Säljchef / Kommersiell chef till energibolag möjlighet till delägarskap
Solpulsen Energy Norden AB
Försäljnings- och marknadschefer

Solpulsen söker säljchef med VD-potential – möjlighet till delägarskap Solpulsen Energy Norden AB bygger framtidens smarta energiplattform – med AI, solceller, batterier, värmepumpar och stödtjänster i ett och samma ekosystem. Vi söker nu en affärsdriven och självgående säljchef som vill ta ansvar för att driva affärerna framåt – och som på sikt kan kliva in i en VD-roll. Dina uppgifter Ansvara för försäljning, affärsutveckling och partnerrelationer Sätta upp säljprocesser och leda kommersiellt arbete Utveckla relationer med installatörer, återförsäljare och fastighetsägare Arbeta nära grundaren med möjlighet att växa in i större ansvar Vi söker dig som Har erfarenhet av försäljning inom energi, teknik eller B2B Är självgående, strukturerad och van att jobba mot mål Gillar att bygga relationer och utveckla affärer Har ambitioner att leda och ta större ansvar över tid Om tjänsten: Leda bolagets affärsutveckling och kommersialisering Slutförhandla viktiga AI-kontrakt (t.ex. Suncoin) Etablera partnerskap med installatörer, fastighetsägare och tillverkare Bygga ett starkt sälj- och driftteam Rapportera till ägare/styrelse Meriterande Erfarenhet inom solenergi, värmepumpar eller batterilagring Tidigare arbete som säljchef, affärsutvecklare eller teamledare Förståelse för tekniska energilösningar eller digitala plattformar Vi erbjuder Marknadsmässig ersättning + provisionsmodell Möjlighet till delägarskap för rätt person Arbete i ett snabbväxande tech/energiföretag Flexibel arbetsplats (distans/kontor) Stor frihet – du är med och formar framtiden Ansök nu Skicka CV och kort motivering till: [email protected]

2 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Country Manager | Profile Vehicles Sweden AB | Trollhättan
NearYou Sverige AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om företaget Profile Vehicles är ett finskt företag med ett starkt internationellt rykte som designer och tillverkare av ambulanser och specialfordon. Med leveranser över hela världen kombinerar Profile gedigen erfarenhet och djup branschkunskap med kundfokuserad innovation och avancerad teknik. Företaget grundades den 1 september 1982 av Kosti Repo under namnet Iikori Ky. Inom kort etablerade man sig som Finlands största tillverkare av ambulanser. Under 1990-talet revolutionerade företaget branschen genom att introducera innovativa ambulansmoduler – där det mest ikoniska kännetecknet blev det unikt formgivna "Profile"-taket. Denna nytänkande design satte en ny standard inom ambulanstillverkning och gav företaget dess nuvarande namn: Profile Vehicles. Tjänstebeskrivning Är du en erfaren ledare med passion för att driva affärer framåt? Vår kund söker en Country Manager som vill ta ansvar för den svenska marknaden, bygga starka relationer och leda och utveckla verksamheten mot nya framgångar. Bli en del av ett engagerat team i Trollhättan och forma framtiden tillsammans! Som Country Manager för Profile Vehicles Sweden har du en nyckelroll i att driva försäljningsverksamheten framåt och utveckla vår närvaro på den svenska marknaden. Du har ett helhetsansvar för den dagliga verksamheten, med fokus på affärsutveckling, kundnöjdhet och resultat. I rollen ingår personalansvar, kontinuerlig kontakt med huvudkontoret i Finland samt projektledning. Du säkerställer att kundrelationer vårdas långsiktigt och att verksamheten präglas av hög kvalitet, effektivitet och samarbete. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Driva och utveckla försäljningsverksamheten på den svenska marknaden (främst offentlig sektor men även privat sektor) • Ha resultatansvar och rapportera regelbundet till huvudkontoret i Finland • Leda och coacha teamet i Sverige med fullt personalansvar • Skapa och underhålla starka kundrelationer • Planera, leda och följa upp projekt Kvalifikationer För att lyckas i rollen som Country Manager söker vi en affärsdriven och initiativtagande person med god förståelse för såväl människor som affärer. Vi ser att du har erfarenhet av branscher som blåljusverksamhet, fordon eller ambulanser. Du har en eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi eller motsvarande. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal såväl som skrift, och har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende. Du är trygg med att fatta beslut, trivs med att driva förändring och har en stark vilja att utveckla både verksamheter och team. Goda kunskaper i Excel och Office-paketet är ett krav, liksom förståelse för grundläggande bokföring. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ERP-system och Power BI. Kunskaper i finska, norska eller danska är också ett plus. För rollen krävs B-körkort. Har du även C1-körkort är det meriterande. Du bör också vara bekväm med att resa i tjänsten – både dagresor och övernattningar, totalt cirka 20-40 av vardera per år. Vad erbjuder vi dig? Du blir en del av ett internationellt företag med stark tillväxtambition och hög innovationsgrad. Här får du möjlighet att sätta din prägel på en hel marknad, samtidigt som du växer både professionellt och personligt. Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Låter detta intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Mira Schoultz tel 070-785 86 38. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!

2 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
HVDC Sales Manager
Hitachi Energy Sweden AB
Försäljnings- och marknadschefer

The opportunity Are you ready to take on a position where you will be responsible for some of the largest and most technology intensive projects within Hitachi Energy? In your role as HVDC Sales Manager in the Northern European team you will work with HVDC projects at the heart of transmission network developments that are fundamental to achievement of global carbon reduction ambitions. In close collaboration with Hitachi Energy account management, local sales teams and country representatives, you will capture and negotiate large scale HVDC projects on behalf of Hitachi Energy. This position is ideally based in Ludvika or Västerås, Sweden, or Birmingham or Glasgow in the UK and regular travel is a requirement of the role. Seize the opportunity to take on a highly visible position where you can influence and contribute at the very forefront of the Energy Transition! How you'll make an impact As Sales Manager you will sell turnkey HVDC converter systems to our customers, focusing on volume, mix and profitability. You will lead the negotiations with the aim to close projects with conditions creating added value for both the customer and Hitachi Energy. In your role, you will identify and drive HVDC business opportunities from the concept and early development phase through bidding and negotiation. To support this, you will have the operational management and leadership of an allocated project team. You will develop project and market sales plans to identify and drive the development of new market opportunities. You will develop and execute bid strategies, leading pursuit teams together with the Tender Manager ensuring that Hitachi Energy is delivering cost-optimized, value focused HVDC tenders to our customers in a timely manner. You will establish, maintain and develop effective and positive customer relationships, understanding customer needs and promoting the full Hitachi Energy portfolio. Collaboration and engagement with partner organizations with complimentary capabilities to those of Hitachi Energy is a key aspect of the role. You will support the identification of suitable partners and then lead engagement and agreement between the businesses, leading the strategy development and negotiation for any joint project pursuits. Knowledge sharing and cross-collaboration internally within Hitachi Energy is vital to fully leverage the power of one of the core leaders in the industry. You will actively contribute to this process, supporting and inputting to business process and tools whilst fully engaging with and utilizing the range of digital tools available within the business. To live Hitachi Energy's core values of safety, integrity and diversity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background As a foundation you hold a university degree in engineering, business administration or related discipline. Furthermore, you have several years of work experience and a demonstrable track record in large and complex project sales, preferably from working with EPC projects. Since you will work internationally, you should have experience of and interest in working with diverse cultures, having skills in how to navigate with different cultural behaviours and perspectives. To be successful in the role, we see that you should have strong negotiation and closing skills as well as commercial experience. You will have the ability to support, coach and motivate teams as well as the drive and energy needed to reach results. You are good at networking, are social and a team builder. This position also requires you to be customer oriented, assertive as well as flexible. The competence in analyzing and managing complex business situations and customer needs is of key importance. Fluency in written and spoken English is a must, other languages would be of benefit. What we offer Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both within Sweden, the UK and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us We are interested to learn more about you and what you can contribute with so don't hesitate to apply even though you don't meet all requirements. A team with great cooperation and with diverse backgrounds is waiting for you to join! We work with an ongoing selection so don't wait – send in your application today! More information: Recruiting Manager Grant McKay, [email protected] alternatively, Sebastian Papapanagiotou [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives – Swedish Association of Graduate Engineers: Mikael Hjort, +46 107-38 25 73; Leaders: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Christian Falevik, [email protected]

2 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
Sales Manager Norden till Triumph Motorcycles
Svensk Autorekrytering AB
Försäljnings- och marknadschefer

Arbetsbeskrivning Brinner du för försäljning och har en stark passion för MC? Då kan du vara Triumphs nästa Sales Manager i den nordiska organisationen! Som Sales Manager har du ansvaret för budget- och resultat samt förväntas öka vår närvaro i Norden och verkställa uppsatta mål och strategier. För oss är det viktigt att ha ett nära och bra samarbete med våra återförsäljare, du kommer därför regelbundet besöka deras anläggningar och ha ansvaret för att leda och stödja våra ÅF gällande försäljningen av Triumphs helhetsaffär (motorcyklar, parts, clothing och accessories). I denna roll kommer du att ha en nyckelroll i att stärka våra återförsäljares framgång. Genom att leverera tydliga budskap och taktiska planer kommer du att maximera våra återförsäljares försäljningspotential och stärka deras relationer med kunderna. Du kommer spela en viktig roll i hur vi positionerar vårt varumärke utåt, därav är det av vikt att du har de rätta verktygen för att kunna sälja in Triumphs helhetskoncept, en livsstil. Rollen är mycket självständig och därför är det viktigt att du kan planera din arbetsdag själv. Du kommer att ansvara för försäljningen i hela Norden – Sverige, Danmark,Norge och Finland. Din Profil För att matcha rollen ser vi att du har en gedigen bakgrund inom försäljning av premiumprodukter, helst inom produkter med stark anknytning till ”customer experience” och ”lifestyle”, kanske inom fordonsbranschen, där du jobbat i en affärsinriktad/säljande och utvecklande roll. Du har dokumenterad erfarenhet av goda försäljningsresultat baserad på värdeskapande försäljning. Har du branschvana inom vår industri är detta en merit. Du måste ha erfarenhet av MC samt passion för motorcyklar för att lyckas i denna roll. Som person skall du vara motiverad av utmaningar, ha drivkraft, ha en god strukturell förmåga och vara stimulerad av en roll där du får möjlighet att påverka, utveckla och ta ansvar. Du är en drivande och coachande person som inger förtroende och trivs i en relationsbyggande roll. Vi ser även att du besitter god affärsförståelse och har ett lönsamhetstänk. Sist men inte minst delar du naturligtvis också vårt stora intresse för motorcyklar. Du talar och skriver flytande svenska och engelska samt har god systemvana och kunskaper i MS Office, framför allt i Excel och PowerPoint. B-körkort samt MC-körkort är krav. Du kanske även talar ett annat av de nordiska språken. Om företaget Triumph är den största brittiska motorcykeltillverkaren och har över 700 återförsäljare världen över. Företaget grundades år 1902 och Triumph Motorcycles firade 120 år av motorcykeltillverkning 2022. I mer än två decennier har Triumph Motorcycles varit baserat i Hinckley, Leicestershire, och har producerat ikoniska motorcyklar som perfekt blandar autentisk design, karaktär, karisma och prestanda. Triumph har för närvarande cirka 2 000 anställda världen över och har dotterbolagsverksamheter i Storbritannien, Nordamerika, Frankrike, Tyskland, Spanien, Italien, Japan, Sverige (Skandinavien), Benelux, Brasilien, Indien och Thailand samt ett nätverk av oberoende distributörer. Triumph har tillverkningsanläggningar i Hinckley, Leicestershire och Thailand samt CKD-anläggningar i Brasilien och Indien. Kontaktuppgifter I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryterare Teo Sandahl, [email protected]. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

2 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Försäljningschef-Fältsälj
Akono AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om oss Akono är ett företag med stora ambitioner att växa med kvalité som fokus. Vi har hjälpt tiotusentals svenska fastighetsägare med allt från ventilation, OVK, värmepumpar, brandskydd, fuktinspektioner och andra fastighetstjänster. Akono har fokus på att ha 100% nöjda kunder och vår vision är att vara bäst när det gäller servicegrad till kund både innan, under och efter vårt besök. Om tjänsten I tjänsten erbjuds du en stimulerande arbetsmiljö där du med stöd från ledningen arbetar mot uppsatta mål och uppföljning av projektets resultat. Din roll som Försäljningschef är avgörande och placerar dig i centrum för vår satsning inom fältförsäljning och dörrknackning. Ditt arbete innefattar utveckling av denna satsning, analys och projektledning. Projektet du kommer att leda är fältförsäljning mot privata villaägare där vi har hjälpt tiotusentals svenska fastighetsägare med allt från ventilation, OVK, värmepumpar, fuktinspektioner och andra fastighetstjänster. I din roll som Försäljningschef kommer du att: Leda och utveckla B2C-projektet inom fältförsäljning/dörrknackning med fokus på försäljning och leverans till privata kunder Ta ett helhetsansvar så att det går i linje med företagets övergripande mål och vision Säkerställa kontinuerlig statistikuppföljning och optimering för att maximera resultat Etablera och leda team som arbetar med fältförsäljning/dörrknackning Åka till nya destinationer om det krävs för att utbilda nya i området Samarbeta med utbildare, coacher och schemaläggare/planerare för att effektivisera teamens arbete. Vem vi söker: Vi söker dig som har arbetat med dörrknackning 2+ år med personalansvar. Du är van att introducera nya säljare och få dem att prestera. Som person är du organiserad med en god ledarskapsförmåga och högt resultatfokus. Eftersom rollen innebär resor till olika städer runt om i Sverige så är det viktigt att du är flexibel. Kvalifikationer: Arbetslivserfarenhet Krav: 2+ års erfarenhet av dörrknackning Krav: Dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team mot uppsatta mål Språk Krav: Förmåga att formulera dig professionellt på svenska i både tal och skrift Körkort Krav: B (manuell) Känner du att du har vad som krävs för den här rollen? Skicka in din ansökan samt CV i kontakformuläret nedan!

2 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Försäljningschef till Malmö
Intenso Teknikrekrytering AB
Försäljnings- och marknadschefer

Försäljningschef till Malmö Vill du ta ledningen för SPIRACs tillväxtresa inom miljöteknik SPIRAC står inför en expansiv fas och söker nu en Försäljningschef som vill vara med och leda deras fortsatta tillväxt inom hållbara lösningar för industrin och kommuner. Med en stark teknisk plattform i ryggen och ett växande marknadsbehov, erbjuder SPIRAC dig möjligheten att kombinera operativt säljarbete med strategiskt ledarskap i en bransch som gör skillnad – för både samhälle och miljö. Vad säger kollegorna om företaget? "SPIRAC är en arbetsplats som kombinerar teknik, hållbarhet och personlig utveckling, vilket gör oss till en intressant och attraktiv arbetsgivare. Vi arbetar ständigt för att förbättra våra teknologiska lösningar och vara en ledande aktör inom hållbara lösningar, vilket ger våra kollegor möjlighet att vara en del av spännande och framtidsinriktade projekt. Vi har en öppen och inkluderande kultur där alla uppmuntras att dela sina idéer och åsikter. För oss är det viktigt att våra medarbetare känner sig hörda och uppskattade, vilket vi främjar genom regelbundna feedbacksamtal och sociala aktiviteter för att stärka sammanhållningen inom teamen." Rollen som försäljningschef I rollen som försäljningschef är du ytterst ansvarig för försäljning, personal och tillväxt i Norden. I rollen är du en central spelare i SPIRACs fortsatta utveckling. Rollen som försäljningschef är både strategisk och operativ – du leder, inspirerar och ansvarar för teamet, samtidigt som du själv är aktiv i säljcykeln operativt, med egen försäljning och kundansvar. Genom att utveckla och leda säljteamet bidrar du med att stärka och utveckla positionen på marknaden. Dina huvudsakliga uppgifter Driva och utveckla SPIRACs försäljning i Norden Arbeta operativt med försäljning mot befintliga kunder samt nykundsbearbetning Ansvara för att bygga och leda ett säljteam i takt med tillväxt Utveckla försäljningsstrategier och affärsmodeller för både nya och befintliga marknader Identifiera nya affärsmöjligheter Vem är du? För rollen som försäljningschef söker vi dig som drivs av möjligheten att vidareutveckla en befintlig affär och verksamhet, som har viljan att växa med bolaget och bidra till att forma dess framtid. Du är en person som ser möjligheter där andra ser hinder och du motiveras av att skapa resultat tillsammans med ditt team. Du har ett starkt affärsdriv och förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer, är affärsmässig, initiativtagande och trivs med att kombinera strategiskt ansvar med hands-on försäljning. Vi tror att du har Flerårig erfarenhet av teknisk B2B-försäljning, gärna inom VA, processindustri eller energi/miljö-sektorn Tidigare erfarenhet av försäljningsledning och personalansvar Dokumenterat goda resultat i att utveckla och driva affärer Förmåga att skapa och bibehålla långsiktiga kundrelationer Ett genuint intresse för teknik och hållbara tekniska lösningar Vi erbjuder dig En nyckelroll i ett företag med stark grund och ambitiösa tillväxtmål Mycket goda möjligheter till personlig utveckling och karriärväg inom bolaget Möjligheten att påverka och forma försäljningsorganisationen Ett bolag med stabilitet, kvalitet och miljönytta i fokus En kultur där initiativ, kvalitet och affärsmannaskap värdesätts Ett team präglat av hög kompetens, prestigelöshet och framåtanda Kontakt och ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Christofer Dahlman, 0702-469300, på Intenso Teknikrekrytering. Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt. Välkommen med din ansökan! Om företaget SPIRAC grundades i Sverige och har sedan dess expanderat globalt med kontor i bland annat Australien, USA, Storbritannien och Nederländerna. Sedan 1976 har de installerat tusentals system världen över, inklusive i Skandinavien där många av de tidiga installationerna fortfarande är i drift. SPIRAC är ett innovativt företag inom miljöteknik, specialiserad på kundanpassade skruvtransportörer och systemlösningar för hantering av fasta och våta material. Deras huvudsakliga fokusområden är hantering av slam och sand, men erbjuder även transport-, avvattnings- och tvättlösningar för industriella behov. I Limhamn, Malmö har vi vårt nordiska huvudkontor.

2 juni 2025
Sista ansökan:
29 juli 2025
Manager Solution Design
Boxflow Staffing Syd AB
Försäljnings- och marknadschefer

Om tjänsten  Häng med på en resa där du kan forma, utvecklas och växa tillsammans med oss. Vi letar efter en passionerad och innovativ Manager Solution Design som vill ta täten i vår spännande tillväxtresa. Hos oss får du chansen att inte bara leda och utveckla vårt team inom lösningsdesign, utan också att verkligen forma hur framtidens logistik ser ut. Vi har höga ambitioner och siktar på att revolutionera branschen – och vi behöver just din expertis för att nå dit. I denna nyckelroll får du möjlighet att skapa banbrytande och skräddarsydda logistiklösningar som överträffar våra kunders förväntningar och driver vår gemensamma framgång. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med vårt säljteam, kunder och interna intressenter i en dynamisk miljö där dina idéer och ditt bidrag verkligen räknas. Tillsammans kommer vi att bygga något stort och skapa lösningar som sätter oss på kartan. Placeringsort för tjänsten är Helsingborg (HK) eller Göteborg. Arbetsuppgifter  Budget- och offertarbete: Ansvara för att ta fram konkurrenskraftiga kalkyler och lösningar för logistik och Site Solution, inklusive upprättande av offerter. Designutveckling: Analysera, utveckla och implementera effektiva design principer, processer och nya logistiklösningar för att optimera vår verksamhet. Affärsutveckling: Kontinuerligt analysera och utveckla befintliga affärer och verksamheten i samarbete med den operationella organisationen för att identifiera förbättringsmöjligheter. Teknisk säkerställning: Säkerställa att alla lösningar uppfyller både tekniska krav och affärsmål, samt att de är genomförbara och hållbara. Säljstöd: Aktivt delta i säljprocesser i egenskap av "logistikspecialist" och bidra med expertis och rådgivning. Kvalifikationer  Gedigen erfarenhet: Minst 10 års relevant arbetslivserfarenhet inom logistikbranschen. Bakgrund: Erfarenhet från tidigare anställningar som logistikkonsult eller logistikutvecklare är starkt meriterande. Analytisk förmåga: Du är en teoretiker med förmågan att omsätta teori i praktiska lösningar och tydliga kalkyler för både kunder och personal. Teknisk kompetens: Stark teknisk förståelse och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och processer. Utbildning: Högskoleutbildning inom industriell ekonomi eller motsvarande är ett krav. IT-kunskaper: Extremt god förmåga att hantera Excel och PowerPoint för presentationer och analys. Vi erbjuder  En stimulerande och utmanande arbetsmiljö i ett välrenommerat team. Möjligheten att aktivt bidra till och påverka företagets framtida utveckling och framgång. En dynamisk, innovativ och utvecklande arbetsplats med höga ambitioner och stark tillväxtpotential. Konkurrenskraftiga förmåner, personlig och professionell utveckling som motsvarar dina kvalifikationer och erfarenheter. Om Boxflow Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö, Kristianstad och Perstorp. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 500 miljoner 2025 med fler än 1100 anställda.

2 juni 2025
Sista ansökan:
19 november 2025
Enhetschef till Optimera i Bromma
Salesonly Sverige AB
Försäljnings- och marknadschefer

Enhetschef till Optimera i Bromma - Bygghandel för proffs! Vill du ta nästa steg i karriären och leda en engagerad enhet inom en av Sveriges främsta bygghandelskedjor för proffs? Optimera söker nu en affärsdriven och prestigelös Enhetschef till vår enhet i Bromma – en spännande möjlighet för dig med ledarerfarenhet och ett starkt säljfokus! OM TJÄNSTEN Som Enhetschef i Bromma har du det övergripande ansvaret för enheten med nio medarbetare. Rollen kombinerar operativt ledarskap och aktiv försäljning – du kommer att arbeta 50 % med egen kundportfölj och nykundsbearbetning, och 50 % med att coacha teamet och utveckla enheten till en fortsatt lönsam och växande enhet. Du rapporterar till tf Regionchef Magnus Svensson. Du leder, stöttar och inspirerar ditt team samtidigt som du själv är ute på golvet, träffar kunder och visar vägen. Det är en roll där du bygger relationer, säkerställer resultat och verkar för en god arbetsmiljö med ett stort mått av prestigelöshet. Dina huvudsakliga uppgifter: Leda, utveckla och följa upp medarbetare och avdelningar Egen försäljning, kundbearbetning och nätverkande Ansvara för resultat, försäljning, arbetsmiljö och drift Stötta butik, lager och sälj i det dagliga arbetet Säkerställa kundupplevelse och bygga lokalt varumärke Planera och prioritera för att skapa effektivitet och engagemang OM DIG – DINA ERFARENHETER & KVALIFIKATIONER Vi söker en säljdriven lagledare med chefserfarenhet och tidigare försäljningsvana mot yrkeskund. Förståelse för proffsbyggarens behov och köpprocess är viktig, därför ser via att du kan uppvisa goda resultat från försäljning och tidigare erfarenhet från bygghandeln är meriterande. För att trivas i rollen behöver du vara samarbetsvillig och en fena på att planera och prioritera din tid, då arbetsuppgifterna är mångfacetterade och varierande; från strategiska sälj- och ledningsfrågor till operativa uppgifter med daglig försäljning och personalfrågor. Du motiveras av att utvecklas tillsammans med ditt team och att nå gemensamt uppsatta mål. Du har en god kommunikativ förmåga samt vana av att skapa lönsamhet i en växande organisation. Som person har du en prestigelös inställning och en självklar vilja att hjälpa till där det behövs. Dina kollegor och kunder upplever dig som social, lättsam, trygg, lyhörd och lösningsorienterad. Du ser helheten och inspirerar genom att vara en närvarande, engagerad och empatisk ledare som värnar om högt i tak och att hela laget trivs. Meriterande är om du också har: Vana av att leda ledare Ledarskapsutbildning eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet från flera roller inom bygghandel OPTIMERA ERBJUDER DIG En ansvarsfull, affärsdrivande och varierande tjänst som Enhetschef. Struktur för att bygga vidare på Optimeras tillväxt och framgång. En trygg arbetsplats, med stark och uthållig ägare och sunda värderingar – ett företag som satsar och bryr sig om sin personal och sina kunder. Möjlighet att arbeta för ett starkt varumärke med innovativa enkla lösningar, välplanerade enheter och ett kundanpassat sortiment med hög tillgänglighet. Engagerade, prestigelösa och kunniga kollegor som bidrar till en trivsam och tydlig företagskultur med ledord som - Personligt, Tryggt och Enkelt. ANSÖKAN I rekryteringen samarbetar Optimera med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på tel: 0735-21 65 31 alt mail. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs av Kajsa under vecka 23–25. Vi ser fram emot din ansökan med CV och uppskattar om du tar dig tid att svara på ansökningsfrågorna. Varmt välkommen! OM OPTIMERA Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor med fokus på proffskunder. Med 64 byggvaruhus, cirka 1000 medarbetare och en omsättning på 4,6 miljarder SEK är vi en del av den globala koncernen Saint-Gobain. Vi erbjuder byggmaterial, kök, skyddsutrustning, verktyg och tjänster – allt anpassat för proffsbyggare. Sökord: Enhetschef, Försäljningschef, Byggsäljare, Bygghandel, Proffshandel, Butiksledare, Butikschef, Varuhuschef, Personalansvar, Säljledare, Säljchef, Försäljning, Bygg, Byggbranschen, Byggsäljare, Utesäljare, Regionssäljare, Regionchef, "Key Account Manager", KAM, "Account Manager", AM, "Sales Manager", Utesäljare, Bromma, Säljtjänst, Stockholm, Opimtera

2 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Försäljningschef B2B
Hirely AB
Försäljnings- och marknadschefer

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Totalflytt i Sverige AB är ett familjärt bolag med stora visioner och ambitioner, som nu söker Försäljningsansvarig som vill vara en del av deras expansionsresa! Som Försäljningsansvarig kommer du att vara högst operativ och ansvara för bolagets försäljning. Initialt innebär detta att du kommer strukturera upp samt bygga en process som optimerar Totalflytts försäljning. Samtidigt  hanterar du bolagets försäljning från ax till limpa. I tjänsten kommer du uteslutande att jobba med innesälj, B2C och inkommande leads. För att trivas i rollen är det därför av yttersta vikt att du uppskattar att arbeta med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. För rätt person finns det en riktigt fin möjlighet att vara med på en häftig resa och växa i takt med Totalflytts expansion. För att bli en del av denna resa kommer du dock behöva börja från grunden: Förstå verksamheten och jobba med försäljning.  Vi söker dig som: ✅ Har driv, gillar försäljning och vill påverka både din och bolagets framgång ✅ Är social och gillar att arbeta med människor ✅ Besitter ledaregenskaper & har förmågan att bygga ett framgångsrikt team ✅ Är opretentiös och prestigelös  Totalflytt erbjuder dig: 📦 Fast lön 55 000 kr med skräddarsydd provisionsmodell! 📦 Ägandeskap över att bygga, utveckla & driva försäljning 📦 En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda karriärmöjligheter 📦 Vara med på resan mot en rikstäckande organisation  Egenskaper & krav Egenskaper Som Försäljningsansvarig är det viktigt att du arbetar resultatinriktat och målmedvetet för verksamhetens bästa. Du arbetar tidseffektivt med dina arbetsuppgifter och drivs av att hitta den optimala lösningen åt företagets kunder. Rollen kräver att du är kommunikativ och duktigt på att ta människor då du har många kontaktytor där du behöver bygga relationer och förtroende. Att arbeta strukturerat är något du är van vid, och du förblir lugn även när du har många uppgifter att hantera samtidigt. Totalflytt värdesätter prestigelöshet och en öppenhet för feedback från kollegor och ägare för att fortsätta utveckla organisationen. Stor vikt läggs även vid övriga personliga egenskaper för att passa in i denna roll. Krav Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska Tidigare säljerfarenhet B2C Erfarenhet & förståelse från flyttbranschen Meriterande Erfarenhet av att strukturera upp en försäljningsorganisation Erfarenhet av att bygga säljteam Om du pratar fler språk utöver svenska och engelska Tidigare erfarenhet av en ledande/coachande roll inom försäljning Arbetstider: Arbetet är huvudsakligen förlagt måndag till fredag på dagtid, men innebär också flexibilitet utifrån kundernas behov, därav förekommer det även kvällar och helger. Hos Totalflytt kommer du jobba med förtroendetid och jobbet är i allra högsta grad flexibelt. Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med sedvanlig provanställning om sex månader. Adress till arbetsplats: Norra hamnen, Helsingborg Start för tjänsten: Omgående eller enligt överenskommelse Om Totalflytt Totalflytt levererar kundanpassade totallösningar inom flytt & städ med hög standard och professionalism. Stort fokus på kundservice och med med ambition att deras kunder ska tycka att det är kul och lätt att flytta efter att ha upplevt deras service. Totalflytt är ett familjärt bolag som verkligen brinner för att leverera en kvalitativ lösning och överträffar kundernas förväntningar. Rekryteringsprocessen Marketpeople har en rättvis och enkel rekryteringsprocess där du ansöker om ett jobb på vår hemsida. Efter att du skickat in din ansökan så kommer du få ett mail om att genomföra AI-intervju med Hubert. Nästa steg är juridisk bakgrundskontroll som sker digitalt med hjälp av Fortcheck. Efter detta kommer referenstagning genomföras som också sker digitalt med hjälp av Refensa. Efter detta tar Totalflytt själva över processen. Hemsida: www.marketpeople.se

30 maj 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
SALES MANAGER - SKARABORG
Nexer Recruit AB
Försäljnings- och marknadschefer

A dynamic and forward-thinking company in the construction-related industry is now seeking a Sales Manager with a passion for structured leadership, strategic growth, and strong business outcomes. This is a confidential recruitment process managed by Nexer Recruit. We're looking for someone who thrives on developing people, driving change, and ensuring that the sales process is both smart and customer-focused, from first contact to closed deal. YOUR DAILY WORKAs Sales Manager, you will lead the sales department and take full ownership of driving both performance and strategic direction. You will work closely with your team to prioritize the right opportunities, build high-quality proposals, and ensure each deal contributes to long-term success. This is a role for someone who enjoys being hands-on, whether it's coaching individual team members, refining sales processes, or setting clear targets and deadlines that move the business forward. A key part of your work will be helping the team understand what sets the company apart: the added value customers get beyond just the product. You’ll reinforce the importance of thorough needs assessments, and ensure this customer-first mindset is reflected across the entire sales journey. WHO YOU AREYou're a business-driven leader with a strong track record in B2B sales, ideally within project-based or construction-related industries. You bring both operational focus and strategic insight, and you know how to build a sales culture that thrives on structure, accountability, and collaboration. We're looking for someone who: Has experience in technical or solution-based sales Is confident leading complex sales processes, including contract negotiation and follow-up Brings a structured, process-oriented approach to sales leadership Is comfortable setting clear goals, tracking performance, and driving change when needed Has strong people skills and enjoys mentoring others to grow Communicates fluently in both Swedish and English Experience from construction, contracting, or technical environments is an advantage, but more important is your ability to make things happen and to bring others with you on the journey. WANT TO KNOW MORE?This recruitment is managed by Nexer Recruit on behalf of a confidential client. If you have any questions, you're welcome to contact the responsible recruiter Amanda Eksell at +46 70 743 41 73 or via email at [email protected]. You can also reach out to Stefan Larsson at +46 73 084 68 16 or [email protected]. We review applications on an ongoing basis, so please submit your application as soon as possible – no later than June 22, 2025. ABOUT THE COMPANYOur client is a well-established and growth-oriented company headquartered in the Skaraborg region. With a clear focus on delivering customized solutions and building long-term partnerships, the company operates at the intersection of construction and customer value. More details will be shared with candidates who progress in the recruitment process.

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025