Gruppledare inom socialtjänst

Sök bland 17 lediga jobb som Gruppledare inom socialtjänst och börja ditt nya yrkesliv idag!

Gruppchef till IFO Vuxen, Öppenvården

Stimuleras du av att det händer mycket? Trivs du i förändrings- och utvecklingsprocesser och är engagerad i kvalitetsfrågor?  Vi erbjuder dig ett spännande arbete där du verkligen får vara med och driva utveckling inom flera verksamhetsområden. Vi är öppna för utveckling och att hitta nya effektiva metoder och arbetssätt - allt för att bibehålla och höja kvalitén i vårt arbete. Det ställer krav på mod, idérikedom och framåtanda men om du är motiverad att utvecklas som chef och ledare, är nyfiken, kreativ och tycker om utveckling – då kommer du trivas hos oss! Om arbetsplatsen Vuxenenheten på IFO, individ och familjeomsorgen består idag av tre ledningsfunktioner och 15 medarbetare varav sju är socialsekreterare på myndighet, fem är behandlare och tre är boendekonsulenter på öppenvården. Nu söker vi en gruppchef med fokus och ansvar för öppenvården. Som gruppchef ingår du i enhetens ledningsgrupp tillsammans med enhetschef och gruppchef för myndighet, som du har ett nära samarbete med. Du kommer ha stort inflytande och är en viktig nyckelperson inom enheten. Enheten har genomgått en omorganisation och arbete pågår med att utveckla ett samlat stöd till individer och familjer. Dessutom arbetar enheten med att bredda den gemensamma kompetensen för att skapa bättre stabilitet och kvalitet.  Vuxenenheten som är en del av IFO samarbetar nära försörjningsstöd och barn- och ungdomsenheten. Tillsammans har vi ett skyddsteam som arbetar med våldsutsatta familjer. Under 2024 ligger avdelningens fokus och aktiviteter på att utveckla ett familjeorienterat arbetssätt.  Arbetsuppgifter Tillsammans med gruppchef på myndighet kommer du att ha ett ansvar för att få till en effektiv klientprocess. Det innebär att du har ett särskilt ansvar över kvalitén i öppenvårdens insatser. Målgrupperna är personer/familjer i olika behov av stöd exempelvis sociala kontrakt, mottagandet av nyanlända samt stöd och behandling för destruktiva beteenden såsom skadligt bruk och beroende, spelberoende, kriminalitet, våldsutövare samt vägledning och stöd till våldsutsatta.  Du arbetsleder och ger stöd till medarbetare och du följer upp verksamheten utifrån uppsatta mål tillsammans med medarbetarna. Vidare säkerställer du att arbetet inom gruppen bedrivs enligt gällande lagar, beslutade metoder, policys riktlinjer och rutiner. Du förväntas ha ett nära samarbete med IFO:s övriga verksamhetsområden och medverka till att arbetet bedrivs effektivt.  Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • Socionomexamen eller annan likvärdig högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Chefs- eller ledarerfarenhet • Erfarenhet av kvalitets- och verksamhetsutveckling • Erfarenhet av behandling och/eller myndighetsutövning • Datorvana och förmåga att snabbt kunna ta till sig nya IT-system • God förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift på svenska • B-körkort Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av: • Familjeorienterat arbetssätt • Signs of Safety  • Motiverande samtal (MI) • Jordabalken • Behandlingsinriktade program inom psykisk ohälsa och destruktiva beteenden • Avhopparverksamhet/SIG • Facklig samverkan Som person är du van att arbeta mot mål och du skapar engagemang, delaktighet och har lätt för att motivera och få med dig arbetsgruppen för att nå de gemensamma målen. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra synsätt och förhållningssätt samt ser möjligheter i förändringar. Du är nyfiken och lösningsorienterad samtidigt som du ser och använder dig av dina medarbetarnas kompetenser för att utveckla ditt självledarskap och verksamheten. Du ser helheter och har förståelse för effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv samt är van att leverera resultat. Som ledare är du stabil och coachande, naturligt kommunikativ, tydlig i din ledarroll och förstår innebörden av att vara ett gott föredöme. Du anpassar din ledarstil efter person och är föredömlig i ditt självledarskap. Du har en personlig mognad med självinsikt där du står för trygghet och stabilitet. Du arbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt samtidigt som du tar tag i konflikter på ett konstruktivt sätt och fattar nödvändiga beslut.  Information om tjänsten Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: Heltid Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: SON/2024/0274/023 Det här erbjuder vi dig! Välkommen till Nynäshamn! En unik del och plats i Stockholms län. I Nynäshamns kommun är det både nära till samverkan, påverkan och beslut – och nära till invånarna. Det bidrar till att arbetet både känns meningsfullt och berikande. Som anställd i Nynäshamn kommun erbjuder vi dig möjlighet till distansarbete, friskvårdsbidrag och fri tillgång till gym i kommunhuset. Vi tillämpar flextid och kortare arbetstid under sommarmånaderna och vi har en aktiv personalförening. Här finns alltid naturen runt hörnet och andrum på gångavstånd. Välkommen hem till Nynäshamn!

18 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Socialadministratör i Gullspångs kommun

Gullspångs kommun är en naturskön och sjörik kommun med cirka 5200 invånare. Här når du snabbt naturen i form av skog, sjö och landsbygd samtidigt som kommunens samhällen erbjuder handel, utbildning, vård och omsorg. Här finns ett aktivt näringsliv och ett rikt föreningsliv som erbjuder något för alla. Var du än befinner dig i Gullspångs kommun har du närhet till större städer, så som Kristinehamn, Mariestad, Skövde och Örebro. I organisationen Gullspångs kommun är vi cirka 400 medarbetare som tillsammans förvaltar och utvecklar några av samhällets viktigaste uppdrag: barns lärande, god omsorg och hållbar samhällsutveckling. Gullspångs kommun har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Kommunen präglas av en välbemannad och välmående vård som är i ständig utveckling. Det innebär bland annat att vi arbetar för att erbjuda kortare köer och en mer personlig hjälp vid behov till äldreomsorgen, LSS (lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade) och sjukvården. ARBETSUPPGIFTER Som socialadministratör hos oss kommer du att arbeta med främst administrativa uppgifter inom socialtjänstens enhet barn och familj. Arbetsuppgifterna består bland annat av att bistå socialsekreterare i utredningsarbetet med exempelvis dokumentation, telefonkontakter samt att självständigt kunna utföra administrativa handläggningsuppgifter. Diarieföring av handlingar samt hantering av handlingar enligt dokumenthanteringsplan ingår i arbetsuppgifterna. I din roll ingår också att vara ett stöd för våra medarbetare i olika IT- system och vid behov även genomföra enklare utbildningar t ex i samband med introduktion av nya medarbetare på enheten. Bemanning av socialtjänstens reception kan även förekomma. KVALIFIKATIONER För rollen krävs: - att du har en eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning/erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. - att du har datorvana och kunskap i Office 365. Det är meriterande om du: - har kunskap om socialtjänstens uppdrag. - har kunskap om arbete i arkiv och gallring. För att på ett bra sätt klara av arbetsuppgifterna i uppdraget behöver du ha uppnått en personlig mognad, ha god förmåga att skapa relationer i ditt arbete och kunna möta individer i utsatta situationer och i kris. Du har en väl grundad förståelse för vikten av den enskildes rättssäkerhet i kontakterna med socialtjänsten och inser vad detta betyder i praktiken. I rollen som socialadministratör behöver du ha lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du tar ett stort eget ansvar för att prioritera och planera din tid och arbetsuppgifter effektivt. Även om du är ensam i din roll kommer du ha ett stort kontaktnät, så vi ser det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och en hög social kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Gullspångs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och arbetar aktivt för att erbjuda friskvård och olika förmåner. Ett medarbetarskap hos oss ger möjlighet till friskvård på arbetstid eller friskvårdsavtal, flextidsavtal, semesterväxling och möjlighet till förmånscykel. Vi arbetar utifrån vår värdegrund de fyra G:na: Gemenskap, Gästfrihet, Glädje och Garantier. Vi är drygt 5200 människor som lever vår vardag här i Gullspångs kommun och vi kan tänka oss att bli fler! Det lantliga men ändå stadslika är Gullspångs melodi. Ett boende i Gullspångs kommun ger ett lättsamt och lantligt boende med närhet till större städer. Här finns flera bostadsmöjligheter inne i samhällena , lantliga gårdar och nyproducerade tomter vid vattnet. Kommunen präglas av ett aktivt föreningsliv där det finns något som passar alla! Här finns bland annat padelhall, föreningar inom fotboll, innebandy, skytte, ridning, trädgård, samhällen och konst och kultur. Vill du veta mer? Ta del av mer information och invånarnas berättelser på www.gullspangnasta.se För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gullspångs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! OBSERVERA! Annonsen vänder sig endast till dig som är intresserad av att arbeta i Gullspångs kommun och är inte en inbjudan till annonsförsäljare att ta kontakt. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Teamledare till resursenheten ungdom och familj

Gillar du utvecklingsarbete och trivs med att leda i förändring? Nu har du chansen att leda och stötta andra i deras behandlingsarbete. Vi söker en teamledare till resursenheten ungdom och familj. Vi tillhör Socialförvaltningen som ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna med målet att uppnå social hållbarhet. Vår enhet består av 32 medarbetare, varav en enhetschef och tre teamledare. Ett stort arbete pågår med att utveckla vår hemmaplansvård inom socialförvaltningen, där vår enhet är en viktig del. Vi är ett kompetent och engagerat gäng som brinner för vårt jobb, hos oss har du förutsättningar för att trivas på jobbet. Vi jobbar med kollegialt lärande och du har möjlighet att påverka och utveckla. ARBETSUPPGIFTER Som teamledare inspirerar och handleder du familjebehandlare och vägledare på enheten, både individuellt och i grupp. Du fördelar och prioriterar uppdrag och har kontinuerliga ärendegenomgångar med varje medarbetare. Med din kompetens är du med och säkerställer kvalitén i utförande och dokumentation. Du bidrar till individens självutveckling och teamets utveckling genom ditt situationsanpassade ledarskap. Du ingår i enhetens ledningsgrupp som ses en gång i veckan för att planera och stötta varandra. Du har också ett nära samarbete med de andra teamledarna inom socialförvaltningen och med övriga förvaltningar. Du är en viktig del i det systematiska kvalitetsarbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom, beteendevetare eller har en avslutad högskoleutbildning som bedöms vara relevant för tjänsten. Du behöver också ha minst två års erfarenhet av psykosocialt förändringsarbete med barn, ungdom och/eller familj och god dokumentationsvana. Har du dessutom erfarenhet av myndighetsutövning och schemaläggning är det bra. Vi ser gärna att du har minst ett års erfarenhet av arbete i en ledarroll där du har fått leda individer och grupper. Det är också bra om du har gått ledarskapsutbildning och har erfarenhet av kommunal verksamhet. Vi arbetar enligt olika metoder, om du har utbildning i något av följande är det positivt: FFT, KBT, MI, rePulse, steg 1-utbildning, andra behandlingsmetoder inom temat unga i kriminalitet eller trauma, systemteori, BBIC, socialrätt, barnkonventionen. B-körkort behövs i tjänsten. Du trivs med struktur och är kreativ, du gillar att hitta nya lösningar. Du är trygg i att utmana, vara konstruktiv och ge feedback när det behövs i syfte att hålla god kvalitet. Genom ditt tillitsfulla sätt bidrar du till goda samarbeten och till att skapa och behålla relationer. Eftersom vi träffar personer under 18 år behöver du vid anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret från polisen. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat socialt arbete. Förvaltningens arbete innehåller både myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser för barn, ungdomar, vuxna och familjer. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.

18 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
Gruppledare/familjestödjare till Geneta & Hovsjö familjecentraler

Södertälje satsar på det främjande, förebyggande och på de tidiga insatserna. Därför söker vi nu dig som vill ta över stafettpinnen och uppdraget att leda det dagliga arbetet på våra två fina befintliga familjecentraler! Ditt ansvar kommer att vara att planera för och utveckla verksamheten tillsammans med våra erfarna kollegor. Vi ser det som en självklarhet att du tillsammans med oss utvecklar verksamheterna utefter våra familjers behov och med bästa evidens och beprövade erfarenhet i ryggen. Tjänsten fördelas på 75 % gruppledare där du delar din tid mellan familjecentralerna samt 25 % familjestödjare på Hovsjö Familjecentral.   Dina arbetsuppgifter Uppdraget som gruppledare: Du kommer arbeta tätt med BVC och hålla ihop arbetet på de två familjecentralerna tillsammans med ansvarig hos vår partner Capio. Du ingår i en enhetsledning bestående av resultatenhetschef och två erfarna gruppledarkollegor, däribland din närmsta kollega som bygger vår nya familjecentral. På enheten Stöd till familj planerar vi och arbetar ihop trots att vi är uppdelade i flera verksamheter. Detta för att kunna ge ett så gott stöd som möjligt till våra medborgare. I din roll som gruppledare samverkar och samarbetar du därför med våra andra verksamheter i enhetens utåtriktade arbete och samverkar med andra aktörer vid behov för våra familjers bästa. Som gruppledare har du även en del administrativa arbetsuppgifter såsom kalenderbokningar och planering av arbetet, inte minst det utåtriktade. Ska du trivas hos oss behöver du alltså både trivas framför datorn, framför en grupp professionella och framför en grupp medborgare. Dina personalgrupper består av två förskollärare på vardera familjecentral, samt två familjestödjare på Geneta familjecentral respektive en familjestödjare på Hovsjö familjecentral.  Uppdraget som familjestödjare: Din tid fördelas även på kurativa/familjestödjande arbetsuppgifter såsom hembesöksprogram, treårsbesök och enskilda samtal. Hur tiden fördelas på vilka arbetsuppgifter kommer vi överens om utifrån verksamhetens behov. Vem är du? Vi söker dig som är driven, strukturerad och som brinner för att skapa en verksamhet som utgår från behoven hos våra familjer. Du ska vara bekväm med att agera ansiktet utåt, både mot andra professionella men även mot medborgarna. Du behöver vara en fena på samarbete och gilla att arbeta i team, men samtidigt klara av att arbeta självständigt. Du behöver klara att leda i en komplex organisation med dubbelt huvudmannaskap men där du samtidigt ingår i en enhet utöver din egen verksamhet. Du behöver också kunna fördela din egen tid mellan verksamheterna och dina medarbetare. Du räds heller inte för administrativa arbetsuppgifter eller av att delar av arbetsdagarna ibland kan bestå av att skriva ut foldrar och pussla med kalenderbokningar. I rollen som familjestödjare behöver du vara snabb på att bedöma behov och ha kunskaperna att ge stöd men också lotsa familjer rätt i samhället. Personliga egenskaper: - Flexibel - Strukturerad - Trygg  Krav: - Du är socionom eller har utbildning samt erfarenhet som bedöms likvärdig - Du har erfarenhet av arbetsledning - Du har erfarenhet av socialt arbete med familj, allra helst familjer med små barn - B-körkort, då du har flera arbetsplatser. Meriterande: - Erfarenhet av myndighetsutövning och/eller behandling avseende små barn och deras familjer - Erfarenhet av socialt förebyggande arbete, inklusive arbete för att nå ut till målgruppen föräldrar - Erfarenhet av att verka i en verksamhet med dubbelt huvudmannaskap är mycket meriterande, erfarenhet av att ha arbetat i tvärprofessionella team likaså Övrigt: Tillsättande av tjänsten blir aktuell under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Hos oss får du ett omväxlande och utvecklande arbete. Genom att vi arbetar tvärprofessionellt så lär vi hela tiden av varandra och kan ge våra familjer ett bättre stöd än var för sig eller handledning i grupp.  Familjecentralerna tillhör enheten Stöd till familj som ingår i Första Linjens stöd.  Du tillhör enhetens familjecentraler där vi i samråd och efter verksamhetens behov fördelar personalen mellan familjecentralerna och du kommer dela din tid mellan de båda verksamheterna. Utöver familjecentralerna ingår snart två team inom Familjestöd som arbetar med gruppverksamheter för barn, ungdomar samt föräldrar samt tillhandahållet råd- och stödsamtal. Familjecentralernas kommunala personal har ärendehandledning gemensamt för att ytterligare lära av varandra. Vi utvecklar även vår samverkan inom enheten på andra sätt genom exempelvis gemensamt utåtriktat arbete och planerar att hålla gruppverksamhet gemensamt. Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

18 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Gruppchef till Barn- och familjeenheten

Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Vi söker en engagerad och erfaren gruppchef till socialtjänstens barn och familjeenhet.    Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar. Om verksamheten: Barn-och familjeenheten består av 28 engagerade medarbetare, fördelat på 3 grupper som arbetar med barn och ungdomar 0-20 år inom mottagning, utredning, uppföljning av insatser samt familjehemsvård. Du ingår i enhetens ledningsgrupp där vi eftersträvar ständig utveckling, helhetssyn och ett hållbart medarbetarskap. Som en del i att vara rädda om varandra och värna om balansen mellan arbete och fritid har vi valt att behålla möjligheten till visst distansarbete även efter pandemin. Vi slutar kl. 12 dag före röd dag och har en låg grundbemanning på klämdagar vilket innebär att du kommer kunna vara ledig vissa klämdagar. Vi har kvällsöppet på måndagar och slutar kl. 15 på fredagar. Resultaten från de senaste årens medarbetarenkäter visar bland annat att medarbetare är nöjda med sin arbetssituation, att man hinner göra ett bra arbete under arbetstid och att man får det stöd man behöver. Arbetsuppgifter: Som gruppchef är du närmaste chef för 9 erfarna medarbetare. Dels socialsekreterare som arbetar i vår mottagning som arbetar med förhandsbedömningar, SSPF koordinator samt administratörer, kontaktsekreterare och familjehemssekreterare. För den dagliga arbetsledningen av socialsekreterare i mottagningen finns en 1:e socialsekreterare.  Visionen för barn och familjeenheten är att vi ska bli bäst på samverkan och att kunskapen om socialtjänstens arbete ökar bland kommuninvånare och samarbetspartners. Målet är att alltfler barn/ungdomar fångas upp tidigt och att stödet ges i tidigare och förebyggande syfte. I rollen ingår att tillsammans med 1:e socialsekreterare, kollegor och medarbetare driva mottagningens förändringsarbete inför omställningen till ny socialtjänstlag samt uppdraget att arbeta förebyggande. I rollen ingår att säkerställa att familjehemsvård och kontaktverksamhet håller hög kvalitet och att rekrytering av egna familjehem och jourhem prioriteras. Du har också ett uppdrag i att stötta administratörer så att deras tid används på ett effektivt sätt.  Medarbetarnas arbetsmiljö är prioriterat för dig och du ansvarar för att säkerställa att medarbetare får det stöd som behövs och för att arbetet bedrivs rättssäkert, ödmjukt och tillitsbaserat. I perioder kan du behöva täcka upp för andra gruppchefer och vi arbetar aktivt med att behålla "vi" känslan på enheten. I din roll ingår att driva, planera och utveckla ditt område. Du behöver ha goda kunskaper om gällande lagstiftning och de föreskrifter och riktlinjer som styr arbetet. Som ledare är du trygg och inkluderande och skapar goda förutsättningar för medarbetares utveckling, lärande och arbetsglädje. Du har förmåga att situationsanpassa ditt ledarskap, arbetar lösningsfokuserat och kan se frågor ur olika perspektiv. Du behöver ha ett helikopterperspektiv och kunna bidra med trygghet, nyanser och kompetens till gruppen, enheten och förvaltningen. Du som ledare behöver vara en förebild och Vallentunas värderingar; engagemang, samarbete och allas lika värde ska vara synligt i ditt ledarskap.     Kvalifikationer: • Socionomexamen med flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och ungdom • Erfarenhet och kunskap inom familjehemsvård och kontaktverksamhet • Erfarenhet och kunskap inom mottagningsarbete • Erfarenhet av chefskap och arbetsledning Personliga egenskaper: • Du försäkrar dig om att medarbetare, processer och resurser organiseras för att nå mål så effektivt som möjligt. • Du förbättrar och ökar medarbetarnas kompetens, bygger chefs- och medarbetarrelationen, skapar delaktighet med samsyn om verksamheten och Vallentuna kommun. • Du utvecklar, uppmuntrar innovation, lärande och skapar anpassning till externa förändringar • Du är länken och representerar din verksamhet och Vallentuna kommun. • Vallentunas värderingar syns i ditt och dina medarbetares beteenden. • Det krävs att du är strategisk men ändå kan omprioritera utifrån dagsstatus och utifrån enhetens behov. • Du lyfter medarbetare och visar tillit till medarbetares kompetens.   Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ge så goda förutsättningar som möjligt har Vallentuna kommun en chefsakademi, för chefer och ledare, där du får utbildning och verktyg. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Provanställning kan bli aktuellt. Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta angiven person i annonsen. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 2024-05-16 För mer information kontakta: Annika Pihl, enhetschef, [email protected], 08-587 854 42 Mer information och fackliga representanter hittar du på  www.vallentuna.se/ledigajobb.

17 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Gruppledare till Mottagnings- och familjeenheten

Mottagnings- och familjeenheten är indelad i fyra grupper. Mottagning som består av fyra socialsekreterare, Familjerätt som består av fyra socialsekreterare, fyra familjehemssekreterare och samt fyra barnsekreterare. På enheten finns idag en gruppledare och en enhetschef. Nu söker vi ytterligare en gruppledare till vårt team! Hos oss arbetar du tillsammans med kollegor som har en bred kompetens och som gärna hjälper varandra i vardagen. Vi är ett engagerat team som ser det som en självklarhet att arbeta med den enskildes behov i fokus. Vi är nyfikna, har ett öppet och positivt arbetsklimat och vi glädjes med varandra i framgång samt stöttar varandra i motgång. Vi tror på en socialtjänst i ständig utveckling genom aktivt medarbetarskap samt tillitsbaserat ledarskap. Vi ser gärna att du vill vara med och bidra till arbetet med ständiga förbättringar. Till Mottagnings- och familjeenheten söker vi en gruppledare som kommer arbetsleda mottagningsgruppen och familjerätten i deras arbete. ARBETSUPPGIFTER Gruppledares uppdrag är att säkra kvaliteten på det dagliga arbete som görs på enheten. Detta görs genom att gruppledare med ett coachande förhållningssätt utvecklar och stödjer handläggarna i sina respektive professioner genom handläggningsprocessens alla delar. På enhetschefens uppdrag leder och fördelar gruppledaren arbetet till enhetens medarbetare. Ärendehandledning och stöd att prioritera är centralt i det dagliga arbetet för gruppledaren. Vid ledigheter förväntas gruppledarkollegorna på Myndighet att täcka för varandra även på de andra enheterna än den huvudsakliga. Som gruppledare är du skicklig på samverkan med klienter och dess nätverk samt individsamverkan med andra enheter internt inom socialkontoret och andra aktörer internt och externt. Vi erbjuder: • handledning för gruppledare • ledarskapsutbildning för gruppledarna • en arbetsplats i ständig utveckling • flextidsavtal • friskvårdsbidrag • kollegor som ställer upp för varandra • kollektivavtal KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • examen som socionom alternativt beteendevetare med påbyggnad som uppfyller behörighetskraven för socionom. • erfarenhet av myndighetsutövning för relevant område som tjänsten avser • erfarenhet som handläggare inom enhetens ansvarsområden • mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. • B-körkort. Vi ser det som meriterande om du har: • utbildning/erfarenhet av BBIC, FREDA, ADAD och/eller andra utredningsstödjande metoder eller modeller. • dokumenterade ledarerfarenheter och särskilt meriterande med ledarerfarenheter inom socialtjänstens myndighetsutövning. • erfarenhet av att ha arbetat i verksamhetssystemet Treserva • goda kunskaper i Office-paketet Dina personliga egenskaper är viktiga och vi kommer lägga stor vikt vid dem. Vi vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, tydlighet och öppenhet. Du är tydlig, pedagogisk, strukturerad och drivs av att få personer att växa och utvecklas i sin yrkesroll. Uppdraget ställer höga krav på lyhördhet och ansvarstagande för uppdragets alla delar. Du är flexibel och när verksamheten kräver det kan du snabbt ställa om och du trivs med en varierande vardag. Ditt positiva förhållningssätt och lösningsfokus gör dig till en uppskattad samarbetspart, både internt och externt. Du kommer behöva uppvisa utdrag ur belastningsregistret om du går vidare i processen. Välkommen med din ansökan redan idag! ÖVRIGT Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid. För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

15 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Gruppchef till försörjningsstöd och arbetsmarknad, Danderyds kommun

Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt. Socialförvaltningen kännetecknas av att vara en prestigelös förvaltning där det är lätt att samarbeta med alla förvaltningens medarbetare samt att beslutsvägarna är korta och enkla. Vuxenavdelningen är en del av Socialförvaltningen, vår viktigaste uppgift är att se till att våra invånare får den hjälp och stöd som de behöver. Vuxenavdelningen består av 30 medarbetare och leds av en avdelningschef samt tre gruppchefer. Vi ansvarar för insatser till vuxna inom beroende, socialpsykiatri, försörjningsstöd, nyanlända, arbetsmarknad, bostadsfrågor, budget & skuld samt våld i nära relationer. Vi är en sammansvetsad och stabil arbetsgrupp i olika åldrar som har roligt tillsammans. Hos oss på vuxenavdelningen; • Sätter vi stort värde vid en rättssäker handläggning och har dokumenterade och lättillgängliga arbetsrutiner • Är det viktigt med nära arbetsledning och tillgänglighet till sin närmaste chef • Är vi flexibla, lösningsfokuserade och samarbetar för att erbjuda kommunens invånare den bästa servicen Socialförvaltningen finns i nya fräscha lokaler i Mörby Centrum, 14 minuter med tunnelbana från T-centralen. Det finns gott om mötes- och besöksrum i kommunens nya mötespark. Vi har möjlighet att arbeta hemifrån i den mån det passar arbetet. Tack vare kommunens mindre storlek arbetar vi verksamhetsnära och du har goda möjligheter att genom samverkan göra skillnad på riktigt och kunna påverka och utveckla arbetet. Nu söker vi dig som vill leda försörjningsstöd, arbetsmarknad, våld i nära relation samt avdelningens förvaltningsassistent, sammanlagt nio medarbetare. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER I ditt uppdrag som gruppchef ingår att stå för nära arbetsledning och ge stöd till dina medarbetare samt beslutsfattande enligt delegation. Du har personal- och verksamhetsansvar och genomför medarbetar- och lönesamtal samt ansvarar för rekrytering tillsammans med avdelningschef. Du ansvarar även för verksamhetsutveckling inom ditt område samt upprättandet av rutiner. Du ansvarar för att arbetet inom dina ansvarsområden bedrivs rättssäkert, effektivt och i linje med organisationens mål. Samverkan både internt och med externa aktörer är något som du tycker är roligt, nödvändigt och gärna initierar till. Det är en liten arbetsgrupp vilket innebär att du förväntas kunna stödja upp med handläggning av ärenden vid semestrar/ frånvaro inom framför allt försörjningsstöd. Du ingår i vuxenavdelningens ledningsgrupp tillsammans med två ytterligare gruppchefer och avdelningschefen, där du är delaktig i det kontinuerliga förbättringsarbetet. Du kommer också vara tillgänglig för att ge råd och stöd samt information till allmänheten och samverkanspartners. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Har flerårig aktuell erfarenhet av arbete med försörjningsstöd och känner dig trygg inom området. • Har erfarenhet av arbete med våld i nära relationer. • Har erfarenhet från chefs- och ledaruppdrag. • Har erfarenhet av att handleda och/ eller stötta kollegor. • Visar på god förmåga i tal och skrift på svenska och engelska. Det är meriterande om du: • Har erfarenhet av arbete inom arbetsmarknadsfrågor. • Har arbetat i Treserva. Vi söker dig som har ett professionellt bemötande där du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Som person är du strukturerad, du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl samt slutför det som påbörjats. Vidare är du relationsskapande, du har lätt för att skapa nya relationer, tar aktivt initiativ i sociala sammanhang och är lyhörd. Som ledare är du närvarande och tillgänglig med ett coachande och inkluderande arbetssätt. Du har en mycket god samarbetsförmåga vilket innebär att du jobbar bra ihop med andra då du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Dessutom är du flexibel, har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och är lösningsorienterad med förmågan att snabbt hitta lösningar på uppkomna problem. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. ÖVRIGT Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Teamledare på Familjestöd

Vill du göra skillnad i familjers vardag och för vår framtid? Vi söker en ny teamledare till Familjestöd. Hos oss arbetar omkring 20 medarbetare med hög kompetens och stort engagemang för vårt uppdrag. Enheten innefattar familjeteam, familjehemshandledning, medling, ungdomstjänst, särskilt kvalificerade kontaktpersoner och centrum mot våld. Din arbetsplats är i kommunhuset i centrala Hudiksvall - här arbetar majoriteten av enhetens medarbetare. Arbetsuppgifter Tillsammans med enhetschef och medarbetare kommer du att planera, driva, följa upp och utveckla arbetet på enheten. Vårt arbete styrs i hög grad av gällande lagar, föreskrifter och politiska riktlinjer. I och med att en ny socialtjänstlag förväntas träda i kraft år 2025 står vi nu inför en tid med många spännande förändringar och utvecklingsprocesser.  Som teamledare är du ett stöd till alla funktioner inom Familjestöd. Du leder och stöttar medarbetarna enskilt och i grupp i det dagliga arbetet, deltar vid introduktion av nyanställda samt är behjälplig vid planering, prioritering och omfördelning av arbetsuppgifter. Familjestöd arbetar i huvudsak på uppdrag av Myndighetskontoret vilka blir en naturlig samarbetspartner för dig och hela vår enhet. Du är ett givet bollplank och en viktig samarbetspartner för många - medarbetare, enhetschef, vårdnadshavare och andra interna- och externa funktioner. Din profil Vi söker dig som med engagemang och förmåga att lösa problem kan samordna och stötta en grupp i en föränderlig verksamhet. Du ser möjligheter i förändringar, trivs med att samarbeta men räds inte av att fatta egna beslut. För tjänsten krävs att du har en akademisk examen från socionomprogrammet eller annan högskoleutbildning som av oss bedöms vara relevant för uppdraget. Vi letar efter dig som har flerårig erfarenhet av arbete inom socialtjänsten och därmed god kännedom om gällande lagstiftningar som styr vårt arbete (LVU, SoL och LSS). Det är fördelaktigt om du har arbetat med familjebehandling. Som vår nya teamledare ser vi gärna att du under ditt yrkesliv haft någon form av ledande uppdrag och har kännedom om arbetet kring arbetsmiljö, arbetsrätt och budget. Du har B-körkort och uttrycker dig väl i tal och skrift. Vid urval görs en sammanvägd bedömning och stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För anställning krävs utdrag ur belastningsregister. Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
1:e Socialsekreterare med kvalitets- och utvecklingsansvar

Myndighetsenheten Myndighetssenheten är en del av Västerviks kommuns socialtjänst. Vi handlägger både barns behov av skydd och stöd och vuxna personers behov av skydd eller stöd enligt socialtjänstlagen och de tvångslagar som finns gällande barn och vuxna inom socialnämndens ansvarsområde. På enheten arbetar 40 personer. Enheten är organiserad i fem grupper, mottagningsgrupp, utredningsgrupp, placeringsgrupp, familjehemsgrupp och vuxengrupp. I ledningsfunktionen finns fem 1:e socialsekreterare, en administrativ assistent och en enhetschef. Vi söker nu ytterligare en 1:e socialsekreterare med särskilt fokus på kvalitets- och utvecklingsarbete. Dina arbetsuppgifter Som 1:e socialsekreterare med kvalitet- och utvecklingsansvar arbetar du huvudsakligen med systematiskt förbättringsarbete i vår verksamhet. Du förväntas självständigt leda arbetet med fokus på rättssäkra och effektiva processer. Utöver utvecklingsarbetet kommer du ha ansvarsområden av mer permanent karaktär. Du kommer bland annat att arbeta med revidering, framtagande och implementering av rutiner, egenkontroller och avvikelsehantering. Du kommer få en aktiv roll i vår verksamhetsutveckling såsom implementering av nya arbetssätt, genomförande av beslutade åtgärdsplaner och egna projekt. Du kommer skriva kvalitetsrapporter och utvärdera på enhetsnivå. Arbetet innebär att omvärldsbevaka och göra uppföljningar med koppling till verksamhetens ledningssystem. Du kommer också arbeta med kompetensförsörjning och introduktionsplanering av nya medarbetare. Du kommer ingå i den lokala ledningsgruppen och kan vid behov komma att täcka upp för kollegors arbetsuppgifter i ledningsgruppen. Din kompetens Vi söker dig med socionomexamen eller likvärdig, enligt föreskrift för arbete inom socialtjänstens barnavård. Du har flera års arbetslivserfarenhet inom socialtjänsten med fördjupad kunskap inom myndighetsutövning. Du har erfarenhet av arbetsledning och förstår verksamhetens ramar och förutsättningar. Tjänsten kräver också att du har B-körkort för manuell växellåda Tidigare erfarenhet av arbete med organisations- och kvalitetsutveckling är meriterande. Som person har du har du en hög grad av personlig mognad och integritet. Du är analytisk och initiativrik med ett strukturerat arbetssätt. Du är en person som är målinriktad och driven med god förmåga att arbeta självständigt. En förutsättning för framgångsrikt utvecklingsarbete är att du har lätt för att samarbeta, är tydlig i din kommunikation i kombination med en god pedagogisk förmåga. Tjänsten kräver också att du har god digital kompetens för att kunna hantera våra digitala system och arbetsredskap. Övrigt Provanställning kan komma att bli aktuellt för denna tjänst. Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (https://www.vastervik.se/jobba-hos-oss) Välkommen med din ansökan! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

11 april 2024
Sista ansökan:
2 maj 2024
1:e socialsekreterare

Individ- och familjeomsorgen, IFO är en del av Social och utbildningsförvaltningen i Ludvika kommun. Vi har ca 100 medarbetare som är organiserade i fem enheter Utredningsenheten, Stöd- och försörjningsenheten, Familjehem- och familjerättsenheten, Öppenvårdsenheten samt Serviceenheten.  Arbetsplatsen Du kommer att arbeta på Familjehem och familjerättsenheten. På enheten arbetar socialsekreterare och familjerättssekreterare tillsammans med 1:e socialsekreterare och enhetschef. Socialsekreterargruppen är uppdelad så att några arbetar med inriktning mot våra familjehem och andra arbetar med att följa de placerade barnen och ungdomarna. Arbetsgruppen arbetar sedan tillsammans i team med våra placerade barn, ungdomar, deras biologiska nätverk och familjehem.    Familjerättssekreterarna arbetar på uppdrag av tingsrätten med olika typer av familjerättsliga utredningar som vårdnads-, boende- och umgängesutredningar samt upplysningar enligt föräldrabalken. Familjerätten handlägger också faderskap och adoptioner, tillhandahåller rådgivning till allmänheten i familjerättsliga frågor, upprättar juridiskt bindande avtal mellan föräldrar samt håller i och genomför samarbetssamtal mellan föräldrar. Det här får du av oss Som medarbetare hos oss erbjuds du ett meningsfullt och omväxlande arbete i en engagerad och trevlig arbetsgrupp med nära till skratt och högt i tak. Som anställd i Ludvika kommun får du även möjlighet till ett brett utbud av friskvårdsaktiviteter, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme, extern handledning och semesterväxling.   I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas.  Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Arbetsuppgifter Vi har nyligen förstärkt arbetsledarskapet från en 1:e socialsekreterare till att nu ha två 1:e socialsekreterare på enheten, något vi är mycket glada för. Uppdelningen är att den ena ansvarar för socialsekreterarna som följer upp de placerade barnen och den andre ansvarar för familjehem och familjerätt. Vi söker nu en 1:e socialsekreterare till familjehem och familjerätt. Som 1:e socialsekreterare ansvarar du för att leda och fördela arbetet, ge stöd i det dagliga arbetet utifrån ärenden, ge stöd i och utveckla handläggningsprocesserna på enheten. I samverkan med enhetschefen, 1:e socialsekreterare och arbetsgruppen driver vi enheten mot uppsatta mål med delaktighet och engagemang.   Vi lägger stort fokus på delaktighet, tydlighet och ett gott bemötande samt ett nära samarbete med dem vi är till för. För oss är det viktigt att jobba nära de barn och familjer vi möter. Enheten har ett gott och nära samarbete med övriga enheter inom IFO, och samverkar med övriga samhällsaktörer som finns runt placerade barn och ungdomar samt det familjerättsliga arbetet.  Vi söker Dig som känner dig redo för en arbetsledande roll, har intresse av människor, gillar utmaningar, samverkan och socialt arbete. Du är flexibel, nyfiken, ansvarstagande och gillar utveckling. Kvalifikationer Krav: socionomexamen och mångårig erfarenhet av myndighetsutövning gällande IFO:s verksamhetsområde. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, bra samarbets- och initiativförmåga. Meriterande: erfarenhet av att arbetsleda, kunskap och erfarenhet inom familjerätt, familjehem och placeringsområdet, kunskap och erfarenhet inom BBIC, systemiskt förhållningssätt, MI och Signs of safety. I arbetet är du noggrann, strukturerad och har ett pedagogiskt förhållningssätt för att kunna ge ett bra stöd i verksamheten. Du ska även ha förmåga att skapa ett gott arbetsklimat som främjar utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav.  Anställningsform Tillsvidareanställning, heltid (dagtid, visst kvällsarbete kan förekomma). Tillträde efter överenskommelse. Kontaktperson Enhetschef, Sussanne Rolander Gustavsson, 0240-868 27, [email protected] 1:e socialsekreterare, Elin Ekman, 0240-868 92, [email protected] 1:e socialsekreterare, Emma Johansson, 0240-869 83, [email protected] Facklig kontaktperson Akademikerförbundet SSR, nås via kommunens växel 0240-860 00 Vision, nås via kommunens växel 0240-860 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 5 maj 2024. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Urval och intervjuarbete kommer att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdagen.  I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar vid eventuell intervju tillsammans med ditt utbildningsbevis. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

10 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024