Tillsammans arbetar vi för att bidra till att skapa välmående och hållbara arbetsplatser! Nu söker Förskoleförvaltningen en HR-specialist som vill vara med och göra skillnad för våra medarbetare inom förskolan. Ta chansen att bli en del av oss! Förskoleförvaltningen består av drygt 70 förskolor som leds av totalt 53 rektorer. Verksamheten omfattar ungefär 1300 medarbetare som dagligen arbetar med utbildning inom förskola, öppen förskola, övrig pedagogisk verksamhet samt familjecentraler. Förvaltningen har en väl uppbyggd organisation med stödfunktioner inom ekonomi, kvalité och utveckling, administration, barnhälsa och HR. HR-funktionen på Förskoleförvaltningen består av en HR-chef, fem HR-specialister och en HR-administratör samt fem förskoleadministratörer. Vi är en arbetsgrupp som har roligt tillsammans, vi har en bra kultur och vi motiverar varandra till ständig utveckling. HR-funktionen arbetar nära varandra och har regelbundna uppföljnings- och planeringsmöten där vi gemensamt driver förvaltningens HR-arbete framåt. Vi har ett nära samarbete med förvaltningens övriga stödfunktioner för att ge rektorerna det bästa möjliga stödet i deras uppdrag. Vi på Förskoleförvaltningen är stolta över vårt proaktiva arbetssätt, genom att vara delaktiga och närvarande i olika forum tillsammans med rektor och medarbetare möjliggör vi ett nära samarbete där vi gemensamt utvecklar och förbättrar verksamhetens arbetsmiljö och förutsättningar. I Borås Stad finns också en central Personal- och förhandlingsavdelning samt HR-funktioner på andra förvaltningar vilket ger oss goda förutsättningar för nätverkande och kompetensutbyte. HR-specialist till Förskoleförvaltningen Arbetsuppgifter I uppdraget som HR-specialist arbetar du proaktivt, konsultativt och coachande som stöd till förvaltningens rektorer i ett brett spann av förekommande HR-frågor. Du förväntas delta aktivt i olika forum, så som ledningsgrupper, samverkansgrupper och beredningsgrupper som en specialist på personal- och organisationsfrågor ur ett arbetsgivarperspektiv. I din roll som HR-specialist är du arbetsgivarrepresentant samtidigt som du är mån om en god samverkan med de fackliga organisationerna. Tyngdpunkten i tjänsten ligger på operativt HR-arbete, där du kommer att stödja förskolornas rektorer i löpande HR-frågor, exempelvis genom att medverka i rehabiliteringsmöten, personalekonomiska uppföljningar samt vara delaktig i arbetsrättslig hantering. Du arbetar nära rektorerna och anpassar ditt stöd och metoder utifrån deras specifika behov med utgångspunkt i förvaltningens och HR-funktionens verksamhetsplan. HR-funktionen arbetar också med att utveckla arbetssätt inom bland annat kompetensförsörjning, arbetsmiljö, lönebildning och chefsutveckling där vi håller regelbundna utbildningar som ska resultera i stärkta och kunniga chefer. Utöver de operativa arbetsuppgifterna kommer du även att ha strategiska uppdrag inom ett eller flera områden, vilka styrs både av förvaltningens behov men även av egna intresseområden. Förvaltningen ser positivt på nytänkande och en vilja att jobba för utveckling av processer. Övrig information Inom Borås Stad vill vi skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete och fritid. Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuder vi personalförmåner för att du som medarbetare ska trivas och må bra, både fysiskt och psykiskt. Borås Stad tillämpar även rökfri arbetstid. Vill du veta mer om våra förmåner kan du läsa vidare på ersättning och förmåner. Kvalifikationer Du som söker har akademisk examen inom HR-området och flera års arbetslivserfarenhet inom relevant område. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning samt av pedagogisk verksamhet. Eftersom arbetet innefattar många olika områden behöver du som söker vara lyhörd för förvaltningens behov och flexibel i att ändra arbetssätt och skifta fokus. I ditt chefsstöd arbetar du konsultativt genom att anpassa din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är trygg i din yrkesroll och verkar för att ditt arbete följer fattade beslut, mål och riktlinjer. Vi värdesätter också din förmåga att skilja på personligt och professionellt, att kunna strukturera och ta eget ansvar för ditt och gruppens arbete samt ha ett helhetsperspektiv. Som person är du trygg och prestigelös i din yrkesroll och förstår vikten av att skapa förtroendefulla relationer. För att trivas hos oss behöver du ha god samarbetsförmåga, men också förmåga att arbeta självständigt och att driva egna processer framåt och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi tror att du trivs med ett varierat arbete där du får göra skillnad varje dag och skapa goda förutsättningar för förvaltningens chefer och medarbetare att kunna göra ett gott arbete. Urval sker löpande och intervjuer kommer hållas under v 34. Frågor besvaras av HR-chef Helena Munthe via mejl [email protected]. På grund av semestertider kan svaren dröja något. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.
YOUR MISSION AT VOI As the Compensation & Benefits Manager you are responsible for the Compensation & Benefits function at Voi. In this role you will have the overall responsibility for ensuring the competitiveness and attractiveness of our offering, the compliance with global and local legal requirements, and work continuously to drive the continued development and improvements of internal structures and processes to ensure fair and effortless compensation management. This will include: Developing and implementing strategic compensation and benefits programs. Analysing compensation data to ensure competitiveness in the market, and drive internal compensation structure maintenance and updates. Maintaining and developing Voi job structure, and managing the recurring compensation review processes. Ensuring compliance with relevant local laws and regulations, and collaborating with the legal team and other stakeholders to maintain and develop the Voi option program. Collaborate with the HR- and finance teams to budget and administer compensation and benefits programs. Manage employee benefits programs (e.g. health insurance, pension plans, and wellness programs). Develop material and conduct training programs, and provide continuous guidance and support to employees and managers on compensation and benefits-related inquiries. Manage regular and/or one-time incentive compensation. Monitor industry trends and best practices, and participate in cross-functional projects to continuously improve compensation and benefits offerings, and streamline compensation management. WHAT YOU NEED TO EMBARK We are looking for an analytical and thorough compensation & benefits professional with the ability to interpret complex data to make informed decisions, manage projects and communicate effectively with diverse stakeholders across the organisation. In addition to being fluent in English we believe the right person has: Relevant education in human resources, business administration, or a related field +5 years experience in full-scale compensation and benefits management, preferably in an international company In-depth knowledge of compensation and benefits laws, regulations, and best practices Experience with HRIS and compensation management software WHY VOI? Working at Voi is more than just a job; Our People Promise includes a personal voyage where you will grow as a professional and be a part of a team and culture that builds something meaningful for society. In addition to this you’ll have the opportunity to: Join Europe’s #1 micromobility operator and one of the fastest growing scaleups Get “skin in the game” through our employee options program Take ownership of the competitiveness and attractiveness of the Voi offering Have a direct impact on the fairness and the efficiency of the compensation management Join the micromobility revolution and be a part of creating sustainable cities made for living, free from noise and pollution Want to learn more about the Compensation & Benefits function at Voi? Check out what our Director of Rewards & HR Operations Ieva Polakovska has to say!
Försvarsmaktens Veterancentrum utgör kompetenscentrum för veteran- och anhörigfrågor inom Försvarsmakten. Uppdraget är att utveckla, implementera och följa upp Försvarsmaktens veteranstrategi. Med utlandsveteraner avses personer som deltagit i Försvarsmaktens internationella militära insatser i exempelvis Mali, Afghanistan, Mellanöstern eller forna Jugoslavien. Vid Försvarsmaktens Veterancentrum bedrivs en nyskapande verksamhet för utlandsveteraner och deras anhöriga. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att vara med och forma den verksamheten – metoder och koncept som syftar till att stödja förbandens hantering av utlandsveteraner och deras anhöriga före, under och efter insats. Det är ett arbete med många kontaktytor och du kommer att ingå i en sammansvetsad grupp där vi bidrar till varandras utveckling. Enheten är en del av Militärhögskolan Karlberg och arbetsorten är Solna. FM Veterancentrum söker nu en HR-specialist med fokus på anhörigarbete Att resa till jobbet kan för våra medarbetare innebära en resa på 400 mil och hemkomst ett halvår senare. Som arbetsgivare har Försvarsmakten ett naturligt intresse av att de anhörigas vardag fortsätter att fungera. Vår erfarenhet är att en medarbetare i internationell tjänstgöring trivs och presterar bättre när livet och relationen med de där hemma fungerar som det var tänkt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Utveckla Försvarsmaktens anhörigkoncept - Vara länken mellan Veterancentrum och förbandens anhörigsamordnare - Ansvara för anhörigsamordnarnas kompetens - Samverka med våra ideella organisationer i anhörigfrågor Kvalifikationer: - Erfarenhet av att bedriva utvecklingsarbete på strategisk nivå - Högskoleexamen eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren ser som relevant för befattningen - Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. - Mycket goda kunskaper i Officepaketet Meriterande: - Erfarenhet av Försvarsmaktssystemen PRIO och VIDAR - Utlandserfarenhet från internationella militära insatser eller av att vara anhörig till en utlandsveteran - Tidigare erfarenhet av att arbeta vid statlig myndighet - God kännedom om Försvarsmaktens organisation - Tidigare erfarenhet av att arbeta med anhörigfrågor Personliga egenskaper: För att passa in i rollen bör du vara mycket strukturerad och självgående. Du har en god förmåga att leda arbete men även kunna ingå som medlem i grupp ledd av annan. Du har ett öppet sinne och förmåga att driva förändringsarbeten. Din personlighet präglas av hög integritet, en stark känsla för ansvar och god social förmåga. Du skapar lätt nätverk. Det är också viktigt att du brinner för ditt verksamhetsområde och stimuleras av utmaningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Resor inom- och utanför Sverige förekommer. Anställningsform Detta är en civil tillsvidareanställning på 100 % som inleds med sex månaders provanställning för den som inte redan är anställd i Försvarsmakten. Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Sektionschef Johan Kaliff 073 856 89 96 Fackliga företrädare Per Österlund OF Karlberg Carla Vidén SAKO-S Stefan Ragnebrink Försvarsförbundet Lise-Lotte Larsson SEKO Samtliga nås via Försvarsmaktens växel: 0505-45 10 00 Välkommen med din ansökan senast 11 augusti 2025. Din ansökan ska innehålla CV samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Vid Militärhögskolan Karlberg genomförs den grundläggande treåriga officersutbildningen tillsammans med Försvarshögskolan. Vid skolan finns dessutom Managementenheten, Veterancentrum, Försvarsmaktens enhet för Idrott och Fysisk prestationsförmåga, Lokalplaneringsenhet Mitt och Skolenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Som HR-generalist vid Norra militärregionen utgör du en viktig del i ett framgångsrikt team, i ett förband som är i stark tillväxt. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor får du ansvar, utveckling och utmaning på arbetet! Om enheten Personalavdelningen (J1) HR-chef, HR-generalister, Rekryteringshandläggare, Regional frivillighandläggare, Arbetsmiljöhandläggare samt Regionspastor. Tillsammans arbetar vi operativt, taktiskt och konsultativt inom hela HR-området gällande frågor såsom personalförsörjning, personalutveckling, lönebildning, ersättningsfrågor m.m. och är ett chefsstöd till samtliga chefer inom Norra militärregionen. Arbetet är av varierande karaktär och innebär stort ansvar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR-generalist inriktning rehabilitering kommer du även att vara ett stöd för chefer i genomförandet av rehabiliteringsarbetet samt hantera arbetsrättsliga frågor. Arbetet innebär att arbeta konsultativt gentemot cheferna på förbandet. Stödja HR-handläggare med avtal, ersättningar och förmåner vid Hemvärnet. Övrigt arbete inom personalfunktionens olika processer förekommer. Samarbete mellan avdelningar sker i staben där du bidrar med ett HR-perspektiv. KRAV Kvalifikationer • Kandidatexamen inom HR, eller annan kandidatexamen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Några års erfarenhet av HR-arbete • Aktuell och relevant erfarenhet av rehabiliteringsarbete • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska • B-körkort (manuell växellåda) Personliga egenskaper Arbetet innebär att du behöver ha en god social förmåga samt en bra situationsanpassningsförmåga vad avser ditt medarbetarskap. Vidare krävs det att du har en välutvecklad kommunikativ förmåga och att du kan skapa och bibehålla förtroenden. Därav är det viktigt att du har en hög integritet. Ditt arbetssätt är tydligt och strukturerat samt att du ska kunna arbeta självständigt och driva processer. MERITERANDE • Goda datorkunskaper samt goda kunskaper i MS Officepaketet • Aktuell och relevant erfarenhet av att ha drivit HR-frågor/arbete i statlig myndighet eller offentlig sektor • Aktuell och relevant erfarenhet av arbete i Försvarsmaktens system (PRIO, VIDAR) För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Boden. Civil befattning. Tjänsteresor inom arbetet samt kväll- och helgtjänstgöring förekommer. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och information om rekryteringsprocessen Ansökningsperioden är satt med hänsyn till semesterperioder. Upplysningar om befattningen och information om processen kan lämnas av Sven-Olov Grenholm som nås via FM växel, 08-788 75 00. Fackliga företrädare Fackliga representanter, vilka nås via FM växeln 08-788 75 00. SEKO/F: Susanne Thunberg OFR/S Försvarsförbundet: Annelie Forshage OFR/O: Malin Scharffenberg Kahlke SACO: Sture Sundqvist Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen. Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
HR-avdelningen vid Försvarsmedicincentrum söker nu två HR-specialister med fokus på bemanning av legitimerad personal. Vi arbetar i ett dynamiskt tempo med breda kontaktytor för att stödja Försvarsmakten med personalförsörjning inom försvarsmedicin. Hos oss får du använda din kompetens i en spännande och unik arbetsmiljö. Om oss Försvarsmedicincentrum, beläget i Göteborg, är ett funktionscentrum för försvarsmedicinska frågor. HR-avdelningen består av två sektioner. Du kommer tillhöra sektionen som arbetar med och mot legitimerad personal. Sektionen består av HR-specialister (i dagsläget utbildade specialistsjuksköterskor) och marknadsförare med inriktning på rekrytering av legitimerad personal. HR-avdelningen är en del Försvarsmedicincentrums stab. Vi arbetar aktivt med att attrahera, rekrytera, bemanna och utveckla personal, både på lokal nivå och inom hela Försvarsmakten genom strategisk personalförsörjning av hälso- och sjukvårdspersonal. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR-specialist kommer du att: • Matcha medicinska kompetenser med de krav en militär miljö ställer. • Arbeta nära Försvarsmaktens förband och stödja dem i deras kompetensförsörjning. • Delta i framtagande av platsannonser samt stödja vid urval, granskning och intervjuer. • Inventera och dokumentera medicinska och militära kompetenser hos anställda. • Stödja hela Försvarsmakten med strategisk karriärplanering och successionsordning samt kompetensutvecklingsplaner för legitimerade. • Hantera arbetsuppgifter kopplade till krigsplaceringar och totalförsvaret. • Representera Försvarsmakten vid rekryteringsevent, fackmässor och seminarier runt om i landet. Kvalifikationer • Legitimerad sjuksköterska (svensk legitimation) med specialistsjuksköterskeexamen. • Erfarenhet av administrativt arbete. • B-körkort. • Svenskt medborgarskap. • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som: • Har en god förmåga att skapa förtroendefulla relationer och coacha medarbetare och chefer. • Trivs med att arbeta självständigt inom givna ramar men också i nära samarbete med kollegor. • Är flexibel och kan hantera varierande arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av rekrytering, intervjuer, urval eller kompetensutveckling. • Militär grundutbildning, exempelvis GSU, GMU, VPL eller motsvarande. • Erfarenhet av arbete inom annan myndighet. • Erfarenhet av projektledning. • Minst två års arbetslivserfarenhet inom hälso- och sjukvården efter specialistsjuksköterskeexamen. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare, provanställning i sex månader tillämpas. Träning: Tre timmar per vecka på arbetstid. Sysselsättningsgrad: 100 %. Arbetsort: Västra Frölunda, Göteborg. Tillträde: Enligt överenskommelse. Resor: Tjänsten innebär resor inom Sverige. Anställningen innebär att du kommer genomföra en grundläggande soldatutbildning (GSU) på tre veckor om du saknar tidigare militär utbildning. Kontakt och ansökan Vid frågor om tjänsten, kontakta: [email protected]. Fackliga företrädare: SACO: [email protected] SEKO: [email protected] Officersförbundet: [email protected] OFR/S: [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-03. Din ansökan ska innehålla CV samt ett personligt brev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Personuppgiftsbehandling Vid ansökan behandlas dina personuppgifter enligt Försvarsmaktens riktlinjer. Personuppgiftsbehandling i LIME CRM När du söker denna tjänst innebär det att Försvarsmakten behandlar dina personuppgifter. För information om hur Försvarsmakten behandlar dina personuppgifter; https://www.forsvarsmakten.se/sjukvardspersonal Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmedicincentrum (FömedC) är Försvarsmaktens centrum för funktionen försvarsmedicin, beläget i Göteborg. FömedC består av en ledning med stab, Försvarsmakten stridsskola för försvarsmedicin (FSS), Funktionsenheten (FunkE) och Sjukhusbataljonen (Sjhbat). Vid centrumet finns legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal som läkare, veterinärer, sjuksköterskor med mera. Här finns officerare, reservofficerare, civil personal och värnpliktiga. Försvarsmedicincentrum ingår som en del i Göteborgs Garnison. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Vill du ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör - få bidra till ett säkrare och bättre samhälle/Sverige? Vi söker en HR-Generalist med inriktning rekrytering som vill utvecklas i en organisation som befinner sig i en spännande tillväxtfas. Om oss Försvarsmedicincentrum är ett utbildnings- och kompetenscentrum för försvarsmedicinska frågor beläget i Göteborg. HR-avdelningen på Försvarsmedicincentrum kallas även J1 och består av 10 medarbetare som tillhör förbandets stab. Hos oss arbetar vi aktivt med att attrahera, rekrytera, bemanna och utveckla vår personal. Vi arbetar brett med HR-, rekrytering och arbetsgivarfrågor på lokal nivå, men även på central nivå inom hela Försvarsmakten genom att stödja med strategisk personalförsörjning avseende legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR-Generalist med inriktning rekrytering kommer du att arbeta tillsammans med övriga HR-kollegor med i huvudsak arbetsuppgifter riktade mot rekrytering. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen genom att du planerar och driver rekryteringarna framåt som stöd åt verksamheten. Du kommer att stödja cheferna i rekryteringsprocessens samtliga delar, allt ifrån att identifiera verksamhetens behov, planera inför rekrytering, upprätta och publicera annonser i Reach Mee, genomföra intervjuer, dokumentera, referenstagning mm. För att säkerställa hög kvalitet igenom hela rekryteringsprocessen kommer du även att ansvara för att utveckla våra processer och metoder. I övrigt förekommer även varierande HR-uppgifter inom våra arbetsområden. Försvarsmakten växer och arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas över tid. Kvalifikationer • Examen på högskole-/ universitetsnivå inom personal/HR alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Minst 3års erfarenhet av att driva flera komplexa rekryteringar samtidigt, till exempel rekrytering till chefstjänster eller strategiska befattningar i offentlig verksamhet • God förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska • B-körkort Meriterande • Erfarenhet av att arbeta konsultativt mot chefer och medarbetare inom HR-området • Erfarenhet av rekrytering av legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal • Militär grundutbildning, exempelvis GSU, GMU, VPL eller motsvarande • Tidigare anställning i Försvarsmakten • Grundläggande kunskaper i Reach-Mee • Flera års erfarenhet av arbete inom myndighet Personliga egenskaper Du har en god förmåga att skapa förtroendegivande relationer som gör att du kan coacha och samarbeta med både medarbetare och chefer. Du drivs av att utifrån givna ramar arbeta självständigt men i nära samarbete med övriga medarbetare vid avdelningen eller i Försvarsmakten som helhet. Då vi jobbar brett inom avdelningen behöver du vara flexibel och kunna arbeta med uppkomna arbetsuppgifter. Vi vill ha ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv och dina kollegor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Befattning: Civil befattning. Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Västra Frölunda, Göteborg Tillträdesdatum: Snarast efter överenskommelse. Innan anställning genomförs säkerhetsprövning och registerkontroll. Tjänsten omfattar resor. Upplysningar om befattningen Personalchef FömedC, Mats Karlsson tel: 0505 45 10 00 (vxl) eller via mail: [email protected]. Information om rekryteringsprocessen Kontakta HR-avdelningen på FömedC om du har frågor om rekryteringsprocessen; [email protected]. Fackliga företrädare Försvarsförbundet, [email protected] SEKO, [email protected] SACO, [email protected] Officersförbundet, [email protected] Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-09. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmedicincentrum (FömedC) är Försvarsmaktens centrum för funktionen försvarsmedicin, beläget i Göteborg. FömedC består av en ledning med stab, Försvarsmakten stridsskola för försvarsmedicin (FSS), Funktionsenheten (FunkE) och Sjukhusbataljonen (Sjhbat). Vid centrumet finns legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal som läkare, veterinärer, sjuksköterskor med mera. Här finns officerare, reservofficerare, civil personal och värnpliktiga. Försvarsmedicincentrum ingår som en del i Göteborgs Garnison. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
We are looking for a Senior HR Business Partner for a company in Västerås. Start ASAP, 9 months contract to begin with. Description In this role you will act as HRBP for several functions such as R&D, Quality, SCM and Finance supporting around 500 employees. You will be part of the management team for several functions. You will be leading teams with a focus on operational planning and process development. Typically accountable for budget and policy recommendations and medium term planning. Typically managing through first line managers mainly in function area. Focus balances leadership and subject matter expertise. This role requires fluency in both Swedish and English. This is a full-time consultant position through Incluso in Västerås. Start is ASAP, 9 months limited contract to begin with. This role is 100% on-site in Västerås. Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Marianne Nilsson, recruiter at Incluso.
Haldex är en tillverkare av pålitliga och innovativa bromssystem och luftfjädringslösningar som förbättrar säkerhet, dynamik och hållbarhet för tunga fordon. Haldex kunder är i första ledet stora tillverkare av lastbilar, bussar och släpvagnar i Nordamerika, Europa och Asien. På eftermarknaden erbjuder Haldex reservdelar och service till distributörer, verkstäder och stora logistikföretag. Haldex grundades 1887 i Landskrona och har sedan dess utmärkt sig genom ett innovativt forsknings- och utvecklingsarbete som skapat banbrytande tekniska fordonslösningar. Idag fokuseras utvecklingen på säkerhet och på framtidens elektrifierade och uppkopplade tunga fordon. Haldex verksamhet är global med cirka 2 000 medarbetare i 19 länder. Vi ingår i SAFHOLLAND-koncernen. Om tjänsten Vill du jobba i ett familjärt bolag där våra värderingar – Kunden först, Respekt för individen och Passion för Excellens – genomsyrar allt vi gör? Som HRBP ansvarar du för att stötta vår produktionsverksamhet bestående av ca 150 kollektivanställda samt deras chefer. Rollen är bred och omväxlande, och du kommer att få jobba med allt ifrån rekrytering till rehabilitering och arbetsrättsliga processer. Att coacha och stötta cheferna i HR-relaterade frågor är centralt för rollen. I tjänsten ingår även visst strategiskt arbete såsom att utveckla processer samt att aktivt jobba med kandidatattraktion genom att till exempel besöka skolor och vara aktiv på sociala medier. Rollen är självständig, men du tillhör och har ett nära samarbete med HR-teamet som, förutom dig, består av HR-chef och lönespecialist. Tillsammans jobbar vi med övergripande strategier gällande bland annat engagemang, mångfald, inkludering och employer branding och vi har ett starkt fokus på att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen. Tjänsten är dagtid, men vi ser gärna att du är flexibel eftersom vi även har nattskift så behöver du emellanåt kunna komma in vid 6-tiden för att träffa dem. Din profil Vi tror att du är högskoleutbildad och har några års erfarenhet av en liknande tjänst inom produktion, eller som konsultchef inom industri. Du har ett starkt driv, är kreativ, lösningsorienterad och flexibel. Du har kännedom inom arbetsrätt, fackliga förhandlingar och kollektivavtalsfrågor. Ansökan och kontaktperson Låter detta intressant? Då är du varmt välkommen att söka tjänsten! Vi tillämpar löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 augusti. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Stf. HR-chef Elin Önnby på [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till den lilla och styrkebaserade kommunen med stora möjligheter - där ditt arbete gör skillnad! Här har du chansen att bidra med samhällsviktiga tjänster, till dem vi är till för, tillsammans med dina kollegor. Vi utgår från friskfaktorer och har ett styrkebaserat förhållningssätt som fokuserar på människors och organisationens styrkor. Det är också det vi kommunicerar och ger återkoppling på. Du ges hållbara arbetsvillkor, förutsättningar att växa och bidra till det kollegiala lärandet. Vi vägleds av utvecklingskraft, stolthet och medmänsklighet och det förväntar vi oss att du också gör. Kom och gör skillnad med oss! Vikarierande HR-strateg Arbetsuppgifter Du kommer tillsammans med dina HR-strategkollegor att stötta chefer i arbetsrätt, arbetsmiljörätt, ledarskap och i Hyltes personalpolitik. Respektive HR-strateg har återkommande kontakt med våra fackliga organisationer och ansvarar särskilt för stöd till en eller två förvaltningar. Du kommer sannolikt bland annat att ansvara för stödet till cheferna på barn- och ungdomsförvaltningen och delta i samverkan samt i central samverkansgrupp. Rollen är till viss del formbar och kan utvecklas utifrån dina intressen och styrkor. Du behöver också ha ett intresse för teknik, AI och digitalisering samt vilja tillämpa ett datadrivet och styrkebaserat förhållningssätt. Detta är ett område som vi på personalavdelningen håller på att stärka oss i för att förbättra vår leveransförmåga. På kommunledningsförvaltningen arbetar vi dessutom just nu med att stärka oss tillsammans i friskfaktorn kompetensutveckling. Likt övriga kollegor på kommunledningsförvaltningen ska du, utifrån ett HR-perspektiv, arbeta stödjande, samordnande och ledande med ett tydligt uppdrag gentemot våra kärnverksamheter/kommunen. Om oss: Vår HR-avdelning består av tre lönekonsulter, en verksamhetsutvecklare, fyra HR-strateger, en löneassistent och en personalchef. Hos oss ser vi kollegors styrkor, gör varandra bättre och bidrar tillsammans utifrån våra kompetenser för att stärka vår leveransförmåga. Varje måndag har vi på personalavdelningen veckoincheckningar där vi fångar upp varandra genom att checka in med: hur en mår/arbetsbelastning, om en behöver eller kan bistå med hjälp, samt ber om eller delger info. Varför jobba hos oss? Du får: Påverkan och närhet - Hos oss är vägen från idé till beslut kort. Vi arbetar nära varandra, oavsett roll eller funktion. Här får du chansen att göra skillnad! Livskvalitet och friskfaktorer - I vår kommun arbetar vi aktivt med friskfaktorer, vilket gör oss unika. Vårt fokus ligger på det sunda, det friska och salutogena hos människor. Du som medarbetare är värdefull för oss! Prestigelöshet och enkelhet - Här är det enkelt att jobba, leva och vara. Genom att prioritera samarbeten och skapa attraktiva livsmiljöer gör vi det enkelt och attraktivt att vara verksam här. I vår kommun finns semesterväxlingsavtal, flextidsavtal och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar distansarbete i den mån verksamheten tillåter. Vi har kostnadsfria parkeringsplatser och för dig som behöver ladda elbil går det mot en kostnad. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Hylte kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss, får du kika på vår videopresentation nedan! Övrig information Anställningsform: Detta är ett vikariat på ett år med eventuell möjlighet till förlängning. Om vår rekryteringsprocessen: Vi arbetar med en sk. kompetensbaserad rekrytering och säkerställer kvalifikationer genom att bland annat ställa urvalsfrågor och du ska inte bifoga cv. Utöver detta kommer slutkandidater att göra ett arbetsprov. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Du kan givetvis ta referenser på rekryterande chef och arbetsplatsen. Om du vill göra det kan du höra av dig till Kontaktcenter så kopplar dem dig vidare till rätt person: 0345 180 00. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Kvalifikationer Vi söker dig som: Är driven och har ett stort intresse för HR-frågor och ser kopplingar mellan teknikutveckling, människor (beteenden) och organisation. Du är intresserad av att jobba med din och andras potential, du vill lära om och lära nytt, förbättra arbetssätt samt arbeta proaktivt. Det är viktigt för oss att du är en lagspelare som snabbt kan sätta dig in i rollen och bidra både strategiskt och operativt. Du arbetar självständigt, tar ansvar och driver såväl dina egna som våra gemensamma frågor framåt. Om du dessutom har ett coachande förhållningssätt, hög arbetskapacitet och trivs i en dynamisk och föränderlig miljö, är du den rätta personen för oss. Det är meriterande om du: Har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms vara relevant för tjänsten. Har ett genuint intresse för hälsofrämjande arbetsmiljöarbete utifrån hela medarbetarresan, samt respekt för den svenska partsmodellen och har kunskaper i arbetsrättsliga frågor. Har arbetat med AI, digitalisering av arbetsprocesser och HR analytics för att förbättra HR-stöd och verksamhetsutveckling. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Välkommen till den lilla och styrkebaserade kommunen med stora möjligheter - där ditt arbete gör skillnad! Här har du chansen att bidra med samhällsviktiga tjänster, till dem vi är till för, tillsammans med dina kollegor. Vi utgår från friskfaktorer och har ett styrkebaserat förhållningssätt som fokuserar på människors och organisationens styrkor. Det är också det vi kommunicerar och ger återkoppling på. Du ges hållbara arbetsvillkor, förutsättningar att växa och bidra till det kollegiala lärandet. Vi vägleds av utvecklingskraft, stolthet och medmänsklighet och det förväntar vi oss att du också gör. Kom och gör skillnad med oss! HR-strateg Arbetsuppgifter Vi söker nu en vikarierande HR-strateg som med engagemang, ansvar och drivkraft vill vara med och utveckla våra HR-processer och bidra till en stark organisation. I din roll kommer du, likt de andra HR-strategerna, att arbeta operativt och strategiskt, hälsofrämjande och datadrivet med hela medarbetarresan. Du kommer tillsammans med dina HR-strategkollegor stötta chefer i arbetsrätt, arbetsmiljörätt, ledarskap och i Hyltes personalpolitik. Respektive HR-strateg har återkommande kontakt med våra fackliga organisationer och ansvarar särskilt för stöd till en eller två förvaltningar. Du kommer sannolikt bland annat att ansvara för stödet till cheferna på barn- och ungdomsförvaltningen och delta i samverkan samt i central samverkansgrupp. Rollen är till viss del formbar och kan utvecklas utifrån dina intressen och styrkor. Du behöver också ha ett intresse för teknik, AI och digitalisering samt vilja tillämpa ett datadrivet och styrkebaserat förhållningssätt. Detta är ett område som vi på personalavdelningen håller på att stärka oss i för att förbättra vår leveransförmåga. På kommunledningsförvaltningen arbetar vi dessutom just nu med att stärka oss tillsammans i friskfaktorn kompetensutveckling. Likt övriga kollegor på kommunledningsförvaltningen ska du, utifrån ett HR-perspektiv, arbeta stödjande, samordnande och ledande med ett tydligt uppdrag gentemot våra kärnverksamheter/kommunen. Om oss: Vår HR-avdelning består av tre lönekonsulter, en verksamhetsutvecklare, fyra HR-strateger, en löneassistent och en personalchef. Hos oss ser vi kollegors styrkor, gör varandra bättre och bidrar tillsammans utifrån våra kompetenser för att stärka vår leveransförmåga. Varje måndag har vi på personalavdelningen veckoincheckningar där vi fångar upp varandra genom att checka in med: hur en mår/arbetsbelastning, om en behöver eller kan bistå med hjälp, samt ber om eller delger info. Varför jobba hos oss? Du får: Påverkan och närhet - Hos oss är vägen från idé till beslut kort. Vi arbetar nära varandra, oavsett roll eller funktion. Här får du chansen att göra skillnad! . Livskvalitet och friskfaktorer - I vår kommun arbetar vi aktivt med friskfaktorer, vilket gör oss unika. Vårt fokus ligger på det sunda, det friska och salutogena hos människor. Du som medarbetare är värdefull för oss! Prestigelöshet och enkelhet - Här är det enkelt att jobba, leva och vara. Genom att prioritera samarbeten och skapa attraktiva livsmiljöer gör vi det enkelt och attraktivt att vara verksam här. Vill du veta mer om hur det är att jobba hos oss, får du kika på vår videopresentation nedan! Övrig information Bifoga inte cv. Svara enbart på urvalsfrågor. Slutkandidater kommer att göra ett arbetsprov som en del av vår kompetensbaserade rekryteringsprocess. Du kan givetvis ta referenser på rekryterande chef och arbetsplatsen. Hör av dig till Kontaktcenter så kopplar dem dig vidare: 0345 180 00 Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. I vår kommun finns semesterväxlingsavtal, flextidsavtal och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar distansarbete i den mån verksamheten tillåter. Vi har kostnadsfria parkeringsplatser och för dig som behöver ladda elbil går det mot en kostnad. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Hylte kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Kvalifikationer Vi söker dig som: Är driven och har ett stort intresse för HR-frågor och ser kopplingar mellan teknikutveckling, människor (beteenden) och organisation. Du är intresserad av att jobba med din och andras potential, du vill lära om och lära nytt, förbättra arbetssätt samt arbeta proaktivt. Det är viktigt för oss att du är en lagspelare som snabbt kan sätta dig in i rollen och bidra både strategiskt och operativt. Du arbetar självständigt, tar ansvar och driver såväl dina egna som våra gemensamma frågor framåt. Om du dessutom har ett coachande förhållningssätt, hög arbetskapacitet och trivs i en dynamisk och föränderlig miljö, är du den rätta personen för oss. Vi ser som meriterande om du: . Har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms vara relevant för tjänsten. . Har ett genuint intresse för hälsofrämjande arbetsmiljöarbete utifrån hela medarbetarresan, samt respekt för den svenska partsmodellen och har kunskaper i arbetsrättsliga frågor. . Har arbetat med AI, digitalisering av arbetsprocesser och HR analytics för att förbättra HR-stöd och verksamhetsutveckling. Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.
Välj ett jobb för att visa detaljer