Head of Finance
Unilabs AB
Ekonomi- och finanschefer

Head of Finance På Unilabs kombinerar vi ett stort medicinskt kunnande med en stor mänsklig omtanke. Genom våra sätt att arbeta skapar vi ett tydligt kundvärde och tydligt patientvärde. Detta gör vi med hjälp av effektiv diagnostik, hög kvalitet och förstklassig kundservice mot våra patienter och kunder. Vi har gemensamt en vilja att ge de bästa förutsättningar till vård för varje enskild individ och vi tror på att våra medarbetares kompetens, drivkraft och engagemang har en stor del i det mervärdet som vi skapar för samhället i stort. VAD Vi söker en erfaren och strategiskt inriktad Head of Finance till vårt team i Sverige. I denna nyckelroll kommer du att ansvara för den finansiella verksamheten och arbeta för att säkerställa att vi når våra finansiella mål. Du kommer att leda vårt ekonomiteam och driva förbättringar som stärker vårt finansiella resultat. Som medlem i ledningsgruppen kommer du att spela en central roll i att utveckla långsiktiga strategier för organisationens tillväxt och framgång. Huvudsakliga ansvarsområden: - Leda processerna för ekonomisk planering, budgetering, prognoser och rapportering för den svenska marknaden - Utveckla och implementera finansiella strategier som stödjer affärstillväxt och operativ effektivitet - Ge ekonomiska insikter och rekommendationer till VD och ledningsgrupp - Säkerställa efterlevnad av finansiella regler och redovisningsprinciper - Optimera rörelsekapital, kassaflöde och likviditet för verksamheten - Leda och utveckla vårt duktiga ekonomiteam genom att främja en kultur av ständiga förbättringar och professionell utveckling - Samarbeta med andra avdelningar, till exempel Operations, Sales, IT och HR, för att driva gemensamma initiativ och förbättra det finansiella resultatet - Fungera som huvudsaklig kontakt för externa revisorer, skattemyndigheter och andra intressenter i finansiella frågor Tillsammans med Unilabs blir du en del av ett dynamiskt och innovativt företag som värdesätter professionell tillväxt och belönar goda prestationer. Tillsammans kan vi göra skillnad i vårdlandskapet! VEM Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom ekonomistyrning och redovisning och som har arbetat med ledarskap i finansiella processer. Du är strukturerad, affärsinriktad och självgående och drivs av att skapa resultat och bidra till företagets utveckling. Vi tror att du har erfarenhet från en större koncernstruktur med internationella kontaktytor. Vi ser gärna att du har: - Akademisk examen inom ekonomi och redovisning - Minst 10 års erfarenhet inom finans, varav minst 5 år i en ledarroll - Mycket goda kunskaper om finansiella regler, redovisningsprinciper och praxis - Gedigen erfarenhet av finansiell planering och analys, budgetering och prognoser - Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska - Hög kompetens inom finansiell modellering och analysverktyg, inklusive avancerade Excel-kunskaper - Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska - Erfarenhet från vårdbranschen är meriterande men inte ett krav VAR Den här är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid Unilabs huvudkontor i Huvudsta, Solna. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt person, skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt. Unilabs AB är idag en ledande aktör inom radiologi och laboratoriemedicin och Sveriges största privata leverantör av röntgen, mammografi och laboratoriemedicin. Vi möter våra patienter och kunder på sjukhus, närakuter, primärvårdslaboratorier, våra egna fristående röntgenenheter och mottagningar. Det är en verksamhet med full fart i en lugn omgivning med stor variation. Av våra totalt 13 000 medarbetare i Europa, arbetar drygt 1,200 i Sverige. Läs gärna mer om oss på www.Unilabs.se Unilabs erbjuder tjänster inom laboratoriemedicin och bild- och funktionsdiagnostik till öppen och sluten sjukvård. Våra tjänster kännetecknas av hög kvalitet, säkerhet och service. Unilabs har idag ca 1300 medarbetare men vi växer ständigt. De största yrkesgrupperna är biomedicinska analytiker, röntgensjuksköterskor och läkare med specialistkompetens inom radiologi eller laboratoriemedicin. Att arbeta på Unilabs innebär att förstå att vårt jobb inte bara är att producera testresultat. Vi tillhandahåller verkliga, användbara svar för våra patienter och vårdgivare. Vårt arbete förändrar livet direkt till det bättre, vilket vi ser som ett fantastiskt privilegium och något värt att arbeta för.

17 april 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Key Account Manager- Konfidentiellt
Stella Rekrytering och Ledarskap AB
Ekonomi- och finanschefer

För kunds räkning söker vi en nyfiken,  och lösningsorienterad person som vill kombinera teknisk förståelse med kundfokuserad försäljning.  Om Rollen I denna roll arbetar du nära våra kunder och driver projekt från idé till färdig lösning. Fokus ligger på att bygga starka relationer, identifiera nya affärsmöjligheter och skapa kundanpassade lösningar. Tillsammans med vårt interna team säkerställer du högsta kvalitet i leveransen.  Rollen är huvudsakligen kontorsbaserad, med ett begränsat antal resdagar per år. Detta ger dig möjlighet att fokusera på att utveckla kundrelationer och driva affärer på plats, samtidigt som du har nära samarbete med kollegorna internt.  Din Profil Du kan vara i början av din karriär, men vi ser gärna att du har några års erfarenhet av teknisk försäljning. Vi tror att du är en person som: Har ett genuint intresse för teknik och kundrelationer. Trivs med varierande uppgifter och är strukturerad i ditt arbete. Har god kommunikationsförmåga och samarbetar effektiv med både kunder och interna team.  Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.  Vi erbjuder En möjlighet att växa och utvecklas i en framåtblickande organisation med stort fokus på kunden. Här får du chansen att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö där du kan kombinera din tekniska förståelse med kundfokuserad försäljning.

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Ekonomichef till Floby Rescue
Stella Rekrytering och Ledarskap AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du ta en ledande roll med ansvar för ekonomi och HR på Floby Rescue? Här får du möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång i en dynamisk och utvecklande miljö. Om rollen I rollen som Ekonomichef på Floby Rescue kommer du att arbeta med alla aspekter av ekonomi och ansvara för att utveckla våra ekonomiprocesser. Du kommer även att ha HR-ansvaret på företaget. Tjänsten är bred och du kommer att blanda strategiska och operativa arbetsuppgifter. Bokslutsrapporter, affärsanalyser, kostnadsuppföljning, budgetarbete, prognoser, kalkyler och löner är några av de områden du kommer att arbeta med. Du ingår i ledningsgruppen och ansvarar för bolagets finansiella strategi, och du rapporterar direkt till VD. Din profil Vi söker dig som arbetar i en liknande roll inom tillverkande industri, gärna från en projektdriven verksamhet. Om du arbetar som revisor eller redovisningsekonom är även det en bra bakgrund. Du är en trygg och coachande ledare med goda kunskaper inom ekonomi och controlling samt erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsprojekt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. Du är resultatdriven, initiativrik och har förmågan att se hela affären. Vidare är du prestigelös, självgående, social och lösningsorienterad. Du förstår vikten av att tillsammans med dina kollegor utveckla en positiv och effektiv arbetsplats där medarbetarna trivs, tar ansvar och känner sig motiverade samt delaktiga i att bidra till att uppnå verksamhetens mål. Vi erbjuder Floby Rescue har en öppen och välkomnande företagskultur. Här får du arbeta i en utvecklande och uppmuntrande miljö där du utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor. Vi är ledande i branschen och är stolta för de produkter vi levererar. I den här rekryteringen samverkar Floby Rescue med Stella Rekrytering & Ledarskap. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsult Sören Holmlind på 0515 - 128 00. Varmt välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval så ansök så snart som möjligt dock senast den 6 maj. Om Floby Rescue Floby Rescue AB bygger framtidens släck- och räddningsfordon och har lång erfarenhet inom detta område. Vi är det självklara valet för räddningstjänster i Skandinavien. Vi jobbar ständigt med att utveckla nya, innovativa lösningar för våra fordon som ligger i linje med framtidens krav på hållbarhet, kapacitet, driftsäkerhet och ergonomi. Vi gör arbetet tryggare för alla de människor som arbetar med våra special-, släck- och räddningsfordon. Vår tillverkning sker i Floby, Sverige och vi arbetar främst med svensktillverkade ingående komponenter i våra byggnationer. Bolaget grundades 1918 och har byggt räddningsfordon sedan 1940-talet. På plats i Floby har vi egen detaljtillverkning, chassianpassning, lackeringsverkstad och slutmontering. Bolaget har hela sin verksamhet i Floby och omsätter ca 161 miljoner med en organisation på totalt 64 medarbetare. Läs mer här www.flobyrescue.se

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
CFO till Deutz Nordic
Mpya Finance AB
Ekonomi- och finanschefer

DEUTZ Nordic är ett helägt dotterbolag till DEUTZ AG, en av världens ledande tillverkare av innovativa drivsystem. Med verksamhet i Sverige, Danmark och Finland har vi en stark lokal närvaro och ett globalt nätverk i ryggen. 2023 omsatte vi ca 300 MSEK och vi fortsätter att växa! Nu söker vi en engagerad och affärsdriven CFO som vill vara en del av vår fortsatta framgångsresa. Är du redo att axla en bred och verksamhetsnära CFO-roll i en internationell miljö? Då kan detta vara nästa steg för dig! Rollen Som CFO hos oss leder du DEUTZ Nordics ekonomifunktion med ansvar för verksamheten i Sverige, Danmark och Finland. Du rapporterar direkt till VD och funktionellt till CFO för subregionen North Europe. Din roll är avgörande för att säkerställa att bolagets redovisning och rapportering håller hög kvalitet och sker inom givna tidsramar. Samtidigt arbetar du proaktivt med att utveckla och effektivisera ekonomiska processer och system. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Övergripande ansvar för redovisning, rapportering och finansiell uppföljning. Upprätta årsredovisningar, inkomstdeklarationer samt budget och prognoser. Säkerställa korrekt och effektiv rapportering till moderbolaget DEUTZ AG. Leda och utveckla ditt team. Arbeta nära VD och stötta organisationen i ekonomiska och strategiska frågor. Vidareutveckla företagets ekonomisystem och processer. Vem är du? För att lyckas i rollen som CFO ser vi att du har erfarenhet från en liknande roll i ett bolag med rapportering till internationellt moderbolag. Du har goda kunskaper inom redovisning och finansiell rapportering samt erfarenhet av att upprätta årsredovisning och inkomstdeklaration. Vidare har du arbetat med budgetering och prognosarbete, har god systemförståelse och kunskap i Excel. Du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift, och har en akademisk utbildning inom ekonomi. Meriterande är erfarenhet av Pyramid eller SAP samt tidigare ledarskapserfarenhet. För att trivas hos oss tror vi att du är noggrann och strukturerad med hög analytisk förmåga. Du är kommunikativ och relationsskapande och trivs i en roll där du samarbetar brett. Vidare är du prestigelös och lösningsorienterad med ett affärsmässigt driv. Vad erbjuder Deutz Nordic? På vårt kontor i Järfälla blir du en del av ett team på ca 25 personer med en familjär och positiv atmosfär. Vi har en hybrid arbetsmodell (3 dagar på kontoret, 2 på distans) och goda kommunikationsmöjligheter både med kollektivtrafik och bil. Hos oss får du en central roll i en internationell koncern där du verkligen kan påverka och bidra till företagets utveckling. Är du redo att ta steget? I denna rekrytering samarbetar Deutz Nordic med Mpya Finance. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Elin Allskog, [email protected] eller Nadja Linder [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

31 mars 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Ekonomichef till Happy Boss
Happy Boss AB
Ekonomi- och finanschefer

Vill du vara en central del av ett snabbväxande och framgångsrikt Facility Management-företag som 2023 utsågs till Årets Företag i Solna? Välkommen till Happy Boss! Här möts du av en positiv och energifylld arbetsmiljö från första stund. Sedan vår start för 14 år sedan har vi erhållit utmärkelser som DI Gasell och nomineringar som Entrepreneur of the Year samt Great Place to Work. Vi har kontinuerligt vuxit och når nu en omsättning på drygt 200 miljoner med god lönsamhet. Happy Boss har gedigen erfarenhet av att optimera företags kontorslösningar och levererar hög kundnöjdhet genom expertis inom relationsförsäljning. Vi erbjuder helhetslösningar för kontorets behov, inklusive lokalvård, mat på jobbet, kaffe/vatten, Copy/Print, växter, möbler och larm med mera. "Ingenting är omöjligt! Att leva Happy Boss betyder att vi älskar vårt arbete, sporrar varandra och strävar efter att nå våra mål. Vi har roligt på jobbet, precis som det ska vara." Som Ekonomichef för Happy Boss blir du en nyckelspelare i ett av Sveriges snabbast växande Facility Management-företag. Rollen innebär ett övergripande ansvar för ekonomifunktionen och att arbeta nära VD i företagets fortsatta utveckling, med fokus på effektivisering och tillväxt. Vi arbetar med det moderna ekonomisystemet Oxceed för prognos, budget och analys. Visma använder vi i dagsläget för bokföring och rapportering, samt Flinker som vårt affärssystem. Detta ger oss en effektiv plattform för att hantera ekonomi och verksamhetsstyrning på ett smidigt och strukturerat sätt. Vi söker en affärsorienterad och proaktiv ekonomichef som trivs i en entreprenöriell miljö präglad av tillväxt och kontinuerlig förändring. Du har erfarenhet från ledande positioner inom ekonomi och ett starkt intresse för förändringsledning. Du är analytisk och strategisk samtidigt som du är hands-on när det behövs. Du har ett bra track record av att leda, utveckla och optimera ekonomiavdelningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som ekonomichef är du medlem i företagets ledningsgrupp och förväntas bidra aktivt till utveckling, analys, struktur och effektivisering av Happy Boss och dess ekonomifunktion. Du är ytterst ansvarig för ekonomifunktionen i Sverige och Danmark. Ansvarsområden - Övergripande ansvar för bolagets bokföring, redovisning och säkerställande av korrekt rapportering samt utveckling av lönsamhetsanalyser och uppföljning. Det innebär dialog med bolagets revisor och ansvar för bolagets årsredovisning. - Ledning och personalansvar för ekonomifunktionens fyra medarbetare, vidareutveckla ett effektivare team och säkerställa att rätt kompetenser och system finns. - Ta fullt ägarskap för rapporteringen och stötta kommunikationen mot styrelsen i nära samarbete med VD. - Vara partner och bollplank till VD och ledningsgrupp i strategisk utveckling och drift. - Bidra med analys, riskbedömning och planering för fortsatt utveckling av bolaget och dess olika affärsområden. - Utveckla en starkare affärsorientering inom ekonomifunktionen och hela verksamheten med fokus på analys, uppföljning och förenkling av business controlling, KPI:er och resultatanalys. - Stötta i effektivisering och digitalisering av flöden, processer och system. - Proaktivt bidra i affärsutvecklingen för fortsatt lönsam och snabbare tillväxt än konkurrenterna. - Vid en eventuell M&A-process delta och ta ansvar för finansiell information och Due Diligence-processer. Personliga egenskaper - Ledare som bygger effektiva och trygga team. - Driven, närvarande, resultatorienterad och affärsinriktad. - Kommunikativ, strukturerad och analytisk. - Självgående och proaktiv med ett prestigelöst förhållningssätt. - God problemlösningsförmåga och kapacitet att hantera flera projekt samtidigt. - Trivs i en föränderlig och entreprenöriell miljö. Krav - Erfarenhet från ledande befattningar inom ekonomi, som ekonomichef eller controller. - Gedigen kunskap i redovisning samt erfarenhet av analys, prognoser och budgetarbete. - Erfarenhet av proaktivt och affärsnära arbete. - Civilekonom eller motsvarande akademisk examen. - God affärsförståelse och vana vid effektiviseringar. - Flytande svenska och engelska. - Utmärkta kunskaper i Microsoft Office. Meriterande: - Erfarenhet av koncernredovisning, konsolidering och rapportering. - Erfarenhet av cash management, kassaflödesanalyser och controlling. - Erfarenhet av arbete i snabbväxande företag. - Erfarenhet av AI och digitalisering inom ekonomifunktionen. - Erfarenhet av Oxceed, Fortnox, Visma och Flinker - Erfarenhet av M & A-process - Erfarenhet från verksamhet i Danmark Vi erbjuder Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med engagerade kollegor och ett modernt kontor i Solna. Du blir en del av ett energifyllt team som har full fart framåt och som fokuserar på nöjda kunder genom hög kundupplevelse. I denna roll blir du en nyckelperson för Happy Boss fortsatta resa framåt. Du som vill arbeta i ett dynamiskt och säljorienterat företag - här väntar många utmaningar och möjligheter för rätt person! Kontakt Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Happy Boss! Ansök gärna per omgående då urval och intervjuer sker löpande. För eventuella frågor om tjänsten, kontakta Carl Fredrik Harrling via e-post: [email protected]

31 mars 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Ekonomichef till AGES Hörle
Aiming Executive AB
Ekonomi- och finanschefer

Det här är vi AGES är en svensk industrikoncern med tillverkningsenheter i Sverige och Kina. Inom affärsområdena Precision Components och Engineering Solutions erbjuder AGES möjligheter till stort kundvärde genom hela tillverkningsprocessen, från konstruktion till serietillverkning av kvalificerade precisionskomponenter i större serier. AGES nettoomsättning uppgår till ca 1 500 MSEK och koncernen har idag ca 500 medarbetare. AGES B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Stockholm First North Premier. www.ages.se. Varför AGES? AGES är en ledande aktör inom tillverkningsindustrin, med en stark närvaro på marknaden och en fortsatt ambition att växa. Vi värdesätter innovation, kvalitet och en stark företagskultur där alla medarbetare har möjlighet att utvecklas. Det här är uppdraget Organisation Du är ansvarig Ekonomichef för 2 av våra dotterbolag; AGES Hörle är specialister inom skärande bearbetning, montering och svetsning, har 85 medarbetare och omsätter 400 MSEK. AGES Kulltorp är specialiserade inom gjutning, skärande bearbetning och montering, består av 45 medarbetare och omsätter ca 130 MESEK. Båda företagen är kvalitets- och miljöcertifierade leverantörer till fordonsindustrin. Du är en del av koncernens Shared Service och rapporterar till VD för Ages Hörle. Controlling & verksamhetsanalys Som Ekonomichef har du ett tydligt fokus på produktionscontrolling med ansvar för att följa upp kostnader och lönsamhet i produktionen. Du arbetar nära verksamheten och stöttar ledningen i affärsnära analyser kopplat till produkter, maskiner och investeringar. Genom kalkyler, kostnadsfördelning och utveckling av artikelstrukturer skapar du bättre uppföljning, korrekta värderingar och ett starkare beslutsunderlag. Vårt system är Monitor G5. Redovisning & rapportering Du ansvarar för att upprätta fullständiga månadsbokslut för två bolag enligt koncernens rapporteringskrav. Arbetet omfattar lageravstämningar, analys av lagervärden, projektredovisning, hantering av anläggningsregister samt moms- och skattedeklarationer. Du ser till att boksluten hänger ihop i sin helhet och att redovisningsflödet fungerar månad för månad, med alla tillhörande uppgifter på plats. Kontakter Rollen innebär flera viktiga kontaktytor. Du ingår i ledningsgruppen och deltar i beslut som rör verksamhetens utveckling och arbetar mycket nära företagets VD. I samband med bokslut arbetar du nära våra ekonomer på shared service, som hanterar bland annat betalningar, kundreskontra och avstämningar. Du har även ett nära samarbete med vår koncernredovisningschef kring rapporteringsstruktur och bokslut till koncernmodern Det här är du Erfarenhet från tillverkningsindustri För att lyckas i rollen har du med dig erfarenhet från ett producerande företag, där du har utvecklat en förståelse för hur ekonomi, produktion och affärssystem samverkar. Du har arbetat nära verksamheten och är van att navigera i miljöer där lager, kalkyler och kostnadsflöden inte bara är vardag – utan grunden för att driva lönsamhet och fatta välgrundade beslut. Verksamhetsnära med affärsfokus Du har helhetsperspektiv och vill använda siffror som ett verktyg för att förstå och utveckla verksamheten. Med god förståelse för produktkalkyler, lagervärden och hur värden förändras genom produktionsprocessen, bidrar du till att utveckla affären genom en tydlig ekonomisk styrning. Redovisning Du gillar att skapa ordning och har en stabil grund inom redovisning, med förmåga att självständigt ansvara för bokslut, kontoavstämningar, moms och deklarationer. Samtidigt söker du en roll som kombinerar redovisning med ett affärsnära uppdrag där du får arbeta med ett tydligt verksamhetsperspektiv. Kommunikativ Du är jordnära och prestigelös, med en god förmåga att kommunicera ekonomi på ett tydligt och relevant sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagaren och skapar förståelse oavsett om du samarbetar med produktion, ledning eller stödfunktioner. Aims Reflektioner En äkta småländsk koncern med spännande tillväxtambitioner, samtidigt som det finns ett stort fokus på ett gemensamt AGES där den gemytliga andan och goda synergier är signifikant. Det här händer nu Aim Executive levererar agila och personliga lösningar inom Rekrytering, Executive Serach & Validering av ledande befattningar, Interim Management & Ledarskapsutveckling. Vår ambition är att skapa en uppdaterad och personligt anpassad upplevelse. Alltid med precision och fokus för att skapa hållbara resultat med hög träffsäkerhet för både våra kunder och kandidater. Vi tar emot ansökningar löpande fram till den 17 april. Har du frågor om den här tjänsten, kontakta Anna Josefsson, 070-2066 286 eller [email protected]

27 mars 2025
Sista ansökan:
13 september 2025
EKONOMIANSVARIG TILL UNIQUE PYROTECHNIC
Nexer Recruit AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett dynamiskt team som producerar spektakulära shower över hela världen? Unique Pyrotechnic AB söker nu en engagerad och driven Ekonomiansvarig som vill vara med och forma sin egen arbetsdag. Vi erbjuder en arbetsplats med härliga kollegor och en chans att utvecklas. Har vi fångat ditt intresse? DIN VARDAGSom Ekonomiansvarig på Unique Pyrotechnic AB kommer du att ha en både operativ och strategisk roll med ansvar för det ekonomiska flödet inom koncernen. Du blir en del av ett team som arbetar för att driva företagets lönsamhet och strategiska framsteg. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Personal- och lönehantering Bokföring Hantering av kunder och leverantörer Skatter och moms Vid behov hjälpa till med andra arbetsuppgifter VEM ÄR DU? Vi tror att du som lockas av den här tjänsten är en prestigelös person med ett starkt engagemang för att utveckla och driva koncernen framåt. Du är strukturerad, ordningsam och lösningsorienterad med en god blick för det ekonomiska flödet. Du identifierar dig med sunt förnuft, ödmjukhet, service och innovation. Din kommunikations- och samarbetsförmåga är god och du arbetar alltid med en positiv inställning, framåtanda och energi som du gärna delar med dina kollegor. Du har lätt för att arbeta i olika datorprogram och kan kommunicera väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Kvalifikationer: Erfarenhet av bokföring, löner, skatt och momsredovisning Goda kunskaper i Word & Excel Mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift, på både svenska och engelska Lägst B-körkort Meriterande: Erfarenhet av Fortnox och Wolter Kunskaper i tyska och franska VILL DU VETA MER? I den här rekryteringen samarbetar Unique Pyrotechnic med Nexer Recruit, får du tjänsten kommer du att anställas av Unique Pyrotechnic. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Amanda Eksell via e-post: [email protected] eller telefon 070 743 41 73. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2025-03-30. OM KUNDENUnique Pyrotechnic i Götene AB är ett företag som specialiserar sig på att tillhandahålla specialeffekter för scen och event både i Sverige och utomlands. Företaget grundades 2005 och har sitt huvudkontor i Götene, Västra Götaland. Unique Pyrotechnic är känt för att skapa spektakulära shower och har en stark närvaro inom underhållningsindustrin.

24 mars 2025
Sista ansökan:
10 september 2025
Ekonomichef till Lifts All
Asta Agency AB
Ekonomi- och finanschefer

Om företaget Lifts All AB är en ledande svensk leverantör och tillverkare av lyftutrustning för industri, lager och flygplatser. Med över 5000 skräddarsydda lyftlösningar arbetar vi för att förbättra arbetsmiljöer genom att ersätta manuella lyft och minska arbetsrelaterade skador. Vår verksamhet inkluderar både försäljning och produktion under samma tak i Stockholm. Vi strävar efter att skapa ergonomiska och effektiva lyftsystem som är både säkra och användarvänliga. Hos oss präglas arbetsmiljön av en stark gemenskap, prestigelöshet och en familjär kultur där alla bidrar till framgång. Om tjänsten Som ekonomichef på Lifts All AB är du ytterst ansvarig för vår ekonomiavdelning och arbetar strategiskt och operativt för att säkerställa en effektiv ekonomistyrning. Du har det övergripande ansvaret för att utveckla och förbättra ekonomiska processer samt upprätthålla en hög nivå av noggrannhet och struktur i det dagliga arbetet. I din roll ingår även att ha det övergripande ansvaret för den ekonomiska uppföljningen av vårt dotterbolag i USA, där det operativa ansvaret hanteras av lokala resurser. Du leder en redovisningsekonom, en HR-assistent och samarbetar nära med vår produktionschef samt övriga avdelningar för att optimera ekonomiska flöden, hantera lagervärden och driva förbättringsprojekt. Tjänsten innefattar även regelbundna rapporteringar till ledningsgrupp och styrelse, där du bidrar med analyser och rekommendationer för långsiktiga beslut. Ansvarsområden: Övergripande ansvar för företagets ekonomiska flöden och rapportering. Upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut samt årsredovisning. Budgetarbete och uppföljning av ekonomiska nyckeltal. Likviditetsplanering och kassaflödesanalyser. Driva och implementera förbättrade rutiner och processer, särskilt inom lagerhantering. Säkerställa korrekt bokföring och administration i affärssystemet Monitor. Delta i strategiska diskussioner och samarbeta med styrelsen. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som är en trygg, analytisk och driven ekonom med förmåga att kombinera operativa och strategiska arbetsuppgifter. Du är van vid att ta stort ansvar och är skicklig på att bygga effektiva arbetsprocesser i en miljö som präglas av förändring och tillväxt. Kvalifikationer: Minst 5 års erfarenhet av brett arbete inom ekonomiområdet. Eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Erfarenhet av att utveckla och implementera rutiner och processer. Goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av affärssystemet Monitor är meriterande. Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper: Du är prestigelös och inkluderande i ditt ledarskap, vilket gör det naturligt för dig att skapa förtroende och engagemang bland medarbetarna. Som person är du strukturerad och noggrann, med en stark analytisk förmåga som säkerställer att du kan fatta välgrundade beslut och leverera resultat av hög kvalitet. Du har en lösningsorienterad inställning och är skicklig på att identifiera förbättringsmöjligheter, samtidigt som du tar initiativ och driver utvecklingsarbete framåt. Din förmåga att balansera detaljfokus med ett helhetsperspektiv gör att du lyckas skapa effektiva processer som stärker både teamet och organisationen i stort. Vi erbjuder Hos Lifts All får du möjlighet att vara del av en organisation som strävar efter att förbättra arbetsmiljöer globalt med innovativa lösningar. Vi erbjuder: En strategisk nyckelroll i ett växande bolag med internationell närvaro. En arbetsplats med stark gemenskap och prestigelös kultur. Möjlighet att påverka och utveckla ekonomiska processer och strukturer. Konkurrenskraftiga villkor och möjlighet till professionell utveckling. Övrig information Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].

20 mars 2025
Sista ansökan:
6 september 2025
Ekonomichef till WE Travel Group i Stockholm
Andara Group AB
Ekonomi- och finanschefer

Vi söker en engagerad, operativ och HR intresserad ekonomichef till resekoncernen Tour Operators WE Travel Group. Vår kunds varumärken är några av Sveriges ledande arrangörer av nischade specialresor (Grand Tours, Historiska Resor, ReseSkaparna, PRO Medlemsresor och Äventyrsresor). Företaget utgörs av ett sammansvetsat team som arbetar i fina ljusa lokaler i Gamal Stan i Stockholm. Ditt uppdrag Som ekonomichef har du ett helhetsansvar för företagets ekonomifunktion och alla ekonomiska frågor både på en strategisk och operativ nivå. Ansvaret innefattar att driva arbetet med hela det ekonomiska flödet, högt som lågt. I uppdraget ingår även att fortlöpande ta fram, analysera och rapportera budget, lönsamhet, statistik samt uppföljningar och avstämningar till ledningsgrupp och styrelse. Som ekonomichef har du ansvar för budget, prognoser, bokslut, myndighetsrapportering, inkomstdeklarationer, momsavstämningar, löner, valutaterminer, resegarantier till Kammarkollegiet, koncernredovisning och årsredovisning. Du är också delaktig i HR- frågor. I rollen ingår personalansvar för en medarbetare på ekonomiavdelningen. Du rapporterar till företagets VD och du sitter i företagets ledningsgrupp. Vem är du? För att axla rollen som ekonomichef har du ett par års erfarenhet av ett ekonomiskt helhetsansvar på ett mindre eller medelstort företag och relevant utbildning, med inriktning mot ekonomi eller controlling. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av arbete inom HR. Du ska ha erfarenhet av personalledning och det är meriterande med erfarenhet av resebranschen. Vi söker efter en trygg och tydlig ledare som är noggrann och pålitlig. Du driver och följer upp verksamheten på ett konsekvent och strukturerat sätt. Som person är du prestigelös och flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Du är en god lagspelare som gillar att samarbeta med alla kollegor. För att trivas i rollen är det viktigt att ha pondus och kunna ta egna initiativ. Du är en utpräglad doer och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Att vara kundorienterad och kommunikativ är slutligen viktiga egenskaper för dig. Mer om tjänsten Tillsättning: enligt överenskommelse. Omfattning: heltid. Placering: Gamla Stan, Stockholm Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder; [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

19 mars 2025
Sista ansökan:
5 september 2025
Accounting Manager to Samsung
Jobbusters AB
Ekonomi- och finanschefer

Job Description Are you an experienced accounting professional looking to take the next step in your career? Do you want to lead a high-performing team in a global, fast-paced environment? Samsung is looking for an Accounting Manager to drive financial excellence, ensure compliance, and lead continuous improvements within their accounting and financial controlling team. As Accounting Manager, you will be responsible for the day-to-day operations of their accounting and financial controlling function. You will lead a team of five professionals, ensuring financial integrity, compliance with IFRS and Swedish GAAP, and driving efficiency through digitalization and automation. You will report to the Finance Director and collaborate with key stakeholders across the business. Key Responsibilities Financial Reporting & Compliance: Ensure accurate and timely financial reporting, including month-end closing, statutory reporting, and balance sheet reconciliations. Regulatory Compliance: Oversee adherence to IFRS, Swedish GAAP, Samsung Global Policies, and local regulations. Process Improvement: Drive automation, efficiency, and best practices within accounting and financial controlling. Audit & Risk Management: Lead internal controls, risk assessments, and support external audits. Budgeting & Forecasting: Provide insights on overhead costs and support financial planning. Stakeholder Management: Act as a key liaison between finance, business control, and senior management. Leadership & Team Development: Coach, mentor, and develop the accounting team to ensure high performance. Collaboration: Work closely with Samsung’s European and global finance teams, as well as overseeing the outsourced Shared Service Center in Bucharest. Qualifications You have an academic degree in Business Administration, Accounting, finance or related field. You have minimum 5-10 years of work experience as Finance Manager. You have experience from international, global companies and used to different reporting lines to EHQ, HQ etc. You have experience running annual audit. You have tax competence on finance manager level. You are fluent in English, both oral and written. You have produced budgets up to multi-millions. Personal Qualities With proven leadership experience, you have the ability to develop and inspire a team. Your expertise in process automation and digitalization enables you to drive efficiency and innovation. With strong analytical skills and a problem-solving mindset, you excel at tackling complex financial challenges. Additionally, your excellent communication skills and stakeholder management experience allow you to collaborate effectively across all levels of the organization. Company DescriptionEverything we do at Samsung is driven by an unyielding passion for excellence—and an unfaltering commitment to develop the best products and services on the market. In today’s fast-paced global economy, change is constant and innovation is critical to a company’s survival. As we have done over 80 years, we set our sights on the future, anticipating market needs and demands so we can steer our company toward long-term success. As an employee, you will have an integral part in ensuring we stay on top of the market and continue to enrich and simplify the consumers’ lives. #DoWhatYouCant When you join JobBustersAs a consultant at JobBusters, you can feel secure with a collective agreement, available consultant managers and committed recruiters. As a consultant, you also get access to our network of exciting companies and clients! For us, it is important that you as a consultant feel comfortable, feel a sense of security and community with us as an employer. We offer an occupational pension, salary change and the option of flexpension. You also get access to our benefits portal, where in addition to wellness allowance you have access to lots of discounts and offers in wellnes, home and leisure, transport, healthcare and much more! Your well-being is of the highest priority for us, and we therefore offer you as an employee Corporate Health Care to deal with all the challenges of everyday life, both at work and in private life. Admission and Application Full time position, 40h/week. The position will start as soon as possible, and the assignment is expected to run until further notice. For this assignment you will be employed by JobBusters and work as a consultant at Samsung in Kista. Submit your application in English today, as interviews are ongoing.

18 mars 2025
Sista ansökan:
4 september 2025