Salesperson till Lindex
Lindex Sverige AB
Butikssäljare, fackhandel

Har du ett stort intresse av mode, försäljning och att få kunder att känna sig som bäst?  Vill du  vara en del av  ett företag som  arbetar för  att s tärka och inspirera kvinnor?  Vi söker en Salesperson  till vår butik  i Arvika.   Din roll i vårt team.   Som Salesperson finns du där för att få våra kunder att känna sig som bäst. Allt vi gör handlar om dem. Tillsammans med dina kollegor, är du ansiktet för Lindex och har en viktig roll i att genomföra kampanjer, aktiviteter och skapa en inspirerande butiksupplevelse. Du följer sortimentet från att det anländer till butiken, till dess att det lämnar i händerna på en kund som kommer älska och använda det igen och igen.    Rollen är en tillsvidareanställning  på 25  timmar per vecka, med start  enligt överenskommelse.     Är det här du?   Vi tror att du ä r en person som älskar mötet med kund. Med ditt stora modeintresse, din fallenhet för att prioritera och ditt sätt att alltid sätta kunden först, har du förmågan att  åstadkomma bra resultat tillsammans med dina kollegor.    Du trivs i en föränderlig miljö, där du har möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker. Du vet att du kommer att vara bekväm med att leda dig själv, vara aktiv i din egen utveckling och att både ge och få feedback. Vi ser även att d u är nyfiken på digitala verktyg och hur de kan stötta dig och dina kollegor i butiken. Du tror på att göra saker tillsammans och blir motiverad av möjligheten att göra skillnad. Du känner även igen dig i följande:   Gymnasieutbildning  Erfarenhet  av detaljhandeln eller liknande roll inom service   Svenska och engelska, tal och skrift   Självsäker med digitala verktyg   Meriterande: erfarenhet från modebranschen   Vi är Lindex.    Ett växande globalt modeföretag från Sverige. Vi finns till för att stärka och inspirera kvinnor överallt. Det är vårt högre syfte som företag. Vår hängivenhet till kvinnor, hållbarhet och kunden genomsyrar allt vi gör. Det är ett fokus vi har i varje steg på vår resa. En resa mot att vara ett globalt, varumärkesdrivet och hållbart modeföretag där digital- first  är ett naturligt förhållningssätt i allt vi gör.     På Lindex är det människorna som gör skillnad. Vi är som en stor familj här, med värderingar som hjälper oss att växa. Och vi tror på att göra saker tillsammans. För två är fler än en och tillsammans kan vi ha större påverkan. Om du känner likadant, är vi nog en väldigt bra matchning.    Får du en bra känsla av det här och vill bli en del av vår resa?   Ansök idag, vi ser fram emot att få veta mer om dig.  Och tveka inte att kontakta oss om du har några frågor, se kontaktuppgifter nedan. Kommer du inte i kontakt med Anna så går går det även bra att fråga efter Louise Johansson (010 - 452 6079).  Då vi är ivriga att hitta rätt person till vårt team, gör vi löpande urval. Det innebär att vi kan komma att avsluta processen före sista ansökningsdatum. Då vi gillar att hålla saker och ting enkelt, ber vi dig att ansöka online (och inte via mail).   Möt några av våra medarbetare i butik.

12 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Butikssäljare 20 tim/v - Coop Herrhagen
Coop Värmland Ekonomisk fören
Butikssäljare, dagligvaror

Drivs du av försäljning och att leverera branschens bästa kundmöte? Då kan du vara den vi söker till Coop Herrhagen. Vi söker en butikssäljare på 20 timmar i veckan. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillsättning 1 september eller enligt överenskommelse. Som butikssäljare hos oss arbetar du med allmänt förekommande arbetsuppgifter såsom kassa, varupåfyllning, beställningar, varuvård mm. Vi söker dig som är social, kreativ och noggrann och som gärna kommer med förslag och idéer samt har lätt för att arbeta i team. Du drivs av utmaningar, ser möjligheter och har en vilja att hela tiden utveckla och effektivisera såväl verksamheten som dig själv. Som butikssäljare hos oss är det viktigt att du gillar att arbeta i ett högt tempo och kan hantera stressiga situationer. Vi värdesätter att du är flexibel och serviceinriktad med ett stort engagemang i arbetet. Du ska dela Coop Värmlands värderingar. Vi erbjuder dig: Välkommen till en trevlig arbetsplats där vi ser fram emot att gå till jobbet, har kul ihop och hjälper varandra framåt. Vi är en blandning med personer i alla åldrar där vi är varandras arbetsmiljö och jobbar mot branschens bästa kundmöte. Hos oss får du möjligheten att arbeta med utvecklande och varierande uppdrag i en livsviktig bransch. Tillsammans skapar vi välkomnande, inspirerande och säljande butiker för en hållbar framtid och ett levande Värmland. Sista ansökningsdag är 31 juli Vi tillämpar provanställning och ålderskrav på minst 18 år. Kontaktperson: Josefin Norrby 010-4109080 Hur ser din framtid ut? Står du på tröskeln in i arbetslivet eller har du nya planer på gång? Kanske finns ditt framtida yrke inom Coop Värmland? För oss är service ett nyckelord, oavsett vilken roll man har i organisationen, och vi har alltid kundens behov i fokus. Vi har gott om kompetent personal och vi värdesätter engagemang och ambition. Vill du arbeta tillsammans med vår serviceinriktade personal? Har du vinnarinstinkt och ett brinnande intresse för att göra ett bra arbete? Är du dessutom ansvarsmedveten och flexibel kan ett jobb hos Coop Värmland passa dig. Se våra andra lediga tjänster inom Coop Värmland här!

12 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Tandsköterska, Folktandvården Arvika
REGION VÄRMLAND
Tandsköterskor

Om oss Kliniken i Arvika är Värmlands största tandvårdsklinik! Här jobbar 9 tandläkare, 19 tandsköterskor och 13 tandhygienister. Vi har också en avdelning för TR som är bemannad från Karlstad. Vi är ett glatt gäng uppdelade på två skift i arbetsmodellen 7-7. Vi har en bred kompetens med nisch inom kirurgi, endo och lustgas. Utöver assistans och sterilarbete jobbar vissa sköterskor även med externtandvård samt egna patienter. Arbetsbeskrivning Hos oss får du ett omväxlande och stimulerande arbete som i huvdsak består av assistans, steril- och receptionsarbete. Om intresse finns, har du möjlighet till egna ansvarsområden till exempel inom profylax med egna patienter samt andra delegerade arbetsuppgifter såsom avtryckstagning. Arbetsuppgifterna är varierande inom både vuxen- och barntandvård.  En bra start Är du i början av din karriär får du stöd från dina nya kollegor. Dessutom ger vi dig en bra start på din nya karriär genom Folktandvårdens gedigna introduktionsprogram där man blandar teori med praktiskt arbete. Vem är du? Du är utbildad tandsköterska och behärskar Svenska i tal och skrift.  Det är viktigt för oss att våra kunder känner sig nöjda efter ett besök och därför lägger vi stor vikt vid service och bemötande. Du samarbetar väl med andra och tar ansvar för ditt arbete.  Varmt välkommen med din ansökan!  Om oss Folktandvården Värmland är en del av Region Värmland och har 17 allmäntandvårdskliniker, fördelat på 24 olika enheter – från Sysslebäck i norr till Säffle i sydväst. Dessutom finns kliniker inom alla specialistområden som behandlar patienter på remiss. Vi är en framåtsträvande organisation med kvalitet och kompetens i fokus. Hos oss arbetar ungefär 560 personer som tillsammans har en lång och bred erfarenhet av att jobba för en friskare tand- och munhälsa. Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan. Läs mer om att https://regionvarmland.se/tandvard/jobba-hos-oss och följ oss gärna på sociala medier. Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Undersköterska/vårdbiträde, sommarvikarie 2025, Kvarnåsens äldreboende, ...
Norlandia Care AB
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vi på Norlandia Äldreomsorg söker dig som är undersköterska/vårdbiträde och som vill jobba heltid/deltid under hela eller delar av sommaren på Kvarnåsen äldreboende i Årjäng. Vill du bli en del av vårt team i sommar? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Vad innebär jobbet som undersköterska/vårdbiträde på Norlandia Äldreomsorg? Som undersköterska/vårdbiträde är du en värdefull nyckelspelare som bidrar till att våra boende får en trygg och meningsfull tillvaro på ålderns höst. Vi utgår alltid från den boendes vilja och egna förmåga och ser till det friska. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att utföra en värdig och god omsorg och omvårdnad utifrån den äldres individuella behov. Förekommande arbetsuppgifter kan till exempel vara hjälp med den dagliga omvårdnaden, medicingivning, dokumentation, stöttning vid aktiviteter, servering av måltider samt enklare städ i boendens lägenhet. Du kommer få vara delaktig i allt från lärorika omvårdnadsmoment till trevliga aktiviteter med de boende. Ett väldigt spännande jobb helt enkelt! På vårt boende har vi alltid tillgång till sjuksköterskor och arbetsterapeut samt fysioterapeut som stöd i det dagliga omvårdnadsarbetet. Vi har också aktivitetsledare som formar dagliga aktiviteter på Kvarnåsen.    Om Kvarnåsens äldreboende Kvarnåsen äldreboende riktar sig till personer med demenssjukdom och somatiskt åldrande samt psykogeriatrisk. Boendet är beläget centralt i Årjäng med nära anslutning till busscentralen. På Kvarnåsen finns 92 lägenhet fördelat på 9 avdelningar som varierar i storlek. Vi har också centralkök och matsal som är öppen för allmänheten. Pelarsalen är vår samlingssal och där erbjuds våra boende aktiviteter under veckan. Vår vision är att våra boende ska ha ett gott liv- varje dag. Vi har stort focus på mat och måltider och aktiviteter. Vem söker vi? Vi söker dig med stort hjärta och en vilja att göra skillnad. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta med människor och har stark känsla för service. Samt att du har lätt att samarbeta med andra och har en förmåga att vara flexibel och lyhörd när det behövs. Det är starkt meriterande om du har undersköterskeutbildning (eller likvärdig utbildning) om minst 1350 poäng. Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorgen. Det är krav på goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana och erfarenhet av dokumentation. Övrig information Anställningsform: Sommarvikariat Omfattning: Heltid, deltid eller timanställning Tillträde: juni, juli och augusti 2025. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2025-06-05 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta:  Karin Fredriksson 0107613220 [email protected] Helen Låbbman 0107613230  [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Fastighetsmäklare till Svensk Fastighetsförmedling i Karlstad

OM ROLLEN I Karlstad arbetar du inom ett franchiseområde som täcker Karlstad, Forshaga, Kil, Hammarö och Grums. Vi är ett engagerat team med högt i tak, där erfarenhet möter ungdomlig entusiasm. Som en av Svensk Fastighetsförmedlings största butiker fokuserar vi på affärer och ständig utveckling. Träning och välmående är centralt för oss – vi inleder fredagar med gemensam träning och frukost, och ser fram emot många roliga aktiviteter under året. Vi söker en driven, social och ansvarstagande mäklare eller dig som snart är klar med din utbildning. Du trivs i en snabb och målmedveten miljö präglad av glädje och affärsmässighet. Vi erbjuder ett stöttande team, flexibilitet och de bästa verktygen för att du ska kunna fokusera på det du gör bäst – att vara mäklare. KRAVPROFIL Är registrerad mäklare med tillhörande fastighetsmäklarutbildning eller är i slutskedet på utbildningen till fastighetsmäklare VI ERBJUDER Marknadens största kundregister, ett lukrativt område och tyngden av att tillhöra ett etablerat och välkänt varumärke med över 85 års branscherfarenhet samt med stora samarbetspartners Vår framgångsrika försäljningsmetod, kontinuerlig kompetensutveckling och moderna digitala system Stöd från interna resurser, vad gäller ekonomi-, juridik-, marknad-, IT-, försäljning-, HR- och rekryteringsfrågor En stark gemenskap och väletablerad erfarenhet som finns inom kedjan, landet runt Vi ger dig dessutom goda förutsättningar och verktyg för att du ska lyckas som mäklare. Detta genom att vi ligger i framkant vad gäller förändringar för att möta framtidens barriärbrytande mäklartjänst. Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten, är du varmt välkommen att slå en signal eller skicka in din ansökan. OM OSS Svensk Fastighetsförmedling är Sveriges största rikstäckande och oberoende mäklarkedja. Hos oss blir du en del av ett engagerat team med 1250 kollegor som stöttar varandra och utvecklas tillsammans. Vi är stolta över att flera år i rad ha utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Som medarbetare erbjuds du löpande utbildningar, unika verktyg och möjligheten till delägarskap. Vårt fokus är att vara ledande idag och i framtiden.  KONTAKT Är du nyfiken och vill veta mer om tjänsten? Du är varmt välkommen att kontakta Franchisetagare Mattias Wassberg på [email protected] eller TA-Partner Sofia Lundberg på [email protected], 076-771 92 32. Naturligtvis behandlar vi din kontakt konfidentiellt. Läs mer om oss här Svensk Fastighetsförmedling Instagram

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Psykolog till Första Linjen Unga Västra

Vill du vara med och forma framtidens primärvård för unga med psykisk ohälsa i Värmland? Nu söker vi dig som är psykolog och som tillsammans med oss vill tillgängliggöra och skapa den bästa möjliga vården för barn och unga med psykisk ohälsa. Din arbetsplats Första linjen unga är en del av verksamhetsområdet Barn, unga och familjehälsa. Verksamheten finns i hela Värmland och består, utöver första linjen unga, av familjecentraler, barnmorskemottagningar, barnavårdscentraler, ungdomsmottagningar, logopedenheten och barn- och familjestöd samt behandlings- och samtalsmottagningen. Tillsammans ger vi hälso- och sjukvård till värmländska barn, unga och deras familjer med fokus på den förebyggande hälso- och sjukvården. Första linjen unga är vår primärvårdsverksamhet och vänder sig till barn och unga mellan 6–20 år med lindrig psykisk ohälsa. Vi tycker det är viktigt att personalen i verksamheten har en bred kompetens och vårt arbetslag består därför av ett tvärprofessionellt team. Inom Första linjen unga västra arbetar psykolog, kurator och vårdadministratör. Vi samverkar både internt och externt för att kunna bistå med bästa möjliga insats till de vi finns till för. Dina arbetsuppgifter Som psykolog hos oss ansvarar du för bedömningar av lindrig upp till medelsvår psykisk ohälsa, samt planering, genomförande och uppföljning av psykologisk behandling. Du kommer att arbeta med evidensbaserade metoder, med särskilt fokus på KBT-inriktade kortare insatser, men vi är öppna för andra relevanta behandlingsmetoder baserat på patientens behov. En viktig del av ditt arbete är att samordna vården och övriga insatser runt målgruppen. Arbetet sker självständigt, men du får omfattande stöd. Vi erbjuder regelbunden handledning med extern psykolog för att säkerställa din professionella utveckling och kvalitet i arbetet. Vårdadministrativ kompetens finns som ett stöd i det individuella arbetet. Vårt mål är att ha en hög tillgänglighet och att med korta, effektiva insatser kunna stävja och förebygga psykisk ohälsa. Du får även metodvägledning via verksamhetens verksamhetsstöd, vars roll är att stötta dig i det viktiga patientarbetet. Vi har verksamhet i Arvika, Eda, Säffle samt Årjäng. Dessutom erbjuder vi digitala kontakter, vilket ger flexibilitet i arbetssättet. Din huvudsakliga placeringsort går att diskutera, men resor till övriga mottagningar ingår i tjänsten, varför B-körkort är ett krav.  Dina kunskaper och kompetenser Du är legitimerad psykolog med ett stort intresse för, och erfarenhet inom, psykisk ohälsa hos barn och unga. Arbetet kräver en god förmåga att bedöma psykisk ohälsa och utifrån det planera och initiera rätt stöd, samordning och psykologisk behandling.  Vi ser att du har erfarenhet av självständigt arbete inom hälso- och sjukvård och är van vid att analysera, dokumentera och tydligt återge beskrivningar av psykologiska tillstånd i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid din förmåga att ta självständigt ansvar i arbetet samt din samarbetsförmåga. B-körkort är ett krav då resor ingår i tjänsten.  Utöver din psykologiska kompetens vill vi att du bidrar med arbetsglädje och tar ansvar för såväl patienter som för kollegor och verksamhet. Självklart har du ett normkritiskt förhållningssätt i ditt arbete och en förmåga att möta varje individ utifrån dess unika behov.  Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med goda möjligheter till professionell utveckling och ett meningsfullt arbete för Värmlands unga. Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande. Om Region Värmland Vi är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass. Läs mer om hur det är att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner, och följ oss på sociala medier.  Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.  Övrigt I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning. Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Kompetensförsörjningsenhet HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i Varbi. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Renhållningsarbetare/anläggningsskötare
Kristinehamns kommun
Renhållnings- och återvinningsarbetare

Har du ett intresse för miljö och återvinning? Då kan du bli en av oss! Vi söker nu en Renhållnings- och anläggningsskötare till våra anläggningar i Kristinehamn.  Återvinningen består av 20 medarbetare uppdelade inom administration, anläggning och insamling. Avdelningen ansvarar för insamling av hushållsavfall, farligt avfall, latrin samt drift av våra återvinningscentraler.  I den här tjänsten kommer du att ha din grundplacering vid Strandmossen som driver kommunens återvinningscentral och våra mobila enheter. Beroende på dina kunskaper och erfarenheter kan du komma att arbeta både med insamling och på vår återvinningscentral.  Återvinningen ligger under enheten Vatten och avfall som är en del av Tekniska förvaltningen. Förvaltningen består av cirka 200 medarbetare inom avdelningarna Offentlig miljö, vatten och avfall samt serviceavdelningen. Vi ansvarar bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på kommunens förskolor, skolor och särskilda boenden. Vi ansvarar även för att Kristinehamns invånare har tillgång till rent, friskt och gott vatten i kranen samt svarar för den strategiska lokalplaneringen. Likaså sköter vi och driver kommunens avfallsanläggning. ARBETSUPPGIFTER I rollen som renhållnings- och anläggningsskötare är du den som kunden i förstahand kommer i kontakt med vad gäller avfallsfrågor ute på våra vägar eller anläggningar. Du ansvarar för att våra kunder är nöjda och att det operativa arbetet hos våra abonnenter och på anläggningarna fungerar. Arbetsuppgifterna kan variera och skiljer sig mellan insamling och mottagning på avfallsanläggningen. I anställningen ingår bland annat följande arbetsuppgifter: • sköta den dagliga driften på avdelningen och säkerställa att närmiljön är god • hänvisa och informera våra kunder så att de sorterar sitt avfall rätt • delta i avdelningens kvalitets-, miljö- och säkerhetsarbete • administrativa uppgifter på vågkontoret Beroende på din tidigare erfarenhet kan du även komma att: • hantera och sortera avfall med hjälp av olika maskiner, tex hjullastare eller kranförsedda maskiner • hantera och transportera farligt avfall och farligt gods • vid behov hjälpa till med förekommande arbetsuppgifter inom återvinningen, så som till exempel insamling av hushållsavfall, latrin och återvinning. Du kommer att arbeta i en verksamhet som är mycket inspirerande, i ständig förändring och där arbetet blir alltmer i fokus, då miljö och återbruksfrågor kommer allt högre upp i prioriteringsordningen. Arbetstiden är förlagd mån-fre dagtid samt var sjätte lördag. Snöberedskap förekommer. KVALIFIKATIONER Du kommer att möta många kunder och andra intressenter, vilket gör att du ska vara serviceinriktad och trivas med att arbeta med människor. Då rollen innebär mycket självständigt arbete ställer det krav på din förmåga att själv driva ditt arbete framåt. Du ska kunna planera ditt arbete, fatta egna beslut, men också vara flexibel och ingå i arbetsgruppens gemensamma arbete. Då insamling och återvinning är ett system i flera steg krävs det att du är strukturerad, ansvarstagande och kvalitetsmedveten för att nästa steg i kedjan ska kunna fungera utan störningar för mottagaren. Du behöver ha god datavana och inte vara rädd för att lära dig nya system. Det är meriterande om du har behörighet för, eller erfarenhet av andra fordon såsom hjullastare, hjulgrävare eller fordonsmonterad kran. B -körkort är ett krav för tjänsten och har du C-körkort så ser vi detta som mycket meriterande. Tjänsten kan komma att tillsättas löpande. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

12 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Renhållningsarbetare/renhållningsförare
Kristinehamns kommun
Lastbilsförare m.fl.

Är du en klippa på service och trivs med omväxlande arbetsuppgifter? Nu söker vi en renhållningsarbetare/anläggningsskötare till Insamlingen. På återvinningen är vi 20 medarbetare och tillsammans sköter vi insamlingen av hushållsavfall, fastighetsnära återvinning samt återvinningscentraler och återvinningsstationer. Återvinningen är en del av Vatten och Avfall på Tekniska förvaltningen. Förvaltningen består av cirka 200 medarbetare och vi ansvarar bland annat för att kommunens trafikmiljö är säker och tillgänglig samt att Kristinehamns invånare har tillgång till rent, friskt och gott vatten i kranen. Vi ansvarar även för att kommunens barn, ungdomar och äldre får näringsriktig kost på våra förskolor, skolor och särskilda boenden. Likaså förvaltar vi kommunens fastigheter och svarar för den strategiska lokalplaneringen. ARBETSUPPGIFTER Dina arbetsuppgifter består av: • insamling av hushållsavfall/FNI i baklastande fordon • hantera fordonsdatorer, RFID-utrustning och rapportera avvikelser • tvätta fordon och påbyggnad vid behov samt genomföra dagligt underhåll/kontroll av fordon och påbyggnad • inlämnande av fordon till verkstad vid behov • samt andra förekommande uppgifter på återvinningen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har giltigt yrkeskompetensbevis och minst C-körkort. Som person är du ordningsam, morgonpigg, ansvarsfull och mån om att bemöta kunder på ett trevligt sätt. Vidare är du en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som trivs med ett omväxlande arbete. Ifall du har en god social förmåga kommer du att trivas särskilt bra eftersom jobbet erbjuder möjlighet till mycket kundkontakt. Har du körkort för fordonsmonterad kran är detta meriterande. Tillsättning av tjänsten kan komma att ske löpande. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

12 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Teamlead Product Development till Dise i Karlstad

Vill du leda ett skickligt produktutvecklingsteam i ett innovativt bolag där teknik möter kundupplevelse i världsklass? På Dise erbjuder vi marknadsledande programvara för Digital In-store-upplevelser. Våra lösningar används av framåttänkande varumärken såsom Volvo, M&S, Lamborghini och Uniqlo. Från våra kontor i Sverige, Storbritannien och USA möjliggör vi unika digitala upplevelser i butik.  Dise är en del av Vertiseit Group, noterat på Nasdaq First North Growth Market. Rollen – Led teknikutvecklingen framåt I rollen som Teamlead Product Development har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla vårt produktutvecklingsteam med 13 medarbetare i Karlstad. Du blir en central spelare i att driva både människorna och tekniken framåt – med fokus på samarbete, struktur och innovationskraft. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Leda och coacha utvecklingsteamet i det dagliga arbetet. Säkerställa att teamet arbetar strukturerat mot gemensamma mål och deadlines. Samarbeta nära med produktägare och andra intressenter. Följa upp resultat, teamets välmående och skapa goda förutsättningar för kompetensutveckling. Bidra med din egen tekniska kompetens i viss mån – utan att förväntas vara fullt operativ utvecklare. Vem är du? Du är en kommunikativ och drivande ledare med starkt intresse för teknik och människor. Du har erfarenhet av utveckling men trivs i en roll där du får inspirera andra, driva processer och skapa struktur. Vi tror att du har: Tidigare erfarenhet av att leda utvecklingsteam, formellt eller informellt. Erfarenhet av att arbeta agilt och tvärfunktionellt. Ett genuint intresse för människor och tenik Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande: Teknisk bakgrund inom mjukvaruutveckling – gärna som fullstack- eller backendutvecklare. Varför Dise? På Dise blir du en del av en modern, värderingsstyrd och inkluderande arbetsplats där vi värderar både teknik och människan bakom. Vi tror på ett hållbart arbetsliv där utveckling, delaktighet och teamkänsla är i fokus. Vi erbjuder: Ett innovativt produktbolag med internationella kunder och högt tekniskt kunnande. Stark laganda och kultur präglad av prestigelöshet och nyfikenhet. Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider. Interna karriärmöjligheter inom Vertiseit Group. En viktig roll i vår fortsatta tillväxtresa! Praktisk information Plats: Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Karlstad Sista ansökningsdag: 27 juni – urval sker löpande, så vänta inte! Kontakt: Har du frågor? Hör av dig till vår VD Sebastian Kryh, [email protected] Du kan skicka in din ansökan på svenska eller engelska.

12 juni 2025
Sista ansökan:
29 november 2025
Erfarna personliga assistenter sökes omgående till man i Karlstad
Särnmark Assistans AB
Personliga assistenter

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare i början av 1990-talet. Vi arbetar med utgångspunkt i en tydlig och uttalad värdegrund och vår främsta drivkraft är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans utifrån varje persons unika behov. Särnmark har idag över 3500 medarbetare och våra kunder och medarbetare finns över hela Sverige. Särnmarks huvudkontor ligger i Sundbyberg men vi har även kontor i Uppsala, Gävle, Malmö, Linköping, Kinna, Uddevalla, Göteborg, Karlstad och Visby. Vi söker nu personliga assistenter till en man som bor i Karlstad Om jobbet som personlig assistent  Som personlig assistent arbetar du nära en person med funktionsnedsättning i dennes dagliga liv. Du assisterar och stöttar personen både i vardagen och på fritiden. Din arbetsplats är där kunden befinner sig och dina arbetsuppgifter innebär övergripande att du assisterar kunden så att kunden får förutsättningar att leva det liv som hen önskar. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter beror på kundens behov och livsstil. De kan innebära allt ifrån personlig hygien, assistans vid förflyttningar, hushållarbete, matlagning till att assistera kunden på jobbet eller vid aktiviteter utanför hemmet.  Vi söker dig som:  Har erfarenhet av ventilator och Trakeostomi och ventilator Du behöver vara flexibel och van att arbeta i grupp. Ej rökare och du skall behärska svenska språket mycket väl i tal och skrift. B-körkort är ett plus. Vi söker dig som är ansvarsfull, lyhörd och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter. På Särnmark får du alltid introduktion hos kunden samt tillgång till utbildning  om rollen som personlig assistent. Om anställningen Dubbelassistans dygnet runt med vaken natt. Du skall kunna arbeta både dag, kväll och natt. Inskolning påbörjas per omgående. Anställningsformen är vid behov eller För viss tid så länge assistansuppdraget varar och löneformen är timlön. Lön och övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal Personlig assistans, Vårdföretagarna - Kommunal. Så här ansöker du Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" längst ned till höger på sidan och svara på ett antal urvalsfrågor. Du ska även bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev.  Pga av högt tryck så har vi enbart möjlighet att endast kontakta de som är aktuella för intervju Varmt välkommen med din ansökan! I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning i Särnmark. Om du söker arbete som personlig assistent hos ett barn som är under 18 år behöver du också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du får börja arbeta. Du beställer registerutdraget via Polisens hemsida, här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

12 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025