Hos oss blir du en viktig pusselbit i Försvarsmaktens vision; för ett starkare försvar – möter varje hot, klarar varje utmaning. Det är vi som tillsammans får det att hända. Allvar och ansvar i ett positivt samarbetsklimat där vi alla är kunniga, öppna och engagerade. Hälsa och personlig utveckling är viktig för såväl oss anställda som vår arbetsgivare. Arbetslaget Vid regementsstaben finns nio avdelningar varav Säkerhetsavdelningen (J2) verkar som Chef LedR stöd i sakområdena säkerhetsskydd och IT-/informationssäkerhet. J2 är ett arbetslag med såväl officerare som civilanställda i varierande ålder och med skiftande bakgrund. Vi söker nu två säkerhetshandläggare med huvudsakliga uppgifter inom säkerhetsprövning och exponering av säkerhetskänslig verksamhet (SUA) placerad vid LedR säkerhetsavdelning i Enköping. Huvudsakliga arbetsuppgifter I rollen som säkerhetshandläggare utgör du ett stöd till C LedR, Säkerhetschefen och regementets enheter i arbetet med att skydda Sveriges säkerhet, bland annat vid upphandling och anställning av personal. De huvudsakliga arbetsuppgifterna utgörs av åtgärder och handläggning inom ramen för säkerhetsskydd vilket innefattar bl.a. analyser, bedömningar, säkerhetsskyddsavtal och säkerhetsprövningsintervjuer. Du kommer jobba i tätt samarbete med avdelningens Säkerhetssamordnare, övriga Säkerhetshandläggare vid regementet och verksamhetsansvariga chefer vid enheter som behöver stöd i säkerhetsskyddsarbetet, främst personalsäkerhet. Dina ansvarsområden är främst: • Säkerhetsprövning och registerkontroll • Dokumentation över säkerhetsskyddsavtal och säkerhetsskyddsöverenskommelser KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen ser vi att du har • Gymnasieexamen • Lätt för att skapa förtroendefullt samtalsklimat • God administrativ förmåga • Förmåga att skriva tydliga och målgruppsanpassade texter på svenska (myndighetsprosa) • God läsförståelse, skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska • Förmåga att ta in stora mängder information och omsätta i praktisk handling • Aktuell arbetslivserfarenhet • God datorvana Personliga egenskaper Vi söker dig som är ansvarstagande, har en god förmåga att arbeta självständigt och tar initiativ inom tilldelade ansvarsområden. Du har ett högt säkerhetsmedvetande, är noggrann och drivs av att skapa ordning och reda samt att analysera och strukturera information. För att trivas på denna tjänst behöver du ha hög social kompetens, hög integritet samt vara prestigelös och lyhörd i mötet med verksamheten du ska stödja. MERITERANDE • Erfarenhet av att utbilda och/eller coacha andra • Erfarenhet av samtalsmetodik, svåra samtal, förhörsteknik eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Arbetslivserfarenhet av att göra analyser och/eller bedömningar som arbetsgivaren bedömer som relevanta • Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom sekretesslagstiftning och/eller informationsklassning • Arbetslivserfarenhet inom ett eller flera av följande områden: underrättelse- och säkerhetstjänst, signalskydd, offentlig upphandling, säkerhetsprövning, Leverantörsäkerhet och/eller SUA/Exponering av säkerhetskänslig verksamhet • Kunskap om säkerhetsskyddslagen och dess tillämpning • Eftergymnasial utbildning med säkerhetsinriktning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Utbildning säkerhetshandläggare (exempelvis KHS inom Försvarsmakten) • Arbetslivserfarenhet av handläggning inom myndighet För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare, Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Enköping Civil befattning Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Kontakta Linda Säveros, 010-825 70 00 (växeln). Fackliga företrädare OFR/O, OF- Enköping – Mikael Eriksson SACO – Carl-Johan Pettersson SEKO – Benny Augustsson OFR/S – Clarence Arnstedt Samtliga fackliga representanter nås via Försvarsmaktens växel: 010-825 70 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-04. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper. Jobba civilt i Försvarsmakten - Försvarsmakten (forsvarsmakten.se) Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Ledningsregementet är ett försvarsmaktsgemensamt förband. Här finns ett flertal krigsförband och enheter som utgör en nationell spetskompetens inom försvarsmakten. Genom ledning, samband, meteorologi och psykologiska operationer skapar Ledningsregementet förutsättningar för lyckad samverkan på mark-, sjö-, luft-, och informationsarenan. Ledningsregementet bedriver verksamhet inom hela skalan från utveckling, utbildning, träning till insats. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du bidra till att stärka djurskyddet i Stockholms län i en administrativ roll? Då kan detta vara ett jobb för dig! Till Enheten för djurskydd söker vi en medarbetare med kompetens för djurskyddsarbete och administration. Arbetet inom djurskyddsområdet omfattar bland annat djurskyddskontroll, godkännande- och tillståndsgivande för olika verksamheter med djur och förprövning av stallar. På enheten ansvarar vi även för handläggning av ärenden enligt lagen om tillsyn över hundar och katter samt verkställande av omhändertaganden av djur. Vad ingår i rollen? Du kommer att arbeta med att bereda och föredra beslut gällande återkrav efter verkställigheter, samt att hantera delgivningar och överklaganden rörande dessa ärenden. Det kan även förekomma andra typer av handläggning av djurskyddsärenden, såsom till exempel klagomålsärenden och ärenden enligt lagen om tillsyn över hundar och katter. Beroende på din kompetens och verksamhetens behov kan arbetet komma att variera över hela djurskyddsområdet. Det innebär att arbetet kan komma att innefatta handläggning av underställelser, att verkställa beslut om omhändertaganden, handläggning av tillstånd för verksamheter med häst, hund, katt och andra sällskapsdjur och/eller besiktning av djurtransporter. Även planerade kontroller av lantbruksdjur kan bli aktuellt likväl som handläggning inom förprövning och besiktning av djurstallar. Uppdraget innebär många kontakter på olika nivåer i samhället, till exempel med allmänheten, djurhållare, djurhälsopersonal, företag, branschorganisationer, kommuner, länsstyrelser, centrala myndigheter och departement. Det är huvudsakligen en administrativ tjänst men det kan bli aktuellt att delta vid fältarbete och vid verkställigheter efter omhändertaganden. Vi arbetar indelat i grupper med grundfokus på en eller flera arbetsuppgifter men du behöver vara inställd på att stötta och bidra i andra arbetsuppgifter eller i andra grupper och enheter på avdelningen. Är du den vi söker? För den här rollen vill vi att du har - högskoleutbildning och är agronom, etolog, miljö- och hälsoskyddsinspektör eller biolog med fördjupning inom djurskyddsområdet alternativt ha annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant - goda kunskaper inom relevant lagstiftning - erfarenhet av arbete med ärendesystemet Platina - goda kunskaper inom Office-paketet - god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska - körkort för personbil. För att du ska lyckas och trivas i rollen är det viktigt att du har egen drivkraft, kan ta initiativ och självständigt planera och utföra ditt arbete på ett effektivt sätt mot fastställda mål och tidplaner. Du är ansvarstagande, lyhörd och har en god kommunikativ förmåga. Arbetet förutsätter att du tycker om att samarbeta med andra människor då du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor och mycket kontakt med djurägare, verksamhetsutövare och myndigheter. Du behöver ha gott omdöme i alla dessa kontakter kombinerat med stor integritet i myndighetsutövningen. Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du - ha förmåga att utifrån en helhetssyn fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har - kunskap om processerna i myndighetsutövningen avseende omhändertagande av djur och verkställighet av dessa beslut - erfarenhet av arbete som djurskyddshandläggare på Länsstyrelsen och kunskap inom systemet DSK - god kunskap i ekonomi - erfarenhet av administration - erfarenhet av ärendeutredning eller arbete på myndighet - erfarenhet av arbete med människor inom till exempel vård, omsorg eller pedagogisk verksamhet. Mer om oss och rollen Du kommer att arbeta på Enheten för Djurskydd. Enheten för djurskydd består av verksamhetsområdet djurskydd, med ärenden kopplat till anmälan, verkställighet vid omhändertaganden samt tillsynslagen över hundar och katter. Vi är, tillsammans med ytterligare fyra enheter, en del av Avdelningen för landsbygd med närmare 100 medarbetare. I teamet samarbetar vi och stöttar varandra inom våra respektive områden. Enhetschefen leder med värme och engagemang och utövar ett tillitsbaserat ledarskap. Anställningen är på visstid och på heltid till 22 december 2025, gärna med start från 1 september. Så rekryterar vi Du kommer att få svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev till den här ansökan. Vi kan komma att kalla till intervju löpande under ansökningstiden. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Om du har frågor Frågor om rollen besvaras av rekryterande chef Joakim Johansson, Enhetschef, enheten för djurskydd, tfn 010-223 12 99. Fackliga kontaktpersoner är Isabel Lundahl för SACO, tfn 010-223 22 44, Eva Mo för ST, tfn 010-223 14 62. Sista ansökningsdag: 17 juli 2025 Referensnummer: 112-35045-2025 Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen Stockholm är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.
Vill du vara med och bidra till att stärka djurskyddet i Stockholms län? Då kan detta vara ett jobb för dig! Till Enheten för djurskydd och Enheten för djurvälfärd söker vi en eller flera nya medarbetare med kompetens för djurskyddsarbete. Arbetet inom djurskydd omfattar bland annat djurskyddskontroll, förprövning av stallar, godkännande- och tillståndsgivande för olika verksamheter med djur med mera. På enheterna som helhet ansvarar vi även för handläggning av ärenden enligt lagen om tillsyn över hundar och katter samt verkställande av omhändertaganden av djur. Vad ingår i rollen? Hos oss får du ett varierade jobb och du kommer att arbeta med någon eller några av följande arbetsuppgifter. Enklare utredningar i klagomålsärenden samt mottagande av dessa klagomål, handläggning rörande tillstånd för verksamheter med häst, hund, katt och andra sällskapsdjur och/eller besiktning av djurtransporter. Även planerade kontroller av lantbruksdjur kan bli aktuellt liksom handläggning inom förprövning och besiktning av djurstallar, beroende på din kompetens och verksamhetens behov. Arbetet kan även komma att innefatta handläggning av underställelser, att verkställa beslut om omhändertaganden samt att utreda ärenden enligt lagen om tillsyn över hundar och katter. Det är huvudsakligen en tjänst där arbetet utförs från kontoret men det kan bli aktuellt att delta vid fältarbete och vid verkställigheter efter omhändertaganden. I arbetet ingår också att författa och föredra beslut och skriva åtalsanmälningar. Uppdraget innebär många kontakter på olika nivåer i samhället, till exempel med allmänheten, djurhållare, djurhälsopersonal, företag, branschorganisationer, kommuner, länsstyrelser, centrala myndigheter och departement. Vi arbetar indelat i grupper med grundfokus på en eller flera arbetsuppgifter men du behöver vara inställd på att stötta och bidra i andra arbetsuppgifter eller i andra grupper och enheter på avdelningen. Är du den vi söker? För den här rollen vill vi att du har - högskoleutbildning och är agronom, etolog, miljö- och hälsoskyddsinspektör eller biolog med fördjupning inom djurskyddsområdet alternativt ha annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - god kunskap om djurskyddslagstiftningen samt kännedom om välfärdsrisker inom olika djurhållningsformer - erfarenhet av ärendeutredning eller arbete på myndighet - erfarenhet av arbete som djurskyddshandläggare på Länsstyrelsen och kunskaper inom systemen Platina och DSK - goda kunskaper inom Office-paketet - god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig i både tal och skrift på svenska - körkort för personbil. För att du ska lyckas och trivas i rollen behöver du ha egen drivkraft, kunna ta initiativ och självständigt planera och utföra ditt arbete på ett effektivt sätt mot fastställda mål och tidplaner. Du är ansvarstagande, lyhörd och har en mycket god kommunikativ förmåga. Arbetet förutsätter att du tycker om att samarbeta med andra människor då du kommer att ha mycket kontakt med djurägare och verksamhetsutövare, myndigheter och kollegor på avdelningen. Du behöver ha gott omdöme i alla dessa kontakter kombinerat med stor integritet i myndighetsutövningen. Som medarbetare på Länsstyrelsen behöver du - ha förmåga att utifrån en helhetssyn fatta beslut med hänsyn till flera perspektiv - förstå att en central roll för Länsstyrelsen är att göra avvägningar mellan olika intressen - ha förmåga att prioritera och ställa om för att arbeta med nya uppgifter eller i nya sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Det är meriterande om du har - erfarenhet av besiktningar av djurtransporter - erfarenhet av handläggning av tillstånd för verksamheter djur - goda kunskaper inom byggnation och ventilation i djurstallar - praktisk erfarenhet av arbete med djur - erfarenhet av arbete med människor inom till exempel vård, omsorg eller pedagogisk verksamhet. Mer om oss och rollen Du kommer att arbeta på någon av de två enheterna Enheten för djurvälfärd eller Enheten för Djurskydd. Enheten för djurskydd består av verksamhetsområdet djurskydd, med ärenden kopplat till anmälan, verkställighet vid omhändertaganden samt tillsynslagen över hundar och katter. Enheten för djurvälfärd består av verksamhetsområdet djurskydd, med ärenden kopplat till planerad kontroll, förprövning, handläggning av tillstånd för djurverksamheter, offentlig förevisning samt transportbesiktningar. Vi är en del av Avdelningen för landsbygd som har ytterligare tre enheter och med närmare 100 medarbetare. I teamen samarbetar vi och stöttar varandra inom våra respektive områden. Enhetscheferna leder med värme och engagemang och utövar ett tillitsbaserat ledarskap. Anställningarna är visstidsanställningar och på heltid, fram till den 22 december 2025, gärna med start den 1 september. Så rekryterar vi Du kommer att få svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev till den här ansökan. Vi kan komma att kalla till intervju löpande under ansökningstiden. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster eller annonser. Om du har frågor Frågor om rollen besvaras av rekryterande chef Joakim Johansson, Enhetschef, enheten för djurskydd, tfn 010-223 12 99 samt av Janina Lindgren, Enhetschef, enheten för djurvälfärd, tfn 010-223 17 68. Fackliga kontaktpersoner är Isabel Lundahl för SACO, tfn 010-223 22 44, Eva Mo för ST, tfn 010-223 14 62. Sista ansökningsdag: 17 juli 2025 Referensnummer: 112-35061-2025 Om Länsstyrelsen Länsstyrelsen Stockholm är en samlande kraft för en växande och hållbar huvudstadsregion. Genom att ta ansvar för helheten hittar vi vägar framåt i komplexa samhällsfrågor. Helhetsbilden är en viktig utgångspunkt för oss när vi samverkar med kommuner, myndigheter, näringsliv och andra viktiga samhällsaktörer. På regeringens uppdrag verkar vi också för att nationella mål får genomslag i vårt län. Hos oss finns experter inom många olika sakområden och vår samlade kompetens har en häpnadsväckande bredd. Här lär du dig något nytt varje dag. Läs mer om oss på www.lansstyrelsen.se/stockholm/jobba-hos-oss.
På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Vi söker en informationsvårdshandläggare till informationsförvaltningsenheten. Informationsvården har ett övergripande ansvar för att vägleda hela verksamheten och utlandsmyndigheterna i rättssäker och ändamålsenlig felhantering. Informationsvården är placerad vid digitalisering- och utvecklingsavdelningen och består idag av 7 medarbetare. Medarbetarna i teamet har olika bakgrunder och kompetenser och hjälps tillsammans åt att bidra till korrekt information i våra system, genom att lösa inkommande ärenden och frågor gällande felhantering. Du får jobba självständigt med stort ansvar där din insats både har stor betydelse för verksamheten och värdesätts, samtidigt finns utrymme för samarbete och kunskapsutbyte. Vi erbjuder ett jobb som är viktigt på riktigt Det händer mycket i vår omvärld och många människor söker sig till Sverige. Vi har därför behov av att stärka upp vår verksamhet med fler medarbetare som kan hjälpa till i de delar av verksamheten där behovet för tillfället är som störst. Vår verksamhet är stor och över tid kan det finnas behov av din kompetens även inom andra ärendeslag, utvecklingsmöjligheterna är således många. Oavsett var i verksamheten du kommer att arbeta så har du en betydelsefull roll i att bidra till genomförandet av vårt viktiga samhällsuppdrag. Ditt jobb hos oss är viktigt på riktigt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Migrationsverkets centrala informationsvård arbetar för att de uppgifter som finns i våra system är korrekta. I rollen är du en del i myndighetens centrala felhantering genom rättning och uppföljning av ärenden som inkommer till informationsvården. Du, tillsammans med kollegorna, tar fram förslag på förändringar som ska förhindra att fel uppstår. I tjänsten har du i huvudsak kontakt med prövningsverksamheten, olika team inom digitaliserings- och utvecklingsavdelningen, ambassaderna och tjänstemän på Skatteverkets folkbokföring. Vem är du? Du är noggrann, serviceinriktad och värdesätter att lösa problem både självständigt och tillsammans med dina kollegor. Vidare är du flexibel, har en god analytisk förmåga och anpassar dig till rådande omständigheter. Du är även pedagogisk, prestigelös och har ett intresse för att utbilda verksamheten inom området. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Du som söker har - Akademisk utbildning eller annan utbildning i kombination med för rollen aktuell och relevant erfarenhet. - Kunskap inom förvaltningsrättsliga ärenden - Erfarenhet av att arbeta med informationskvalitet inom större organisationer. - Erfarenhet av arbete med krav på god service och professionellt bemötande - God kommunikativ förmåga och goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, eftersom du behöver kunna ta del av och delge komplex information på dessa språk Det är meriterande om du har - Kunskap och erfarenhet av att arbeta i flera av Migrationsverkets verksamhetssystem - Erfarenhet att arbetat med registervård. - Erfarenhet av arbete med förvaltningsrättsliga ärenden. Upplysningar Anställningsform: tillsvidare med provanställning sex (6) månader Arbetstider: kontorsarbetstid med flextid Placering: Norrköping, Malmö, Göteborg eller Sundbyberg Tillträde: snarast enligt överenskommelse Anställningsförmåner: Läs om våra anställningsförmåner https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html. Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 3 augusti. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Har du arbetslivserfarenhet inom smittskydd eller folkhälsa? Vill du arbeta med epidemiologisk uppföljning och analys av hiv och sexuellt överförbara sjukdomar? Då har vi ett uppdrag som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Som utredare kommer du att delta i samordning, genomförande och uppföljning av projekt gällande hiv och sexuellt överförbara sjukdomar. Du kommer även att arbeta med fördjupad epidemiologisk analys av de sjukdomar som enheten ansvarar för. Dessutom ingår annat utredningsarbete på enheten och myndigheten, såsom samverkan med interna och externa aktörer nationellt och internationellt. Vem söker vi? Krav för anställningen: • Högskoleexamen på kandidatnivå inom ett relevant område, exempelvis smittskydd, folkhälsovetenskap, medicin, epidemiologi. • Arbetslivserfarenhet inom smittskydd eller folkhälsa. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av fördjupad epidemiologi i frågor som rör sexuellt överförbara sjukdomar. • Erfarenhet av projektledning. • Personliga egenskaper som en god samarbetsförmåga, är ansvarstagande samt initiativtagande. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. Stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av smittspårningsarbete för sexuellt överförbara sjukdomar. • Erfarenhet och god vana att skriva rapporter på svenska och engelska. Vikt läggs vid: • Erfarenhet av att muntligt presentera arbeten på svenska och engelska. Vad gör enheten? Enheten för epidemiologisk uppföljning ansvarar för övervakning, bedömning och epidemiologiska analyser av hiv, klamydia, gonorré, syfilis, tuberkulos, hepatit B, C, D. Fördjupade studier inom dessa sjukdomar sker på enheten i samarbete med andra enheter på myndigheten, externa aktörer samt med lärosäten. Enheten ansvarar för utveckling av uppföljning av icke smittsamma sjukdomar (till exempel diabetes) i olika redovisningsgrupper för att ge underlag till preventionsarbete båda nationellt och regionalt. Enheten är med i flera europeiska projekten (till exempel JApreventNCD) och SIDA-finansierade projekt (till exempel SphiRha) för att utveckla och stärka folkhälsoarbete i Sverige och internationellt. Enheten bedriver utveckling av alternativa övervakningssystem för smittsamma sjukdomar (till exempel användning av mobildata) för att komplettera den befintliga inrapporteringen av anmälningspliktiga smittsamma sjukdomar. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som utredare med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en särskild visstidsanställning på heltid under perioden 2025-09-01 – 2025-12-31. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Axelsson, telefon 010- 205 26 02. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som utredare hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-07-06 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 03029-2025-2.1.1
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. Har du arbetslivserfarenhet inom smittskydd eller folkhälsa? Vill du arbeta med epidemiologisk uppföljning och analys av hiv och sexuellt överförbara sjukdomar? Då har vi ett uppdrag som väntar på dig! Vad ska du jobba med? Som utredare kommer du att delta i samordning, genomförande och uppföljning av projekt gällande hiv och sexuellt överförbara sjukdomar. Du kommer även att arbeta med fördjupad epidemiologisk analys av de sjukdomar som enheten ansvarar för. Dessutom ingår annat utredningsarbete på enheten och myndigheten, såsom samverkan med interna och externa aktörer nationellt och internationellt. Vem söker vi? Krav för anställningen: • Högskoleexamen på kandidatnivå inom ett relevant område, exempelvis smittskydd, folkhälsovetenskap, medicin, epidemiologi. • Arbetslivserfarenhet inom smittskydd eller folkhälsa. Utöver det ser vi dessa kompetenser, förmågor och erfarenheter som viktiga för att du ska trivas hos oss: Mycket stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av fördjupad epidemiologi i frågor som rör sexuellt överförbara sjukdomar. • Erfarenhet av projektledning. • Personliga egenskaper som en god samarbetsförmåga, är ansvarstagande samt initiativtagande. Du har ett helhetsperspektiv och ett gott bemötande. Stor vikt läggs vid: • Erfarenhet av smittspårningsarbete för sexuellt överförbara sjukdomar. • Erfarenhet och god vana att skriva rapporter på svenska och engelska. Vikt läggs vid: • Erfarenhet av att muntligt presentera arbeten på svenska och engelska. Vad gör enheten? Enheten för epidemiologisk uppföljning ansvarar för övervakning, bedömning och epidemiologiska analyser av hiv, klamydia, gonorré, syfilis, tuberkulos, hepatit B, C, D. Fördjupade studier inom dessa sjukdomar sker på enheten i samarbete med andra enheter på myndigheten, externa aktörer samt med lärosäten. Enheten ansvarar för utveckling av uppföljning av icke smittsamma sjukdomar (till exempel diabetes) i olika redovisningsgrupper för att ge underlag till preventionsarbete båda nationellt och regionalt. Enheten är med i flera europeiska projekten (till exempel JApreventNCD) och SIDA-finansierade projekt (till exempel SphiRha) för att utveckla och stärka folkhälsoarbete i Sverige och internationellt. Enheten bedriver utveckling av alternativa övervakningssystem för smittsamma sjukdomar (till exempel användning av mobildata) för att komplettera den befintliga inrapporteringen av anmälningspliktiga smittsamma sjukdomar. Hur är det att jobba på Folkhälsomyndigheten? Vi erbjuder utvecklande arbetsuppgifter där du kan påverka och göra skillnad. Oavsett vad du jobbar med är du med och bidrar till samhällsnytta. Det gör du tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor i stimulerande samarbeten. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har sin verksamhet i Solna och Östersund. Medarbetarskap och kultur på Folkhälsomyndigheten Om anställningen Du kommer att anställas som utredare med placering på vårt kontor i Solna eller Östersund. Befattningen är en särskild visstidsanställning på heltid under perioden 2025-09-01 – 2025-12-31. Som anställd vid Folkhälsomyndigheten kan du komma att bli krigsplacerad. Vissa tjänster är placerade i säkerhetsklass där svenskt medborgarskap kan vara ett krav. Säkerhetsprövning kommer då genomföras i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). På myndigheten kan det finnas möjlighet att teckna överenskommelse om distansarbete upp till 40 procent av din arbetstid. Är du intresserad? Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Maria Axelsson, telefon 010- 205 26 02. Fackliga företrädare är för SACO Pi Zetterquist, telefon 010-205 22 95, och för OFR/S Jessika Spångberg, telefon 010-205 29 22. Läs mer om hur det är att jobba hos oss Ansökan Välkommen med din ansökan till befattningen som utredare hos oss! Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. I stället ansöker du med ditt CV och genom att besvara urvalsfrågor. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess. Arbetspsykologiska tester och arbetsprov kan komma att användas som en del i rekryteringsprocessen. Vänligen ladda upp relevanta examensbevis i samband med din ansökan. Läs i ansökningsformuläret hur du går tillväga om du har skyddade personuppgifter. Ansök senast 2025-07-06 via myndighetens webbplats. Arbetsgivarens diarienummer: 03029-2025-2.1.1
På Migrationsverket arbetar vi med en av vår tids stora samhällsfrågor – migrationen. Totalt är vi cirka 6 000 personer här, och vi har ett ovanligt viktigt jobb! Vi söker migrationshandläggare till mottagningsenhet 2 i Vänersborg. Vi söker både medarbetare för tillsvidareanställning och vikariat (planerat 250901-261231) Hos oss får du arbeta med aktuella samhällsfrågor som påverkas av vad som händer i vår omvärld. Frågor som berör och engagerar. Vi erbjuder en dynamisk miljö som präglas av mötet med människor och ett kontinuerligt lärande. Vi erbjuder ett jobb som är viktigt på riktigt Det händer mycket i vår omvärld och många människor söker sig till Sverige. Vi har därför behov av att stärka upp vår verksamhet med fler medarbetare som kan hjälpa till i de delar av verksamheten där behovet för tillfället är som störst. Vår verksamhet är stor och över tid kan det finnas behov av din kompetens även inom andra ärendeslag, utvecklingsmöjligheterna är således många. Oavsett var i verksamheten du kommer att arbeta så har du en betydelsefull roll i att bidra till genomförandet av vårt viktiga samhällsuppdrag. Ditt jobb hos oss är viktigt på riktigt. Vad gör en migrationshandläggare? Som migrationshandläggare arbetar du med att handlägga, utreda, besluta och ta fram förslag till beslut i olika typer av ärenden. Besluten har rättslig verkan för enskilda personer och påverkar deras rätt till förmåner, rättigheter och skyldigheter. Därutöver arbetar du med administration där du hanterar akter och handlingar som har kommit in eller upprättats i ett ärende. I din roll möter du och har samtal med personer som har ett ärenden hos Migrationsverket och andra intressenter. Samtalen kan handla om att underrätta om beslut eller informera om Migrationsverkets processer samt vägleda och ge service. Du identifierar och hanterar eventuella särskilda behov hos personer och i förekommande fall håller du samtal med vuxna och barn i utsatta situationer. Vem är du? Du arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Kommunicerar på ett tydligt sätt. Säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Påminner och följer upp. Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar. I vårt arbete som statstjänstemän ställs även höga krav på omdöme och en hög säkerhets -och sekretessmedvetenhet. Du som söker har - Akademisk utbildning om minst 120hp med juridisk, samhällsvetenskaplig eller beteendevetenskaplig inriktning eller annan utbildning i kombination med för rollen aktuell och relevant erfarenhet - Kunskap inom förvaltningsrättsliga ärenden - Erfarenhet av arbete med krav på god service och professionellt bemötande - God kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska - Goda kunskaper i Officepaketet - B-körkort Det är meriterande om du har - Aktuell erfarenhet av arbete med förvaltningsrättsliga ärenden (fråga) - Aktuell erfarenhet av arbete inom mottagningsverksamhet på Migrationsverket - Erfarenhet av professionellt bemötande av människor i utsatta situationer (fråga) - Kunskap i andra språk (uppge vilka) - Erfarenhet av motiverande samtal (fråga) - Erfarenhet av arbete i reception och/ eller telefoni Upplysningar Anställningsform: Tillsvidare med provanställning och vikariat planerat 250901-261231 Arbetstider: kontorstid Placering: Vänersborg Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsförmåner: Läs om våra anställningsförmåner https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Vart-uppdrag-och-arbete.html. Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 17 juli. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. Frågor? Kontakta rekryterande chef Marita Sjöqvist, [email protected] eller Anna-Karin Steneskär, [email protected] _________________________________________________________________________________________________________ Om rekryteringsprocessen För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar därför alla sökande och strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald. Som statlig myndighet rekryterar vi efter förtjänst och skicklighet. På https://www.arbetsgivarverket.se/jobba-statligt/fragor-och-svar/Hur-ser-rekryteringsprocessen-ut-for-statliga-jobb/ kan du läsa mer om vad det innebär. Vi använder urvalsfrågor under ansökningen. Besvara dem så utförligt du kan eftersom dina svar har betydelse för om du är kvalificerad att gå vidare i rekryteringen eller inte. I vissa rekryteringar använder vi också tester för att bedöma hur väl din skicklighet stämmer överens med tjänsten du söker. Vid en eventuell intervju kan du även få svara på frågor kopplat till säkerhet. Vill du komma i kontakt med fackliga företrädare finns kontaktuppgifter till Saco-S, Seko och ST längst ned på sidan ”Lediga jobb och intresseanmälan” på migrationsverket.se: https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb-och-intresseanmalan.html För att arbeta på Migrationsverket behöver du ha rätt att vistas och arbeta i Sverige på någon av dessa grunder: svenskt medborgarskap (krav för vissa tjänster), nordiskt medborgarskap, EU-medborgarskap eller permanent uppehållstillstånd. Om du har skyddade personuppgifter, eller annan information som du själv bedömer som skyddsvärd, ska du kontakta [email protected] innan du gör din ansökan så berättar vi mer om våra säkerhetsrutiner. https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Vart-uppdrag/Personuppgifter.html Migrationsverkets rekryteringar sker helt i vår egen eller upphandlade leverantörers regi. Vi ber därför om att inte få telefonsamtal och mejl från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel, handelsrelaterat internationellt utvecklingssamarbete, EU:s inre marknad och handelspolitik och arbetar bland annat med frågor som EU:s frihandelsavtal, svenska företags möjligheter att importera och exportera och fattigdomsbekämpning genom handel. På Kommerskollegium befinner du dig i en internationell miljö där de stora handelspolitiska frågorna blandas med konkret problemlösning för enskilda företag och individer. Vår vision är en hållbar handel utan hinder. Hos oss arbetar cirka 100 medarbetare. Vårt nya aktivitetsbaserade kontor är beläget centralt i Stockholm. Möt några av Kommerskollegiums medarbetare som berättar om hur det är att arbeta hos oss: https://www.kommerskollegium.se/om-oss/jobba-hos-oss/mot-vara-medarbetare/ ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta med frågor i gränslandet mellan handelspolitik och säkerhetspolitik och där frågor om samhällets beredskap utgör en del i en större helhet. En välfungerande utrikeshandel med tydliga spelregler är av avgörande betydelse för Sveriges ekonomi och välstånd, inte minst i oroliga tider. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att ta fram analyser och policyrekommendationer för EU:s handelspolitik och den inre marknaden i en tid av geopolitisk förändring. Som utredare inom handel och ekonomisk säkerhet kommer du att bidra till att ta fram underlag till beslut, samverka med andra aktörer och på så sätt bli en viktig del i att stärka myndighetens arbete med handelsfrågor i osäkra tider, kris och krig. En naturlig del av ditt arbete är analys och andra arbetsuppgifter av utredande karaktär. Arbetet inkluderar tjänsteresor, nationellt och internationellt. Det internationella arbetet kan också inkludera resor till utvecklingsländer då Kommerskollegium bedriver internationellt biståndsarbete på handelsområdet. Vid intresse kan möjlighet finnas till utstationering eller sekundering till något av våra partnerländer, beroende på verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Akademisk examen inom nationalekonomi, statskunskap eller juridik eller annat område som vi bedömer relevant. Har du utöver det utbildning inom säkerhetspolitik ser vi det som meriterande. Vi söker dig som har ett starkt intresse för internationell handelsutveckling och ekonomisk säkerhet. Du har aktuell erfarenhet av att ha arbetat som utredare eller analytiker på myndighet, i regeringskansliet, inom näringslivet eller i en organisation av relevans för arbetsuppgifterna. Vi ser det som meriterande om dina studier eller arbete har inkluderat kompetens inom områden som handelspolitik, säkerhetspolitik, geopolitik och geoekonomi, ekonomisk säkerhet eller beredskapsfrågor. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Du kan presentera komplexa frågor på ett pedagogiskt sätt och är bekväm med att stå på scen/tala inför publik. Du är självgående och drivande i ditt arbete. Du uppskattas för ditt sätt att samarbeta, du är lyhörd, smidig och kommunikativ. För att lyckas i rollen behöver du vara analytisk, mål-och resultatorienterad med en god förmåga att driva processer framåt. ÖVRIGT Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av att arbeta hos oss men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kommerskollegium är Sveriges myndighet för utrikeshandel, handelsrelaterat internationellt utvecklingssamarbete, EU:s inre marknad och handelspolitik och arbetar bland annat med frågor som EU:s frihandelsavtal, svenska företags möjligheter att importera och exportera och fattigdomsbekämpning genom handel. På Kommerskollegium befinner du dig i en internationell miljö där de stora handelspolitiska frågorna blandas med konkret problemlösning för enskilda företag och individer. Vår vision är en hållbar handel utan hinder. Hos oss arbetar cirka 100 medarbetare. Vårt nya aktivitetsbaserade kontor är beläget centralt i Stockholm. Möt några av Kommerskollegiums medarbetare som berättar om hur det är att arbeta hos oss: https://www.kommerskollegium.se/om-oss/jobba-hos-oss/mot-vara-medarbetare/ ARBETSUPPGIFTER Vill du bidra till innehållet i, och utvecklingen av arbetsområdet handel och säkerhet för Kommerskollegium? Är du jurist och har du ett intresse för utvecklingen inom ekonomiska sanktioner, handel och investeringar i en geopolitiskt omvälvande tid? Vi söker nu dig som vill bli en av våra utredare för inom områdena utländska direktinvesteringar och EU:s sanktioner med tonvikt på Rysslandssanktionerna. I den här tjänsten kommer du att arbeta med analys och ärendehandläggning av investeringar med utgångspunkt i lag (2023:560) om granskning av utländska direktinvesteringar. Dina arbetsuppgifter handlar om att skriva yttranden inför beslut i ärenden som rör utländska investeringar och att handlägga ansökningar om undantag enligt EU-förordningar. Du kommer också att delta i myndighetssamverkan på områdena och bidra till analys inom internationella sanktioner, investeringar och internationell investeringsrätt, med särskild koppling till investeringsskyddsavtal och EU:s strategi för ekonomisk säkerhet. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver en hög grad av noggrannhet, liksom samarbets- och analysförmåga. Andra arbetsuppgifter kan också förekomma i rollen som utredare på Kommerskollegium. Arbetet inkluderar tjänsteresor, nationellt och internationellt. Det internationella arbetet kan också inkludera resor till utvecklingsländer då Kommerskollegium bedriver internationellt biståndsarbete på handelsområdet. Vid intresse kan möjlighet finnas till utstationering eller sekundering till något av våra partnerländer, beroende på verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med juristexamen och som har ett starkt intresse för internationella handelsfrågor och sambanden mellan handels- och säkerhetspolitik liksom handel och investeringar. Du har dokumenterad, aktuell erfarenhet av att genomföra analys och/eller handläggning på myndighet eller inom annan statlig verksamhet. Har du erfarenhet av arbete inom områdena utrikeshandel, internationella investeringar, internationella sanktioner, säkerhetspolitik eller ekonomisk utveckling så är det meriterande. Likaså om ditt arbete eller dina akademiska studier handlat om investeringsgranskning, investeringsrätt eller ekonomiska sanktioner. Din kommunikativa förmåga är god. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god problemlösande analysförmåga, att du är initiativtagande, noggrann och uppskattad för ditt sätt att samarbeta. Arbetsuppgifterna förutsätter arbete på egen hand likväl som tillsammans med andra i grupp och den kombinationen passar dig väl. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och kräver därför svenskt medborgarskap. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. ÖVRIGT Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av att arbeta hos oss men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Region Gävleborg har ett statligt uppdrag att ansvara för att driva arbetet med regional utveckling i länet. Visionen är ett öppet, nytänkande och hållbart Gävleborg och det uppnår vi genom samverkan med samhällsaktörer på lokal, regional och nationell nivå. Nu söker vi dig som tillsammans med oss inom den regionala utvecklingsförvaltningen vill bidra till att stärka och utveckla Gävleborgs län. Vi är ett 60-tal medarbetare organiserade i tre avdelningar och du kommer att vara placerad på den avdelning som ansvarar för kompetensförsörjning, näringsliv och innovation. ARBETSUPPGIFTER Som strateg arbetar du med utvecklingsfrågor inom det regionala utvecklingsuppdraget. Du samverkar med både interna och externa aktörer för att planera, genomföra och följa upp arbete som bidrar till Gävleborgs långsiktiga utveckling. Ditt arbete är dynamiskt och kan variera över tid utifrån länets behov, vilket ger dig möjlighet att arbeta proaktivt med strategiska utvecklingsfrågor och långsiktiga förändringsprocesser. Som strateg hos oss kommer du att • initiera, planera, samordna och vid behov leda processer, projekt, nätverk och insatser • utveckla strategier, program och planer i samverkan med kollegor och externa aktörer • samverka lokalt, regionalt, nationellt och i vissa fall internationellt för att stärka utvecklingsarbetet • handlägga och föredra politiska ärenden samt bidra till interna processer såsom finansiering, hållbarhetssäkring, uppföljning och rapportering • analysera och kommunicera statistik och rapporter som underlag för beslut och utvecklingsinsatser • kommunicera och sprida resultat av utvecklingsarbetet • fungera som sakkunnigstöd inom regional utveckling och bidra i utvecklingsprocesser. Hos oss får du • personligt anpassad introduktion • individuell utvecklingsplan • ett betydelsefullt arbete i en stimulerande arbetsmiljö. Läs mer om våra förmåner här: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/ KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är strukturerad, flexibel och har en god helhetssyn i ditt uppdrag. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter, ser möjligheter i utveckling och arbetar lösningsfokuserat. Du trivs i samverkan med andra men tar också ansvar för självständiga arbetsuppgifter. Rollen kräver att du kan planera, prioritera och följa upp arbetet på ett metodiskt och effektivt sätt. Du har en god förmåga att bygga och underhålla relationer samt förstå vikten av nätverk för att driva utvecklingsarbete. Erfarenhet av att arbeta i och med etablerade nätverk inom relevanta områden är en fördel, då samverkan är en central del av strategrollen. I rollen som strateg ska du ha • relevant akademisk utbildning eller motsvarande yrkeserfarenhet • erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete på strategisk nivå • erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation och offentlig förvaltning • god kunskap om regionalt utvecklingsarbete och hållbarhet • god kunskap om och erfarenhet av projekt- och processledning • god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. För den här tjänsten är det meriterande om du har B-körkort då resor förekommer i tjänsten, främst inom länet. ÖVRIGT Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg. Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Välj ett jobb för att visa detaljer