forma en inkluderande och stimulerande lärmiljö för våra elever. Är du en person med god pedagogisk insikt som brinner för att se varje elev lyckas? Då kan du vara den vi söker! På Kroppkärrsskolan går cirka 430 elever, från förskoleklass till årskurs 6. Skolan ligger i ett bostadsområde på Norra Kroppkärr med goda möjligheter till uteaktiviteter och närhet till grönområden och Kroppkärrs IP. Vi arbetar för att elever och vårdnadshavare alltid ska få ett gott och professionellt bemötande och att elever ska utvecklas väl både inom det sociala och det intellektuella området. Vår målsättning är att alla elever ska utifrån sina förutsättningar lära dig så mycket som möjligt i skolan. Arbetsuppgifter Som speciallärare på Kroppkärrsskolan ingår du i skolans elevhälsoteam där det kollegiala lärandet och samarbete mellan elevhälsans professioner är i fokus. Ett nära samarbete mellan elevhälsan, lärare och övriga kollegor är en grundförutsättning i vårt arbete där eleverna sätts främst. Som speciallärare hos oss arbetar du nära eleverna och har ett nära samarbete med skolans pedagoger. Du ansvarar för att analysera elevers behov av anpassningar och särskilt stöd samt dokumentera och följa upp insatser. Undervisningen sker i olika former – i helklass, mindre grupper och individuellt – i nära samarbete med skolans övriga lärare. Du förväntas också bidra aktivt till skolans främjande och förebyggande arbete med fokus på tillgängliga lärmiljöer och ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt som genomsyrar hela uppdraget. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad lärare med speciallärarexamen. Som person har du lätt för att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Vi tror att starka relationer är grunden för framgångsrikt lärande. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt på ett strukturerat sätt. I rollen behöver du agera utifrån din egen pedagogiska övertygelse och kunskap, och är inte vara rädd för att pröva nya vägar. Om Karlstads kommun Barn- och ungdomsförvaltningen ansvarar för förskola och skola för cirka 13 200 barn och elever och är kommunens största förvaltning med drygt 2 400 medarbetare. Vi har förskolor, familjedaghem, öppna förskolor, förskoleklasser, grundskolor, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola och arbetar även med barn- och elevhälsofrågor. Vi rustar barnen för framtiden. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Årjängs kommun är en stolt tillväxtkommun med framtidstro. Vi antar utmaningar med tillförsikt och mod tillsammans i samverkan. Här finns det utrymme för nya människor och nya idéer att slå rot. Vi som bor, lever, verkar och besöker Årjängs kommun brukar säga att det är nära till allt som betyder något. ARBETSUPPGIFTER Hemtjänsten i Årjäng söker undersköterska/vårdbiträde för att förstärka vårt team. Som undersköterska utför du omsorg och service samt delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter i den enskildes hem. Du hanterar också trygghetslarm. Dokumentationen sker i våra verksamhetssystem Life Care och Life Care mobil hemtjänst. Arbetsområdet är hemtjänst Västra, Årjängs kommun. I arbetet ingår bilkörning. Du måste även klara av att köra bil i mörker, samt vid dåliga väderförhållanden. KVALIFIKATIONER • Utbildad undersköterska. • Giltigt B-körkort är ett krav. • God datavana krävs då arbetsuppgifterna inom yrkets ansvarsområde kräver dator och mobiltelefon. • Mötet med olika människor och kravet på att dokumentera gör att du måste behärska svenska språket och kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. • Arbetet kräver flexibilitet, servicekänsla och ansvarstagande. • Du måste kunna jobba både självständigt och tillsammans med andra. • Personlig lämplighet och gott bemötande är en förutsättning. • Flerspråkighet är meriterande. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan då tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. Utdrag ur belastningsregistret kommer att krävas. ÖVRIGT För att kunna utföra vissa arbetsuppgifter som innefattar känslig information kan medarbetare behöva logga in med sin personliga e-legitimation. E-legitimation är en elektronisk identitetshandling som kan jämföras med andra former av legitimation, såsom pass. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi söker dig som är väl förankrad i de traditionella prästuppgifterna och trygg i din prästroll. Du kommer att arbeta med sedvanliga uppgifter som även innefattar vårt rika konfirmandarbete. Kontakten med församlingsborna värderas högt. Du ser möjligheterna i ett nära och bra samarbete med kommun, skolor och andra organisationer och jobbar under devisen ”frihet under ansvar” tillsammans med ett kreativt och nytänkande arbetslag.
Välj ett jobb för att visa detaljer