Vill du vara med och forma framtidens hållbara inköp? Hos Toyota Material Handling får du chansen att arbeta i ett globalt företag med starkt fokus på innovation, hållbarhet och utveckling - både för våra produkter och våra medarbetare. Nu söker vi en Tactical Buyer inom indirekt material & tjänster som vill vara med och göra skillnad. Är du en skicklig förhandlare med ett öga för affärer och trivs i en roll med många kontaktytor? Då kan det här vara din nästa utmaning! Som Tactical Buyer på Toyota kommer du att arbeta med att säkerställa att våra inköp håller hög kvalitet, är kostnadseffektiva och bidrar till våra hållbarhetsmål. Du kommer att: * Genomföra upphandlingar av produkter och tjänster * Hantera löpande inköp baserat på verksamhetens behov * Förhandla priser och avtal med leverantörer * Arbeta med ständiga förbättringar av vårt produktsortiment * Vidareutveckla användningen av vårt inköpssystem MediusFlow * Bidra till att öka värdet av vårt inköpta sortiment i linje med vår inköpsstrategi Du leder arbetet med att identifiera rätt leverantörer och säkerställer att våra inköp stödjer verksamhetens behov inom hela det indirekta inköpsområdet. I denna tjänst har du möjlighet att lära ditt ett brett område. Till tjänsten som Tactical Buyer söker vi dig som * Har en högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom inköp * Är van att förhandla och har ett strategiskt tänk * Har god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska Vi söker dig som är analytisk, affärsmässig och har ett naturligt driv. Du trivs i en dynamisk miljö där du får ta ansvar och samarbeta med många olika funktioner. Är strukturerad men flexibel, och kan snabbt sätta dig in i nya områden Det är bra om du har med dig: * Erfarenhet av inköp inom industrin * Systemvana Vilka är inköpsfunktionen på Toyota Material Handling? Toyota Material Handling är världsledande inom materialhanteringsbranschen och det görs stora satsningar för att möta framtidens behov av materialhantering. På vår inköpsfunktion i Mjölby arbetar drygt 70 medarbetare utifrån visionen "Be the ONE for supply chain". Genom en stark investeringsvilja med fokus på förbättringar, ny teknik och hållbarhet vill vi på Toyota Material handling ligga i framkant. Inköp är en viktig funktion för företagets utveckling framåt och här blir du en central pusselbit i helheten vilket innebär intressanta uppdrag och globala kontaktytor. Medarbetare på inköp beskriver kulturen som öppen, inkluderande och prestigelös med en god gemenskap och frihet under ansvar. Det finns en stark framåtanda och ambition att nå uppsatta mål samtidigt som vi har roligt på jobbet. Ledare inom inköp strävar efter att ge medarbetare variation, bredd i kompetensområden och möjligheten att växa i sin personliga utveckling. "Som chef är det roligaste med mitt jobb att stötta och pusha mina medarbetare att ta sig an nya utmaningar, växa och utvecklas i sina roller"- Gruppchef, inköp. Toyota som arbetsgivare På Toyota Material Handling eftersträvar vi att vara en vänskaplig, trygg och framåtsträvande arbetsplats. Kulturen bygger på Toyotas värdegrund, där respekt och ett omsorgsfullt agerande är ledord i det dagliga arbetet. Vår ambition är att stärka konkurrenskraften genom att öka mångfalden i verksamhet och ta vara på olikheter. Genom vårt framstående miljöarbete, ambitiösa klimatmål och vår personalpolitik arbetar vi för att vara en hållbar arbetsgivare. För att skapa förutsättningar till en hållbar vardag erbjuder vi våra medarbetare flextid och möjlighet till distansarbete på deltid. Vi har goda träningsmöjligheter med fri tillgång till gym och gruppträning samt ett generöst friskvårdsbidrag. Din Framtid på Toyota Material Handling På Toyota Material Handling strävar vi efter att vara en vänskaplig, trygg och framåtsträvande arbetsplats. Vår kultur bygger på Toyotas värdegrund, där respekt, omtanke och samarbete är centrala i det dagliga arbetet. Vi arbetar aktivt med mångfald och inkludering för att ta vara på våra olikheter och tillsammans stärka vår konkurrenskraft. För att skapa förutsättningar till en hållbar vardag erbjuder vi våra medarbetare flextid och möjlighet till distansarbete på deltid, beroende på tjänstens krav och förutsättningar. Vi har goda träningsmöjligheter med fri tillgång till vårt nyrenoverade företagsgym och gruppträning. Vi erbjuder även ett generöst friskvårdsbidrag och en hållbar lunchrestaurang. Vi på Toyota erbjuder dig inspirerande utvecklingsmöjligheter och tydliga karriärsteg som motiverar dig att nå dina mål. Hos oss får du utrymme för dina idéer och kreativitet i ditt dagliga arbete. Vi erbjuder våra medarbetare en trygg anställning med marknadsmässig lön och värdeskapande förmåner. Våra förmåner innefattar bland annat bonus, sjukvårdsförsäkring, föräldralön och mycket mer. Din ansökan Låter det intressant? Ansök i så fall senast 2025-08-17. Vi arbetar med löpande urval, med paus över semester, så skicka in din ansökan redan idag. Du som söker jobb och har skyddad identitet ska kontakta HR, som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Kontakta gärna våra medarbetare för mer information * Sofia Bjelm, Group Manager Category Management, +46722168029 * Josephine Tykesson Rahman, Rekryteringsspecialist, +46722091188 Instagram: ToyotaMHsweden Linkedin: Toyota Material Handling Manufacturing Sweden AB #MS
Arbetsbeskrivning Vill du bli en viktig del av ett öppet, engagerat och dynamiskt team där både din professionella och personliga utveckling prioriteras högt! Nu söker vi på Randstad en inköpare till Siemens energy i Finspång. Som inköpare kommer du att ha ett helhetsansvar för din leverantörsbas och vara en nyckelspelare i vår globala leveranskedja. Rollen innebär ett brett samarbete – både internt inom företaget och externt med leverantörer världen över. Du kommer att kombinera strukturerat inköpsarbete med problemlösning och snabba insatser när det behövs. Tillsammans med engagerade kollegor arbetar du kontinuerligt för att säkra hög kvalitet i våra inköp och utveckla vår supply chain. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Urval kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in ditt CV redan idag. Vid frågor eller funderingar, kontakta Talent Manager [email protected] OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt genom vår hemsida. Detta är en unik möjlighet för dig som vill utvecklas inom en global koncern med fokus på innovation, hållbarhet och teknisk spets. Välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Förhandla projektspecifika inköpsorder baserat på överenskomna villkor och prislistor Säkerställa efterlevnad av företagets riktlinjer, inköpspolicy och rutiner Utveckla leverantörsrelationer och formalisera kommunikationen Säkerställa att leverantörer håller överenskommen leveransprestanda Samarbeta med andra i inköpsrelaterade uppgifter Identifiera möjligheter till förbättringar och effektiviseringar Förbereda och hantera inköpsordrar Kommunicera eventuella leveransproblem som kan påverka verksamheten Aktivt delta i vår digitaliseringsresa Kvalifikationer Förmåga att bygga effektiva och positiva relationer med kollegor och leverantörer God kommunikations-, förhandlings- och påverkningsförmåga Analytisk med dokumenterad problemlösningsförmåga Förmåga att effektivt hantera tid, prioritera uppgifter och uppnå uppsatta mål Kommersiell och finansiell förståelse Flexibilitet och förmåga att anpassa sig till förändrade krav från verksamhet och kund Vana att arbeta i SAP Erfarenhet av inköp God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Moberg Bil är inte bara Göteborgs största aktör inom köp och försäljning av begagnade bilar – vi är också en av Sveriges topp 10 inom branschen. Med en ny anläggning på gång trampar vi gasen i botten för att fördubbla försäljningen och sikta mot en miljard i omsättning! Nu letar vi, tillsammans med Oddwork, efter en driven och ansvarstagande inköpare som vet hur man hittar bilar till bäst pris. Är du redo att gasa igång? Om rollen Som inköpare hos oss blir du en del av vårt inköpsteam på tre personer och direktrapporterar till försäljningschef. Din uppgift? Se till att vi alltid har rätt bilar på lager! Du kommer att: Arbeta aktivt med inbyten, värdering och prissättning av begagnade bilar. Ha direktkontakt med våra kunder (privatpersoner och företag) och bilhandlare. Delta i auktioner och bevaka vagnparksförsäljningar. Bygga relationer med företag för att säkra och följa upp värderingar och inköp. Analysera marknaden, granska offerter från leverantörer, hålla koll på bilauktioner och fatta smarta inköpsbeslut. Samarbeta tätt med teamet, team-leader och Försäljningschef för att optimera affärerna. Vem är du? Du är en säljare i själen och vet precis hur man stänger en affär på bästa sätt. Du älskar att arbeta och trivs i ett högt tempo – ju mer det händer, desto mer kommer du till din rätt. Som tävlingsinriktad och driven brinner du för att överträffa dina egna mål och göra affärer, samtidigt som du bidrar till teamets gemensamma framgång. Här får du chansen att ta ansvar, skapa förtroende och leverera resultat – precis som du gillar! Vi ser att du har: Erfarenhet som säljare eller inköpare i bilbranschen. Stort intresse och teknisk kunskap om bilar. Erfarenhet av transportbilar är ett extra plus. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift. Körkort, ett krav hos oss. Varför välja Moberg Bil? Hos oss blir du en nyckelspelare i ett snabbväxande team där innovation, ansvar och strävan efter att alltid bli bättre går hand i hand. Vår kultur är varm, hjärtlig och fylld med både driv och humor – vi tycker nämligen att jobbet ska vara roligt! På Moberg Bil kommer du att få ta plats, utvecklas och verkligen göra skillnad på vår resa mot att bli den självklara platsen för begagnade bilar i Sverige. START:Enligt överenskommelse PLATS:Göteborg OMFATTNING:Heltid LÖN:Fast lön + provision KONTAKT:Head of Recruitment Delivery Ellinor Hellberg,[email protected](för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM:Urval sker löpande Är du redo att få upp farten ytterligare i karriären? Hoppa in och ansök – och låt oss göra den här resan tillsammans! Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom attklicka häreller hitta fler karriärmöjligheterhär.
ValueOne söker en erfaren Product Sourcing Manager för ett konsultuppdrag hos vår kund inom tillverkande industri norr om Stockholm. Uppdraget ska tillsättas i augusti och löper till årsskiftet med stor möjlighet till förlängning. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management – inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka Tjänstepension Sjuk- och vårdförsäkring Friskvårdsbidrag Personlig coachning och karriärrådgivning Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen I rollen som Product Sourcing Manager kommer du att ansvara för att säkerställa att företagets inköpsstrategi är i linje med både kommersiella och operativa behov. Du tar ägarskap för sourcing-agendan inom tre centrala områden: Produkt, Projekt och Prospekt, och fungerar som huvudkontakt mellan Inköp och interna intressenter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Vara inköpsfunktionens huvudkontakt för en eller flera produkter. Analysera och kommunicera kommersiella leveransaspekter såsom risker, kostnader och avtalstäckning samt att initiera och samordna riskreducerande åtgärder, inklusive framtagning av beslutsunderlag. Driva tidig involvering av inköp i nya affärsmöjligheter kopplade till dina produkter. Leda kostnadsuppskattningar och bedöma leverantörers kapacitet och risker för att stödja kommersiella beslut. Representera inköp i tvärfunktionella styrgrupper för produkter och projekt. Säkerställa ett effektivt informationsflöde och samordning mellan inköp och projekt genom hela produktlivscykeln. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har en universitetsexamen inom teknik, ekonomi eller motsvarande, samt gedigen erfarenhet inom inköp, supply chain eller projektledning. Du har en djup förståelse för inköpsprocesser och strategisk sourcing, och du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från en liknande roll är meriterande. På grund av säkerhetsklassning kan svenskt medborgarskap krävas. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.
Om Eltel Eltel är en av Nordens ledande leverantörer av tekniska tjänster för el- och kommunikationsinfrastruktur. Vi bygger, driver och underhåller samhällskritiska nätverk som möjliggör digitalisering, elektrifiering och ett hållbart samhälle. I samarbete med Yunex Traffic har vi fått förtroendet att leverera och installera tele-, styr- och övervakningssystem till Trafikverkets stora infrastruktursatsning – Förbifart Stockholm. Vi söker nu en engagerad och strukturerad Platschef som vill spela en nyckelroll i detta unika och tekniskt komplexa projekt. Vad vi erbjuder Hos oss får du: En central roll i ett projekt av nationell betydelse Möjligheten att kombinera operativt arbete med strategisk påverkan En trygg anställning med kollektivavtal, fina förmåner och frihet under ansvar Arbeta i ett erfaret team med hög teknisk kompetens och god stämning Flexibla arbetstider och möjlighet till hybridarbete där det är möjligt Stora möjligheter att utvecklas inom företaget – både i din roll och vidare Eltel är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet och stark närvaro i hela Sverige. De bygger samhällskritisk infrastruktur som möjliggör digitalisering, elektrifiering och hållbar tillväxt. Vem vi söker För att lyckas i rollen ser vi att du har: Eftergymnasial utbildning inom inköp, teknik eller motsvarande Erfarenhet av inköp inom bygg, el eller installationsverksamhet God vana vid att läsa och hantera avtal Stark administrativ förmåga och erfarenhet av upphandling God systemvana, gärna i Symbrio och Office-paketet Mycket goda kunskaper i svenska, samt god engelska B-körkort är meriterande Som person är du: Ansvarstagande, lösningsfokuserad och strukturerad Kommunikativ, både skriftligt och muntligt Självständig, men trivs i samarbete med andra Drivs av att skapa struktur, hålla tidplaner och bidra till projektets framgång Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och rätt inställning – det du inte kan idag, lär vi dig gärna! Vad tjänsten innebär I rollen som Projektinköpare ansvarar du för att säkerställa att projektets avtal, inköp och leveranser fungerar smidigt och enligt plan. Du arbetar nära både produktion, logistik, inköpsavdelning och leverantörer – och är en nyckelspelare i att få rätt material till rätt plats i rätt tid. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Hantera och följa upp befintliga avtal Förhandla priser och utvärdera nya leverantörer Utarbeta förfrågnings- och anbudsunderlag i samarbete med inköpsfunktionen Bevaka leveranser, samordna installationer och följa upp tidplaner Agera kontaktperson mot leverantörer vid avvikelser Följa upp tekniska krav, HSEQ-frågor och dokumentation Samarbeta tätt med produktion och logistik för att säkerställa flöden Initialt fokuserar du på att sätta strukturer och få igång processer, för att längre fram övergå till ett mer koordinerande och bevakande ansvar för hela leveranskedjan. Arbetsplats: Bromma Tillträde: Enligt överenskommelse Bakgrundskontroll: Obligatorisk inför anställning Ansökan Urval sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Ansök via länken i annonsen – vi kan inte ta emot ansökningar via e-post. Har du frågor är du mer än välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.
Rekryteringsgruppen söker omgående för kunds räkning en Inköpare i Byske, Skellefteå: I rollen som Inköpare kommer du att arbeta i ett producerande bolag som ingår i en internationell koncern. Du kommer att arbeta i en dynamisk, internationell och spännande miljö. Du ingår i ett team som leds av inköpschef. Det dagliga arbetet är omväxlande och består i allt från att lägga inköpsordrar till att kontinuerligt verka för att vi bedriver ett inköpsarbete i framkant där samarbete, utveckling, god kommunikation och kontaktskapande, både internt och externt, är mycket viktiga delar i arbetet. Dina kontaktytor kommer att vara både mot kollegor lokalt samt internt mot flertalet olika funktioner i företaget samt mot våra externa leverantörer. Arbetsuppgifter Ansvarar för inköp av direkt och indirekt material/tjänster till produktionen Leveransbevakning av beställt material vid behov Behandla kvalitetsärenden gentemot leverantörer Medverka vid upphandlingar av direkt och indirekt material/tjänster Genomföra prisförhandlingar samt upprätta leverantörsstatistik vid behov Leta nya leverantörer för att förbättra prisbild och kvalitet samt genomföra leverantörsbedömningar Medverka vid rapportering inom koncernen Delta i arbetet med förbättringsfrågor kopplat till ansvarsområdet och vidareutveckling inom avdelningen Övrigt förekommande arbetsuppgifter Kvalifikationer och erfarenhet Relevant utbildning inom inköp/logistik eller motsvarande Erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete Arbetat i SAP Är strukturerad och organiserad Trivs med att arbeta i ett högt tempo Är en nyfiken, positiv och drivande person som ser möjligheter och lösningar Flytande i svenska och engelska i tal och skrift Har lätt för samarbete med andra och har en god kommunikationsförmåga Vår kund erbjuder En intressant och utvecklande tjänst hos en unik arbetsgivare med både utveckling och produktion under samma tak. Flexibel arbetstid Goda utvecklingsmöjligheter Stark teamkänsla Heltidsanställning med fast månadslön Kollektivavtal Detta är en direktrekrytering till vår kund. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sökord: Inköp, Byske, Skellefteå, produktion, internationell miljö, inköpsarbete, leverantörskontakt, förbättringsarbete
Din nya roll Är du en kommunikativ, noggrann och driven lagspelare med erfarenhet av supply chain eller inköp? Vill du ta nästa steg i din karriär i en spännande och högteknologisk miljö? Då kan du vara precis den vi söker till vår kunds växande inköpsorganisation i Järfälla! Som Operativ inköpare ansvarar du för att säkerställa leverans av planerade behov till deras produktion, som präglas av projektverksamhet med högt tempo. Du kommer arbeta med inköp av komplex datorhårdvara, sensorer och mikrovågskomponenter — vilket ställer krav på kvalitet, flexibilitet och snabba beslut. Exempel på arbetsuppgifter: Löpande inköp av material och tjänster baserat på planerade behov Orderläggning och orderexpediering Inhämta kostnadsuppskattningar Hantera leverantörsfakturor Löpande återkoppling till kundansvariga Leverantörsuppföljning och relationshantering Arbeta med att optimera flöden Som Operativ Inköpare blir du en viktig del av ett av deras åtta kategoriteam. Varje team består av Category Procurement Manager samt strategiska och operativa inköpare — totalt är de 10–15 personer per team. De kategorier som finns i Järfälla är: Mekanik, Elektronik, System och Kablagestyrda komponenter. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Du har viss erfarenhet från inköp eller supply chain, kanske i en liknande roll som operativ inköpare i cirka ett år, och nu vill ta nästa kliv. Du trivs i en dynamisk produktionsmiljö med högt tempo och gillar att samarbeta med både leverantörer och interna kontaktytor som planering och projektkontor. Du har möjlighet att arbeta 100% onsite i Järfälla. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Vem är du? Du trivs i en dynamisk produktionsmiljö med högt tempo och gillar att samarbeta med både leverantörer och interna kontaktytor som planering och projektkontor. Vi söker dig som är ansvarstagande, proaktiv och lösningsorienterad. Du är flexibel och trygg i att fatta beslut även när instruktioner inte är helt på plats. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: 2025-08-11 Slut: 2025-12-31 med chans till förlängning. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: För att arbeta hos vår kund krävs det att du är svensk medborgare samt att du blir godkänd i en säkerhetsintervju. Vår kund kan i enstaka fall godkänna dubbla medborgarskap. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. Företagspresentation Vår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
Uppdragsinnehåll Vi är experter inom Engineering, Supplychain, IT samt Life Science. Har du erfarenhet från någon eller några av dessa områden och är intresserad av nya möjligheter och utmaningar? Skicka då in en spontanansökan så tar vi gärna kontakt om vi tror att din profil och kompetens kan matcha med våra kunders behov.
The Opportunity High Voltage Breakers is a business unit within Hitachi Energy located in Ludvika, Sweden. The unit has worldwide responsibility for the development, production, and sale of Hitachi Energy High Voltage Breakers for both AC and DC power systems. High Voltage Breakers are essential part of reliable and energy efficient power systems. We are seeking a highly motivated and skilled Operational Purchaser to join our dynamic and fast-paced work environment! In this role you'll have the opportunity to play a critical role to ensure our operations run smoothly and efficiently. You will collaborate with suppliers and analyze material requirements to make sure that we have the materials we need when we need them. With a focus on continuous improvement, you'll have the chance to drive positive change and make a real impact on our business. How you’ll make an impact Register purchases in ERP-system. Follow up on order acknowledgements. Invoice management. Close communication with suppliers and production. You will be responsible to handle material shortages. Responsible for on time delivery reporting. Manage rescheduling and forecasts. Your background Graduation from high school, higher education is meritorious. You are a responsible and driven person with focus on quality, delivery, and costs. Good communication skills in English and Swedish is required. Solve upcoming problems independent when needed. It’s beneficial if you have knowledge in SAP and Microsoft Office. Experience from logistics or/and manufacturing industry is meritorious. Can easily collaborate with people from different cultures. What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us Are you ready for an exciting new challenge? Does the above description sound like you? We are excited to hear from you! At Hitachi Energy we value you as a person and believe in personal development. Please apply today, even if you do not meet all the criteria above. Recruiting Manager Markus Bergström, [email protected], will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer Philip Bengtsson +46 107-38 25 17, Unionen: Michael Fosselius +46 107-38 46 19, Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Partner Eva Schölin, [email protected]
Din nya rollVill du arbeta i en strategisk och affärsnära roll där du får vara med och påverka utvecklingen av avancerad teknik? Vi söker nu en engagerad och affärsdriven Strategic Sourcing Manager till en högteknologisk verksamhet med internationella samarbeten i Linköping. I den här rollen arbetar du nära verksamhet, projekt och leverantörer, med fokus på långsiktiga affärsrelationer och strategiska inköp. Du ansvarar för utvalda leverantörsrelationer med fokus på deras långsiktiga engagemang och delaktighet i företagets projekt. Tjänsten omfattar upphandling i både nya och befintliga utvecklingsprojekt, i nära samarbete med teknik- och ingenjörsteam. Du kan även komma att ha en projektledande roll för inköpsteamet inom ramen för större projekt, och förväntas aktivt driva utveckling och förbättringar inom ditt ansvarsområde. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för affärsrelationer med strategiskt viktiga leverantörer. Leda upphandlingar i nya och pågående utvecklingsprojekt. Bygga och underhålla ett brett professionellt nätverk, både externt och internt. Driva förbättringsinitiativ och utveckla arbetssätt inom inköp och sourcing. Stödja och samverka med tekniska och kommersiella funktioner i projektmiljö. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du En civilekonomexamen, civilingenjörsexamen, juristexamen eller motsvarande utbildning. Erfarenhet av strategiska inköp och leverantörssamarbeten. God förmåga att leda, driva och utveckla arbetssätt och affärsrelationer. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper eller internationell erfarenhet är meriterande. Vem är du? Vi söker dig som har kommersiell erfarenhet och god kunskap inom strategisk sourcing. Du arbetar strukturerat, affärsmässigt och engagerat, och trivs i en roll där du bygger långsiktiga relationer med såväl leverantörer som interna samarbetspartners. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning med chans till överrekrytering hos kund. Start: Enligt överenskommelse Slut: 6-12 månader med god chans till direktanställning hos kund. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett av de starkaste varumärkena inom svensk industri och har kunder i över 100 länder. Här kommer du vara en del i att skapa förutsättningar för ett tryggt samhälle.
Välj ett jobb för att visa detaljer