Timvikarier läsåret 2025/2026
Thorengruppen AB
Elevassistenter m.fl.

Ett tydligt målfokus och verkligt lärande förenat i en stark gemenskap. Om tjänsten Vi söker timvikarier till Solstadens skola åk F-9 och fritidshemmet inför läsåret 2025/2026. Vi söker dig som tillsammans med oss vill möta och nå fram till alla elever och få dem intresserade av att fortsätta utforska och lära.  Vi erbjuder Hos oss får du en arbetsmiljö med förutsättningar för att du ska kunna "pröva dina vingar" på arbetsmarknaden. Du får frihet under ansvar och snabba beslutsvägar, som gör det möjligt för dig att verkligen utvecklas i en kreativ och pedagogisk miljö. På Solstadens skola Karlstad ingår du i ett nära arbetsteam som uppmuntrar idéer och kreativitet, där inget känns för stort eller svårt.  Kvalifikationer Du måste ha goda kunskaper i det svenska språket. Dessutom behöver du känna dig bekväm med att arbeta socialt med barn och ha mycket tålamod. Det är viktigt att du är trygg och stabil i dig själv, flexibel samt har en god social kompetens. Initiativförmåga, ansvarskänsla och relationsbygge är också viktiga egenskaper som vikarie på vår skola. Anställningens omfattning: Tjänsten är en behovsanställning på timmar med tillträde enligt överenskommelse.  Sista ansökningsdag:  Urval och intervjuer kommer att ske i början av augusti. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Till följd av skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning inom förskolan, förskoleklassen, fritidshemmet, grundskolan och gymnasiet. Vi uppmuntrar därför dig som söker att i direkt anslutning till att du skickar in din ansökan beställa ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten för att beställa utdraget hittar du via polisen.se.

12 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Analytiker med fokus på kritisk infrastruktur och teknikutveckling
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Lednings- och organisationsutvecklare

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du vara med och utveckla Sveriges civila försvar? Då kanske du är vår nästa kollega! Enheten för strategisk analys och utvärdering ansvarar för att ta fram centrala beslutsunderlag för att stödja utvecklingen av det civila försvaret i Sverige. Bland de återkommande uppdragen finns analyser av nationella risker, förmågor och sårbarheter som ger en bild av vilka utvecklingsområden som är viktigast att ta itu med. Enheten följer även upp och utvärderar centrala satsningar som görs inom beredskapen. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som analytiker leder, planerar och genomför du analysuppdrag som ligger till grund för styrning och inriktning av Sveriges civila försvar. Du arbetar ofta i uppdrag tillsammans med andra analytiker på enheten, både självständigt med egna delar och ibland som sammanhållande projektledare. Analysuppdragen kan variera över tid men en viktig grund är strukturerad inhämtning, bearbetning, analys och bedömning av information som sedan ligger till grund för slutsatser till stöd för olika beslutsfattare. Arbetet kan även innebära att delta i utvärderingar som enheten genomför. Arbetet innebär samverkan med kollegor inom MSB och med samhällsaktörer utanför myndigheten. Även deltagande och utbyten i internationella nätverk kan förekomma. Du presenterar och företräder analyser som du själv eller enheten tar fram både internt och externt, och deltar även i metod- och processutvecklingsarbeten. I flera av våra analysuppdrag är studieobjekten de tekniska infrastrukturer som utgör viktiga samhällsfunktioner t.ex. elektroniska kommunikationssystem eller dricksvatteninfrastruktur. Även teknikutvecklingen i samhället i stort är viktig att beakta i våra analyser då den kan vara både riskdrivande och förmågeskapande. T.ex. behöver vi följa utvecklingen inom områden som autonoma system eller digitala världar. Våra analyser bygger ofta på underlag från beredskapsmyndigheter med särskilt ansvar för tekniska infrastrukturer och även om vi inte behöver ha detaljerad kunskap om dessa så behöver vi kunna förstå och använda underlag som är av teknisk natur. Den kontext som underlagen behöver passa in i är ofta policynära och kräver en god förståelse för den offentliga förvaltningen i Sverige i allmänhet och det svenska beredskapssystemet i synnerhet. Vi behöver stärka vår förmåga att arbeta med tekniskt orienterade underlag och söker med denna annons en teknikintresserad samhällsvetare eller samhällsintresserad tekniker som kan komma att fokusera på sådana studieobjekt och fenomen. Då myndigheten och avdelningen är i kraftig utveckling kan arbetsuppgifter av projektledande, utredande och stödjande karaktär på andra enheter bli aktuellt under anställningen. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har - akademisk utbildning som arbetsgivaren finner relevant, gärna mot något tekniskt område t.ex. en ingenjörsutbildning - erfarenhet av analys- och utredningsarbete - goda kunskaper om krisberedskap och civilt försvar Det är meriterande om du har: - erfarenhet av att ha följt eller arbetat med tekniska system, inom IT och/eller storskalig teknisk infrastruktur - teknikintresse och kunskap om teknikutvecklingen i samhället, särskilt avseende IT och/eller storskalig teknisk infrastruktur - erfarenhet av utvärderingsarbete - erfarenhet av metod- och processutveckling - kunskap om metoder för förmågebedömningar, riskbedömningar, scenariobaserad planering, framtidsanalys, utvärdering eller uppföljning av åtgärders effekt/effektivitet - erfarenhet av att använda generativa ai-verktyg som stöd i planerings- och analysuppgifter Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Utöver dessa så vill vi att du som sökande till denna tjänst särskilt ska ha en god helhetssyn genom att ta hänsyn till det större perspektivet i det analytiska arbetet. Vidare är det viktigt att vara flexibel och kunna anpassa synsätt och förhållningssätt utifrån vad det analytiska arbetet kräver. Det är slutligen viktigt att ha god språklig analytisk förmåga då det analytiska arbetet kräver förståelse för komplicerade språkliga underlag och att kunna producera text av hög kvalitet. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Du kan välja att ha placeringsort Karlstad eller Stockholm. Resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. De flesta medarbetare på MSB är krigsplacerade.  Om oss På enheten för strategisk analys och utvärdering är vi ca 20 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Enheten leds av en chef som är placerad i Stockholm. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Jim Kronhamn eller verksamhetschef Helén Jarlsvik. Fackliga företrädare Jörgen Mählér (Saco-S), Alexandra Grundel Lauritzen (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 12 augusti 2025.

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Analytiker med fokus på uppföljning av ekonomiska medel i civila försvaret
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Lednings- och organisationsutvecklare

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du vara med och utveckla Sveriges civila försvar? Då kanske du är vår nästa kollega! Enheten för strategisk analys och utvärdering ansvarar för att ta fram centrala beslutsunderlag för att stödja utvecklingen av det civila försvaret i Sverige. Bland de återkommande uppdragen finns analyser av nationella risker, förmågor och sårbarheter som ger en bild av vilka utvecklingsområden som är viktigast att ta itu med. Enheten följer även upp och utvärderar centrala satsningar som görs inom beredskapen. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som analytiker leder, planerar och genomför du analysuppdrag som ligger till grund för styrning och inriktning av Sveriges civila försvar. Du arbetar ofta i uppdrag tillsammans med andra analytiker på enheten, både självständigt med egna delar och ibland som sammanhållande projektledare. Analysuppdragen kan variera över tid men en viktig grund är strukturerad inhämtning, bearbetning, analys och bedömning av information som sedan ligger till grund för slutsatser till stöd för olika beslutsfattare. Arbetet kan även innebära att delta i utvärderingar som enheten genomför. Arbetet innebär samverkan med kollegor inom MSB och med samhällsaktörer utanför myndigheten. Även deltagande och utbyten i internationella nätverk kan förekomma. Du presenterar och företräder analyser som du själv eller enheten tar fram både internt och externt, och deltar även i metod- och processutvecklingsarbeten. Då det civila försvaret stärks med historiskt stora ekonomiska tillskott ökar behovet av att följa upp hur dessa medel används och vilken förmåga som skapas. MSB har under denna försvarspolitiska inriktningsperiod fått i uppdrag att sammanställa hur beredskapsmyndigheterna har använt de medel de tilldelats för att utveckla det civila försvaret. För att stärka enhetens förmåga att arbeta med sådana delvis nya analytiska underlag söker vi en samhällsvetare med intresse för ekonomisk uppföljning eller samhällsintresserad ekonom vars ansvar och arbetsuppgifter kan komma att styras mot medelsuppföljande analyser. Då myndigheten och avdelningen är i kraftig utveckling kan arbetsuppgifter av projektledande, utredande och stödjande karaktär på andra enheter bli aktuellt under anställningen. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har - akademisk utbildning som arbetsgivaren finner relevant, gärna mot ekonomi/revision - erfarenhet av analys- och utredningsarbete - goda kunskaper om krisberedskap och civilt försvar Det är meriterande om du har: - erfarenhet av uppföljning av statliga medel eller annan ekonomisk styrning - kunskap om beräknings- eller ekonomimodeller för planering och uppföljning, särskilt om det kopplar an till krisberedskap eller civilt försvar - erfarenhet av utvärderingsarbete - erfarenhet av metod- och processutveckling - kunskap om metoder för förmågebedömningar, riskbedömningar, scenariobaserad planering, framtidsanalys, utvärdering eller uppföljning av åtgärders effekt/effektivitet - erfarenhet av att använda generativa ai-verktyg som stöd i planerings- och analysuppgifter  Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Utöver dessa så vill vi att sökande till denna anställning särskilt ska ha en god helhetssyn genom att ta hänsyn till det större perspektivet i det analytiska arbetet. Vidare är det viktigt att vara flexibel och kunna anpassa synsätt och förhållningssätt utifrån vad det analytiska arbetet kräver. Det är slutligen viktigt att ha god språklig analytisk förmåga då det analytiska arbetet kräver förståelse för komplicerade språkliga underlag och att kunna producera text av hög kvalitet. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Du kan välja att ha placeringsort Karlstad eller Stockholm. Resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss På enheten för strategisk analys och utvärdering är vi ca 20 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. Enheten leds av en chef som är placerad i Stockholm. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Jim Kronhamn eller verksamhetschef Helén Jarlsvik. Fackliga företrädare är Jörgen Mählér (Saco-S), Alexandra Grundel Lauritzen (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 12 augusti 2025

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Junior uppdragskoordinator och analytiker
Myndigheten För Samhällsskydd och Beredskap (Msb
Lednings- och organisationsutvecklare

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du vara med och utveckla Sveriges civila försvar? Då kanske du är vår nästa kollega! Enheten för strategisk analys och utvärdering ansvarar för att ta fram centrala beslutsunderlag för att stödja utvecklingen av det civila försvaret i Sverige. Bland de återkommande uppdragen finns analyser av nationella risker, förmågor och sårbarheter som ger en bild av vilka utvecklingsområden som är viktigast att ta itu med. Enheten följer även upp och utvärderar centrala satsningar som görs inom beredskapen. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som uppdragskoordinator stödjer du de kollegor på enheten som håller samman olika arbetsspår. För att underlätta så att uppdragen löper på smidigt arbetar du med administration i form av koordinering, logistik och underlagsframtagning kopplat till planerade aktiviteter, såväl som dokumentation och uppföljning från genomförda aktiviteter. Du stödjer enhetschefen med liknande uppgifter sett till enhetsövergripande arbete.   En annan viktig arbetsuppgift är konkret analysarbete. Du arbetar som junior analytiker med enhetens analysuppdrag tillsammans med andra analytiker på enheten. Analysuppdragen kan variera över tid men en viktig grund är strukturerad inhämtning, bearbetning, analys och bedömning av information som sedan ligger till grund för slutsatser till stöd för olika beslutsfattare. Arbetet kan även innebära att delta i utvärderingar som enheten genomför. Arbetet innebär samverkan med kollegor inom MSB och med samhällsaktörer utanför myndigheten. Då myndigheten och avdelningen är i kraftig utveckling kan arbetsuppgifter av utredande och stödjande karaktär på andra enheter bli aktuellt under anställningen. Arbetsuppgifterna kan också komma att utvecklas till att på andra sätt bidra till resultat i projekt och uppdrag. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som - nyligen har eller kommer inom ett halvår att ta akademisk examen inom ett område som arbetsgivaren finner relevant - har kunskap om svensk krisberedskap och civilt försvar - har erfarenhet av att ta en stödjande eller koordinerande roll i analys- eller utredningsarbeten - är en van användare av Microsoft Excel Det är meriterande om du har - erfarenhet av arbete i svensk förvaltning med krisberedskap eller civilt försvar - erfarenhet av analys- och utredningsarbete - erfarenhet av utvärderingsarbete - kunskap om metoder för förmågebedömningar, riskbedömningar, scenariobaserad planering, framtidsanalys, utvärdering eller uppföljning av åtgärders effekt/effektivitet - goda kunskaper i Microsoft Office-paketet i stort - erfarenhet av att använda generativa ai-verktyg som stöd i planerings- och analysuppgifter  Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Utöver dessa så vill vi att du som sökande till denna anställning särskilt ska vara kvalitetsmedveten och ha förmåga att arbeta strukturerat. Vidare är det viktigt att vara flexibel och kunna anpassa ansats och förhållningssätt utifrån vad uppgifterna kräver. Det är slutligen viktigt att ha god språklig analytisk förmåga då det analytiska arbetet kräver förståelse för komplicerade språkliga underlag och att kunna producera text av hög kvalitet. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss På enheten för analys och utvärdering är vi ca 20 medarbetare och vi finns i både Karlstad och Stockholm. På vår enhet har vi mer erfarna och mer juniora medarbetare. Vi har aktivitetsbaserat kontor där du kan välja arbetsplats efter egna behov. Du har också möjlighet att arbeta på distans. Vi erbjuder dig också en möjlighet att ta ut friskvårdstimme och du får även ett friskvårdsbidrag. För dig som statligt anställd finns också förmånliga semestervillkor Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Jim Kronhamn eller verksamhetschef Helén Jarlsvik. Fackliga företrädare är Jörgen Mählér (Saco-S), Alexandra Grundel Lauritzen (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 27 juli 2025

12 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
El- & Automationschef
Nordic Paper Bäckhammar AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Vill du vara med och leda utvecklingen inom el- och automationsområdet på en av våra svenska produktionsanläggningar? Vi söker nu en strukturerad och engagerad Elchef till vårt bruk i Säffle. Här får du en central roll i att planera, leda och utveckla elavdelningens arbete i en högteknologisk industrimiljö där säkerhet, tillförlitlighet och hållbarhet står i fokus. Om rollen Som El- och automationschef tillhör du underhållsorganisationen och rapporterar till underhållschef. Du leder det dagliga arbetet inom både el- och automationsavdelningen och har personalansvar för båda grupperna. I rollen ansvarar du också för att upprätthålla en stabil drift ur ett el- och automationsperspektiv. Du driver och medverkar aktivt i projekt och bidrar med teknisk expertis för att utveckla våra arbetssätt, utrustning och teknik med målet att öka driftsäkerheten. I rollen ingår också att upprätthålla en gemensam beredskapsorganisation för el och automation. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Planera, leda och utveckla el- och automationsverksamheten med fokus på effektivitet, säkerhet och kvalitet Personalansvar för el- och automationspersonal, inklusive uppgifter som kompetensutveckling, medarbetarsamtal och introduktion Säkerställa att lagkrav och interna riktlinjer följs, exempelvis avseende elbehörigheter och arbete under spänning Ansvara för elanläggningen enligt delegering Budgetarbete, inköp och löpande ekonomisk uppföljning Uppdatering av underhållssystem efter genomfört arbete Delta i ledningsgruppsmöten för underhåll och samverka med övriga avdelningar Är du den vi söker? För att lyckas i rollen har du: Elteknisk utbildning, minst på gymnasienivå Erfarenhet från tillverkande industri och/eller ledande befattning inom el eller automation Goda kunskaper inom arbetsmiljö, lagstiftning och säkerhetsföreskrifter Det är extra positivt om du också har: Erfarenhet av att arbeta i affärs- och underhållssystem samt god datorvana Erfarenhet av att driva förändringsarbete och teknikutveckling Din personlighet är viktig för oss. Vi söker dig som: Är strukturerad och lösningsorienterad med fokus på säkerhet och effektivitet, och du tar gärna egna initiativ för att förebygga problem Är en tydlig och kommunikativ ledare som har lätt för att skapa förståelse och samarbete både inom ditt team och med andra avdelningar. Du trivs med att stötta och utveckla dina medarbetare. Har ett starkt intresse för teknik och drivs av att utveckla såväl utrustning som arbetsmetoder Vad erbjuder vi? Som anställd på Nordic Paper erbjuder vi dig kollektivavtalsförhandlade villkor, generösa pensionsavsättningar och trygga försäkringar. Du får också ta del av bonussystem, trivselpeng, förmånscykel och en rad sociala aktiviteter. Vi erbjuder självklart friskvårdsbidrag och du får fria anmälningsavgifter till ett flertal olika motionslopp. Hos oss är ingen idé för stor eller för liten och vi välkomnar egna initiativ. Vi är måna om att behålla våra medarbetare och värderar därför varje individs utveckling högt. Om Nordic Paper Nordic Paper är en skandinavisk specialpappersproducent som tillverkat högkvalitativt papper sedan slutet av 1800-talet. Vi har fem pappersbruk belägna i Bäckhammar, Åmotfors, Säffle, Greåker (Norge) och Québec (Kanada). Huvudkontoret finns i Karlstad. Vi tillverkar kraftpapper som bland annat används till bärkassar, säckar och förpackningar, samt naturligt greaseproofpapper, vilket är ett fettresistent papper vars användningsområden främst är inom livsmedelsindustrin, exempelvis som bakplåtspapper. Efterfrågan på pappersbaserade produkter ökar ständigt och vårt högkvalitativa papper är ett hållbart och miljövänligt alternativ. Som ett av de ledande bolagen i branschen levererar vi hållbara produkter till kunder i över 80 länder. Sedan hösten 2020 är vi noterade på Nasdaq Stockholm. Om anställningen Tjänsten är heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Säffle. Resor till våra andra anläggningar kan förekomma. Vi använder Alva Labs assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa i rollen. Efter att du har skickat in din ansökan får du ett separat mejl med information om Alva Labs tester. Om du redan har gjort testerna i en tidigare ansökan till oss behöver du inte göra dem igen. Sista ansökningsdag är söndag 3 augusti 2025. Kontakt Vid frågor om tjänsten kontakta Mikael Jönsson, Underhållschef, via mejl [email protected] eller telefon 0738498181. Vid frågor om rekryteringen kontakta Louise Andersson, HR, via mejl [email protected] I denna rekrytering har vi gjort våra val gentemot media och annonsering. Vi undanber oss därför kontakt med media-och rekryteringsföretag.

12 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Rekryterare till Procruitment
Procruitment AB
Företagssäljare

Om oss Procruitmentär Sveriges endaKarriärbyrå inom IT, Tech och Engineering som utmanarrekryteringsbranschen genom proaktiv rekrytering. Med fokus på att bygga långsiktiga relationer skapar vi tillväxtmöjligheter för våra kunder och karriärmöjligheter förpersonerverksamma inomtechbranschen. Vi finns i Karlstad, Stockholm, Jönköping, Linköping och Örebro. Koncernens huvudkontor ligger i centrala Karlstad, i Ahlmarkshuset, där tolv engagerade kollegor arbetar i trivsamma lokaler. Kanske blir du vår trettonde? Om tjänsten Som rekryterare, eller som vi kallar rollen: Career Manager, ansvarar du för rekryteringsprocessens alla delar; kravprofil, annonsering, intervju, kandidatpresentation och uppföljning gentemot våra samarbetspartners. För att hitta rätt medarbetare jobbar vi nästan uteslutande med search vilket vi tycker är en spännande utmaning, det måste du också tycka. Vi brinner för att hjälpa kandidater ta nästa steg i karriären och att matcha dom med rätt arbetsgivare, samtidigt som vi får följa utvecklingen i deras nya roll. Det innebär att du som Career manager har nära dialog med kandidater under rekryteringsprocessen och ett konsultansvar under deras inledande anställningstid. I den här rollen blir du en viktig del av vårt leveransteam och får rekrytera medarbetare till några av regionens attraktivaste företag. Att arbeta på Procuitment Att vara en kollega påProcruitmentär både roligt och fartfyllt! För oss är personligt engagemang, driv och viljan att lyckasmed varje rekryteringdetvi alltidsträvar efter - vilket du snabbt kommer att märka. Vi arbetareffektivt och smart, men inte mer än att du efter jobbet skall ha energi kvar till familj, vänner eller andra fritidsintressen. Detta är viktigt för oss! Därför erbjuder vi: 1,5 timmes lunch varje dag för att möjliggöradaglig träning Friskvårdbidrag på 5000 kr/år Flexibel arbetssituation med fokus på work-life balance En miljö som får dig att må bra och växa både som människa och kollega Vem söker vi? Vi söker dig som stämmer in på nedanstående: Har intresse för rekrytering samt erfarenhet av försäljning. Vi tror att du har jobbat inom ex. restaurangbranschen eller varför inte som fastighetsmäklare Har en akademisk examen Behärskar engelska och svenska i tal och skrift Brinner för att träffa människor och är bra på att bygga relationer Trivs med att jobba med resultat och att driva saker i mål Innehar av B-körkort samt tillgång till egen bil Har du erfarenhet av rollen som rekryterare? Superbra! Då vill vi gärna ta ett snack med dig! Övrigt Lön: Fast lön + rörlig lön Omfattning:Heltid, tillsvidare Start: September eller hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort:Karlstad Låter detta intressant? Tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Jennie Forsell på [email protected] alternativt skicka in en ansökan. Vi går igenom ansökningar löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om oss Vi är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Vår verksamhet bygger pådjup kunskap, stort hjärta, stark glöd och massor av mod.Läs gärna mer om oss här:https://www.procruitment.se/ Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellvinnare 2024 av Dagens Industri.

12 juni 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
C-chaufför för godsleveranser i Värmland
Karlstads Godstrafik AB
Lastbilsförare m.fl.

Vi söker distributionsförare med C behörighet och YKB för anställning under sommaren med möjlighet för den rätte till förlängning. Meriterande är vana av körning av gods, ADR samt truckkort, CE behörighet men inte krav. Du får upplärning på plats av erfaren handledare. Välkommen med din ansökan! Vi tillsätter tjänster löpande så det kan bli snabba puckar. Vi tillämpar Transportavtalet (kollektivavtal, lön mm)

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Ortopedingenjör/Ortopedteknisk patientmottagare | ForMotion Karlstad
Össur Nordic AB
Fysioterapeuter och sjukgymnaster

Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv? Vi söker nu en Ortopedingenjör eller Ortopedteknisk patientmottagare till ForMotion i Värmland. Vi är i dagsläget cirka 20 medarbetare. Vår största uppdragsgivare är Region Värmland där vi sköter den ortopedtekniska servicen sedan 2019. Vi har nyligen fått förtroendet att ge värmlänningarna ortopedteknisk service även nästa avtalsperiod, med start 2026. Vi har vår verksamhet på Drottninggatan 32 i Karlstad, där vi också erbjuder egenvårdsprodukter som skor, inlägg och ortoser i vår butik/privatmottagning. Dina arbetsuppgifter Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara att ta emot och hjälpa patienter med bedömning, förskrivning, anpassning och leverans av ortopedtekniska hjälpmedel. Vilka hjälpmedelstyper du kommer att arbeta med avgörs av din utbildning och erfarenhet. Om du inte har direkt erfarenhet av ortopedteknik så internutbildar vi dig till att arbeta främst med hjälpmedel för fötter samt knäled. Vem vi söker Utbildad ortopedingenjör alternativt fysioterapeut, podiater eller annan relevant vårdutbildning Flytande språkkunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska God datorvana Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att arbeta kliniskt med patienter Som person ser vi gärna att du är kommunikativ, serviceinriktad och flexibel. Vi ser också gärna att du är självgående, kreativ och noggrann i ditt arbete. För att trivas hos oss är det viktigt att du tycker om samarbete, variation, har ett intresse för digital teknik och gillar att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling. Vi erbjuder Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag, personalrabatt, tillgång till förmånsportal samt kollektivavtalad tjänstepension. Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Vi använder oss till stor del av digitala arbetssätt i vårt kliniska arbete och vi erbjuder kontinuerlig utbildning och personlig utveckling. Vi erbjuder kliniskt utvecklingsprogram för både nyutexaminerade ortopedingenjörer och för dig med annan vårdutbildning som vill jobba kliniskt med patienter. Du kommer att ha ett omväxlande och meningsfullt arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv! Anställningen Heltid, tills vidare, 6 månaders prövotid tillämpas. Start omgående eller enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal. Vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta Klinikchef Erling Larsson 070-355 84 15. Ansökan Klicka på ”Ansök” och följ instruktionerna. Sista ansökningsdag är 2025-08-31. ForMotion Ortopedteknik är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i åtta regioner och med cirka 320 medarbetare. Vi har som vision att vara möjliggöra ett liv utan begränsningar för våra patienter. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. ForMotion är en del av Embla Medical - en ledande global leverantör av innovativa mobilitetslösningar. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod.

12 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Butiksmedarbetare till Ahlsell i Arvika
Performiq AB
Butikssäljare, fackhandel

Tjänstebeskrivning & erbjudande Vi söker nu en driven och serviceinriktad butiksmedarbetare till Ahlsell i Arvika. Ahlsell är den ledande tekniska distributören i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. I rollen som butiksmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara kassahantering och kundservice. Du blir en viktig del av teamet och företagets ansikte utåt i mötet med kunder. Du säkerställer att varje kund får en smidig och trevlig upplevelse i kassan, samtidigt som du bibehåller en hög nivå av service och professionalism. Tjänsten är ett vikariat med start omgående och sträcker sig till och med sista augusti 2026. Personprofil Vi söker dig som är snabblärd, positiv och har en stark vilja att utvecklas. Du tar gärna egna initiativ och är inte rädd för att hjälpa till där det behövs. Det är viktigt att du är flexibel och utåtriktad i ditt kundbemötande, samt att du värdesätter att ge varje kund service i världsklass. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: • Har arbetat i butik tidigare • Har erfarenhet av serviceyrken och kassasystem • Har viss teknisk förståelse Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som kassamedarbetare. Övrigt Start: Omgående Omfattning: Heltid Arbetstid: Måndag - fredag, 07.00-16.00 Plats: Arvika Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Camilla Aurell på [email protected]. Välkommen med din ansökan! Företagspresentation Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Vi omsätter cirka 50 miljarder SEK och finns i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland och Polen. Med drygt 7 500 medarbetare, över 300 butiker och fyra centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs! Om PerformIQ PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

12 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Lokalvårdare

Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS söker en engagerad och positiv lokalvårdare som brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som lokalvårdare på ISS! Om rollen Som lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och alla besökare. Du arbetar främst med städning kundens lokaler, samt även andra arbetsuppgifter som kan förekomma såsom konferensservice, påfyllning av vatten/kaffemaskiner och skötsel av växter. Tjänsten är på deltid, ca 22,5h/v, tillsvidareanställning med en inledande provanställning i sex månader. Tjänsten är placerad i Töcksfors Hån. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och utvecklingsmöjligheter – allt för att du ska engageras och växa med ISS på lång sikt. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. Det är viktigt att du behärskar svenska språket. Gymnasieutbildning är ett krav. Krav: körkort och tillgång till egen bil Din ansökan Vi hoppas att vi väckt ditt intresse! Vi ser fram emot din ansökan, dock senast 2025-07-12. Vi har en pågående rekryteringsprocess och vill anställa så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I din ansökan bifogar du CV, vi önskar ej personliga brev. Pga. GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via mail. Vi rekryterar kompetensbaserat vilket innebär att processen innehåller tester, intervjuer och referenser. Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kan komma att genomföras vid kundbehov. Vid eventuella frågor om processen, kontakta rekryterande chef Viktoria Persson på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025