Production Unit Controller

För att få siffror att prata behöver man skapa en förståelse för vad som faktiskt ligger bakom. Håller du med? Då kommer du passa in perfekt hos oss på Seco i den här verksamhetsnära controller-tjänsten i Fagersta. Hos oss får du verka i en involverande och global arbetsmiljö med möjligheten att tycka till och bidra med din kompetens. Är du dessutom en lagspelare som gillar att nätverka och bygga broar mellan produktion och finans ser vi verkligen fram emot din ansökan! Arbetsuppgifter I den här rollen arbetar du proaktivt för att identifiera förbättringar inom produktionsenheten och agerar som ett stöd för ledningen när det kommer till kunskap gällande produktion kopplat till finans. Du följer upp, analyserar och bistår med tydliga sammanställningar om prognoser och resultat. Du ansvarar för enhetens prognosprocess vilket innefattar både att sammanställa prognoser och uppföljning av resultat och KPI:er. Då du arbetar mot vår produktionsenhet för hårdmetallpulver ansvarar du för kalkylering av standardpriser gällande pulverprodukter. Din bakgrund och personlighet. Vi söker dig med en högskoleutbildning inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning. Vi ser det som meriterande om du har en bakgrund inom industrin. Då du arbetar lokalt och men i ett globalt nätverk är det ett måste att ta sig fram obehindrat på svenska och engelska, både i tal och i skrift. Du har ett genuint intresse i att förstå ett samband mellan transaktioner och flöden, och för att kunna skapa en helhetsbild ser du till att föra täta dialoger med dina kollegor i produktionen. Med en pedagogisk förmåga och dina kommunikativa egenskaper kan du enkelt förklara ditt arbete så att alla förstår. I slutändan är du en initiativtagande person som på ett naturligt sätt letar reda på den information du behöver för att fortsätta framåt! Vår Seco-kultur På Seco är vi övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och våra kunder och vi ser fram emot att träffa dig! Vill du veta mer om oss tipsar vi om ett besök på vår hemsida, LinkedIn eller Facebook.  Kontaktinformation För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Sulin, rekryterande chef, 070-594 80 60 Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber vänligen men bestämt ytterligare kontakter. Fackliga kontaktpersoner: David Romlin, Unionen, 070-608 46 90 Suncana Bandalo, Akademikerföreningen, 070-300 10 73 Benny Christiansen, Ledarna, 070-523 50 60 Ansvarig rekryterare: Hanna Thomas Ansökan Skicka din ansökan senast 19 maj, 2024. Klicka på ansök och bifoga där CV och personligt brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Jobb-id: R0066237. Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. När du söker denna tjänst kommer du därför få en inbjudan via email till att genomföra ett personlighets- och logiktest. Återkoppling kommer direkt efter genomfört test och urvalsprocessen startar efter sista ansökningsdatum. För frågor angående rekryteringsprocessen, kontakta HR Services på [email protected] På Seco Tools utvecklar och erbjuder vi avancerade produkter och lösningar som förenklar skärande bearbetning. Vi arbetar tillsammans med våra kunder för att identifiera och implementera den bästa lösningen för deras behov. En gemensam värdegrund förenar Seco Tools nästan 4000 medarbetare i över 75 länder: Passion för våra kunder, familjeanda och personligt engagemang.

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Junior IT-controller med BI-inriktning 🖥️

Om tjänsten: Är du redo att starta din karriär inom Business Intelligence? Vi söker en Junior IT-controller för en kund som är en ledande aktör inom sin bransch. I denna roll kommer du att ha en avgörande roll i att utveckla och underhålla BI-rapporter med hjälp av PowerBI och Excel. Du kommer att arbeta nära Head of Business Control och säkerställa att koncernens BI-lösningar är pålitliga och levererar korrekt information. Dina framtida arbetsuppgifter: Utveckla och underhålla anpassade PowerBI-rapporter i samråd med olika stakeholders inom organisationen. Arbeta proaktivt för att säkerställa att datan är korrekt och tillförlitlig. Integrera befintliga företag inom koncernen i BI-miljön och utveckla lösningar för att inkludera nya bolag. Hantera stora mängder data och sammanställa denna för strategisk användning i Excel och PowerBI. Vi söker dig som: Har 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet inom IT eller datahantering. Besitter goda kunskaper i PowerBI och Excel, inklusive en grundläggande förståelse för DAX och PowerQuery. Är kommunikativ och har förmågan att arbeta effektivt med olika stakeholders. Har erfarenhet av Microsoft Business Central, vilket är meriterande. Är självgående och har en problemlösande inställning till arbetsuppgifter. Övrig information: Start: Snarast möjligt, anpassat efter din tillgänglighet. Plats: Möjlighet för distansarbete samt placering vid vårt kontor i Stockholm. Omfattning: Heltid. Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning. Om kunden: Kunden är en välkänd aktör inom sin sektor och strävar ständigt efter att förbättra sina processer genom teknologiska lösningar. De värdesätter innovation och personlig utveckling högt. Om Wrknest: På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se.

29 april 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Business Controller till Rosenqvist Rail

Rosenqvist Rail står nu inför en nystart av verksamheten, som sedan 2008 tillhört Pandrol, då bolaget nu förvärvats av grundaren. Företaget utvecklar, tillverkar och säljer utrustning för att effektivisera byggnation och underhåll av järnväg. Rosenqvist Rail har sett till att Sveriges järnvägar rustas upp och förnyas, och är nu i en expansiv uppstart för att fortsätta erbjuda smarta lösningar för de som arbetar inom järnvägen. Bolaget som ingår i Rosenqvist-gruppen finns etablerade med sin verksamhet i Hudiksvall och består idag av ca 25 anställda. Läs mer på www.rosenqvistrail.se Är du en affärsinriktad och analytisk person som vill ansvara för hela produktionsprocessen utifrån ett ekonomiskt perspektiv? Då ska du söka tjänsten som Business Controller hos Rosenqvist Rail. Rollen som Business Controller innebär ett självständigt arbete med klart definierat ansvar och befogenheter. Med tydliga värderingar och kompetenta medarbetare får du en stor möjlighet att påverka och utveckla verksamheten tillsammans med oss alla. Du rapporterar direkt till VD och ingår i ledningsgruppen. Som Business Controller arbetar du med ett övergripande ansvar för ekonomi inom företaget med tyngdpunkt mot produktionsekonomi, uppföljning, rapportering, analys och utveckling. I ditt arbete använder du data från bokföringen tillsammans med uppgifter från bland annat medarbetare, personalsystem och produktionssystem. Du ansvarar för att ekonomifunktionen uppfyller sina krav och för leverans enligt uppsatta mål, detta i nära samarbete med extern redovisningsbyrå. Stort fokus ligger på löpande uppföljning av intäkter och kostnader i vår produktionsverksamhet samt att vara ett operativt stöd. En viktig uppgift är också att utifrån analyser förmedla uppgifter och föra förändringar i önskad riktning. Du har god förståelse för produktionsprocessen utifrån ett ekonomiskt perspektiv för att kunna veta hur olika kostnader uppkommer samt genom detta förstå vart i verksamheten man kan effektivisera för att öka lönsamheten. Arbetsuppgifterna innebär: · Budgetering och budgetuppföljning · Periodiska rapporter · Prognoser · Produktkalkyler/lönsamhetsuppföljningar · Analyser · Utveckling av rutiner, processer och system. Vi söker dig som är utbildad Civilekonom eller motsvarande och har ett par års erfarenhet från Business Controllerfunktion, gärna inom tillverkande verksamheter. Du behöver ha en god inblick i och förståelse för redovisning men även kunna stötta organisationen med analyser kring lönsamhet, göra kostnadsprognoser, beräkna investeringar och blicka framåt. Du är en affärsinriktad person med en stark analytisk förmåga där struktur och noggrannhet är viktigt. Du arbetar lösningsorienterat med fokus på att skapa en trevlig atmosfär med leveranser i tid. Som länken mellan ekonomi och produktion blir du en viktig nyckelperson där du med din spetskompetens stöttar verksamheten på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Som person har du ett eget driv och en förmåga att se utifrån ett större perspektiv, där du kan föreslå förbättringsåtgärder och vara en diskussionspartner till såväl VD som övriga medarbetare. Då vi jobbar internationellt med utländska kund- och leverantörskontakter är goda kunskaper i engelska ett krav. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt god erfarenhet av ERP-system. Tjänsten avser tillsvidareanställning hos Rosenqvist Rail med placering i Hudiksvall. Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera i Sundsvall, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Linnea Sjödin [email protected] 070-380 70 47. Din ansökan registrerar du på www.rutinera.se OBS! Ange att du söker tjänsten: ”Business Controller”. Då urval och intervjuer sker löpande vill vi ha din ansökan omgående, dock senast den 10 mars 2024.

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024
Senior Business Controller - Boden

Research shows that women and other under-represented groups within our industry hesitate to apply unless they tick most boxes of a role description. At H2 Green Steel, we are building an impact company with sustainability at its core. We need a diverse, inclusive, and authentic team to rally behind our purpose of de-carbonizing hard-to-abate industries, starting with steel.So, if you are equally passionate about our purpose yet concerned that your experience doesn’t perfectly align with the qualifications stated in the job advert, we strongly encourage you to apply anyway. You may be just the right candidate, either for this role – or for another upcoming role in our rapidly growing business. About us: H2 Green Steel is on a mission to disrupt the global steel industry by producing green steel, with the end goal of bringing down CO2 emissions to zero. By using green hydrogen and fossil-free electricity instead of coal; water and heat will be our primary emissions. By 2030, our ambition is to produce 5 million tonnes of green steel annually in our fully integrated, digitalized, and sustainable plant in Boden, located in northern Sweden - currently in construction phase. But this is just the beginning – our expertise in green hydrogen will enable us to decarbonize other industries in addition to steel, and we look forward to what’s next in store for us. We are looking for talented, innovative, and purpose-driven people to join our rapidly growing and diverse team. Our employees get to learn everyday, implement the latest technology and test and put their ideas into practice. Together, we are building an impact company with sustainability at its core – for our people, customers, investors, society, and planet. Business Controller As Senior Business Controller you will work with building up the business control function for the operations in Boden, Sweden, as well as the financial profitability model for the business unit. Your areas of responsibility will included but not limited to profitability follow up, process development within controlling, implementation of segment reporting as well as operational follow up of the profit and loss and balance sheet of the business unit. Location of thisrole is at our offices in Boden, Sweden (Boden Business Park & Site Office) Key Responsibilities Assist the overall team in analysis, financial modelling and business case development Budget follow up and build short-term and long-term forecasting models In the future, when the plant is in production take responsibility for follow up of investments, profitability & working capital efficiency to secure long-term value creation. Work closely with the operational controller to ensure future PL and working capital follow up solutions are implemented You need a good understanding of the commercial processes and revenue streams, and will work on establishing these processes in cooperation with the commercial sales team controller. Continuously refine processes related to business plan, budgeting & forecasting. Lead management reporting for the Business Unit including operational reporting, CAPEX-reporting, & key financial KPIs. Establish strong relationships with key stakeholders, both as part of manufacturing, local leadership teams and the overall finance team at H2GS The person we are looking for is driven, structured and has a very strong commercial acumen and can understand very complex and technical business cases. You thrive in leading others, and dig-in where you see it is needed. You are used to, and enjoy, a high paced work environment and enjoy working with change and driving excellent processes.Background +10 years of experience in finance including business controlling positions. You have probably worked in similar roles before, and also led teams to deliver such tasks and feel comfortable leading others. Experience in ERP system design, implementation and continuous development from a finance perspective Sector-specific knowledge in manufacturing, or adjacent production industries. Relevant qualifications in Finance from a leading institution or other professional Finance qualification. Curious, commercial and technically minded with an entrepreneurial spirit. Team player Exceptionally good problem-solving and negotiation skills. Solid language skills, including written and spoken English - Swedish is a plus. What we can offer you If you are passionate about making actual change and having a positive impact on society and our planet, H2 Green Steel offers a unique opportunity to be part of a fun and professional team with high ambitions. You will get the opportunity to shape your future career together with a company focusing on creating a culture where everyone can thrive and feel a sense of belonging. In the end, we know that H2 Green Steel’s growth and success is dependent on our people and we can’t wait to shape the future of steelmaking and other industries together as a team.

29 april 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Business Controller

About Mindler Most people suffer from mental health problems at some point in their lives. Mindler was founded in 2018 by two psychologists and one doctor, with the vision to enable a world with better mental health. Since then, we have treated more than 100 000 people via our app, having more than 300+ accredited psychologists working with us across 5 European markets. In Sweden, Mindler is now the leading provider, and we continue to grow across all markets. We aim to develop the most efficient psychological treatment, and ensure good treatment outcomes by combining our licensed psychologists with a broad range of iCBT and evidence based treatment methods. To develop our business and the availability of our treatments we’re now looking for a Business Controller to help us secure a strong position on a global market applying best financial practices. We want to keep building a sustainable business where we shape our offer within the industry of mental health to provide the best care possible. The role As a Business Controller you will be pivotal for our financial strategy, playing a key role in analyzing data, identifying opportunities, and driving performance. You'll report to the CFO and work collaboratively with management of departments and cross-functional teams to provide decision support and drive operational improvements. You will work together with the finance team to ensure our financial processes are efficient, effective, and aligned with our long-term goals. What you will do: Conduct in-depth financial analysis to support decision-making and drive business performance across markets. Collaborate with the analytics department and CFO to define relevant metrics to provide focus and clarity on operational performance across the organisation, and set a process for tracking of these. Track financial performance and key operational metrics such as treatment activities, utilisation, CAC, conversion, retention and treatment outcomes. Analyse P&L, balance sheet and cash flow and identify deviations and need for action. Deliver decision support to the rest of the organization in the form of understandable data and financial insights. Provide insights to the management team and department heads and collaborate with stakeholders across the organisation to optimize operational performance and maximize profitability. Develop and maintain financial models. Drive the budget and forecasting processes and participate in the development of multi-year business plans, with clarity on the critical assumptions as well as the investments required to achieve the plan. Support the monthly closing process, to ensure robust and reliable financial statements. Conduct reporting of financial performance to management, board, investors and other stakeholders. Develop business cases, and participate in assessment and realisation of M&A and growth opportunities. Drive process improvements to enhance efficiency and effectiveness. Ensure compliance with regulatory requirements and internal controls. Who are you? A Master’s degree in finance, business, accounting or a related quantitative field. A minimum of 5+ years relevant business experience with a financial/analytical/consultative focus and progressively growing responsibilities. Advanced proficiency in Excel/Google sheets and strong presentation skills in Powerpoint/Slides. Experience from analysis of big data and working with structuring, combining and presenting data in visualisation tools (such as PowerBI) is an advantage. Experience from working in Netsuite is beneficial. Analytical mindset, combined with a collaborative approach and strong communication skills. Proven track record in driving change and realising operational improvements. Team player with a willingness to engage in a broad range of activities, from strategic to operational level, in order to enable goal fulfillment during the company’s various phases of growth. Demonstrated ability to deliver on multiple initiatives with tight timelines. Strong business acumen and commercial intuition. Strong ethics, integrity and accountability, while also having the ability to maintain independence, autonomy and confidentiality. What can we offer? If we are a good match for each other - we will offer you an exciting role that gives you a lot of freedom and a chance to develop your career towards a CFO level. We welcome you to join a company with the ambition to play an important role in the global market of digital mental health care and with an exciting growth journey ahead. You will play an important part in influencing how we work together and how we make the most impact to help our customers and further improve mental health in the society. We are looking forward to hearing from you! -- Mindler is an equal opportunity employer. All qualified applicants will be considered for employment without regard to gender, gender identity or expression, national origin, religion or other beliefs, disability, sexual orientation or age.

29 april 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
Senior Business Controller till Sogeti

Nu söker vi på Sogeti en Business Controller till en av våra regioner. I rollen ingår bland annat att leda arbetet med prognos och budget för regionen samt att säkerställa utfallet. Som business Controller förväntas du vara proaktiv i arbetet med att styra verksamheten mot uppsatta mål. Du arbetar nära regionchef, säljare och övriga organisationen. Då Sogeti ingår i Capgemini-gruppen kommer du även att ha internationella kontaktytor. Sogeti finns på 21 orter i Sverige, så en del resande kan förekomma. Arbetet kan till viss del ske på distans men vissa resor kommer att förekomma. I rollen förväntas du arbeta fram och förbättra metoder kring rapportering av vår finansiella situation samt utbilda organisationen i ekonomi. Vår arbetsplats präglas av positiv attityd där vi hjälper varandra och har kul på jobbet. Lika viktigt är vår satsning på erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling. Du ingår, tillsammans med sex kollegor i Sverige och tre i Indien, i controllergruppen och rapporterar till CFO för Sogeti. Du ingår även i en av våra regionala ledningsgrupper. Några vanligt förekommande arbetsuppgifter: - Leda budget och prognosarbetet i regionen - Analysera och följa upp resultatet - Ta fram finansiella KPIer - Stödja, utmana och agera bollplank till organisationen - Säkerställa att resultatet är korrekt och identifiera risker och agera på dem - Säkerställa att koncernens policies efterlevs och att vi är compliant med våra regelverk Kvalifikationer: - Tidigare erfarenhet som business controller. Meriterande om du arbetat inom IT-sektorn och/eller konsulttjänster - Proaktiv och utmanande av befintliga processer - God kommunikatör - Analytisk - Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel För att kunna vara framgångsrik i rollen så har du minst 5 års erfarenhet finans/ekonomi- och/ eller controllerarbete. För den här rollen krävs att du är svensk medborgare samt att du behärskar svenska i tal och skrift på en mycket god nivå. Människor utgör hjärtat och hjärnan i vår organisation. Våra grundläggande värderingar bygger på öppenhet, ärlighet, respekt och förtroende för individen. Vi tycker det är viktigt att uppmuntra, vidareutveckla och belöna våra medarbetare. Det är en förutsättning för att lyckas. För frågor och liknande ta kontakt med Talent Acquisition Partner Marcus Rosenblom. Här finns kontaktuppgifter; https://www.sogeti.se/jobba-ho... Passa även på att surfa runt lite så får du en bild av vilka vi är och hur det är att jobba på Sogeti. Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in din redan idag. -#LI-MRO Sogeti Sverige, en del av Capgemini-koncernen, med 21 kontor och 1300 medarbetare, skapar affärsvärde med teknologi för organisationer som behöver införa innovation snabbt och som vill ha en lokal partner med global skalbarhet. Med en hands-on-kultur och närhet till kunderna, implementerar Sogeti lösningar som hjälper organisationer att arbeta snabbare, bättre och smartare. Genom att kombinera agilitet och snabb implementation via en DevOps-ansats, levererar Sogeti innovativa lösningar inom test- och kvalitetssäkring, molnet och systemutveckling, förstärkta av AI, data och automation. Alla människor ska ha samma möjligheter. Inte minst i sitt arbete, därför är jämställdhet en självklarhet för oss och vi tar mängder av initiativ för att främja detta, bland annat genom #addher - ett av Sveriges största nätverk för kvinnor i IT-branschen.

26 april 2024
Sista ansökan:
14 juni 2024
Business Controller | Jefferson Wells | Finspång

Ready to take on a pivotal role in the heart of the energy sector? Join the team as a Business Controller in Finspång, where you'll be at the forefront of driving innovation in Additive Manufacturing (AM). Partnering closely with technical leaders, you'll spearhead commercial initiatives and streamline processes through digitalization. Ready to make your mark? Apply now! Location: Finspång Start: As soon as possible Job Description: As a Business Controller, you'll play a critical role in the Medium Gas Turbines Service Business. Collaborating with local and global teams, you'll lead financial and commercial activities for the Additive Manufacturing function. Your responsibilities will include: * Managing financial and commercial activities for Additive Manufacturing. * Providing KPI measurement and trend analysis. * Conducting financial analysis and performance measurement. * Overseeing cost center budgets and trend analysis. * Offering commercial support in capital investments, including ROI measurement. * Monitoring inventory and working capital investment. * Leading corporate governance of supply chain functions, including financial audit reviews. * Assisting in defining and measuring cost-out targets related to Supply Chain and Additive Manufacturing. * Providing corporate reporting. Requirements: To excel in this role, you'll need: * A university degree in business administration, finance, or a related field. * Deep experience in finance or business controlling, preferably with experience in driving change projects and industrialization. * Strong analytical, curious, and structured mindset with a drive for simplification. * Excellent communication and interpersonal skills. * Fluency in English, both orally and in writing. * Experience with SAP and MS Excel. * Knowledge of visualization tools like Power BI, Tableau, or Qlik View is advantageous. * A growth mindset with a focus on solutions and a willingness to work in a dynamic international environment. About Jefferson Wells Jefferson Wells, a part of Manpower Group, is the global leader in accelerating careers and propelling business growth across Finance, Engineering, Purchasing, Communication, Marketing, and Human Resources. As a consultant at Jefferson Wells, you will have access to a career network with thousands of colleagues within your field. Application We do not accept applications by e-mail. Send in your application as soon as possible. The applications will be evaluated continuously. Please attach your CV and apply to this position through this web-page.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
Business Controller till Electrolux Filter AB i Nygård

Letar du efter en ny möjlighet att använda din erfarenhet som Business Controller? Då har du hamnat rätt! Nu söker Electrolux Filter AB en Business Controller för ett föräldravikariat. Vi ser fram emot din ansökan! Vad innebär tjänsten? Din primära roll är att ansvara för att följa upp och analysera verksamhetens lönsamhet. Där du har ett stort ansvar för att leda budget- och prognosprocessen samt identifiera och spåra viktiga nyckeltal för att säkerställa att företagets mål uppnås. Du kommer samarbeta nära ledningen och kollegor på andra avdelningar för att bidra till lönsamhet och hållbar tillväxt. Här får du chansen att arbeta i en bred roll där vi gärna ser att du är öppen för andra typer av administrativa arbetsuppgifter som är kopplat till den operativa verksamheten. Vad erbjuder vi? Bolaget startade 1973 i Nygård och tillverkar dammsugarpåsar för en global marknad. I verksamheten arbetar totalt 24 medarbetare där 6 av dessa är anställda som tjänstemän. Vi erbjuder en välkomnande organisationskultur samt en hybrid roll med stor flexibilitet där du har möjlighet att jobba både på platskontoret och hemifrån. Tjänsten avser ett längre föräldravikariat med start omgående. Är det dig vi söker? Vi söker dig som är en självständig och drivande person som trivs av att jobba målorienterat. Du är affärsmässig och har en god känsla och förståelse för affären. Vi ser även att du har en hög analytisk förmåga och att du som person är en prestigelös och nyfiken lagspelare som tycker att det är roligt att arbeta både strategiskt och operativt. Vi ser gärna att du har yrkeserfarenhet från en liknande roll inom tillverkningsindustrin. Formella kvalifikationer • Eftergymnasialutbildning inom ekonomi • Tidigare arbetat som Business Controller Övrig information • Placeringsort: Nygård • Omfattning: Heltid • Anställningsform: Vikariat • Arbetstider: Dagtid Ansökan Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag! För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare Emelie Zell Wånéus via [email protected] Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Senior Business Controller

På Apotea, Sveriges största nätapotek, händer det mycket och vi växer snabbt. Vi är idag en koncern med en omsättning om 5,5 miljarder kronor och över 800 anställda med verksamheter i flera olika länder. Nu söker vi en analytisk Senior Business Controller till vår ekonomiavdelning i Stockholm. I rollen som Senior Business Controller kommer du att arbeta nära CFO och övrig ledning samt våra olika verksamhetsområden. Det är en spännande roll där du får en viktig roll i att utveckla vår affär. Arbetsuppgifter… Ansvara för våra budget- och prognosprocesser tillsammans med CFO. Ansvara för analys och uppföljning av utfall och annan data kopplad till vår affär. Utveckla och följa upp nyckeltal och övrig rapportering. Vara en del i att utveckla vårt bi-verktyg. Stötta våra olika verksamhetsområden med analys. Bygga och följa upp business case. Vi söker någon som… Vi ser gärna att du arbetat som Business Controller några år och har erfarenhet av att arbeta självständigt och förmåga att leda projekt. God affärsförståelse och grundläggande kunskaper kring redovisning. Mycket goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av bygga robusta och tydliga modeller och verktyg i Excell. Erfarenhet från att arbeta datadrivet med BI-verktyg i snabbväxande bolag. Meriterande är erfarenhet från att arbeta i Power BI. Relevant universitetsutbildning. Mycket goda kunskaper såväl skriftligt som muntligt i engelska och svenska. För Apotea är rätt person A och O, stor vikt kommer därför läggas vid de personliga egenskaperna. Vi söker dig som är en driven, organiserad och engagerad lagspelare. Apoteas ekonomiteam består idag av 6 medarbetare där lagspelet är centralt. Vi hjälper varandra och drivs av ett genuint engagemang av att utveckla Apotea och vidareutveckla etablerade ekonomiprocesser. Genom ett fokus på hög kvalité strävar vi efter att utvecklas individuellt och som grupp. Placeringsort: Stockholm. Vi gillar att jobba på kontoret och hoppas att du gör det också! Vi är… Apotea är Sverige och Nordens största e-handelsapotek och varje år skickar vi flera miljoner paket. Vi är en snabbväxande koncern med en omsättning om 5,5 miljarder kronor som de senaste åren gjort betydande investeringar i logistikautomation och expansion utanför Sverige. Med initiativförmåga, och ett "vi-tänkande" bidrar vi alla till att göra Apotea till en bra arbetsplats där vi har roligt tillsammans. Vi har över 800 anställda i Sverige och Norge där merparten arbetar inom våra receptfilialer och logistikcenter. Huvudkontoret är centralt placerat på Sveavägen i Stockholm. Ansök med CV och personligt brev. Intervjuer sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
Verksamhetscontroller

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Would you like to read this ad in English? Click here: Business Controller Rollbeskrivning Vårt finansteam expanderar och vi söker nu en erfaren Verksamhetscontroller som kan stötta verksamheten när vi växer. I denna roll kommer du ansvara för löpande analys, data validering och att leverera rapporter och beslutsunderlag till relevanta stakeholders. Genom att framföra finansiella planer, budgetar och prognoser samt bedöma våra intäktsströmmar och kostnadsstrukturer kommer du att stödja våra avdelningar i att fatta ekonomiskt kloka och strategiska beslut. För att trivas i denna roll ser vi att du är pragmatisk och jordnära, med passion för siffror och analys. Du arbetar effektivt både självständigt och i team, och söker alltid tillfällen att dela med dig av din djupa affärsförståelse på ett sätt som leder bolaget och dess avdelningar framåt. Utöver detta har du förmågan att leverera högkvalitativa resultat på ett snabbt och konkret sätt som kommer vara avgörande för vår fortsätta framgång. I denna roll kommer du interagera med allt och alla som driver vår affär - och du kommer spela en stor och viktig roll i vår framtida tillväxt. Delar du dessutom vår passion för musik är det ett stort plus! Ansvarsområden: Sammanställning och analys av månatliga avslut, rapportering och uppföljning. Analysera intäkter, kostnader, lönsamhet och andra aspekter av verksamheten. Skapa och utveckla rapporter som hjälper samtliga avdelningar att bättre mäta och följa upp sina dagliga verksamheter. Utveckla och sammanställa ledningsrapporter. Utveckla KPI:er, rapporter, prognoser och metoder. Stödja och driva budget- och prognosprocessen. Förbereda presentationer för att presentera finansiella siffror, resultat och insikter till affären. Olika Ad Hoc-projekt och uppgifter. Kvaliteter och färdigheter du besitter: Kandidatexamen inom ekonomi, teknik eller relevant område. 5+års erfarenhet av affärsstyrning, revision eller transaktionstjänster. Utmärkt kompetens i Excel. God förståelse för redovisningsprinciper, finansregler och finansiella rapporteringsstandarder. Utmärkta kommunikations- och interpersonella färdigheter, med förmågan att interagera effektivt med alla nivåer av ledning och personal. Starka engelska färdigheter, både i tal och skrift. Praktiskt information: Scope: Heltid och permanent. Team: Finance. Reports to: CFO. Location: Stockholm. Om denna beskrivning tilltalar dig, hoppas vi att du ansöker till denna roll då vi löpande kommer att intervjua kandidater tills vi hittar rätt person. Vi uppmuntrar dig att söka även om du inte passar perfekt in på beskrivningen, då du kan ha andra relevanta erfarenheter.

24 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024