HR-specialist/HR-advisor

Sök bland 165 lediga jobb som HR-specialist/HR-advisor och börja ditt nya yrkesliv idag!

HR-generalist till Sjöstridsskolan, vikariat
Försvarsmakten
Personal- och HR-specialister

Visst vill du arbeta i stimulerande miljö där alla ser fram emot att komma till jobbet där vi alla jobbar åt samma håll? Vill du samtidigt vara med och bidra till en säkrare omvärld? Då kan detta vara nästa spännande utmaning för dig! Om enheten En av våra medarbetare går på föräldraledighet vilket gör att vi nu söker efter en vikarie som stärker oss med kvalificerad kompetens inom HR. Befattningen är placerad vid Sjöstridsskolan stab. Staben består av ett fyrtiotal anställda, både civilanställda och officerare och sitter grupperade i stabsbyggnaden i Örlogshamnen Karlskrona. HR-avdelningen har som uppgift att stödja och coacha chefer i beslut och bistå med handläggning i olika processer. HR-avdelningen består av HR-chef, två/tre HR-generalister samt personalofficer. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR-generalist hos oss kommer du arbeta operativt och ge ett konsultativt stöd till chefer och medarbetare inom hela HR-området utifrån gällande riktlinjer, policys samt lagar och avtal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer främst vara inom rekrytering men kommer även innefatta fler uppgifter på bredden inom ansvarsområdet HR, till viss del beroende på erfarenhet och intresse. Du kommer ansvara för hela rekryteringsprocessen genom att du planerar och driver rekryteringarna framåt som stöd åt verksamheten. Du kommer att vara involverad i allt från att identifiera rekryteringsbehov, skapa annonser, urval, genomföra intervjuer samt administration i vårt rekryteringsverktyg Reachmee. Befattningen kräver handläggning och ansvar i flertal HR-administrativa uppgifter och du kommer självständigt att handlägga och driva olika frågor och ärenden inom HR-området. KRAV Kvalifikationer • Relevant utbildning på högskole-/universitetsnivå inom personal/HR eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen så söker vi dig som är van att arbeta konsultativt och är trygg i din arbetsroll. Du är en kommunikativ person med god förmåga att skapa förtroendegivande relationer som gör att du kan coacha och samarbeta med både medarbetare och chefer. Som person är du lyhörd, flexibel och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du trivs i en bred roll där du får kombinera operativt arbete med strategiskt tänkande. Du känner dig bekväm med att arbeta självständigt och tar initiativ att driva arbetet framåt. Meriterande  • Erfarenhet av att arbeta med rekrytering • Erfarenhet av brett operativt HR-arbete • Erfarenhet av arbete med chefsstöd i alla förekommande HR-frågor Övrigt Anställningsform: Vikariat tom 2026-10-31 med möjlighet till förlängning. Önskvärt startdatum är 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Sysselsättningsgrad: Heltid (40 tim/v) Arbetsort: Karlskrona, resor förekommer i tjänsten. Lön: Individuell lönesättning tillämpas. För upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Sara Åkesson 070-674 74 69. Amanda Andersson 070-148 70 89. Begränsad tillgänglighet under veckorna 29–30. Vi återkopplar vid eventuella frågor så snart vi har möjlighet och rekryteringsprocessen återupptas i början augusti. Fackliga företrädare Försvarsförbundet, Jimmy Svensson Officersförbundet, Tobias Danielsson SACO S, Malin Pagels SEKO, Jan-Anders Nilsson Samtliga nås via FM växel 0455–85 000. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-08. Din ansökan bör innehålla CV, svar på angivna urvalsfrågor samt personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Sjöstridsskolan, SSS, utbildar officerare, specialistofficerare, sjömän och soldater på alla nivåer. SSS bedriver även studier, försök och ledningsträning av fartygsbesättningar samt taktik- och teknikutveckling inom det marina området. SSS har också ett ansvar för Dyk- och navalmedicin i Försvarsmakten. SSS är huvudsakligen baserad i Karlskrona i Blekinge men har även en enhet på Berga utanför Stockholm som är specialiserad på amfibiestrid. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 juli 2025
Sista ansökan:
8 augusti 2025
HR Business Partner
Incluso AB
Personal- och HR-specialister

We are looking for a HR Business Partner/HR Generalist for a global company in Huskvarna or Jonsered or Stockholm. Start is in September 2025, 4 month's contract to begin with, possibility of extension after that. Tasks: Strategic Workforce Planning Build a competitive organization Coaching and supporting leaders to perform in their roles Maintain Labor Law and Union relations Being a company culture and employee experience ambassador Qualifications: Minimum 5 years of HR experience, Minimum 2 years as HR Generalist or HR Business Partner role. Global business understanding is preferred Demonstrated depth and breadth of core areas of Human Resources (i.e., talent management, compensation, benefits, employee relations, recruitment, leadership development, etc.) Fluent in English and Swedish. Some travel will occur. This is a full-time consultant position through Incluso in Huskvarna or Jonsered or Sthlm. Start is in September, 4 month's contract to begin with, possibility of extension after that. Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Kanika Singhal, recruiter at Incluso.

3 juli 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
HR Business Partner sökes i Stockholm
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Personal- och HR-specialister

Beskrivning Vår klient i tillverkningsindustrin söker en engagerad och erfaren HR Generalist/HR Business Partner till ett konsultuppdrag med start i september. Uppdraget erbjuder en spännande möjlighet att arbeta i en internationell miljö där du får vara med och bidra till att skapa en stark företagskultur och ett hållbart ledarskap. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att arbeta både operativt och strategiskt inom HR. Du stöttar chefer i deras dagliga arbete och fungerar som ett bollplank i frågor som rör ledarskap, arbetsrätt och organisationsutveckling. Du ansvarar för att driva och utveckla processer inom strategisk kompetensförsörjning och medverkar till att bygga en konkurrenskraftig organisation. Du är också en viktig kulturbärare och bidrar aktivt till att skapa en positiv medarbetarupplevelse. I uppdraget ingår vissa resor mellan kontoren. Kvalifikationer - Minst 5 års erfarenhet av arbete inom HR - Minst 2 års erfarenhet i rollen som HR Generalist eller HR Business Partner - God förståelse för globala affärsverksamheter - Djup och bred kunskap inom HR:s kärnområden, såsom talent management, kompensation och förmåner, arbetsrätt, rekrytering och ledarskapsutveckling - Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande - Tidigare erfarenhet av att arbeta i en global organisation Villkor Placeringsort är i första hand Huskvarna, men det finns även möjlighet att utgå från Jonsered eller Stockholm. Distansarbete är möjligt upp till 50 %. Uppdragsperioden är från 1 september 2025 till 31 december 2025, med möjlighet till förlängning. Sysselsättningsgraden är heltid. Om du är redo att ta dig an en roll som HR Generalist/HR Business Partner inom en internationell och dynamisk organisation, och vill bidra till att skapa en stark företagskultur och hållbart ledarskap – tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande och ser fram emot att höra från dig! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
HR Business Partner sökes i Huskvarna
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Personal- och HR-specialister

Beskrivning Vår klient i tillverkningsindustrin söker en engagerad och erfaren HR Generalist/HR Business Partner till ett konsultuppdrag med start i september. Uppdraget erbjuder en spännande möjlighet att arbeta i en internationell miljö där du får vara med och bidra till att skapa en stark företagskultur och ett hållbart ledarskap. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att arbeta både operativt och strategiskt inom HR. Du stöttar chefer i deras dagliga arbete och fungerar som ett bollplank i frågor som rör ledarskap, arbetsrätt och organisationsutveckling. Du ansvarar för att driva och utveckla processer inom strategisk kompetensförsörjning och medverkar till att bygga en konkurrenskraftig organisation. Du är också en viktig kulturbärare och bidrar aktivt till att skapa en positiv medarbetarupplevelse. I uppdraget ingår vissa resor mellan kontoren. Kvalifikationer Minst 5 års erfarenhet av arbete inom HR Minst 2 års erfarenhet i rollen som HR Generalist eller HR Business Partner God förståelse för globala affärsverksamheter Djup och bred kunskap inom HR:s kärnområden, såsom talent management, kompensation och förmåner, arbetsrätt, rekrytering och ledarskapsutveckling Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande - Tidigare erfarenhet av att arbeta i en global organisation Villkor Placeringsort är i första hand Huskvarna, men det finns även möjlighet att utgå från Jonsered eller Stockholm. Distansarbete är möjligt upp till 50 %. Uppdragsperioden är från 1 september 2025 till 31 december 2025, med möjlighet till förlängning. Sysselsättningsgraden är heltid. Om du är redo att ta dig an en roll som HR Generalist/HR Business Partner inom en internationell och dynamisk organisation, och vill bidra till att skapa en stark företagskultur och hållbart ledarskap – tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande och ser fram emot att höra från dig! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

3 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
HR-specialist inom arbetsrätt
Skatteverket
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och utveckla Skatteverkets arbetsgivarpolitik och samtidigt bidra till att skapa samhällsnytta? Hr-avdelningen inom Skatteverket söker hr-specialist med inriktning mot arbetsrätt. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar med arbetsrättslig styrning och stöd som bl.a. innebär tillämpning och tolkning av såväl lagstiftning som centrala och lokala kollektivavtal. Genom kvalificerat stöd och rådgivning i arbetsrättsliga och arbetsgivarpolitiska frågor, bidrar du till att Skatteverkets chefer kan utöva sitt delegerade chefsansvar i en stor och komplex organisation. Du är även ett viktigt stöd till kollegor på hr-avdelningen. I takt med ökat fokus på omställning som en del i kompetensförsörjningen och för att möta ständig förändring, blir stöd och styrning till verksamheten i dessa frågor allt viktigare. Med din kompetens och erfarenhet bidrar du till utveckling och lärande genom medverkan i utvecklingsarbeten samt även genom utbildningsinsatser och liknande. Du kommer att arbeta med såväl strategiska som operativa frågor av varierande omfattning och komplexitet, där du växlar mellan självständigt arbete och samarbete med kollegor. Arbetsuppgifterna innebär en hel del kontakter med chefer, kollegor och fackliga företrädare där du också kommer att hantera möten där medverkande parter ibland kan känna sig obekväma och stressade av situationen. Du håller dig uppdaterad om vad som händer i omvärlden, t.ex. lagändringar, direktiv och utredningar inom det arbetsrättsliga området. Arbetsgivarenheten ansvarar för stöd och styrning inom det breda arbetsgivarpolitiska området, t.ex. arbetsmiljö, arbetsrätt, kollektivavtalsutveckling, ledarskap- och medarbetarskap, lönebildnings- och villkorsfrågor samt tillhörande hr-administration. Chefen för arbetsgivarenheten är tillika Skatteverkets förhandlingschef och i enhetens uppdrag ingår även att lämna jurist- och kanslistöd till personalansvarsnämnden.  Du tillhör sektion 1 på arbetsgivarenheten på Hr-avdelningen, med placering i Malmö, Göteborg eller Sundbyberg.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - Ha förmåga att såväl självständigt som i samarbete med andra planera och driva arbetet framåt för att nå resultat med ett professionellt förhållningssätt - Ha förmåga att analysera och dra slutsatser utifrån omfattande och komplex information - Ha förmåga att förklara och föra dialog kring komplexa frågor på ett pedagogiskt sätt - Ha förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift - Ha förmåga att bygga goda relationer och bidra till lärande Du ska även ha: - universitets- eller högskoleutbildning om minst 120p/180hp med en för arbetet relevant inriktning till exempel juridik eller personalvetenskap - flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete med arbetsrättsliga och arbetsgivarpolitiska frågor - flerårig aktuell erfarenhet av självständig handläggning med stöd till chefer i komplexa individärenden, såsom misskötsamhet och/eller rehabilitering. Det är önskvärt att du har erfarenhet från hr-arbete inom det statliga avtalsområdet, erfarenhet av stöd och rådgivning i omställningsfrågor. Det är även önskvärt med erfarenhet av arbetsrättsliga frågor med koppling till säkerhetsskyddsområdet. Bra att veta Ansvariga kontaktpersonerna har begränsad tillgänglighet under semesterperioden. Rekryterande chef är åter V.30. Om du behöver komma i kontakt med någon innan dess, mejla oss gärna så hjälper vi dig vidare.  Intervjuer planeras att genomföras digitalt under vecka 35 och 36 Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. För att söka tjänsten vänligen klicka på, eller kopiera, länken nedan för att komma vidare till ansökningsformuläret. Referensnummer 2025/479 https://skatteverket.varbi.com/en/apply/positionquick/830164/?where=4 Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
HR-specialist inom arbetsrätt
Skatteverket
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och utveckla Skatteverkets arbetsgivarpolitik och samtidigt bidra till att skapa samhällsnytta? Hr-avdelningen inom Skatteverket söker hr-specialist med inriktning mot arbetsrätt. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar med arbetsrättslig styrning och stöd som bl.a. innebär tillämpning och tolkning av såväl lagstiftning som centrala och lokala kollektivavtal. Genom kvalificerat stöd och rådgivning i arbetsrättsliga och arbetsgivarpolitiska frågor, bidrar du till att Skatteverkets chefer kan utöva sitt delegerade chefsansvar i en stor och komplex organisation. Du är även ett viktigt stöd till kollegor på hr-avdelningen. I takt med ökat fokus på omställning som en del i kompetensförsörjningen och för att möta ständig förändring, blir stöd och styrning till verksamheten i dessa frågor allt viktigare. Med din kompetens och erfarenhet bidrar du till utveckling och lärande genom medverkan i utvecklingsarbeten samt även genom utbildningsinsatser och liknande. Du kommer att arbeta med såväl strategiska som operativa frågor av varierande omfattning och komplexitet, där du växlar mellan självständigt arbete och samarbete med kollegor. Arbetsuppgifterna innebär en hel del kontakter med chefer, kollegor och fackliga företrädare där du också kommer att hantera möten där medverkande parter ibland kan känna sig obekväma och stressade av situationen. Du håller dig uppdaterad om vad som händer i omvärlden, t.ex. lagändringar, direktiv och utredningar inom det arbetsrättsliga området. Arbetsgivarenheten ansvarar för stöd och styrning inom det breda arbetsgivarpolitiska området, t.ex. arbetsmiljö, arbetsrätt, kollektivavtalsutveckling, ledarskap- och medarbetarskap, lönebildnings- och villkorsfrågor samt tillhörande hr-administration. Chefen för arbetsgivarenheten är tillika Skatteverkets förhandlingschef och i enhetens uppdrag ingår även att lämna jurist- och kanslistöd till personalansvarsnämnden.  Du tillhör sektion 1 på arbetsgivarenheten på Hr-avdelningen, med placering i Malmö, Göteborg eller Sundbyberg.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - Ha förmåga att såväl självständigt som i samarbete med andra planera och driva arbetet framåt för att nå resultat med ett professionellt förhållningssätt - Ha förmåga att analysera och dra slutsatser utifrån omfattande och komplex information - Ha förmåga att förklara och föra dialog kring komplexa frågor på ett pedagogiskt sätt - Ha förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift - Ha förmåga att bygga goda relationer och bidra till lärande Du ska även ha: - universitets- eller högskoleutbildning om minst 120p/180hp med en för arbetet relevant inriktning till exempel juridik eller personalvetenskap - flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete med arbetsrättsliga och arbetsgivarpolitiska frågor - flerårig aktuell erfarenhet av självständig handläggning med stöd till chefer i komplexa individärenden, såsom misskötsamhet och/eller rehabilitering. Det är önskvärt att du har erfarenhet från hr-arbete inom det statliga avtalsområdet, erfarenhet av stöd och rådgivning i omställningsfrågor. Det är även önskvärt med erfarenhet av arbetsrättsliga frågor med koppling till säkerhetsskyddsområdet. Bra att veta Ansvariga kontaktpersonerna har begränsad tillgänglighet under semesterperioden. Rekryterande chef är åter V.30. Om du behöver komma i kontakt med någon innan dess, mejla oss gärna så hjälper vi dig vidare.  Intervjuer planeras att genomföras digitalt under vecka 35 och 36 Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. För att söka tjänsten vänligen klicka på, eller kopiera, länken nedan för att komma vidare till ansökningsformuläret. Referensnummer 2025/479 https://skatteverket.varbi.com/en/apply/positionquick/830164/?where=4 Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
KOPIA AV HR-specialist inom arbetsrätt
Skatteverket
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och utveckla Skatteverkets arbetsgivarpolitik och samtidigt bidra till att skapa samhällsnytta? Hr-avdelningen inom Skatteverket söker hr-specialist med inriktning mot arbetsrätt. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Du arbetar med arbetsrättslig styrning och stöd som bl.a. innebär tillämpning och tolkning av såväl lagstiftning som centrala och lokala kollektivavtal. Genom kvalificerat stöd och rådgivning i arbetsrättsliga och arbetsgivarpolitiska frågor, bidrar du till att Skatteverkets chefer kan utöva sitt delegerade chefsansvar i en stor och komplex organisation. Du är även ett viktigt stöd till kollegor på hr-avdelningen. I takt med ökat fokus på omställning som en del i kompetensförsörjningen och för att möta ständig förändring, blir stöd och styrning till verksamheten i dessa frågor allt viktigare. Med din kompetens och erfarenhet bidrar du till utveckling och lärande genom medverkan i utvecklingsarbeten samt även genom utbildningsinsatser och liknande. Du kommer att arbeta med såväl strategiska som operativa frågor av varierande omfattning och komplexitet, där du växlar mellan självständigt arbete och samarbete med kollegor. Arbetsuppgifterna innebär en hel del kontakter med chefer, kollegor och fackliga företrädare där du också kommer att hantera möten där medverkande parter ibland kan känna sig obekväma och stressade av situationen. Du håller dig uppdaterad om vad som händer i omvärlden, t.ex. lagändringar, direktiv och utredningar inom det arbetsrättsliga området. Arbetsgivarenheten ansvarar för stöd och styrning inom det breda arbetsgivarpolitiska området, t.ex. arbetsmiljö, arbetsrätt, kollektivavtalsutveckling, ledarskap- och medarbetarskap, lönebildnings- och villkorsfrågor samt tillhörande hr-administration. Chefen för arbetsgivarenheten är tillika Skatteverkets förhandlingschef och i enhetens uppdrag ingår även att lämna jurist- och kanslistöd till personalansvarsnämnden.  Du tillhör sektion 1 på arbetsgivarenheten på Hr-avdelningen, med placering i Malmö, Göteborg eller Sundbyberg.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - Ha förmåga att såväl självständigt som i samarbete med andra planera och driva arbetet framåt för att nå resultat med ett professionellt förhållningssätt - Ha förmåga att analysera och dra slutsatser utifrån omfattande och komplex information - Ha förmåga att förklara och föra dialog kring komplexa frågor på ett pedagogiskt sätt - Ha förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift - Ha förmåga att bygga goda relationer och bidra till lärande Du ska även ha: - universitets- eller högskoleutbildning om minst 120p/180hp med en för arbetet relevant inriktning till exempel juridik eller personalvetenskap - flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat arbete med arbetsrättsliga och arbetsgivarpolitiska frågor - flerårig aktuell erfarenhet av självständig handläggning med stöd till chefer i komplexa individärenden, såsom misskötsamhet och/eller rehabilitering. Det är önskvärt att du har erfarenhet från hr-arbete inom det statliga avtalsområdet, erfarenhet av stöd och rådgivning i omställningsfrågor. Det är även önskvärt med erfarenhet av arbetsrättsliga frågor med koppling till säkerhetsskyddsområdet. Bra att veta Ansvariga kontaktpersonerna har begränsad tillgänglighet under semesterperioden. Rekryterande chef är åter V.30. Om du behöver komma i kontakt med någon innan dess, mejla oss gärna så hjälper vi dig vidare.  Intervjuer planeras att genomföras digitalt under vecka 35 och 36 Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. För att söka tjänsten vänligen klicka på, eller kopiera, länken nedan för att komma vidare till ansökningsformuläret. Referensnummer 2025/479 https://skatteverket.varbi.com/en/apply/positionquick/830164/?where=4 Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

3 juli 2025
Sista ansökan:
4 augusti 2025
HR-specialist
Sveriges Lantbruksuniversitet
Personal- och HR-specialister

Personalavdelningen Personalavdelningen söker en erfaren HR-specialist med kunskap och förmåga att axla de flesta ansvarsområden inom HR. Hos oss jobbar du självständigt, nära verksamheten, med kollegor som delar ditt uppdrag och dina utmaningar. Vi verkar i en härlig, inspirerande miljö och bidrar till att SLU är ett universitet i världsklass. Är du vår nya kollega? Om jobbet Som HR-specialist arbetar du brett med operativa och strategiska personalfrågor och är ansvarig kontaktperson gentemot ett antal institutioner/avdelningar. Du arbetar rådgivande och konsultativt i frågor såsom arbetsrätt, rekrytering, omställning, lönebildning och personalsociala frågor. Som HR-specialist på SLU har du en viktig roll i att tillsammans med kollegorna på personalavdelningen bidra till utvecklingen av SLU:s HR-processer och verksamhetsstöd. Särskilt fokus i den här tjänsten är chefsnära stöd i arbetsmiljöarbete kopplat till sjukskrivningar och rehabilitering men även avtalsfrågor kopplat till arbetstider. Din bakgrund  Vi söker dig som har examen från programmet för personal- och arbetslivsfrågor eller motsvarande och erfarenhet av brett HR- arbete. Du har en gedigen kunskap i personalarbetets grunder och stor förståelse för lagar, avtal och samspelet med fackliga organisationer. Du har erfarenhet av att har arbetat med nära chefstöd i arbetsmiljö och rehabiliteringsfrågor, gärna i en 24/7 verksamhet, och avtalsfrågor kopplat till hållbart arbetsliv. Om du har jobbat i högskolesektorn är det meriterande, liksom om du har erfarenhet av att stötta chefer i förändringsledning.  Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer, är pedagogisk och har ett serviceinriktat synsätt. Du ser hur dina frågor kopplar till helheten, du kan prioritera och fatta självständiga beslut. Du bidrar med din kompetens i komplexa frågor och delar med dig till dina kollegor. Du känner dig bekväm med att utbilda och informera i grupp och uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om oss SLU:s personalavdelning ingår i verksamhetsstödet på SLU och har en konsultativ roll gentemot universitetsledning, fakulteter, institutioner och avdelningar. Vi är ett stöd för chefer och ledare, så att de kan utveckla sin verksamhet, fullgöra sina uppdrag och skapa attraktiva, hållbara arbetsplatser där medarbetare trivs och utvecklas. Vårt uppdrag växer och vi letar efter en erfaren kollega som vill vara med och bidra i vårt arbete. Hos oss jobbar du självständigt, nära verksamheten, med kollegor som delar ditt uppdrag och dina utmaningar. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba vid SLU på https://www.slu.se/om-slu/jobba-pa-slu/ Placering: Uppsala Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vikariat 6 månader. Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen med din ansökan via ansökningsknappen nedan senast 2025-08-05. Fackliga kontaktpersoner: https://internt.slu.se/min-anstallning/facket/kontaktpersoner/   Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) har en nyckelroll i utvecklingen för hållbart liv, grundad i vetenskap och utbildning. Genom vårt fokus på samspelen mellan människa, djur och ekosystem och ett ansvarsfullt brukande av naturresurserna bidrar vi till en hållbar samhällsutveckling och goda livsvillkor på vår planet. Huvudorter är Alnarp, Umeå och Uppsala, men verksamhet bedrivs också på forskningsstationer, försöksparker och utbildningsorter i hela landet. SLU har drygt 3000 medarbetare, 5000 studenter och forskarstuderande och en omsättning på över tre miljarder kronor. Universitetet satsar på attraktiva miljöer på sina campusområden. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö där öppna samtal mellan människor med olika erfarenheter lägger grunden för vetenskaplighet, kreativitet och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen.

3 juli 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
HR Business Partner till ledande teknikbolag!
Sway Sourcing Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Brinner du för att skapa starka organisationer, stötta chefer och driva HR-strategier framåt? Då kan detta uppdrag vara perfekt för dig! Vi söker nu en HR Business Partner till ett spännande uppdrag hos en global koncern inom teknik och innovation Ditt uppdrag: Driva strategisk kompetensförsörjning och organisationsutveckling Coacha och stötta chefer i deras ledarskap Säkerställa regelefterlevnad inom arbetsrätt & fackliga relationer Vara en ambassadör för företagskultur & medarbetarupplevelse Stärka bolagets konkurrenskraft genom smart HR-arbete Vi söker dig som har: Minst 5 års erfarenhet inom HR, varav minst 2 år som HRBP eller HR Generalist Gedigen kunskap inom HR-områden som rekrytering, talent management, kompensation & förmåner, ledarskapsutveckling med mera Förståelse för globala affärsmiljöer Flytande svenska och engelska (krav) Placering: Huskvarna i första hand, alternativt Jonsered eller Stockholm (resor förekommer) Distansarbete: 50 % Uppdragstid: 1 sep – 31 dec 2025 (möjlighet till förlängning) Sista ansökningsdag: 11 juli 2025, urval sker löpande!  Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

3 juli 2025
Sista ansökan:
20 december 2025
HR-generalist till SiS Bergsmansgården
Statens Institutionsstyrelse
Personal- och HR-specialister

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Bergsmansgården tar emot icke skolpliktiga flickor. Vi har verksamhet i Fjugesta, tre mil väster om Örebro och planerar nu att öppna en satelitenhet i Granhult, 3 mil norr om Lindesberg. Flickorna kommer till oss för att de har psykosocial problematik samt problem med kriminalitet eller drogmissbruk. Arbetsbeskrivning Var med på vår förändringsresa! Vill du jobba i en nyckelfunktion och bidra till högre kvalitet i vår verksamhet? Sök jobbet som HR- generalist på SiS! Rollen är en del av SiS nya organisation med sikte på ett mer likvärdigt och effektivt arbetssätt i hela organisationen. Som HR-generalist på institutionen stöttar du chefer och medarbetare för att skapa förutsättningar för att de fullt ut ska kunna göra det de är allra bäst på. I rollen arbetar du operativt, självständigt och brett med hela HR-området, vilket innefattar; rekrytering, systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering, kompetensutveckling, arbetsrätt (villkor, avtal) och fackliga förhandlingar. Du kommer att samarbeta med olika yrkesgrupper på institutionen, inom myndigheten men även med aktörer utanför myndigheten som t ex företagshälsovården. Du har erfarenhet och kunskap av arbete i olika personalsystem. Hos oss arbetar vi i Primula och Reachmee, för att nämna några system. Som ny medarbetare på SiS kommer du att genomgå SiS grundutbildning.  Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Akademisk examen inom Personal/HR eller motsvarande erfarenhet. • Några års  erfarenhet av brett operativt HR-arbete. • Goda kunskaper och aktuell erfarenhet av arbetsrättslig rådgivning. • Erfarenhet av att arbeta med kompetensbaserad rekrytering. • Erfarenhet av arbete med chefsstöd i alla förekommande HR-frågor. • Goda kunskaper i arbetsmiljölagstiftning, systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering samt erfarenhet av att arbeta med dessa processer. Meriterande: • Kunskaper i statlig arbetsrätt Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen så söker vi dig som är van att arbeta konsultativt och är trygg in din arbetsroll. Du tycker om att arbeta både självständigt såväl som tillsammans med kollegor. Genom ditt arbetssätt skapar du förtroende hos de du möter utifrån din profession. Du har ett stort intresse av att hantera hela bredden av HR-frågor och har förmågan att planera, strukturera och prioritera bland arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du har en god pedagogisk förmåga och kommunicerar på ett tydligt sätt utifrån målgrupp. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning:  Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.  Ansökan:  Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 24/7. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta projektledare Leif Nilsson på 010-453 28 55.  Digitala intervjuer kommer att hållas under vecka 31 och 32. Intervjuer med slutkandidater kommer att genomföras på plats vid Bergsmansgården under vecka 33. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.

3 juli 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025