Med tanke på miljötillståndet, fysisk påverkan på våra vatten och bättre vattenstatus i länet. Vi söker dig som vill bidra i rollen som handläggare inom vattenförvaltning. Hos oss kännetecknas arbetsmiljön av hjälpsamhet och villkoren av livspusselvänlighet. Vår gemensamma uppgift är att skapa samhällsnytta. Tjänsten är placerad på miljöanalysenheten där det idag jobbar ca 40 medarbetare. Huvudverksamheterna på enheten är miljömål, miljöövervakning, vattenförvaltning, kalkning, vattenvård och projekt samt GIS. Arbetet är varierande och du kommer ingå i ett erfaret team, där ni delar på arbetsuppgifterna och utbyter erfarenheter. Som statligt anställd hos Länsstyrelsen erbjuder vi särskilda förmåner kring friskvård, föräldralön, pension etc. Läs gärna mer https://www.lansstyrelsen.se/vasterbotten/om-oss/jobba-hos-oss.html. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta för en bättre vattenstatus i länet, ta fram underlag och planera för åtgärder i vatten. Arbetet består i att kartlägga miljötillstånd, påverkan och åtgärdsbehov enligt EU:s vattendirektiv med fokus på hydromorfologi. En annan viktig uppgift är att ta fram nulägesbeskrivningar inför omprövning av vattenkraften enligt den nationella planen. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: - Sammanställa, bearbeta, och importera hydromorfologiska data i databasen VISS - Ta fram underlag och delta i arbetet med att skriva nulägesbeskrivningar inför omprövning av vattenkraften enligt den nationella planen (NAP). Arbetet innebär att söka och sedan sammanställa information om natur, miljö, och vattenkraftsanläggningar, i form av kartor, tabeller och rapporttext. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har relevant akademisk examen inom naturvetenskap med inriktning mot limnologi ochhydromorfologi - Har mycket god kunskap i excel eller motsvarande programvara och har baskunskaper i GIS (geografiska informationssystem) - Har god kommunikativ förmåga, både muntlig och skriftlig i svenska språket krävs för att kunna utföra arbetsuppgifterna - Har B-körkort. Vi ser det som meriterande om du även har: - Erfarenhet av tidigare arbete med GIS och vattenförvaltning - Erfarenhet av att analysera och sammanställa kunskap om vatten. För att du ska trivas i rollen krävs att du har en god samarbetsförmåga och är strukturerad. Det är också viktigt att du är analytisk och har en god problemlösande förmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Tjänsten är ett vikariat på 11 månader. Om Länsstyrelsen Västerbotten Länsstyrelsen Västerbotten är en kunskapsmyndighet. Genom helhetsperspektiv med engagemang för samverkan och den enskilda invånaren gör vi hållbar utveckling möjlig i hela länet. Vi utgår från Västerbotten och tar avstamp i allt som händer, både inom länets gränser och utanför. För oss är det lika naturligt att samarbeta med offentliga aktörer som andra statliga myndigheter, regioner och kommuner som näringsliv och civilsamhälle. Länsstyrelsen är regional krishanterings- och totalförsvarsmyndighet och du kan i händelse av samhällskris eller krig få arbeta med andra uppgifter än de du anställts för. Hos oss jobbar cirka 300 medarbetare i ett 80-tal olika yrkesroller. Våra specialistkompetenser finns inom en bredd av områden som är viktiga byggstenar för att vårt samhälle ska fungera för alla invånare och för ekologisk, ekonomisk och social utveckling. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Om ansökan När du skickar in din ansökan blir den en offentlig handling. https://www.lansstyrelsen.se/dataskydd kan du läsa mer om hur vi behandlar vi dina personuppgifter. Har du skyddade uppgifter, kontakta oss så hjälper vi dig med hur du kan gå vidare med en trygg och säker ansökningsprocess. Kontaktuppgifter till oss hittar du https://www.lansstyrelsen.se/vasterbotten/om-oss/jobba-hos-oss/lediga-jobb.html. Vid denna rekrytering har vi redan valt annonskanaler.
På Läkemedelsverket jobbar vi för människors och djurs hälsa, för ett bättre Sverige idag och i framtiden. Välkommen att göra skillnad tillsammans med oss!Är du intresserad av läkemedel och vetenskap och vill bidra till vårt viktiga uppdrag? Då kan detta vara något för dig! Vår verksamhet Verksamhetsområde Tillstånd verkar på flera sätt för att ändamålsenliga läkemedel ska nå patienten. Godkännande av nya läkemedel och nya indikationer, samt säkerhetsuppföljning av godkända produkter är en central del. Rådgivning avseende läkemedelsutveckling och information om läkemedel är andra viktiga delar. Verksamhetsområdet har ca 340 anställda och är uppdelat på flera enheter där enheten för Effekt och Säkerhet värderar dokumentation kring läkemedlens effekt och säkerhet. De utredningar och rekommendationer som görs ligger sedan till grund för beslut huruvida ett läkemedel ska godkännas för kliniskt bruk. Vi samverkar med andra medlemsländer i EU i utredningsarbetet samt bidrar aktivt i kommittéer och arbetsgrupper inom den Europeiska Läkemedelsmyndigheten EMA. Vi har nu behov av att rekrytera ytterligare en utredare till en av klinikgrupperna inom Enheten Effekt och Säkerhet, Klinik 4, som ansvarar för för de invärtesmedicinska specialiteterna och reumatologi. Dina arbetsuppgifter För att trivas med arbetet på Läkemedelsverket bör du ha ett stort intresse och engagemang för läkemedelsfrågor och vetenskap. Du arbetar med alla delar och aspekter av ett läkemedels livscykel, vilket inkluderar värdering av effekt- och säkerhetsdokumentation inför godkännande av läkemedel, säkerhetsuppföljning av godkända läkemedel samt vetenskaplig rådgivning till läkemedelsföretag och akademiska grupper. Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet med många stimulerande och kompetensutvecklande uppgifter. Du kommer att samarbeta med övriga kliniska utredare i gruppen, men också med statistiker, prekliniker, farmakokinetiker och farmaceuter. En viktig del av arbetet är att analysera stora mängder av information samt att beskriva och motivera slutsatserna. Arbetet ger möjlighet att både följa och aktivt påverka den internationella läkemedelsutvecklingen. Läkemedelsvärdering sker till stora delar i ett europeiskt samarbete där Sverige har en framstående position. Detta innebär samarbete med kliniska utredare från andra länder och deltagande i läkemedelsdiskussioner på europeisk nivå. Din bakgrund Vi söker dig som har naturvetenskaplig eller medicinskt inriktad högskoleutbildning, och erfarenhet inom något av de terapiområden som Klinik 4 ansvarar för, exempelvis endokrinologi, diabetologi, hematologi, lungsjukdomar, medicinsk gastroenterologi/hepatologi, njurmedicin eller reumatologi. Det är en fördel om du har doktorsexamen eller motsvarande erfarenhet av forskning och värdering av kliniska data inom något av nyss nämnda områden. Även erfarenhet av myndighetsarbete, läkemedelsvärdering och läkemedelsutveckling är meriterande. Det dagliga arbetet ställer krav på god datorvana. Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift på såväl svenska som engelska och har mycket goda kunskaper i engelska vad avser skriftlig kommunikation inom det naturvetenskapliga/medicinska vetenskapsområdet. Dina personliga egenskaper Du som söker... • har vetenskapligt tänkande, är nyfiken och engagerad, och stimuleras av att få arbeta i en högkompetent miljö • har god analytisk kapacitet, förmåga att ta till dig och se samband i stora mängder av information och kunna göra relevanta prioriteringar inom fastställda tidsramar • har god förmåga att planera och organisera ditt arbete • tycker om att skriva och arbeta med texter, som behöver vara av argumenterande karaktär • arbetar gärna i team och med en lyhörd, öppen och prestigelös inställning bidrar du till ett förtroendefullt och produktivt arbetsklimat i gruppen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Bra att veta Sista ansökningsdag: 2025-08-15 Anställningsform: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Enhet: Effekt och Säkerhet Diarienummer: 2.4.1-2025-051990 Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund. På Läkemedelsverket får du goda förutsättningar för balans i livet. Vi erbjuder dig bland annat flextid, förmånliga semestervillkor, friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter finns det möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef. Läs mer om de förmåner du får hos oss här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/formaner-hos-oss Läkemedelsverket är beredskapsmyndighet, vilket innebär att vi genomför vissa bakgrundskontroller i samband med rekryteringar. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg. All tillsvidareanställd personal vid Läkemedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten. Kontakt Du är välkommen att kontakta gruppchef Johanna Henriksnäs. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Alexandra Braf, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller enklast genom e-post (pga semestertider) [email protected]. Mer om Läkemedelsverket Du tänker kanske inte så ofta på Läkemedelsverket, men vi kan lova att du möter oss i din vardag. Resultatet av det vi gör märks på apotek, sjukhus, hos veterinären och i ditt badrumsskåp. Vi ser nämligen till att du och alla andra i Sverige får tillgång till säkra och effektiva läkemedel och medicintekniska produkter, allt från plåster och graviditetstester till rollatorer och appar. Det gör vi genom att godkänna och ge tillstånd, övervaka och kontrollera och genom att informera och ge råd. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över vårt viktiga samhällsuppdrag: att bidra till den svenska folk- och djurhälsan. Läs mer om vårt uppdrag och vad det innebär att arbeta på Läkemedelsverket här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Är du en erfaren och självgående handläggare som vill vara med och bidra till ett bättre samhälle för barn och unga? Vi söker nu handläggare till Allmänna arvsfondens viktiga arbete med att finansiera utvecklingsprojekt för våra målgrupper. Allmänna arvsfonden finansierar varje år hundratals viktiga utvecklingsprojekt i civilsamhället samt byggnation av ideella föreningars lokaler och anläggningar. Vi finansierar projekt i syfte att förbättra livet för fondens målgrupper. Exempel på verksamheter som har startat eller byggts upp som arvsfondsprojekt är färdtjänst, personlig assistans, hjälptelefonen vid BRIS, Glada Hudik-teatern, Cirkus Cirkör, Friends och Självmordslinjen. Arvsfondsavdelningen på Kammarkollegiet är uppdelad i fem enheter. Arvsenheten företräder Allmänna arvsfonden när den är arvinge eller testamentstagare. De tre projektenheterna och enheten för stöd och kontroll är delar av kansliet och bereder projektansökningar inför beslut av Arvsfondsdelegationen. Förutom fördelning av medel bedriver kansliet även uppföljnings- och utvärderingsarbete samt en omfattande kommunikationsverksamhet. Arbetsbeskrivning Vi söker dig som vill arbeta med handläggning av projektansökningar och projektredovisningar med fokus på barn och ungdomar ur ett brottsförebyggande och trygghetsskapande perspektiv. Handläggningen sker i samarbete med kollegorna på kansliet samt med utomstående referenspersoner. Som handläggare ansvarar du för och följer projekt från bedömning av inkommen ansökan till godkännande av projektets slutredovisning. I arbetet som handläggare ingår att representera Allmänna arvsfonden i möten med civilsamhällets organisationer, granska ansökningstexter och budgetar samt föredra ärenden för Arvsfondsdelegationen. Du kommer även att delta vid externa evenemang och möten, göra projektbesök, delta i internt utvecklingsarbete samt utföra administrativa arbetsuppgifter. En annan viktig del av handläggarnas arbete är att svara på frågor från de som är intresserade av att söka stöd. Bland annat kommer du vara med och bemanna den telefonjour som vi erbjuder. Resor inom Sverige kan ingå i tjänsten. Den första tiden kommer mycket tid att läggas på förberedelser och lansering av en satsning på projekt med brottsförebyggande effekter. Du kommer i den delen att ingå i en intern arbetsgrupp bestående av främst handläggare och kommunikatörer som ska forma vårt erbjudande som projektfinansiär till civilsamhället och offentliga aktörer. Är du vår nya kollega? Vi söker dig som har: • högskole-/universitetsexamen eller motsvarande utbildning som Kammarkollegiet för anställningen bedömer likvärdig • aktuell och flerårig erfarenhet av att ha arbetat med barn- eller ungdomsfrågor genom att du antingen: • har arbetat med handläggning av verksamhetsbidrag/projektbidrag inom offentlig sektor eller • har arbetat med projektansökningar och projektadministration inom civilsamhället • gedigen erfarenhet av civilsamhällets förutsättningar Det är meriterande om du har: • aktuell erfarenhet av att ha arbetat med brottsförebyggande och/eller trygghetsskapande insatser • aktuell erfarenhet av att ha utformat krav för att få offentliga bidrag och/eller ha arbetat med lansering och marknadsföring av sådana bidrag Arbetsuppgifterna kräver att du är kommunikativ och har en utvecklad förmåga att sammanfatta och förklara komplicerade sammanhang i både tal och skrift på svenska. Som person är du självgående, strukturerad och serviceinriktad. Du är en god administratör och van att även arbeta med siffror. Det är viktigt att du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och att du har en god samarbetsförmåga. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder. Mer information Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm. Vi arbetar i fina aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm och erbjuder också möjlighet till visst arbete på distans. Ansökan I denna rekrytering vill vi inte att du bifogar ett personligt brev, för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Bifoga även ditt CV. Välkommen med din ansökan senast den 17 augusti 2025. Kontaktpersoner Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Hans Andersson, enhetschef, telefon 08-700 07 77. Om du har frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Elin Hallström, HR-specialist, [email protected]. Fackliga kontaktpersoner: Karin Edstrand, SACO-S, [email protected] Lisa Ericsson, ST, [email protected] Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.
MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Som junior stabshandläggare kommer du att ha en bred och varierad roll med inslag av både administration, samordning, kommunikation och analys. Du fungerar som ett stöd till hela staben och får chansen att utvecklas genom praktiskt arbete i en verksamhet med högt tempo och engagerade kollegor. Du kommer jobba nära avdelningsledningen och vara en viktig kugge i det dagliga arbetet. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: - koordinera möten, ta fram underlag och föra protokoll vid interna sammanträden. - hantera löpande ärenden och dokument inom stabens ansvar. - ta fram sammanställningar och presentationer. - samordna remisser och interna synpunktsrundor. - stötta i arbetet med verksamhetsplanering och andra styrande dokument. - stötta i uppföljningen av avdelningens arbete. - bistå i projekt som enheten ansvarar för med underlag och koordinering. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som nyligen har tagit en akademisk examen inom det samhällsvetenskapliga området. Du får gärna ha viss erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. För att lyckas med dina arbetsuppgifter har du förmågan att tolka och omvandla remisser, beredningar, myndighetsbeslut till kommunikativa texter anpassade till målgruppernas behov. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift och du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och är nyfiken. Det är meriterande om du har: - arbetslivserfarenhet från statlig myndighet - erfarenhet från arbete inom cybersäkerhet och/eller samhällsviktiga kommunikationer. - erfarenhet att stötta kommunikativt vid utvecklingsprojekt eller förändringsarbete Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har en god pedagogisk insikt vilket bidrar till att du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och anpassar sättet att förmedla budskap till mottagaren. Du levererar ditt arbete med hög service och god kvalitet och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Att anpassa dig efter ändrade omständigheter är något du har lätt för och du ser möjligheterna i förändringar. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara X och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. De flesta medarbetare på MSB är krigsplacerade. Om oss Anställningen är placerad på staben vid avdelningen för cybersäkerhet och samhällsviktiga kommunikationer. Stabens uppgift är att stödja avdelningschefen med att inrikta, styra och följa upp verksamheten. I detta ingår att arbeta för ökad kvalité och effektivitet, ansvara för övergripande processer samt att vara sammanhållande för vissa avdelningsöverskridande arbeten, t ex beredskapsplanering. Vidare ingår stöd med mötesplanering, ärendehantering och kvalitetssäkring. Uppdragen på staben är många gånger händelsestyrda. Det är därför viktigt att vi alla har en förståelse för att det kan vara snabba omkast och att uppgifter och uppdrag kan variera över tid. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor kontakta enhetschef Karolina Karlsson. Facklig företrädare är Carl Önne SACO-S, Jan Herremo ST och Josefin Berglund eller Ann-Britt Paradis SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2025. Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.
Vill du arbeta med att möjliggöra militär verksamhet i Sverige och i utlandet? Har du en god förmåga att organisera, strukturera och arbeta effektivt? Är du prestigelös och sätter gruppens gemensamma resultat främst? Trivs du i en arbetsmiljö med högt tempo i kombination med krav på stor noggrannhet och precision i det arbete du utför? Då är tjänsten som tillståndshandläggare något för dig! Nu söker vi handläggare för vikariat på heltid från snarast till 2026-02-28. Välkommen med din ansökan. Om enheten Genomförandeavdelningens tillståndssektion, J3 Tillstånd, har som huvuduppgift att hantera frågor rörande diplomatiska tillstånd för Försvarsmaktens verksamhet i andra länder liksom att handlägga och fatta beslut om tillträde till svenskt territorium för utländsk personal och statsfarkoster från andra länder. Arbetet sker i nära samverkan med andra enheter inom Försvarsmakten, med sidoordnade myndigheter liksom med Regeringskansliet och svenska utlandsmyndigheter. Sektionen hanterar ca 12 000 ärenden årligen och består av ett tiotal medarbetare med stark laganda och med fokus på gemensamma resultat. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Ansöka om diplomatiska tillstånd till andra länder samt handlägga ansökningar om tillträde till svenskt territorium • Vara kontaktyta mot ambassader, myndigheter och Regeringskansliet i tillståndsärenden • Leda utbildningar både internt inom Försvarsmakten liksom externt mot andra myndigheter om tillståndshantering KRAV Kvalifikationer • Lägst aktuell kandidatexamen inom det samhällsvetenskapliga området eller folkrätt • Aktuell och relevant erfarenhet av ärendehandläggning vid statlig myndighet • Goda kunskaper i MS Office • Mycket god förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Personliga egenskaper För att både passa och trivas i rollen ser vi att du är noggrann, strukturerad och säkerhetsmedveten. Du har en god analytisk förmåga och förmåga att se mönster i stora informationsmängder. Vidare har du en mycket god samarbetsförmåga, en mycket god initiativförmåga och är både flexibel och prestigelös. Du har också hög arbetskapacitet och är stresstålig samt har en god förmåga att arbeta självständigt kombinerat med stort personligt ansvarstagande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Masterexamen • Erfarenhet av tjänstgöring i Regeringskansliet och/eller vid utlandsmyndighet För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Stockholm. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Tester förekommer i rekryteringsprocessen. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Erik Lindmark Fackliga företrädare Stefan Ungerth (SACO) Monika Danielsson (SEKO) Kjell Tetzlaff (Försvarsförbundet OFR/S) Arne Nilsson (Officersförbundet, OFR/O) Samtliga nås på telefon 08-788 75 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden. Jämställdhetsmyndigheten är en hbtqi-strategisk myndighet, vilket innebär att myndigheten i sin verksamhet ska främja hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter. Från och med den 1 januari 2026 kommer det nationella ansvaret för arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck (NCH) att flyttas från Länsstyrelsen Östergötland till Jämställdhetsmyndigheten. Vi söker nu upp till fyra utredare med inriktning mot hedersrelaterat våld och förtryck! Arbetsuppgifter Som utredare kommer du att arbeta med frågor kopplade till hedersrelaterat våld och förtryck samt våld mot barn och unga, i linje med myndighetens instruktion, regleringsbrev och aktuella regeringsuppdrag. Du bidrar med sakkunskap inom området, både internt i myndigheten och externt i kontakt med andra aktörer. I samband med att Jämställdhetsmyndigheten tar över det nationella ansvaret för arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck kommer du att vara en del av en uppbyggnads- och utvecklingsfas där strukturer, arbetssätt och samarbeten fortfarande formas. Det här ställer krav på att du är flexibel, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en miljö där inte alla förutsättningar är färdigställda från start. Arbetet innebär bland annat att: • Medverka i utformningen och genomförandet av myndighetens insatser, exempelvis genom att ta fram kunskapsunderlag, metodstöd och andra typer av material. • Representera myndigheten i samverkansforum och nätverk med andra myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhällesorganisationer. • Delta i internationella möten och samarbeten, exempelvis inom EU eller i dialog med andra expertmyndigheter. • Planera och leda möten, workshops och större samlingar, som nätverksträffar, myndighetsdialoger eller konferenser. • Driva och samordna projekt inom området, från planering till genomförande och uppföljning. • Ta fram skriftliga underlag såsom rapporter, analyser, remissvar, regeringsuppdrag och andra kunskapsprodukter. Arbetet är både strategiskt och operativt. Du kommer att växla mellan självständiga uppgifter och samarbete i team. Rollen passar dig som har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att analysera komplexa förhållanden. Förmågan att självständigt strukturera och driva processer i en kontext där riktning och mål är tydliga, men där vägen dit kan behöva formas tillsammans med andra. Kvalifikationer • Akademisk examen inom område som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • Flerårig dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med området hedersrelaterat våld och förtryck. • Erfarenhet av att självständigt driva eller leda projektinriktat arbete och hantera komplexa processer mot uppställda mål och inom givna tidsramar. • Kunskap om områdena mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer. • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. • God kännedom om svensk jämställdhetspolitik. Meriterande • Erfarenhet av arbete från statlig myndighet, gärna inom rättsväsendet eller annan myndighet med uppdrag kopplat till våld, förtryck eller skydd av utsatta grupper. • Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning i ärenden kopplade till mäns våld mot kvinnor, våld i nära relationer eller hedersrelaterat våld och förtryck. • Erfarenhet av arbete från civilsamhällesorganisationer, akademin eller andra verksamheter med kunskaps- eller påverkansarbete inom området hedersrelaterat våld och förtryck, särskilt där arbetet skett i samverkan med offentliga aktörer. • Erfarenhet av att samarbeta med externa aktörer inom exempelvis myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhället. • Erfarenhet av att skriva rapporter och remisser. • Erfarenhet av att arbeta strategiskt inom områdena hedersrelaterat våld och förtryck samt våld mot barn och unga. Personliga egenskaper Som person är du analytisk och har förmåga att hantera komplexa frågor i en föränderlig kontext. Du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation, både muntligt och skriftligt. Du arbetar strukturerat och självständigt, tar ansvar för att driva arbetet framåt och har lätt för att anpassa dig när förutsättningar förändras. Du trivs i samarbete, men har också förmågan att leda och avsluta uppdrag på egen hand. Eftersom arbetet innebär nationell och internationell samverkan är du van vid att bygga och upprätthålla goda relationer med olika aktörer och målgrupper. Anställningsinformation Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid med placering på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Resor i tjänsterna kan förekomma. Myndigheten erbjuder flera förmåner som fokuserar på hälsa och ett hållbart arbetsliv för alla åldrar, till exempel möjligheten att arbeta upp till 60 procent på distans, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Praktisk information Välkommen med din ansökan senast den 2 juli 2025. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du nedan. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Mikael Thörn, enhetschef, 031-392 90 26. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 91 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Beatrice Löfström 031-392 91 04. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.
Cybercampus Sverige är en nationell satsning och ett samarbete mellan universitet, forskningsinstitut, myndigheter och företag över hela Sverige. Cybercampus Sverige syftar till banbrytande och agil forskning, innovation och utbildning för cybersäkerhet och försvar, som stöd för alla samhällssektorer. Verksamheten ska möta behov som inte adresseras av någon av de andra aktörerna på cybersäkerhetsområdet. Målsättningen för verksamheten är att åstadkomma resultat bortom det möjliga för enskilda organisationer för att öka cybersäkerheten, stärka samhällets försvarsförmåga och Sveriges konkurrenskraft. Cybercampus Sverige ska, som samlande nationell kraft, bidra till att stärka Sveriges kapacitet och kompetens. Cybercampus verksamhet bedrivs idag huvudsakligen från Stockholm. Gruppen består av 15 kunniga kollegor, var och en med sina ansvarsområden, som jobbar som mot ett gemensamt mål och som delar på arbetsuppgifter och erfarenheter. Cybercampus Sverige söker nu en (1) projektkoordinator. Arbetsuppgifter Som projektkoordinator vid Cybercampus Sverige kommer du att ha en viktig roll i utarbetandet av projektansökningar, främst till EU men även till nationella finansiärer. Du får ansvaret för att koordinera (leda) ett konsortium för framtagande av en projektansökan, men ditt uppdrag kan också bli att leda Cybercampus Sveriges deltagande som partner i projektansökningar som koordineras av andra organisationer. Du arbetar i nära samverkan med kollegor som är ansvariga för forskning, forskarutbildning, utbildning, innovation samt infrastruktur inom Cybercampus Sverige. I tjänsten kan både inrikes och utrikes resor förekomma. Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö - Goda möjligheter till kompetensutveckling - Stort eget ansvar i din yrkesroll https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer Krav - Högskole-/universitetsexamen med en för arbetet relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer som relevant - Arbetslivserfarenhet av att koordinera projektansökningar inom EU:s program, företrädesvis Horizon Europe, Digital Europe eller European Defence Fund. - Erfarenhet av att bygga upp och leda ett europeiskt projektkonsortium. - Arbetslivserfarenhet av att leda större och komplexa projekt. - God kännedom om EU:s regelverk och förfaranden för projektansökningar. - Mycket goda kunskaper i MS Officepaketet och stor erfarenhet av att arbeta med digitala samarbets- och kommunikationsverktyg. - Utmärkta kunskaper i engelska, både i tal och i skrift, då det är en viktig del av det dagliga arbetet. Meriterande - Licentiat- eller doktorsexamen med en för arbetet relevant inriktning. - Flerårig arbetslivserfarenhet av att koordinera projektansökningar inom EU:s program. - Erfarenhet av utvärdering av EU-projektansökningar. - God kännedom om finansieringsmöjligheter inom forskning, både nationellt och internationellt. - Kunskap i ytterligare europeiska språk Personliga egenskaper För att lyckas som i rollen som projektkoordinator är det centralt att du har en mycket god samarbetsförmåga och erfarenhet av att arbeta i projektform med en bred uppsättning aktörer, både inom organisationen och externt med olika konsortie- och samarbetspartners. Du behöver ha en stark kommunikationsförmåga och goda ledaregenskaper för att effektivt koordinera ett projektkonsortium. Med en strategisk blick ser du flera steg framåt och har förmågan att självständigt driva processer, säkerställa ett smidigt genomförande och följa upp uppsatta mål. Ditt strukturerade arbetssätt gör att du kan planera och prioritera arbetsuppgifter på ett genomtänkt sätt. Du har en förmåga att engagera andra, är lösningsfokuserad och drivs av att skapa resultat som gör verklig skillnad. Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund Tester kan komma att tillämpas i denna rekryteringsprocess. För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Är du intresserad av att arbeta med regelgivning för försäkrings- och tjänstepensionsfrågor? Sök tjänsten som jurist hos oss på Finansinspektionen (FI)! Om jobbet Som jurist på enheten Rättslig samordning på avdelningen Försäkringsrätt kommer du att arbeta med försäkrings- och tjänstepensionsfrågor med fokus på regelgivning, det vill säga arbete med att utforma och uppdatera FI:s föreskrifter. Du ansvarar då för att driva och genomföra regelgivningsprojekt i samarbete med andra. Dessutom kommer du att bistå med kvalificerat rättsligt stöd i tillsynsarbetet, exempelvis som undersökningsjurist och i frågor som rör ingripanden. Du arbetar även med bland annat rapportskrivning, fördjupade analyser och remissvar. Du kommer att utreda juridiska frågeställningar som uppkommer i arbetet och du kan även komma att arbeta med FI:s domstolsprocesser och visst internationellt arbete. I rollen ingår även att vägleda andra medarbetare på rättsavdelningen samt att hantera frågor om utlämnande av allmän handling och sekretess tillsammans med andra. Tjänsten innebär nära samarbete med kollegor internt och kontakter med bland annat de finansiella företagen, branschorganisationer samt Regeringskansliet och andra myndigheter. Din utbildning och erfarenhet Vi söker dig som • har kand. eller juristexamen • har goda kunskaper om förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess • har gedigen erfarenhet från kvalificerat juridiskt arbete på myndighet- eller företag inom den finansiella sektorn • har erfarenhet av lagstiftnings/ regelgivningsarbete • uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du • är eller har varit kammarrätts- eller hovrättsassessor • har utbildning inom ekonomi eller matematik • har erfarenhet av att leda och driva projekt • har erfarenhet av att hålla i utbildningar • har god kunskap om försäkrings- och tjänstepensionsregelverket. Om dig I det här jobbet behöver du • planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt • driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde • ha en god analytisk förmåga och kunna lösa komplexa uppgifter • se framåt och planera ditt arbete utifrån långsiktiga mål. Om oss Finansinspektionen (FI) bidrar till ett stabilt finansiellt system, välfungerande marknader, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden. På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans. För mer information om vår organisation: https://www.fi.se/sv/om-fi/organisation/ Bra att veta Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen. Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetspsykologiska tester kan ingå i rekryteringsprocessen. På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder: https://www.fi.se/sv/om-fi/arbeta-pa-fi/vi-erbjuder/https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/ En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen. Sök jobbet Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv och relevanta intyg eller examensbevis. Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering. Anställningsform: Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid Kontaktperson: Lisa Holm, Enhetschef, 08–408 98904 Sista ansökningsdag: 2025-08-08
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Inom institutionen finns Barnafrid, som är ett nationellt kunskapscenter för kunskap om våld mot barn och unga, placerat. Barnafrid arbetar tvärvetenskapligt och tvärprofessionellt och söker nu en eller flera utredare. Om jobbet Dina arbetsuppgifter kommer bestå i att delta i uppdrag ålagda Barnafrid, exempelvis att samla och sprida kunskap om våld mot barn och unga, medverka i tvärprofessionella nationella nätverk, utbildning, verksamhetsutveckling och samverkan med olika nationella och internationella aktörer. Utöver detta kommer du även att delta som expert i referensgrupper, skriva remissvar, rapporter och andra texter samt medverka i olika initiativ som syftar till kunskapsbaserad samhällsutveckling för att minska våld mot barn och unga. Arbetsuppgifterna kommer ligga förslagvis inom program rättsväsende och/eller program socialtjänst. Därutöver har Barnafrid programverksamhet inom hälso- och sjukvård, civilsamhälle och förskola/skola. Om dig Vi söker dig som har: • Relevant akademisk utbildning med minst fem års arbetslivserfarenhet inom din profession; gärna masters och/eller forskarutbildning • Bred och djup specialistnivå kunskap om arbete med våld mot barn samt praktisk erfarenhet att jobba direkt med barn utsatta för våld och/eller brott motsvarande minst 5 år heltid (tex arbete på barnahus, socialtjänst) • Dokumenterad erfarenhet av utrednings- och analysarbete samt projektledning • Dokumenterad erfarenhet av arbete med kompetensförsörjnings-, utbildnings- och/eller implementeringsfrågor • Mycket god muntlig och skriftlig förmåga i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av regionalt, nationellt och/eller internationellt utvecklingsarbete, EU projekt, forskning eller undervisning vid universitet eller andra lärosäten. Tidigare anställning vid ett nationellt kunskapscentrum och erfarenhet av att utveckla digitala utbildningar och material för yrkesverksamma betraktas också som meriterande. Som person är du självständig, resultatinriktad och förtroendegivande lagspelare. Du präglas av hög integritet, lojalitet och sakfokus. Du är flexibel och tar initiativ för att nå uppsatta mål på ett strukturerat sätt. Du har lätt för att samarbeta med andra människor och är tillmötesgående. Du behöver ha förmåga att hantera många projekt samtidigt och ha god förmåga att prioritera. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet samt viljan och förmågan att bidra till kunskapsbaserad samhällsutveckling för att minska våld mot barn i samverkan med andra nationella och internationella aktörer. Din arbetsplats Du kommer att arbeta på Institutionen för biomedicinska och kliniska vetenskaper (BKV) som finns inom Medicinska fakulteten vid Linköpings universitet. Organisatoriskt kommer du att tillhöra avdelningen Barnafrid som består av en arbetsgrupp med bred multiprofessionell och tvärvetenskaplig kompetens. Barnafrid som nationellt kunskapscentrum för kunskap om våld mot barn riktar sig till yrkesverksamma som i sitt arbete möter barn och unga som utsatts för våld och andra övergrepp, men även till yrkesverksamma vid till exempel olika myndigheter och organisationer. Om anställningen Heltid, tidsbegränsad 1 år med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse, september-oktober 2025. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 3 augusti 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Är du jurist och vill ha ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad? Vill du bidra till att motverka oseriösa aktörer inom välfärdsområdet? Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en utredare till Tillståndsavdelningen. Avdelningen ansvarar för att pröva ansökningar om tillstånd för enskilda verksamheter enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt vissa tillstånd inom hälso- och sjukvårdsområdet. Vi tror att detta är ett jobb för dig som är jurist, är intresserad av att göra skillnad på riktigt och gillar utredningsarbete. Du kommer till en verksamhet där du arbetar med frågor som är högst aktuella i dagens samhälle. Om jobbet Som utredare handlägger du ansökningar utifrån ett riskbaserat arbetssätt och med fokus på såväl lämplighetsprövning av enskilda sökanden som kvalitetsaspekter på den tilltänkta verksamheten. Som utredare med juristbakgrund har du även ett uppdrag att ge juridiskt stöd till enhetschef och andra utredare på enheten i beredningen av ärenden. Det innebära även att ge svar på frågor av juridisk karaktär till enheten och granska beslut. Du kommer också att arbeta med sekretessprövning vid begäran att ta del av allmänna handlingar. Du handläggare även ärenden där beslut i tillståndsärenden överklagas till förvaltningsdomstol. Du kommer också att arbeta med sekretessprövning vid begäran från allmänheten att ta del av allmänna handlingar. Du utgår i ditt arbete från lagar och föreskrifter för att på ett objektivt sätt göra bedömningar. Tillståndsprövningen ska präglas av tydlighet, trovärdighet, integritet, effektivitet och god service samt utgå från den statliga värdegrunden. Just nu befinner sig vår myndighet i ett spännande skede av förändrings- och utvecklingsarbete, du bör därför trivas och vilja verka i en föränderlig miljö. Det innebär att du behöver kunna verka i ett sammanhang även om svaren inte är givna och arbetssätten inte självklara. Du har vilja och intresse att bidra till i utvecklingsarbetet, samsyn och helhet. Vi söker dig som har • Juristexamen (eller jur. kand.) • Aktuell arbetslivserfarenhet inom relevant område • Erfarenhet av tillståndsprövning • Erfarenhet av utredningsarbete på statlig myndighet eller kommun • God och aktuell IT- och datorvana • Mycket goda kunskaper i svenska språket såväl muntligt som skriftligt För att lyckas i rollen ska du ha en god analytisk förmåga, det vill säga kunna sätta dig in i ärenden ur olika synvinklar samt kritiskt granska och analysera på ett objektivt och sakligt sätt. Du ska kunna prioritera och strukturera arbetsuppgifterna och arbeta såväl självständigt som i grupp. Du bör ha en personlig mognad och klara av att fatta oberoende beslut och vara trygg i dessa samt ha en utpräglad känsla för god service och professionellt bemötande. Arbetet utförs omväxlande självständigt och i nära samarbete med andra. Du behöver därför ha en god samarbetsförmåga och ha en trygghet i din leverans och dina beslut. I dina arbetsuppgifter ingår att ge stöd och råd till dina kollegor och därför är det viktigt att du är prestigelös, pedagogisk och lyhörd. Du har en vilja och förmåga att dela med dig av dina kunskaper till andra. Det är av stor vikt att du kan hantera dina arbetsuppgifter professionellt och rättssäkert samt kunna tydliggöra och föra ett resonemang så att det blir logiskt och begripligt för såväl allmänheten som professionella intressenter. Arbetsbelastningen och prioriteringarna växlar ibland snabbt och det är därför viktigt att du kan skifta fokus och tempo vid behov. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Meriterande • Mycket god kunskap om lagstiftning inom socialtjänstområdet (LSS och/eller SoL) • Erfarenhet av utredning inom socialtjänstområdet (SoL och LSS) • Erfarenhet av processföring • Erfarenhet av sekretessprövning vid utlämnande av allmänna handlingar IVO- inspektionen för vård och omsorg IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 750 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet. Vad kan IVO erbjuda dig? Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en spännande kunskapsorganisation. Du får chansen att arbeta i en dynamisk miljö där du tillsammans med dina kollegor bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att utveckla en modern och kraftfull tillsyn- och tillståndsprövning i Sverige. IVO följer ständigt utvecklingen i omvärlden och uppmuntrar initiativ till egen kunskapsutveckling. Vi arbetar kontinuerligt med nya arbetssätt, metoder och verktyg för att nå bästa resultat. Vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald. Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm. Tillträde så snart som möjligt eller efter överenskommelse. Din titel kommer att vara utredare. Sista ansökningsdag är den 2 juli 2025. Bifoga personligt brev och CV där du beskriver hur du uppfyller kravprofilen. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar. Kontaktpersoner: Maria Nylander (tillgänglig för frågor om tjänsten under veckorna 26,27) Enhetschef Frida Tamker (tillgänglig för frågor om tjänsten under vecka 25) Enhetschef Ivan Akrapp Fackliga representant Saco-S Maria Knight Facklig kontakt ST Samtliga kontaktpersoner nås via växeln 010-788 50 00
Välj ett jobb för att visa detaljer