Vi söker en arbetsterapeut till arbetsterapimottagningen, Kronoparken.
REGION VÄRMLAND
Arbetsterapeuter

Hos oss inom primärvårdsrehabiliteringen i Region Värmland får du som arbetsterapeut en meningsfull roll i ett erfaret team där kunskap delas generöst och där du får växa i din yrkesroll. Vi erbjuder en trygg introduktion med mentorstöd, ett tillitsfullt ledarskap och goda möjligheter till kompetensutveckling. Allt för att du ska trivas, utvecklas och göra skillnad för våra patienter. Din arbetsplats Nu söker vi dig som är arbetsterapeut och vill prova på att arbeta inom primärvårdsrehabiliteringen. Här arbetar du tillsammans med sex andra erfarna arbetsterapeuter. Klimatet i gruppen är hjärtligt, öppet och frågor bollas mellan nya och mer erfarna kollegor. Under din första tid hos oss erbjuds du en mentor som introducerar dig i yrket inom Region Värmland. En mentor delar med sig av erfarenheter, hjälper dig att följa rutiner, följer upp dig och dina framsteg i yrket och stöttar när det behövs. Ledarskapet bygger på utvecklande ledarskap och tillitsbaserat ledarskap för att du som individ och organisationen ska utvecklas på bästa sätt. Som medarbetare ger det dig större möjlighet till inflytande och mer frihet och ansvar i ditt arbete. Hos oss är det viktigt med hög tillgänglighet, god kvalitet och ett gott bemötande. Primärvårdsrehabiliteringen Södra innefattar arbetsterapi- och fysioterapimottagningar på Kronoparken, Gripen, Skoghall, Molkom, Forshaga samt Kil. Inom primärvårdsrehabiliteringen finns arbetsterapimottagningar på flera orter i länet därav har vi nätverksträffar för att utbyta erfarenheter och utveckla verksamheten. Vi jobbar för hög vårdkvalitet inom hela enheten, är flexibla och stöttar upp på mottagningar där behov finns och samarbetar med övriga professioner på vårdcentralerna.  Som arbetsgivare tycker vi att det är viktigt att ge dig möjlighet att utvecklas och trivas hos oss och erbjuder därför bland annat en hälsofrämjande arbetsplats och kompetensutveckling. Hälsofrämjande arbetsplats märks bland annat genom att vi schemalägger en timmes tid för egen fysisk träning per vecka och erbjuder ett friskvårdsbidrag på 3000 kr. Dina arbetsuppgifter Som arbetsterapeut hos oss jobbar du för att patienter ska uppnå eller bibehålla, bästa möjliga aktivitets- och funktionsförmåga, en ökad självständighet och en god hälsa. Du möter vårdsökande med varierande behov av undersökning, råd, bedömning och behandling. Arbetet innefattar bland annat aktivitetsbedömningar, handrehabilitering, neurologisk rehabilitering samt kognitiv rehabilitering. Behandlingar sker både individuellt och i grupp.  Tjänsten är ett vikariat till och med mars 2026.  Dina kunskaper/kompetenser Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Meriterande är erfarenhet från arbete inom primärvård och vidareutbildning inom kognition och handrehabilitering. Som arbetsterapeut är du engagerad och tar ansvar för din uppgift. Du har lätt för att anpassa dig, är positiv och ser möjligheterna i förändringar. Du arbetar bra med andra människor, relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Då resor kan förekomma i tjänsten är B-körkort ett krav.  Vi ser fram emot din ansökan!  Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

18 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Undersköterska demensboende natt
Eda kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Eda är en kommun med c.a 1000 medarbetare som alla på något sätt arbetar med att ge service till våra medborgare, medarbetare och besökare. Vård och Stöd är ett verksamhetsområde med fokus på att ge trygg och säker vård till våra medborgare. Vi arbetar med äldrevård, korttidsvård, funktionsvariationer, socialpsykiatri och rehabilitering. Vår huvudsakliga uppgift är att erbjuda vård för våra medborgare i olika skeden av livet. Behoven kan se olika ut beroende på vilken typ av stöd en medborgare behöver, men vårt förhållningssätt är att alla ska ha samma förutsättningar för en trygg och säker vård. Det är viktigt för oss att den som får vård skall känna sig trygg, samt ha möjlighet att påverka och ha inflytande i sin dagliga livsföring. Vill du bli vår nya kollega och vara med och skapa trygg, säker och jämlik vård för alla? ARBETSUPPGIFTER Vård och stöd verksamheten söker till demensboende Tallmogården i Charlottenberg en undersköterska för tjänstgöring natt 64-65 %. 13 nätter/6 veckor (heltidsmått 34,33 timmar/vecka) och varannan helg. Vi har de boende i centrum och arbetar personcentrerat för att ge var och en det de behöver, i team med sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, biståndshandläggare, läkare och övrig baspersonal. Vårt arbete utgår från verksamhetens värdegrund samt det goda mötet och bemötandet mot såväl de vi är till för, som mellan oss i personalgruppen. Det dagliga arbetet kan innebära personlig omvårdnad, hjälp vid måltidssituationer, stöttning, vissa serviceinsatser samt delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter och aktiviteter med de boende. I arbetet ingår också att dokumentera händelser kring de boende och upprätta genomförandeplaner, vi ser därför att det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i svenska språket i både tal och skrift. Schemasystemet Time Care används och du får själv lägga ditt önskemål för en period i taget. KVALIFIKATIONER • Du ska vara utbildad undersköterska eller ha påbörjat en utbildning till undersköterska • Meriterande är erfarenhet av omvårdnadsyrket och demensvård. • Du har en positiv inställning till ditt arbete, trivs i mötet med människor, är lyhörd för andras behov och har lätt för att samarbeta. • Du är flexibel och kan vid behov byta arbetsplats. • Du kan uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och skrift. • Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vår verksamhet bygger på visionen om att vara en positiv gränskommun där människor möts präglad av samverkan, starkt näringsliv och med ambitionen att utvecklas. Vi arbetar aktivt med jämställdhet och värdesätter mångfald både som kommun och som arbetsplats. Vi erbjuder glada arbetslag, positiva arbetsplatser och goda personalförmåner för dig som anställd! Välkommen med din ansökan till en spännande och utvecklande tjänst. Ansökan görs digitalt via Offentliga Jobb. Eftersom vi ser fram emot din ansökan så vänta inte utan sök tjänsten redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Innan anställning kan ske begärs utdrag ur Rikspolisstyrelsens misstanke- och belastningsregister. Grundannonsering sker enligt kommunens policy, vi undanber oss därför bestämt försäljare av annonsplats, rekryteringssajter och liknande.

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Lärare i fritidshem/fritidspedagog till anpassad grundskola
Kristinehamns kommun
Fritidspedagoger

Vill du vara med och bidra till en positiv, kreativ och trygg lärmiljö för våra barn på anpassad grundskola? Då har du kommit rätt. Just nu söker vi två lärare i fritidshem/fritidspedagoger till anpassad grundskola med start höstterminen 2025. Vi är en kommun som sätter eleven i fokus!  Skolförvaltningens ansvarsområde omfattar verksamhet för barn från ett år till och med gymnasieutbildning. Verksamheten omfattar öppen förskola, förskola, grundskola, anpassad grundskola, fritidshem, gymnasieskola samt anpassad gymnasieskola. Dessutom finns kulturskola och fritidsgårdar i skolförvaltningen. ARBETSUPPGIFTER Som lärare i fritidshem/fritidspedagog kan du komma att hålla i undervisningen när ordinarie lärare är borta och stödja eleverna under deras skolgång och fritidsverksamhet. Du är delaktig i den gemensamma planeringen samt genomför och utvärderar det pedagogiska arbetet tillsammans med övriga i teamet, i enlighet med uppdraget. Du stödjer och hjälper elever att hantera olika situationer, både i deras personliga utveckling och i deras kunskapsutveckling. Exempel på situationer under skoldagen kan vara i samband med undervisning, hygien och matsituationer. Du kommer att samverka med andra yrkesgrupper och funktioner för att säkerställa bästa möjliga stöd för eleverna, både under skoltid och på fritids. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshem/fritidspedagog. Det är meriterande om du har följande: • utbildning från barn- och fritidsprogrammet, omvårdnadsprogrammet eller fritidsledarutbildningen  • erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med intellektuella funktionsnedsättningar  • erfarenhet av sondmatning  • kunskaper om hur olika funktionsnedsättningar påverkar elevernas lärande.  För oss är det väldigt viktigt att du som söker är trygg och stabil som person och kan skilja på det personliga och professionella. Att du lyssnar, kommunicerar på ett tydligt sätt och arbetar bra ihop med elever, kollegor och vårdnadshavare. Det är vidare viktigt att du arbetar strukturerat och kan fatta snabba beslut, samtidigt som du är flexibel och snabbt kan anpassa dig till ändrade omständigheter. I mötet med våra elever och vårdnadshavare är du uppmärksam och tillmötesgående, visar engagemang och intresse samt har ett lågaffektivt bemötande.  Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet  Intervjuer kan komma att ske löpande. Har du frågor om tjänsterna under sommaren så nås vi lättast på [email protected]. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

18 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Personlig assistent - ASTA-gruppen
Arvika kommun
Personliga assistenter

Vad roligt att du är intresserad av att jobba hos oss! Här i västra Värmland, bland vidsträckta sjöar och grönskande skogar, finns en stark glöd som sprider värme och lyser upp. Glöden är vår vision och ledstjärna. I Arvika kommunkoncern jobbar idag cirka 2 700 kompetenta medarbetare. Välkommen du också! Beskrivning Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent i ASTA-gruppen (assistans som tillhör alla). ASTA-gruppen är en grupp på tio personliga assistenter som inte är kopplade till en specifik brukare utan rycker in där det behövs - där behovet finns inom den kommunala assistansen. Vi söker en person till ett långtidsvikariat på grund av tjänstledighet för studier. Vikariatet gäller i 10 månader med möjlighet till förlängning, start från vecka 35.  Arbetsuppgifter Att arbeta som personlig assistent innebär att assistera en annan människa med allt vad det innebär. Arbetet är inte nödvändigtvis att förändra, förbättra eller välja åt brukare och ibland innebär jobbet bara att finnas till hands, vara beredd och redo att assistera. Som personlig assistent i ASTA-gruppen har man varierande arbetsuppgifter. Det handlar bland annat om att vara behjälplig vid dubbelassistans där behov finns, rekrytera personal vid sjukdom, trygghetsringning, administrativa uppgifter samt rycka ut om det fattas personal hos någon av  brukarna. Arbetet i ASTA-gruppen innebär att arbeta med flera olika brukare och ge dessa hjälp med grundläggande behov, strukturerad träning i olika former under dagen samt medicinsk omvårdnad. Arbetet kräver stor lyhördhet gentemot brukare samt flexibilitet när det gäller schema och arbetsplats.  I ASTA-gruppen kan arbetsuppgifterna skifta fort så man bör vara flexibel och kunna ställa om snabbt.  Kvalifikationer Vi söker dig som har omvårdnad-, barn och fritids-, friskvård och hälsa-, personlig assistent utbildning och/eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms lämplig. Önskvärt är att du har erfarenhet från funktionshinderområdet genom arbete, uppdrag eller relationer i din närhet. Vi ser gärna erfarenhet av arbete som personlig assistent med anhöriga i samma hushåll. Du har ett genuint intresse av att vilja arbeta med människor, ett professionellt förhållningssätt med stor respekt för integritet och sekretess, samarbetsförmåga, är flexibel och initiativ- och ansvarstagande. Du behöver även vara fysiskt stark då arbetet innebär en del förflyttningar och engagemang vid brukares regelbundna träningstillfällen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Det är önskvärt att du har vana av att använda digitala verktyg som dator, mobil och läsplatta. Körkort för manuell växellåda är ett krav om du ska arbeta i ASTA-gruppen. Du bör inte vara allergiker då djur kan finnas i brukarnas hem. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Låter detta som ett jobb för dig önskar vi din ansökan senast 13 juli 2025.   Urval sker löpande.  Övrigt Arvika kommunkoncern samarbetar med Varbi i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.

18 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Fysioterapeut till slutenvården Rehabiliteringen specialistvård
REGION VÄRMLAND
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vill du göra skillnad som fysioterapeut inom specialistvården? Hos oss på Rehabiliteringen specialistvård vid Centralsjukhuset i Karlstad blir du en del av ett engagerat och kunnigt team som arbetar nära patienten. Här möts du av kollegor med bred erfarenhet, ett starkt stöd i vardagen och goda möjligheter att växa, både i din roll och tillsammans med oss. Din arbetsplats Rehabiliteringen specialistvård Centralsjukhuset i Karlstad är en enhet inom verksamhetsområdet hälsa- och rehabilitering. Inom rehabiliteringen specialistvård arbetar cirka 80 medarbetare inom arbetsterapi, fysioterapi och musik- och bildterapi. Rehabiliteringen specialistvård arbetar med rehabilitering inom flera olika kliniker på Centralsjukhuset i Karlstad såsom neurologi, geriatrik, onkologi, infektion, barn, kvinnokliniken, kirurgi, medicin, ortopedi, IVA med flera, både inom öppen- och slutenvård. Inom rehabiliteringen specialistvård arbetar totalt omkring 40 fysioterapeuter, vilket gör att vi har goda möjligheter till ett kollegialt utbyte och kompetensöverföring. Vi är ett gott gäng i blandade åldrar som dagligen stöttar och hjälper varandra. Vi arbetar utifrån en karriärutvecklingsmodell som beskriver hur man kan utvecklas i sitt kliniska arbete. Inom Region Värmland arbetar vi med hälsofrämjande arbetsplatser, fokuserar på friskfaktorer, erbjuder möjligheter till fysisk aktivitet på arbetstid och friskvårdsbidrag. Som tillsvidareanställd har du bland annat 50% rabatt på årskort inom kollektivtrafiken. Dina arbetsuppgifter Nu söker vi en fysioterapeut till slutenvården! Du börjar din placering på geriatriken. Anledningen till rekryteringen är att en av våra medarbetare under ett halvår frigörs för ett projekt. Beroende på vad som händer efter projektperioden kan placeringen förändras, men fortfarande vara inom rehabiliteringen specialistvård på Centralsjukhuset. I arbetet ingår fysioterapeutiska bedömningar, planering och genomförande av insatser samt uppföljning. Arbetet förutsätter en flexibilitet samt en vilja och förmåga att arbeta både i team och självständigt. Du arbetar i nära samarbete med kollegor och övriga professioner. Tillsammans stöttar och hjälps ni dagligen åt i arbetet.  Dina kunskaper/kompetenser Vi söker dig som är legitimerad fysioterapeut och vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med övriga teamet. Erfarenhet från liknande arbete är önskvärt. Även du som är ny i din yrkesroll är välkommen med din ansökan! Vi är måna om att du ska bli trygg i din roll och du kommer därför att handledas av erfarna kollegor. Du har en god förmåga att samarbeta med andra samtidigt som du självständigt kan planera, organisera och strukturera ditt arbete. Du ser till hela verksamhetens bästa i ditt sätt att agera och ta beslut. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut så välkommen med din ansökan redan idag.  Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

18 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Verksamhetsutvecklare inom säkerhet och kontroll
Kristinehamns kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Är du redo för ett nytt och viktigt arbete där din kompetens gör skillnad varje dag? Enheten för projekt och styrning på tekniska förvaltningen söker nu dig som vill vara med och utveckla vårt arbete med säkerhet och kontroll. Välkommen att söka tjänsten som verksamhetsutvecklare!  Tekniska förvaltningen består av knappt 200 medarbetare inom avdelningarna offentlig miljö, vatten och avfall, service och enheten för projekt och styrning.  Enheten projekt och styrning består för närvarande av sex projektledare, två verksamhetsutvecklare, en nämndsekreterare samt en administrativ assistent. Enhetens uppdrag vid sidan av att leda kommunala byggnadsprojekt inom ett flertal områden är att stödja de övriga verksamheterna. De befintliga verksamhetsutvecklarna arbetar tillsammans men även var för sig. Vid sidan av de tjänster som framgår ovan finns även i dagsläget en medarbetare som i sin roll bland annat självständigt drivit och stöttat verksamheterna i arbetet med säkerhetsfrågor och intern kontroll. Det är dessa arbetsuppgifter som vi nu behöver säkra upp. ”Ibland är det ett konststycke för oss människor att balansera mellan rollen som stödjande och kontrollerande, men det är precis vad den här tjänsten handlar om. Att stödja verksamheterna i deras arbete, hjälpa dem att klara sitt åtagande och samtidigt följa upp och rapportera till förvaltningsledning och teknisk nämnd att riktlinjer och direktiv efterlevs” - Max Tolf, enhetschef. ARBETSUPPGIFTER Som verksamhetsutvecklare inom säkerhet och kontroll kommer du arbeta inom ett relativt stort kompetensområde och inom avdelningarnas breda verksamhetsområden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att arbeta sammanhållande och med utveckling av säkerhetsfrågor inom hela tekniska nämndens verksamhetsområde. Det innefattar områden som bland annat arbetsmiljöfrågor, brandskydd, kontinuitetshantering, totalförsvarsfrågor, klimatanpassning, nödvatten, reservkraft samt risk- och sårbarhetsanalyser. Du kommer även att arbeta sammanhållande och utvecklande med rutiner gällande intern kontroll inom tekniska nämndens verksamheter. En stor del av arbetet består av inventeringar och analyser av risker i syfte att minska sårbarheten inom organisationen och i kommunen. Tjänsten innebär även framtagande av beslutsmaterial, tjänsteskrivelser sammanställningar samt i viss mån föredragande inför nämnd samt stöd till förvaltningens verksamheter och utbildningssamordning inom kompetensområdena. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som har högskoleutbildning med inriktning med säkerhet och sårbarhet eller annan utbildning/erfarenhet inom tjänstens områden. I tjänsten ingår att skriva underlag och tjänsteskrivelser samt vara föredragande i nämnd, därför är goda kunskaper i tal och skrift på svenska ett krav. Resor inom och utanför kommunens gränser ingår och därför är B-körkort ett krav. Om du har erfarenhet av arbete med flertalet av de områden som inryms i tjänsten ser vi det som mycket meriterande, Med anledning av tjänstens beskaffenhet är det viktigt för oss att du är en person som är självgående i ditt arbete, har en helhetssyn och uppnår resultat genom initiativ och drivkraft. Löpande kontakt med såväl kollegor som externa kontakter är en stor del av arbetet och därför behöver du ha en god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du har lätt för att strukturera ditt arbete och du planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt. Tjänsten innebär placering i säkerhetsklass och därför är svenskt medborgarskap ett krav. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

18 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Drift- och underhållstekniker till Adven!
Academic Work Sweden AB
Drifttekniker vid värme- och vattenverk

Vill du vara med och forma framtidens hållbara energilösningar? Adven söker nu en teknikintresserad och lösningsorienterad drift- och underhållstekniker till deras anläggning i Kristinehamn. Är du en nyfiken, målinriktad och prestigelös person med erfarenhet eller utbildning inom drift och underhåll? Då kan det här vara tjänsten för dig! Vi välkomnar varmt din ansökan. OM TJÄNSTEN Adven är ett internationellt snabbväxande företag som befinner sig mitt i energiomställningen, i en verklighet där alla måste tänka om och tänka nytt. I den här utvecklingen sitter Adven, som arbetar med energi och industriellt vatten, i förarsätet. För att möta utmaningarna som samhället har framför sig samarbetar Adven med kunder, kommuner och leverantörer. Adven erbjuder en utvecklingsinriktad och stöttande kultur, en bra arbetsmiljö och tydliga mål. Anläggningen i Kristinehamn utgör med sitt läge en basproduktion av fjärrvärme för Kristinehamns centralort och levererar värme till allt ifrån villor till stora industrier. Teamet består av drift- och underhållschef, drift- och underhållsledare samt två ytterligare tekniker. Arbetstiderna är belagda på dagtid men tjänsten kommer även att innebära beredskapstjänst. Beredskapstjänst innebär att du skall ha möjlighet att inställa dig på anläggningen inom 60 minuter. Du får en nyckelroll inom energisektorn hos en arbetsgivare som månar om sina anställda och erbjuder flertalet förmåner. För rätt person finns även goda möjligheter att avancera inom bolaget på sikt. Du erbjuds - En roll med möjlighet att påverka verksamheten med korta beslutsvägar - En värderingsstyrd arbetsgivare som månar som sina anställda både genom trygga anställningsvillkor och utvecklingsmöjligheter - Förmåner i form av bonus på årslönen, generöst friskvårdsbidrag samt arbetstidsförkortning för att nämna några ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Som drift- och underhållstekniker arbetar du med att avhjälpa fel, rondera i anläggningen och genomföra underhållsarbeten. Du kommer att jobba mot tre anläggningar i närområdet, men utgår från Sannaverket. * Processtyrning och övervakning av pannor * Förebyggande och avhjälpande underhåll * Bränslehantering och traktorkörning * Att verka för ständiga förbättringar * Aktivt deltagande i företagets processer, daglig styrning mm. VI SÖKER DIG SOM - Har arbetslivserfarenhet eller utbildning som drifttekniker, underhållstekniker eller processoperatör - Har goda datakunskaper - Innehar B-körkort - Behärskar svenska i tal och skrift, då språket används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Hjullastarkort (om inte kommer Adven att erbjuda utbildning för att ta C2-körkort) - Tidigare arbetat med förbränningsprocesser - Besitter goda mekaniska kunskaper För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Optimistisk - Ordningsam - Ansvarstagande - Hjälpsam Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

18 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Postdoktor i risk-och miljöstudier
Karlstads Universitet
Forskarassistenter m.fl.

Beskrivning Vi söker en engagerad och nyfiken forskare till en anställning som postdoktor i risk- och miljöstudier vid fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap. Anställningen är en meriteringsanställning och riktar sig till dig som har avlagt doktorsexamen inom de senaste tre åren (räknat från sista ansökningsdag). Du kommer att vara en del av en dynamisk forskningsmiljö med fokus på samhällsrisker, klimatrelaterade hot och katastrofriskreducering, där forskning bedrivs i nära samverkan med både akademiska och samhälleliga aktörer. Forskningsinriktning Arbetet fokuserar på att undersöka långsiktiga effekter av riskreducerande insatser, såsom policyer, program och åtgärder. Dessa effekter kan vara både direkta och indirekta, önskade eller oönskade. Forskningen syftar till att utveckla kunskap och metoder för att utvärdera om riskhanteringsinsatser har den avsedda effekten – ett område där det finns ett stort behov av ny kunskap, både i Sverige och internationellt. Du kommer att arbeta med frågor som rör klimatförändringar, extremväder och deras påverkan på människor, ekosystem och samhällen, samt hur samhället kan agera för att hantera dessa risker. Forskningen utgår från ramverk som Sendairamverket för katastrofriskreducering, EU-direktiv och svensk lagstiftning, och kommer att ha en svensk och/eller europeisk kontext. Att stärka governancesystemet för katastrofrisker och Att investera i katastrofriskreduktion för ökad resiliens  är två av de fyra prioriteringarna i det globala Sendairamverket för katastrofriskreducering, men förståelsen om vilka effekter som hanteringen av katastrofrisker får är begränsad. Viktigt är att utveckla kunskapen om dessa komplexa effekter i samarbete med forskare från olika ämnesområden. Arbetsuppgifter Som postdoktor kommer du i huvudsak arbeta med forskning med avsikt att stärka verksamheten inom CSR genom att: Bedriva självständig och samverkande forskning inom CSR och CNDS. Undersöka effekter av katastrofriskreducerande insatser med hjälp av bland annat utvärderingsmetodik. Publicera vetenskapliga och populärvetenskapliga artiklar. Medverka i projektansökningar, projektledning och administration. Delta i undervisning och handledning (upp till 20 % av anställningen). Samverka aktivt med externa aktörer för att bidra till samhällsnytta. Vara närvarande i den dagliga verksamheten och bidra till en god arbetsmiljö. Behörighetskrav Behörig att anställas som postdoktor är du som har en doktorsexamen i risk- och miljöstudier, eller i närliggande ämnen såsom riskhantering, miljövetenskap, folkhälsovetenskap, eller geografi, eller som har en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen. Doktorsexamen måste vara utfärdad innan beslut om anställning fattas och högst tre år före ansökningstidens utgång. Äldre examen kan beaktas när särskilda skäl föreligger, t.ex. ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet, klinisk tjänstgöring, förtroendeuppdrag inom fackliga organisationer, tjänstgöring inom totalförsvaret eller andra liknande omständigheter eller för ämnesområdet relevant tjänstgöring/uppdrag. Vi kräver god muntlig och skriftlig färdighet i engelska. Bedömningsgrunder  Vid urval bland behöriga sökande kommer följande kriterier att tillämpas: Av särskild vikt: Vetenskaplig meritering med fokus på internationell vetenskaplig publicering som är relevant för anställningens inriktning på effekter av katastrofriskhantering. Av stor vikt Förmåga att söka och erhålla extern forskningsfinansiering, liksom dokumenterad förmåga att etablera och upprätthålla forskningssamarbeten och nätverk, både nationellt och internationellt. Personliga egenskaper; Vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är strukturerad, initiativrik och har lätt för att skapa och vårda professionella relationer. Av vikt Internationell erfarenhet, i form av anställningar, uppdrag eller deltagande i projekt är en tillgång i den tvärvetenskapliga och globala forskningsmiljön. Förmåga att samverka och kommunicera med det omgivande samhället, inklusive näringsliv, myndigheter och andra samhällsaktörer. Språkkunskaper i svenska eller andra skandinaviska språk. Meriterande Undervisningserfarenhet på universitetsnivå, särskilt inom relevanta ämnesområden. Villkor Tidsbegränsad anställning på heltid i 2 år med tillträde snarast enligt överenskommelse. Förlängning kan i undantagsfall bli aktuell. Ansökan Ansökan görs i universitetets webbaserade rekryteringsverktyg Varbi. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen, att eventuella handlingar på språk annat än svenska, norska, danska eller engelska är översatta och att din kompetens är dokumenterad på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Komplett ansökan ska vara inne vid ansökningstidens slut. En ofullständig ansökan kan medföra att din kompetens inte kan prövas i alla avseenden. Ansökan ska innehålla: CV personligt brev, med beskrivning av dina kvalifikationer en forskningsplan i ett separat dokument för de kommande två åren där du beskriver hur du vill bidra till att utveckla forskningen inom CSR och CNDS (3–4 sidor) publikationsförteckning (vid sampublicering ska den egna rollen framgå) kopia på utfärdad doktorsexamen eller information om när den förväntas vara utfärdad kopia på doktorsavhandling och andra relevanta publikationer intyg över språkkunskaper två referenser, varav minst en är från tidigare eller nuvarande chef Alla handlingar och publikationer som du önskar ska vara en del av din ansökan ska bifogas den digitala ansökan (inte länkar). Namnge varje uppladdat dokument så det tydligt framgår vad det innehåller. De underlag som inte kan skickas elektroniskt exempelvis böcker och publikationer skickas till: Karlstads universitet HR-administratör 651 88 Karlstad Sista ansökningsdag: 2025-08-10                                      Ange referensnr: REK2025/151 Välkommen med din ansökan! Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

18 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Glassplockare!
FMCG Partner Sweden AB
Övriga förmedlare

Om jobbet Vi söker just nu dig som vill plocka upp glass-leveranser i matbutiker på lördagar i sommar. FMCG Partner kommer vara din arbetsgivare men du jobbar åt ett specifikt glass-företag med att fylla på glass i olika butikers frysdiskar framför allt på lördag förmiddag. Du kommer ansvara för 1 butik och kommer besöka den minst varannan vecka. All rapportering efter uppdraget sker digitalt så du behöver vara någorlunda tekniskt lagd samt äga en smartphone med möjlighet att ta bilder. FMCG Partner utbildar dig så du behöver inte ha jobbat med detta tidigare men det är såklart meriterande om du har vana från att jobba i butik.   Om den vi söker Jobbet passar dig som... Kan jobba minst varannan lördag på förmiddagen under perioden v.26-33 Är ansvarsfull, trevlig, lättlärd och serviceminded. Är relativt stark & klarar av att fylla på glass i butikernas frysdiskar Jobbar bra självständigt Är effektiv och gillar att tävla med sig själv Har inställningen att problem är till för att lösas och slutför alltid det du påbörjat. Gillar ordning och reda och njuter av att se ett färdigt resultat av ditt arbete. Har fyllt 18 år Har körkort samt egen bil (det är ett stort plus men inget måste).   Varför ska du jobba med oss? Förutom ett grymt extrajobb så erbjuder vi dig en bra marknadsmässig lön, betald restid mellan butikerna, olycksfallsförsäkring & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. Vi ser fram emot din ansökan och önskar dig ett stort lycka till!

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
Legitimerad optiker till Arvika

Motiveras du av att hjälpa människor med deras syn och arbeta kliniskt med kvalitetsoptik som alla kan ha råd med? Nu söker vi på Synoptik en legitimerad optiker till vår butik i Arvika! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som legitimerad optiker på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Möjlighet att arbeta med våra distansundersökningar ➜ Möjlighet att påverka dina arbetstider i samråd med din butikschef ➜ Omfattande synundersökningar i alla våra butiker; tryckmätning, funduskamera, synfältsmätare ➜ Möjlighet att arbeta med torra ögon ➜ 30 minuters undersökningar i fullt utrustade undersökningsrum ➜ Samarbete med Aleris ögonklinik samt vår interna kliniska support ➜ Delat journalsystem så du enkelt kan hjälpa kunder ➜ Regelbundna möten och utbildningar med dina optikerkollegor i regionen ➜ Ett brett kursutbud i vår utbildningsplattform samt Synoptiks treåriga utbildningsprogram för optiker som genererar minst 36 CET poäng per tre år   Sök tjänsten redan idag! Vi söker dig som är legitimerad optiker idag och som känner att ögonhälsa är något som ligger dig allra närmast hjärtat. Som legitimerad optiker hos oss vägleder du kunden för att hitta bästa lösning. Du arbetar enligt kvalitetsnormen och för att främja kundens ögonhälsa. Anställningen är tillsvidare och på heltid, alternativt deltid, med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår regionchef Pernilla Thomsen på 076-110 62 19. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram

18 juni 2025
Sista ansökan:
19 september 2025