Studerar du HR och har som målsättning att lära dig mer om HR och rekrytering? Vill du ha en möjlighet att utmanas och utvecklas i ett härligt HR-gäng med en lärande kultur? Då är PeopleProvide den rätta praktikplatsen för dig! PeopleProvide är ett kompetensbolag nischade inom HR. Vi arbetar enkelt och engagerat och bemöter våra kunder på ett personligt och professionellt sätt. För oss är det en självklarhet att en praktikplats ger möjligheter såsom: Praktisk erfarenhet och inblick i generellt HR-arbete Självständigt och i team stötta pågående HR-projekt Tillgång till ett brett HR-nätverk Hänga med härligaste gänget som andas HR, både på kontoret och via gemensamma träningsaktiviteter och after works. Du erbjuds Som praktikant hos oss kommer du att få vara med och stötta pågående HR-projekt som vi driver, från rekrytering till avveckling. Här är några av dina uppgifter som praktikant: Koordinering av och sitta med på intervjuer Telefonintervjuer och referenstagningar HR-administration Stöd i pågående HR-projekt Du kommer att arbeta nära Providare (medarbetare) inom alla delar av bolaget som berör HR och rekrytering, vilket betyder att du kommer få stor inblick i HR-världens alla områden. Dina möjligheter Praktiken är möjlighet för dig att få inblick i och en förståelse för rekrytering och HR. Du får även förutsättningarna för att utöka din kompetens inom HR, vi ser gärna att praktikperioden blir en start för din kommande karriär och kanske leder till en fortsättning med oss på PeopleProvide. Vem är du? Du studerar personalvetarprogrammet eller liknande och har en praktikperiod inom ramen för din utbildning. Vi ser gärna att du är initiativtagande, har lätt för att ta eget ansvar och en god social förmåga. Vi tror också att du tycker att det är kul att bemöta människor över telefon, digitalt och i personliga möten. Om oss Vi är ett kompetensbolag inom HR som gillar människor, sunt förnuft och affärer. Vårt mål är att enkelt och engagerat ”provida” den HR som bäst matchar våra kunders behov på ett hållbart och affärsinriktat sätt. Den entreprenörsrika andan är en av framgångsfaktorerna till att vi är en stark växande aktör i en utmanande bransch. Mer info på www.peopleprovide.se. Vill du ansöka? Genom att skicka ditt CV eller LinkedIn med en kort beskrivning av varför du söker till oss, så hör vi av oss inom kort! Vänta inte med att skicka in en ansökan då platsen kan komma att bli tagen snabbt.
Vi söker nu en HR&Lön specialist att arbeta i roll som Compensation & Benefits-administratör till Norconsult Sverige. Uppdraget startar som konsult via Wise Consulting och går efter 8 månader över i en tillsvidareanställning hos Norconsult, en av Nordens största rådgivare inom samhällsplanering och projektering som ingår i den norska Norconsult-koncernen. Våra medarbetare anlitas som expertstöd i många viktiga och spännande samhällsprojekt. Rollen som Compensation & Benefits-administratör är en viktig del av Norconsults HR- och Löneteam som består av 7 personer varav 3 på Lön. Vi är en rolig och omtänksam avdelning som drivs av att leverera en medarbetarupplevelse i toppklass. Här finns möjlighet att både påverka och utveckla interna processer. Du kommer att ansvara för administration kopplat till ersättning, förmåner och lön. Du säkerställer att anställda får korrekt ersättning i rätt tid, att förmånssystemen fungerar smidigt och att Norconsult följer gällande lagar och interna policys. Det råder ett tätt samarbete med både HR, ekonomi och externa leverantörer som pensionsbolag och förmånsportaler. Dina huvuduppgifter kommer att bestå av: Kvalitetssäkra och administrera löneunderlag i samarbete med lönefunktionen Hantera frågor kring pensioner, försäkringar och andra personalförmåner Stötta ekonomiavdelningen med rapportering av personalrelaterade kostnader Vara kontaktperson för anställda i frågor om lön och förmåner Uppdatera interna system vid förändringar i anställningar och stötta övrig löneadministration Uppdraget är på heltid, med placering på Norconsults huvudkontor vid Lindholmspiren i Göteborg. Din profil Erfarenhet av en liknande administrativ roll inom HR eller lön Grundläggande kunskaper om lönehantering, lönesystem och kompensationsstrukturer Goda kunskaper i Excel och vana att arbeta med siffror Ett strukturerat arbetssätt och hög noggrannhet Mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska Vi ser det som meriterande med erfarenhet av system som Agda, Hogia, SAP, Zalaris och Workday samt tidigare arbete med pensions- och förmånssystem Om Norconsult Norconsult är ett av Nordens ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad som kom-binerar ingenjörskonst, arkitektur och digital expertis i projekt av alla storlekar, för pri-vata och offentliga kunder. Genom innovation och samarbete, och med vårt syfte ”Varje dag förbättrar vi vardagen”, söker vi ständigt efter hållbara, effektiva och sam-hällsnyttiga lösningar. Vi är 6500 medarbetare i koncernen och 1400 medarbetare i Sverige utspridda på 40 kontor. Med över 140 kontor i Norge, Sverige, Danmark, Island, Polen och Finland kombinerar vi tvärfacklig expertis med lokal närvaro. För Norconsult är allas lika värde en grundförutsättning. Målsättningen är att våra med-arbetare ska ha samma möjligheter att nå sin fulla potential oavsett vem de är eller hur de identifierar sig. En större bredd av perspektiv hjälper oss att förstå samhällets alla delar, utmanar oss i våra uppdrag och leder till en högre grad av innovation. Vi välkom-nar därför medarbetare med olika bakgrund och erfarenheter. Du behöver behärska svenska obehindrat i tal och skrift för att kunna verka i rollen, men det är inget krav att det är ditt modersmål. När du blir en av oss Som konsult hos Wise HR erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise HR ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Wise HR är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medar-betares arbetsglädje. Vi är en del av Wise Group, noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap och finns idag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö/Öresund. Vi präglas av att vara en tillväxtorganisation - vår kultur andas nyfikenhet samt att vi är modiga och professionella i allt vi gör. Hos oss får du vara del av att ständigt utveckla både dig själv och dina kunder. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod i våra kunduppdrag liksom i vår egen rekrytering. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Nyfiken på att veta mer? Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig!
I över 30 år har vi fått insikter, överraskningar och erfarenheter. Skapat lag, företag och framgångssagor. Hittat spetskompetens, upptäckt problemområden och sett nya möjligheter. Vi vet vart Värmland är på väg. Vad behöver du just nu? Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Personlinhyrning och HR-stöd, samt studentkonsulter via vårt dotterbolag Apecs Studenkonsulter. Läs mer om oss på www.qtym.se. Vill du jobba med oss på Qtym? 2019 införde vi vårt affärsområde HR-stöd. Vi har sedan dess hjälpt många bolag i Värmland och på andra orter med deras HR-arbete. Just nu har vi en stor förfrågan på uppdrag, och vi behöver därför blir fler som vill arbeta mot våra kunder. Vad innebär det att arbeta som HR-konsult Som HR-konsult arbetar du under Qtyms varumärke, du har antingen eget bolag och fakturerar oss, eller blir anställd och uthyrd av oss under uppdragstiden. Uppdragen kan bestå av allt från kortare insatser där vi bistår ett bolag under X antal timmar, till uppdrag där våra kunder köper löpande arbete över flera månader. Uppdragen varierar och har ett spann med allt från: • Operativt HR-arbete • HR-strategier • Förändringsledning • Arbetsrättsliga frågor Våra kunder finns över hela Värmland, och även på andra orter, vilket innebär att det kan krävas att man kan ta sig till anda orter under arbetsdagen. Vem är du Att arbeta som konsult passar dig som trivs med att jobba varierat, ute hos en eller flera kunder. Det är också viktigt att man är trygg med att volymer av uppdrag kan variera och inte kan garanteras. Du behöver vara social och trivas med att träffa nya människor och se nya arbetsplatser. Våra kunder köper en HR-resurs av oss, vilket innebär att du har kommit så långt i din karriär att du kan börja bidra från start ute hos kunden. Vad vill vi ha av dig Vi vill gärna att du skickar in ditt CV till oss, men också ett dokument där du beskriver de områden och arbetsuppgifter inom HR som du vill arbeta med, och som du känner dig trygg med att utföra ute hos våra kunder. För att inte riskera att CV:s och dokument försvinner bland e-post, ber vi dig att endast skicka in via formuläret nedan. Varmt välkommen med din ansökan. Har du frågor är du välkommen att kontakta Sara Magnusson eller Erik Ramström. 054-14 18 00, [email protected] , [email protected]
Om uppdraget Du kommer att kombinera två nyckelroller i en dynamisk arbetsmiljö: HR Business PartnerDu fungerar som ett strategiskt bollplank för verksamheten, med ansvar för: Att stödja affären ur ett people-perspektiv Genomförande och implementering av people-processer, initiativ och verktyg Proaktiv rådgivning till chefer och medarbetare Identifiera och agera på utmaningar inom organisationen Bidra till utvecklingen av centrala HR-områden. HR Country Lead Du leder HR-arbetet i Sverige och samarbetar nära med både ledare och fackliga parter: Hålla i veckovisa fackliga möten och förhandlingar (individärenden, omorganisationer, lönerevision m.m.) Ge arbetsrättsligt stöd och rådgivning Företräda arbetsgivaren i AMU tillsammans med VD Säkerställa att lagkrav efterlevs och följs upp. Kvalifikationer: 5-7 års erfarenhet från att jobba som HRBP eller HR-specialist, gärna med ansvar för en specifik enhet. Gedigen kompetens inom förhandling med facket – både individärenden och organisationsförändringar. Gedigen erfarenhet av att tillgodose rådgivning till chefer och kollegor i komplexa arbetsrättsliga ärenden. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Meriterande om man tidigare arbetat i en internationell verksamhet med HR-frågor. Ett stort plus om man har erfarenhet av förändringsarbete eller organisationutveckling. Personliga egenskaper: Stark i förhandling och kommunikation Skicklig på att bygga starka och långsiktiga relationer Strukturerad & organiserad Självsäker & handlingskraftig Praktisk information: Uppdragslängd: sommaren 2025-sommaren 2026 (12 mån) Placering: Stockholm Omfattning: Deltid 60 - 80 % Intresserad? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – uppdraget förväntas starta 1 augusti och vi intervjuar löpande. Missa inte chansen att bli en nyckelperson i ett viktigt uppdrag! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
I denna roll kommer du att spela en central roll i att omvandla data till värdefulla insikter som hjälper organisationen att planera och säkra rätt kompetens inför framtiden. Du kommer ha ett övergripande ansvar för organisationens People Analytics-dashboard i Power BI och samarbetar med flera delar av organisationen – från strategiteam till People & Culture och affärsområden – för att leverera analyser som stödjer både operativa och strategiska beslut. Du kommer att förbereda och presentera analyser och insikter för ledningsgruppen samt den utökade People & Culture-ledningen. I detta arbete förväntas du agera som en drivande kraft för datadriven förändring och främja ett ökat användande av analytics inom hela organisationen. Du ansvarar även för den löpande rapporteringen av personalstyrka och estimatprocessen, i nära samarbete med både People & Culture och Business Control. Du arbetar strukturerat och noggrant, ser till att datakvaliteten håller hög standard och att rapporter och analyser dokumenteras och arkiveras korrekt. Ditt uppdrag i korthet: Utveckla och underhålla Power BI-dashboards för People Analytics Leverera insikter och analyser till ledning och olika delar av organisationen Presentera data och rekommendationer på ett tydligt och engagerande sätt Ansvara för rapportering av personalstyrka och estimatprocess i nära samarbete med People & Culture och Business Control Driva förbättringar av processer och verktyg med fokus på kvalitet och hållbarhet Din kompetensprofil för att lyckas i rollen: Gedigen kunskap i Power BI, med förmåga att skapa och vidareutveckla dashboards Förmåga att visualisera och kommunicera data på ett engagerande sätt i PowerPoint och/eller Power BI Starka analytiska färdigheter och vana att arbeta både på detalj- och helhetsnivå God samarbetsförmåga och lätt att skapa förtroende över kultur- och landsgränser Intresse och vana av att arbeta i Microsoft 365-verktyg (t.ex. Excel, Power Apps, Forms) Nyfikenhet på digitalisering och förmåga att snabbt ta till sig nya verktyg Flytande engelska i tal och skrift Relevant akademisk examen, exempelvis inom HR, ekonomi eller företagsekonom Starka analytiska och statistiska färdigheter med förmåga att omsätta teori till praktisk handling. Erfarenhet av People & Culture-processer är meriterande Uppdragsperiod: 1 september 2025 – 18 december 2026 Plats: Göteborg Sista ansökningsdag: 23 maj 2025 Urval och intervjuer sker löpande! Kontaktperson: Sofia Hellsten - [email protected] Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Din nya roll Vi söker nu en erfaren konsult inom Workforce Planning & Analytics till ett långsiktigt uppdrag på plats hos vår kund i Göteborg. Uppdraget fokuserar på att stödja organisationen med datadriven planering av framtida kompetensbehov och utveckling av strategier för talangförsörjning. I denna roll kommer du att arbeta med kvantitativ analys och prediktiv modellering för att ge strategiska rekommendationer kring personal- och kompetensplanering. Arbetet sker nära affär och HR och innefattar både analytiska och rådgivande moment. Ditt uppdrag omfattar bland annat: Ta fram långsiktiga planer för kompetensförsörjning Identifiera framtida arbetskraftsbehov i relation till interna och externa arbetsmarknadsfaktorer Utföra scenarioplanering och effektanalys av olika initiativ Kartlägga kritiska kompetenser och resurser för att nå affärsmålen Utveckla workforce plans och "build vs. buy"-strategier för framtida kompetensbehov Driva egna delprojekt och stötta mer juniora kollegor vid behov Du förväntas arbeta självständigt och bidra med kvalificerad expertis i ett sammanhang där strategisk HR och affärsanalys möts. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Minst 5 års relevant erfarenhet av arbete med Workforce Planning, HR-analys eller strategisk kompetensplanering Gedigen vana av att arbeta med kvantitativ analys och scenario-/prognosmodellering Förmåga att arbeta självständigt och driva komplexa frågeställningar Erfarenhet av att arbeta nära verksamhetens beslutsfattare, gärna inom större organisationer Vem är du? För att trivas och lyckas i den här rollen tror vi att du är en analytisk och lösningsorienterad person med ett genuint intresse för hur data kan användas för att fatta strategiska beslut. Du har en stark förmåga att se helheten samtidigt som du är noggrann med detaljer, och kan växla mellan operativa analyser och långsiktiga strategiska frågeställningar. Rollen kräver att du är kommunikativ och pedagogisk, då du ofta kommer att presentera komplexa analyser och rekommendationer på ett tydligt och engagerande sätt för olika målgrupper inom både HR och affärsverksamheten. Du har ett proaktivt och affärsnära arbetssätt, trivs med att ta eget ansvar och har lätt för att bygga förtroendefulla relationer. Vidare är du prestigelös, delar gärna med dig av din kompetens och stöttar kollegor i teamet när det behövs. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Lön: 40-47 000kr/mån beroende på erfarenhet. Start: Enligt överenskommelse. Slut: Tillsvidare. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.
Om Clevry Clevry är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vi är verksamma inom flertalet affärsområden och kan tillgodose behovet av såväl nyexaminerade talanger som seniora. Det som gör oss speciella är vårt fokus på soft skills-tester som ett verktyg att matcha kandidater och arbetsgivare på ett effektivt sätt. Genom att identifiera motivationsfaktorer och drivkrafter kan vi hitta de bästa kandidaterna, förkorta rekryterings- och onboarding tiden och se till att både medarbetare och uppdragsgivare blir nöjda. Nu söker vi en HR koordinator till vårt Human Services-team i Stockholm! Din roll Clevry har i dagsläget ett högt antal konsulter som är ute på uppdrag hos våra kunder. Det är viktigt för oss att våra konsulter trivs på arbetet och kan få svar på alla möjliga frågor kring sin anställning via oss. Som HR koordinator kommer du att ha kontakt med våra konsulter, och hjälpa de i olika ärenden och besvara en bredd med frågor. Förutom att hjälpa våra konsulter kommer du även att hantera HR relaterande ärenden för Clevrys internt anställda. Du kommer att vara en del av ett mindre HR-team där du arbetar nära tillsammans med vår andra HR-koordinator och rapporterar direkt till vår Country Manager. Rollen passar dig som är i början av din HR-karriär och vill växa i en bred och operativ roll. På Clevry spelar HR en central roll – vi anställer årligen hundratals medarbetare, vilket gör ditt arbete både betydelsefullt och utvecklande. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvara för den dagliga verksamheten inom Human Services-teamet i Sverige och hantera alla delar av medarbetarlivscykeln för både konsulter och internt anställda. Organisera, genomföra och förbättra kärnprocesser inom HR i samarbete med teamet. Fungera som en nyckelperson inom administrativ HR och anställningsrelaterade frågor, samt ge stöd till organisationen och ledningen. Godkänna tidsrapportering och förbereda löneunderlagen tillsammans med teamet. Anställningen är inledningsvis ett vikariat som förväntas pågå till februari 2026 men med goda möjligheter till en förlängning alternativt en överrekrytering till Clevry. Clevrys kontor är beläget centralt i Stockholm, på S:t Göransgatan 66. Vi ser gärna att du som söker kan starta tjänsten så snart som möjligt. Din profil Besitter minst en gymnasial utbildning. 1–3 års erfarenhet av en HR-relaterad- eller administrativ roll, antingen parallellt med studierna eller efter examen. Som person är du öppen, noggrann och pedagogisk med ett intresse för frågor inom HR och personal. Du är prestigelös i ditt arbete och trivs med både varierande och emellanåt monotona arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du är orädd och kommunikativ i din dialog med såväl konsulter som kollegor samt utomstående kontaktpersoner. Rekryteringsprocessen Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, genomföra ett självskattningstest men även två färdighetstest. Vid en eventuell intervju med oss kommer svaren gås igenom mer ingående. Genomför gärna alla tre testen i samband med din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta vår ansvarige rekryterare Anna på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Är du en erfaren HR-konsult som brinner för förändringsarbete, arbetsrätt och att coacha chefer till framgång? Nu söker vi en Senior HR Business Partner som vill vara en viktig spelare i ett globalt team med stort hjärta och höga ambitioner! Om uppdragetI denna roll blir du en del av det svenska HR-teamet där du tillsammans med andra People & Culture Partners stöttar den lokala organisationen. Du kommer även att samarbeta tätt med den globala verksamheten inom D&IT och Group People & Culture. Här uppmuntras idéer, perspektiv och samarbete – vi jobbar som ett team och når framgång tillsammans. Ditt uppdragSom HRBP kommer du att arbeta brett inom HR men med särskilt fokus på: Rehabilitering och prestationsfrämjande insatser HR-stöd i omställning och förändringsarbete Coachning av chefer i personalfrågor Arbetsrätt och förhandlingar Driva och utveckla interna HR-processer Vem är du? Vi söker dig som: Har en relevant universitetsutbildning och flera års erfarenhet inom HR Har starka kommunikativa färdigheter på både svenska och engelska Är van att arbeta i globala organisationer och i föränderliga miljöer Har god kunskap inom arbetsrätt Är självgående, initiativrik och gillar att ta ägarskap Har erfarenhet av coachning, facilitering samt omorganisationer Varför detta uppdrag?Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill göra skillnad i en organisation där människor, utveckling och samarbete står i centrum. Du får arbeta i en spännande internationell miljö där du får använda hela din HR-verktygslåda! Praktisk information:. Uppdragsperiod: 9 juni 2025 – 31 december 2025 Plats: Göteborg Sista ansökningsdag: 15 maj 2025 Vi arbetar med löpande urval och intrevjuer så vänta inte med att skicka in din ansökan! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Om uppdraget och dig vi söker Vi söker en strukturerad och serviceinriktad People & Culture Administrator till ett spännande deltidsuppdrag på cirka 50%. Rollen passar dig som studerar HR eller nyligen tagit examen och vill bygga vidare på din erfarenhet – alternativt dig som arbetat några år i en administrativ roll inom Office Management eller HR. Om uppdraget Du blir en central del av kontorets dagliga flöde och får ett brett ansvarsområde som kombinerar kontorsadministration, trivselaktiviteter, ekonomiuppgifter och enklare HR-administration. Uppdraget startar i början av juni och sträcker sig till mars/april 2026. Exempel på arbetsuppgifter: HR-administration: förbereda onboardingmaterial, boka introduktioner, och stödja med dokumenthantering. Koordinera och kommunicera med fastighetsägare och leverantörer. Allmän kontorsadministration: ta emot post och bud, beställa material, hantera nycklar och access, samt kontakt med leverantörer (t.ex. städ och fika) Ekonomiadministration: hantera inkommande fakturor och enklare utläggsrapporter. Event och trivsel: planera och genomföra interna event som julfest, AW, fika m.m. Vi söker dig som: Har en pågående eller slutförd utbildning inom HR, eller har erfarenhet från en roll som Office Manager eller HR-administratör. Är självgående, strukturerad och lösningsorienterad. Trivs med att ta ansvar, planera och driva administrativa processer framåt. Är bekväm med att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Har mycket god datorvana. Om dig: Du gillar att ha många bollar i luften och är den som ser till att saker händer. Du har lätt för att samarbeta men trivs också med att jobba självständigt. Att bidra till en god stämning på kontoret och ge service till både kollegor och externa parter faller dig naturligt. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult – men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans – för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss – oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.
Vi söker en erfaren HR-konsult för ett uppdrag hos vår kund, där du kommer att bidra till flera strategiska initiativ inom deras People & Culture-team (P&C). Syftet med uppdraget är att säkra fortsatt momentum i viktiga projekt som rör integration, digitalisering, och områden som Job Skills & Architecture samt hantering av extern arbetskraft. Rollen innefattar också ansvar för intern kommunikation samt stöd i samband med större interna event för medarbetare. Ansvarsområden i rollen Digital utveckling inom HR (P&C): Du leder förändringsinsatser och kommunikationsarbete kopplat till lanseringen av ett nytt HR-system i de nordiska länderna. Detta inkluderar deltagande i internationella möten, lokalanpassning av material samt skapande av lösningar som stödjer ett smidigt införande och god användarupplevelse inför planerad lansering 1 september. Job & Skills Architecture (JSA): Du samordnar kartläggningen av befintliga roller mot PMI:s globala standard. Arbetet sker i nära samverkan med centrala team, lokala P&C Business Partners och ledare inom verksamheten, med målet att leverera enligt tidplan till den 1 september. Projekt inom extern arbetskraft: Du driver implementeringen av centrala riktlinjer kring tredjepartsresurser. Det sker i tät dialog med både globala och lokala funktioner för att säkerställa en enhetlig tillämpning. Medarbetarengagemang i Norden: Du ansvarar för att planera och publicera innehåll på plattformar som SharePoint och Viva Engage, i samarbete med andra avdelningar och kommunikationsteamet. Du bistår även i planering och genomförande av ett större kultur- och ledarskapsevent i Stockholm under fjärde kvartalet. Övrigt förändringsstöd: Vid behov bidrar du i andra pågående initiativ inom integration och förändringsledning i P&C-teamet. Kvalifikationer • Relevant högskoleutbildning inom HR, kommunikation eller likvärdig praktisk erfarenhet. • Erfarenhet inom livsmedelsbranschen. • Bakgrund från internationella organisationer och tidigare roll som P&C-specialist eller chef. • Dokumenterad erfarenhet av att initiera och genomföra projekt inom HR. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. • Starka kommunikativa färdigheter med förmåga att formulera budskap effektivt. • Erfarenhet av digitala samarbetsverktyg som SharePoint och Viva Engage är ett plus. • Du är samarbetsvillig, lösningsorienterad, anpassningsbar och tar ansvar för att leverera resultat i en mångkulturell arbetsmiljö. Tillträde och ansökan Startdatum: 1 maj 2025 Uppdragets längd: 5 månader med möjlighet till förlängning Sista ansökningsdagen: 14 april 2025 Placering: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Välj ett jobb för att visa detaljer