HR-CHEF TILL MICROPOL FIBEROPTIC Vill du driva HR-agendan i ett expansivt företag med teknik i framkant? Då kan detta vara din nästa utmaning! OM ROLLEN Som HR-chef har du det övergripande ansvaret för att utveckla och driva hela HR- processen – från att attrahera och rekrytera till att introducera, utveckla och avveckla. Du är ett viktigt stöd till bolagets chefer och fungerar som bollplank i alla typer av HR-frågor. Rollen är bred och kombinerar operativt, strategiskt och administrativt arbete. Du rapporterar direkt till VD och är en del av ledningsgruppen, där du bidrar med ett viktigt HR-perspektiv i affärskritiska beslut. VEM VI SÖKER Vi söker dig som har en relevant universitetsutbildning inom personalvetenskap eller beteendevetenskap och flera års erfarenhet av en bred HR-roll. Det är meriterande om du har arbetat med HR-frågor i en internationell miljö, gärna mot länder som Tyskland, England och USA. Du har goda kunskaper i Office365, och det är ett plus om du har erfarenhet av HR-system, gärna i Hailey. Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Som person är du kommunikativ, prestigelös och lösningsorienterad. Du har ett konsultativt och etiskt förhållningssätt och trivs i en roll där du driver initiativ självständigt - från idé till implementering. VAD VI ERBJUDER Hos oss får du en viktig roll i ett expansivt teknikföretag där utveckling står i fokus. Vi har korta beslutsvägar och en kultur där vi samarbetar tätt och strävar efter att hitta lösningar tillsammans. Våra värdeord – engagemang, ansvar och omtanke – genomsyrar allt vi gör, både i det dagliga arbetet och i våra långsiktiga satsningar. Micropol Fiberoptic har funnits i över 35 år och är idag ledande inom passiv fiberoptik. Våra lösningar används framför allt inom försvars- och säkerhetsindustrin, där vi är specialiserade på att leverera komplexa och robusta produkter med hög kvalitet och precision. Huvudkontoret och vår produktion finns i Åled, strax utanför Halmstad, och vi planerar just nu att expandera med nya lokaler i Halmstad, längs med E6:an. ANSÖKAN Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi tillämpar löpande urval. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Ljungkvist, VD Micropol Fiberoptic, på [email protected] eller 0733-39 31 48. Varmt välkommen med din ansökan!
Om Processbemanning Processbemanning AB är ett nischat rekryterings- och bemanningsföretag. Med huvudkontor i Helsingborg genomför vi uppdrag i hela Skåne. Som rekryteringskonsulter har vi flera års erfarenhet av rekrytering och bemanning. Genom vår metodik och vårt breda branschnätverk kan vi erbjuda dig som arbetsgivare kvalificerade personallösningar på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan. Som anställd hos oss har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Vi har ett stort antal uppdragsgivare i Skåne vilket ger oss stora möjligheter att matcha just din kompetens och profil mot lediga uppdrag. Läs mer om oss på www.processbemanning.se SouthCoat AB är privatägt företag inom färgindustrin beläget i Helsingborg. De har en lång historik av att producera färg, bindemedel, coating och andra kemprodukter. Företaget grundades 1933 och har under åren verkat under en rad olika namn. Produktionsanläggningen är koncentrerad till Helsingborg och kunder återfinns i Sverige och norra Europa. För direkt rekrytering med anställning hos vår kund SouthCoat AB söker vi en HR-Chef i en bred och spännande roll. SouthCoat AB är ett innovativt företag som arbetar i en dynamisk och växande bransch. Vi söker nu en driven och erfaren HR-chef som vill ta en central roll i företagets ledningsgrupp och vara med och utveckla verksamheten på ett strategiskt och operativt plan. Hos företaget får du en nyckelposition med stort ansvar, där du arbetar nära ledningen för att driva och implementera HR-strategier och processer som stärker organisationen och medarbetarna. Om tjänsten: Tjänsten som HR-chef är bred och innehåller både strategiska och operativa delar. Du kommer att arbeta nära vår VD, produktionschef och QA-ansvarig för att utveckla och implementera övergripande HR-strategier. Du kommer även att ha ansvar för lönehantering, budget och kund- och fakturahantering. I din roll som HR-chef ingår du i ledningsgruppen där ni tillsammans sätter strategiska mål och jobbar med organisatoriska förändringar. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: Ansvara för att utveckla och implementera HR-strategier i samarbete med ledningen Vara ett konsultativt stöd till chefer i HR-processer och personalfrågor Aktivt arbete med riktlinjer och policys inom bolaget Ansvara för HR-relaterade projekt, som lönehantering, lönerevisioner och kompetens- och lönemodeller Samverka i arbetsmiljöfrågor och skapa introduktionsmaterial för ny personal Säkerställa att arbetsmiljöarbetet fortlöper och följa upp arbetsmiljöarbetet Arbeta aktivt med arbetsrättsliga frågor, avtalstolkningar och samverka med fackliga organisationer Operativt arbete med personalfrågor och förhandlingar inom arbetsrätten Ansvara för registrering av fakturor och administrativt arbete i Fortnox För att trivas i rollen ser vi att du är: Drivande och analytisk både i operativt och strategiskt arbete Snabb på att omvandla idéer till handling och har en god förmåga att verkställa Har hög integritet och stabilitet i ditt ledarskap Kommunikativ, lyhörd och empatisk i din kontakt med medarbetare och chefer Har förmågan att sätta mål och leda i samverkan med produktionschefen för att uppnå gemensamma mål Kravprofil: Högskoleutbildning inom relevant område Flera års erfarenhet inom HR eller en ledande befattning Erfarenhet av att arbeta med personalfrågor, framför allt inom arbetsmiljö och lönefrågor, samt god kännedom om relevant lagstiftning Flytande svenska och engelska i tal och skrift Vad vi erbjuder: En nyckelroll i ett växande och innovativt företag En plats i ledningsgruppen där du får möjlighet att påverka och bidra till företagets utveckling Möjlighet till både personlig och professionell utveckling Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänk nedan! Ansökningarna behandlas löpande och konfidentiellt. Observera att vi ej har möjlighet att behandla ansökningar som inkommer via mail eller andra kanaler. Vid frågor om tjänsten når du oss under vardagar, kl. 08-17 på 042-21 02 99. Läs gärna mer om oss på www.processbemanning.se.
Om uppdraget och dig vi söker Global HR Business Partner – konsultuppdrag med god möjlighet till anställning Vi söker nu en erfaren och självgående Global HR Business Partner till vår kund – ett internationellt bolag med kontor i centrala Stockholm. I denna roll kommer du att ha en viktig nyckelfunktion där du både arbetar nära VD och ledningsgruppen i Sverige, samt är en aktiv del av ett globalt HR-team inom EMEA-regionen. Uppdraget passar dig som är trygg i att arbeta i en komplex, internationell matrisorganisation där all kommunikation och dokumentation sker på engelska. Start: Omgående Omfattning: Heltid Uppdragslängd: 6 månader, med god möjlighet till anställning hos vår kund Plats: Centrala Stockholm Arbetssätt: Hybrid, 3 dagar/vecka på kontoret Exempel på arbetsuppgifter: Strategiskt och operativt HR-stöd till VD och ledningsgruppen i Sverige Driva och utveckla HR-processer i en global, teknikorienterad miljö Stötta i förändringsarbete och organisationsutveckling Implementera nya arbetssätt i linje med den globala HR-modellen Samarbeta med globala stakeholders och stötta chefer både lokalt och internationellt Driva och hantera individuella förhandlingar gällande anställningsvillkor, omställningar och avslut – i linje med bolagets policy och gällande arbetsrätt Arbeta datadrivet med HR-analys och rapportering Säkerställa att globala HR-initiativ implementeras lokalt med hög kvalitet Strategisk och operativ HR konsultation inom hela HR området Vi söker dig som: Har minst 8 års erfarenhet som HR Business Partner eller liknande roll i internationell kontext Har arbetat i matrisorganisationer tidigare Är trygg, initiativtagande och trivs i miljöer med förändring och högt tempo Har mycket goda kunskaper i svensk arbetsrätt Har stor vana av att stötta chefer i både strategiska och operativa HR-frågor Är van vid att driva förändringsarbete och implementera nya processer och arbetssätt Är systemkunnig och har erfarenhet av flera olika HR-system, gärna Workday Kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i både tal och skrift Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.
Carotte är en av Sveriges snabbast växande aktörer inom Soft Facility Service. Med högkvalitativa tjänster inom mat, möten och upplevelser skapar vi miljöer som människor älskar att vara i. Våra största drivkrafter är kvalitet, kreativitet och att hålla en servicenivå som vida överträffar våra kunders förväntningar. Vi har i dagsläget verksamhet i Stockholm, Göteborg, Jönköping och Malmö. Koncernens rekryterings- och bemanningsföretag, Carotte Staff, levererar servicepersonal till företag som vill ta sin service till nästa nivå – oavsett om det är på kontor, hotell, restauranger eller i fastigheter. Vi blev inte finalister i Årets bemanningsaktör och Årets raket i Recruitment Awards 2022 utan anledning. Vi vet nämligen vad som krävs: engagemang, glöd och känsla för detaljer. Nu söker vi dig – vår nästa konsultchef – som vill leda, inspirera och få både våra konsulter och kunder att växa, samtidigt som du bidrar till att stärka våra affärsområden genom nära samarbete. Vad går jobbet ut på? Som konsultchef är du ledaren med fingertoppskänsla som får saker att hända. Du ansvarar för konsulter i roller inom reception, konferens och övriga serviceområden. Samtidigt kommer du att vara en värdefull resurs för våra kollegor i affärsområdet bemanning inom besöksnäringen, där fokus ligger på restaurang- och festvåningspersonal. Din uppgift? Att säkerställa att varje arbetsplats fungerar sömlöst och att både kunder och konsulter känner sig glada, tillfredsställda och motiverade. Dina dagar kommer fyllas av: Konsultansvar – Regelbundna uppföljningar och coachning för att skapa en arbetsmiljö som får våra konsulter att trivas och prestera på topp. Kundansvar – Bygga starka relationer med våra kunder, förstå deras behov och se till att de alltid ligger steget före med rätt personal. Rekrytering & onboarding – Från annonsering och intervjuer till introduktion – du hittar rätt stjärnor till rätt plats, oavsett om det är i receptionen eller på festvåningen Operativ drift – Ibland hoppar du in på plats hos kunden för att stötta och säkerställa att allt rullar på som det ska – och inte minst för att bygga relationer med kunder och konsulter. Administration – Scheman, avtal, fakturering – du håller koll på detaljerna som gör helheten smidig. Jourarbete – Var tredje vecka är du redo att rycka in med tillhörande ersättning. Med andra ord: Du är spindeln i nätet som får allt att flyta på, med glädje och precision, oavsett om det gäller receptionister, konferensvärdar eller serveringspersonal. Vem är du? Du är en energifull problemlösare som trivs med att ha flera projekt igång samtidigt. Du gillar att arbeta med människor, är duktig på att bygga relationer och har ett öga för service i världsklass. Vi tror att du har: Erfarenhet från en roll där kundkontakt varit i fokus. Erfarenhet av rekrytering och administration – är ett starkt plus! Tidigare bakgrund inom reception, konferens eller liknande serviceyrken (meriterande). Kunskap om kollektiv- och anställningsavtal (ett extra plus i kanten). Annars lär du dig allt du behöver veta. Förmågan att tänka lösningsorienterat, ta ansvar och kavla upp ärmarna när det behövs. Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är positiv, engagerad och orädd – en naturlig förebild som inspirerar både kollegor och kunder. Varför Carotte Staff? Här väntar en varierad och utvecklande roll där du får stort eget ansvar och chansen att verkligen göra skillnad. Hos oss får du: Möjlighet att vara en nyckelperson i en snabbt växande verksamhet. En dynamisk, rolig och inspirerande arbetsmiljö. Kort sagt: Vi tror på dig och dina idéer – här finns plats för både personlig och professionell utveckling. Tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning på sex månader. Tillträde: så snart som möjligt Placering: Stockholm Redo att bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan via vår karriärsida redan idag! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte för länge. Har du frågor? Kontakta Negin Hafizi, VD för Carotte Staff: [email protected]
Vi söker en interimchef för en myndighets ekonomienhet under perioden 1 april – 30 juni 2025. Tjänsten kan vara på heltid eller deltid (minst 50 %). Viss möjlighet till distansarbete finns, men huvuddelen av arbetet ska utföras på plats i kundens lokaler i Uppsala. Ekonomienheten har för närvarande 18 medarbetare. Kompetenskrav och erfarenhet Den person som erbjuds uppdraget ska uppfylla följande krav: • Minst treårig högskoleutbildning inom ekonomi, finans eller motsvarande • Minst tre års erfarenhet som chef med fullt personalansvar (inom de senaste fem åren) • Minst tre års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom en statlig myndighet • Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt • Goda kunskaper i engelska • Tillgänglig för uppdraget från och med 1 april 2025 • Två referensuppdrag CV ska innehålla en kortfattad beskrivning av tidigare chefstjänster. Personliga egenskaper • Ansvarstagande och lösningsorienterad med god prioriteringsförmåga • Tydlig och förtroendeingivande ledare • Förmåga att ge stöd till medarbetare, exempelvis vid prioritering av arbetsuppgifter • Snabb på att sätta sig in i nya arbetsuppgifter Tillträde och ansökan Uppdragets varaktighet: 1 april 2025 – 30 juni 2025 Omfattning: Heltid Sista svarsdag: 12 mars 2025 Ort: Uppsala Kontaktperson: 07900 627 11 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Möjligheten Vill du bidra till Svensk Industrihistoria och riktigt känna hur din insats och kompetens gör skillnad? Vill du dessutom vara med att skapa en hållbar framtid för vår planet till renare energi och samtidigt fortsätta utveckla dig själv både som person och som HR? Har du tidigare arbetat som HR-chef men nu vill fokusera ännu mer på det strategiska, taktiska och operativa verksamhetsnära HR-arbetet – då är detta en roll för dig! Du kommer att arbeta inom High Voltage Products, en affärsenhet inom Hitachi Energy, som utvecklar, tillverkar och säljer högspänningsprodukter samt kylsystem. Din roll kommer att vara central i ledningsgruppen för en av våra fabriker i Ludvika. Du tillhör också ett HR-team i Sverige på ytterligare tre kollegor, samt ett HR-team i Europa. I rollen kommer du bl.a. att ansvara för att framgångsrikt kombinera lokala och globala affärsstrategier och implementera HR-processer med ledarskapsutveckling i fokus. Vi söker dig som vill samla din erfarenhet och expertis till att göra oss ännu mer innovativa! ”Jag tror på att tydliggöra syftet med det vi gör, förstå varför och hur det hänger ihop i vardagen. Jag tror även på att arbeta på ett glädjefullt sätt där ärlighet, humor och ansvar är viktiga ingredienser för att bli ett framgångsrikt team.” – Hannah Ekendahl, rekryterande chef. Denna position är baserad i Ludvika och du rapporterar till Hannah Ekendahl, HR-Chef för High Voltage Products, Sverige. För pendlare har Hitachi Energy en buss med wifi som går två gånger på morgonen och två gånger på eftermiddagen mellan Västerås och Ludvika. Hur du kommer att påverka Coacha och driva arbetet inom hela HR-cykeln och med din kompetens även bidra till att stärka cheferna i organisationen samt de övriga i HR-teamet. Hantera och utveckla vår HR-verksamhet för att möta lokala affärsmål och globala strategier. Identifiera kortsiktiga och långsiktiga lösningar för kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Självständigt driva utvecklingen inom ditt ansvarsområde samtidigt som du har förmågan att stärka samarbetet inom teamet. Du delar Hitachi Energys grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du tar ansvar för dina egna handlingar, dina kollegor och för affärsverksamheten. Din bakgrund Du har kandidatexamen inom Personal- och ledarskap eller motsvarande utbildning och flerårig erfarenhet i självständiga och ledande HR-roller (HRBP, HR-chef etc) eller skapat dig motsvarande erfarenhet i andra roller eller uppdrag. Du har erfarenhet av att ansvara, leda och utveckla team likväl som du har erfarenhet av att självständigt hantera och lösa komplexa arbetsrättsliga ärenden. Rollen kräver att du är duktig på att kommunicera och har en god förmåga att skapa tillit i relationer och i nätverk, därmed är goda kunskaper i Svenska och Engelska ett krav (tal och skrift). Du har förmåga att arbeta strategiskt såväl som hantera detaljer, men har alltid ett proaktivt arbetsrätt. Du har ett proaktivt arbetsrätt inom IT-verktyg och arbetar framgångsrikt med bl.a Office-paketet. Vi värderar dina personliga egenskaper högt och ser att du är problemlösare i såväl små som stora utmaningar, samt att du vågar ta beslut och initiativ. Det är även starkt meriterande om du har erfarenhet av att arbeta globalt och i en matrisorganisation inom HR. Vad vi erbjuder Kollektivavtal Flexibla arbetstider Företagshälsovård och friskvårdsbidrag Fantastiska karriärmöjligheter inom Hitachi Energy, inom Sverige såväl som globalt Utbildningar och kurser som bidrar till personlig och professionell utveckling Diversifierat företag med över 70+ nationaliteter representerade inom den svenska organisationen Kompletterande bidrag vid föräldraledighet Förmånsportal med över tusen förmåner och rabatter Mer om oss Vi strävar efter mångfald i teamet och ser det som en tillgång, eftersom varierande bakgrund och livserfarenhet bland oss ökar möjligheterna att se saker från olika perspektiv och hitta nya, innovativa lösningar på våra utmaningar. Bli en del av Hitachi Energy och upplev vad diversity och inclusion verkligen handlar om. Öppna dörren till världen och nyttja kraften i våra globala nätverk. Framför allt, kom som du är, utmana dig och oss varje dag. Låt oss skapa framtiden tillsammans! Vi går igenom ansökningarna löpande och därmed kan annonsen komma att stängas utan förbehåll. För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Hannah Ekendahl, [email protected] - för övriga frågor kontakta Talent Partner [email protected]. Fackliga representanter - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Michael Fosselius, +46 107-38 46 19.
Nator Personal Vi är ett bemanning- och rekryteringsföretag som varit verksamma i Stockholm i över 10 år med inriktning bygg & anläggning. Vi besitter stor erfarenhet av att hjälpa våra kunder med deras personalbehov och söker nu nästa medlem till vårt team! Konsultchef inom bygg & anläggning Är du en entreprenöriell- och affärsorienterad person med erfarenhet inom bygg och anläggning? Gillar du att arbeta med människor och drivs av att göra resultat? Då kan rollen som Konsultchef på Nator Personal vara något för dig! Om rollen Som Konsultchef hos oss får du en fri och dynamisk roll där du ansvarar för att bygga och utveckla både affärer och relationer. Du arbetar nära våra kunder och konsulter för att säkerställa rätt matchning och hög kvalitet i våra leveranser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Koordinering- och rekrytering av personal Nykundsförsäljning och kundkontakt Personalansvar och utveckling av konsulter Fakturering och enklare administration kring projekt och anställda Affärsutveckling Vem är du? Vi söker dig som är driven, handlingskraftig och relationsskapande. Du är lösningsorienterad, gillar att ta ansvar och att arbeta mot uppsatta mål. Du trivs även med att arbeta tillsammans i ett team och gillar att vara en del av ett sammanhang. Vi tror att du har: Erfarenhet av att skapa och utveckla affärer Tidigare erfarenhet av arbete inom affärsområdet bygg & anläggning Meriterande: Erfarenhet av personalhantering och rekrytering Befintligt nätverk inom branschen Drivit eget företag inom bygg Krav B-kort Svenska och Engelska språkkunskaper Vad vi erbjuder Hos Nator Personal får du en roll med stor frihet och möjlighet att påverka. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med korta beslutsvägar och ett team som brinner för att göra skillnad. Förmånliga arbetsvillkor med konkurrenskraftig lön. Ansökan Denna rekrytering sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
Arbetet- och arbetsuppgifter Att arbeta som Konsultchef innebär ett varierande och fartfyllt arbete som är roligt och utvecklande. Dina primära arbetsuppgifter består av att arbeta med rekrytering, ansvara för Liberas uthyrda konsulter hos kund och medföljande personalansvar samt bemanningsplanering. Ditt fokus kommer ligga i att arbeta med relationsbyggande mot nya och befintliga kunder samt konsulter. Vem du är Vi ser helst att du har erfarenhet av bemanningsbranschen och har arbetat inom logistik- eller produktionsverksamhet. Har du även erfarenhet av att ha arbetat som arbetsledare sedan tidigare ser vi det som ett stort plus. Det mest avgörande är att du är en driven och prestigelös person som uppskattar möjligheten att få leda och utvecklas. Dina medarbetare består av främst kollektivpersonal men tjänstemän förekommer även vilket innebär att det är viktigt att du är duktig på att hantera olika typer av människor. Du kommer att utgå från Liberas kontor i Eskilstuna men rör dig även runt våra kunder i resten av Mälardalen och B-körkort är därför ett krav. Låter det som en spännande utmaning, tveka då inte med din ansökan då urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum passerat! Välkommen till Libera!
ArbetsuppgifterVi söker nu en Arbetsmiljö- och Säkerhetschef för att leda ett team av HSE-specialister inom vår lokala division, affärsenhet eller projekt. Du kommer att spela en central roll i att förbättra vår Hälsa, Säkerhet och Miljö (HSE)-prestanda och bidra till en föredömlig säkerhetskultur samt ett starkt miljöfokus. Du stödjer verksamheten genom att tillhandahålla djupgående HSE-kunskap, erbjuda lösningar och rådgivning samt säkerställa effektiv riskhantering genom HSE-excellens längs hela värdekedjan. I rollen rapporterar du HSE-incidenter, förmedlar erfarenheter och best practice både inom din enhet och till ledning och medarbetare. Ansvarsområden: - Fungera som HSE-expert inom fastighetsprojekt. - Samarbeta nära med HSE-specialister, chefer, skyddsombud, leverantörer, entreprenörer och andra intressenter för att säkerställa efterlevnad och skydda både människor och miljö. - Hålla dig uppdaterad om trender, lagändringar och standarder inom HSE och aktivt följa upp så att organisationen uppfyller gällande föreskrifter. - Rapportera HSE-prestanda och implementering av hållbarhetsmål samt nyckeltal (KPI:er) till koncernen. Kvalifikationer Du har flera års erfarenhet av HSE-roller, gärna inom industriföretag eller liknande. Du har erfarenhet av projektledning. Det är högt meriterande om du har erfarenhet inom byggprojekt, Seveso-lagstiftning, avfallshantering, entreprenörshantering och/eller elsäkerhet Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker en strukturerad och självgående person med stark problemlösningsförmåga och hög grad av professionalism. Du har en utmärkt kommunikativ förmåga och kan bygga förtroende på alla nivåer i organisationen. Dessutom är du engagerad i hållbarhet och drivs av att skapa en säker och hälsosam arbetsmiljö. Företagspresentation Vår kund utvecklar världens energisystem till att bli mer hållbart och flexibelt. De hjälper i sin tur kunder inom energi- och industrisektorn med innovativa lösningar och tjänster över hela världen. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Ludvika. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).
Would you like to support a team of engineers in creating digital experiences for millions and millions of kids all over the world? The engineering craft in Toca Boca is growing, and we’re bringing on an Engineering Manager to help build a great employee experience for our team of engineers. You’ll make sure that your team has everything they need, and together with our other Engineering Managers you’ll help the full team of engineers be the best they can be. What you’ll be doing Together with our other Engineering Managers you'll lead our growing team of developers. You’ll focus on the people side of things, supporting engineers specialized in a range of areas - from front to backend, game development and DevOps. The engineers are all part of various projects - Central Tech, Toca Life World or Toca Days. You’ll hold regular check-ins with each team member, as well as manage annual performance and salary reviews. You’ll support team members with goal setting and individual development plans, ensuring everyone is set up to grow and develop in their roles. You’ll learn what motivates the members on your team and what they need to perform at a higher level, and you’ll act as a mentor - someone they can reach out to for advice and guidance. You stay up to date with what is going on in the projects, and partner with Producers around staffing and recruiting needs. You’ll help recruit and bring on new engineering talent, ensuring a great onboarding experience. Together with the other Engineering Managers you’ll guide and help the overall craft grow in skills and knowledge. You’ll enable knowledge sharing across projects and engineering functions, and build trust within and between teams. Is this you? You are an experienced people manager with a background in tech. Maybe you have worked as a developer in the past but your current focus is on leading and developing people. You understand how engineers operate - the work that is done and how it’s done, and the challenges they might face in their day-to-day work. You’re comfortable in your role as a leader, and can balance the day-to-day administrative side of the role with supporting the team’s long-term professional growth and development. You understand what forms a healthy team culture, and how to foster and maintain this in a team of engineers spread across functions and projects. You believe in the power of play! This is us! Play is in our DNA. At Toca Boca, we make playful, safe spaces where kids can have fun and feel free to be themselves. Over 60 million kids from all over the world play our games every month. Toca Boca World is our biggest game yet, with multiplayer game Toca Boca Days launching in select markets. Are you in? Let’s play. Good to know! This position is full time and based in our Stockholm studio with a hybrid working model (part office, part working from home). We apply a 6-month probationary period. You’ll need to be located in Sweden as we are unable to support relocation. As we’re an international company, with over 20 nationalities working here, and millions of users all over the world, you need to be fluent in English. Your application should therefore be in English. Toca Boca develops digital games that capture the power of play and that are filled with fun and silliness that kids around the world can instantly relate to. Since our first product launch in 2011, we have released 46 apps that have been downloaded more than 444 million times the world over, making us the No. 1 mobile-first kids brand in the App Store. Our products focus on sparking kids’ creativity and imagination, creating opportunities for open-ended play. With offices in Stockholm and San Francisco, Toca Boca is owned by Spin Master Corp., a global children’s entertainment company that creates, designs and manufactures a diversified portfolio of innovative toys, games, products and entertainment properties.
Välj ett jobb för att visa detaljer