Vill du vara med och påverka affärsbeslut, förbättra lönsamhet och ha en nyckelroll i samarbetet med våra kunder? Vi söker nu en engagerad Controller som vill växa tillsammans med oss! Dina ansvarsområden Som Controller hos oss kommer du bland annat att: Ansvara för excesshantering inklusive framtagning av underlag och kundförhandlingar Ansvara för framtagning av priser för prototyper Driva och följa upp ITO (Inventory Turn Over) per kund Dina arbetsuppgifter Utföra prototypberäkningar Arbeta löpande med ITO per kund i nära samarbete med KAM Ta fram underlag kring kundkonsignation KPI-rapportering Bistå VD i diverse analyser och beslutsunderlag Leda projekt för lönsamhetsförbättringar Analysera och ta fram underlag kopplat till lager Vem är du? Du är analytisk, strukturerad och trivs med att arbeta nära både ekonomi och försäljning. Du har en förmåga att se helheten, men även detaljerna som gör skillnad.
Vad roligt att du är intresserad av jobb i Kils kommun. Vi är ungefär 1 000 anställda som arbetar för att ungefär 12 000 invånare ska få en bra service. För oss är det viktigt att du ser varje människa som en individ och att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att skapa en välkomnande miljö där alla har möjligheten att trivas och utvecklas. Du nöjer dig inte med att bara vara bra. Du vill bli ännu bättre och ser till att omvärldsbevaka och göra de förändringar som krävs för att vi ska möta framtiden på ett bra sätt. Det är precis det som vår vision, Kil – på rätt spår, handlar om. Vi strävar efter att befinna oss på rätt spår men måste alltid vara beredda att pröva nya vägar för att nå dit. Välkommen med din ansökan! I sektor Arbete och individ organiseras individ- och familjeomsorg, arbetsmarknad, funktionsstöd, integration och vuxenutbildning. Beskrivning Vill du göra skillnad för unga människor? Vi söker en engagerad ungdomscoach! Du blir en nyckelperson i vårt team där vi arbetar för att stärka ungas etablering i arbetslivet eller studier. Vi tror på individens egna resurser och erbjuder rätt stöd i rätt tid för att förebygga utanförskap och främja självförsörjning. Som ungdomscoach kommer du att samordna insatser för unga som varken arbetar eller studerar (UVAS) i åldern 16-29 år, med fokus på att skapa långsiktiga lösningar och samarbeten – både inom kommunen och med externa aktörer som Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Regionen. Vi söker dig som har en stark vilja att arbeta med unga och som brinner för att göra skillnad. Du är självgående, flexibel och har en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Arbetsuppgifter Som ungdomscoach har du ett viktigt och mångfacetterat uppdrag där du arbetar både individinriktat och samordnande. En central del av tjänsten är att bygga långsiktiga, förtroendefulla relationer med de ungdomar du möter. Målgruppen – unga i åldern 16–29 år som varken arbetar eller studerar (UVAS) – befinner sig ofta i en komplex livssituation, vilket kräver att du är lyhörd, tillgänglig och tydlig i ditt bemötande. Du kartlägger individens behov och mål och tillsammans med kunden skapar du en handlingsplan som följs upp kontinuerligt. Du coachar, motiverar och hjälper kunden att ta steg mot ökad självständighet, oavsett om det handlar om att ta sig till praktik, studier eller arbete. En annan viktig del i arbetet handlar om att skapa och underhålla starka samarbeten, särskilt med Arbetsförmedlingen – för att tillsammans kunna erbjuda unga individer rätt insatser vid rätt tidpunkt. Genom regelbunden samverkan med externa aktörer samt interna kommunala enheter, arbetar du för att koordinera insatser som stöttar målgruppen. I ditt dagliga arbete kommer du att planera och följa upp individanpassade aktiviteter, driva uppsökande arbete och delta i olika typer av nätverksmöten. Du kommer också att ansvara för att dokumentera insatser i våra verksamhetssystem och bidra till att utveckla arbetssätt som stärker kommunens stöd till unga. Genom din roll är du en viktig länk i arbetet med att minska ungdomsarbetslösheten och motverka långvarigt utanförskap. Kvalifikationer Vi söker dig med akademisk examen som socionom, inom beteendevetenskap (exempelvis sociologi, psykologi, socialpedagogik) eller annan likvärdig utbildning inom det sociala området. Du har god förståelse för människors olika förutsättningar och erfarenhet av att arbeta med unga vuxna, gärna inom arbetsmarknad eller socialt stöd. Kunskap om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF), är en förutsättning för tjänsten. Du har god kännedom om myndigheter som Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och regionens verksamheter, och är van att arbeta i nätverk och samverkan. Det är meriterande om du har kunskap om BIP-metoden. Du är trygg i att bygga relationer, strukturerad, lösningsfokuserad och har förmåga att arbeta självständigt utifrån både individens och verksamhetens behov. Villkor Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och intervjuer kan komma att ske löpande, så vänta inte med din ansökan! Tjänsten avser en tillsvidaretjänst. Körkort B Vi kommer kräva in ett utdrag ur belastningsregistret i samband med tillsättning av tjänsten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kils kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk (inte med e-post eller i pappersformat). Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi har redan gjort våra medieval för denna rekrytering och undanber oss ytterligare kontakter angående försäljning av annonsplatser eller diskussioner om samarbeten.
Beskrivning Spångbergsgymnasiet i Filipstad har 10 nationella program samt introduktionsprogrammet. Totalt går ca 300 elever/studerande på skolan. Oavsett program arbetar vi tillsammans som en enhet, med samma värderingar. Vi söker nu en lärare svenska, svenska som andraspråk samt psykologi. Vi söker dig som är intresserad av att utbilda och arbeta med ungdomar och som har varje elevs bästa i fokus. Är du dessutom kreativ och lösningsfokuserad så kan vi erbjuda dig en spännande och lärorik arbetsplats! Tjänsten är ett vikariat under ordinarie medarbetares tjänstledighet, i första hand under höstterminen 2025 med eventuell förlängning. Arbetsuppgifter Vi söker nu en lärare i svenska, svenska som andraspråk och psykologi. Undervisning i dessa ämnen kommer också ske på övriga gymnasieprogram. Du ingår i ett arbetslag och har nära samarbete med övriga lärare. I ditt uppdrag ingår att planera och genomföra undervisning, bedöma elevernas prestationer och utvecklingsbehov samt bedöma och betygssätta eleverna. Du bidrar till en god inlärnings- och arbetsmiljö, leder eleverna framåt och fångar deras intresse till lärande mot målen. I tjänsten ingår mentorskap. Mentorskapet är en central del av arbetet på skolan där ansvaret för att följa upp elevers studiesituation kräver struktur och initiativförmåga. Kvalifikationer Vi söker i huvudsak dig som är legitimerad gymnasielärare. Du har ett genuint och engagerat intresse av att arbeta med ungdomar. Du behöver ha en medvetenhet kring hur olika anpassningar kan se ut, och vara flexibel att pröva olika pedagogiska upplägg på individ- och gruppnivå. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. För oss är det viktigt att du kan planera och strukturera upp ditt arbete självständigt. Den medarbetare som vi ser hos oss är kreativ och öppen för nya idéer och tankesätt. Det är viktigt att du har lätt för att kommunicera och bygga relationer med elever såväl som andra vuxna. Varmt välkommen med din ansökan! I Filipstad möter du en lugn miljö och en vacker natur. Vi erbjuder ett aktivt föreningsliv och möjlighet till många fritidsaktiviteter såväl kulturella som sportaktiviteter. Filipstads kommun är en stor arbetsgivare med ca 1 100 tillsvidareanställda. Här satsar vi på våra medarbetare, till exempel genom att erbjuda ett brett utbud av kostnadsfri träning och friskvårdsaktiviteter, läs mer om detta på www.filipstad.se/friskvard Leva i Filipstad är lätt! Läs mer om hur du kan få ut mer av livet genom att arbeta och bo i Filipstad på https://movetofilipstad.se/Vi har även goda pendlingsmöjligheter med buss (Exempelvis Filipstad - Karlstad). För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Välkommen till en arbetsplats som värdesätter både din kompetens och ditt välmående. Hos oss får du konkurrenskraftiga villkor, stor flexibilitet och möjlighet att utvecklas tillsammans med erfarna kollegor – allt för att du ska trivas och växa i din roll som tandläkare. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Om tjänsten Som allmäntandläkare hos oss ansvarar du för omhändertagandet av våra patienter, som ofta har stort behov av protetiska behandlingar. Därför ser vi gärna att du har ett intresse för protetik. Tandläkarna på kliniken samarbetar tätt med tandhygienisterna och genomför samundersökningar enligt en vårdplan vi utformar tillsammans. Eftersom vi är en mindre klinik värdesätter vi ett starkt teamarbete där alla bidrar till helheten och hjälper till med det som behövs i den dagliga verksamheten. Erbjudande Konkurrenskraftig lön Flyttbidrag upp till 20.000 kr Stor flexibilitet med både arbetstider, ledigheter, val av material och tjänster Möjligheter till vidareutbildning Erfarna och kompetenta kollegor Friskvårdsbidrag på 5000 kr om året Tjänstepension, olycksfallsförsäkring och sjukvårdsförsäkring KvalifikationerKrav - Minimikrav för att gå vidare i processen. Svensk tandläkarlegitimation utfärdad från Socialstyrelsen Minst 2 års erfarenhet som tandläkare Obehindrat svenska i tal och i skrift Meriterande Det är ett plus i kanten ifall du har fler än två års erfarenhet som tandläkare, samt intresse för kirurgi och protetik och att ta hand om äldre patienter. Om dig Vi söker efter en engagerad och lyhörd tandläkare som vill bli en del av vårt starka och kompetenta team. Du är noggrann, värnar om både patienter och kollegor, och har ett starkt fokus på att leverera behandlingar av hög kvalitet. Vi ser gärna att du har ambitionen att stanna långsiktigt, och vi ska göra vårt bästa för att du ska känna dig välkommen, trygg och ge dig möjligheterna att utvecklas i din roll som tandläkare hos oss. Praktisk information Journalsystem: OPUS. Patientklientel: Mestadels vuxna samt färre andel barnpatienter. Arbetstider: Kl 8-16 eller 8-17 mån-tors. Ledig varannan fredag (exempel). Klinikens inhouse kompetens: Allmäntandvård och en hel del protetik. Ort: Arvika (centrum). Anställningsform: Tillsvidare. Omfattning: Från 75-100%. Du väljer omfattningen. Lönemodell: Fast. Antal semesterdagar: 25 med möjlighet med en extra, ledig kompvecka. Kollektivavtal: Nej, men vi följer det via Vårdföretagarna. Tillträdesdatum: 1 okt 2025 eller enligt ök. Om Arvika Tandkliniken Vi är en väletablerad klinik i centrala Arvika, beläget i samma lokaler sedan 1958. Vi är stolta över våra nöjda patienter. Många av dem har varit hos oss i flera generationer. Kliniken ligger mitt på gågatan, precis vid torget. Teamet består av 8 medarbetare varav två tandläkare, fyra tandsköterskor och två tandhygienister. Kliniken har 5 behandlingsrum och är fullt utrustad med digital röntgen/sensorer, OPG, Wave One samt apexlokalisator. Arvika erbjuder ett rikt kultur- och musikliv, storslagen natur och många fritidsaktiviteter, som slalom, långfärdsskridskor och badplatser på sommaren. Staden har bra tågförbindelser: två timmar till Oslo, tre till Stockholm och 45 minuter till Karlstad. Varför välja oss?"Vi är en liten och personlig klinik där vi sätter kvalitet och arbetsglädje i fokus. Hos oss får du stor frihet att påverka arbetsschema, ledighet samt val av tjänster och material. Allt inom ramen för att leverera bästa möjliga vård till våra patienter. Vi har också många aktiviteter tillsammans, som olika event, utbildningar och AW. Vi tycker om att ta hand om vår personal och förhoppningsvis dig!" Din ansökanSök med eller utan CV via Odonti, senast 2025-08-04. Tjänsten kan tillsättas innan dess. I denna rekrytering samarbetar vi med Odonti, det ledande rekryteringsföretaget inom tandvård. De hanterar de inledande intervjuerna och urvalet som sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd av arbetsgivaren. Alla ansökningar måste ske via Odonti.se för en rättvis och professionell hantering. Vänligen undvik direktkontakt med arbetsgivaren. Frågor? Kontakta ansvarig rekryterare på Odonti: Jashar Samadi och Van Cao [email protected] / [email protected] +46709 220 250 / +46709 220 253 Om OdontiOdonti är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag inom tandvård, grundat av leg. tandvårdspersonal, för alla yrkesverksamma inom branschen. Gör som över 11.000 tandvårdspersonal och Connecta med oss på Odonti.se för att skapa din profil, och bevaka ditt nästa drömjobb inom dentalbranschen. Vi känner den du söker! * Din profil hanteras i enlighet med GDPR, är osynlig och delas inte med andra.
Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/
Om företaget Vill du arbeta på ett stabilt, högeffektivt och hållbart företag? Vill du dessutom vara en del av Europas mest framgångsrika tillverkare för sociala mötesplatser? I så fall ska du söka direkt! Dina arbetsuppgifter För kunds räkning söker vi fler medarbetare till flera olika tjänster inom tillverkningsindustrin. Vi behöver utöka med ytterligare kantpressare samt kapare men är även intresserade av dig som har erfarenhet inom svetsning, slipning, valsning och rörbockning. Du kommer tillsammans med ett lättsamt arbetsteam också att arbeta med att läsa ritningar och göra kvalitetskontroller som en del av din arbetsdag. Din profil Som person är du tillmötesgående och professionell i din yrkesroll. Du har högt driv och engagemang med erfarenheter inom liknande områden. Du är noggrann och har ett öga för detaljer. God arbetsmoral och förmåga att arbeta effektivt både självständigt och som en del av ett team. Är du redo för att ta dig an en utmaning tillsammans med oss? Tveka inte att söka, vi tillämpar snabb tillsättning av tjänsten, sök jobbet redan idag! Om Industrisupport Denna platsannons gäller en inhyrning, vilket innebär att den mest lämpade kandidaten anställs av IndustriSupport men utför sitt dagliga arbete hos kundföretaget. Kundföretaget ansvarar för arbetsledningen, medan IndustriSupport är arbetsgivare och ansvarar för personalen. Båda parterna samarbetar kontinuerligt för att säkerställa ett gemensamt arbetsmiljöansvar. Ofta leder inhyrning till en anställning hos kundföretaget. I slutskedet av rekryteringsprocessen kan personlighetstester, begåvningstester och drogtester förekomma. Även kontroll i belastningsregistret kan förekomma. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten? Varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, vars kontaktuppgifter finns i annonsen.
Varmt välkommen till Forshaga kommun! Vi är cirka 1000 medarbetare vars gemensamma uppdrag är att skapa en bra plats att bo, leva och verka. I vår vision ”Forshaga kommun 2040 – varmt välkommen” står principerna bakom mänskliga rättigheter i centrum. Här ska alla känna sig välkomna, trygga och inkluderade. Tillsammans gör vi skillnad för våra invånare - varje dag! Forshaga kommun är en del av Karlstadsregionen i södra Värmland, vackert beläget längs Klarälven. Här bor runt 11 500 invånare med närhet till natur, fritidsaktiviteter, service och kultur. Hos oss har du möjlighet att leva ett tryggt liv rikt på upplevelser i ditt eget tempo. Tillsammans skapar vi en plats med hjärtat på rätta stället att komma hem till! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och känner stolthet, engagemang och delaktighet. Vi vill erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och anställningsvillkor så att du vill stanna kvar och utvecklas tillsammans med oss. Som anställd hos oss har du tillgång till en rad olika förmåner för bland annat hälsa, friskvård och ledigheter. Vård- och omsorgsförvaltningen har ett brukarorienterat synsätt - vi arbetar alla tillsammans för att ge brukaren en kvalitativ vård och omsorg varje dag. Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar omkring 400 stolta och engagerade medarbetare inom hemtjänst, vårdboende, funktionsstöd, hälso- och sjukvård. socialpsykiatrin samt myndighetsutövning. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål. Beskrivning Nu söker vi en serviceinriktad hjälpmedelstekniker till vår rehab-enhet inom vård och omsorg! Här får du en viktig roll där din tekniska kompetens kombineras med ett samhällsengagemang. Du blir del av ett team som tillsammans arbetar för att öka livskvaliteten för dem vi är till för! Tjänsten är en projektanställning där ditt ansvar är att underhålla, anpassa och leverera hjälpmedel till kommunens invånare. Arbetet sker i nära samarbete med annan hjälpmedelstekniker, arbetsterapeuter, fysioterapeuter/sjukgymnaster och andra vård- och omsorgsprofessioner. Du utgår från hjälpmedelsverksamheten på Lintjärn i Forshaga. Arbetsuppgifter Som hjälpmedelstekniker ansvarar du för: - Justera, reparera, montera, anpassa och rekonditionera hjälpmedel. - Leverans av hjälpmedel samt hembesök hos patienter vilket innebär att du åker runt mycket i arbetet - Samarbete med rehabiliterings- och omsorgspersonal - Dokumentation och registerhantering i hjälpmedelssystemen sesam 2 och Visma Webbsesam - Kontakt med leverantörer och externa serviceaktörer - Identifiera och lösa tekniska utmaningar med hjälpmedel - Säkerställa att varje hjälpmedel är korrekt anpassat för användarens behov - Uthyrning av hjälpmedel Kvalifikationer Vi söker dig som har en avklarad gymnasieutbildning, med fördel om du har eftergymnasial utbildning som hjälpmedelstekniker eller inom exempelvis medicinteknik, ortopedteknik eller annan relevant teknisk utbildning. Du ha erfarenhet av tekniskt servicearbete eller liknande och gärna inom vårdrelaterad verksamhet eller hjälpmedelsverksamhet. Kunskap om förskrivningsprocesser och regler kring hjälpmedel ser vi som meriterande, samt vana att arbeta gällande rutiner, riktlinjer kring hygienkrav. Du är en trygg person som själv tar ansvar för att driva ditt arbete framåt. För att trivas i rollen behöver du ha en god förmåga att skapa ordning och överblick, där du vet när du behöver samverka med andra för att nå bästa resultat. Du uttrycker dig tydligt och ser till att information når fram på ett sätt som gör det enkelt för andra att förstå och agera. Du har också en stark känsla för service – för dig är det självklart att vara tillgänglig, lösningsfokuserad och ge ett gott bemötande. Tjänsten kräver att du har körkort B samt god svenska i tal och skrift. Då arbetet innebär dokumentation behöver du även ha en god datavana och dokumentationsförmåga. Villkor Tjänsten är en projektanställning på 100% t.o.m 26-03-31 med chans till förlängning Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan! Tillträde: 1 september eller enligt överenskommelse Välkommen med din ansökan! Vi vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på vår hemsida. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter finner du https://www.forshaga.se/GDPR Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Är du en trygg ekonom som vill ta helhetsansvar i en jordnära entreprenadverksamhet? Byggstål söker dig som vill kombinera operativt ekonomiarbete med affärsnära analys – i en fri roll nära både ledning och projekt. Om tjänsten Byggstål söker en affärsnära och trygg Ekonomiansvarig som vill vara med och utveckla ekonomifunktionen i ett stabilt entreprenadföretag med stark laganda. Rollen är central i bolaget och innebär helhetsansvar för ekonomi, redovisning, bokslut, avtal, controlling och administration kopplat till våra projekt. Som Ekonomiansvarig är du ett viktigt bollplank till VD och projektledare i finansiella och affärsmässiga frågor. Du arbetar såväl operativt som strategiskt, med löpande bokföring, avstämningar och rapportering – men också med budget, bokslut och projektuppföljning. Du är med och säkrar lönsamheten i våra uppdrag genom affärsmässig controlling, god styrning och relevant analys. Du ansvarar även för att våra avtal, rutiner och regelverk följs. Du har ett nära samarbete med VD, ekonomiassistenten och projektledarna, och bidrar till förbättringar i både arbetssätt och system. Arbetsuppgifter Bokföring, avstämningar och rapportering Årsbokslut och budgetarbete Projektuppföljning och controlling Skattedeklarationer och moms Avtalshantering och partnering-fakturering Systemansvar för vårt ekonomiverktyg (Briljant) Stötta och vägleda ekonomiassistent Vara strategisk partner till VD och projektägare Tjänsten är heltid och placerad på vårt kontor i Karlstad. Om dig I den här rollen behöver du vara en strukturerad och noggrann person som har lätt för att skapa ordning och reda i bokföring, avtal och rapportering. Du trivs med att ta ansvar, säkerställer att deadlines hålls och har en analytisk förmåga som hjälper dig att förstå projektekonomins påverkan och bidra med relevanta beslutsunderlag. Samtidigt är du engagerad och drivande – du tar ägarskap över ekonomin, ser förbättringsmöjligheter i rutiner och system, och är inte rädd för att initiera och genomföra förändringar. Vi värdesätter också din lyhördhet och samarbetsförmåga. Du har ett inkluderande förhållningssätt, stöttar kollegor i organisationen och är en naturlig samtalspartner för både VD och projektledare. Din prestigelöshet och praktiska inställning gör att du trivs i en vardag där du får jobba både strategiskt och operativt. Krav Dokumenterad erfarenhet av redovisning och bokslut Vana att arbeta brett med ekonomi i mindre eller medelstort företag Praktisk erfarenhet av projektcontrolling God datorvana och erfarenhet av ekonomisystem God kommunikativ förmåga och trygghet i rollen som ekonomiansvarig Meriterande Erfarenhet från bygg- eller projektintensiv bransch Kunskap om partnering och entreprenadavtal Användare av ekonomisystemet Briljant Är det dig vi beskriver? Sök då till den här fina möjligheten! Om oss Byggstål Peter Södergren AB är ett modernt entreprenadföretag med över 100 års erfarenhet. Vi är specialister på stålkonstruktioner – från trappräcken till hela köpcentra – och erbjuder helhetslösningar från konstruktion till montering. Vi är en platt organisation med korta beslutsvägar och stark lagkänsla. Vi bygger för framtiden – i stål. Hos oss får du en vardag med högt i tak, mycket frihet och där prestigelöshet, ansvarstagande och samarbete värdesätts. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering. Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Elin Skau på 073-529 69 67, [email protected] eller Ulf Holmgren på 076-307 10 29, [email protected] Välkommen in med din ansökan senast 3 augusti.
Vill du vara med och leda en dynamisk arbetsplats med stort fokus på patientsäkerhet och kvalitet? Öron-, näsa- och halskliniken (ÖNH) i Värmland söker nu en engagerad avdelningschef till avdelning 16 och mottagningen. Här får du möjligheten att arbeta nära kollegor och medarbetare, där din kompetens och engagemang är avgörande för att driva verksamheten framåt. Ta chansen att vara en del av vårt ledningsteam och bidra till att skapa en arbetsplats där utveckling och samarbete står i fokus. Din arbetsplats Öron-, näsa- och halskliniken ingår i område kirurgiska specialiteter och har ett länsövergripande ansvar för ÖNH-sjukvården i Värmland. Verksamheten har i dagsläget ungefär 140 medarbetare och den huvudsakliga verksamheten bedrivs i Karlstad där vi har vår avdelning och vår mottagningsverksamhet, med cirka 60 medarbetare. Länsmottagningar finns även i Arvika, Säffle och Kristinehamn. Vi bedriver även jourverksamhet som på kvällar helger och nätter är förlagda på avdelning 16. Där har vi 10 slutenvårdsplatser i egen regi. Övrig tid är vår akutmottagning förlagd till ÖNH-mottagningen. På avdelningen bedrivs sedvanligt avdelningsarbete. Samarbetet mellan mottagning och avdelning är tätt och många sköterskor och undersköterskor har rotationstjänster med helgtjänstgöring två helger av sex. På mottagningen bedriver vi specialiserad öppenvårdsmottagning. Det innebär förutom sedvanligt mottagningsarbete även en del funktionsundersökningar. På mottagningen har vi även ett remisskansli, rådgivning, kontaktsköterskor och operationskoordinatorer och vi bedriver mottagnings- operationsverksamhet. Kliniken har ytterligare två enheter med länsövergripande ansvar: Hörselvården och Sömnapnémottagningen med två egna avdelningschefer. Dina arbetsuppgifter Som avdelningschef ansvarar du för avdelning och mottagning och arbetar tillsammans med dina 60 medarbetare för att bedriva högkvalitativ vård. Här erbjuds du ett omväxlande arbete där du tillsammans med engagerade kollegor och medarbetare arbetar för verksamhetsutveckling, stärkt kvalitet och patientsäkerhet. Utifrån verksamhetens mål har du personal-, budget- och verksamhetsansvar med fokus på kvalitet och måluppfyllelse. I ditt uppdrag har du ett nära samarbete med verksamhetschef och biträdande avdelningschef som är ett administrativt stöd och samarbetspartner i det dagliga arbetet. Som avdelningschef ingår du i ÖNH:s ledningsgrupp tillsammans med övriga chefer inom verksamheten och rapporterar till verksamhetschefen. I din roll har du även tillgång till stödfunktioner såsom HR och ekonomicontroller. Regionens ledarskapsenhet erbjuder också chefsstöd, handledning, coaching samt mentorskap Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som är sjuksköterska med intresse för ledning och utveckling inom hälso- och sjukvård. Erfarenhet från ÖNH-sjukvård är meriterande. Du har ett coachande ledarskap, är prestigelös och har förmåga att se helheten. Du är lyhörd för verksamhetens och medarbetarnas behov och arbetar aktivt med att leda och utveckla ditt team. Du är en närvarande chef som arbetar på plats i verksamheten. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vi letar efter dig som vet hur man hanterar stål, har verkstadsvana i händerna och gillar att få saker att ta form – bokstavligen. Här jobbar vi med olika typer av figurskärning, bockning av plåt och svetsning av detaljer till kund. Just nu letar vi efter en noggrann och praktisk lagd person som kan stärka vårt produktionsteam. Om rollen Som verkstadsarbetare med fokus på figurskärning, svets eller bockning jobbar du med att läsa ritningar, rigga material, övervaka tillverkningsprocessen och se till att slutresultatet håller måttet – både i millimeter och finish. Vi jobbar med både korta och längre serier och gillar att hålla tempot uppe utan att tumma på kvaliteten. Vi tror att du: Har verkstadsutbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet Har jobbat några år i verkstad, gärna med figurskärning, MIG/MAG-svetsning eller med kantpressning/bockning av plåt Är noggrann, strukturerad och inte rädd för att ta i Har lika nära till skratt som till vinkelslipen Är trygg med ritningsläsning och gillar att göra saker rätt från början Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Meriterande (men inte avgörande): Truck- och traverskort Erfarenhet från maskiner med CNC-styrning Erfarenhet av att jobba med svetsrobot Har erfarenhet av att läsa och tolka WPS och ritningar Koll på affärssystem som t.ex. Monitor Vad du får: En arbetsplats där du är mer än ett namn på en lista Omväxlande arbetsuppgifter och möjlighet att utvecklas Schyssta kollegor, raka besked och ett gott skratt då och då En roll där din erfarenhet verkligen spelar roll Arbetet sker på skiftgång. För närvarande tvåskift – morgon och kväll. Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Provanställning kan förekomma. Redo att skära in på en ny bana? Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande och ser gärna att du börjar så snart som möjligt. Nomeko AB – där formen sitter i plåten och teamet! -------------------------------------------------------------------- Inför rekryteringsarbetet har Nomeko tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. --------------------------------------------------------------------
Välj ett jobb för att visa detaljer