Byggnadsingenjör

Sök bland 20 lediga jobb som Byggnadsingenjör och börja ditt nya yrkesliv idag!

Byggingenjör | Mölndals Stad
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du vara med och bygga morgondagens Mölndal och bland annat bidra till hållbara byggprojekt ur fastighetsförvaltnings-, ekonomiskt och miljöperspektiv? Arbetsuppgifter I rollen kommer du ansvara för tekniska krav och anvisningar (TKA) och bli en viktig del av vår fastighetsavdelning. Fastighetsavdelningen i Mölndals stad ansvarar för att förvalta, bygga, hyra in och utveckla lokaler för kommunens nuvarande och framtida behov. Vi har många pågående och kommande projekt som kräver hög kompetens och god samverkan. Våra processer och arbetssätt är ständigt under utveckling där vi arbetar tillsammans för bästa möjliga Mölndal för våra invånare och besökare. Fastighetsavdelningen arbetar för hela staden och tillhör organisatoriskt samhällsbyggnadsförvaltningen. På avdelningen arbetar tre enhetschefer och 30 medarbetare. Huvudsakliga arbetsuppgifter: * Utveckla och följa upp tekniska krav och anvisningar inom området byggteknik * Stötta projektledare och övriga projektaktörer som sakkunnig inom området byggteknik genom byggprocessens alla skeden * Stötta underhållsplanerare, förvaltare och drift som sakkunnig inom området byggteknik * Samordna tekniska krav och anvisningar inom alla tekniska områden, ej enbart byggteknik * Ansvara för och genomföra revideringen av tekniska krav och anvisningar inom området byggteknik * Ansvara för och samordna revideringen av tekniska krav och anvisningar inom samtliga tekniska områden med hjälp av andra funktioner inom staden samt konsulter. * Ansvara för och samordna granskningen av förfrågningsunderlag samt bygghandlingsprojekteringen inom samtliga tekniska områden i våra byggprojekt med hjälp andra funktioner inom staden samt konsulter. * Ansvara för, genomföra och samordna utvärderingen av alla färdigställda byggprojekt inom samtliga tekniska områden med hjälp andra funktioner inom staden samt konsulter. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning som byggnadsingenjör eller annan eftergymnasial utbildning eller yrkeserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vi ser även att du har minst 5 års dokumenterad yrkeserfarenhet som sakkunnig inom byggteknik eller besiktningsman inom entreprenadbesiktning bygg. Du har även väldigt god kunskap inom byggnadsteknik. Du har även god förståelse för fastighetsautomation, styr och regler samt övriga tekniska installationer. För tjänsten som Byggingenjör söker vi dig som vill arbeta i en kommun där det händer mycket. Du kommer att ha många interna och externa kontakter och därför tror vi att du är kommunikativ, självgående och självständig som person. Du har stor vana att arbeta utefter processer och styrdokument. För att bli framgångsrik i rollen är du strukturerad och trivs med att arbeta med stor noggrannhet i dina arbetsuppgifter. Vi ser även att du är nyfiken och drivs av att komma på nya idéer och lösningar. Du känner dig även bekväm med att fatta beslut och att leda grupp i arbetet. Vi söker dig som uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska samt har B-körkort. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om Mölndals Stad I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Samhällsbyggnads­förvalt­ningen ansvarar för den fysiska planeringen av staden och arbetar övergripande för en hållbar utveckling av Mölndals stad, tätorter och landsbygd med en god infrastruktur. I förvaltningens uppdrag ingår bland annat strategisk samhällsplanering, översikts- och detaljplanering, plangenomförande samt förvaltning och utveckling av Mölndals stads egna fastighetsbestånd, investeringsprojekt, mark och exploatering, trafikutveckling samt långsiktig planering av mark- och vattenanvändning. Mölndals stad har ett strategiskt och fördelaktigt läge nära Göteborg, i Västra Götalands-regionen. Mölndal befinner sig i ett expansivt skede med en befolkning på 70 000 invånare, stora infrastrukturella satsningar och ett växande näringsliv. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Sök tjänsten idag! I den här rekryteringen samarbetar Mölndals Stad med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Edemyr, [email protected] Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående, dock senast 1a augusti. Vi ser fram emot att höra från dig!

3 juli 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Teknisk Specialist|ROCKWOOL |Jönköping
Experis AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Rockwool söker nu en engagerad Teknisk Specialist till Jönköping. I denna roll blir du en nyckelperson i att stötta våra kunder och säljorganisation med tekniska lösningar inom byggisolering - med fokus på kvalitet, innovation och energieffektivitet. Här får du chansen att arbeta med marknadsledande produkter i ett företag som sätter hållbarhet och utveckling i centrum. Om tjänsten Rockwool är ett välkänt kvalitetsvarumärke och koncernen är en av världens största tillverkare av stenullisolering. Vi utökar vårt tekniska team och letar efter en person med erfarenhet inom byggnadskonstruktion för att hjälpa våra kunder med spetskompetens vid isolering av byggnationer och brandsäkerhet. Du blir teknisk specialistrådgivare inom isolering i Sverige och en del av en internationell koncern. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hjälpa våra kunder med teknisk rådgivning inom våra produktområden i Sverige. Det kan handla om att bistå arkitekter i projekt eller ge goda råd till ingenjörer så att de kan välja rätt material för komplexa byggprojekt, med fokus på båda tekniska egenskaper och miljö. Våra kunder är huvudsakligen byggnadsprojektörer, entreprenörer och installatörer och du kommer att få arbeta med några av de största byggprojekten i Sverige. Som del av ett nordiskt team, kommer du få möjligheten att även vara med på projekt i Norge, Danmark och Finland. Exempel på arbetsuppgifter * Hjälpa kunder med kunskap och rådgivning som gör att de kan nå specifika krav i olika projekt, såsom U-värden, energiberäkningar, specifika brandkrav etc. * Bistå vår säljorganisation och kundservice kring olika tekniska frågor från marknaden. * Rådgivning gällande byggkonstruktion inom bland annat brand och ljudisolering * Teknisk rådgivning kring hållbarhetsfrågor, brandskydd och miljökrav. * Delta i möten och mässor inom byggnadsbranschen Din profil Vi letar efter en person som har några års erfarenhet av byggindustrin eller andra relevanta branscher. Du har akademisk utbildning som byggingenjör eller liknande från Tekniskt Universitet eller högskola. Meriterande är om du har arbetat inom materialtillverkning i byggbranschen och haft kundkontakt. För att lyckas i din roll behöver du vara initiativrik och kunna arbeta självständigt samtidigt som du har god förmåga att möta personer från skilda branscher med olika behov. Som person är du en kommunikativ och resultatinriktad lagspelare med ett strukturerat och kundorienterat arbetssätt. Vi ser gärna att du: * Har en gedigen bakgrund inom byggkonstruktion som ingenjör eller motsvarande. * Är bekant med standarder och lagkrav inom byggindustrin. * Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av brandsäkerhet. Vad vi erbjuder Du blir en del av en internationell koncern med huvudkontor i Danmark, som erbjuder gedigna och beprövade isoleringslösningar till marknaden. Rockwool är ett varumärke med över 80 års erfarenhet som ligger i framkant inom områden som till exempel hållbarhet och ny teknik. Vi erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö, karriärmöjligheter både nationellt och internationellt, bra friskvårdsbidrag och ett generellt högt fokus på dig som individ. Du kommer bli en del av vår nordiska organisation, med kollegor i Danmark och Norge. Placering är på kontoret i Jönköping, tillsammans med vår svenska organisation, beståendes av 20 engagerade kollegor. Om Rockwool Rockwool befinner sig i en spännande utvecklingsfas där vi bygger en stark organisation för framtiden. Vi ska bygga en toppmodern, ny fabrik i Sverige samtidigt som vi rustar organisationen inför kommande generationsskiften. Därför söker vi nu driftiga medarbetare som vill vara med och forma vår framtid. Rockwool är världsledande tillverkare av stenullsisolering. Vi erbjuder ett komplett utbud av högpresterande isoleringsprodukter som bidrar till ökad energieffektivitet och minskat klimatavtryck inom byggnadsindustrin. Vi har redan kommit långt på vägen mot mer hållbar produktion i Norden. Tre av fyra fabriker har skiftat till fossilfria bränslen. Koncernen sysselsätter över 12 000 medarbetare och har sitt huvudkontor utanför Köpenhamn. Den svenska verksamheten har kontor i Jönköping och ingår i Rockwool Nordics. I Norden har vi fyra fabriker, varav två i Danmark och två i Norge. Vi arbetar aktivt med att sänka vår klimatpåverkan genom energieffektiv produktion med fossilfria bränslen, ökad återvinning av stenullsprodukter och kortare transporter. Låter detta intressant? I den här rekryteringen samarbetar Rockwool med Jefferson Wells. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på [email protected]. Urval och intervjuer sker från vecka 33. Sista ansökningsdag är 10 augusti. Varmt välkommen med din ansökan!

2 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Seniora projektledare till Bolidens projekteringskontor
Lernia Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Seniora Projektledare till Bolidens projektkontor Boliden är ett högteknologiskt metallföretag med egna gruvor och smältverk som arbetar långsiktigt med att garantera samhällets tillgång till bas- och ädelmetaller. I ett sekel har vårt arbete varit en del av de värdekedjor som format det moderna samhället. På Boliden vet vi att metallerna vi bryter och tillgängliggör kommer att spela en avgörande roll även framöver - det som spelar roll är hur vi framställer dem. Bli en del av oss och driv förändring för kommande generationer. Din roll: Teknikavdelningen på Bolidens affärsområde Gruvor har i uppdrag att utveckla både befintlig och ny teknik, hålla i utredningar/projektledning och bistå med expertkunskap. I den moderna gruvan är automation, elektrifiering och digitalisering ledord, och i din roll kommer du vara med och driva den förändringen. Projektkontoret på teknikavdelningen ansvarar för att genomföra gruvornas största investeringsprojekt, och som projektledare kommer du vara en nyckelperson som säkerställer att projekten genomförs effektivt och med hög kvalitet där vi prioriterar hälsa, miljö och säkerhet. Här jobbar vi tillsammans, och du kommer ha många kontaktytor både internt och externt i arbetet med att driva och genomföra projekten. Teamet består idag av sex projektledare samt en projektadministratör, varav merparten är stationerade i Boliden. För rätt person kan det finnas möjlighet att vara stationerad på en annan ort nära eller där Boliden har sina gruvanläggningar. Eftersom projekten bedrivs på våra gruvor i Aitik, Bolidenområdet, Garpenberg, Tara och Kevitsa förekommer en del resor i tjänsten. Ditt team: Vi söker nu tre seniora projektledare till vårt team som idag består av 6 projektledare och en projektadministratör. Samtliga rapporterar till chefen för projektavdelningen på teknik. Dina arbetsuppgifter: • Ansvara, leda och koordinera både förprojekt och genomförandeprojekt på olika siter • Teknisk support • Samarbeta med inköpsavdelningen, teknikavdelningen och andra avdelningar på Boliden • Arbeta med externa resurser och leverantörer • Följa teknikutvecklingen i omvärlden Ditt bidrag: • Universitets- eller högskoleutbildning, gärna civilingenjör eller liknande, alternativt arbetslivserfarenhet som gjort att du tillgodosett dig likvärdig kunskap • Erfarenhet av projektledning • Goda kunskaper i svenska och engelska, finska ser vi som en merit • Körkort för personbil Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i projektmodeller, jobbat inom industri eller har erfarenhet av att projektleda i anläggningsprojekt. Varför arbeta tillsammans med oss: På Boliden tror vi på att främja en arbetsplats där mod, omtanke och ansvar är centralt i allt vi gör. Vi erbjuder en arbetsplats där vi tror på samarbete och där det du bidrar med kommer att ha en direkt inverkan på kommande generationer. Vi är ett företag som består av ansvarsfulla och kreativa människor som alla jobbar mot samma vision; att bli den mest hållbara och respekterade metalleverantören i världen. Ansök idag för att bli en del av något verkligt meningsfullt! Vill du veta mer om rollen? Kontakta mig Peter Nystedt, 070-609 84 40 eller [email protected]. Denna rekrytering genomförs i samarbete med Lernia, anställning sker direkt med Boliden. Frågor om ansökan besvaras av ansvarig rekryterare Elin Ejrendahl [email protected] Facklig information får du av Giovanni Cibrario, SACO, 070- 225 67 53, Andreas Mårtensson, Unionen, 070-541 83 93 eller Peter Markström, Ledarna, 0910-77 40 09. Sista ansökningsdag är 31 augusti 2025. Urval och intervjuer kommer att ske efter sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

1 juli 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Tillsynshandläggare
FALKÖPINGS KOMMUN
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi söker en tillsynshandläggare till vår stadsbyggnadsavdelning. Hos oss blir du en del av ett erfaret och kreativt team av 26 medarbetare som arbetar engagerat för ett hållbart samhällsbyggande! Vad kan vi erbjuda dig? Stadsbyggnadsavdelningen ansvarar för kommunens bygglov, fysiska planering, mät- och kartverksamhet, geografisk information, mark och exploatering samt natur- och vattenvård. I din roll som tillsynshandläggare kommer du driva dina ärenden självständigt men samtidigt ingå i ett team av fem bygglovsingenjörer, en bygglovsadministratör och en enhetschef/bygglovsingenjör. Som tillsynshandläggare har du huvudfokus på att utöva den tillsyn som regleras i plan- och bygglagen men arbetar även vid behov med övriga delar av bygglovsprocessen. Arbetet innebär framför allt att utreda tillsynsärenden, göra tillsynsbesök med dokumentation av densamma samt med stöd av lagen komma fram till korrekta åtgärder. Du skriver beslut och formulerar tjänsteutlåtanden med beslutsförslag som föredras inför kommunens byggnadsnämnd. Att arbeta proaktivt genom rådgivning till allmänheten är en viktig arbetsuppgift. Du kommer att möta en stor variation av ärenden då tillsynen bland annat omfattar olovligt byggande, ovårdade tomter och ovårdade byggnadsverk. Som tillsynshandläggare har du möjlighet att arbeta nära beslutfattare och allmänheten, liksom att samarbeta med andra myndigheter. Du får varierade arbetsuppgifter och därmed goda möjligheter till personlig- och kompetensutveckling. Vad söker vi hos dig? Vi söker dig som är utbildad jurist, byggingenjör, miljöingenjör eller innehar annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi värdesätter din förmåga att ta eget ansvar och initiativ, att du kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Goda kunskaper i svenska språket är ett krav. Vidare trivs du med att arbeta målinriktat och besitter en god förmåga att ta hänsyn till flera perspektiv, göra korrekta avvägningar samt fatta beslut baserade på sakliga och objektiva bedömningar. Som person är du trygg och stabil med en hög personlig mognad. Som tillsynshandläggare har du ett speciellt ansvar för bebyggelsens utformning i såväl staden som på landsbygden, varför vi vill att du har ett starkt intresse för gestaltningsfrågor och den byggda miljön. Tjänsten innebär många interna och externa kontakter och det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Erfarenhet av arbete med tillsyn eller med myndighetsutövning samt goda kunskaper om plan- och bygglagen samt angränsande lagar är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort för personbil är ett krav. Upplysningar För frågor nås kontaktpersoner lättast under vecka 27 och vecka 31. Falköpings kommun Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans. Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

26 juni 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Specialist projektstöd bygg - Eskilstuna
Fortifikationsverket
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Fortifikationsverket söker efter en specialist inom projektstöd bygg som kommer att arbeta tätt tillsammans med våra projektledare i byggprocessen. Är du van med att granska handlingar, är byggtekniskt kunnig och har minst 8års erfarenhet inom byggbranschen? Då kan det vara dig vi söker, skicka in din ansökan redan idag! Vi äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige. Din vardag - arbetet som specialist inom projektstöd bygg Projektstödsenheten och dess 20 medarbetare har till främsta uppgift att stödja avdelningens projektledare genom hela byggprocessens olika skeden med bland annat Byggteknik, kalkyler, tekniska försörjningssystem inom VVS och EL, miljö och brandfrågor m.m. Enheten bistår även andra avdelningar i arbetet med att bland annat upprätta projekteringsanvisningar och handböcker. Som specialist projektstöd bygg kommer du att vara en nyckelperson inom vårt team. Du kommer att stödja projektledare i tidiga skeden i byggprocessen. Ditt arbete innebär att säkerställa att projekt genomförs enligt fastställda ramar och kravställningar samt att upprätthålla lagefterlevnad. Du kommer att arbeta i nära samarbete med projektledarna samt externa aktörer för att säkerställa en smidig och effektiv projektgenomföring. Du kommer att arbeta med att: • stödja projektledare med byggrelaterat tekniskt stöd och rådgivning under uppstartsfasen • stödja i avrop/upphandling av konsulter och entreprenörer med uppdragsbeskrivningar, AF-delar och beskrivningar • delta och leda startmöten med konsultgrupper med genomgångar av projekteringsanvisningar och övriga stödjande dokument inför projektering • ingå i ”teamet” som granskar projekteringsresultat mot ställda krav och anvisningar • aktivt vara med att utveckla och förbättra interna processer och aktiviteter som enheten arbetar med. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har utbildning på högskole-/universitetsnivå med inriktning samhällsbyggnad, byggnadsingenjör alternativt gymnasieingenjör kombinerat med arbetslivserfarenhet vi bedömer lämplig. Du är van med att granska handlingar, är byggtekniskt kunnig och har minst 8års erfarenhet inom byggbranschen. Körkort B är ett krav då resor förekommer inom tjänsten. Det är meriterande med erfarenhet från fortifikations- eller försvarsområdet. Även erfarenhet av offentlig och/eller statlig verksamhet, samverkan, krisberedskap samt civilt försvar är meriterande. Vi ser också positivt på tidigare påbyggnadsutbildningar/kurser inom byggnadsteknik (ljud, dagsljus och energi). • Relevant akademisk utbildning inom bygg, anläggning, eller motsvarande område. • God kunskap i projektstyrning och kvalitetssäkring. • Erfarenhet av att arbeta med komplexa och tidskritiska projekt. • Vana vid att använda moderna IT-verktyg och projektledningssystem. • Strukturerad och noggrant arbetssätt samt god förmåga att samarbeta. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1100 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Eskilstuna. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 augusti, intervjuer kommer att genomföras 28 augusti samt 3-5 september. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten Välkommen att kontakta rekryterande chef Anders Lindberg, 010-44 44 155 eller rekryteringsspecialist Malin von Zweigbergk, 010-44 45 675. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

24 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
BIM coordinator within the energy sector
Nexer Tech Talent AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Did you recently graduated with a degree in engineering and want to work with BIM. We are looking for a BIM coordinator with an interest in handling different projects. As a BIM coordinator, you will assess architectural, structural, and mechanical design models. You will check the quality and accuracy of the models, extract quantities, identify and resolve clashes, analyze costs, and develop documentation and representations. You will also be required to construct and maintain 3D/4D/5D/6D Building Information Models on occasion. Main responsibilities Manage and assist in the coordination efforts of all parties involved in the project including owners, architects/engineers, consultants, sub-contractors Derive BIM modeling requirements and guidelines from contract requirements and for BIM use throughout the lifecycle Support project team by managing and creating content library files and templates, creating and enforcing standards and evaluating project models. Act as the main point of contact for BIM technology and any related issues between the construction managers, subcontractors, owners, design team, and others as required. Desired qualifications: As a person you are not afraid to take initiative. You need to get people to collaborate. You generate information from others that you then manage, repackage, and utilize. Engage in discussions with suppliers, keep your head held high, and have the courage to set demands. You have a strong mindset and are able to lead large scale coordination meetings Good knowledge of BIM related platforms such as BIM360/Autodesk Construction Cloud and thorough understanding of BIM processes and global BIM standards Minimum of a Bachelor’s Degree within a related field Interest in 3D Modeling in the relevant tools and experience from BIM, Model and Data coordination. Fluency in English and strong analytical skills, excellent writing, and communication skills with experience of C-level business discussion It is meritorious if you are fluent in Swedish, both spoken and written. Being a consultant at Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent specialize in giving young tech talents the ultimate start in their careers. For this role, you will be employed by Nexer Tech Talent but work at client, located in either Ludvika or Västerås, start within summer. You will be coached by a mentor at the client and by a consultant manager at Nexer Tech Talent. As a consultant, you will be well taken care of. We often invite our consultants to group activities such as lectures, after works and lunch meetings. After successful completion of the consulting assignment, the intention is that you will be offered employment with client. Application Does this sound like you? We are constantly screening resumes, therefore please submit your application as soon as possible. If you have any questions, you are welcome to contact Tech Recruiter Lema Naderi at [email protected] We are looking forward to hearing from you! About Nexer Tech Talent Nexer Tech Talent is part of the Nexer Group – a tech company with deep roots in Swedish entrepreneurship and innovation. Together, we are over 2500 employees in 15 countries who, for more than 35 years, have helped our clients stay ahead strategically, technologically, and communicatively. Learn more about Nexer Tech Talent here.

24 juni 2025
Sista ansökan:
11 december 2025
Arbetschef inom bygg
Prowork Göteborg AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vi rekryterar nu en Arbetschef till en av våra kunder i Göteborg – ett väletablerat byggföretag med stark lokal närvaro.  Har du en bakgrund inom bygg, brinner för ledarskap och vill ta nästa steg i en affärsnära och operativ roll? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig.   Om företaget Vår kund är ett familjeägt och stabilt byggföretag som varit verksamt i över 30 år. Med en omsättning på cirka 200 MSEK och omkring 50 anställda (både tjänstemän och yrkesarbetare) bedriver de verksamhet i hela Västra Götaland och Halland. De arbetar med egen personal, har låg personalomsättning och en kultur som präglas av förtroende, engagemang och snabba beslut. Bolaget är verksamt inom både byggservice och entreprenad, med uppdrag inom industri, privata fastigheter och ramavtal. De befinner sig i en spännande utvecklingsfas och söker nu en affärsorienterad ledare som kan ta ett brett operativt ansvar – och vara med och driva företaget framåt.    Om rollen – Arbetschef inom bygg Som arbetschef har du det övergripande ansvaret för att säkerställa att den dagliga driften fungerar effektivt, samtidigt som du arbetar aktivt med affärsutveckling, kundrelationer och ledarskap. Rollen är både strategisk och operativ, med stort fokus på närvaro, uppföljning och samverkan. Du rapporterar direkt till VD och fungerar som dennes närmaste samarbetspartner i det dagliga arbetet. Exempel på ansvarsområden: Operativt ledarskap – leda och coacha projektledare och stödfunktioner Affärsansvar – följa upp kalkyler, budget, prognoser och lönsamhet Processutveckling – bidra till struktur, rutiner och långsiktiga förbättringar Kundkontakt och försäljning – både nya och befintliga relationer Deltagande i byggmöten och stöd i tekniska/ekonomiska frågor Aktiv närvaro i verksamheten – på kontoret, ute i projekt och med medarbetare   Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet av ledande roll inom bygg- eller entreprenadverksamhet (ex tidigare roll som Arbetschef eller liknande) Vana att arbeta operativt med budget, prognoser och ekonomisk uppföljning Erfarenhet av att leda team, utveckla processer och driva förbättringsarbete Branscherfarenhet från byggproduktion (gärna ÄTOR, byggmöten, projektstyrning) Administrativ och systemteknisk förståelse – du ser helheten i affären Svenska i tal och skrift, grundläggande engelska   Som person är du: Trygg, beslutsam och lösningsorienterad Affärsmässig, strukturerad och resultatinriktad Prestigelös, jordnära och kommunikativ Engagerad ledare som skapar förtroende och bygger team En doer som ser möjligheter och agerar på dem   Vi erbjuder dig: En nyckelroll i ett väletablerat och lönsamt företag Möjlighet att påverka och bidra till fortsatt tillväxt Familjär och entreprenöriell företagskultur Konkurrenskraftig lön, tjänstebil och utvecklingsmöjligheter   Ansökan Denna rekrytering sker via oss på Prowork Kompetens. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande. Bakgrundskontroll genomförs innan presentation och referenser tas efter intervju. Har du frågor om tjänsten eller processen? Välkommen att kontakta ansvarig rekryterare – vi ser fram emot att höra från dig!

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Byggnadsingenjör med känsla för arkitektur & hållbarhet
Aix Arkitekter AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du vara med och forma framtidens byggnader tillsammans med arkitekter och ingenjörer på ett av Sveriges mest väletablerade arkitektkontor? AIX Arkitekter växer och söker nu en byggnadsingenjör med 1–3 års erfarenhet till vårt team. Vi är ett kontor med cirka 90 medarbetare – arkitekter, ingenjörer, byggnadsantikvarier, inredningsarkitekter – som tillsammans arbetar tvärdisciplinärt med uppdrag i alla skeden. Våra projekt spänner från volymstudier och tidiga skisser till färdigprojektering. Vi arbetar både med privata och offentliga beställare och strävar alltid efter att förena funktion, gestaltning och hållbarhet. Om rollen Som byggnadsingenjör på AIX Arkitekter kommer du arbeta nära både arkitekter och andra ingenjörer i projekteringsteam, ofta i komplexa och spännande uppdrag. Du blir en viktig del i arbetet med att omsätta arkitektoniska visioner till byggbara lösningar – där noggrannhet, systematik och förståelse för helheten är avgörande. Vi söker dig som: - Har 1–3 års erfarenhet som byggnadsingenjör - Har examen från högskola eller YH-utbildning inom bygg, konstruktion eller arkitektur - Har goda kunskaper i Revit och erfarenhet av BIM-projektering - Har vana att arbeta i AutoCAD - Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift - Är nyfiken, lösningsorienterad och trivs i samarbete med andra Har du dessutom praktisk erfarenhet från byggarbetsplats ser vi det som ett extra plus. Vi erbjuder: - Ett kreativt och välkomnande arbetsklimat där samarbete står i centrum - Möjlighet att utvecklas i olika typer av projekt och skeden - En kultur där hållbarhet och arkitektonisk hög kvalitet är självklarheter - En arbetsplats i hjärtat av Stockholm med gemenskap, kompetensutbyte och sociala aktiviteter På AIX skapar vi arkitektur som gör skillnad. Med kunskap om det redan byggda utvecklar vi framtidens arkitektur och långsiktigt värdefulla miljöer. Vår styrka ligger i balansen mellan stor bredd och djup specialistkunskap, där vi kompletterar varandra med olika kompetenser. Vi har uppdrag inom allt från stadsbyggnad till nybyggnad och ombyggnad. Hos oss arbetar bland annat arkitekter, planarkitekter, inredningsarkitekter, ingenjörer och byggnadsantikvarier. Vi arbetar i nära dialog med kunder som vill utveckla byggnader och fastigheter till ett vackert och hållbart slutresultat. Vi välkomnar mångfald i våra team, för vi vet att den gör oss smartare och vår arbetsplats roligare. Vill du vara med och göra skillnad? Då längtar vi efter dig. Och antagligen du efter oss.

23 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Entreprenadingenjör Bygg Örebro
PEAB Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Vill du arbeta i en roll där du får jobba mitt i projekten, nära projektchef och platschef inom byggbranschen? Här är din möjlighet att bli en del av Peab som är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag. Som entreprenadingenjör hos oss på Peab ges du möjligheten att få arbeta med flera intressanta områden inom en organisation med goda värderingar och stort hållbarhetsfokus.   Rollen som entreprenadingenjör   Som entreprenadingenjör på Peab har du en viktig och central roll och du är vanligen involverad i samtliga skeden i projektet, dvs från anbudsstart till färdigställande. Det är en varierande roll med stor bredd av stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter där du har möjligheten att vara med och bidra i många olika delar.    Du arbetar bland annat med planeringen av byggprojektet, inköp av material, budgetuppföljning och kontraktsadministration. I rollen kan det även ingå att upprätta anbudskalkyler, produktionskalkyler, ändrings- och tilläggsarbeten. Som entreprenadingenjör arbetar du nära projektets platschef, projektchef och arbetsledare. Utöver detta har du mycket kund- och leverantörskontakter.   Vi erbjuder dig ett mycket varierat och spännande arbete. Du får stort utrymme för påverkan i din roll och på projektets framgång. Vi är det lokala byggföretaget med familjekänsla samtidigt som vi har styrkan och resurserna i en stor koncern. Hos oss får du värdefulla nätverk, bra verktyg och en ständig kompetensutveckling.     Din profil   Vi söker dig med flerårig erfarenhet från byggbranschen. Vi ser gärna att du har högskoleingenjörsutbildning eller likvärdig byggteknisk utbildning.   Vi ser att du som söker har ett intresse för ekonomisk styrning och uppföljning samt är van att arbeta med uppsatta tidplaner. Som person är du strukturerad och gillar ordning och reda. Du har vana av och kan hantera många saker parallellt. Du trivs med en stor kontaktyta, är relationsskapande och ser vikten av att bygga och underhålla goda relationer både internt och externt.   Det ska kännas självklart för dig som söker att du kan stå bakom och leva efter våra kärnvärden, jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga.   Du behärskar svenska i tal och skrift.  Tillgång till körkort och bil är ett krav då entreprenadingenjören utgår från våra produktionsarbetsplatser.     Vill du veta mer?   Har du ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Arbetschef Niclas Beckius, [email protected]. Har du frågor kopplat till rekryteringsprocessen kontakta HR koordinator Celie Lindh, [email protected]. Under v.28-31 har vi semester och ingen möjlighet att svara på eventuella frågor kopplat till tjänsten men vi finns tillgängliga innan och efter semesterperioden.   Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.   Vi erbjuder I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan! Peab är Nordens samhällsbyggare med 13 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm.

20 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
Bygglovsingenjör
Gislaveds kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Beskrivning Som medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats. Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande. Som bygglovsingenjör utgör du en viktig kugge i utvecklandet av den bebyggda miljön i Gislaveds och Tranemos kommuner och du jobbar med bygglovshandläggning från ax till limpa. Som bygglovsingenjör är du med i hela processen från rådgivning och bygglov till slutbesked och du är kommunens ansikte utåt i mötet med medborgare och företag. En framgångsfaktor i vår handläggning är den rådgivande rollen i mötet med medborgare och företag och du kommer i ditt uppdrag att utgöra en nyckelroll i samhällsbyggandet på det lokala planet. Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna för den aktuella tjänsten omfattar bygglovshandläggning och den tekniska delen av bygglovsprocessen med tekniska samråd och besök på byggarbetsplatser. Handläggning av tillsynsärenden och strandskyddsärenden är en viktig del i uppdraget. Du kommer ha mycket kontakt med allmänheten genom rådgivning och information i bygglovsfrågor samt i frågor som rör den tekniska delen av bygglovsprocessen. Du kommer arbeta och utveckla verksamheten tillsammans med 6 erfarna bygglovsingenjörer med motsvarande arbetsuppgifter. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad byggnadsingenjör eller har annan relevant utbildning inom samhällsbyggnad, byggteknik eller motsvarande. Du har god kännedom om bygglagstiftning, särskilt plan- och bygglagen (PBL) samt Boverkets byggregler. Du trivs med att arbeta både självständigt och i nära samverkan med kollegor, och har ett strukturerat arbetssätt. Du är trygg i att fatta beslut inom ditt ansvarsområde och har god förmåga att ge tydlig och korrekt information till medborgare och företag. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom initiativförmåga, servicekänsla och kommunikativ förmåga. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet av bygglovshandläggning/byggnadsinspektion i kommunal verksamhet, erfarenhet från arbete på arkitekt- eller konstruktionskontor eller erfarenhet av tillsynsarbete enligt PBL och/eller strandskyddsärenden.  B-körkort är ett krav, då arbetet innebär platsbesök. Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar. Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!  I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025