Vi söker engagerade föreståndare till våra HVB-verksamheter Har du ett starkt engagemang för socialt arbete och vill vara med och göra verklig skillnad i människors liv? Vi söker nu flera föreståndare till våra HVB-verksamheter runt om i landet. Om tjänsten Som föreståndare har du det övergripande ansvaret för verksamhetens kvalitet, personalledning och dagliga drift. Du arbetar nära ett kompetent team av medarbetare och säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar, föreskrifter och interna riktlinjer. Du är en viktig del av ledningen och driver ett systematiskt kvalitetsarbete för att skapa trygghet, struktur och utveckling för både boende och personal. Exempel på arbetsuppgifter: Personalansvar, ledarskap och schema Säkerställa att verksamheten uppfyller krav enligt SoL eller LVU Budgetansvar och verksamhetsutveckling Samverkan med socialtjänst, myndigheter och andra aktörer Dokumentation, uppföljning och kvalitetsarbete Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning, förslagsvis socionom eller likvärdig utbildning Erfarenhet av arbete inom HVB, LSS eller liknande vård- och omsorgsverksamhet Tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande Goda kunskaper i aktuell lagstiftning Förmåga att skapa struktur, bygga relationer och fatta beslut Mycket god svenska i tal och skrift Placering och omfattning: Tjänsterna finns på flera orter och verksamheter. Vänligen ange i din ansökan om du har geografiska önskemål. Både tillsvidaretjänster och vikariat förekommer. Heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vill du vara med och skapa trygga miljöer där människor får möjlighet att växa? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Vi söker engagerade föreståndare till våra HVB-verksamheter Har du ett starkt engagemang för socialt arbete och vill vara med och göra verklig skillnad i människors liv? Vi söker nu flera föreståndare till våra HVB-verksamheter runt om i landet. Om tjänsten Som föreståndare har du det övergripande ansvaret för verksamhetens kvalitet, personalledning och dagliga drift. Du arbetar nära ett kompetent team av medarbetare och säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar, föreskrifter och interna riktlinjer. Du är en viktig del av ledningen och driver ett systematiskt kvalitetsarbete för att skapa trygghet, struktur och utveckling för både boende och personal. Exempel på arbetsuppgifter: Personalansvar, ledarskap och schema Säkerställa att verksamheten uppfyller krav enligt SoL eller LVU Budgetansvar och verksamhetsutveckling Samverkan med socialtjänst, myndigheter och andra aktörer Dokumentation, uppföljning och kvalitetsarbete Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning, förslagsvis socionom eller likvärdig utbildning Erfarenhet av arbete inom HVB, LSS eller liknande vård- och omsorgsverksamhet Tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande Goda kunskaper i aktuell lagstiftning Förmåga att skapa struktur, bygga relationer och fatta beslut Mycket god svenska i tal och skrift Placering och omfattning: Tjänsterna finns på flera orter och verksamheter. Vänligen ange i din ansökan om du har geografiska önskemål. Både tillsvidaretjänster och vikariat förekommer. Heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vill du vara med och skapa trygga miljöer där människor får möjlighet att växa? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Vi söker engagerade föreståndare till våra HVB-verksamheter Har du ett starkt engagemang för socialt arbete och vill vara med och göra verklig skillnad i människors liv? Vi söker nu flera föreståndare till våra HVB-verksamheter runt om i landet. Om tjänsten Som föreståndare har du det övergripande ansvaret för verksamhetens kvalitet, personalledning och dagliga drift. Du arbetar nära ett kompetent team av medarbetare och säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar, föreskrifter och interna riktlinjer. Du är en viktig del av ledningen och driver ett systematiskt kvalitetsarbete för att skapa trygghet, struktur och utveckling för både boende och personal. Exempel på arbetsuppgifter: Personalansvar, ledarskap och schema Säkerställa att verksamheten uppfyller krav enligt SoL eller LVU Budgetansvar och verksamhetsutveckling Samverkan med socialtjänst, myndigheter och andra aktörer Dokumentation, uppföljning och kvalitetsarbete Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning, förslagsvis socionom eller likvärdig utbildning Erfarenhet av arbete inom HVB, LSS eller liknande vård- och omsorgsverksamhet Tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande Goda kunskaper i aktuell lagstiftning Förmåga att skapa struktur, bygga relationer och fatta beslut Mycket god svenska i tal och skrift Placering och omfattning: Tjänsterna finns på flera orter och verksamheter. Vänligen ange i din ansökan om du har geografiska önskemål. Både tillsvidaretjänster och vikariat förekommer. Heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vill du vara med och skapa trygga miljöer där människor får möjlighet att växa? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Vi söker engagerade föreståndare till våra HVB-verksamheter Har du ett starkt engagemang för socialt arbete och vill vara med och göra verklig skillnad i människors liv? Vi söker nu flera föreståndare till våra HVB-verksamheter runt om i landet. Om tjänsten Som föreståndare har du det övergripande ansvaret för verksamhetens kvalitet, personalledning och dagliga drift. Du arbetar nära ett kompetent team av medarbetare och säkerställer att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar, föreskrifter och interna riktlinjer. Du är en viktig del av ledningen och driver ett systematiskt kvalitetsarbete för att skapa trygghet, struktur och utveckling för både boende och personal. Exempel på arbetsuppgifter: Personalansvar, ledarskap och schema Säkerställa att verksamheten uppfyller krav enligt SoL eller LVU Budgetansvar och verksamhetsutveckling Samverkan med socialtjänst, myndigheter och andra aktörer Dokumentation, uppföljning och kvalitetsarbete Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning, förslagsvis socionom eller likvärdig utbildning Erfarenhet av arbete inom HVB, LSS eller liknande vård- och omsorgsverksamhet Tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande Goda kunskaper i aktuell lagstiftning Förmåga att skapa struktur, bygga relationer och fatta beslut Mycket god svenska i tal och skrift Placering och omfattning: Tjänsterna finns på flera orter och verksamheter. Vänligen ange i din ansökan om du har geografiska önskemål. Både tillsvidaretjänster och vikariat förekommer. Heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vill du vara med och skapa trygga miljöer där människor får möjlighet att växa? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Kandidatbank.se är ett ledande rekryteringsföretag specialiserat på att hitta och matcha föreståndare och behandlingspersonal inom socialt omsorgsarbete. Med vår egen erfarenhet som föreståndare, förstår vi vad som krävs för att lyckas i rollen, och vi kan erbjuda professionellt stöd i din karriärsutveckling. Genom noggranna urvalsprocesser säkerställer vi att våra kunder får kompetenta och engagerade medarbetare som gör skillnad i människors liv. Nu söker vi erfarna föreståndare till två HVB-verksamheter i Göteborg. Om tjänsterna Vi söker nu två föreståndare till två olika tjänster i Göteborg med omnejd. Som föreståndare leder du verksamheten, säkerställer hög kvalitet, och skapar en trygg miljö för klienter och personal. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Leda och utveckla det dagliga arbetet Ansvara för personal, budget och verksamhetsutveckling Säkerställa efterlevnad av lagar och regelverk Bygga relationer med klienter, anhöriga och samarbetspartners Driva kvalitetsarbete och främja en positiv arbetsmiljö Vem söker vi? Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning (t.ex. socionom, beteendevetare eller motsvarande) Erfarenhet av ledarskap, gärna som föreståndare inom HVB Kunskap om lagstiftning och regelverk inom HVB-verksamhet Goda relationsbyggande och administrativa färdigheter Engagemang och vilja att skapa trygghet och utveckling Varför Kandidatbank.se? Vi samarbetar med företag över hela Sverige och erbjuder dig möjligheten att hitta en tjänst som matchar din erfarenhet och ambition. Genom oss får du: Tillgång till spännande tjänster över hela landet Stöd i din karriär och professionella utveckling Ett engagerat team med gedigen erfarenhet som matchar dig med rätt arbetsgivare Ansök nu! Vi tar emot ansökningar via: https://kandidatbank.se/registrera-cv.html Eller på mail: [email protected]
I Åtvidabergs kommun arbetar du i en organisation som präglas av framåtanda. Varje medarbetare bidrar med sin unika kompetens, och vi värdesätter samarbete och lärande inom organisationen. Här finns det möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll. Läs gärna mer om hur det är att arbeta på Åtvidabergs kommun: https://atvidaberg.se/jobba-hos-oss Välkommen till en arbetsplats där vi inte bara vågar tänka nytt – vi uppmuntrar det! I Åtvidabergs kommun jobbar vi med mod, helhetssyn och långsiktighet i allt vi gör. Vi söker nu en vikarierande enhetschef som vill ansvara kommunens verksamheter inom socialpsykiatri. Verksamheten ska erbjuda trygga, rättssäkra och individanpassade insatser för personer med psykiska funktionsnedsättningar. Åtvidabergs kommun erbjuder boendestöd, servicebostad, bostad med särskild service samt daglig verksamhet. Vår verksamhet ska främja brukarnas delaktighet och återhämtning. Vi arbetar systematiskt med kvalitet och arbetsmiljö, samt bidra till kommunens mål för social hållbarhet och god resursanvändning. Dina arbetsuppgifter Som vikarierande enhetschef ansvarar du för verksamhetens kvalitet, medarbetare, ekonomi, arbetsmiljön och bemanningsplanering. Du kommer att jobba med så väl operativa och strategiska frågor inom ditt verksamhetsområde. I uppdraget ingår även chefsansvar för förvaltningens pool-personal.Ditt kontor är placerat i samma lokaler som övriga enhetschefer och verksamhetsledare inom funktionsstöd. Detta ger goda förutsättningar för ett nära kollegialt stöd från chefskollegor och ni kan tillsammans skapa en helhetssyn kring gemensamma frågor. Som enhetschef hos oss så kommer du ingå i en ledningsgrupp med övriga enhetschefer inom äldreomsorg och funktionsstöd. Detta gör att du får vara en del av det övergripande strategiska arbetet inom vård- och omsorgsförvaltningen. Du som söker Vi söker dig som har en pågående eller slutförd högskoleutbildning inom vård, socialt arbete, socialpedagogik eller annan som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Alternativt att du har en annan utbildningsbakgrund kombinerat med tidigare erfarenhet av arbetsledande roll. Vi ser det som meriterande om du har en slutförd högskoleutbildning. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av arbete inom socialpsykiatri, LSS eller socialt arbete. Du har god kunskap om aktuell lagstiftning SoL, LSS och HSL. Detta uppdraget kräver att du har B-körkort. Du har förmågan att leda och motivera andra samt sätta upp mål och riktning för verksamheten. I ditt ledarskap har du förmåga att delegera arbetsuppgifter samt ger råd, stöd och möjlighet för dina medarbetares utveckling. För dig är det viktigt att skapa delaktighet i verksamheten och trivs i samarbetet med andra. Du kan både arbeta självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut. Du har även en god initiativförmåga. Om anställningenAnställningen är ett vikariat från 1 september (eller enligt överenskommelse) fram till 31 augusti 2026.RekryteringsprocessenVälkommen med din ansökan senast den 20 juli. Åtvidabergs kommun begär in utdrag ur belastningsregister för den som ska erbjudas anställning i brukarnära verksamheter inom äldreomsorg och funktionsstöd. Åtvidabergs kommun har tagit bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Du kommer istället få besvara urvalsfrågor kopplade till tjänsten du söker. I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta. Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Vill du kombinera ditt ledarskap med ett meningsfullt uppdrag? Nu söker vi en driven verksamhetschef till vårt team. Vi söker nu en engagerad och trygg verksamhetschef till Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet inom Nytida. Här får du leda ett erfaret team, utveckla en kreativ verksamhet och vara med och göra verklig skillnad – varje dag. Hos oss får du: En tydlig värdegrund – du leder utifrån Respekt, Kunskap, Enkelhet och Ansvar. Starkt ledarstöd – tillgång till ledarskapsprogram, chefshandledning och pedagogiskt ramverk. Utvecklingsmöjligheter – genom vår utbildningsorganisation Lära. Kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Förmånsportal – med rabatter och erbjudanden. Om rollen Som verksamhetschef har du helhetsansvar för Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet enligt LSS. Det innebär att du leder både personal, kvalitet och ekonomi samt samarbetar med kommunen, närstående och andra aktörer. Du är en närvarande och operativ ledare som bygger vidare på det goda arbete som redan finns i verksamheten. Du arbetar nära ett erfaret team: en verksamhetsutvecklare, två gruppledare och två stödpedagoger – alla med stort engagemang och gedigen kompetens. Om Skarpnäcksgårdens dagliga verksamhet Skarpnäcksgården vänder sig till personer i yrkesverksam ålder som tillhör personkrets 1 enligt LSS. Här får deltagarna utvecklas genom individanpassade aktiviteter som speglar deras intressen och mål. Verksamheten har två inriktningar: - Arbetsinriktad del – arbete i secondhandbutik (i samarbete med Artikel 2), köks- och trädgårdsarbete, återvinning m.m. - Skapande och kultur – konst, musik, dans, sinnesstimulerande aktiviteter och studiebesök. Vi arbetar utifrån Nytidas pedagogiska ramverk – med tydliggörande pedagogik, lågaffektivt bemötande och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Verksamheten ligger centralt i Skarpnäck med närhet till kollektivtrafik och grönområden. Vi söker dig som: Har relevant högskoleutbildning samt påbyggnad juridik (t.ex. socionom, beteendevetare, sjuksköterska). Du har minst två års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord kring ledarskap. Har haft eller har IVO-tillstånd för verksamhetsansvar inom LSS Har flerårig chefserfarenhet inom LSS-verksamhet, gärna inom entreprenad Har god kännedom om SoL, LSS, förvaltningsrätt, arbetsmiljö och dokumentation. Är coachande, tydlig, lösningsfokuserad och närvarande i ditt ledarskap. Har erfarenhet från daglig verksamhet och/eller bostäder med särskild service. Anställningsform Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-08-15 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: [email protected] Facklig kontakt: Vision, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Vill du göra verklig skillnad i människors liv och leda ett engagerat team inom behandlingsvård? Om jobbet Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. Vi erbjuder stöd och behandling till utsatta barn, unga och deras familjer. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Uppdrag Att vara enhetschef (likställt föreståndare) på Samskapa kan beskrivas som att du driver ett ”litet företag i företaget”. Du säkerställer att arbetet med ungdomen bedrivs i enlighet med lagar och krav. Med stöd av befintlig struktur och kultur, samt stöd av ett företagsövergripande utvecklingsteam får du förtroende och handlingsfrihet att utföra ditt uppdrag i enlighet med Samskapas kontext och koncept, som du applicerar i ditt dagliga arbete. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med kreativa och lösningsfokuserade medarbetare i en omsorgsmiljö som präglas av en stark tro på människors inneboende resurser. Vi ser fram emot att uppmuntra och ta vara på dig och dina idéer i det dagliga arbetet. Som föreståndare kommer du att ansvara för att planera, samordna, utveckla, följa upp och leda med huvudfokus på ”de fyra resorna” Ungdomsresan – att stödja ungdomen FRÅN innan denne flyttar in, TILL dess att ungdomen tagit sitt nästa steg i sin utveckling (nästa insats eller hem). Medarbetareresan – från rekrytering (med stöd från HR), genom introduktion, tillsvidareanställning och eventuellt in i avtackning. Kundresan – FRÅN placeringsförfrågan TILL dess att ungdomen tagit sitt nästa steg. Förbättringsresan - FRÅN nuläget TILL önskat läge när det gäller samtliga processer i verksamheten. En viktig kulturell princip på Samskapa och i ungdomsresan är att vi är uthålliga och att vi står kvar. Vi är övertygade om att det är en avgörande faktor för att lyckas, vilket vi anser är vårt professionella ansvar. Krav Socionomutbildning som omfattar 3 år eller annan adekvat utbildning enligt föreskrifter från IVO Behörig att kunna stå på tillstånd hos IVO Minst 2 års yrkeserfarenhet med kvalificerat socialt arbete inom barn och ungdom Tidigare erfarenhet av en arbetsledande roll med personal-, kvalitets-, behandlings- och ekonomiansvar Kunskap om lagstiftning och regelverk för HVB-verksamhet Goda kunskaper inom NPF och psykiatriska diagnoser Trygghet i skriftlig och muntlig framställan B-körkort Meriterande Erfarenhet av arbete/varit föreståndare på HVB-hem Ledarskapsutbildning Kvalitetsrelaterad utbildning/erfarenhet Erfarenhet och/eller utbildning inom Lågaffektivt bemötande (LAB), KBT, MI NPF-utbildningar Steg 1 utbildning Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du har ett starkt engagemang för socialt arbete och är en självgående ledare. Du skall trivas med att arbeta verksamhetsnära och i tätt samarbete med dina behandlingspedagoger. Vidare så har du ett strukturerat, mål- och kvalitetsinriktat förhållningssätt och du uppskattar förändring och utvecklingsarbete. Du är stresstålig och flexibel och vi tror att du med prestigelöshet och kommunikation skapar delaktighet, förtroende och trygghet hos dina medarbetare. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Engagerade kollegor att samarbeta med Möjlighet att växa inom organisationen Information om tjänsten Omfattning: Heltid Placering: Kristianstad/Tollarp Arbetstid: Förtroendetid Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Information om rekryteringsprocessen I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastnings- och misstankeregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget (gärna digitalt om du har en digital brevlåda). Urval och intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Vill du leda ett engagerat team som gör verklig skillnad för barn och familjer? Vi söker en trygg och utvecklingsinriktad enhetschef till familjeenheten – en verksamhet där du får vara med och forma stödet till familjer i utsatta och utmanande livssituationer. Här får du möjlighet att kombinera ledarskap med samhällsnytta och bidra till att skapa hållbara lösningar för barn och föräldrar i behov av stöd. På familjeenheterna möter vi familjer i olika skeden av livet – från småbarnsår till tonårstid och vid stora förändringar som separationer. Vi vet att de flesta familjer klarar utmaningar själva, men ibland behövs stöd utifrån. Vårt arbete handlar om att ge råd, vägledning och hjälp till familjer där vardagen inte fungerar som man önskar. Det kan handla om oro för barnens mående, svårigheter att samarbeta kring barnen eller utmaningar i föräldrarollen. Ofta möter vi föräldrar som har svårt att kommunicera, som hamnar i missförstånd eller har olika synsätt – och där blir vi en viktig resurs för att hitta fungerande lösningar. En stor del av vår öppna verksamhet innebär att vi i samverkar med andra, familjecentraler, MVC, BVC, förskolor och skolor. Enhetens familjebehandlare arbetar även med behandling med myndighetsbeslut som pågår över längre tid. Beskrivning av arbetsuppgifter Som enhetschef har du ansvar för verksamhetens kvalitet, personal och ekonomi. Verksamheten är väl etablerad, efterfrågad och med en stabil personalgrupp. Som chef ansvarar du för att verksamheten bedrivs enligt lagkrav med stöd av det kvalitetsledningssystem som finns. Du som chef behöver se helheten i verksamheten och förvaltningen. Du kommer ingå i en ledningsgrupp för avdelning barn och unga insats tillsammans med nio andra chefer. Inom förvaltningen arbetar vi för att barn och ungdomar ska kunna bo kvar hemma så långt som möjligt. Det innebär att öppenvården hela tiden utvecklar nya arbetssätt för att möta behovet av lösningar på hemmaplan. Kvalifikationer Vi söker dig som har en högskoleutbildning som socionom eller psykolog, och som har vidareutbildat dig inom systemteori. Du har erfarenhet av att arbeta som chef eller biträdande chef, och har även en bakgrund som familjebehandlare. Du är van vid att samverka med andra verksamheter och har arbetat familjecentrerat. Din förståelse för vilket stöd familjer behöver under svåra perioder eller i kris är god, och du har förmågan att omsätta den kunskapen i praktiskt arbete. Som person har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är trygg i ditt ledarskap och har en naturlig förmåga att leda och engagera andra. Du har också god förståelse för ekonomiska samband och vad som krävs för att skapa en verksamhet med ekonomi i balans. Upplysningar Har du frågor om tjänsten, kontakta: Områdeschef Kerstin Karlsson 018 -727 71 91 (semester vecka 28-32) Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13 Har du frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta: Hr-specialist Jessica Ededal 018-727 12 92 (semester vecka 27-28, 30-32) I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om oss Mervida AB är ett omsorgsbolag med verksamhet inom boendestöd, hemtjänst och ledsagning. Vi är mitt uppe i en spännande tillväxtresa. Idag har vi ca 400 medarbetare fördelat på 12 olika enheter i Stockholm och i Norrköping. Mervidas boendestöd består av två personalgrupper, en i Bandhagen och en på Södermalm. Varje enhet har en enhetschef och två samordnare. Totalt har vi ca 40 boendestödjare fördelade på dessa två enheter. Vi söker nu en erfaren enhetschef till vår boendestödsverksamhet på Södermalm som vill vara med och fortsätta att utveckla vårt boendestöd inom Mervida. Om uppdraget Uppdraget innebär att leda, utveckla och ansvara för den dagliga driften av verksamheten. Du har ansvar för att verksamheten håller hög kvalitet i enlighet med avtal, budget, policys och lagkrav. Vi efterfrågar ett nära ledarskap, där du tillsammans med oss skapar en hållbar och trivsam arbetsmiljö. Du säkerställer att personal och organisation utvecklas i linje med företagets mål och värdegrund. Uppdraget innebär även strategiskt arbete och du förväntas styra efter ekonomiska mål. Vidare förväntas du vara en förebild för organisationens värderingar och bidra till dess utveckling. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har en dokumenterad högskoleutbildning eller har minst 2 års eftergymnasial utbildning inom socialt arbete. Du har tidigare erfarenhet av ledarskap, är prestigelös och en självklar lagspelare. Du är van att leda och utveckla utifrån ekonomiska mål och har haft personalansvar tidigare. Kompetenskrav Socialrätt Arbetsrätt Tidigare chefserfarenhet (minst 2 år) Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift Goda kunskaper i Microsoft office God vana av digitala system för verksamhetsstyrning och kvalitetsarbete Din personlighet Du behöver vara lösningsorienterad, kommunikativ och relationsskapande med stark förmåga att motivera och engagera medarbetare. Du behöver vara flexibel och kunna prioritera och fatta välgrundade beslut i en dynamisk arbetsmiljö. Om tjänsten Lön: Fast månadslön enlig överenskommelse. Tillämpar provanställning. Plats: Stockholm, Södermalm Tillträde: 1 september, intervjuer sker löpande
Välj ett jobb för att visa detaljer