Solstråle på jobbet? Vi söker en supporttekniker med tidigare erfarenhet
IT-Bemanning Sverige AB
Supporttekniker, IT

IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur. Vem är du? Under vårens sluttamp och vidare över sommaren ser vi att flertalet av våra kunder söker efter supporttekniker för spännande uppdrag. Vi söker dig som med ett starkt kundfokus som tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Vidare behöver du kunna anpassa dig efter olika kunders behov för att lösa deras problem. Som person är du glad och social och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Dina erfarenheter Vi ser att du som söker har minst en gymnasial utbildning, gärna inom IT-support/teknik. Vidare ser vi att du minst har 1 till 2 års arbetslivserfarenhet inom IT-support. Alternativt har du arbetslivserfarenhet en annan teknisk roll inom IT och ett stort intresse och arbetslivserfarenhet utav support. Goda kunskaper av applikationer som ingår i MS Office 2010/13/16 Grundläggande kunskaper inom Nätverk, TCP/IP Goda kunskaper av att supportera datorer med Windows 10/11 Goda kunskaper av administration i Active Directory, Exchange och MS Teams alternativt tjänster i Office365 Grundläggande kunskaper av Windows server Kännedom om ITIL Goda kunskaper att supportera PC & MAC Goda kunskaper av hårdvara och kringutrustning Erfarenhet av ärendehanteringssystem Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Simon Waax, [email protected]

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Service Desk Analyst - VIKARIAT
itm8 - AddPro AB
Supporttekniker, IT

Tillsammans med 14 andra nordeuropeiska IT-företag har vi bildat itm8, ett nytt powerhouse inom digital transformation. Vi söker nu dig som vill vara med på resan och som trivs i situationer där alla svar inte redan är givna, men du kommer att ta dig an att finna dem tillsammans med ambitiösa och drivna kollegor. Nu söker vi två vikarier till vårt fantastiska team i Stockholm! Så om du är redo att hoppa in i en värld av tekniska utmaningar och kundsituationer? Som en del av vårt servicedesk-team kommer du att ha en viktig roll i att hantera inkommande ärenden genom olika kanaler som ärendehanteringssystem, telefon och e-post. Du kommer att lösa tekniska problem, ge support, prioritera ärenden och eskalera dem till kollegor vid behov. Arbetet inkluderar också dokumentation på vad som gjorts och ärendeuppföljningar för att säkerställa att allting avslutas korrekt. Vår målsättning är att alltid leverera snabb och effektiv service, och kunderna uppskattar oss högt för vår servicenivå idag, så ditt bidrag kommer att vara avgörande för vår fortsatta framgång. Tillsammans investerar vi i varandra, inom ett år ser vi att du kommer att ha förfinat dina tekniska och kommunikativa färdigheter till en nivå som möter våra högt ställda mål och kundernas krav. I teamet utvecklar du en hög grad av kundnöjdhet på dina ärenden, effektivt arbete i vårt ärendehanteringssystem och en fördjupad förståelse för våra kunders behov och de tjänster vi erbjuder. Vi är en härlig servicedesk, med tydliga mål och med stort eget ansvarstagande. Vi är ofta inne på kontoret men det finns möjlighet att ibland arbeta från distans. Under rasterna kan du njuta av aktiviteter som TV-spel, pingis, eller fotbollsspel – perfekta sätt att ladda om och socialisera med kollegorna, ta ett pass på gymmet i närheten eller promenera vid vattnet. Dina kompetenser och erfarenhetVi söker nu dig som verkligen vill utvecklas inom IT och specifikt inom servicedesk. Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning eller en eftergymnasial KY-/YH-utbildning inom IT-området alternativt tidigare arbetserfarenhet inom servicedesk. Egenskaperna som gör att du lyckas i rollen är en stark serviceförmåga, att förstå och tillgodose kunders behov med en vänlig, tålmodig och empatisk inställning. Effektiv kommunikationsförmåga, både i tal och skrift, är avgörande för att tydligt kunna förmedla lösningar och information. Tålamod och förmågan att hantera stress hjälper dig att hålla huvudet kallt även under hektiska perioder. Du bör även ha en stark problemlösningsförmåga, vara analytisk och redo att tänka kreativt för att hitta lösningar på tekniska problem. Flexibilitet och anpassningsförmåga är nödvändiga då teknologin ständigt utvecklas, och du måste kunna anamma nya metoder och tekniker snabbt. Slutligen är samarbetsförmåga essentiellt för att effektivt kunna arbeta tillsammans med ditt team och andra avdelningar för att underlätta våra kunders vardag. Creating the Difference – today, tomorrow, togetheritm8 är en av de ledande nordiska aktörerna inom managerade IT-tjänster för privata företag och den offentliga sektorn. Itm8 består idag av 14 företag som i en stor fusion under 2023 bildade ett powerhouse under varumärket itm8 med över 1800 specialister. Tillsammans säkerställer vi de bästa tjänsterna för att bli Nordens ledande digitala transformationspartner inom Cloud & Infrastructure, Digital Transformation, Cybersecurity och Application Services. itm8 finns representerat på 26 platser i Danmark, Sverige, Filippinerna samt Tjeckien. Hos oss finns inga stora egon eller magiker. Vår superkraft är att lyssna noga, lösa kundernas 1000-bitars pussel och kavla upp ärmarna för ett seriöst dedikerat arbete. Vi ifrågasätter det förväntade och utvecklar lösningar som tar våra kunder, och oss själva, flera steg längre. Läs gärna mer om vår story, kultur och våra erbjudanden www.itm8.se.Du är också varmt välkommen att lära känna oss mer på Instagram @itm8inside. Redo att utmana(s) med itm8?Varmt välkommen att ansöka till tjänsten nedan. Om du inte är redo att ansöka än och har frågor, skriv till oss i meddelanderutan nedan så följer vi upp med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan. På itm8 är vi övertygade om att mångfald berikar oss och driver innovation framåt. Vi välkomnar därför sökanden av alla kön, bakgrunder och livserfarenheter. Hos oss hittar du en arbetsgivare som värdesätter och uppmuntrar unika perspektiv och idéer. Oavsett vem du är eller varifrån du kommer, om du delar vår passion för teknik och kundrelationer, vill vi höra från dig. Vi ser fram emot din ansökan och chansen att möjligen välkomna dig till vårt team!

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Service Desk Analyst
itm8 - AddPro AB
Supporttekniker, IT

Tillsammans med 14 andra nordeuropeiska IT-företag har vi bildat itm8, ett nytt powerhouse inom digital transformation. Vi söker nu dig som vill vara med på resan och som trivs i situationer där alla svar inte redan är givna, men du kommer att ta dig an att finna dem tillsammans med ambitiösa och drivna kollegor. Så om du är redo att hoppa in i en värld av tekniska utmaningar och kundsituationer? Som en del av vårt servicedesk-team kommer du att ha en viktig roll i att hantera inkommande ärenden genom olika kanaler som ärendehanteringssystem, telefon och e-post. Du kommer att lösa tekniska problem, ge support, prioritera ärenden och eskalera dem till kollegor vid behov. Arbetet inkluderar också dokumentation på vad som gjorts och ärendeuppföljningar för att säkerställa att allting avslutas korrekt. Vår målsättning är att alltid leverera snabb och effektiv service, och kunderna uppskattar oss högt för vår servicenivå idag, så ditt bidrag kommer att vara avgörande för vår fortsatta framgång. Tillsammans investerar vi i varandra, inom ett år ser vi att du kommer att ha förfinat dina tekniska och kommunikativa färdigheter till en nivå som möter våra högt ställda mål och kundernas krav. I teamet utvecklar du en hög grad av kundnöjdhet på dina ärenden, effektivt arbete i vårt ärendehanteringssystem och en fördjupad förståelse för våra kunders behov och de tjänster vi erbjuder. Vi är en härlig servicedesk, med tydliga mål och med stort eget ansvarstagande. Vi är ofta inne på kontoret men det finns möjlighet att ibland arbeta från distans. Under rasterna kan du njuta av aktiviteter som TV-spel, pingis, eller fotbollsspel – perfekta sätt att ladda om och socialisera med kollegorna, ta ett pass på gymmet i närheten eller promenera vid vattnet. Dina kompetenser och erfarenhetVi söker nu dig som verkligen vill utvecklas inom IT och specifikt inom servicedesk. Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning eller en eftergymnasial KY-/YH-utbildning inom IT-området alternativt tidigare arbetserfarenhet inom servicedesk. Egenskaperna som gör att du lyckas i rollen är en stark serviceförmåga, att förstå och tillgodose kunders behov med en vänlig, tålmodig och empatisk inställning. Effektiv kommunikationsförmåga, både i tal och skrift, är avgörande för att tydligt kunna förmedla lösningar och information. Tålamod och förmågan att hantera stress hjälper dig att hålla huvudet kallt även under hektiska perioder. Du bör även ha en stark problemlösningsförmåga, vara analytisk och redo att tänka kreativt för att hitta lösningar på tekniska problem. Flexibilitet och anpassningsförmåga är nödvändiga då teknologin ständigt utvecklas, och du måste kunna anamma nya metoder och tekniker snabbt. Slutligen är samarbetsförmåga essentiellt för att effektivt kunna arbeta tillsammans med ditt team och andra avdelningar för att underlätta våra kunders vardag. Creating the Difference – today, tomorrow, togetheritm8 är en av de ledande nordiska aktörerna inom managerade IT-tjänster för privata företag och den offentliga sektorn. Itm8 består idag av 14 företag som i en stor fusion under 2023 bildade ett powerhouse under varumärket itm8 med över 1800 specialister. Tillsammans säkerställer vi de bästa tjänsterna för att bli Nordens ledande digitala transformationspartner inom Cloud & Infrastructure, Digital Transformation, Cybersecurity och Application Services. itm8 finns representerat på 26 platser i Danmark, Sverige, Filippinerna samt Tjeckien. Hos oss finns inga stora egon eller magiker. Vår superkraft är att lyssna noga, lösa kundernas 1000-bitars pussel och kavla upp ärmarna för ett seriöst dedikerat arbete. Vi ifrågasätter det förväntade och utvecklar lösningar som tar våra kunder, och oss själva, flera steg längre. Läs gärna mer om vår story, kultur och våra erbjudanden www.itm8.se.Du är också varmt välkommen att lära känna oss mer på Instagram @itm8inside. Redo att utmana(s) med itm8?Varmt välkommen att ansöka till tjänsten nedan. Om du inte är redo att ansöka än och har frågor, skriv till oss i meddelanderutan nedan så följer vi upp med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan. På itm8 är vi övertygade om att mångfald berikar oss och driver innovation framåt. Vi välkomnar därför sökanden av alla kön, bakgrunder och livserfarenheter. Hos oss hittar du en arbetsgivare som värdesätter och uppmuntrar unika perspektiv och idéer. Oavsett vem du är eller varifrån du kommer, om du delar vår passion för teknik och kundrelationer, vill vi höra från dig. Vi ser fram emot din ansökan och chansen att möjligen välkomna dig till vårt team!

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Teknisk Agent Östersund
Responda Group AB
Supporttekniker, IT

Vi söker nya kollegor till oss som är duktiga på kommunikation och som alltid levererar service i världsklass. Gå in på Responda Group och läs mer om oss. Vårt erbjudande Hos oss kommer du ingå i ett glädjefyllt och engagerat team som brinner för kundservice i världsklass. Vi erbjuder serviceinriktade tjänster på en arbetsplats i kraftig expansion. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom vår interna karriärtrappa. Vi värdesätter arbetsmiljöfrågor och trivsel där vi ser mångfald och olikheter som berikande för organisationen. Anställningen regleras enligt kollektivavtalet och vi erbjuder dig som anställd friskvårdsbidrag. Hos oss får du chansen att göra skillnad i att förenkla vardagen för privatpersoner och företagskunder. Vi försöker matcha dina intressen med en avdelning hos oss Responda Group för att du ska trivas långsiktigt. Om tjänsten Arbetstiderna är vardagar, kvällar, helger och nätter. Du kommer tillhöra ett team med kollegor som arbetar med lika arbetsuppgifter som dig där varje team består av en engagerad Team Manager. För samtliga våra roller så påbörjas anställningen med en introduktion där du får lära dig mer om systemen och de kunder du agerar kundtjänst åt. Du kommer även få en introduktion in i företaget så du på bästa sätt välkomnas in till oss. Hos vissa av våra avdelningar så finns möjligheten till hybrid arbete. Tjänsterna förväntas starta under april och maj. Dina arbetsuppgifter Du kommer att besvara inkommande samtal för olika företag där du inhämtar information av inringaaren i syfte att stämma av vad ärendet gäller. Du kommer även utföra olika kundserviceuppdrag åt våra kunder t.ex. ta emot felanmälan, bokningar och att besvara kunds chatt samt mejl. Din profil För att du ska trivas i tjänsten och ge kunderna förstklassig service så ser vi att du är en hjälpsam person som sätter kunden först. Du är lyhörd inför kundens behov och vill på bästa sätt lämna ett fint avtryck för varje person du kommer i kontakt med. Eftersom du kommer jobba i ett team med flera andra kollegor så ser vi att du gärna samarbetar med andra, hjälper kollegor vid behov och kan sprida en god energi på arbetsplatsen. Krav för tjänsten är: Gymnasieutbildning Talar och skriver flytande svenska och goda kunskaper i engelska Har en god datorvana Kontakt Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid kontakt med rekryterare så kommer du få mer information om anställningsform som erbjuds för respektive tjänst. Om Responda Group Responda grundades 2008 och har sedan start haft målet att bli Sveriges bästa svars-och kundservice! Du kommer att tillhöra produktionsavdelningen som är hjärtat inom Responda Group. Här arbetar våra medarbetare med att säkerställa att våra kunders samtal blir besvarade i tid och med en hög grad av service, kvalitet och effektivitet. I denna process har vi beslutat oss för att inte samarbeta med externa rekryteringsföretag eller annonseringsföretag och undanbeder oss därför kontakt med samtliga.

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
IT-tekniker med fokus på hårdvara
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du tekniskt lagd och har ett intresse för IT-hårdvara? Vill du arbeta med certifiering, inköp och klientdrift i en tekniskt spännande miljö? Vi söker nu en engagerad IT-tekniker med god kunskap inom hårdvara till ett uppdrag i Linköping där du får ta ansvar för certifiering och hantering av klientutrustning. Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som IT-tekniker kommer du att arbeta brett med hantering och kvalitetssäkring av IT-hårdvara i en modern IT-miljö. Du kommer att arbeta nära både teknik- och supportteam för att säkerställa en hög driftsäkerhet och kvalitet i organisationens IT-infrastruktur. - Certifiera arbetsplatsens hårdvara och säkerställa funktion och prestanda - Säkerställa kompatibilitet med IT-miljön och organisationens lösningar - Samarbeta med IT-teamen kring rutiner och hårdvara - Felsöka och åtgärda hårdvarurelaterade problem - Testa och utvärdera nya lösningar - Säkerställa efterlevnad av säkerhetspolicyer och branschstandarder - Utbilda och dokumentera för IT-personal och slutanvändare Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har: - Minst 4 års erfarenhet som IT-konsult (nivå 3 enligt kompetensnivå) - Dokumenterad erfarenhet av certifiering och val av IT-hårdvara - Kunskap inom inköp och hantering av klientutrustning - Gedigen kompetens inom klientdrift och arbetsplatsnära hårdvara - Ett stort tekniskt intresse och god problemlösningsförmåga - Förmåga att arbeta självständigt och bidra till utveckling av rutiner Vad vi erbjuder Vi på Centric hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med ca 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Niklas Lindgren [email protected]

7 april 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
IT-tekniker
Danda AB
Supporttekniker, IT

Vi söker en senior IT-tekniker till ett uppdrag. Kvalifikationer: Du ska ha gymnasial utbildning inom IT eller annan utbildning som bedöms relevant för uppdraget, alternativt arbetslivserfarenhet inom området som bedöms likvärdig. Du har utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor: Förmåga att på svenska kommunicera effektivt, samarbeta med olika intressenter Du är analytisk och lösningsorienterad: Förmåga att identifiera och lösa problem, vara proaktiv och ta initiativ. Du är strukturerad: Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Du är ansvarskännande: Tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Tar ansvar för ditt agerande. Du har förmåga att förstå verksamhetsprocesser och har kunskap om offentlig sektor. Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet av arbete med drift och leverans av IT-tjänster inom Digital Arbetsplats. Du ska ha gedigen erfarenhet av drift, underhåll och leverans av IT-tjänster inom en modern digital arbetsplatsmiljö. Du ska ha erfarenhet av att tillhandahålla användarsupport på plats i kontorsmiljö Du ska ha erfarenhet av arbete i IT service management system Du ska ha erfarenhet av att hantera IT-tjänster enligt ITIL Du ska ha erfarenhet av klienthantering inom Windows och ChromeOS Du ska ha erfarenhet av ConfigMgr, Active Directory Övriga Krav: Krav på B körkort Ska ha tillgång till bil i tjänsten Du kommer att arbeta i uppdragsgivarens lokaler i Linköping.

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
IT-Supporttekniker 2nd Line
ConsultingIT Stockholm AB
Supporttekniker, IT

Är du tekniskt kunnig problemlösare med ett starkt intresse för IT-support? Vi söker nu en 2nd Line Supporttekniker som vill bli en del av vår kunds team och bidra till en smidig och effektiv IT-miljö. Om tjänsten: Som 2nd line Supporttekniker kommer du att hantera mer komplexa ärenden som eskalerats från 1st line, arbeta med felsökning och administration av IT-system samt säkerhetsställa att kundens användare får snabb och professionell hjälp. Arbetsuppgifter: Felsökning och problemlösning av IT-relaterade ärenden inom bland annat nätverk, applikationer och system. Hantering och administration av Active Directory, Mircosoft365, Intune och andra företagslösningar. Erfarenhet av mer komplexa IT relaterande ärenden, samt kontakt med leverantörer. Erfarenhet av automatisering genom PowerShell. Stödja och samarbeta med 1st line support för att effektivt lösa inkommande ärenden. Installera, konfigurera och underhålla datorer, servrar och annan IT-utrustning. Delta i projekt och bidra till förbättring av processer och system. Dokumentera och skapa användarguider vid behov. Vi söker dig som har: Erfarenhet av IT-support på 2nd line nivå eller motsvarande. Goda kunskaper i Windows-miljö, Office 365 och Active Directory. Erfarenhet av felsökning inom nätverk och hårdvara. Grundläggande förståelse för IT-säkerhet och serveradministration. Förmåga att arbeta strukturerat och självständigt med flera ärenden samtidigt. God kommunikationsförmåga och en serviceinriktad inställning. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: Erfarenhet av ITIL-processer. Kunskap inom VMware, Citrix eller andra virtualiseringprogram. Kunskap om API:er Om CONSULTING it: När du börjar hos oss som konsult på CONSULTING it blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom kollegor runt om i Sverige! Du har en dedikerad konsultchef som stöttar dig och din utveckling. Vi hjälper dig hitta nya vägar genom att prova på nya roller och nya branscher, för oss är det viktigt att du trivs på din arbetsplats. Vi ser till att du hamnar på ett bra bolag under ditt uppdrag och att uppdragen ligger i linje med hur du vill utvecklas framöver. Oavsett vad det blir, står vi bakom dig hela vägen – i ditt nästa, nästa och nästa steg. Gå med i vårt team och ta del av en spännande och utvecklande arbetsmiljö!

7 april 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
IT Tekniker
Cloudo Sales AB
Supporttekniker, IT

Om rollen Som IT-tekniker hos oss på Cloudo får du en nyckelroll i vår teknikavdelning. Du blir en viktig del av vårt team och får arbeta med en variation av uppgifter där ingen dag är den andra lik. Du kommer att hantera flera ärenden samtidigt och stödja både kunder och kollegor med tekniska lösningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Ge support och service inom IT och telefoni Hjälpa till med skrivare, konferenssystem och andra tekniska lösningar Prioritera och hantera ärenden med en strukturerad och lösningsorienterad approach Installation, felsökning och underhåll av IT-miljöer Vem vi söker Vi letar efter en tekniskt kunnig och serviceinriktad person som gillar att lösa problem och hjälpa andra. För att trivas i rollen ser vi gärna att du har: Erfarenhet av IT-support och en vilja att utvecklas inom området Kunskap inom Microsoft OS, AD och 365 Erfarenhet av nätverksteknik och kundbemötande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Varför välja Cloudo? Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team där vi hjälper och lyfter varandra. Du får stöd av erfarna kollegor och ledare som coachar dig i din utveckling. Vi värderar trivsel och personlig tillväxt högt och erbjuder en arbetsplats där du både kan prestera och ha roligt. På Cloudo är våra medarbetare kärnan i vår framgång – vi ser till att du får möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med oss! Är du redo att ta nästa steg i din IT-karriär? Skicka in din ansökan idag och bli en del av Cloudo-familjen!

4 april 2025
Sista ansökan:
21 september 2025
First Line Support
Camai Consulting AB
Supporttekniker, IT

Vi söker nu dig som brinner för IT och att lösa IT-relaterade problem med tidigare erfarenhet av support. Vill du alltid ge bästa möjliga service och trivs bra i en kommunikativ roll? - Kika vidare! Du kommer att tillhöra ett team av kollegor där ni tillsammans tar hand om företagets IT-relaterade ärenden via telefon, mail och ärendehanteringssystem. Som en del av teamet löser du användares IT-problem i stort och smått, lämnar över ärenden till andra arbetsgrupper inom avdelningen när så krävs, följer upp ärendehantering samt dokumenterar lösningar för att effektivisera ert arbete. Du kommer också arbeta med ett flertal tjänster och med den erfarenheten finns möjlighet att växa in i en roll med mer ansvar. För den här rollen ser vi att du har ett stort intresse inom IT, du kanske har byggt din egen dator eller älskar att felsöka din enhet när något inte fungerar som det ska. Din vilja att förstå hur saker fungerar är mer än bara ett arbete eller inlärt beteende. Därutöver trivs du sannolikt av att jobba i ett högpresterande team och drivs av viljan att göra tekniska lösningar i framkant ännu bättre. Du tycker det är intressant med nätverks- och cybersäkerhet och inser behovet av att förstå komplexa system och deras sårbarheter. Vi ser att du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat. Vi söker dig som har erfarenhet inom: Minst 6 månaders erfarenhet av en servicedesk Windows miljö Active Directory/Entra ID (Azure AD) Microsoft 365 Ärendehanteringssystem; t.ex. ServiceNow Intune Meriterande: Windows server (exempelvis patchning) Google Workspace Mac OS SCCM Powershell Som person tror vi att du är en lagspelare, du sträcker gärna ut en hjälpande hand till kollegor och ger det lilla extra i form av god service. Du är självgående och både lyssnar samt delar med dig av kunskap till teamet. Att komma i tid, föregå med gott exempel och vara en problemlösare är egenskaper som kännetecknar dig. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

3 april 2025
Sista ansökan:
20 september 2025
Technical Solutions Consultant
Kaisa Technologies AB
Supporttekniker, IT

Why Join Kaisa? At Kaisa, we don’t just build software—we revolutionize how businesses engage with customers at scale. Our cutting-edge platform helps global brands personalize experiences, optimize workflows, and drive success. But what truly sets us apart? Our people. We believe in a culture where innovation, ownership, and collaboration fuel personal and professional growth. If you're passionate about solving real-world challenges, thrive in a dynamic environment, and want to make an impact—this is your chance. Your Role As a Technical Solutions Consultant, you’ll be at the heart of our customer journey—ensuring seamless onboarding, integration, and ongoing technical excellence. You’ll work closely with customers and internal teams, using your technical expertise to solve problems, drive efficiency, and shape the future of our solutions. What You’ll Do Provide exceptional technical support and guidance to customers and internal teams including setup, configuration, and integration. Have a deep understanding of customer needs and challenges, proactively addressing their questions and concerns. Stay up-to-date on industry trends and best practices, particularly within the Automotive sector, to provide relevant and insightful guidance to customers. Contribute to the development and delivery of professional services offerings, leveraging your creativity and customer knowledge to identify opportunities and create compelling solutions. Manage customer expectations, establish credibility at all levels within the customer and build problem-solving partnerships with the customer and colleagues Grow the cooperative, customer focused and positive culture in the team and within the organization What You Bring Strong skills in database management (mysql), javascript and rest API understanding are key to succeed in this role; extra points for typescript / nodejs / graph Excellent communication, interpersonal, and presentation skills. Previous experience in a customer-facing technical support or onboarding role Bonus – Automotive industry experience is a plus!

3 april 2025
Sista ansökan:
20 september 2025