Vi söker bilmekaniker till OKQ8 Bilverkstad
RPM AutoService Karlstad AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Vi söker bilmekaniker till OKQ8 Bilverkstad Har du ett intresse för fordon och vill arbeta i en verkstad där kvalitet, service och kundnöjdhet står i fokus. Vi på OKQ8 Bilverkstad söker nu en engagerad och erfaren bilmekaniker som vill bli en del av vårt team. Om oss OKQ8 Bilverkstad är en modern och väletablerad verkstad där vi utför service, reparationer och felsökningar på de flesta bilmärken. Vi arbetar nära våra kunder och sätter en ära i att alltid leverera service av högsta kvalitet. Dina arbetsuppgifter Utföra service och reparationer på personbilar Felsökning med hjälp av diagnosutrustning Säkerställa att arbetet håller hög kvalitet och följer tillverkarens riktlinjer Möta och kommunicera med kunder på ett trevligt, professionellt och serviceinriktat sätt Bidra till teamets gemensamma utveckling och trivsel Vi söker dig som: Har erfarenhet som bilmekaniker/fordonstekniker Har goda kunskaper inom felsökning och diagnos Kan hantera datorbaserade verktyg och system Har B-körkort (krav) Talar svenska och har god kommunikativ förmåga Är noggrann, ansvarstagande och lösningsorienterad Har ett trevligt bemötande och tycker om kundkontakt Vi erbjuder dig: En trygg anställning i en stabil verksamhet Ett glatt och sammansvetsat team Utvecklingsmöjligheter inom branschen En arbetsmiljö med fokus på kvalitet, säkerhet och kundnöjdhet Kontakt och ansökan Plats: Höjdgatan 1 Telefon: 054-671155 E-post: [email protected] Skicka din ansökan redan idag – urval sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

8 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Vänsterpartiet Värmland söker valombudsperson
Vänsterpartiet Värmland
Planerare och utredare m.fl.

Är du socialist och feminist med hjärta för klimatkamp och antirasism? Vi söker nu en av de viktigaste personerna i Vänsterpartiet Värmlands valrörelsen 2026! Kommande valrörelse är av stor betydelse för Sveriges framtid och vi ser framför oss att Vänsterpartiets väljarstöd ska öka i både kommuner, region och riksdag - för att lyckas med det behöver vi en ombudsperson med brinnande intresse och bred kompetens - är det du? Jobbet som ombudsperson är stimulerande, utvecklande och varierande. Speciellt i valrörelse kan man med säkerhet säga att ingen dag är den andra lik. Det är ett arbete med stort ansvar, men också mycket frihet att forma arbetsuppgifterna utifrån våra verksamhetsmål. Arbetet innehåller allt från att arrangera utbildningar och medlemsträffar till att formulera politiska kampanjer och vara ett stöd till våra kandidater och partiföreningar. Profilen på den vi söker är bred. Producera bild, såväl rörlig som foto, och text är vanligt förekommande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kommunikation, både att du är en fena på sociala medier såväl som att skriva vassa debattartiklar. Förenings- och organisationsvana är också väldigt meriterande. Tjänsten innebär många kontakter med medlemmar och styrelser, vilket gör att en god samarbetsförmåga och ett lösningsfokuserat förhållningssätt får arbetet att gå lättare. Då det förekommer en hel del administrativa arbetsuppgifter och många aktiviteter att hålla reda på är det en fördel om du är strukturerad och initiativtagande. Då tjänsten innebär att vara stöd till Vänsterpartiet Värmlands alla partiföreningar från Torsby i norr till Säffle i söder, och såväl kvälls- och helgjobb förekommer, är körkort och tillgång till egen bil en förutsättning. Så sammanfattningsvis om du…. Har erfarenhet från förenings- och medlemsarbete Är strukturerad Är kreativ och kommunikativ både internt och externt Är ansvarstagande, problemlösande och har förmåga att arbeta självständigt Har god samarbetsförmåga Har god kännedom om Vänsterpartiets politik Då hoppas vi att du söker jobbet som valombudsperson hos oss! Urval kan ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Maila din ansökan till [email protected] Distriktsombudsperson 100 %, vikariat 2025-10-01-2026-09-30 Heltidsmått 37,5h/vecka, oreglerad arbetstid Distriktsexpeditionen är placerad i Karlstad Vänsterpartiet har kollektivavtal genom Fremia (tidigare Arbetsgivarföreningen KFO) med Handelsanställda förbund avseende Folkrörelseorganisationer. Vi tillämpar en lönetrappa om fem steg, vilken lönenivå du placeras in på beror på dina kvalifikationer och tidigare meriter och erfarenheter.

7 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Tandsköterska till väletablerad privatklinik i centrala Karlstad
Praktikertjänst AB
Tandsköterskor

Information om arbetsplatsen Tandvårdsgruppen Karlstad är en klinik som startades redan på 60-talet. Vi håller till på Drottninggatan 27, i Åhlénshuset. Just nu är vi 2 tandläkare, 2 tandhygienister och 3 tandsköterskor som erbjuder tandvård i fräscha lokaler som helrenoverades 2012. Vi brinner för att ge våra patienter ett högkvalitativt, personligt omhändertagande med kontinuitet. En stor del av vårt patientklientel har gått hos oss i flera decennier och brukar få träffa samma behandlare över tid. Detta ger en fin relation med stor tillit mellan oss och patienterna och därmed en positiv atmosfär. Då en av våra tandsköterskor ska flytta till annan ort söker vi nu dig som vill bli en del av vårt engagerade team. Här får du snälla och uppmuntrande kollegor som hjälps åt i vardagen. Besök gärna vår hemsida www.tandvardsgruppen.com   Arbetsuppgifter Arbete hos oss är omväxlande där du vissa dagar assisterar tandläkare och genomför sterilarbete medan du andra dagar möter patienter som receptionist och administrerar. Det finns även möjlighet till egna profylaxpatienter.    Kvalifikationer Krav: Tandsköterskeexamen samt att svenska språket behärskas i både tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.   Personliga egenskaper Du kommunicerar rakt, är nyfiken på människor, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vidare uppskattas plikttrogenhet och flexibilitet. Övrig information Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.   Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 65 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.

5 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Produktägare
Procruitment AB
Drifttekniker, IT

Om kunden Northcom är en ledande systemintegratör och totalleverantör av lösningar för kritisk kommunikation. Genom att leverera pålitliga kommunikationssystem till bland annat polis, räddningstjänst, försvar, transport och industri, bidrar Northcom till ett tryggare och säkrare samhälle.  Northcom är ett familjeägt bolag med nordiska rötter, där det äldsta företaget i koncernen grundades redan 1952. Den svenska verksamheten etablerades 1967 och har idag 75 anställda. Totalt arbetar cirka 145 personer inom Northcom Group.  Sedan våren 2025 är Northcom en del av norska Aars – en koncern med över 9 000 anställda i de nordiska länderna – vilket ytterligare stärker Northcoms position som en långsiktig och stabil partner inom säker kommunikation. Om tjänsten Vill du vara med och utveckla Northcoms produktportfölj av radio- och kommunikationslösningar? Har du ett tekniskt intresse, förmåga att bygga relationer och vill ha en central roll i produktutveckling? Då kan du vara Northcoms nästa produktansvarig! I tjänsten som Produktansvarig kommer du att vara med och forma bolagets produktportfölj inom radio- och kommunikationslösningar. Du ansvarar för en definierad del av Northcoms produktsortiment och arbetar nära produktchef, leverantörer och interna funktioner inom bolaget. Ditt uppdrag blir att kontinuerligt utveckla och förbättra bolagets produktsortiment med fokus på innovation, relevans och lönsamhet. Dina huvudsakliga arbetsområden är att: Utveckla och optimera produktportföljen inom ditt arbetsområde Skapa en helhetsbild samt ha dialog med leverantörer kring strategi och försäljning Ansvara för produktinformation och utbildning internt inom koncernen Agera tekniskt produktstöd vid offerter och kundförfrågningar Hantera införandet av nya produkter Din kompetens I rollen som Produktansvarig ingår frekvent dialog och interaktioner externt och internt, du bör därför uppskatta sociala kontakter och har enkelt för att bygga nya relationer. Vi söker dig som stämmer in på följande: Har erfarenhet av att arbeta med produkter, företrädesvis inom teknik- och/eller IT-relaterade områden. Erfarenhet från LTE/5G är meriterande. Har ett starkt tekniskt intresse Är strukturerad, kommunikativ och administrativt kunnig Trivs med och har möjlighet att resa i tjänsten, inom och utanför Sverige Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska Är van att arbeta i Microsoft Office-program såsom Word, Excel och Teams Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlstad Vid eventuell anställning kommer den sökande att behöva beställa och lämna över ett utdrag ur belastningsregistret. Denna rekrytering sker i samarbete med karriärbyrån Procruitment. Ansökan och frågor om jobbet ställs till rekryteringsansvarig Emma Kenttälä på [email protected].  Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Teknikspecialist
Procruitment AB
Drifttekniker, IT

Om kunden Northcom är en ledande systemintegratör och totalleverantör av lösningar för kritisk kommunikation. Genom att leverera pålitliga kommunikationssystem till bland annat polis, räddningstjänst, försvar, transport och industri, bidrar Northcom till ett tryggare och säkrare samhälle.  Northcom är ett familjeägt bolag med nordiska rötter, där det äldsta företaget i koncernen grundades redan 1952. Den svenska verksamheten etablerades 1967 och har idag 75 anställda. Totalt arbetar cirka 145 personer inom Northcom Group.  Sedan våren 2025 är Northcom en del av norska Aars – en koncern med över 9 000 anställda i de nordiska länderna – vilket ytterligare stärker Northcoms position som en långsiktig och stabil partner inom säker kommunikation. Om tjänsten I rollen som Teknikspecialist kommer du att ha en nyckelposition i att skapa värde för Northcoms kunder och utveckla våra tekniska erbjudanden inom bolagets produktportfölj. Du arbetar nära försäljningsteamet och bidrar med teknisk expertis före, under och efter kundbesök. Tjänsten innebär ansvar för att utveckla kundlösningar, underhålla leverantörskontakter samt delta i mässor och marknadsaktiviteter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att: Stödja säljare med teknisk expertis vid kundbesök och affärsdialoger Analysera kundbehov och anpassa tekniska lösningar utifrån produktportfölj Upprätthålla och utveckla tekniska relationer med leverantörer Bidra med idéer och förbättringsförslag kring teknik och processer Hålla dig uppdaterad inom IT och radiokommunikation Din kompetens Tjänsten innebär många kontaktytor internt och externt, därför söker vi dig med social kompetens och förmåga att bygga professionella långsiktiga relationer. Du är noggrann och strukturerad med en god analytisk förmåga. Vidare är du utvecklingsorienterad och ser gärna möjligheter att förbättra processer och produkter. På Northcom är kunden i fokus, och teamwork värdesätts för att tillsammans nå gemensamma mål. Har ett starkt tekniskt intresse, företrädesvis inom IT och radiokommunikation Är strukturerad, självgående och lösningsorienterad Trivs i en roll med många kontaktytor och samarbetar gärna med andra Har god administrativ förmåga och kan arbeta systematiskt Är kommunikativ och uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Karlstad Vid eventuell anställning kommer den sökande att behöva beställa och lämna över ett utdrag ur belastningsregistret. Denna rekrytering sker i samarbete med karriärbyrån Procruitment. Ansökan och frågor om jobbet ställs till rekryteringsansvarig Emma Kenttälä på [email protected] Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Servicetekniker SlangExpress, Sunne
Hydroscand AB
Fordonsmontörer

Är du en teknisk problemlösare som vill utmanas i ditt arbete? Tycker du om att stå i händelsernas centrum, vara ute på fältet och göra skillnad i andra människors vardag? Då kan du bli en del av oss och Sveriges snabbast växande slangservice – SlangExpress. Nu söker vi en servicetekniker till Sunne! Arbetsuppgifter SlangExpress är Hydroscands mobila slangservice, där vi tillverkar och byter slang på plats hos kunden. Som servicetekniker för SlangExpress kommer du att serva kunder på plats ute i fält med en av våra servicebussar. I rollen ingår även kundbearbetning och merförsäljning. Ditt primära upptagningsområde blir Sunne med omnejd, där du arbetar i nära samarbete med andra servicetekniker i distriktet. Du kommer att arbeta med förebyggande underhåll, besiktning och tillverkning av hydraulslang samt service och montage av centralsmörjning. När du inte är ute på arbete i fält, hjälper du istället till med det dagliga arbetet på filialen. Tjänsten som servicetekniker är väldigt varierad där ingen dag är den andra lik. Arbetet kan innefatta allt ifrån ett byte av en trasig hydraulslang på en grävmaskin ute i fält, till förebyggande underhåll vid planerade driftstopp på industrier. På sikt kommer tjänsten även innefatta beredskapsarbete. Vi erbjuder En rolig och varierande arbetsmiljö med en familjär känsla där vi hjälps åt. Du får stor frihet under ansvar med chans att hitta nya införsäljningsmöjligheter av våra produkter och tjänster. Vi på Hydroscand värnar om våra medarbetare och erbjuder olika interna produktutbildningar samt kompetensutveckling. Som ny servicetekniker på Hydroscand får du inledningsvis åka med en erfaren kollega. Du får även genomgå grundläggande säkerhetsutbildningar såsom Säkerhet hydraulik, Arbete på väg och Fallskyddsutbildning. Hos oss får du ett omväxlande arbete med mycket kundkontakt och goda utvecklingsmöjligheter, på ett svenskt familjeföretag som är verksamt i 20 länder globalt. Din profil Vi söker dig som har ett tekniskt intresse, gärna med hydraulik- och/eller fordonsteknisk bakgrund. Erfarenhet som servicetekniker, montör eller mekaniker är meriterande, likaså erfarenhet av att bocka rör. För att trivas i rollen bör du vara stresstålig, uppskatta en varierande vardag och vara serviceinriktad. B-körkort och en vana av att skruva och meka är krav. Hydroscand arbetar aktivt för att främja mångfald i alla led och strävar efter en jämnare könsfördelning inom företaget. Därför uppmuntrar vi en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Är du intresserad? För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Marcus Persson (servicechef Värmland) på telefon: 054-85 19 67 Sista ansökningsdag är den 23 juni 2025 men urval sker löpande, dröj därför inte med din ansökan. Ansökning sker via vår karriärsida (ansökning via e-post undanbedes). Vi avböjer, vänligt men bestämt, kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag. För mer företagsinformation, vänligen besök hydroscand.se.

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
kassapersonal
FR Pizzeria AB
Kassapersonal m.fl.

vi letar efter en kassapersonal som brinner för service och har en god förmåga att bemöta kunder på ett trevligt sätt.Du är kommunikativ ,stresstålig och har lätt för att samarbeta med andra .Erfarenhet av kassaarbete är ett krav. Arbetsuppgifter Ta emot beställningar och hantera kassa ,Ge ett vänligt och serviceinriktat bemötande, hjälpa till med servering, bidra till en positiv stämning i restaurangen.

5 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Butiksambassadör för Asics på deltid - Karlstad
NRG Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

NRG Agency söker efter de bästa butiksambassadörerna för Asics. Vi är ute efter säljare som har ett stort intresse för sport, gärna löpning och skor. Om kunden Asics är en japansk tillverkare av sportkläder och sportskor. De grundades 1940 och namnet är en akronym för Anima Sana In Corpore Sano som är en variant på mens sana in corpore sano, det vill säga "en sund själ i en sund kropp". Arbetsuppgifter Som butiksambassadör kommer du att: Arbeta med att sälja och visa upp skor för kunder i butik Vara ansiktet utåt för Asics Hjälpa kunder att hitta den rätta Asics skon Vara behjälplig för kunder i butik Skicka in en kortare enkät till Asics efter varje pass Din erfarenhet Erfarenhet av detaljhandeln och försäljning Van att möta människor och kunna hantera olika typer av personer Fördel om du har erfarenhet/intresse av löpning och träning över lag Personliga egenskaper: Som butiksambassadör för Asics så tror vi att du är: En universitetsstudent Flexibel och lättsam Social och framåt med egen initiativförmåga Intresserad av rörelse och sport. Arbetstider Lördag (6 timmars skift) Söndag (6 timmars skift) Period Start: 16 augusti Slut: 21 september Utbildning: 6e augusti. Arbetet sker under 6 helger.  Övrigt: Du blir anställd av NRG Sweden och representerar Asics i en Stadium butik. Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Planerad start i butik är 16 augusti, men dessförinnan sker introduktion och utbildning. Om du har några frågor om tjänsten, vänligen kontakta Ella Seger på [email protected] Om oss NRG är brand activation-byrån som tar ditt varumärke till nästa nivå. Vi är din självklara partner för effektiva försäljnings- och marknadsföringsstrategier. Med fokus på sömlösa omnichannel-kampanjer, särskilt inom retail, ser vi till att ert varumärke når era kunder vid varje avgörande kontaktpunkt i deras köpresa - oavsett om det är i butiken, på bussen eller i soffan. Med nästan 30 års erfarenhet vet vi vikten av att kombinera kreativitet, funktionalitet och effektivitet. Vår expertis inom både varumärkesbyggande och kommersiell strategi gör att vi kan skapa skräddarsydda lösningar som stärker ditt varumärkes synlighet och levererar verkliga affärsresultat. I en digital värld som ständigt förändras, där kvalitet och innovation är avgörande, hjälper vi dig att ligga steget före. Oavsett om du lanserar en ny kampanj, bygger långsiktig kundlojalitet eller förstärker ditt team med specialistkompetens, erbjuder vi verktygen och strategierna du behöver för att lyckas.

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Leg. Optiker till Synsam Säffle 50-100%

Är du en passionerad Leg. Optiker som brinner för ögonhälsa och vill utvecklas i ett innovativt bolag som tar ansvar med kunden i fokus? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad innebär rollen? Som optiker hos Synsam är du hjärtat i vår verksamhet. Du lyssnar, förstår och guidar våra kunder till bästa möjliga lösningar för deras syn och ögonhälsa. Med toppmodern utrustning är din huvuduppgift att noggrant genomföra synundersökningar samt ordinera och rekommendera synhjälpmedel till våra kunder på högsta kliniska nivå. Du blir en del av ett engagerat team med Store Manager och Style and Customer Advisors – tillsammans inspirerar ni våra kunder till lyckade inköp och gör deras upplevelse hos oss något att minnas. Vi söker en optiker som: Värdesätter att möta människor och bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Är lyhörd för kundens behov och har en utpräglad kvalitetsmedvetenhet. Kommunicerar pedagogiskt och tryggt med kunderna. Är ansvarstagande och lösningsorienterad. Har optikerlegitimation – med eller utan DO/magisterexamen. Givetvis ser vi även att du har en passion för ögonhälsa! Varför Synsam? På Synsam jobbar du i ett kompetent team i ett marknadsledande företag. Synsam strävar ständigt efter att vara det mest innovativa företaget i branschen och har stora tillväxtambitioner inom ögonhälsa, torra ögon, Ortho-K, sport och myopikontroll. Du har stora chanser till vidare karriär inom Synsam då vi ständigt satsar på att utbilda våra optiker i både klassrum och online. Utöver detta erbjuds du:  Friskvårdsbidrag Personalrabatt Bonussystem Vi erbjuder alla våra optiker att årligen delta på Optometridagarna inklusive resa och boende Om rekryteringsprocessen Vi rekryterar löpande, så vänta inte – klicka på länken och sök rollen som Leg. Optiker redan idag! Det är enkelt och smidigt: svara på några snabba frågor bland annat om du önskar arbeta hel eller deltid, bifoga ditt CV eller LinkedIn-profil (och om du inte har det redo nu, kan du komplettera senare). Vi ser fram emot att ta emot din ansökan! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång.

5 juni 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Teknisk administrativ handläggare
Munkfors kommun
Planerare och utredare m.fl.

Vill du bli en del i vår framtidskommun? I Munkfors kommun bor och förenas människor, infödda och inflyttade, i en kommun som ger en trygg och trivsam livsmiljö med kommunala verksamheter som sätter alla medborgare i fokus. Munkfors är den lilla kommunen som är bäst på att vara liten och utnyttja fördelarna litenheten ger nu och i framtiden. Munkfors kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår vision vilar på fyra värdeområden som är extra viktiga för Munkfors kommuns utveckling: livskvalitet, bäst på att vara små, tillgänglighet och Munkforsandan. Tillsammans är de vår gemensamma plattform. Munkfors kommun söker nu en strukturerad och lösningsfokuserad person som vill använda sin servicekänsla för att bidra till vårt gemensamma uppdrag. Här väntar ett varierande arbete där du både arbetar självständigt och har mycket kontakt med andra! Beskrivning Som administrativ handläggare vid Tekniska enheten är du en nyckelperson med en samordnande funktion, där du bidrar till att arbetet inom enheten håller hög kvalitet och effektivitet. Tekniska enheten arbetar med att skapa en fungerande vardag för kommunens invånare, genom bland annat drift och underhåll av kommunens grönområden, trafikanläggningar, fastigheter, gator och vägar. Nu söker vi en medarbetare som främst kommer arbeta med frågor kopplade till samhällsplanering, klimatanpassning, miljö och markfrågor. Du kommer att vara delaktig både i utvecklingsarbete och löpande processer. Hos oss möts du av ett engagerat gäng med hjälpsam och välkomnande kultur, där vi värdesätter både skratt och ett starkt engagemang för vårt uppdrag. I tjänsten ingår kontakter med kollegor, medborgare, markägare, politiker, näringsliv och andra aktörer, vilket gör jobbet varierat och socialt. Vi erbjuder en arbetsplats med korta beslutsvägar och stort utrymme att påverka. Hos oss får du både använda din kompetens och utvecklas i din roll. Här får du arbeta med samhällsviktiga frågor och vara en viktig del i vår gemensamma utveckling. Varje medarbetare har en betydelsefull roll i vårt arbete för att vara en attraktiv och hållbar kommun. Arbetsuppgifter Rollen som administrativ handläggare är bred och innefattar både strategiskt och praktiskt arbete. Det handlar om att hålla ihop processer, stötta verksamheten och vara med och utveckla våra arbetssätt. Exempel på arbetsmoment som kan ingå: Ge stöd i olika sakområden och bidra med underlag i beslutsprocesser. Fungera som sakkunnig och bidra med rekommendationer. Kommunicera med medborgare och entreprenörer i aktuella ärenden. Använda digitala verktyg och system för bland annat planering och uppföljning. Delta i utveckling av rutiner och processer. Hantera ekonomiskt och administrativt underlag. Följa upp ärenden och delta i planeringsmöten. Bistå med dokumentation och protokollföring vid behov. Uppdragen varierar i både omfång och komplexitet, och du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegor i olika konstellationer. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk utbildning som byggingenjör, inom statsvetenskap eller av oss bedömd relevant akademisk utbildning eller gedigen erfarenhet av avancerat administrativt arbete. Du har tidigare arbetat med administration och trivs i en roll där struktur, samarbete och problemlösning är centralt. Erfarenhet från en politiskt styrd organisation är meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av strategisk samhällsplanering och infrastruktur eller insikt i samhällsbyggnadsprocessen och relaterade frågor. Du har förmåga att se vad som behöver göras och tar initiativ. Rollen kräver att du kan hantera flera frågor samtidigt och att du snabbt kan ställa om när förutsättningarna förändras. Du är noggrann, organiserad och har en vilja att utveckla både dig själv och arbetssättet. Vi söker dig som är serviceinriktad och som gillar att arbeta i en dynamisk miljö. Du är analytisk och har lätt för att omsätta idéer i praktisk handling. Du har god samarbetsförmåga och vill bidra till en arbetsmiljö där vi jobbar tillsammans mot gemensamma mål. För att lyckas i rollen behöver du vara trygg i kontakten med olika aktörer, både inom och utanför organisationen. Du är initiativrik, gillar att tänka strategiskt och drivs av att hitta hållbara lösningar. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, god datorvana samt B-körkort. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (provanställning kan komma att tillämpas) med tillträde enligt överenskommelse.  Kommunledningskontoret som arbetsplats På kommunledningskontoret arbetar vi med att driva de strategiska och övergripande frågorna som formar framtiden för Munkfors kommun. Tillsammans med våra engagerade medarbetare jobbar vi ständigt för att förbättra villkoren och förutsättningarna för alla som bor, lever och verkar här. Genom kontinuerlig omvärldsbevakning och uppdatering är vi alltid redo att möta framtidens utmaningar. Vårt kontor fungerar som en central länk mellan förtroendevalda politiker och kommunens olika verksamheter. Vi ansvarar för ekonomi, HR, näringsliv, turism, kultur, kommunikation och IT. Här finns även tekniska enheten som ser till att invånarna har rent vatten, fungerande avfallshantering, välskötta fastigheter, lekplatser och gator.

5 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025