Är du en trygg ledare med intresse av second hand? Har du erfarenhet av sortiment och försäljning? Drivs du av att utveckla människor och vill göra världen mer hållbar? Sök tjänsten som arbetsledare för vår varuförsörjning! Intervjuer görs löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen. Genom second hand, utvecklingssamarbeten och arbetsintegrering arbetar Artikel2 för en värld som håller, på riktigt. Vi är en ideell organisation, som är religiöst och partipolitiskt oberoende, med kollektivavtal och 90-konto. OM ROLLEN Som arbetsledare i produktionen hos Artikel2 ansvarar du för att varuförsörjningens drift och leverans sker enligt fastställda planer, budget och målsättning. Arbetsledaren har god överblick över hela varuflödet och arbetar i nära kontakt med transport och butiker. Gruppen du leder består av både anställda och personer i arbetsmarknadsåtgärder. Rollinnehavaren behöver därför ha ett genuint intresse för människors utveckling och ser möjligheter framför begränsningar när krav ställs och förväntningar klargörs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Säkra en effektiv och kvalitativ varuförsörjning till våra butiker. Planera, prioritera och fördela arbetet på bästa sätt utifrån dagens förutsättningar. Leda ditt team genom arbetet med varuframtagning (som exempelvis sortering, värdering och prismärkning) så att produktionstakt och -kvalitet hålls enligt mål. Följa upp nyckeltal och dess efterlevnad. Rollen är övervägande operativ men du har också ansvar för utveckling av processer, sortiment och verksamhet i samråd med varuförsörjningschefen. Övergripande ansvarsområden: Kvalitetsansvarig för sortiment och prissättning. Introduktion, utveckling och uppföljning av avdelningens tilldelade personer i arbetsmarknadsåtgärder. Säkerställa effektiv lagerhållning. Underhåll av inventarier. OM DIG Du har ett gott och tydligt ledarskap som präglas av lyhördhet och en positiv människosyn. Du delar vår vision om en arbetsmarknad där det finns förståelse för att människor har olika förmågor och förutsättningar – och att personer kan växa. För att trivas i rollen tycker du om snabb problemlösning och kan hantera det oväntade, detta då det inkommande second hand-flödet till stor del är oförutsägbart. Du kan självständigt prioritera mellan uppgifter beroende på situation och är både strukturerad och flexibel i din roll. Hos dig finns förståelse för affären, logistiken bakom och helheten. Du har ett genuint intresse av second hand och motiveras av utmaningen att nå leveransmålen oavsett hur dagen ser ut. Krav: Erfarenhet av varuflöde och försäljning. Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbetsledning för 5 personer eller fler. God planeringsförmåga och ekonomisk förståelse. Initiativrik och lösningsfokuserad. God administrativ och digital kompetens. God kommunikativ förmåga. Flytande svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande: Tidigare erfarenhet av sortiment och prissättning inom second hand. Tidigare erfarenhet av att arbeta med arbetsintegration. Vana att arbeta mot interna kunder och tillhandahålla service med hög kvalitet. Tidigare erfarenhet av logistik. Eftergymnasial utbildning inom relevant område (exempelvis mode, inredning, ekonomi, hållbarhet) eller likvärdig erfarenhet
Har du erfarenhet inom transport och logistik och trivs med att arbeta nära och leda personal? Trivs du i en dynamisk miljö med övergripande ansvar för driften? På ett av Sveriges största åkeriföretag får du nu chansen att leda ett engagerat team i en roll där du samtidigt har stora möjligheter påverka själv! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos DHL Åkeri. Om företaget DHL Åkeri är en del av DHL Freight (Sweden) AB som ger fördelarna av att tillhöra ett stort globalt bolag med goda karriärvägar och diverse stödfunktioner men drivs samtidigt som en underleverantör där man har åkerikänslan kvar. Här går det att fatta snabba beslut och finns stor möjlighet till att vara med och påverka. DHL Åkeri sysselsätter idag ett hundratal egna bilar och ca 200 medarbetare som ansvarar för att leverera en kvalité i världsklass genom att lasta, lossa och leverera sändningar till och från våra privat- och företagskunder. För tredje året i rad har DHL blivit utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B! De är även certifierade i Top Employer vilket innebär att DHL är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Arbetsuppgifter I denna roll har du ett stort ansvar för personalhantering och det är viktigt att du trivs med att arbeta nära och leda personalen för att vara framgångsrik i din roll. Du erbjuds en utvecklande och spännande tjänst där du ansvarar för att planera, fördela och schemalägga det dagliga operativa arbetet för chaufförer som är stationerade i Västberga och Uppsala. Arbetsuppgifterna omfattar både strategisk och operativ planering där du säkerställer att rätt förutsättningar finns för den dagliga verksamheten att löpa effektivt. Vidare ansvarar du även för rekrytering, schemaläggning och bemanning av personal, vilket kräver ett proaktivt förhållningssätt och goda ledaregenskaper för att säkerställa att bemanningen är optimal och att alla operativa mål uppfylls. Transportplaneringen innebär att du säkerställer att processer och rutiner följs så att logistikflödet upprätthålls. En annan viktig uppgift är att du ansvara för uppföljning av avvikelser i verksamheten. Du hanterar även faktureringen för depån. Slutligen håller du en kontinuerlig dialog med de som rapporterar till dig samt uppföljning med din närmsta chef. Att planera, leda och följa upp den operativa verksamheten med tillhörande personalansvar Säkerställa att arbetet utförs enligt definierade processer och följer upp avvikelser Måluppföljning, serviceutfall samt löpande rapportering Kontakt med transportledare och administration Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Erfarenhet av arbete inom transport- & logistikbranschen Du har arbetslivserfarenhet inom ledande befattning Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska God datorvana CE-behörighet är meriterande ADR- och YKB-behörighet är meriterande Meriterande med eftergymnasial utbildning inom logistik, personal eller ekonomi Du drivs av att leda och motivera andra så att ni tillsammans kan nå gemensamma mål. För att leda enheten effektivt är du tydlig samt tar beslut, prioriterar och delegerar arbetsuppgifter. För att trivas i den här rollen gillar du att jobba i ett högt tempo och du kan hantera en hög arbetsbelastning utan att det påverkar kvaliteten i det du gör. Du blir inte nervös av arbete som innebär att du behöver få mycket gjort på kort tid. Därtill besitter du en analytisk förmåga och van att hantera fakta och data för att utifrån det kunna analysera och dra slutsatser. Det operativa ansvaret med många kontaktytor kräver att du har förmågan att kommunicera på ett effektivt sätt även i pressade situationer. Du är mål- och resultatinriktad med intresse för att utveckla såväl service och kundbemötande likväl som ditt ledarskap. För att lyckas i rollen krävs även ett nära och förtroendefullt samarbete med övriga funktioner inom DHL Freight och med de lokala kunderna. Övrig information Start: Omgående, enligt överenskommelse Plats: Västberga, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-07-31. #Nextgen
Vi på ICA söker dig som älskar att leda och utveckla människor. Vi tror att engagerade och välmående medarbetare skapar de bästa resultaten. Vill du vara med och bidra till detta? Hos oss får du en roll med stort eget ansvar och möjlighet att påverka hela logistikenheten – och vara en förebild i vardagen. Om jobbet som Gruppchef Som gruppchef har du personalansvar för 40–50 medarbetare. Du får stöd i vardagen av teamledare som hjälper till med det dagliga flödet. Du leder både direkt och genom dina teamledare. Vi tror på att ge riktning och sedan låta teamet ta ansvar . Hos oss är samarbete nyckeln, och alla är viktiga lagspelare. Du kommer att bidra till: Medarbetarnas välmående, utveckling och prestation Teamets kompetensutveckling och informationsdelning Samarbete inom flödesledningen Förbättringsarbete i processteamet Att vara en förebild i hela verksamheten Är du den vi söker? Du har ett genuint intresse för människor och ledarskap, och du tror på dina medarbetares förmåga att växa. Du är tydlig i din kommunikation, trygg i dig själv och agerar i linje med ICA:s värderingar och ledarmodell. Du är strukturerad och trivs i ett högt tempo. Du har även goda kunskaper i Microsoft 365 och förståelse för vad som skapar en modern digital arbetsplats. Vi söker dig som: Är en förebild och visar karaktär, integritet och ansvar Coachar för prestation och utvecklar talang Har mod att testa nytt och främjar innovation Kommunicerar tydligt och bygger tillitsfulla relationer Tänker systematiskt och fattar faktabaserade beslut Krav för rollen: Tidigare chefserfarenhet Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete Erfarenhet från lager/logistik eller produktion Goda kunskaper i Microsoft 365 och förståelse för vad som skapar en modern digital arbetsplats. Meriterande med kunskap inom Lean Kontaktpersoner: Magnus Hermansson, Lagerchef, 0243 - 43 40 66 Patrik Kinnunen, Lagerchef, 010 - 422 12 69 Johanna Jeppsson, HRBP, 010-738 00 68 Karin Larsson, Unionen, 0243 - 43 41 02 Ansök så snart som möjligt, sista ansökningsdag är 2025-07-13. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Denna annons kommer att vara publicerad under sommaren, vilket kan innebära att återkoppling kan dröja något längre än vanligt. Tjänsterna är tillsvidare med tillsättning enligt överenskommelse. Du arbetar främst dagtid på vardagar, men kvällar, nätter och helger kan förekomma vid behov. Placeringsort: Borlänge. Därför ska du välja ICA Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss? Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också rätt bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen. Läs mer om livet på ICA här. ICA ska spegla våra kunder och samhället, vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund, kompetenser, kunskap och erfarenheter. Vi värnar om goda arbetsmiljöförhållanden med mål om helt rökfria arbetsplatser. Om roller kräver det så behöver du genomgå tester, bakgrundskontroller och drogtestning innan anställning. Läs mer om hur det är att jobba på ICA.
Vi söker dig som vill fokusera på frågor som anammar logistikplanering i byggbranschen – bygglogistik på riktigt. Tillsammans med övrigt team från Svensk Bygglogistik kommer ni effektivisera kundens byggproduktion och skapa så bra logistiska förutsättningar som bara är möjligt. Arbetsuppgifter: Leveransplanerarens huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar; - Säkerställa att ytor och transportvägar samt lossningsplatser är fria. - Administrera leverans- och resursplaneringssystemet (LogNet) och där i; - Planera leveranser och genomföra resursbokningar (truckar, kranar och liknande). - Granska ansökningar för nya användare. - Planering och avrop av lossningsresurser. - Avsyning av transportvägar i närområdet för leveranser samt genomföra rekningar och ronder på området. - Samordning mot avfallsentreprenör och avfallsstatistik. - Medverka på projektets APD- eller Logistikmöten. - Samordning av APD-förändringar. - Leveransmottagning och mottagningskontroll kopplat till intransport av material på kvällstid. I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i byggproduktionen där du bland annat ”rekar” och för en aktiv dialog med involverade personer för att få bygglogistiken att fungera i praktiken. Kvalifikationer: Då det är en hel del personer som berörs och inkluderas i samordningen av logistikfrågorna så krävs det en mycket bra kommunikativ förmåga hos dig som söker. Du bör även kunna behärska svenska och engelska såväl i tal som i skrift. Vidare har du en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att såväl skapa- som att följa fungerande rutiner som ligger till grund för optimeringen av flödena. Viljan och förståelsen för att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer är en självklarhet hos dig. Du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning i grunden alternativt ett par års arbetslivserfarenhet kopplat till logistik/transport alternativt bygg. Vi finner det meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet från att ha verkat i en byggmiljö där du skapat dig en förståelse för hur ett produktionsflöde inom byggproduktion ser ut. Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med och vilja arbeta för ett företag och koncern som agerar och arbetar utifrån värderingarna: Drivkraft, enkelhet, ansvarstagande och långsiktighet. Övrig information: Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering är i Västerås. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att intervjuer och tillsättning av tjänsten kan komma att ske före sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. För att säkerställa en trygg och säker arbetsmiljö på Svensk Bygglogistik genomför vi alltid referenstagning, alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll vid nyanställning. Vi rekryterar löpande, så om detta låter som rätt möjlighet för dig – vänta inte, skicka in din ansökan redan idag! Om oss Bygglogistik är ett dotterbolag inom Derome Bygg & Industri AB. Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet:
Arbetsuppgifter Har du ett naturligt ledarskap, en god känsla för planering och trivs i en roll där du får ta ansvar? Vi söker dig som vill ta nästa steg i karriären och vara med och påverka det dagliga flödet på ett modernt lager i Kristianstad. Om tjänsten I denna roll blir du en nyckelperson i den dagliga driften och en viktig länk mellan medarbetare och arbetsledning. Du kommer att arbeta operativt i lagermiljö samtidigt som du stöttar kollegor, samordnar uppgifter och ser till att arbetet flyter på smidigt. Här får du chansen att kombinera praktiskt arbete med ansvar och inflytande. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att: -Leda det dagliga arbetet i lagret och fördela arbetsuppgifter -Säkerställa att rutiner och processer följs -Introducera nya medarbetare och ge stöd vid behov -Medverka i planering och effektivisering av arbetsflöden -Följa upp resultat och bidra till att teamet når sina mål Tjänstens omfattning: -Anställningsform: Heltid -Placeringsort: Kristianstad -Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna omgående Din profil Vem söker vi? Vi letar efter en lösningsorienterad person som är van vid att ta initiativ och har förmågan att skapa struktur även i intensiva situationer. Du har god samarbetsförmåga, men tvekar inte att fatta beslut när det behövs. Tidigare erfarenhet av arbetsledning är ett plus, men inte ett krav – det viktiga är din vilja att växa med uppgiften. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du: -Har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt -Är van vid administrativa moment och har ett öga för detaljer -Är organiserad, tydlig och bra på att planera -Har vana av att ta ansvar och motivera andra -Trivs i ett tempo där du hanterar flera arbetsmoment samtidigt -Innehar truckkort A+B och har erfarenhet av lagerarbete Meriterande: -Körkort och tillgång till bil -Flytande engelska i tal och skrift -Tidigare teamleadarroll Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och din förmåga att skapa engagemang i teamet. Redo för en ny utmaning? Skicka in din ansökan redan idag – vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas snabbt.
Är du en naturlig ledare som gillar att ha koll på läget, peppa ditt team och få saker att hända? Vill du dessutom vara med från första dagen i ett nytt uppdrag och sätta din egen prägel? Då är det här jobbet för dig! Vi söker en teamledare till ett helt nytt plock- och packuppdrag där du och ditt team bygger displayer med lätta produkter. Arbetet sker vardagar, dagtid, med uppstart vecka 32. Vad innebär rollen?Du ansvarar för att planera och leda det dagliga arbetet, se till att allt flyter på och att vi levererar rätt – i rätt tid och med rätt kvalitet. Som teamledare får du inte bara driva på tempot, utan också bygga upp teamet från grunden och skapa en positiv arbetskultur. Du rapporterar till en Operations Manager som sitter på annan site, vilket innebär att du behöver vara självgående, ansvarstagande och ha skinn på näsan. Kunden finns dessutom i angränsande byggnad, så din känsla för service kommer verkligen till nytta här. Vi tror att du: Har jobbat inom lager/logistik, gärna med ledaransvar Är strukturerad, lösningsfokuserad och tar initiativ Har lätt för att motivera andra och bygga laganda Trivs med att ha mycket ansvar och frihet i din roll Gillar att vara där det händer – och se resultat direkt Extra plus: Det här är ett nytt uppdrag – vilket betyder att du får vara med från början, sätta rutiner och bygga upp ditt team precis som du vill ha det. En riktigt bra möjlighet om du gillar att ta plats, påverka och växa! Vad du får: Ett varierat och självständigt jobb med stort ansvar Ett nytt uppdrag du får forma från grunden Schyssta kollegor och ett team du själv får sätta ihop En chans att ta nästa steg som ledare – och göra skillnad på riktigt Redo att ta ledningen från dag ett? Skicka in din ansökan redan idag – vi intervjuar löpande och ser fram emot att höra från dig! Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad och Perstorp. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 500 miljoner 2025 med fler än 1100 anställda.
About this company YunExpress is one of the world’s leading logistics providers, delivering seamless solutions to the global cross-border e-commerce sector. In 2020, the European headquarters of YunExpress was established in the Netherlands, which works in close partnership with local operations in over 30 European countries, with subsidiaries running in 21 of them. Beginning operations in Sweden in 2020, YunExpress Nordic offers quality-assured logistics services to, from and throughout the Nordic region. We take complete responsibility for our clients, from order to final delivery with the technology platforms. About this role : YunExpress Nordic is now looking for two experienced warehouse workers in Malmö. The daily work is primarily about working with order picking both with and without forklift, material filling, unloading and loading trucks, and team management. We're looking for someone who : Is self-motivated – Takes initiative, spots warehouse issues, and suggests improvements. Has strong team coordination skills – Can manage a team of 50+ and thrive in a multicultural workplace. Keeps things running smoothly & loves to learn – Connects projects seamlessly and stays open to learning. Has the right skills – A forklift license & B-license are required. Is tech-savvy & a good communicator – Solid computer skills, plus good English (spoken & written). Warehouse experience- Even better! – Previous experience is a plus. No visa requirement. Background Check Requirements: As part of the recruitment process, we require all candidates to undergo a background check. This includes providing evidence of: No criminal record. No history of drug use / illegal substance abuse. These checks are necessary to ensure the safety and integrity of our workplace. Please note that all information provided will be handled in accordance with applicable laws and regulations regarding privacy and data protection. Apply We look forward to your application, we do not accept applications via e-mail! We will be interviewing candidates for this position on an ongoing basis and please send in your CV today!
Vi söker nu en Teamledare till våran kund inom Tvätteri lager i Märsta-området. Du kommer att bli anställd av Arena personal och uthyrd till en kund. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter. Vi ser gärna att du som söker har ledaregenskaper. I dina arbetsuppgifter ingår primärt att vara producerande för att arbeta med uppföljning, coachning av personal, du säkerställer produktivitet och kvalitet mot kund på daglig bas så att de dagliga målen planeras och uppnås. Du är fysiskt frisk och klarar av ett tungt och enformigt arbete. Arbetet hos kunden kan ha varierande arbetstider, vilket ställer krav på att du är flexibel och är bekväm med att arbeta helger om det skulle behövas. Dina primära arbetsuppgifter: - Du håller koll på att alla anställda är i tid och har rätt utrustning - Du jobbar med förbättringar och mål tillsammans med din grupp - Du introducera och utbildar ny personal Krav och egenskaperKrav Erfarenhet från lager och logistikbranschen med E-handel God svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Vana från datadriven lagerverksamhet B-körkort och tillgång till egen bil Truckkort Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och där ser vi gärna att du är trevlig, samarbetsvillig och ansvarsfull. Arbetstider: Måndag-fredag 05:55-14:55 - Upplärning i 3 månader Lön och förmånerLön: Enligt kollektiv avtal + ansvarstillägg Förmåner: Friskvårdsbidrag Kollektivavtal Tjänstepension Tillsättning sker omgående
DET HÄR ÄR VI Har du kört bil idag? Då har du förmodligen varit i kontakt med något vi har tillverkat. På AGES i Hörle skapar vi metallkomponenter som får fordon, teknik och industri att fungera – ofta osynligt, men alltid avgörande. Vi är omkring 100 medarbetare som tillsammans driver en verksamhet där kvalitet, pålitlighet och småländsk problemlösningsförmåga står i centrum. Här möter du en hjärtlig och jordnära kultur, med stolthet för hantverket och en ständig vilja att göra saker smartare. Vi är en del av AGES Industri – en börsnoterad industrikoncern med verksamhet i Sverige och Kina, omkring 500 medarbetare och tydliga ambitioner att växa tillsammans med våra kunder. Läs mer om oss HÄR. VARFÖR AGES? AGES är en ledande aktör inom tillverkningsindustrin, med en stark närvaro på marknaden och en fortsatt ambition att växa. Vi värdesätter innovation, kvalitet och en stark företagskultur där alla medarbetare har möjlighet att utvecklas. DET HÄR ÄR UPPDRAGET Bygg upp en starkare logistikfunktion På AGES befinner vi oss i en spännande tid där vi utvecklar hela vår fabrik – och den nya rollen som produktionsledare för logistik är skapad för att bygga upp ett starkare och mer förutsägbart materialflöde. Som produktionsledare ser du till att komponenter, material och produkter rör sig rätt – i rätt tid, till rätt plats och i rätt mängd. Tillsammans med ditt team på cirka 30 personer driver du allt från lagerhållning och komponentsförsörjning till interna transporter och emballage. Här finns stort handlingsutrymme och utvecklingspotential med möjlighet att förbättra och sätta din prägel på framtidens logistik. Som en del av den operativa fabriksledningsgruppen bidrar du med helhetsperspektiv när vi tar fabriken till nästa nivå. Skapa ett starkt lag Din viktigaste uppgift blir att leda teamet, och skapa tydlighet och stabilitet i en miljö där mycket rör sig snabbt. Du är närvarande i arbetet, stöttar medarbetarna och hjälper teamet att fokusera på vad som är viktigast just nu. Med personalansvar ser du till att bemanning, planering och utveckling fungerar – och att det är tydligt vem som gör vad och hur ni jobbar tillsammans. Det här är ledarskap på riktigt: att bygga förtroende, visa riktning och få människor att växa. Driva ett effektivt logistikflöde Du arbetar datadrivet utifrån nyckeltal för kvalitet, leveransprecision och tillgänglighet – och identifierar förbättringar som verkligen har effekt. Med helhetsblick och handlingskraft påverkar du hur vi optimerar lagernivåer, minskar ledtider och utvecklar samarbetet mellan logistik, produktion och planering. DET HÄR ÄR DU Erfaren inom produktion och logistik Du har arbetat som teamledare, arbetsledare eller liknande i en tillverkande verksamhet – gärna inom verkstads- eller fordonsindustrin – och har god förståelse för logistikflöden, lagerhållning och interna transporter. Du har erfarenhet av affärssystem och EDI-flöden, och gärna även komponentförsörjning – men det viktigaste är att du är van att leda människor i en operativ vardag där tempot är högt och många saker ska klaffa. Trygg och tydlig i ditt ledarskap Du är bra på att skapa struktur, hålla riktning och driva arbetet framåt. För dig handlar ledarskap inte om att stå bredvid – utan om att stå mitt i. Du lyssnar med närvaro, tar dig tid att förstå och ser varje uppföljning som en chans att visa att du bryr dig, på riktigt. Det skapar ett förtroende som märks – i samtalen ni har, i besluten ni fattar och i teamets vilja att ta ansvar tillsammans. För dig är det en självklarhet att dina medarbetare vet vad som förväntas och har rätt förutsättningar att lyckas. Analytisk, lösningsfokuserad och orädd att testa nytt Du gillar att mäta, följa upp och förbättra – och är van att analysera nyckeltal för att se vad som faktiskt gör skillnad. Du är nyfiken och tvekar inte att fatta beslut även när allt inte är helt på plats, och går hellre på en mina än att fastna i väntan. Vi söker någon som får saker att hända – och som ser förbättringar som en självklar del av jobbet. AIMS REFLEKTIONER Som produktionsledare för logistik kliver du rakt in i navet där allt hänger ihop: flöden, människor och beslut. Du får stort ansvar, stort förtroende – och stora möjligheter att forma hur framtidens logistik ska fungera. Du som gillar ordning, driv och praktisk förbättring – det här är din typ av uppdrag. DET HÄR HÄNDER NU Tror du att det här skulle kunna vara din nästa roll? Då vill vi gärna höra från dig. Lämna ditt CV och kontaktuppgifter här nedan så snart du har möjlighet – vi går igenom ansökningar löpande fram till 29 Juni. Om du undrar något eller vill veta mer om rollen innan du söker, är du varmt välkommen att höra av dig till Anna Josefsson, 070-2066 286 eller [email protected]
Om tjänsten Är du en driven och engagerad ledare med erfarenhet inom lager- och logistikbranschen? Vill du ta nästa steg i din karriär och arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö? DFDS Professionals söker nu teamledare för uppdrag till vår kund i Landvetter. Arbetsuppgifter Som teamledare hos vår kund kommer du att ha en viktigt roll i verksamheten och ansvara för: Ledarskap och Teamutveckling Bygga och leda ett effektivt team inom lager och logistik. Utveckla teamets kompetens och potential för att möta framtidens krav. Samarbete och Kommunikation Samarbeta med olika avdelningar för att säkerställa en smidig arbetsprocess. Kommunicera och implementera förändringar på ett tydligt och effektivt sätt. Om dig Vi söker dig som har: Erfarenhet av ledarskap inom lager och logistik. Stark problemlösningsförmåga och strategiskt tänkande. Förmåga att arbeta i en föränderlig och snabbt växande miljö. Utbildning inom lagerhantering eller erfarenhet inom relaterat område (meriterande). Anställningsform - Tjänsten är ett konsultuppdrag via DFDS Professionals. Rekryteringsprocess Som en del av vår rekryteringsprocess använder vi Hubert AI för initiala intervjuer samt Assessios personlighetstest. Detta hjälper oss att säkerställa en objektiv och träffsäker bedömning av din potential och arbetsstil. Ambulerandekonsult: Du är anställd av oss på DFDS Professionals men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss DFDS Professionals för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdagen. Vi har självklart kollektivavtal. Vi värnar om din hälsa och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på gymkort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande. Det går ej att ansöka via mail. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Ledare | Landvetter
Välj ett jobb för att visa detaljer