Verksamhetscontroller till Erikshjälpen Second Hand

Erikshjälpen söker nu en Verksamhetscontroller till Erikshjälpen Second Hand. Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde sommaren 2024. Vill du bidra till att förverkliga barns rättigheter genom ekonomisk uppföljning och redovisning av resultat är det här rollen för dig. Välkommen med din ansökan! Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Vi arbetar i ett 100-tal projekt i 17 länder och vi driver ett 50-tal butiker inom Erikshjälpen Second Hand i Sverige, Norge och online. Vi arbetar efter visionen ”En förändrad värld där barns drömmar får liv”. Vårt uppdrag är att bekämpa fattigdom och utsatthet genom att förverkliga barns rättigheter världen över. Läs mer Om Erikshjälpen. Beskrivning Som verksamhetscontroller är du en del av vår avdelning för verksamhetskontroll där vi jobbar med mål-, resultat- och budgetuppföljningar utifrån våra mål. Du är med och driver utvecklingsfrågor för Erikshjälpen Second Hands räkning. Arbetsuppgifter Exempel på arbetsuppgifter: Mål, resultat, budget och uppföljning av Erikshjälpen Second Hands verksamheter. Månadsrapportering för Erikshjälpen Second Hand på helhetsnivå och butiksnivå. Följa upp nyckeltal och redovisa resultat/balansrapporter. Ekonomisk uppföljning av diverse utvecklingsprojekt. Uppföljning av avtal med våra samarbetspartner/församlingar. Rapportering till ESH:s styrelse. Vara en del av Erikshjälpens Second Hands ledningsgrupp. Driver utvecklingsfrågor inom IT, Ekonomi för Erikshjälpens Second Hands räkning. Löpande administrativa frågor såsom försäkringar, telefoner, bilar och fastigheter. I dagsläget rapporterar 2 medarbetare till rollen som verksamhetscontroller. Arbetet sker i tätt samarbete med Ekonomiavdelningen och Ekonomichef för Erikshjälpen. Kvalifikationer Du: Är affärsmässig, resultat- och målinriktad. Samtidigt har du en god förståelse för hur ideell verksamhet värnar de människor som berörs av vår verksamhet Har lätt för att samarbeta både internt och externt med människor på alla nivåer Besitter en förmåga att göra komplexa samband begripliga för övriga i organisationen Ligger steget före och är redo att komma med förslag till effektivisering, utveckling och förändring Är analytisk och har en god organisationsförmåga Är väl förtrogen med digitala analysverktyg Vill göra skillnad i ditt arbete och har ett brinnande intresse för hållbarhetsfrågor. Du: Har relevant akademisk examen samt minst 5 års yrkeserfarenhet inom området Har några års dokumenterad chef- och ledarerfarenhet Har erfarenhet från detaljhandeln, Second Hand eller kedjedrift Delar Vår värdegrund som bygger på tre grundprinciper; FN:s barnkonvention, Eriks anda och en kristen människosyn. Meriterande om du: Har erfarenhet från ideell sektor. Vi erbjuder dig Som medarbetare hos Erikshjälpen får du arbeta i en verksamhet där du, tillsammans med ett engagerat team och kollegor över hela världen arbetar för att främja barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi är måna om att våra medarbetare har en god balans mellan arbete och fritid och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag om 2000 kronor om året. Som anställd omfattas du av kollektivavtalet Tjänstemän i civilsamhället (Unionen/Akademikerförbunden). Som anställd hos oss har du möjlighet att vara med och göra skillnad – för en framtid där barns drömmar får liv. Vi välkomnar sökande med olika erfarenheter och bakgrund och värderar mångfald i alla former. Villkor Anställningsform: Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning. Omfattning: Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse. Antal platser: 1. Placering: Huskvarna, med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan. Sök tjänsten Skicka ditt CV och ett personligt brev till: [email protected] Märk ansökan med ”Verksamhetscontroller”. Skicka din ansökan senast 26 maj. Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljning och rekryteringsföretag. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta: Verkställande chef, Anette Alm Gustafsson, Tel: 070-609 34 38, e-post: [email protected] Facklig representant Unionen, Styrelseordförande, Daniel Gleisner, Tele: 0735 010 504, e-post: [email protected]

2 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Financial Analyst to global company

With the purpose to advancing a sustainable energy future for all our client bring power to homes, schools, hospitals, and factories. Now they are looking for you, who wants to join their team and collaborate with exceptional individuals and make a real impact on our communities and society. Our clientOur client, who is a global and world leading actor within their domain, strongly believe in the long-term sustainability of HVDC (High Voltage Direct Current) technology. This technology facilitates energy transfer with direct current at high voltages, making it suitable for transmitting energy over long distances and connecting electricity networks with minimal losses. In addition to energy transfer, HVDC technology addresses electricity quality issues and contributes to the stabilization of connected power grids. For offshore wind power or long-distance underwater transmissions, direct current is the most realistic energy transmission alternative. Our client is growing and is now looking for a Financial Analyst to join their team in the test department. Together with about 40 colleagues in different roles in the department, you will have a crucial role when it comes to planning and following up the finances. We are looking for you who want to contribute with your thoughts and ideas to develop the business! About the RoleTo be successful in the role, we see that you are passionate about working strategically. We are looking for a self-motivated and analytical person. You should also be detail-oriented, structured and enjoy taking responsibility, with the ability to see the big picture and causes. Your communication skills will be important in order to clearly explain how you arrived at different conclusions in your analyses. A great interest in the future development of the business is a must for success in the role of Financial Analyst. Your tasks will include producing financial information and analysis to monitor and steer the business in the right direction. You will be involved in the work with the organization's long-term development and assess the financial consequences of various plans. Key responsibilities Making forecasts including financial planning and analysis Planning for investments and following up the budget in the projects Clarify finances including causes and consequences Procurement activities Produce and present analysis and documentation Requirements for the job Education in finance and previous experience in a similar role Good experience with SAP Finance Fluent in English, both written and spoken. Additional languages, such as Swedish, are advantageous If you find the advertisement interesting but don't entirely meet requirements, don't hesitate to submit your application anyway! We value all applicants and will gladly review your application regardless of your experience and qualifications. Other information Location: Ludvika,weekdays with working hours during daytimeAvailability: Start date as soon as possible Employment type: You will work as a consultant for 12 months before you have the opportunity to transition to employment with our client Why A-Hub?We are not just a company - we are visionaries with a clear ambition: to be at the heart of a groundbreaking career journey. A-Hub strives to redefine the industry and guide ambitious individuals to their dream jobs. Through us, a smoother, fairer path to quality career opportunities opens up. A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.

30 april 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
Business Controller till världsledande företag i Södertälje

Till vår kund, ett världsledande företag inom lastbils- och busstillverkning tillsätter SJR nu en Business Controller. Företaget sitter i fina lokaler i Södertälje med bra kommunikationer. Detta är ett konsultuppdrag på heltid med start 1/6 och inledningsvis 6 månader. För rätt person finns möjligheten därefter att bli förlängd på uppdraget. Företaget tillämpar en hybrid modell där du förväntas jobba på plats i Södertälje ca 2 dagar i veckan. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult med tjänstepension enligt kollektivavtal. Vår kund har stängt under vecka 29-32 då du förväntas ha semester. Huvudsakliga arbetsuppgifter -Bokslutsarbete för Produktionsenheten och relaterade uppgifter (som fakturering av komponenter, kostnadsförskott, volym, personal- och projektrapportering, bokslutsrapport och presentation) -Avvikelseanalys, Plan mot Faktiskt och kommentering av avvikelser -KPI-rapportering och uppföljning -Investeringskontroll och administrativa uppgifter, stöd för godkännandeprocessen, avvikelseanalys och uppskattning av investeringsutgifter -Kostnadskontroll inklusive prognos och uppföljning / ad hoc -Stöd Produktionsenheten med finansiella frågor och problem samt ad hoc-analyser -Stöd Produktionsenheten i hantering av fakturor Lämplig bakgrund Vi tror att du har en examen inom finans, ekonomi, företagsekonomi eller liknande och är en analytisk och strukturerad person med några års erfarenhet som Business controller. Du talar och skriver flytande engelska och svenska och är en van användare av Excel. Har du erfarenheter av SAP, Oracle/HFM och Smartview är det meriterande. Du motiveras av utmaningar och är inte rädd för kontinuerligt föränderliga och nya omständigheter som du kommer behöva anpassa dig till. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef NN på XXX-XXXXXXX. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-XX-XX. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

30 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Business Controller till Scania DX, Transmissionsbearbetning

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar Scanias Transmissionsbearbetning (DX) har för närvarande över 900 anställda och producerar transmissionsartiklar för växellådor och axlar. För oss är hållbarhet mycket viktigt, både när det gäller arbetet med framtida elektrifierade drivlinor och som en attraktiv arbetsgivare. Vi har många spännande projekt pågående inom E-mobilitet och digitalisering. Mångfald, jämställdhet och inkludering är också högt prioriterade hos oss. Är du redo för en ny spännande och utvecklande uppgift? Vi söker en entusiastisk och ambitiös person, som verkligen trivs med verksamhetsnära controlling för att bli en del av vårt ekonomiteam. Du bidrar med din energi till vår förändringsresa och har öga för effektiviseringar av metoder och arbetssätt. Dina ansvarsområden inkluderar finansiell planering och leverans av ekonomi- processer tillsammans med dina kollegor i ekonomiteamet. Detta innefattar bokslut, prognostisering, månatlig finansiell rapportering och uppföljning. Du arbetar nära verksamheten och stödjer dem med din kunskap och nyfikenhet, samt utmanar aktiviteter och/eller resultat. Är detta du? Du är utbildad civilekonom, eller motsvarande Du har 3-5 års erfarenhet av liknande uppdrag Du har utmärkta Excel-kunskaper Du har goda kommunikationsfärdigheter och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt Du är en stark lagspelare och har förmågan att bygga och hantera viktiga relationer Du har nya idéer för att utveckla och förbättra våra processer. Förändring är en naturlig del av ditt dagliga arbete. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av tillverkningsindustrin är meriterande Vi erbjuder dig: Som anställd på Scania erbjuder vi, förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter i en internationell miljö, andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension och flexibel arbetstid. Vi tillämpar även en flexibel kontorsmiljö med möjlighet till att arbeta hemifrån. Ansökan Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och utbildningsbevis. Vänligen ansök via scania.com. Löpande urval och intervjuer kommer ske under ansökningsperioden. Vi använder logik- och personlighetstester i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll och verksamhetssyddintervju kan komma att genomföras för denna position. Ansökningstiden är öppen fram till 2024-05-12. Behöver du mer information? Om du vill veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef, Isabelle Runfeldt, på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Production Unit Controller

För att få siffror att prata behöver man skapa en förståelse för vad som faktiskt ligger bakom. Håller du med? Då kommer du passa in perfekt hos oss på Seco i den här verksamhetsnära controller-tjänsten i Fagersta. Hos oss får du verka i en involverande och global arbetsmiljö med möjligheten att tycka till och bidra med din kompetens. Är du dessutom en lagspelare som gillar att nätverka och bygga broar mellan produktion och finans ser vi verkligen fram emot din ansökan! Arbetsuppgifter I den här rollen arbetar du proaktivt för att identifiera förbättringar inom produktionsenheten och agerar som ett stöd för ledningen när det kommer till kunskap gällande produktion kopplat till finans. Du följer upp, analyserar och bistår med tydliga sammanställningar om prognoser och resultat. Du ansvarar för enhetens prognosprocess vilket innefattar både att sammanställa prognoser och uppföljning av resultat och KPI:er. Då du arbetar mot vår produktionsenhet för hårdmetallpulver ansvarar du för kalkylering av standardpriser gällande pulverprodukter. Din bakgrund och personlighet. Vi söker dig med en högskoleutbildning inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning. Vi ser det som meriterande om du har en bakgrund inom industrin. Då du arbetar lokalt och men i ett globalt nätverk är det ett måste att ta sig fram obehindrat på svenska och engelska, både i tal och i skrift. Du har ett genuint intresse i att förstå ett samband mellan transaktioner och flöden, och för att kunna skapa en helhetsbild ser du till att föra täta dialoger med dina kollegor i produktionen. Med en pedagogisk förmåga och dina kommunikativa egenskaper kan du enkelt förklara ditt arbete så att alla förstår. I slutändan är du en initiativtagande person som på ett naturligt sätt letar reda på den information du behöver för att fortsätta framåt! Vår Seco-kultur På Seco är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder och vi ser fram emot att träffa dig! Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida, LinkedIn eller Facebook.  Kontaktinformation För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Sulin, rekryterande chef, 070-594 80 60 Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber vänligen men bestämt ytterligare kontakter. Fackliga kontaktpersoner: David Romlin, Unionen, 070-608 46 90 Suncana Bandalo, Akademikerföreningen, 070-300 10 73 Benny Christiansen, Ledarna, 070-523 50 60 Ansvarig rekryterare: Hanna Thomas Ansökan Skicka din ansökan senast 19 maj, 2024. Klicka på ansök och bifoga där CV och personligt brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Jobb-id: R0066237. Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. När du söker denna tjänst kommer du därför få en inbjudan via email till att genomföra ett personlighets- och logiktest. Återkoppling kommer direkt efter genomfört test och urvalsprocessen startar efter sista ansökningsdatum. För frågor angående rekryteringsprocessen, kontakta HR Services på [email protected] På Seco Tools utvecklar och erbjuder vi avancerade produkter och lösningar som förenklar skärande bearbetning. Vi arbetar tillsammans med våra kunder för att identifiera och implementera den bästa lösningen för deras behov. En gemensam värdegrund förenar Seco Tools nästan 4000 medarbetare i över 75 länder: Passion för våra kunder, familjeanda och personligt engagemang.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Junior IT-controller med BI-inriktning 🖥️

Om tjänsten: Är du redo att starta din karriär inom Business Intelligence? Vi söker en Junior IT-controller för en kund som är en ledande aktör inom sin bransch. I denna roll kommer du att ha en avgörande roll i att utveckla och underhålla BI-rapporter med hjälp av PowerBI och Excel. Du kommer att arbeta nära Head of Business Control och säkerställa att koncernens BI-lösningar är pålitliga och levererar korrekt information. Dina framtida arbetsuppgifter: Utveckla och underhålla anpassade PowerBI-rapporter i samråd med olika stakeholders inom organisationen. Arbeta proaktivt för att säkerställa att datan är korrekt och tillförlitlig. Integrera befintliga företag inom koncernen i BI-miljön och utveckla lösningar för att inkludera nya bolag. Hantera stora mängder data och sammanställa denna för strategisk användning i Excel och PowerBI. Vi söker dig som: Har 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet inom IT eller datahantering. Besitter goda kunskaper i PowerBI och Excel, inklusive en grundläggande förståelse för DAX och PowerQuery. Är kommunikativ och har förmågan att arbeta effektivt med olika stakeholders. Har erfarenhet av Microsoft Business Central, vilket är meriterande. Är självgående och har en problemlösande inställning till arbetsuppgifter. Övrig information: Start: Snarast möjligt, anpassat efter din tillgänglighet. Plats: Möjlighet för distansarbete samt placering vid vårt kontor i Stockholm. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning. Om kunden: Kunden är en välkänd aktör inom sin sektor och strävar ständigt efter att förbättra sina processer genom teknologiska lösningar. De värdesätter innovation och personlig utveckling högt. Om Wrknest: På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

29 april 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Business Controller till Rosenqvist Rail

Rosenqvist Rail står nu inför en nystart av verksamheten, som sedan 2008 tillhört Pandrol, då bolaget nu förvärvats av grundaren. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer utrustning för att effektivisera byggnation och underhåll av järnväg. Rosenqvist Rail har sett till att Sveriges järnvägar rustas upp och förnyas, och är nu i en expansiv uppstart för att fortsätta erbjuda smarta lösningar för de som arbetar inom järnvägen. Bolaget som ingår i Rosenqvist-gruppen finns etablerade med sin verksamhet i Hudiksvall och består idag av ca 25 anställda. Läs mer på www.rosenqvistrail.se Är du en affärsinriktad och analytisk person som vill ansvara för hela produktionsprocessen utifrån ett ekonomiskt perspektiv? Då ska du söka tjänsten som Business Controller hos Rosenqvist Rail. Rollen som Business Controller innebär ett självständigt arbete med klart definierat ansvar och befogenheter. Med tydliga värderingar och kompetenta medarbetare får du en stor möjlighet att påverka och utveckla verksamheten tillsammans med oss alla. Du rapporterar direkt till VD och ingår i ledningsgruppen. Som Business Controller arbetar du med ett övergripande ansvar för ekonomi inom företaget med tyngdpunkt mot produktionsekonomi, uppföljning, rapportering, analys och utveckling. I ditt arbete använder du data från bokföringen tillsammans med uppgifter från bland annat medarbetare, personalsystem och produktionssystem. Du ansvarar för att ekonomifunktionen uppfyller sina krav och för leverans enligt uppsatta mål, detta i nära samarbete med extern redovisningsbyrå. Stort fokus ligger på löpande uppföljning av intäkter och kostnader i vår produktionsverksamhet samt att vara ett operativt stöd. En viktig uppgift är också att utifrån analyser förmedla uppgifter och föra förändringar i önskad riktning. Du har god förståelse för produktionsprocessen utifrån ett ekonomiskt perspektiv för att kunna veta hur olika kostnader uppkommer samt genom detta förstå vart i verksamheten man kan effektivisera för att öka lönsamheten. Arbetsuppgifterna innebär: · Budgetering och budgetuppföljning · Periodiska rapporter · Prognoser · Produktkalkyler/lönsamhetsuppföljningar · Analyser · Utveckling av rutiner, processer och system. Vi söker dig som är utbildad Civilekonom eller motsvarande och har ett par års erfarenhet från Business Controllerfunktion, gärna inom tillverkande verksamheter. Du behöver ha en god inblick i och förståelse för redovisning men även kunna stötta organisationen med analyser kring lönsamhet, göra kostnadsprognoser, beräkna investeringar och blicka framåt. Du är en affärsinriktad person med en stark analytisk förmåga där struktur och noggrannhet är viktigt. Du arbetar lösningsorienterat med fokus på att skapa en trevlig atmosfär med leveranser i tid. Som länken mellan ekonomi och produktion blir du en viktig nyckelperson där du med din spetskompetens stöttar verksamheten på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Som person har du ett eget driv och en förmåga att se utifrån ett större perspektiv, där du kan föreslå förbättringsåtgärder och vara en diskussionspartner till såväl VD som övriga medarbetare. Då vi jobbar internationellt med utländska kund- och leverantörskontakter är goda kunskaper i engelska ett krav. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt god erfarenhet av ERP-system. Tjänsten avser tillsvidareanställning hos Rosenqvist Rail med placering i Hudiksvall. Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Linnea Sjödin [email protected] 070-380 70 47. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! Ange att du söker tjänsten: ”Business Controller”. Då urval och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan omgående, dock senast den 10 mars 2024.

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Senior Business Controller - Boden

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Business Controller As Senior Business Controller you will work with building up the business control function for the operations in Boden, Sweden, as well as the financial profitability model for the business unit. Your areas of responsibility will included but not limited to profitability follow up, process development within controlling, implementation of segment reporting as well as operational follow up of the profit and loss and balance sheet of the business unit. Location of thisrole is at our offices in Boden, Sweden (Boden Business Park & Site Office) Key Responsibilities Assist the overall team in analysis, financial modelling and business case development Budget follow up and build short-term and long-term forecasting models In the future, when the plant is in production take responsibility for follow up of investments, profitability & working capital efficiency to secure long-term value creation. Work closely with the operational controller to ensure future PL and working capital follow up solutions are implemented You need a good understanding of the commercial processes and revenue streams, and will work on establishing these processes in cooperation with the commercial sales team controller. Continuously refine processes related to business plan, budgeting & forecasting. Lead management reporting for the Business Unit including operational reporting, CAPEX-reporting, & key financial KPIs. Establish strong relationships with key stakeholders, both as part of manufacturing, local leadership teams and the overall finance team at H2GS The person we are looking for is driven, structured and has a very strong commercial acumen and can understand very complex and technical business cases. You thrive in leading others, and dig-in where you see it is needed. You are used to, and enjoy, a high paced work environment and enjoy working with change and driving excellent processes.Background +10 years of experience in finance including business controlling positions. You have probably worked in similar roles before, and also led teams to deliver such tasks and feel comfortable leading others. Experience in ERP system design, implementation and continuous development from a finance perspective Sector-specific knowledge in manufacturing, or adjacent production industries. Relevant qualifications in Finance from a leading institution or other professional Finance qualification. Curious, commercial and technically minded with an entrepreneurial spirit. Team player Exceptionally good problem-solving and negotiation skills. Solid language skills, including written and spoken English - Swedish is a plus. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

29 april 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Business Controller

About Mindler Most people suffer from mental health problems at some point in their lives. Mindler was founded in 2018 by two psychologists and one doctor, with the vision to enable a world with better mental health. Since then, we have treated more than 100 000 people via our app, having more than 300+ accredited psychologists working with us across 5 European markets. In Sweden, Mindler is now the leading provider, and we continue to grow across all markets. We aim to develop the most efficient psychological treatment, and ensure good treatment outcomes by combining our licensed psychologists with a broad range of iCBT and evidence based treatment methods. To develop our business and the availability of our treatments we’re now looking for a Business Controller to help us secure a strong position on a global market applying best financial practices. We want to keep building a sustainable business where we shape our offer within the industry of mental health to provide the best care possible. The role As a Business Controller you will be pivotal for our financial strategy, playing a key role in analyzing data, identifying opportunities, and driving performance. You'll report to the CFO and work collaboratively with management of departments and cross-functional teams to provide decision support and drive operational improvements. You will work together with the finance team to ensure our financial processes are efficient, effective, and aligned with our long-term goals. What you will do: Conduct in-depth financial analysis to support decision-making and drive business performance across markets. Collaborate with the analytics department and CFO to define relevant metrics to provide focus and clarity on operational performance across the organisation, and set a process for tracking of these. Track financial performance and key operational metrics such as treatment activities, utilisation, CAC, conversion, retention and treatment outcomes. Analyse P&L, balance sheet and cash flow and identify deviations and need for action. Deliver decision support to the rest of the organization in the form of understandable data and financial insights. Provide insights to the management team and department heads and collaborate with stakeholders across the organisation to optimize operational performance and maximize profitability. Develop and maintain financial models. Drive the budget and forecasting processes and participate in the development of multi-year business plans, with clarity on the critical assumptions as well as the investments required to achieve the plan. Support the monthly closing process, to ensure robust and reliable financial statements. Conduct reporting of financial performance to management, board, investors and other stakeholders. Develop business cases, and participate in assessment and realisation of M&A and growth opportunities. Drive process improvements to enhance efficiency and effectiveness. Ensure compliance with regulatory requirements and internal controls. Who are you? A Master’s degree in finance, business, accounting or a related quantitative field. A minimum of 5+ years relevant business experience with a financial/analytical/consultative focus and progressively growing responsibilities. Advanced proficiency in Excel/Google sheets and strong presentation skills in Powerpoint/Slides. Experience from analysis of big data and working with structuring, combining and presenting data in visualisation tools (such as PowerBI) is an advantage. Experience from working in Netsuite is beneficial. Analytical mindset, combined with a collaborative approach and strong communication skills. Proven track record in driving change and realising operational improvements. Team player with a willingness to engage in a broad range of activities, from strategic to operational level, in order to enable goal fulfillment during the company’s various phases of growth. Demonstrated ability to deliver on multiple initiatives with tight timelines. Strong business acumen and commercial intuition. Strong ethics, integrity and accountability, while also having the ability to maintain independence, autonomy and confidentiality. What can we offer? If we are a good match for each other - we will offer you an exciting role that gives you a lot of freedom and a chance to develop your career towards a CFO level. We welcome you to join a company with the ambition to play an important role in the global market of digital mental health care and with an exciting growth journey ahead. You will play an important part in influencing how we work together and how we make the most impact to help our customers and further improve mental health in the society. We are looking forward to hearing from you! -- Mindler is an equal opportunity employer. All qualified applicants will be considered for employment without regard to gender, gender identity or expression, national origin, religion or other beliefs, disability, sexual orientation or age.

29 april 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Senior Business Controller till Sogeti

Nu söker vi på Sogeti en Business Controller till en av våra regioner. I rollen ingår bland annat att leda arbetet med prognos och budget för regionen samt att säkerställa utfallet. Som business Controller förväntas du vara proaktiv i arbetet med att styra verksamheten mot uppsatta mål. Du arbetar nära regionchef, säljare och övriga organisationen. Då Sogeti ingår i Capgemini-gruppen kommer du även att ha internationella kontaktytor. Sogeti finns på 21 orter i Sverige, så en del resande kan förekomma. Arbetet kan till viss del ske på distans men vissa resor kommer att förekomma. I rollen förväntas du arbeta fram och förbättra metoder kring rapportering av vår finansiella situation samt utbilda organisationen i ekonomi. Vår arbetsplats präglas av positiv attityd där vi hjälper varandra och har kul på jobbet. Lika viktigt är vår satsning på erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling. Du ingår, tillsammans med sex kollegor i Sverige och tre i Indien, i controllergruppen och rapporterar till CFO för Sogeti. Du ingår även i en av våra regionala ledningsgrupper. Några vanligt förekommande arbetsuppgifter: - Leda budget och prognosarbetet i regionen - Analysera och följa upp resultatet - Ta fram finansiella KPIer - Stödja, utmana och agera bollplank till organisationen - Säkerställa att resultatet är korrekt och identifiera risker och agera på dem - Säkerställa att koncernens policies efterlevs och att vi är compliant med våra regelverk Kvalifikationer: - Tidigare erfarenhet som business controller. Meriterande om du arbetat inom IT-sektorn och/eller konsulttjänster - Proaktiv och utmanande av befintliga processer - God kommunikatör - Analytisk - Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel För att kunna vara framgångsrik i rollen så har du minst 5 års erfarenhet finans/ekonomi- och/ eller controllerarbete. För den här rollen krävs att du är svensk medborgare samt att du behärskar svenska i tal och skrift på en mycket god nivå. Människor utgör hjärtat och hjärnan i vår organisation. Våra grundläggande värderingar bygger på öppenhet, ärlighet, respekt och förtroende för individen. Vi tycker det är viktigt att uppmuntra, vidareutveckla och belöna våra medarbetare. Det är en förutsättning för att lyckas. För frågor och liknande ta kontakt med Talent Acquisition Partner Marcus Rosenblom. Här finns kontaktuppgifter; https://www.sogeti.se/jobba-ho... Passa även på att surfa runt lite så får du en bild av vilka vi är och hur det är att jobba på Sogeti. Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in din redan idag. -#LI-MRO Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

26 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024