Kundtjänstansvarig – Led och utveckla vårt kundtjänstteam Anställningsform: Heltid, Tillsvidare Placeringsort: Helsingborg Om oss – Fibio Fibio är en nischad mobiloperatör med en grön profil. Vi erbjuder abonnemang som är Bra Miljöval-märkta, vilket innebär att vi tar ansvar för både våra kunder och miljön. Vi utmanar de stora aktörerna genom transparenta, prisvärda och kundfokuserade mobilabonnemang. Med en stark tillväxt driver vi nu vidare vår expansion och söker en kundtjänstansvarig till vårt nybyggda, moderna kontor i centrala Helsingborg. Om rollen Som kundtjänstansvarig leder du ett team på 10 personer och säkerställer att vi levererar en hög servicenivå till våra kunder. Du är ansvarig för den dagliga driften av kundtjänsten och arbetar proaktivt för att förbättra processer, utbilda medarbetare och skapa en effektiv och serviceinriktad arbetsmiljö. Rollen kräver att du är självgående, tar ansvar för ditt område och driver initiativ för att optimera kundupplevelsen. Du rapporterar direkt till VD. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda, stötta och utveckla ett mindre kundtjänstteam Säkerställa att vi levererar hög servicekvalitet och effektiva kundlösningar Hantera personalfrågor, såsom rekrytering vid behov och medarbetarutveckling Utbilda och coacha teamet för att stärka deras kompetens och prestation Analysera och förbättra processer för att öka effektivitet och kundnöjdhet Samarbeta med övriga avdelningar för att optimera arbetsflöden Vem vi söker Dokumenterad erfarenhet av ledarskap inom kundtjänst eller liknande roll Strukturerad och självgående, van att ta ansvar och driva förbättringar God förståelse för kundbemötande och servicehantering Trygg i att leda och motivera team, även i förändringsprocesser Förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och arbeta målinriktat God kommunikativ förmåga i både tal och skrift Vi erbjuder En ledarroll med stort ansvar och inflytande Möjlighet att utveckla och förbättra kundtjänsten Nybyggt, modernt kontor i centrala Helsingborg Marknadsmässig lön med mycket goda utvecklingsmöjligheter En dynamisk arbetsmiljö där du får vara med och påverka Ansök nu – rekrytering sker löpande!
Regeringskansliets HR-avdelning, Förvaltningsavdelningen Förvaltningsavdelningen arbetar för att effektivisera den stödjande verksamheten genom att förbättra befintliga tjänster och utveckla nya. HR-avdelningen ska bidra till denna utveckling. Som en del i det arbetet omorganiseras HR-avdelningen i syfte att skapa bättre förutsättningar för det fortsatta utvecklingsarbetet. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Regeringskansliet befinner sig i en utvecklingsfas där HR kan bidra på många olika sätt till den fortsatta utvecklingen. För att lyckas med det behöver även HR avdelningen utvecklas för att bidra på bästa sätt. HRs målbild är att Regeringskansliets HR är en värdeskapande och strategisk partner för verksamheten. Vi skapar förutsättningar för att Regeringskansliet ska vara en attraktiv arbetsgivare för att klara sitt uppdrag och möta framtidens behov. HR Tech ska vara en möjliggörare för en modern, digital och strategisk HR-funktion som skapar värde för verksamheten. Enheten ska driva utveckling av och förvalta digitala HR-lösningar som bidrar till effektivitet, användarvänlighet och datadrivet beslutsstöd. Som enhetschef ansvarar du för att utveckla, planera, leda, följa upp, samordna och företräda enhetens verksamhet samt driva och bidra till att utveckla hela HR avdelningen mot den framtagna visionen. Som enhetschef har du personalansvar för enhetens sektionschef och för de medarbetare som finns inom enheten, dvs de som inte finns i sektionen. Du har budgetansvar för enheten. Du rapporterar till HR-direktören. Du förväntas säkerställa att samverkan och samarbete sker med våra fackliga parter, men även att verka för att samverkan och samarbete sker såväl inom HRs avdelning som inom Regeringskansliet. Som enhetschef företräder du också verksamheten i många olika sammanhang, såväl internt som externt. Läs mer om vår verksamhet på: www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har relevant akademisk examen, alternativt annan utbildning som i kombination med arbetslivserfarenhet bedöms likvärdig för tjänsten. Har du genomgått relevanta ledarskapsutbildningar är det meriterande. Du har flera års erfarenhet som chef med personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar samt har erfarenhet av att leda direktrapporterande chefer. Vidare har du erfarenhet av förändringsledning samt av att leda verksamhetsutveckling. Du har även erfarenhet av att driva arbete med användardriven utveckling och digitalisering samt har relevant erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet/större statlig myndighet. Det är meriterande om du har erfarenhet från relevant arbete inom Regeringskansliet samt om du har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation. Det är även meriterande med erfarenhet av att samverka med drift- och serviceorganisationer inom IT samt med erfarenhet av medarbetarsamverkan. Erfarenhet av att etablera funktioner och processer för mötet mellan IT och verksamhet, samt av automatisering av processer är också meriterande. Vi ser det även som meriterande med erfarenhet av AI-utveckling och relevanta regelverk samt med kunskap om regelverk inom AI-området. Du behöver kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och ha goda kunskaper engelska. Dina egenskaper Som chef har du helhetssyn och kommunicerar övergripande mål, involverar andra tidigt och främjar samarbete för en enhetlig ledning. Du driver utveckling av verksamhet och arbetsmiljö, leder förändring med mod och uppmuntrar lärande och initiativ till utveckling, samtidigt som du utvecklar din egen kompetens och ditt ledarskap. Du har fokus på resultatet genom att prioritera, fatta beslut och visar tillit till medarbetares kompetens genom att stötta och coacha samt hantera problem i tid. Vi ser även att du har en förmåga att skapa förtroendefullt samarbete på alla nivåer både internt och externt samt att du värdesätter goda relationer. Som person är du även omdömesgill och har god självinsikt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Läs mer på: Medarbetarskap och ledarskap i Regeringskansliet - Regeringen.se Övrigt Du anställs tillsvidare som departementsråd med ett tidsbegränsat förordnande som chef. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Regeringskansliets HR-direktör Daniela Eriksson på 08- 405 92 76. Du är också välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Siri Hågefalk på 08-405 87 83. Frågor om tjänsten besvaras v.26-v.27 samt v.30. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Jan Wahlströmför ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 15:e juli. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Vill du leda med hållbarhet och Innovation? Vill du utvecklas i karriären och bli en nyckelperson i en organisation som arbetar för en grönare framtid? Vill du leda med hållbarhet och Innovation? Vill du utvecklas i karriären och bli en nyckelperson i en organisation som arbetar för en grönare framtid?Evergreen Garden Care söker nu en erfaren och driven Platschef till sin produktionsanläggning i Sösdala. Här får du möjlighet att kombinera ledarskap, utveckling och hållbarhet i en roll där du verkligen gör skillnad! Med ett engagerat och inspirerande ledarskap skapar du en säker, inkluderande och motiverande arbetsmiljö där både medarbetare och samarbetspartners trivs och presterar på topp. Din tydliga kommunikation och förmåga att bygga förtroende blir avgörande för att driva verksamheten framåt och möta framtidens utmaningar. Det här är rollen för dig som: • Vill vara en del av ett hållbart företag med visionen att skapa värde genom innovation. • Har en passion för att leda och utveckla både människor och processer. • Söker en central och ansvarsfull roll där du får möjlighet att påverka och göra skillnad varje dag. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Leda och utveckla verksamheten • Ansvara för arbetsmiljö och säkerhet på produktionsenheterna • Säkerställa att produktionsmål och kvalitetsstandarder uppnås • Budgetansvar samt uppföljning av resultat och nyckeltal • Planera och genomföra underhåll och driftoptimering • Stödja och utveckla medarbetarna i produktionsteamet • Säkerställa goda samarbeten med interna och externa parter • Hantera inköp och materialförsörjning för produktionen DETTA SÖKER VI Vi söker dig som: • Har flera års erfarenhet från en liknande roll inom en producerande verksamhet, gärna inom jordbruks- eller industrisektorn • Har en god produktionsteknisk förståelse med god vana för produktionsoptimering. • Är en naturlig ledare med god kommunikativ förmåga • Har god förståelse för arbetsmiljö, säkerhet och hållbarhet inom produktion • Är van vid att arbeta med budget och ekonomiska uppföljningar • Är strukturerad, målmedveten och har förmåga att optimera och planera processer • Har erfarenhet av att leda och utveckla team samt hantera förändringsarbete • Delar vår syn på hållbar utveckling och är engagerad i att bidra till en cirkulär ekonomi och en mer hållbar framtid Om enheten: Du kommer till en välfungerande verksamhet med ca 15 medarbetare samt säsongsanställda, fördelade på anläggningen i Sösdala samt tre torvmossar i Skåne. Du blir en del av ledningen för Supply Chain i Skandinavien och rapporterar till Johanna Fridsén, Supply Chain Director. Eftersom koncernspråket är engelska och du arbetar i en flerspråkig miljö, krävs goda kunskaper i engelska. Enheten står inför spännande förändringar med fokus på tydlig riktning, delaktighet och fortsatt utveckling. Anställningen är en tillsvidareanställning med en inledande provanställning på 6 månader. Om våra mål: Evergreen Garden Care strävar efter att skapa grönare och bättre miljöer för hälsosammare liv. Vi arbetar strategiskt och strukturellt för att förbättra hela värdekedjan, från råvara till den färdiga produkten hos våra konsumenter. Fokus ligger på att öka användningen av återvunnet material och råvara i förpackning, produkt och odlingssubstrat, med målet att underlätta hållbara val och nå klimatneutralitet 2035. Är du redo att anta utmaningen och leda enhetens resa framåt? Vi ser fram emot att välkomna dig till Evergreen Garden Care! Välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Serwent är ett ledande företag inom den samhällskritiska vatten- och avloppsbranschen och befinner sig i stark tillväxt. Nu söker vi en erfaren och engagerad HR & Qhse Manager Sweden till vårt svenska team. Du blir en nyckelperson i både HR- och KMA-arbetet, ingår i ledningsgruppen och får personalansvar. Du samarbetar nära med våra befintliga specialister – en HR Business Partner, en HR-administratör och en KMA-specialist. Företagskulturen präglas av högt i tak, entreprenörsanda och en öppenhet för nya idéer. Här får du påverka, göra skillnad och utvecklas. Som HR- och KMA-ansvarig i Sverige ingår du även i vårt nordiska HR- och HSE-nätverk tillsammans med kollegor från Norge och Danmark. Rollen har ett tydligt nationellt fokus men omfattar också gemensamma initiativ och leveranser över landsgränserna. I det dagliga arbetet rapporterar du till VD i Sverige, och inom ramen för vår matrisorganisation rapporterar du funktionellt till koncernens CHRO. Start omgående – urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Dina huvudsakliga ansvarsområden HR-stöd till chefer: Coachning, rådgivning och utbildning i HR-frågor samt stöd i HR-processer och arbetsrätt. Arbetsrätt och fackliga relationer: Hantera arbetsrättsliga frågor, avtalstolkning, förhandlingar och facklig samverkan. Arbetsmiljö och hälsa: Driva systematiskt arbetsmiljöarbete (SAM), samt arbeta förebyggande med hälsa och sjukfrånvaro. HR-administration: Säkerställa korrekt HR-data, löner, anställningsavtal och pensionsfrågor. Strategiskt HR-arbete: Implementera HR-policys, driva mångfaldsarbete, uppföljning av medarbetarundersökningar, succession, statistik och ledarskapsutveckling. Delta i nordiska HR-projekt. Rekrytering: Ansvara för en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess och stöd till chefer. KMA (Kvalitet, Miljö, Arbetsmiljö): Säkerställa att KMA-arbetet följs, utveckla ledningssystem, stötta i ISO- och lagkrav samt driva hållbarhetsinitiativ i samverkan med KMA-specialist. Kvalifikationer – Mer om dig som söker Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom HR och trivs i en bred roll där du får arbeta både operativt och strategiskt. Högskoleutbildning inom HR, arbetsmiljö, juridik, eller motsvarande Minst fem års erfarenhet av kvalificerat HR-arbete, gärna i en ledande roll Erfarenhet av KMA-ansvar eller nära samarbete med KMA-funktion God kunskap i arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning Vana att arbeta med HR-system och Officepaketet B-körkort (resor mellan kontor förekommer) Personliga egenskaper Du är trygg, lyhörd och tydlig. Du trivs i en bred roll där du växlar mellan strategi och operativt genomförande. Du är strukturerad, förtroendeingivande och har lätt för att samarbeta med olika delar av organisationen. Du driver förändring med energi och professionalism – alltid med människan och hållbarhet i fokus. Hos Serwent värderas engagemang och öppenhet högt – vi söker dig som vill vara nära verksamheten, bygga relationer och bidra med idéer även inom ramarna för globala riktlinjer. Placering är med fördel i Stockholm, men samarbete sker även med kollegor i Uppsala. Vad erbjuder Serwent dig? En stimulerande arbetsmiljö där entreprenörsandan genomsyrar allt de gör En unik chans att vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt och framgång Vidareutveckling i form av interna och externa utbildningar Kul tillsammans! Frukostar, sommar- och julfester m.m En trygg anställning med kollektivavtalad pension, försäkringar och semester Friskvårdsbidrag och olika hälsoaktiviteter Förmånsbil Omfattning och placering Detta är en direktrekrytering till Serwent, med 6 mån inledande provanställning. Tjänsten är på heltid med arbetstider 7-16, med flexibilitet. Du kommer att utgå från kontoret i Rotebro eller Uppsala med möjlighet att ibland arbeta på distans. Start så snart som möjligt! Alkohol- och drogtester genomförs vid nyanställning. Om Serwent Serwent har lång erfarenhet inom branschen och har varit verksamma sedan 1996. Under dessa år har vi byggt upp ett brett utbud av tjänster, med huvudfokus på vatten- och avloppslösningar. Serwent samlar åtta framstående företag under en enhetlig plattform och befäster därmed sin position som den näst största aktören inom sektorn för underhåll av underjordisk infrastruktur i Skandinavien. Företaget omsätter cirka 350 MSEK och har ett engagerat team på ca 180 medarbetare som är baserade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Västerås och Gävle. Vi befinner oss i en mycket positiv utveckling och har en stor efterfrågan på våra tjänster. Vi har nu ett behov av fler kvalificerade medarbetare som vill vara med i vår tillväxtresa och utveckla oss vidare som bolag. Serwent - ledande inom vatten- och avloppsindustri The Place – Sveriges enda Worklife Partner För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match. Volvo Trucks has the ambition to be “The world’s most desired truck brand with industry-leading performance and the most successful customers”. We are looking for a new colleague who knows that the key to business success is curiosity and drive to take on new challenges and possibilities. You understand that business success in Volvo Trucks is the result of work done by all its dedicated colleagues and partners. We want a member of our team who finds energy in developing our colleagues and the organization, with a clear focus on business success. A sense of curiosity, a head for analytics, and most of all, leadership is what we value in this profile. Volvo Trucks is a truly global company, consisting of 6 Sales Areas including 150 countries, 2300 workshops, whereof 326 owned by Volvo Trucks. We are ~12,500 employees, including ~6,500 technicians. As the Head of P & C, you will contribute to realizing Volvo Trucks’ strategy and become a true business partner with a focus on people to achieve business goals. You will be instrumental in developing the people strategy for Volvo Trucks in close cooperation with all functions within Volvo Trucks as well as Volvo Group. You will lead a team of professional business-minded colleagues. You will report to the President of Volvo Trucks, Roger Alm, and be a member of Volvo Trucks’ executive management team. Company Culture: At Volvo Trucks, we believe in fostering a culture of collaboration, innovation, and inclusivity. Our values are centered around respect for individuals, integrity, and a commitment to excellence. We encourage our employees to take initiatives, embrace challenges, and continuously strive for improvement. We are dedicated to creating a supportive environment where everyone can thrive and contribute to the success of the company. Our culture is built on trust, transparency, and a shared vision for the future. Key Responsibilities: Develop and lead the implementation of Volvo Trucks People & Culture objectives, strategies, programs, processes, and policies. Support the development of a business culture with high ethical standards in line with Volvo Trucks values, standards, and principles. Support change management and organizational development to improve business performance, process orientation, and cooperation across Volvo Trucks and the Volvo Group. Advise, challenge, and support Volvo Trucks senior management on People & Culture related matters. Guide, coach, and develop the People & Culture community in Volvo Trucks. Lead leadership sourcing, talent growth, succession planning, performance management, and competence development processes to secure high-quality leadership skills and competencies. Develop and implement compensation practices to support business needs, consistent with Volvo Group policies. Support the work with improving high engagement in Volvo Trucks. Promote Health, Safety and Wellbeing work throughout the whole of Volvo Trucks. Contribute to the sustainability work at Volvo Trucks with a focus on the human and people-oriented areas in the sustainability strategy. Take the lead in workforce planning to secure the short- and long-term competencies needed for Volvo Trucks. This includes attracting and retaining competencies needed to deliver business success short and long term. Profile The role requires a highly professional and inspiring senior leader with a global mindset, the ability to demonstrate clear strategic directions, and execute successfully upon them. You need to inspire, support, and challenge direct reports and develop motivation, knowledge, and teamwork in the entire organization. A passion for contributing to the transformation of Volvo Trucks is essential. You appreciate teamwork and have a collaborative way of working. Key Requirements: Successful international business experience within a global network. Have significant senior management experience from successfully leading global organizations. Commitment to supporting managers in developing people and the organization to become successful short and long term. Ability to lead and inspire other senior business leaders. Minimum ten years of senior line management experience in a global business context. Clear vision, global and broad mindset, and successful People & Culture leadership. Ability to work collaboratively within own organization as well as within other organizations supporting the business. Good business analytical capability. Experience in leading, mentoring, and coaching senior business leaders to perform and deliver top quality and outstanding business results. Successful in building excellent working relationships and operating effectively as a member of leadership teams cross-functionally. Master’s Degree in a relevant field. Fluent in written and spoken English. We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail. Who we are and what we believe in Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide. At Volvo Trucks you will be part of leading the way towards a sustainable transport industry. For nearly a century we have been innovating for people – to make life easier, better and safer. Driving progress is our promise to customers, to the industry and to society. At Volvo Trucks we share a curiosity to learn, we work with passion and we embrace change to stay ahead. Join us, together we move the world we want to live in.
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss! Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss Vi söker HR-chef Innehåll och arbetsuppgifter HR-chefen på Malmö universitet ansvarar för och driver universitetets utveckling av HR-området tillsammans med avdelningens enhetschefer och medarbetare. Arbetet sker i nära samarbete med universitetsledningen och universitetets chefer och ledare på olika nivåer. Rollen som HR-chef kräver förståelse för kärnverksamhetens behov och utmaningar. Du kommer att vara avdelningschef och ha två underställda enhetschefer. Du rapporterar till universitetsdirektören, ingår i dennes chefsgrupp och deltar löpande på rektors ledningsgruppsmöten när aktuella frågor behandlas. HR-avdelningen ansvarar för såväl operativt som strategiskt stöd inom hela verksamhetsområdet och är systemägare för universitetets HR-system. Kvalifikationer För denna anställning krävs specifikt: • Relevant akademisk examen som arbetsgivaren finner lämplig för anställningen • Erfarenhet av strategiskt och operativt HR-arbete, inklusive att driva förändringsprocesser • Flerårig chefserfarenhet från universitet eller högskola • God ledarförmåga • Förmåga att kommunicera väl i tal och skrift på svenska och engelska Det är meriterande att ha erfarenhet av att vara chef över chefer. Vi värdesätter förmåga till ansvar, samarbete och engagemang för universitetets mål, resurser, budget och resultat. Som person har du integritet, god förmåga att se helheten samt god förmåga att tänka analytiskt och strategiskt. Du har lätt för att skapa och bibehålla relationer och mycket god samarbetsförmåga. Du är en pedagogisk, tydlig och trygg ledare som skapar delaktighet, engagemang och visar riktningen. Arbetsplats Malmö universitets HR-avdelning är organiserad inom Gemensamt verksamhetsstöd, som omfattar allt stöd och service inom universitetet. HR-avdelningen består av drygt trettio personer med olika roller och kompetenser, som tillsammans ger stöd till verksamhetens chefer och medarbetare i alla HR-frågor. Avdelningens roller består av strateger inom följande områden; arbetsmiljö, förhandling, tjänsteplanering, system, arbetsrätt, lika villkor, HR-controller, HR-specialister, HR-administratörer och löneadministratörer. Upplysningar Universitetsdirektör: Susanne Wallmark, [email protected] HR-specialist, Anna Tenggren, [email protected] Intervjuer kommer att genomföras 2025-09-25 och 2025-09-30. Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökan Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2025-09-14. Din ansökan ska skrivas på svenska. Du som sökande ansvarar för att eventuella bilagor översätts till svenska eller engelska. Ansökan skall innehålla: • Meritförteckning • Relevanta betyg och intyg • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning omfattande heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde Tillträdesdatum är 2026-01-01 eller enligt överenskommelse. Fackliga företrädare Saco-S: [email protected] SEKO: [email protected] OFR: [email protected] Välkommen med din ansökan!
Vill du bli en del i vår framtidskommun? I Munkfors kommun bor och förenas människor, infödda och inflyttade, i en kommun som ger en trygg och trivsam livsmiljö med kommunala verksamheter som sätter alla medborgare i fokus. Munkfors är den lilla kommunen som är bäst på att vara liten och utnyttja fördelarna litenheten ger nu och i framtiden. Munkfors kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår vision vilar på fyra värdeområden som är extra viktiga för Munkfors kommuns utveckling: livskvalitet, bäst på att vara små, tillgänglighet och Munkforsandan. Tillsammans är de vår gemensamma plattform. Vill du tillsammans med oss arbeta långsiktigt, hållbart, strategiskt med värdeskapande verksamhetsnytta samtidigt som du har hjärtat på rätta stället? Då har vi tjänsten för dig! Beskrivning Som HR-chef är du en nyckelperson i kommunens ledning och styrning. Du är direkt underställd kommunchefen och ingår i kommunkoncernens ledningsgrupp, där du förväntas bidra aktivt till kommunens utveckling. Tjänsten är placerad i kommunhuset i Munkfors. Du har ansvar för enheten för intern service och medborgartjänster med ansvar för cirka nio kompetenta och engagerade medarbetare inom stödfunktionerna. Tjänsten är en tillsvidareanställning med ansvar för att driva, utveckla och leda kommunens HR-processer. Du kombinerar strategiskt, operativt och konsultativt arbete inom hela HR-området. Det innebär bland annat arbete med lönebildning, rehabilitering, rekrytering, förhandling, arbetsrätt och arbetsmiljö. Som HR-chef har du också tillgång till goda möjligheter till kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte genom våra nätverk. Arbetsuppgifter Du leder och utvecklar verksamheten utifrån gällande lagstiftning, avtal, överenskommelse och riktlinjer. Du driver ett systematiskt kvalitets- och förbättringsarbete, följer upp ekonomi och optimerar resurser. Du bygger goda relationer med medarbetare, fackliga parter, invånare och myndigheter. Du säkerställer en hållbar arbetsmiljö och utvecklar, coachar och rekryterar medarbetare. I den här rollen krävs också att du har förmågan att se helheten, kan tänka strategiskt och långsiktigt, samt att du har mål och resultat i fokus i såväl din planering som i ditt agerande. Som chef skapar du motivation, engagemang och delaktighet, och du tydliggör mål och förväntningar för ditt team. Vi vill se dig inspirera och leda så att vi når våra verksamhetsmål. I ditt ledarskap utmanar du dig själv och dina medarbetare på ett sätt som skapar ett klimat av nyfikenhet och lust att lyckas och trivas i kommunkoncernen. Kvalifikationer Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom HR, personalvetenskap eller motsvarande område. Du har erfarenhet av att arbeta strategiskt inom HR och en god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar. Du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift och har god förmåga att kommunicera och se helheten. Du är van vid att arbeta med kompetensutveckling, digitalisering, fackliga förhandlingar, rekrytering och frågor kopplade till ledarskap, medarbetarskap och arbetsmiljö. Du har även god kännedom om lönebildning och ekonomiska samband inom HR och har arbetslivserfarenhet på liknande nivå, inklusive ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Det är meriterande om du har erfarenhet som chef inom kommunal sektor med förståelse för balansen mellan strategiskt HR-arbete och operativt HR-arbete. Vi söker en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom sitt närvarande ledarskap. Social kompetens, intresse för människor och ett coachande förhållningssätt ser vi som en självklarhet. Du agerar förebild, visar tillit och arbetar med helhetsperspektiv. Du är trygg och stabil, behåller lugn och gott humör även under press och har en lösningsorienterad inställning. Vi ser att du är analytisk, noggrann, flexibel och självständig, samtidigt som du trivs med att samarbeta och bidra till en inkluderande arbetskultur. Du har lätt för att skapa kontakter och underhålla relationer. Förutom erfarenhet och utbildning är det viktigt vem du är som person. Stor vikt kommer därför att läggas vid dina personliga egenskaper kopplade till kompetenserna vi söker. B-körkort är ett krav. Tjänsten kommer att säkerhetsskyddsklassas och förutsätter godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen. Processen med säkerhetsprövning innebär att rekryteringsförfarandet kan ta längre tid än vad som är brukligt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Ett viktigt uppdrag där du får bidra till samhällsnyttan, med nära ledarskap och snabba beslutsvägar. Som enhetschef och del av kommunens ledningsgrupp får du en nyckelroll i ett utvecklingsfokuserat team. Vi erbjuder kollektivavtal, friskvårdsbidrag och möjligheter till kompetensutveckling. Vi är övertygade om att vi är bättre tillsammans. Hos oss finns en arbetsmiljö som präglas av engagemang, delaktighet och handlingsutrymme. Att arbeta i Munkfors kommun innebär att arbeta nära verksamheterna och göra skillnad, en möjlighet att vara med och bidra till ett samhälle där vi tar hand om varandra. Du blir en del av den gemenskap och riktning som präglar arbetet i Munkfors. Vi ser människor som vår främsta resurs och eftersträvar ett arbetsklimat som bygger på öppenhet, tillit och dialog. Du blir en viktig spelare i lag Munkfors kommun. Vi vill framåt och välkomnar dig i laget! Ta chansen att bidra till Munkfors kommuns utveckling och skapa värde för våra medborgare. Kommunledningskontoret som arbetsplats På kommunledningskontoret arbetar vi med att driva de strategiska och övergripande frågorna som formar framtiden för Munkfors kommun. Tillsammans med våra engagerade medarbetare jobbar vi ständigt för att förbättra villkoren och förutsättningarna för alla som bor, lever och verkar här. Genom kontinuerlig omvärldsbevakning och uppdatering är vi alltid redo att möta framtidens utmaningar. Vårt kontor fungerar som en central länk mellan förtroendevalda politiker och kommunens olika verksamheter. Vi ansvarar för ekonomi, HR, näringsliv, turism, kultur, kommunikation och IT. Här finns även tekniska enheten som ser till att invånarna har rent vatten, fungerande avfallshantering, välskötta fastigheter, lekplatser och gator.
Tibro är en västsvensk kommun med ca 11 400 invånare som präglas av engagemang, samverkan och utveckling. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och att erbjuda invånarna en hög nivå på den kommunala servicen. Tibro har den lilla kommunens fördelar; nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra medborgare. Nu söker vi en strategisk och drivande HR-chef! Vill du vara med och forma framtidens arbetsplats i en kommun som satsar på utveckling, ledarskap och hållbarhet? Då kan detta vara din nästa utmaning och möjlighet att göra verklig skillnad. Tibro kommun intar en viktig position i Skaraborg och arbetar aktivt för att vara en modern, utvecklande och attraktiv arbetsplats där medarbetarna ges ansvar, utvecklas och växer i sina roller. Arbetsbeskrivning Som strategisk och drivande HR-chef tar du en central roll i att fortsätta utveckla och forma en självgående HR-funktion. Med en stark utvecklingsvilja och ett helhetsperspektiv bidrar du aktivt till organisationens framgång och arbetar strategiskt tillsammans med kommunledningen för att utveckla organisationen. Du skapar strukturer som främjar initiativkraft och ansvarstagande – där HR blir en dynamisk och värdeskapande kraft. Du leder och utvecklar arbetet inom HR-området och blir en viktig drivkraft för organisationens kompetensförsörjning, ledarskapsutveckling, arbetsgivarvarumärket och arbetet med en ansvarstagande och utvecklande kultur. Du är föredragande i olika mötesformer, verkar nära de politiska processerna och stöttar de kommunala bolagen vid behov. Du leder och ansvarar för HR-enheten som består av tre HR-konsulter. Tillsammans arbetar ni med stöd, service och styrning gentemot verksamheterna inom både operativa och strategiska HR-frågor. Du rapporterar till kommunchefen och ingår i kommunledningsgruppen, där ni tillsammans tar ett gemensamt ansvar och helhetsperspektiv att driva kommunövergripande utvecklingsprocesser. I rollen som HR-chef ansvarar du för enhetens ekonomi, personal och arbetsmiljö. Ditt uppdrag är utåtriktat, med en central roll både inom organisationen och i regionala samt nationella HR-nätverk. Du bygger långsiktiga relationer och driver strategiska frågor som främjar utveckling och samarbete över organisationsgränserna. Kvalifikationer Vi söker dig med en akademisk utbildning inom personalvetenskap, HR eller annan relevant högskoleexamen som vi bedömer som likvärdig. Du har gedigen kunskap om offentlig förvaltning och det kommunala uppdraget samt värdesätter samverkan med kommunledning, verksamhet och förtroendevalda. Din kompetens inom strategisk HR, ledarskap och organisationsutveckling gör att du aktivt kan bidra till kommunens långsiktiga utveckling. Vi ser gärna att du är intresserad av och har erfarenhet av att jobba med digitalisering och utvecklande stödprocesser inom HR samt att du har erfarenhet av att leda i dialog och samverkan med fackliga organisationer. Som person och ledare är du trygg, kommunikativ, inspirerande och får medarbetare och kollegor att växa – du både ger och skapar energi i mötet, och bidrar till ett drivande och samarbetsinriktat klimat med ett tydligt fokus på organisationens syfte och behov. I dina tidigare roller har du framgångsrikt skapat en positiv, inkluderande och engagerande organisationskultur. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och ditt engagemang för uppdraget. Det är meriterande om du har haft personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Vi ser fram att höra ifrån dig som med handlingskraft och driv, vill vara med och bidra till Tibro kommuns fortsatta utveckling – både som attraktiv arbetsgivare och samhällsaktör. Välkommen för intresseanmälan och kontakt! Vi ser fram emot din ansökan redan nu och allra senast den 11 augusti 2025. Intresseanmälan och konfidentiell kontakt I den här rekryteringen samarbetar Tibro kommun med Solum Search. För frågor om rekryteringsprocess, kravprofil och för en konfidentiell kontakt är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ylva Dahl, Solum Search, mobil 0730–263834, e-post [email protected]
Are you a strategic leader on a senior level who uses data to solve workforce challenges? Do you excel at optimizing staffing models based on CBA and strategic planning for the long term? If you combine big-picture thinking with a strong strategical mindset and great leadership competencies — we want to hear from you! We are seeking a Strategic Crewing Manager to drive crewing optimization across Stena Line’s regions and to manage the crewing team in Scandinavia. This is a high-impact leadership role with a clear focus on strategic workforce planning, compliance, and data-driven decision-making. Together with your team, you will ensure we have the right people onboard, at the right time — now and in the future. Some of your key responsibilities: Strategic & cross- European Focus - Design and implement long-term strategic workforce plans grounded in operational reality and legal requirements. - Use data analytics, planning tools, and KPIs to forecast crew needs, close skill gaps, and ensure staffing readiness. - Lead the transformation of crewing processes to be more digital, efficient, and future-focused. - Optimize scheduling and crewing operations to ensure cost-efficiency while maintaining compliance with global CBAs and labor regulations. - Proactively monitor labor law developments to stay ahead of compliance risks. - Collaborate closely with Legal-, Fleet-, People department, and other stakeholders to ensure alignment and operational integration. - Standardize and elevate workforce planning across regions using a fact-based approach. Regional Focus – Scandinavia - Lead and develop the Fleet Crewing team in Scandinavia with a focus on performance, efficiency, and service excellence. - Lead efficient and compliant crew scheduling and manning across vessels. - Oversee personnel certification, training, and development in line with MLC, ILO, STCW, and Flag State regulations. - Drive continuous improvement through data insights and digital tools in planning and crewing coordination. - Act as a strategic advisor on crewing-related matters to both regional and corporate leadership. What you will experience You will lead an experienced and collaborative team of 10, based in Gothenburg and supported by our Crewing Team Lead. Together, the team manages all crew planning for our Scandinavian fleet of 8 Swedish-flagged vessels operating out of Gothenburg, Halmstad, and Trelleborg. In addition, you will collaborate closely with our crewing teams across other regions—traveling regularly to foster alignment and ensure seamless operations. As a Stena Line employee in Sweden, we offer you an additional benefits package consisting of travel discounts, health allowance, well-being activities, access to a benefits portal, and much more. Who you are At Stena Line, your personality matters just as much as your skills and expertise. Regardless of your role, being welcoming, caring, and reliable guides you in your everyday work and the challenges you face. We believe you thrive on clear leadership and have a strategic mindset, using data-driven insights to make informed decisions that deliver real results. You are collaborative yet confident, actively fostering strong teamwork and open communication across departments and regions. You navigate complexity while keeping a strong focus on long-term workforce planning and operational excellence. You’re comfortable traveling regularly across our regions. Qualifications: - Bachelor's degree in HR, Business, Maritime Studies, or a related field. - Extensive experience in strategic HR and workforce planning. - Expertise in scheduling, forecasting, and operational optimization. - Strong analytical skills and familiarity with workforce planning, different CBA structures and data analytics tools. - Strong leadership skills with experience managing and developing teams. - Proficient in Swedish and English. - International working experience with workforce management It is a plus if you also have: - Understanding of maritime labor regulations, crewing operations, workforce planning, and CBAs. - Knowledge of international maritime labor standards (MLC, STCW). - Experience leading teams through change and driving operational improvements. Interested? This is a full-time, permanent position based in Gothenburg within our Crewing department. To apply, please register your profile and send in your CV in English as soon as possible but no later than July 9th, 2025. We are having an ongoing selection, so do not wait with your application. Please note that due to GDPR we do not accept applications via e-mail or postal service. We have collective bargaining agreements with Unionen, among others, who you can contact for more information. If you have any questions regarding the position you are welcome to contact Svenja Kosminiski, Group Head of People & Crewing Transformation at [email protected] or about the recruitment process you are welcome to contact Hanna Gustavsson, Talent Acquisition Partner, [email protected]. Please note that we kindly decline any offers from recruitment or staffing agencies regarding this recruitment. About Stena Line As a leader in sustainable shipping, Stena Line has Europe’s most comprehensive route network focusing on transportation of both passengers and freight. We have over 6,100 employees in our Stena Line family across Scandinavia, around the UK and the Baltics, making a contribution to our company. Stena Line exists to be a trusted link between people, places and societies. We play a vital role in keeping everything connected. We make sure people and goods arrive where they need to be, enabling business to thrive and societies to grow. We connect family and friends, and make it possible to explore new destinations or revisit favourite places. We are committed to maintaining and developing a sustainable working environment, free from harassment, that gives equal opportunities to everyone. We embrace equality, diversity and inclusion – and welcome all applicants.
Är du en trygg och engagerad HR-chef med gedigen arbetsrättslig kompetens? Trivs du med att jobba både strategiskt och operativt med en bredd av HR-frågor? Om du dessutom delar våra värdeord – öppna, professionella och utvecklingsinriktade – och vill vara med på vår resa mot att bli en myndighet i toppklass – då ska du läsa vidare! Som HR-chef är du ansvarig för det strategiska och operativa HR-arbetet på Ekonomistyrningsverket. Tillsammans med myndighetsledningen och dina medarbetare samt i samarbete med organisationen skapar ni förutsättningar för att utveckla myndighetens förmåga att klara sitt uppdrag med hög kvalitet. Dina arbetsuppgifter En av HR-enhetens främsta uppgifter den närmsta tiden är att genomföra sammanslagningen av två myndigheter med delvis olika arbetssätt, lokala kollektivavtal och kulturer. HR-enheten arbetar kontinuerligt med att utveckla ledar- och medarbetarskap, strategisk kompetensförsörjning, kompetensutveckling och en god arbetsmiljö. I syfte att vara en trygg och professionell HR-funktion för dagens och morgondagens utmaningar driver du som chef utvecklingen på ett engagerat sätt med lyhördhet för verksamhetens behov. Du leder och motiverar dina medarbetare så att de utvecklas och utgör ett stöd i ESVs verksamhet. Som HR-chef tillhör du en av stödenheterna och är direkt underställd generaldirektören, som du även rapporterar till och är ett stöd för. Du kommer regelbundet att medverka i ledningsgruppens möten. Din bakgrund och kompetens Vi söker dig som har flera års erfarenhet som HR-chef inom statlig verksamhet och är van att leda och driva HR-arbete, både operativt och strategiskt. Du har mycket goda kunskaper i arbetsrätt och ett tydligt arbetsgivarperspektiv. Du har bred kompetens från hela HR-området samt är van att arbeta verksamhetsnära. Du har dessutom stor vana och förmåga att både samverka och förhandla med arbetstagarorganisationer. ESV är för närvarande inne i ett skede där vi arbetar aktivt med att utveckla vår organisationskultur och foga samman kulturer från två olika myndigheter, ESV och Statskontoret, som slås ihop 1 januari 2026. HR-enheten spelar en central roll i detta arbete, där målet är att skapa en myndighet i toppklass. Rollen som HR-chef kräver därför god kompetens inom verksamhetsutveckling och förändringsledning. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av sammanslagningar och har arbetat i en organisation av liknande storlek som ESV. Även kunskap om ESV:s och Statskontorets verksamhetsområde är en fördel. Du har relevant kandidatexamen inom exempelvis HR, beteendevetenskap eller personal. Det är meriterande om du även har en magister- eller masterexamen. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Dina personliga egenskaper Vi söker en stabil, tydlig och prestigelös ledare. Du är en god relationsbyggare som inger förtroende, har ett coachande förhållningssätt och har en hög integritet och personlig mognad. Du är analytisk har förmågan att snabbt skapa dig en bild av verksamhetens behov och kan leverera resultat med hög kvalitet. Du gillar att arbeta utvecklande med organisationen, både självständigt och tillsammans med andra, genom ett tillitsbaserat ledarskap. Kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att du ska lyckas och trivas i rollen som HR-chef. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Mer om oss Vi söker dig som delar våra värdeord – öppna, professionella och utvecklingsinriktade – och vill vara med på vår resa mot att bli en myndighet i toppklass. Våra öppna och fina lokaler finns centralt i Stockholm och det finns möjlighet att arbeta delvis på distans. På esv.se kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss och se film där medarbetare berättar varför de valt ESV som arbetsgivare. Så här rekryterar vi Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 3 augusti 2025. Du ansöker genom att bifoga ansökan i vårt rekryteringssystem. Intervjuer kan komma att ske löpande. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Då rollen är placerad i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen att göras. Svensk medborgarskap är därför ett krav. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Överdirektör Bob Pernodd på tfn 072-456 78 94. Fackliga kontaktpersoner är Elisabeth Perntz, ordförande Saco-S, [email protected] och Jenny Eriksson, ordförande i ST, [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. ESV utvecklar den ekonomiska styrningen för regeringen, Regeringskansliet och andra statliga myndigheter samt gör analyser och prognoser av statens ekonomi. ESV är också Sveriges nationella revisionsorgan för EU-medel. Vi finns i Stockholm och har 160 anställda men kommer att växa med ytterligare 75 medarbetare från den 1 januari 2026 då Statskontorets verksamhet inordnas i ESV.
Välj ett jobb för att visa detaljer