Arbeta som konsultchef på sidan av dina studier!

Är du mitt i en utbildning, alternativt har ett år kvar av dina studier och söker ett givande extrajobb? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Vi söker nu dig som är redo för en spännande och utvecklande deltidstjänst där du får vara med och påverka, utveckla och växa i ett familjärt och glatt team. Du utgår från våra fina lokaler centralt i Stockholm. Sprio söker nu dig som vill arbeta deltid som konsultchef. Vi ser helst att du studerar en personalvetenskaplig utbildning men är även öppna för andra liknande utbildningar så länge du har ett intresse för HR och människor! Vi ser även gärna att du har minst ett år kvar av dina studier. Om tjänsten I din roll som konsultchef kommer du till en början att stötta en redan befintlig konsultchef med bland annat att skapa avtal, genomföra avtalssigneringar med konsulter, ta emot och rapportera sjukanmälningar och andra administrativa uppgifter i våra befintliga system. När du sedan växt in i rollen är tanken att du kommer få ta mer och mer ansvar och även ha egna konsultmöten. Arbete ute hos kund förekommer veckovis samt resor till Göteborg. Ingen tidigare erfarenhet krävs men för att trivas i den här rollen behöver du gilla att ha ägandeskap över dina egna arbetsuppgifter, vara strukturerad, noggrann samt trivas i en föränderlig miljö då arbetsuppgifterna kan variera. Du behöver även gilla att jobba administrativt samt att prata med nya människor dagligen. Vi ser gärna att du kan arbeta halvtid och är öppna för att ta en dialog månadsvis kring ditt arbetsschema. Dina arbetsuppgifter - Administration sett till våra konsulter, exempelvis sjukanmälningar och hantering av olika bemanningssystem - Supportera konsultchefen i diverse ärenden - Möten/kontakt med våra konsulter Din profil - Trivas i en föränderlig miljö - Trivas med administrativa arbetsuppgifter - Vara självgående samt kunna ta egna initiativ - Intresserad av att lära sig mer inom HR och personalfrågor - Meriterande om du har arbetat i något bemanningssystem eller annat administrativt arbete - Meriterande med tidigare kundservice vana Sprio är ett auktoriserat rekrytering- & bemanningsföretag som arbetar främst med tjänster inom kundservice, men även inom sälj och administration. Vi är experter på att hitta just servicepersonal, detta tack vare enkla processer, ett stort inflöde av kandidater, vässad marknadsföring och personlig kontakt.

25 mars 2024
Sista ansökan:
11 september 2024
Vikarierande HR-generalist

Vi söker nu en driven HR-generalist som trivs i arbete med andra människor. Om tjänsten I rollen som HR-generalist kommer du att ges möjligheten att arbeta brett inom HR i ett växande bolag. Du kommer jobba operativt med HR-relaterade frågor till våra chefer och medarbetare. Tillsammans med resten av teamet utvecklar du HR-processer för att säkerställa att vi följer arbetsrätten, skapar en bra medarbetarupplevelse och för att utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta med frågor kring rehabilitering, sjukfrånvaro och rekrytering. Även ansvara för förhandlingar, samt övriga insatser för trivsel och arbetsmiljö. I rollen förekommer även övriga administrativa arbetsuppgifter där du också bistår i lönehanteringen under vissa perioder. Du kommer vara en del av teamet som består av tre medarbetare och utgå från huvudkontoret i Habo, strax utanför Jönköping. Om dig Vi söker dig med stor passion för HR-arbetet och som har 1-2 års erfarenhet från HR-arbetet. Du har en utbildning inom HR-området. Vi söker dig som är engagerad och positiv och som trivs i en vardag där intensiteten varierar från dag till dag. Du är social, öppen och har lätt för att skapa nya relationer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan planera och organisera ditt arbete. Du trivs i dialog med andra och har stor vana av att samarbeta och kommunicera med medarbetare och kollegor. Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete och vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet samt goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Om företaget Shelfless Sverige är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Vi är tidigare DreamLogistics AB men sen ca 1 år tillbaka en del av Bring och går nu under namnet Shelfless Sverige. Vi erbjuder samma tjänster och lösningar men under nytt namn. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder. Praktisk information Tjänsten är ett vikariat på 100% och tillträde sker enligt överenskommelse men önskvärd start är omgående. Vikariatet förväntas pågå till och med årsskiftet 2025 med chans till förlängning. Arbetstider är dagtid mån-fre. Du kommer arbeta på vårt kontor i Habo och resor till våra övriga siter förekommer. Utgångspunkt är arbete på plats med viss möjlighet till flexibilitet. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor kring tjänsten välkomnas till Julia Rudh på [email protected]. Sista ansökningsdag är 10 april. Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi har gjort medieval för denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!

12 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024
Interim HR Business Partner till ett mycket spännande techbolag i Göteborg

Om uppdraget och dig vi söker För kunds räkning söker vi nu en interim HR Business Partner. Uppdraget är på deltid 50-75 % och kan leda till fast anställning för rätt profil. Start omgående och pågår i ett första steg fram till sommaren. Vi söker dig med minst 5 års erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete och chefsstöd i snabbrörliga organisationer med högt tempo. Som People Business Partner tillhör du HR-funktionen och stöttar dina ledare både operativt och konsultativt i samtliga HR-relaterade frågor inom arbetsrätt, performance management, comp och ben och arbetsmiljö m.m. För att komma till din rätt i uppdraget ser vi gärna att du, utöver relevant erfarenhet och kompetens inom bred HR, har lätt för att kommunicera och prioritera, är prestigelös som person och trivs med att arbeta hands-on i en bred HR-roll. Tidigare erfarenhet från snabbrörliga organisationer är starkt meriterande. Vi startar urvalet omgående så sök gärna redan idag! Om att vara konsult hos People Experience Högt som lågt och ibland tvära kast tillhör vardagen som konsult - men ruskigt roligt, varierande och lärorikt är det. Som konsult via People Experience välkomnas du med öppna armar in i vår PX-familj med konsultfrukostar, check-ins och bollplank för att du ska känna samhörighet och utbyte, men alltid med fin balans - för att inte göra anspråk på för stor del av din tid. Formen för ditt konsultuppdrag (dvs om du blir underkonsult eller anställd hos PX för det specifika uppdraget) bestämmer du själv! Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med nya potentiella People, Payroll & Finance Consultants och utökar dagligen vårt nätverk med förtroendeingivande, prestigelösa och flexibla Professionals med både integritet, ödmjukhet och ett starkt ledarskap. I vårt nätverk finns expertis inom hela området och på alla nivåer. Generalister som specialister, seniora som juniora - och det är precis det som gör det hela så givande. På People Experience kommer vi alltid göra det lilla extra för att se till att du får en positiv upplevelse i mötet med oss - oavsett om du är kund, konsult, medarbetare eller kandidat. Välkommen att skapa denna upplevelse tillsammans med oss! Om din ansökan - Vi behandlar alla kandidater lika, var vänlig ansök via annonsen om du är intresserad - all kontakt sker genom vårt rekryteringssystem! Detta för att skapa en fin kandidatupplevelse för samtliga kandidater, samtidigt som vi säkrar en rättvis process för alla! - Vi vill bidra till att alla känner sig likvärdiga på arbetsmarknaden. Vi vill uppmuntra alla, oavsett bakgrund att ansöka! - Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida "Connect". Har du frågor, kontakta vår systemansvariga Lina Roxenback på [email protected]. People Experience är en personlig, innovativ och högst engagerad boutiquebyrå med enorm passion för att hjälpa kunder, konsulter och kandidater att nå tillväxt och framgång genom rätt matchning inom det område där vår erfarenhet och passion är som störst: People, Payroll & Finance. Med visionen att bli Sveriges ledande boutiqebyrå för People, Payroll & Finance Professionals, är vi 100 % specialiserade på målgruppen i vår rekrytering och konsulttillsättning.

11 mars 2024
Sista ansökan:
28 augusti 2024
Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom HR

Är du ute efter en ny utmaning inom HR? Vi söker ständigt efter nya talanger inom HR för framtida konsultuppdrag i Uppsala med omnejd. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning och arbetsuppgifter. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Vanligt förekommande tjänster: – HR-specialist – HR-generalist – HR-administratör – HR-koordinator – HR-konsult – HR-chef Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil. Vi ser fram emot att läsa ditt CV! Om verksamheten Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb. Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

11 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Intresseanmälan inför kommande uppdrag inom HR

Är du ute efter en ny utmaning inom HR? Vi söker ständigt efter nya talanger inom HR för framtida konsultuppdrag i Gävle med omnejd. Konsultuppdragen styrts utifrån kundens behov och kan därför variera i omfattning och arbetsuppgifter. Som konsult på Poolia får du ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Vanligt förekommande tjänster: – HR-specialist – HR-generalist – HR-administratör – HR-koordinator – HR-konsult – HR-chef Observera att detta inte är kopplat till en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag. Vi kommer därför endast återkoppla till dig om vi har ett uppdrag som passar din profil. Vi ser fram emot att läsa ditt CV! Om verksamheten Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb. Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

11 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Jobbcoach

Arena Personal söker för kundsräkning en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Du kommer även att samarbeta med din närmaste kollega och stötta och hjälpa till med seminarier/föreläsningar samt hjälpa till att hitta arbetsprövningsplatser till uppdraget Steg till Arbete (STA) Erfarenhets och utbildningskrav: Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och gruppsykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering. Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete. Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta med tjänsterna Rusta och Matcha och STA tillsammans med oss! Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetet kräver att du kan besöka arbetsgivare du behöver därför ha körkort och med fördel tillgång till egen bil. Har du frågor - kontakta Gruppchef Annika Holm, [email protected]

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Arbetskonsulent

Arena Personal söker för kundsräkning en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Steget till arbete. Som arbetskonsulent i Steget till arbete (STA), vilket är en upphandlad tjänst från Arbetsförmedlingen, genomför du coachande insatser både på individ och gruppnivå. Du utför bland annat kartläggning av deltagares resurser, genomför föreläsningar, anordnar prövningsplatser samt har motiverande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och inspirerande. Tjänsten kräver att du kan arbeta strukturerat och noggrant administrativt. Då dagarna kan se olika ut behöver du ha en god förmåga att självständigt planera ditt arbete. Utöver rollen som konsult i STA kommer du även vara behjälplig i andra tjänster och uppdrag som vi har. Din profil Minst 2 års högskoleutbildning eller yrkeshögskola på heltid inom sociologi, beteendevetenskap, pedagogik eller medicin. Minst ett (1) års erfarenhet på minst halvtid av individuell eller grupphandledning/coaching av personer med psykisk eller fysisk ohälsa alternativt funktionsnedsättning under de senaste tre (3) åren. Vana vid och intresse för att arbeta både med individer och grupper. Ett coachande och lösningsinriktat förhållningssätt. God kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Mycket god administrativ förmåga och datorvana. God kännedom om den lokala arbetsmarknaden Som person är du utåtriktad, prestigelös, flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Du är bra på att skapa relationer, bygga nätverk och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Intervjuer sker löpande, tillsättning av tjänsten enligt överenskommelse. Vid frågor om tjänsten var god kontakta Gruppchef Annika Holm [email protected]

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Jobbcoach

Arena Personal söker för kundsräkning en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Du kommer även att samarbeta med din närmaste kollega och stötta och hjälpa till med seminarier/föreläsningar samt hjälpa till att hitta arbetsprövningsplatser till uppdraget Steg till Arbete (STA) Erfarenhets och utbildningskrav: Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering. - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och gruppsykologi. - Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering. Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete. Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta med tjänsterna Rusta och Matcha och STA tillsammans med oss! Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Arbetet kräver att du kan besöka arbetsgivare du behöver därför ha körkort och med fördel tillgång till egen bil. Har du frågor - kontakta Gruppchef Annika Holm, [email protected]

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024